educación Bilatu educación testuinguru gehiagotan
- eu hezkuntza
eu testuak | es testuak |
Lotura estua dute oinarrizko gizarte-beharrak betetzearekin (elikadura, etxebizitza, lana, hezkuntza, aisialdia, gizarte-segurantza). | Tienen una estrecha relación con la satisfacción de las necesidades sociales básicas (nutrición, vivienda, trabajo, educación, ocio, seguridad social). |
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|
Bestalde, hartzaile diren pertsonek adingabeaz arduratzeko eta arreta osoa emateko betebeharra dute (elikadura, hezkuntza eta prestakuntza), jatorri-familiara itzultzeko unea iristen den arte. | Por su parte, las personas acogedoras tienen la obligación de velar por el menor y atenderlo de forma integral (alimentación, educación y formación) hasta que este pueda volver a la familia de origen. |
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|
(Hezkuntza Ministerioa, Osasunekoa...) | (Educación, Sanidad...) |
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|
XVIII. mendean, Ilustrazioarekin batera, hezkuntza eta haurtzaroa pentsamenduaren gai nagusi bihurtu ziren; testuinguru horretan, jolasak garrantzi handia hartu zuen tresna pedagogiko gisa. | En el siglo XVIII con la llegada de la Ilustración, la educación y la infancia se convierten en temas preferentes del pensamiento; en este contexto el juego adquirió una gran importancia como instrumento pedagógico. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
7. artikulua. "Haurrak jolasez eta aisialdiez erabat gozatu behar du, eta horiek hezkuntzaren xedeak betetzera bideratuko dira; gizarteak eta agintari publikoek eskubide hau sustatzeko ahaleginak egingo dituzte". | Artículo 7. "El niño debe disfrutar plenamente de juegos y recreaciones, los cuales deberán estar orientados hacia los fines perseguidos por la educación; la sociedad y las autoridades públicas se esforzarán por promover el goce de este derecho." |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Ikerketa horiei esker, azken hamarkada hauetan, hezkuntzan inplikatutako eragile guztiak ohartu egin dira jolasa garrantzitsua dela haurtzaroan eta eragina duela haurraren garapen osoan. | Dichas investigaciones han servido para concienciar a lo largo de las últimas décadas, a todos los agentes implicados en la educación, de la importancia del juego durante la época infantil y de su gran influencia en el desarrollo integral del niño. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Ingurumen-hezkuntza | Educación ambiental |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
"Hezkuntza berezia emango zaie, aldi baterako edo behin betiko, hezkuntza-sistema arruntean integratzea ezinezkoa zaien minusbaliatuei." | "La educación especial será impartida transitoria o definitivamente a aquellos minusválidos a los que les resulte imposible la integración en el sistema educativo ordinario." |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Udalekuak hezkuntza arautuko baliabide pedagogiko gisa | Las colonias como recurso pedagógico en la educación formal |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Haurrak ingurunearekin erlazionatu behar du hazteko eta osoki garatzeko, eta, hezkuntzaren profesionalak diren aldetik, hezitzaileek helburu horretara bideratutako jarduera guztiak sustatu behar dituzte. Txangoak baliabide egokia dira erlazio hori bultzatzeko. | El niño necesita relacionarse con el medio para poder crecer y desarrollarse de forma integral y como profesionales de la educación, los educadores han de favorecer todas las actividades orientadas a dicho fin, siendo las excursiones un buen recurso para facilitar esa relación. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
eu testuak | es testuak |
OSASUNERAKO HEZKUNTZA. | EDUCACIÓN PARA LA SALUD. |
Materiala: Farmazia- eta parafarmazia-produktuen banaketa eta salmenta |
|
Kasu batzuetan, osasun-hezkuntza terminoa osasun-arloko langileek egiten dutena adierazteko erabiltzen da. "Osasunerako hezkuntza" terminoa, berriz, osasun-arlokoak ez diren langileek gaitzik ez duten taldeetan egiten duten hezkuntza definitzeko erabiltzen da; lan horren adibide gisa, irakasleek eskoletan egiten dituzten jarduerak ditugu, ikasleek En algunos casos se entiende por educación sanitaria la ejercida por el personal sanitario específico, y se deja el término "educación para la salud" para la desarrollada por el personal no sanitario en colectivos sanos, por ejemplo, las acciones de maestros y profesores en escuelas, que tienen el fin de promover los comportamientos saludables y la modificación de comportamientos insanos por parte del alumna | |
Materiala: Farmazia- eta parafarmazia-produktuen banaketa eta salmenta |
- eu heziketa
eu testuak | es testuak | ||
Prozesu kognitibo eta sozialetan heziketa ematea | Proporcionar educación en procesos cognitivos y sociales | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Seme-alaben heziketa. | La educación de los hijos. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Heziketaren mende daude hauek: pertsonalitatearen erabateko garapena, lanerako tekniken ikaskuntza, gizarteratzea eta herrialdearen bizikidetza. | De la educación depende el pleno desarrollo de la personalidad, el aprendizaje de las técnicas para el empleo, la integración social y la convivencia del país. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Autore batzuek pentsatzen dute jolasa eta heziketa oso lotuta egon direla betidanik, eta gizateriaren historia osoan egon direla. | Diferentes autores piensan que el juego y la educación han estado desde siempre íntimamente ligados y que han existido a lo largo de la historia de la humanidad. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
|||
Zu arduratu zaitez amigdalez, ni arduratuko naiz heziketaz eta. | tu ocúpate de las amígdalas, que yo me ocupo de su educación. | ||
Materiala: Ezintasuna |
|||
hizkuntza mimikoa edo ahozko hizkuntza, heziketa berezia edo eskola arruntean integratzea. | lenguaje mímico o lenguaje oral, educación especial o integración en la escuela normal. | ||
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
|||
Jaioberrietan nutrizio-arazoak eta arnasketa-gaixotasunak hainbat modutara prebeni daitezke, esaterako, amaren esnearen bidez, elikadura artifiziala ondo kontrolatuz, haur-osasuneko agiriak edo txartelak behar bezala hedatuz, gurasoen heziketarekin, edoskitzailearen gaixotasunak behar bezala tratatuz, profilaxi bitaminikoen bidez eta ama eta haurra babesteko zenbait erakunderen aldizkako kontrolak | ||En el recién nacido, los trastornos nutritivos y las afecciones respiratorias también se pueden prevenir mediante la lactancia materna, un buen control de la alimentación artificial, la difusión general de los documentos o cartillas de salud infantil, la educación de los padres, el correcto tratamiento de las afecciones del lactante, las vacunaciones, la profilaxis vitamínica y el | Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna |
|
Norberak bere erritmoa aurkitzera bideratu behar dira erritmo-heziketaren lehenengo urratsak. | La primera fase de la educación del ritmo ha de dirigirse al descubrimiento individual del propio ritmo. | ||
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
|||
Ipuina heziketa-baliabide gisa Haur Hezkuntzan. | El cuento como recurso educativo en la Educación Infantil | ||
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
|||
Azter ezazu jostailuek nola eragin dezaketen balioen heziketan: belikoak/sexistak. | Analiza cómo pueden influir los juguetes en la educación de valores: bélicos / sexistas. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
Elhuyar hiztegia |
ZTH hiztegia |
EGAmaster |
EHU terminologia |
Trengintza hiztegia |
Danobat hiztegia |
Zurgintza hiztegia |
Automobilgintza hiztegia |
Laneki hiztegia |
Wikipedia |
Elhuyarren itzultzaile automatikoa |
Batua.eus euskarazko itzultzailea |
Eusko Jaurlaritzaren itzultzaile automatikoa |