arau

1
arau > norma (65 testuinguru)
eu testuak es testuak
Komunikazio instrumentalak mezu funtzional edo praktiko guztiei egiten die erreferentzia. Horiek, maiz, familiaren eguneroko eginkizunekin dute zerikusia (ordainketak, erosketak, antolaketa, elikadura, ordutegiak, eginkizunak, garbiketa-arauak, barneko eta kanpoko berriak, diziplina). La comunicación instrumental hace referencia a todos los mensajes de tipo funcional o práctico que frecuentemente tienen que ver con las tareas familiares cotidianas (pagos, compras, organización, alimentación, horarios, tareas, normas de limpieza, noticias internas y externas, disciplina).

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

seme-alaben artean leialtasun bananduak agertzea; familia berrira sartzeko zailtasunak ez aztertzea (besteak beste, lehenagoko tradiziorik izan ez duten arauak eta norberaren ohiturak), eta abar. que se manifiesten lealtades divididas en los hijos; que no se calibren las dificultades para incorporar a la nueva familia, como los propios hábitos, costumbres y normas en las que no ha existido una tradición anterior, etc.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Aldaketak eragiten ditu familia-harremanetan, dagoeneko ereduak eta arauak ez datozelako familia-sistematik bakarrik. Nolabaiteko autonomia bilatu behar da, familia barneko harremanak beste talde batzuen harreman berriekin oreka daitezen. Edonola ere, kanpoko sistemekiko aldeak onartzen ikasi behar da. Implica cambios en las relaciones familiares en tanto las normas y reglas ya no proceden sólo del sistema familiar; hay que buscar una cierta autonomía en la que se equilibren las relaciones intrafamiliares con las nuevas de otros grupos de pares, aprendiendo a reconocer las diferencias con los sistemas externos.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Horrez gain, zentroek barne araudia izaten dute eta zentroko pertsonal guztiarentzako (heziketakoak edo zerbitzuetakoak) arau gisa balio dute eta urteko memoriak egiten dira. Zentroan urtean egindako ekintza guztiak sartzen dira bertan, barneratu diren adingabeetatik hasi, eta asteburuetan egin diren irteeretaraino. También, los centros poseen un Reglamento de Régimen Interno que sirve como norma para todo el personal del centro (sea personal educativo o de servicios) y anualmente se realizan las Memorias donde se incluyen todas las actividades realizadas por el centro durante el año, desde los menores que han sido ingresados hasta las salidas de fin de semana que se han hecho.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

- Kostu ekonomiko altua. Familiak arau sozial bilakatuz egingo dio aurre. - Alto coste económico que la familia asumirá convirtiéndose en una norma social.

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

Eguneko zentroan sartzea (bete behar dituen arauei buruzko informazioa, zer den, zertan datzan...) Incorporación en un Centro de día (información de las normas que ha de cumplir, que es, en que consiste...

Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea

"bizikidetzaren arauak praktikan jarriz, inguruneko kulturaren balioak transmititzen dira, eta, beraz, hiriko legeak ezartzeko eta haiei eusteko tresna gisa funtzionatzen dute. "con la práctica de las normas de convivencia, se trasmiten los valores de la cultura imperante, de modo que funcionan como útiles para la implantación y estabilidad de las leyes de la ciudad.

Materiala: Jolasaren metodologia

Txokoaren funtzionamendua. Arauak El funcionamiento del rincón Las normas

Materiala: Jolasaren metodologia

Arau horien berri idatziz emango zaie haurra ikastetxean matrikulatzen dutenean. Funtsean arau hauek dira: Estas normas les serán indicadas por escrito en el momento de matriculación en el centro, y básicamente serán las siguientes:

Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna

Geroago, tresnaren soinua jada aztertu duenean, tresna jotzeko teknika egokia irakatsi behar zaio, eta arauei buruzko azalpen argiak eman behar zaizkio. Posteriormente, cuando ya ha investigado el sonido del instrumento, conviene enseñarle la técnica adecuada para tocar los instrumentos y explicarle con claridad las normas.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

arau > norma (113 testuinguru)
eu testuak es testuak
6. Kontabilitateko printzipioak eta arauak 6 Principios y normas contables

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Leasing-aren kontabilitate-trataera KPOko f) ataleko 5. balorazio-arauak ezartzen du, baita ICACeko Ibilgetu Ez-materialari buruzko Ebazpenak ere. Leasing-ean errentamendurako kontabilizazio-prozesua hauxe da: El tratamiento contable del leasing está regulado en la norma de valoración 5S apartado f) del PGC y en la Resolución del Inmovilizado Inmaterial del ICAC, siendo el proceso de contabilización del leasing para el arrendatario el siguiente:

Materiala: Kontu-ikuskaritza

(1994-9-1 ebazpena, BOICAC 18. zk., eta 2.4.27 arau teknikoa). (Resolución 1-9-1994, BOICAC ns 18 y norma técnica 2.4.27).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Adierazten du kontu-ikuskaria ados dagoela finantza-egoeren edukiari eta aurkezpenari buruzko alderdi garrantzitsu guztietan; izan ere, ez du aurkitzen informazioaren leialtasunari eragiten dion jazoera adierazgarririk edo aipamen ezik, eta, gainera, mugarik gabe aplikatu ditu beharrezko ikusitako probak, betiere kontu-ikuskaritzako arauek agindu bezala. Expresa que al auditor está de acuerdo en todos los aspectos importantes sobre la presentación y contenido de los estados financieros, pues no detecta ningún hecho significativo u omisión que afecte la fidelidad de la información y además ha podido aplicar sin limitaciones las pruebas que ha considerado necesarias según las prescripciones de las normas técnicas de auditoría.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

(Ekitaldi bateko urteko kontuen gainean egindako salbuespenik gabeko txostenaren eredua, nahitaezko ikuskaritza egindako aurreko ekitaldiko konparaziozko datuekin, BOICAC 4. eta 19. zk., 1994ko abenduaren 1eko ICACen ebazpenak, kontu-ikuskaritzako arau teknikoetako 1.4.3,3.2.4.b eta 3.9.3 atalen aldaketak argitaratzen dituenak sartutako aldaketekin). (Modelo de informe sin salvedad sobre las cuentas anuales auditadas de un ejercicio, acompañadas de datos comparativos del ejercicio anterior sometido a auditoría obligatoria, BOICAC nº4y nº 19, con los cambios introducidos por la resolución del ICAC de 1-12-1994 que publica la modificación de los apartados 1.4.3,3.2.4.b y 3.9.3 de las normas

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Salbuespen-paragrafoa, arauak eta PCGA (oro har onarturiko kontabilitate printzipioak) ez betetzeagatik Párrafo de salvedad por incumplimiento de las normas y PCGA

Materiala: Kontu-ikuskaritza

? Egiaztatu behar da hornitzailearen aukeraketan hornitzaile bat baino gehiagori aurrekontuak eskatu al zaizkien, arauak dioen bezala, ibilgetuko elementua zer arlo edo sailetan jarri jakiteko arduradunekin hitz egin den, eta abar. ? comprobar si la elección del suministrador ha seguido las normas establecidas de presentar presupuestos de varios proveedores, de consultar con los responsables de la sección o área donde deberá ubicarse el elemento de inmovilizado, etc.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Nazioarteko arauek ez dituzte gastu amortizagarriak aintzat hartzen ez aitortzen. Las normas internacionales no contemplan o reconocen los gastos amortizables.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Kontu-ikuskariak aintzat hartu behar du arauaren arabera funts ekonomikoak eta transakzioaren izaerak kontratuaren lege-formak baino lehentasun handiagoa duela. El auditor debe tener en cuenta que el espí­ritu de la norma es que prevalezca más el fondo económico y naturaleza de la transacción que la forma legal del contrato.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

6.4. Ibilgetu ez-materialaren balorazioa NIIF arauetan 6.4 Valoración del inmovilizado inmaterial en las normas NIIF

Materiala: Kontu-ikuskaritza

arau > norma (33 testuinguru)
eu testuak es testuak
Aintzat hartu diren arauak, araudiak, lege orokorrak eta arau bereziak adierazi behar dira. Se indicarán las normas, reglamentos y leyes de carácter general así­ como las normas particulares que se han tenido en cuenta.

Materiala: Ur bero sanitarioko instalazioak

Lan-arriskuen prebentzioari buruzko araudia osatzen dute lege honek, haren garapen-xedapenek edo xedapen osagarriek eta beste hainbat arau legezkok edo konbentzionalek, betiere lan-eremuan prebentzio-neurriak hartzeari buruzko aginduak badituzte edo eremu horretan sor baditzakete. La normativa sobre prevención de riesgos laborales está constituida por la presente Ley, sus disposiciones de desarrollo o complementarias y cuantas otras normas, legales o convencionales, contengan prescripciones relativas a la adopción de medidas preventivas en el ámbito laboral o susceptibles de producirlas en dicho ámbito.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

lehena, lege-esparru bat ezartzen duen lege gisa, horretan oinarrituta erregelamendu-arauek prebentzio-neurrien alderdirik teknikoenak finkatu eta zehazteko; eta, bigarrena, negoziazio kolektiboak bere funtzio espezifikoa bete ahal izateko oinarrizko euskarri gisa. el primero, como Ley que establece un marco legal a partir del cual las normas reglamentarias irán fijando y concretando los aspectos más técnicos de las medidas preventivas; y, el segundo, como soporte básico a partir del cual la negociación colectiva podrá desarrollar su función especí­fica.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Lan-arriskuen prebentzioaren arloko urraketak dira laneko segurtasunari eta osasunari dagozkion hitzarmen kolektiboetako legezko arauak, erregelamenduzkoak eta arau-klausulak urratzen dituzten subjektu erantzuleen ekintzak edo ez-egiteak, lege honen araberako erantzukizunak badituzte. Son infracciones laborales en materia de prevención de riesgos laborales las acciones u omisiones de los diferentes sujetos responsables que incumplan las normas legales, reglamentarias y cláusulas normativas de los convenios colectivos en materia de seguridad y salud en el trabajo sujetas a responsabilidad conforme a esta ley.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Pertsonalaren ordezkariek beren artean izendatuko dituzte prebentzio-ordezkariak aurreko artikuluan jasotzen diren arauetan zehaztutako ordezkaritza-organoetan, eskala honen arabera: Los Delegados de Prevención serán designados por y entre los representantes del personal, en el ámbito de los órganos de representación previstos en las normas a que se refiere el artí­culo anterior, con arreglo a la siguiente escala:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Lege honek eta Gobernuak 6. artikuluan ezarritakoaren arabera ematen dituen erregelamenduzko arauek lan-legeria osatzen dute, Konstituzioaren 149.1.7. artikuluaren arabera emana. Esta Ley, así­ como las normas reglamentarias que dicte el Gobierno en virtud de lo establecido en el artí­culo 6, constituyen legislación laboral, dictada al amparo del artí­culo 149.1.7ª. de la Constitución.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Planoak irudikatzeko arauak. Normas de representación de planos.

Materiala: Ur bero sanitarioko instalazioak

arauak id.s.normas

Materiala: Ur bero sanitarioko instalazioak

Proiektua aurkezteko arauak. Normas para la presentación del proyecto.

Materiala: Ur bero sanitarioko instalazioak

Bai planoak, bai planoetako argibide guztiak, ikurrak, eskalak, errotulazioa, dimentsioak eta tolestura, UNE arauetara egokituko dira. Los planos, así­ como todas las indicaciones en ellos, sí­mbolos, escalas, rotulación, dimensiones y plegado, se ajustarán a las normas UNE.

Materiala: Ur bero sanitarioko instalazioak

arau > norma (35 testuinguru)
eu testuak es testuak
UNE EN 1263 arauan jasotzen diren beste sistemek ez bezala, U sistemaren helburua iraganbidetik edo lan-eremutik erortzea saihestea da; metro bat inguruko babes bertikala ematen du solairutik. A diferencia de los otros Sistemas contemplados en la norma UNE EN 1263, el sistema U tiene por objeto impedir las caí­das desde el área de tránsito o trabajo donde se instala, proporcionando una protección vertical hasta aproximadamente un metro de altura desde el piso.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Instalazio-mugetarako segurtasun-baldintzei buruzko UNE EN 1263-2:2004 arauak, Norma UNE EN 1263-2:2004 "Requisitos de seguridad para los lí­mites de instalación".

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

"Segurtasun-sareen U sistemak instalatzeko, ikus UNE EN 13374 araua. "Para la instalación de los sistemas U de redes de seguridad véase la Norma UNE EN 13374.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Ondorioz, U sistemaren eta ertzak babesteko aldi baterako sistemen saiakuntza-baldintzak desberdinak izan arren, U sistema aztertzeko ezinbestekoa da UNE EN 13374 araua ezagutzea. Segurtasun-sareei buruzko UNE EN 1263-1 arauaz gain, barandei buruzko arau hori ere bete beharko da. Por consiguiente, aunque los requisitos de ensayo del Sistema U y de los Sistemas Provisionales de Protección de Borde son diferentes, para poder analizar el Sistema U, se hace necesario conocer la norma de Protección de Borde o barandillas UNE EN 13374, que deberá cumplirse al igual que la norma de redes de seguridad UNE EN 1263-1.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Horregatik, U sistema aztertzeko, ezinbestekoa zen barandei buruzko UNE EN 13374 araua ezagutzea, zeina segurtasun-sareei buruzko UNE EN 1263-1 arauarekin batera bete beharko baita. Por ello, para poder analizar el Sistema U, se hacía necesario conocer la norma de barandillas, UNE EN 13374, que deberá cumplirse al igual que la norma de redes de seguridad UNE EN 1263-1.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

U sistema forjatu lauetan nahiz forjatu inklinatuetan instala daiteke (UNE EN 13374 arauaren irizpideak kontuan izanik). Hau da, forjatu lauetan A, B edo C motako barandak jar daitezke, eta forjatu inklinatuetan, berriz, inklinazio-graduaren arabera B edo C motako barandak erabiliko ditugu. El Sistema U podrá ser instalado tanto en forjados planos como en forjados inclinados (teniendo en cuenta los criterios de la norma UNE EN 13374), es decir, para forjados planos podremos utilizar barandillas de clase A o también B y C, mientras que en forjados inclinados, dependiendo del grado de inclinacií

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Forjatu inklinatuetan B edo C motako barandak erabiltzen ditugunean, U sistemaren sareak dimentsionatu eta instalatzeko orduan, gogoan izan beharko dugu esfera batek babesa ez zeharkatzeko eduki behar dituen gutxieneko neurriei buruz UNE EN 13374 arauak dioena. Cuando utilicemos barandillas de clase B o C en forjados inclinados, para dimensionar y posteriormente instalar las redes de seguridad del sistema U, tendremos también que recordar lo que contempla la norma de barandillas en cuanto a las dimensiones mí­nimas que tiene que tener una esfera para no pasar por la protección.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Segurtasun-sareei buruzko EN 1263-1 arauaren La norma EN 1263-1. Redes de segundad.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Arauak ez du inolako karga dinamikorik zehazten. La norma no especifica ninguna carga dinámica.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Beraz, babes-baranda integral bat erabili beharko dugu (412. irudia), edo segurtasun-sare bat bitarteko babes gisa (segurtasun-sareei buruzko UNE EN 1263 arauko U sistema) (414. irudia). Portante, tendremos que utilizar una barandilla de protección integral (fig. 412) o una red de seguridad como protección intermedia (sistema U de la norma de redes de seguridad UNE EN 1263) - fig. 414.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan