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Hala ere, horren guztiaren gainetik, gure asmoa jaioberri horien bizitza salbatzea da", adierazi du Andreas Lischka pediatrak, haurtxoen habia deitutako ekimenaren arduradunak. Pero, por encima de todo, nuestra intención es salvar la vida de los recién nacidos", asegura el pediatra Andreas Lischka, responsable del artilugio, llamado nido de bebés.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Hasiera batean, behintzat, pediatrari dagokio hazkundea kontrolatzea: garaiera, pisua, perimetroak, muskulu-garapena eta bestelako datuak bildu eta ebaluatu egingo ditu aldian behin, bizitzako lehenengo urteetan, haurraren hazte-prozesua behar bezalakoa dela ziurtatzeko. En principio el control del crecimiento es responsabilidad sobre todo del médico pediatra, éste compila y evalúa la talla, el peso, los perí­metros, el desarrollo muscular, etc., de forma periódica durante los primeros años de vida, para asegurarse de que el proceso de

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Lehen esan dugunaren harira, hazkunde eta garapen fisikoa ikuskatzea pediatraren funtsezko eskumena izan dira. Como se ha comentado, la supervisión del crecimiento y del desarrollo fí­sicos han sido competencias esenciales del pediatra.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Beste jarduera batzuk malnutrizioaren kontrakoak dira (biztanleen sektore batzuei eragiten die oraindik ere alderdi honek), dieta egokiak sustatzea, eta pediatrak haurraren hazkuntza eta garapena kontrolatzea. Otras actuaciones son contra la malnutrición (aspecto que todavía afecta a ciertos sectores de la población), la potenciación de dietas adecuadas, y el control del crecimiento y desarrollo del niño a través del pediatra.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Sintomek jarraitzen badute edo aurreko paragrafoan aipatu ez dugun sintomaren bat azalduz gero, ikastetxeek, aholkatzen dituen pediatraren aginduei jarraiki, haurraren pediatraren txostena eskatu ahal dute, non diagnosi-orientazioa eta kutsakorra ez dela dioen bermea jaso behar diren. En caso de persistir o presentarse otro tipo de sí­ntomas diferentes a los nombrados en el párrafo anterior, los centros podrán exigir, de acuerdo con el pediatra que les asesora, un informe del pediatra del niño o niña donde conste la orientación diagnóstica y la garantía de no contagiosidad.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Dena dela, pediatra askok nahiago dute haurra zupakia xurgatzera ohitzea atzamarra xurgatzera baino, azken horrek ahosabaia gehiago deformatzen duelako eta askoz zailagoa delako xurgatzeari uztea. A pesar de todo, muchos pediatras prefieren que el niño se habitúe a la succión del chupete que no a la del dedo, pues este último sí­ que produce más deformaciones en el paladar y es mucho más complejo de erradicar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ezinezkoa balitz, gurasoek botika ematea agintzen duen paper bat bete behar dute eta erantzule berak direla adierazi; era berean, produktuaren izena, dosia, ordutegia eta egutegia zein diren azaldu behar dute, baita pediatraren izena eman eta diagnostikoa zein den esan ere. Si no fuera posible los padres tendrán que rellenar un papel ordenando la administración del medicamento bajo su responsabilidad, detallando igualmente el nombre del producto, la dosis, el horario y el calendario, así­ como el nombre del pediatra y el diagnóstico.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Askotan, dena den, beharrezkoa da eskolan haurrei botikak ematea; kasu horietan gurasoei pediatraren errezeta eskatzea komeni da, hor agertuko baita zer produktu den, zer dosi eman behar zaion, zer ordutan eta zenbat egunetan. Ahora bien, muchas veces es necesario medicar a los menores cuando asisten a los centros, en estos casos conviene pedir a los padres la receta del pediatra detallando el producto, la dosis, el horario y el calendario de administración.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Erupzioak eta azaleko beste arazo batzuk baditu; salbuespena: pediatrak kutsakorrak ez direla dioen txostena egitea. Erupciones y otras alteraciones de la piel, exceptuando a los que llevan un informe del pediatra con el diagnóstico de no contagiosas.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Beste diziplina batzuetako profesionalei ere zuzenduta dago, neska-mutilen hezkuntzan eta osasunean eragiten duten profesionalei, alegia (pediatrak, gizarte-langileak, pedagogoak, psikologoak eta abar); izan ere, profesional horiek eta haur hezkuntzako hezitzaileek koordinatu egin behar dute. Y también a los profesionales de otras disciplinas que inciden en la educación y en la salud de los niños y las niñas (pediatras, trabajadores sociales, pedagogos, psicólogos, etc.), con quienes deberán coordinarse.

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna