discapacidad Bilatu discapacidad testuinguru gehiagotan
eu testuak | es testuak | ||
? Ezintasuna eta mendekotasuna | ? Discapacidad y dependencia | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Sailkapena mailakako banaketaren arabera egiten da, beraz, urritasunak arintzeko edo antzeko ezintasunei aurre egiteko balio duten laguntza tekniko guztiak talde edo maila berean kokatuko dira. | La clasificación se realiza mediante una división por niveles, de forma que todas aquellas ayudas técnicas que sirvan para paliar deficiencias o discapacidades similares pertenezcan al mismo grupo o nivel. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Arreta eta zaintzak ezintasunak dituzten pertsonen zerbitzura jartzen diren laguntza guztiak barne hartzen ditu. Autonomia areagotzea ahalbidetuko diete, batez ere, eguneroko jarduerak egiteko garaian. | La atención y cuidados incluyen todos aquellos apoyos que se ponen al servicio de las personas con discapacidad y que les van a permitir aumentar su autonomía, especialmente en lo que se refiere a la realización de las actividades cotidianas. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Gainera, ezintasuna duen pertsona modu autonomoan bizi ahal izateko, etxebizitzak bere urritasunera egokituta egon behar du. | Además, para que una persona con discapacidad pueda vivir de manera autónoma en una vivienda, ésta debe estar adaptada a su discapacidad. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Adimen-urritasun oso larriko ezintasun psikikoa (sakona, zorrotza edo ertaina, jarrera-aldaketa larriekin edota hainbat urritasunekin) duten pertsonak. | Personas con discapacidad psíquica que tengan una deficiencia mental grave (profunda, severa o media, con graves alteraciones de comportamientos y/o plurideficiencias). | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Zahartzaroak, gaixotasun-prozesuekin batera, urritasunarekin (gorputzeko funtzio baten galera) hasten diren mendekotasunen agerpena ekartzen du. Jarduera mugatzea (edo ezintasuna) etortzen da jarraian, eta horrekin batera, hori konpentsatzen ez bada, ingurunean parte hartzea muga daiteke (elbarritasuna). | El proceso de envejecimiento, junto con los procesos de enfermedad, provoca la aparición de una serie de dependencias que empiezan con un déficit (perdida de una función del cuerpo), al que le sigue una limitación de la actividad (o discapacidad) y a su vez, si no se compensa, puede provocar una limitación en la participación del | Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|
Argi dago ezintasuna bera eta kalitatezko bizitza izateko laguntza-dosia, norberaren aukeraketa eta ingurune sozialarekin batera, oso garrantzitsuak izango direla bizikidetza-unitate komenigarriena aukeratzeko garaian. | Es evidente que la propia discapacidad y la dosis de apoyo necesario para tener una vida de calidad, junto con la elección personal y el entorno social, serán determinantes en la elección de la unidad de convivencia más idónea. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Egoera erabat onartzeko beharrezkoa da gurasoek gaixotasunari buruzko informazio zuzena, osatua eta egiazkoa jasotzea, eta horrek zer elbarritasun eta lotutako ezintasun sortzen duen jakitea. | Para lograr una plena aceptación de la situación es preciso que los padres reciban información correcta, completa y sincera sobre la patología, la minusvalía que genera y la discapacidad asociada. | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Esate baterako, eskola adineko neska-mutilekin landu daitezkeen alorrak, pairatzen duten ezintasun motaren eta mailaren arabera betiere, hauek izango dira: | Por ejemplo las áreas que se pueden trabajar con niños o niñas en edad escolar, siempre en función del tipo y grado de discapacidad que padecen, serían: | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|||
Edozein mailatako edozein eskolatan, ikasleek ikaskuntza-erritmo eta estilo desberdinak dituzte, interes desberdinak eta gaitasun eta beharrizan desberdinak, desberdintasun sozialak (linguistikoak, kulturalak, etnikoak, etab.) edo ezintasunen batek eragindakoak ahaztu gabe. | En cualquier centro educativo de cualquier nivel los alumnos siguen ritmos y estilos de aprendizaje diferentes, con intereses distintos, con capacidades y necesidades también diferentes, sin olvidar las diferencias sociales (lingüísticas, culturales, étnicas, etc.), o las que provienen de una discapacidad. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
eu testuak | es testuak |
? Ezintasunak eta minusbaliotasunak dituztenei arreta emateko zerbitzuak | ? Servicios de atención a la discapacidad y minusvalía |
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
|
Jokabide "anomalo"aren susmorik txikiena hartuz gero, nahiz eta erabat ziur ez egon, komeni da espezialista bati laguntza eskatzea; izan ere, adin horietan goiz prebenitu behar dira handicap sozialak, minusbaliotasunak edo ikaskuntzako atzerapenak, aurrera egiteko haurra bere onera ekartzeko bidean. | Ante la mínima sospecha de una conducta "anómala", aunque no se tenga la certeza plena es aconsejable la petición de ayuda a un especialista, ya que a estas edades la prevención precoz de cualquier handicap social, discapacidad o retraso en el aprendizaje es imprescindible para que haya una evolución positiva hacia la recuperación del pequeño. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Egin ezazu azterketa estatistiko bat, ahalik eta zabalena, minusbaliotasun fisiko, sentsorial edo/eta psikikoa duten eta orain zure azterlaneko haur-eskoletan dauden haurrei buruz. | Haz un estudio estadístico, abarcando el radio más amplio que puedas, de los niños con discapacidad física, sensorial y/o psíquica que se encuentren en este momento escolarizados en escuelas infantiles de tu estudio. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Lau pertsonako taldetan gehienez ere, inkestaren emaitzak eta gaiaren informazio osagarria erabiliz, aztertu eta hausnartu ezazue azken 80 urteotan nola aldatu diren haurtzaroaren kontzeptua eta minusbaliotasunaren kontzeptua hezkuntzan. | En grupos de 4 personas máximo, con los resultados de la encuesta y la aportación de información complementaria al tema realizad un análisis y reflexión acerca del cambio educativo de concepto de infancia y de concepto de discapacidad que ha habido durante los últimos 80 años. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Minusbaliotasun sentsoriala duten haurrak: | Los niños con discapacidad sensorial: |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Esaldiak egiten hasten direnean erabiltzen duten hizkuntza telegrafikoak ia ez du ezberdintasunik minusbaliotasun hori ez duten haurrek erabiltzen dutenarekin, baina denboran luzatuko da eta hitz kopuru txikia erabiliko dute; gainera, haurrak denbora asko beharko du egitura primitibo hori osatzeko eta esaldi erraz bat sortzeko. | En cuanto a la creación de frases, el lenguaje telegráfico casi no se diferencia del observado en otros niños sin esta discapacidad, excepto porque se alarga en el tiempo y porque el número de palabras que emplea es escaso; además, el niño tarda mucho tiempo en ir completando esta estructura primitiva hasta construir una frase sencilla. |
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa |
|
Zein dira minusbaliotasun motorra duten haurrentzat jostailuak hautatzeko irizpideak? | ¿Qué criterios de selección seguiremos para seleccionar juguetes para niños con discapacidad motora? |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Ondoren, ikasle atzerritarren edo minusbaliotasunen bat duten ikasleen normalizazio-prozesua bultzatzeko oinarrizko gomendio batzuk azalduko ditugu. | Seguidamente se expondrán algunas recomendaciones básicas para favorecer el proceso de normalización de alumnos extranjeros o de los alumnos con alguna discapacidad. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Lagungarri gisa, hainbat minusbaliotasunen arabera kontuan hartu beharreko material batzuk azalduko ditugu ondoren: | De forma orientativa se exponen a continuación algunos materiales que se debe tener en cuenta en función de diferentes discapacidades: |
Materiala: Jolasaren metodologia |
|
Minusbaliotasun psikikoa duten haurrek beren maila kognitibora egokitutako jostailuak eduki behar dituzte, infantilismoan erori gabe. | Io Los niños con discapacidad psíquica deben disponer de juguetes adaptados a su nivel cognitivo sin caer en el infantilismo.( |
Materiala: Jolasaren metodologia |
eu testuak | es testuak |
Enpresaburuak berariaz bermatuko du beren ezaugarri pertsonalengatik edo egoera biologikoarengatik, eta baita ezintasun fisiko, psikiko edo sentsorialen bat aitortu zaielako ere, lanetik eratorritako arriskuak bereziki jasan ditzaketen langileen babesa. | El empresario garantizará de manera específica la protección de los trabajadores que, por sus propias características personales o estado biológico conocido, incluidos aquellos que tengan reconocida la situación de discapacidad física, psíquica o sensorial, sean especialmente sensibles a los riesgos derivados del trabajo. |
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria |
|
Langileak ez dira jarriko beren ezaugarri pertsonalak, egoera biologikoa edo aitortu zaien ezintasun fisiko, psikiko edo sentsoriala dela-eta beraiek, beste langileak edo enpresarekin zerikusia duten beste pertsona batzuk arriskuan jar daitezkeen lanpostuetan. Halaber, oro har ez dira enplegatuko beren lanpostuen eskakizun psikofisikoak betetzeko ezintasuna eragiten duten egoera iragankorrean daudenean. | Los trabajadores no serán empleados en aquellos puestos de trabajo en los que, a causa de sus características personales, estado biológico o por su discapacidad física, psíquica o sensorial debidamente reconocida, puedan ellos, los demás trabajadores u otras personas relacionadas con la empresa ponerse en situación de peligro o, en general, cuando se encuentren manifiestamente en esta |
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria |
- eu ezintasun
eu testuak | es testuak |
Langileak duen ezintasun-egoeraren eta kalkulatutako etekinen arabera, hurrengo taulan adierazitako ehunekoa kenduko zaio atxikipen orokorren taularen arabera dagokion ehunekoari: | Según la situación de discapacidad en que se encuentre el trabajador y los rendimientos estimados, se restará el porcentaje señalado en la tabla siguiente al porcentaje de la tabla de retenciones general que le corresponda: |
Materiala: Nominak eta Gizarte Segurantza |
|
3) Ezintasunagatiko murrizketa: | 3) Minoración por discapacidad: |
Materiala: Nominak eta Gizarte Segurantza |