gorputzen bibrazio-mugimenduak belarrian sortzen duen sentsazioa, bitarteko elastiko batek transmititzen duena, aireak adibidez. |
sensación producida en el órgano del oído por el movimiento vibratorio de los cuerpos, transmitido por un medio elástico, como el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, aire-konpresoreek mugimendua eta indarra transmititzeko sistema bat eduki ohi dute, uhal koskadun edo trapezoidal bidezkoa, motor elektrikotik konpresorearen edo haren haizagailuaren gorputzeraino. |
Por ejemplo, los compresores de aire suelen tener un sistema de transmisión de movimiento y fuerza, por correa dentada o trapezoidal, desde el motor eléctrico hasta el cuerpo del compresor y/o su ventilador. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
(Airearekiko estankotasunaren proba) |
(Prueba estanqueidad al aire) |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
AIREA Gasak |
AIRE Gases |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
AIREA |
AIRE |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Iragazki mota horrek aireari sartzen uzten dio eta, aurrekoa bezain trinkoa ez denez, arnasa errazago hartzen da. |
Este tipo de filtro facilita la entrada de aire y, al no ser tan tupido como el anterior, facilita la respiración. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
partikula txikiak modu desordenatuan doaz aire-korrontean zehar; barreiatze-jarduera zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa da partikula batek iragazkiarekin talka egiteko probabilitatea . |
las partículas pequeñas viajan de forma desordenada dentro de la corriente de aire, la probabilidad de que una partícula choque contra el filtro es mayor cuanto mayor sea la actividad de difusión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, airean disolbatutako oxigenoa % 19tik beherakoa den eremuan ari bagara lanean, iragazkiaren karga galduta, oxigeno-kontzentrazioa % 17-18ren azpitik egon liteke azkenean, eta konortea galtzeko arriskua izango genuke. |
Por ejemplo, si estamos trabajando en una zona donde el oxígeno disuelto en el aire es inferior al 19% y con la pérdida de carga del filtro, podríamos llegar a tener una concentración de oxígeno por debajo del 17- 18 % de forma que estaríamos expuestos a tener una pérdida de conciencia. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
B Produktuaz bustitzean airea ezin delako igaro. |
B Porque al empaparse del producto, no puede pasar el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
B Gasak airearen antzeko substantziak dira, eta airean disolbatzen dira. |
B Los gases son sustancias parecidas al aire y se disuelven en él. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
errekuntza hasteko erregaia/airea kontzentrazioaren gutxieneko ehunekoa da; muga horretatik behera, ez da errekuntza hasten, kasu horretan erregai gutxiegi dagoelako edo erregairik ez dagoelako. |
es el porcentaje de concentración combustible/aire mínimo a partir del cual se inicia la combustión; antes de este límite no se puede iniciar la combustión, en este caso por defecto o falta de combustible. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, CO2 botaz sutearen eremuan, airean disolbatutako oxigenoa lekualdatzeko. |
Por ejemplo, echando CO2 en la zona del incendio para desplazar el oxígeno disuelto en el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
1 atmosferako presioan, substantzia batek, airearekin kontaktuan, energia-ekarpenik gabe berez su hartzeko gutxieneko tenperatura da. |
es la temperatura mínima a presión de 1 atmósfera a la que una sustancia, en contacto con el aire, arde espontáneamente sin necesidad de ningún aporte energético. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Txinparta erregaia/airea kontzentrazioa sukoitasun-heinaren baitan dagoenean sortzen da, hau da, SGMren eta SBMren artean dagoenean; kasu horretan, errekuntza hasiko da. |
La chispa se produce donde la concentración combustible/aire está dentro del rango de inflamabilidad; es decir, está comprendida entr el LSI y el LII, por lo que se iniciará la combustión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Alarma faltsuak jotzen ditu airea mugitzen denean |
Da falsas alarmas con aire en movimiento |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
A Airean disolbatutako erregai-masaren kontzentraziorik handiena. |
A La máxima concentración en masa de combustible disuelto en aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Biktimaren biriketan airea sartzea da, arnasa har dezan. |
Consiste en introducir aire en los pulmones del accidentado para permitirle que respire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Azken urteotan, aire girotuak luxuzko elementu izateari utzi dio, eta konfort-elementu bihurtu da, eta, batez ere, segurtasun-elementu. |
En los últimos años, el aire acondicionado ha dejado de ser un elemento de lujo para convertirse en un elemento de confort y, sobre todo, de seguridad. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Zer fluido mota erabiltzen da aire giroturako? |
¿Qué tipo de fluido se emplea para el aire acondicionado? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotua martxan duen ibilgailu batean, egiazta itzazu, eskuz ukituz, honako leku hauetako tenperaturak: |
En un vehículo con el aire acondicionado en funcionamiento, comprueba, palpando con la mano, las diferentes temperaturas en los siguientes puntos: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kanpotik, ikus daiteke motorra martxan dagoenean, eta aire girotua konektatuta ez dagoenean, uhalez arrastatutako polea biratzen dela, baina platera ez dela biratzen. |
Exteriormente, se puede observar que cuando el motor está en marcha y el aire acondicionado no está conectado, gira la polea arrastrada por la correa pero no lo hace el plato. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Lurrungailuak bidaiari-lekura sartzen den airea hoztu egiten du. |
El evaporador enfría el aire de entrada al habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Horretarako, lurrungailuaren hegalen artean dagoen zunda termostatiko batek bertatik igarotzen den airearen tenperaturari buruzko informazioa jasotzen du konpresorearen enbrage elektromagnetikoaren aginte-zirkuitu elektrikoa konektatuz eta deskonektatuz; eta, horrela, lurrungailuan izotza sortzea saihesten da. |
Para ello, una sonda termostática alojada entre las aletas del evaporador recibe la información de la temperatura del aire que pasa a su través, conectando y desconectando el circuito eléctrico de mando del embrague electromagnético del compresor, de manera que se evite la formación de escarcha en el evaporador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
A & T aire girotua. |
Aire acondicionado A & T. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotu kargatuaren osagaietan ez da soldadura-lanik edo eztainuztatze-lanik egin behar, ezta soldadura-lanik ere ibilgailuan. |
En componentes del aire acondicionado cargado, no se deben realizar trabajos de soldadura o estañado, al igual que trabajos de soldadura en el vehículo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Motorra 2.000 rpm-ra dagoela, aginteak gehieneko hotzean eta airearen gehieneko abiaduran jarrita daudela, airea aginte-mahaiko erdiko haizagailutik soilik aterarazi behar da. |
Con el motor a 2.000 rpm y los mandos posicionados en máximo frío y máxima velocidad del aire, se hace salir el aire solamente por el aireador central del salpicadero. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Zirkuituko (hutsik) airea eta hezetasuna atera. |
Extracción del aire y humedad del circuito (vacío). |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
c) Aireak baino gehiago pisatzen duelako, eta, lurraren arrasean, asfixia eragin dezakeelako. |
c) Pesa más que el aire y, a ras de suelo, puede provocar asfixia. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kondentsadore batek kanpoko zikinkeria badu (hautsa, intsektuak), ez du utziko airea igarotzen truke termikoa egiteko. |
Un condensador con suciedad externa (polvo, insectos) no permite el paso de aire para el intercambio térmico. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuko ohiko sistemarekin gauza bera gertatu da, kudeaketa elektronikoari esker klimatizazio automatiko bihurtu den heinean. Azken sistema horri jarraiki, aurreko unitateetan ikusi dugunaren antzera sortzen da hotza (konpresorea, kondentsadorea eta abar), baina aldeak nabari dira airea bideratu eta bultzatzerakoan edo tenperatura erregulatzerakoan. |
Lo mismo ha sucedido con el tradicional sistema de aire acondicionado, el cual, con la aportación de la gestión electrónica, ha dado paso a la climatización automática, donde la producción de frío sigue siendo como la hemos conocido en unidades anteriores (compresor, condensador, etc.), pero diferenciándose a la hora de canalizar e impulsar el aire o de regular la temperatura. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Birzirkulazio-tekla sakatzean, kontrol-unitateak kanpotiko airea sartzeko ataka ixten du, eta, horren eraginez, aire-girogailu blokeak bidaiari-lekuko airea erabili behar du nahitaez. |
Al pulsar la tecla de recirculación, la unidad de control cierra la trampilla de entrada de aire del exterior, lo que obliga al bloque climatizador a tomar aire del habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen birzirkulazio automatikoa eskuz konekta eta deskonekta daiteke. |
La función de recirculación automática del aire se puede conectar y desconectar de forma manual. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen birzirkulazioa |
Recirculación del aire |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hala, sistemak automatikoki jardungo du, eta bidaiari-lekuan aukeratutako tenperatura lortzen ahaleginduko da, baina, aire hotza erabili beharrean, kanpoko giro-airea baliatuz. |
De esta forma, el sistema trabajará de manera automática e intentará obtener la temperatura deseada en el habitáculo, pero no con aire frío sino con aire ambiente exterior. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Halaber, airea bi lekutatik irten daiteke aldi berean, adibidez, erdiko aireadoreetatik eta oin-euskarritik. |
También se permite, habitualmente, la salida combinada de aire por dos sitios a la vez; por ejemplo, por los aireadores centrales y por el reposapiés al mismo tiempo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Nahi den tenperatura aukeratzen da, eta airea eskuz banatzen. |
Se selecciona la temperatura deseada y la distribución del aire se realiza manualmente. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Nola erregulatzen da bidaiari-lekuan sartzen den airearen hezetasun-maila? |
¿Cómo se regula el grado de humedad del aire que entra en el habitáculo? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kanpoko airea |
Aire externo |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hezetasuna kendutako airea |
Aire deshumificado |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuaren eta klimatizazioaren arteko aldeak. |
Diferencias entre aire acondicionado y climatización. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen kalitatearen sentsorea |
Sensor de calidad de aire |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen kalitatearen sentsorea |
Sensor de la calidad del aire |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen birzirkulaziorako serbomotorra |
Servomotor para recirculación del aire |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kalkulagailuak tenperatura-balio bihurtzen du sentsoretik jasotako balioa, eta tenperatura-atakaren posizioa eta airearen abiadura aldarazteko seinale zuzentzaile gisa erabiltzen du. |
El calculador transforma el valor recibido del sensor en valor de temperatura y lo utiliza como señal correctora para variar la posición de la trampilla de temperatura y la velocidad del aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
- Aire girotuko konpresorearen aktibazioa/desaktibazioa. |
- Activación-desactivación del compresor de aire acondicionado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
NTC erresistentzia bat da, haizagailu txiki bat duena. Bidaiari-lekuaren airea xurgatzen du haizagailu horrek, neurtutako balioak zehatzagoak izan daitezen. |
Se trata de una resistencia NTC acompañada por un pequeño ventilador que aspira el aire del habitáculo con el fin de que los valores medidos sean más exactos. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
- Aire-girogailu blokearen sarreran aireak duen tenperatura. |
- La temperatura del aire a la entrada del bloque climatizador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bi zonako aire girotuko sistemaren aginte-panela. |
Panel de mandos de aire acondicionado bizona. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Haize-makinaren turbinaren erregimeneko erreguladorea aire-girogailu blokeari zuzenean lotuta ageri ohi da, eta horrela hozten da, disipadore termiko baten bitartez, sarreratik igarotako aireari esker. |
El regulador de régimen de la turbina del soplador de aire suele ir fijado directamente al bloque climatizador, y de ese modo se refrigera, a través de un disipador térmico, mediante el paso del aire de entrada. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen kalitatearen sentsorearen eraginez, KUEak birzirkulazio-ataka aktibatzen du. |
El sensor de calidad del aire hace que la UCE active la trampilla de recirculación. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aginte-birikak aire konprimituz dabiltza. |
Los pulmones de mando funcionan con aire comprimido. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hurrengo unitate didaktikoan aire girotua aztertuko dugu, eta unitate horretan ikusiko dugu aire-girogailuaren blokeak berokuntza-erradiadorea jartzeaz gain, antzeko beste elementu bat ere jartzen duela, bidaiari-lekura sartzen den airea hozteko gai dena; horregatik, nahasketa-atakak garrantzi handiagoa izango du. |
En la siguiente unidad didáctica estudiaremos el aire acondicionado, donde veremos que el bloque climatizador incorpora, además del radiador de calefacción, otro elemento similar capaz de enfriar el aire que entra al habitáculo, con lo que la trampilla de mezcla cobrará un significado más real. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Berokuntza-sistemak giro-airea berotzen du, erradiadore txiki batetik igaroaraziz. Erradiadore horretan barrena, motorraren hozteko zirkuitutik datorren ur beroa ibiltzen da paraleloan. |
El sistema de calefacción consiste en calentar el aire ambiente haciéndolo pasar a través de un pequeño radiador por el cual circula, en paralelo, agua caliente procedente del circuito de refrigeración del motor. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ibilgailu batean, aurkitu ezazu kanpoko airea nondik sartzen den karrozeriara eta, ondoren, aire hori nola ateratzen den. |
En un vehículo, localiza el lugar por el que entra aire del exterior a la carrocería así como su posterior salida. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bietako batek kanpoko giro-airea igarotzen uzten du, aire horren tenperatura aldatu gabe, besteak, ordea, berokuntza-erradiadorea geldiarazten du. Erradiadore hori aluminiozkoa edo kobrezkoa da, eta hozteko zirkuituaren erradiadorearen oso antzekoa, baina txikiagoa. |
Uno de ellos deja pasar el aire ambiente exterior sin variar su temperatura, mientras que el otro contiene el radiador de calefacción, fabricado en aluminio o cobre y muy similar al radiador del circuito de refrigeración pero de tamaño más reducido. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
d) Eragileak airearen sarrera behartzen du ibilgailuaren abiadura behar adinakoa ez denean. |
d) El soplador fuerza la entrada de aire cuando la velocidad del vehículo es escasa. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kanpoko airea honako leku hauetatik sartzen da ibilgailura: |
El aire exterior entra al vehículo por: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
a. Aurkitu airea bidaiari-lekura ateratzeko guneak. |
a. Localiza los puntos de salida de aire al interior del habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
d. Egiazta ezazu berokuntzaren errendimendua motorra funtzionamendu-tenperaturan duela, eta zunda-termometro baten bidez neurtu aireak difusoreetatik ateratzean duen tenperatura. |
d. Comprueba el rendimiento de la calefacción con el motor a su temperatura de funcionamiento, midiendo con un termómetro de sonda la temperatura de salida del aire por los difusores. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Egiazta ezazu airea behar bezala banatzen dela irteeraguneetatik. |
Comprueba que la distribución de aire es la correcta por los distintos puntos de salida. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Berokuntza konbentzionalaren eragozpenetako bat da ibilgailuaren motorra tenperatura jakin batera (50 ºC) iristen den arte, berokuntza-erradiadore barrutik ibiltzen den ura ez dela berotzen, ezta hura zeharkatzen duen airea ere; horregatik, neguan, baliteke denbora gehiago behar izatea bidaiari-lekua berotzeko. |
Uno de los inconvenientes del sistema de calefacción convencional es que, hasta que el motor del vehículo no alcanza cierta temperatura (50 ºC), el agua que circula por el interior del radiador de calefacción no se calienta, al igual que el aire que lo atraviesa, con lo que, en invierno, podemos tardar bastante tiempo en calentarnos dentro del habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Berehala igotzen dute bidaiari-lekuan sartzen den airearen tenperatura, ibilgailua martxan jarri bezain laster. |
Aumentan rápidamente la temperatura del aire que entra al habitáculo nada más arrancar. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Horri esker, airea goialdeko, erdialdeko edo behealdeko irteeretatik banatzen da, eta, ibilgailu batzuetan bi irteera horien arteko banaketa ahalbidetzen du. |
Permite la distribución de aire por las salidas superior, central o inferior y, en algunos vehículos, la combinación de dos de estas. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire beroa |
Aire caliente- |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen banaketa, ataken kokapenaren arabera. |
Distribución de aire según la posición de las trampillas. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Eragozpen horiek zirela medio, berokuntza-txorrotak erabiltzeari utzi zitzaion, eta beste sistema bat jartzen hasi ziren. Sistema horretan ez da uraren igarotzea kontrolatzen, airearen igarotzea baizik. |
Estos inconvenientes pusieron en desuso el grifo de calefacción, y dieron paso a otro sistema en el que no existe control sobre el paso de agua sino sobre el paso de aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ataka horretaz gain, beste ataka batzuek bidaiari-leku barruko irteeretara bideratzen dute airea. |
Además de esta trampilla, hay otras encargadas de conducir o canalizar el aire hacia las distintas salidas en el interior del habitáculo: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Motorra 50 ºC-ko tenperaturara iristen denean, ura erradiadorea zeharkatzen duen aireari beroa ematen has daiteke, eta, horren ondorioz, berokuntza eraginkorra izaten hasten da. |
Cuando el motor alcanza una temperatura de unos 50 ºC, es suficiente para que el agua ceda calor al aire que atraviesa el radiador, con lo que la calefacción comienza a ser efectiva. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Arestian ikusi dugunez, airea ibilgailuaren martxa bidez sar daiteke bidaiari-lekura (ibilgailuak gutxieneko abiadura behar du) edo haizagailu baten bitartez. |
Como ya vimos anteriormente, el aire puede acceder al habitáculo bien por la propia marcha del vehículo (necesita cierta velocidad), o ayudado por un ventilador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Karrozeriak ura erraz ez sartzeko baina airea sartzeko moduan daude diseinatuta. |
Las carrocerías están diseñadas de manera que el agua no entre con facilidad, pero sí pueda hacerlo el aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ibilgailu batek aire girotua daukan edo ez alde batera utzita, auto guztiek daukate aireztapen- eta berokuntza-sistema bat. |
Con independencia de que un automóvil vaya equipado o no con aire acondicionado, todos los turismos van dotados de un sistema de ventilación y de calefacción. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kontuan izan dezagun ibilgailuaren barruko airea etengabe berritu behar dela giro atsegina izateko eta arnasa hartzeko behar den adina oxigeno bermatzeko. |
Tengamos en cuenta que, en el interior de un vehículo, el aire necesita ser renovado constantemente para mantener un ambiente agradable y asegurar el oxígeno suficiente para respirar. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Horregatik, karrozeriak kanpoko airea sartzeko eta ateratzeko moduan daude diseinatuta. |
Para ello, las carrocerías están diseñadas de manera que pueda entrar y salir aire procedente del exterior. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Dagoeneko ikusi dugunez, bidaiari-lekuan kanpotik datorren airea sartzea da aireztapen-sistema; horretarako, ibilgailuaren martxa aprobetxa daiteke, edo haizagailu baten bitartez aireztapenaren abiadura areagotu daiteke. |
El sistema de ventilación o aireación consiste, como ya se ha visto, en introducir dentro del habitáculo aire procedente del exterior aprovechando la propia marcha del vehículo o aumentando la velocidad a través de un ventilador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Batzuek, oker bada ere, aire freskoa edo hotza deitzen diote aireztapen-sistema horri, baina adierazi behar da aire hori faktore batek baldintzatzen duela beti: |
Algunas personas denominan de forma errónea aire fresco o frío a este sistema de ventilación, pero es importante destacar que dicho aire estará siempre condicionado a un factor: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hortaz, likido hozgarriaren tenperatura handia aprobetxatzen badugu, berotu egin gaitezke aire beroarekin, edo kristaletako lausoa ken dezakegu. |
Así pues, aprovechando la elevada temperatura del líquido refrigerante, podemos calentarnos con el aire caliente o desempañar los cristales. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen banaketa ibilgailu barruan. |
Distribución de aire por el interior del vehículo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aurrealdetik sartzen denetik aginte-mahaitik ateratzen den bitarte, aireak aparatu edo aire-girogailu bloke bat zeharkatzen du, hor nahasi egiten da eta aireadore edo difusore batzuetaraino bideratzen da; horietatik sartzen da, hain zuzen ere, airea bidaiari-lekura. |
Desde su entrada por la parte delantera, hasta su salida por el salpicadero, el aire atraviesa un aparato o bloque climatizador donde es mezclado y conducido hasta unos aireadores o difusores por los que entra al habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
b) Klimatizazio erdiautomatikoan, aire-banaketa eskuz kontrolatzen da. |
b) En la climatización semiautomática, la distribución de aire es manual. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
a) Airea azkar berotzeko. |
a) Calentar el aire con rapidez. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
b) Airea azkar hozteko. |
b) Enfriar el aire con rapidez. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
b) Zona bikoitzeko klimatizazioak aire hotzeko fluxu bikoitza ematen du tenperatura berean. |
b) Una climatización de doble zona es la que proporciona un doble flujo de aire frío a la misma temperatura. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuaren ordezkoak. |
Recambios de aire acondicionado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
f) Motorra martxan egonik, aktibatu eskatutako tenperaturaren tekla eta airearen abiadurari dagokiona, eta, termometro digital baten laguntzarekin, neurtu saretxoen tenperatura-aldaketa guztiak. |
f) Con el motor en marcha, activa las teclas de temperatura solicitada y de velocidad del aire y mide con un termómetro digital las distintas variaciones de temperatura en las rejillas. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
h) Eragin AUTO teklari, eta neurtu airearen tenperatura erdiko difusorean. |
h) Acciona la tecla AUTO y mide la temperatura del aire en el difusor central. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
a) Aireak berokuntza-erradiadorea zeharkatzen du lehenik, eta, jarraian, lurrungailua. |
a) El aire atraviesa primero el radiador de calefacción y luego el evaporador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
b) Aireak lurrungailua zeharkatzen du lehenik, eta, jarraian, berokuntza-erradiadorea. |
b) El aire atraviesa primero el evaporador y luego el radiador de calefacción. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
aire girotua ez dabilelako, edo display-ak akats baten berri ematen duelako, soinu bat eginez, abisu-argi bat piztuz edo ikono batek dir-dir eginez, ibilgailuen arabera. |
bien porque el aire acondicionado deje de funcionar, o bien porque el display indique algún error emitiendo un sonido, encendiendo una luz de aviso o parpadeando un icono, según vehículos. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aurreko unitatean aztertu ditugu jada aire girotuko zirkuitu konbentzionalari dagozkion matxura eta egiaztapen ohikoenak, eta, horrenbestez, elementu berrienen edo klimatizazio automatikoarekin zerikusi handiena dutenen diagnosia aztertuko dugu bereziki atal honetan. |
En la unidad anterior ya estudiamos las averías y comprobaciones más comunes referidas al circuito de aire acondicionado convencional, por lo que en el presente apartado conoceremos la diagnosis de aquellos elementos más novedosos o vinculados particularmente a la climatización automática. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Horrekin hasi aurretik, ordea, kontuan hartu behar dugu hainbat ibilgailutako sistema edo mekanismoek, segurtasun-arrazoiak direla medio, konpresorearen enbragearekiko elikadura deskonektatu egiten dutela une jakin batean, eta horrek aire girotuko zirkuitua hondatua dagoela pentsaraz diezaguke, oker ordea. |
Antes de proceder a ello es conveniente reseñar que muchos vehículos incorporan sistemas o mecanismos que, por razones de seguridad, desconectan en un momento dado la alimentación al embrague del compresor, lo cual puede inducirnos a error al creer que existe una avería en el circuito de aire acondicionado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bidaiari-lekuaren tenperaturaren sentsorea bada, airea xurgatzeko haizagailu txiki bat ere badarama erresistentziak, aldez aurretik ikusi dugun bezala. |
Cuando se trate de un sensor de temperatura del habitáculo, la resistencia va acompañada, como ya vimos, de un pequeño ventilador de aspiración de aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bidaiari-lekuan sartzen den aireak, bidaiariek arnasten dutenak, hautsa, polena, partikula kutsatzaileak, kedarra, bakterioak, onddoak eta abar ditu. |
El aire que entra dentro del habitáculo y que respiran los ocupantes, contiene polvo, polen, partículas contaminantes, hollín, bacterias, hongos, etc. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bestetik, ikatz aktiboa daramate, aireko kontaminatzaileak atxiki ez ezik lurrungailuen hezetasun-kondentsazioak eragindako usain txarrak ere harrapatzen dituena. |
Por otro, llevan carbón activo, que retiene los agentes contaminantes que hay en el aire, atrapando, además, los malos olores producidos por la condensación de humedad del evaporador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Sentsore honek kondentsazio-maila neurtzen du haizetakoaren barnealdean, eta, beharrezkoa izanez gero, lausoa kentzeko funtzioa aktibatzen du aire-girogailuan, aire beroko fluxua haizetakorantz bideratuz gidariaren ikuspena ahalik eta lasterren berrezartzeko. |
Este sensor mide el nivel de condensación en la superficie interior del parabrisas y, en caso necesario, activa la función de desempañado del climatizador, dirigiendo el flujo de aire caliente hacia el parabrisas para restablecer la visibilidad en el menor tiempo posible. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kutsadura-detektagailu honek bidaiari-lekuan sartzen den airearen kalitatea kontrolatu behar du, baita, beharrezkoa bada, birzirkulazio-ataka itxi ere, kutsagarritzat jotzen duen airea sar dadin saihesteko. |
El objetivo de este detector de contaminación es el de controlar la calidad del aire que entra en el habitáculo y, en caso necesario, cerrar la trampilla de recirculación para impedir la entrada de aire que se considera contaminado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hala, zeharkatzen duen airearen abiadurak eta tenperaturak ez dute eraginik sentsorean, eta, horrenbestez, sentikortasun-maila handia dauka. |
De esta manera no se ve influido por la velocidad y por la temperatura del aire que lo atraviesa, por lo que posee un alto grado de sensibilidad. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aktibatu ondoren, segundo gutxiren buruan hasten da jardunean, eta, PWM seinale bat igorriz (seinale almenaduna edo angeluzuzena ere deitzen zaio), kalkulagailuari ematen dio airean dauden kutsatzaileen kantitatearen berri. |
Es operativo a los pocos segundos de su activación, e informa al calculador sobre la cantidad de contaminantes existentes en el aire por medio de una señal PWM, también conocida como señal almenada o rectangular. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire freskoa xurgatzea |
Aspiración de aire fresco |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen kalitatearen sentsorea |
Sensor de calidad de aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Egoera normalean itxita egoten dira beti, eta 115 edo 120 ºC-tan irekitzen dira; aire girotuko konpresorea elikatzeari uzten diote, motorra gainberotu dadin saihesteko. |
En condiciones normales están siempre cerrados y se abrirán a los 115 o 120 ºC, interrumpiendo la alimentación al compresor de aire acondicionado para evitar un sobrecalentamiento del motor. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Neurketa ahalik eta gehien doitzeko helburuarekin, martxaren aireak zuzenean eragiten ez dion toki batean kokatzen da normalean, kanpoko atzerako ispiluaren karkasan edo aurreko kolpe-leungailuaren barnealdean, esaterako. |
Con el fin de que la medición sea lo más exacta posible, suele ir ubicado en algún lugar donde el aire de la marcha no incida directamente sobre él, por ejemplo, en la carcasa del retrovisor exterior o en la parte interior del paragolpes delantero. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Informazio horri esker, kontrol-unitateak tenperatura-ataka eta birzirkulazioa kontrolatu ditzake, kanpoko tenperatura muturrekoa denean, eta, horrela, aire beroegia edo hotzegia sar dadin saihesten du. |
Esta información sirve a la unidad de control para controlar la trampilla de temperatura e incluso la recirculación cuando la temperatura exterior es extrema, con lo que evita la entrada de aire demasiado caliente o demasiado frío. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aireztapeneko edo aire girotuko sistemetan daude, baina ez klimatizazio automatikoko sistemetan. |
Se encuentran en sistemas de ventilación o aire acondicionado, pero no en climatización automática. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Tentsio hori gora eta behera ibiltzen da, airearen tenperaturaren arabera erresistentzia aldatu ahala, eta kalkulagailuak balio hori erabiltzen du, tenperatura-ataka erregulatzeko eta haizagailu eragilearen abiadura doitzeko. |
Esta tensión oscila con la variación de la resistencia en función de la temperatura del aire, valor utilizado por el calculador para regular la trampilla de temperatura y para ajustar la velocidad del ventilador-soplador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aurrekoan bezalaxe, 19 ºC-tik beherako tenperatura hautatzen badugu, kontrol-unitateak "gehieneko hotzaren" funtzioa aplikatzen du, hau da, airearen abiadura areagotzen du bidaiari-lekuan, eta fluxua erdiko aireadoreetarantz bideratzen; horrela ere, goreneko errendimenduan jarduten du. |
Al igual que en el caso anterior, si solicitamos una temperatura menor de 19 ºC, la unidad de control aplica la función de "máximo frío"; abre la trampilla de recirculación, aumenta la velocidad del aire en el habitáculo y dirige el flujo a los aireadores centrales, con lo que trabaja también al máximo de su
| Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Lausoa kentzeko tekla sakatzean, unitate elektronikoak birzirkulazio-ataka ixten du, airea gorenean berotzen du, eta fluxua haizetakoaren aldera bideratzen. |
Al pulsar la tecla de desempañado, la unidad electrónica cierra la trampilla de recirculación, da el máximo calor al aire y dirige el flujo hacia el parabrisas. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kontrol-unitateak bidaiari-lekuaren barneko eta kanpoko tenperaturaren arabera kalkulatzen du airearen abiadura. |
La unidad de control calcula la velocidad del aire en función de la temperatura interior y exterior del habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
- Lurrungailuaren eta berokuntza-erradiadorearen irteeran aireak duen tenperatura. |
- La temperatura del aire a la salida del evaporador y del radiador de calefacción. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Sentsore horiek NTC termistentziak dira (tenperatura-koefiziente negatiboa), hau da, balio ohmikoa giro-tenperaturaren arabera aldatzen duten erresistentziak, airearen tenperatura zenbat eta handiagoa izan korrontea igarotzeari orduan eta erresistentzia txikiagoa egiten diotenak. |
Estos sensores son termistencias NTC (coeficiente de temperatura negativo), es decir, resistencias cuyo valor óhmico varía según la temperatura del medio con el que están en contacto, de manera que, a mayor temperatura, en este caso del aire, menor resistencia oponen al paso de corriente. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire-girogailuak bi aire mota erabil ditzake: |
El climatizador puede utilizar dos clases de aire: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Birzirkulazioan, bidaiari-lekua hozteko erabiltzen den airea ez da kanpoaldetik hartzen, bidaiari-lekutik beretik baizik. |
En la recirculación, el aire que se utiliza para la refrigeración del habitáculo no se obtiene del exterior, sino del propio habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hori da ibilgailuaren barnealdea hozteko edo berotzeko modurik azkarrena, klimatizazio-sistemak dagoeneko girotua dagoen airea hartzen eta erabiltzen duelako; gainera, bide batez, konpresoreak eta lurrungailuak lan gutxiago egiten dute. |
De esta manera es como más rápidamente se enfría o se calienta el interior del vehículo, ya que el sistema de climatización toma y utiliza aire que ya está pre-acondicionado, con lo que también el compresor y el evaporador tienen menos trabajo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Birzirkulazioak honako funtzio hau ere badu: giro-airetik edo aurreko ibilgailutik datozen usain txarrak, polena edo gas kutsatzaileak bidaiari-lekuan sar daitezen saihestea. |
Otra función de la recirculación es la de evitar la entrada al habitáculo de malos olores, polen o gases contaminantes procedentes del aire ambiental o del vehículo que nos precede. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Baina horrek arazo bat ere badakar berekin; izan ere, funtzio horrek bidaiari-lekuko airea etengabe birzirkulatzen duenez, kanpoko aireak ez du berritzen aire hori. Horren ondorioz, airea kutsatu egiten da, eta, gainera, airearen hezetasun-maila areagotzen da, bidaiarien gorputzetatik eratorrita, itomen-sentsazioa sortzeraino. |
Pero también existe un inconveniente, ya que con esta función recircula constantemente el aire del habitáculo sin que éste sea renovado con aire exterior, con lo que el aire se vicia y aumenta de humedad procedente de los cuerpos de los ocupantes, con lo que se produce sensación de agobio. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Klimatizazio automatikoa duten ibilgailu batzuetan, aire-birzirkulazioa ere automatikoki kontrolatzen da, kanpoko airean partikula kutsatzaileak atzematen direnean. |
En algunos vehículos con climatización automática la recirculación de aire se controla también automáticamente cuando se detectan partículas contaminantes en el aire exterior. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kutsadura-maila jaisten bada, prozesua alderantzikatzen da, eta berriz ere atmosferako airea sartzen da. |
Si el nivel de contaminación desciende el proceso se invierte y entra de nuevo aire atmosférico. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
28 ºC-tik gorako tenperatura eskatuz gero, kontrol elektronikoko unitateak "gehieneko beroaren" funtzioa aplikatzen du, hau da, batetik, birzirkulazio-ataka itxi eta aire-fluxua oin-euskarrirantz bideratzen du, eta, bestetik, haize-makinaren abiadura areagotzen du; hala, goreneko errendimenduan dihardu unitateak. |
Cuando la temperatura solicitada es mayor de 28 ºC, la unidad de control electrónica aplica la función de "máximo calor" que consiste en cerrar la trampilla de recirculación y dirigir el flujo de aire hacia el reposapiés y aumentar la velocidad de soplado, con lo que trabaja al máximo de su rendimiento. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Nolanahi ere, esan beharra dago ibilgailu gehienak fabrikatik programatuta datozela, 22 ºC-ko tenperatura lehenetsita. AUTO tekla sakatuz gero, kalkulagailuak eskatutako tenperatura (22 ºC), atmosferako edo kanpoko tenperatura eta bidaiari-lekuaren barnekoa hartuko ditu aintzat, eta, hiru tenperatura horien arteko aldeak aztertu ondoren, airea prestatuko du < |
No obstante, la mayoría de vehículos viene programada de fábrica, por defecto, con una temperatura de 22 ºC. Si presionamos la tecla AUTO, el calculador tomará como referencia la temperatura solicitada (22 ºC), la temperatura atmosférica o exterior y la temperatura interior del habitáculo, analizando la diferencia entre las tres y calculando así la proporción de aire frío-caliente que debe preparar, la velo |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airea eragiteko edo banatzeko beste posizio bat aldatzen badugu, AUTO funtzioa indargabetuko da, eta sistema eskuz erabili ahal izango da. |
Si variamos otra posición más de soplado o de distribución de aire, se anulará la función AUTO y el sistema quedará a disposición de un manejo manual. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Beste zenbaitetan, aldiz, nahikoa izaten da haize-makinaren abiadura murriztea, aire-girogailua itzali arte. |
En otros casos será suficiente con reducir la velocidad de soplado del aire hasta que el climatizador se apague. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
ECON funtzionamendu moduari jarraiki, kontrol-unitateak deskonektatu egiten du aire girotuko konpresorea. |
Con el modo de funcionamiento ECON, la unidad de control desconecta el compresor del aire acondicionado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Funtzio automatikoaz gain, aginte-panelak sakagailu batzuk ere baditu, bidaiari-lekuan sartzen den airearen abiadura areagotu edo murrizteko. |
Al margen de la función automática, el panel de mandos dispone de unos pulsadores para aumentar o disminuir la velocidad con que el aire entra en el interior del habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kontrol-unitateak erabakitzen badu ere bidaiari-lekuranzko aire-fluxuaren irteeraren norabidea, gidariak nahierara alda dezake irteera hori, sakagailu batzuk erabiliz. Hiru leku edo altueratatik irten daiteke airea: |
Aunque la unidad de control decide la dirección de salida del flujo de aire hacia el habitáculo, existen unos pulsadores para variar a voluntad del conductor dicha salida, la cual puede efectuarse por tres lugares o alturas diferentes: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bestetik, airea bidaiari-lekurantz eramateko abiadura ere eskuz hauta daiteke, baita aire horren irteera nola banatu ere. |
Por otro lado, la velocidad de soplado de aire hacia el habitáculo también se elige manualmente, así como la distribución de salida de dicho aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire naturala |
Aire natural |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Alabaina, aginte-panel batek aukera ematen du tenperatura ez ezik, aire-banaketa eta haize-makinaren abiadura ere eskuz doitzeko. |
No obstante, un panel de mandos permite ajustar manualmente, además de la temperatura, la distribución de aire y la velocidad de soplado de éste. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Eskuz erregulatzen den aire girotuko sisteman, gidaria da sistemaren kudeatzailea. |
En el aire acondicionado con regulación manual, el conductor se convierte en el gestionador del sistema. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotu konbentzionalean gidariak eskuz erregula dezake tenperatura, eta funtzionamendua aldizkakoa da, hau da, behar baino hotz gehiago sortzeko diseinatu da sistema, eta, beraz, konpresorea konektatzen eta deskonektatzen da lurrungailuko hegalen tenperaturaren arabera. |
En el aire acondicionado convencional la regulación de la temperatura es manual por parte del conductor y el funcionamiento intermitente, es decir, el sistema está diseñado para producir más frío del que pueda necesitarse, con lo que el compresor se conecta y desconecta en función de la temperatura en la |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Nola kontrolatzen da hotz-kantitatea aire girotuko eskuzko sistema batean? |
¿Cómo se controla la cantidad de frío en un sistema de aire acondicionado manual? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aginte-panelaren bitartez, aire girotuko edo klimatizazio automatikoko sistema erabiliko dugu, kasuan kasu. |
A través del panel de mandos manejaremos el sistema de aire acondicionado o climatización automática, según se trate. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airearen hezetasun erlatiboa erregulatzea lagungarri da konfort-maila hobetzeko. |
Regular la humedad relativa del aire contribuye a un mejor confort. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bi sistemak bereizteko, aire girotuan, aire-fluxuak bereizita zeharkatzen ditu berogailua eta lurrungailua, eta, horrenbestez, bidaiari-lekuan bi aire-fluxu izango ditugu: bata, beroa, hezetasun handiagoarekin, eta bestea, hotza, hezetasun-maila txikiarekin. |
Para diferenciar ambos sistemas entendemos por aire acondicionado aquel en que el flujo de aire atraviesa el calefactor y el evaporador por separado, con lo que tenemos en el habitáculo dos flujos de aire, uno caliente con mayor humedad y otro frío con poca humedad. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hala, airearen hezetasun-maila kontrolatzen da. |
De esta forma se controla el grado de humedad del aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Zer alde daude aire girotuaren eta klimatizazio automatikoaren artean? |
¿Conoces las diferencias entre aire acondicionado y climatización automática? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Badago beste sistema bat eskuzko aire girotuaren eta klimatizazio erabat automatikoaren erdibidean dagoena: tenperatura-erregulazio elektronikoa duen aire girotua. Tenperatura neurtzeko zunda batzuk eta kontrol-unitate bat eransten ditu sistema horrek, baina gainerako funtzio guztiak abiadura eta aire-banaketa, esaterako eskuzkoak dira. |
Un paso intermedio entre el aire acondicionado de manejo manual y la climatización totalmente automática es el aire acondicionado con regulación electrónica de temperatura, donde se añaden unas sondas de medición de temperatura y una unidad de control, y el resto de funciones, como la
| Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Alabaina, aire-girogailuek lehenik erdiautomatikoek eta jarraian automatikoek sistema hori ordeztu dute berehala. Erabiltzeko errazak dira, eta, aire hotza eta beroa egokiro nahasten dutenez, tenperatura erregulatu egiten dute, eta, hori ez ezik, aireari hezetasuna kentzen diote ere. |
Pero pronto este sistema da paso a los climatizadores, primero semiautomáticos y luego automáticos donde, además de la comodidad de manejo, la inteligente mezcla de aire frío-caliente regula no sólo la temperatura sino que también deshumidifica el aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ibilgailu batean leihoak itxita joaten garenean, ibilgailu barruan arnasten dugun airea kutsatu egiten da, oxigenoa kontsumitzen dugun neurrian; horregatik, etengabe berritu behar da, giro erosoa edukitzeko. |
Cuando circulamos en un automóvil con las ventanas cerradas, el aire que respiramos en su interior se va viciando a medida que consumimos oxígeno, por lo que necesita ser renovado constantemente para mantener un ambiente confortable. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Datozen unitate didaktikoetan ibilgailuko airea nola egokitu edo hoztu behar den ikasiko dugun arren, garrantzitsua da jakitea ibilgailu guztiek (nahiz eta zaharrak izan) daukatela aireztapen- eta berokuntza-sistema bat, eta, sistema horri esker, airea berritzeaz gain, ahalik eta tenperaturarik atseginenari eusten zaiola. |
Aunque en las siguientes unidades didácticas estudiaremos la forma de acondicionar o enfriar el aire en un vehículo, es importante conocer que todos los automóviles disponen, por antiguos que sean, de un sistema de ventilación y calefacción, que se encargará, además de renovar el aire, de mantener una temperatura lo más agradable posible. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ba al dakizu nondik sartu eta ateratzen den airea ibilgailu barruan? |
¿Sabes por dónde entra y sale el aire en el interior de un vehículo? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ba al dakizu nola sor daitekeen aire beroa? |
¿Sabes cómo puede producirse aire caliente? |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
| Bidaiari-lekurako aire beroa nola sortzen den jakingo duzu. |
| Conocerás la forma de producir aire caliente para el habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aurreko unitateetan aztertu dugun aire girotua ere bada bilakaera teknologikoaren adierazgarri, eta elementu teknologikoak biltzen ditu bere sisteman; horri esker, konfort-maila handia lortzen da, ia erabat automatizatzen delako, eskuz erregulatzea zaila izaki gehiegizko berokuntza edo hotza saihesteko aukera ematen duelako. |
También el aire acondicionado, estudiado en unidades anteriores, se suma a la evolución tecnológica e introduce elementos electrónicos en su sistema, con lo que se obtiene un alto grado de confort al automatizarse casi por completo, pues permite olvidar el agobio de la calefacción o frío excesivos debido a la dificultad de su regulación manual. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hortaz, aire girotuko zirkuitua klimatizazio automatikoko sistema nola bihurtzen den ikasiko dugu unitate didaktiko honetan. Sentsoreen, eragingailuen eta kontrol-unitate baten bitartez lortzen da hori, gidariari erabileran erosotasuna eta konfort-maila handia eskaintzeko xedearekin. |
Así pues, en la presente unidad didáctica estudiaremos la forma en que un circuito de aire acondicionado se convierte en un sistema de climatización automática gracias a sensores, actuadores y una unidad de control, para conceder al conductor comodidad de manejo y un alto grado de confort. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotua eta klimatizazioa |
Aire acondicionado y climatización |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
c) Presiopeko airea aplikatuko dugu zirkuitu barruan, baita goi-presioko manometro bat ere. |
c) Aplicaremos aire a presión en el interior del circuito y un manómetro de alta. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airea edo hezetasuna izatea. |
Presencia de aire o humedad. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Termometro elektroniko bat erabiliz, airearen irteera-tenperatura neurtu behar da. Tenperatura horrek 10º C-tik beherakoa izan behar du. |
Con un termómetro electrónico, se mide la temperatura de salida del aire, que deberá ser inferior a 10 ºC. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Prozesu horrek aire guztia eta geratzen den hozgarri guztia ateratzen du, aurreko urratsa egin ondoren. |
Este proceso supone la extracción completa de todo el aire y refrigerante residual, una vez efectuado el paso anterior. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airea eta hezetasuna ateratzea (hutsik) |
Extracción del aire y humedad (vacío) |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Motorra martxan jarri behar da, aire girotua konektatu, eta presioak ez ezik sistemaren eraginkortasuna ere egiaztatu. |
Arrancar el motor, conectar el aire acondicionado y verificar presiones y efectividad del sistema. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Azter ezazu instalazioek aireztapen egokia ote duten aire girotuarekin egingo diren lanetarako. |
Averigua si las instalaciones tienen la ventilación adecuada para trabajos con aire acondicionado. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hustuketa gauzatu ostean, ahaleginak egin behar dira zirkuitua giro-airera irekita ez uzteko, hezetasuna berehala sartuko baita. |
Después de realizar el vacío, hay que procurar no dejar el circuito abierto al aire ambiente, ya que la humedad entrará con rapidez. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
R134a gasak elastomeroak zeharkatzeko joera handia duenez gero, eta PAG olioek (oso hidroskopikoak) airearen hezetasuna erakartzekoa dutenez gero, hodiak nylonezko geruza batez egin behar izan dira guztiz iragazgaitzak izateko. |
La fuerte tendencia del R134a a traspasar los elastómeros y la atracción de la humedad del aire por los aceites PAG, fuertemente higroscópicos, han obligado a realizar las tuberías con una capa de nailon de forma que queden perfectamente impermeables. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hozgarri gaseosoak aireak baino gehiago pisatzen du. |
El refrigerante gaseoso pesa más que el aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotua konektatuta, airea birzirkulazio-posizioan eta haize-makina gutxieneko abiaduran daudela, egiazta ezazu erdiko aireadorearen (gainerakoak itxita daudela) zer tenperaturatan eteten duen termostatoak konpresorerako elikadura. |
Con el aire acondicionado conectado, el aire en posición de recirculación y el soplador a mínima velocidad, comprueba a qué temperatura del aireador central (los demás cerrados) interrumpe el termostato la alimentación al compresor. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Konpresorearen enbrage magnetikoa deskonektatzen du kanpoko giro-tenperatura 2º C-tik beherakoa denean; izan ere, aire hotzegiak lurrungailuaren hegalak zeharkatzen baditu lurrungailua ere hotz dagoela, lurrungailua izozteko arriskua egon liteke. |
Desconecta el embrague magnético del compresor cuando la temperatura ambiente exterior es inferior a 2 ºC, ya que, si el aire demasiado frío atraviesa las aletas del evaporador cuando este también está frío, podría existir riesgo de congelación del evaporador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Vilata tailerren aire girotuaren ordezkoak |
Recambios de aire acondicionado Talleres Vilata |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
3 Aire girotua (II) |
3 Aire Acondicionado (II) |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Gas hozgarririk ez duen aire girotua duen ibilgailu batean: |
En un vehículo con aire acondicionado exento de gas refrigerante: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Lurrungailuaren eginkizunak bidaiari-lekuan sartzen den airea hoztea, lehortzea eta garbitzea dira. |
Las funciones del evaporador son enfriar, secar y depurar el aire que entra en el habitáculo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Lurrungailuaren xaflen artean higitzen den aireak beroa ematen dio fluido frigorifikoari, eta, hortaz, hoztu egiten da. |
El aire que circula entre las láminas del evaporador cede calor al fluido frigorífico y, por tanto, se enfría. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Era berean, airea hozten den bitartean, askatzen den hezetasuna ur likido gisa hauspeatzen da eta ibilgailuaren kanpoaldera bideratzen da. |
Al mismo tiempo, durante el enfriamiento del aire, la humedad que se libera se precipita en forma de agua líquida que es canalizada al exterior del vehículo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Bestalde, lurrungailuaren hegaletan sortzen den urak aireak izan ditzakeen partikulak berekin eramaten ditu. |
Por otro lado, el agua producida en las aletas del evaporador arrastra las partículas que pueda llevar el aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire hotza |
Aire frío |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Nahitaezkoa da lurrungailuan tenperatura kontrolatzea; izan ere, hozketa handiegia bada, izotza sor liteke hegalen artean eta eraginkortasun guztia gal dezake airea igarotzeko lekua blokeatzerakoan. |
Es necesario el control de la temperatura en el evaporador, ya que si la refrigeración fuese muy alta, podría llegar a producirse hielo entre las aletas y perder toda su eficacia al bloquear el paso de aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Hegaletatik igarotzen den aire-emariaren araberakoa. |
El caudal de aire que pasa a través de las aletas. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Kanpoko aire-fluxuak fluido frigorifikoak baino tenperatura txikiagoa duenez gero, fluidoak beroa ematen dio aireari. |
El flujo de aire del exterior tiene menor temperatura que el fluido frigorífico, por lo que se produce una cesión de calor del fluido al aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotua aktibatzen denean, seinale elektriko bat bidaltzen da bobinara, eta bobina horrek eremu magnetiko bat sortzen du, eremu horrek arraste-platera polearen kontra erakartzen duenez gero, gorputz bakarra sortzen du, eta, hortaz, motorraren mugimendua konpresorera transmititzen du. |
Al activar el aire acondicionado, se envía una señal eléctrica a la bobina, y esta crea un campo magnético que atrae el plato de arrastre contra la polea, generando un solo cuerpo y, por tanto, transmitiendo el movimiento del motor al compresor. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Airea konektatzen denean, akoplamendua gertatzen da, eta ikusiko dugu enbragearen platerak bira egiten duela polearekin batera. |
Al conectar el aire, se producirá el acoplamiento y observaremos el giro del plato del embrague junto con la polea. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Horrela, aldaketa termikorako behar duten aire-fluxua jasotzen dute biek. |
Ambos reciben así el flujo de aire necesario para el cambio térmico. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
2.23 irudian ikusten da fluidoa egoera gaseosoan dagoela sartzen dela goialdetik eta beroa trukatu egiten dela fluidoaren eta kondentsadorea zeharkatzen duen aire-fluxuaren artean. |
En la figura 2.23 se muestra cómo el fluido entra por la parte superior en estado gaseoso y se produce un intercambio de calor entre el fluido y el flujo de aire que atraviesa el condensador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire beroa |
Aire caliente |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Giro-airea |
Aire ambiente |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotua desaktibatuta dagoela, goi- eta behe-presioak eta ganbera barruan dagoen presioa berdinak dira. |
Estando desactivado el aire acondicionado, existe igualdad de las presiones alta y baja y la existente en el interior de la cámara. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Lurrungailuan beroa trukatzen da bidaiari-lekura sartzen den airearen (haizagailuaren turbinak bultzatzen du) eta fluido frigorifikoaren artean. |
En el evaporador se produce el intercambio de calor entre el aire de entrada al habitáculo, impulsado por la turbina de ventilación, y el fluido frigorífico. |
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Kondentsadorea presio handiko zirkuituan dago, eta hura zeharkatzen duen airea ibilgailuaren kanpoaldetik dator. |
El condensador se encuentra en el circuito de alta presión y el aire que lo atraviesa procede del exterior del vehículo. |
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Kondentsadore barruan dabilen fluidoa lurrun gainberotu gisa sartzen da, eta, aire-fluxuan zehar igarotzean beroa ematen duenez gero, airea kondentsatu egiten da eta likido azpihoztu bihurtzen da. |
El fluido que transita por el interior del condensador, entra en forma de vapor sobrecalentado, y al pasar a través del flujo de aire cede calor; como consecuencia se produce la condensación del mismo, transformándose en líquido subenfriado. |
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Aire giroturako olio lubrifikatzaileek honako ezaugarri hauek dituzte: |
Los aceites lubricantes para aire acondicionado deben cumplir las siguientes características: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuaren oinarrizko zirkuitua. |
Circuito básico de aire acondicionado. |
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Horregatik, hozgarriaren tenperatura baino tenperatura txikiagoan dagoen eremu batetik (giro-airea) igaroarazten da fluidoa. |
Por tanto, se hace pasar por una zona que está a una temperatura inferior a la del refrigerante (aire ambiente). |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Fluido frigorifikoa lurruntzeko, aireak hozgarriaren tenperatura baino tenperatura handiagoa duen eremutik igaroarazi behar da. |
Para la evaporación del fluido frigorífico, es necesario hacerlo pasar por una zona donde el aire tenga mayor temperatura que el refrigerante. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Igarotze horretan fluidoak bero kantitate handia xurgatzen du, eta, hortaz, airea hoztu egiten da. |
En este paso se produce una importante absorción de calor por parte del fluido y, por tanto, una refrigeración del aire. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Zirkuituan presioak kontrolatzen baditugu, fluido frigorifikoaren tenperaturak kontrolatuko ditugu, baita bidaiari-lekuan sartu behar den airea ere. |
Controlando las presiones en el circuito, controlaremos las temperaturas del fluido frigorífico y del aire a introducir en el interior del habitáculo |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuak, ibilgailu batean, honako helburu hau du: tenperatura eta hezetasuna jaistea eta kontrolatzea eta airearen purutasuna kontrolatzea. Horri esker, giro atsegina eta ongizate-sentsazioa sortzen da ibilgailuan dauden pertsonentzat. |
La finalidad del aire acondicionado en un vehículo es disminuir y controlar la temperatura, la humedad y la pureza del aire, con lo que se crea un ambiente confortable y una sensación de bienestar para las personas que lo ocupan. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ibilgailuetarako aire girotu on batek zenbait baldintza bete behar ditu: |
Un buen acondicionador de aire para vehículos debe satisfacer determinados requisitos: |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
2 Aire girotua (I) |
2 Aire acondicionado (I) |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Ibilgailu batean aire girotua izateak zer abantaila dituen jakingo duzu. |
Conocerás las ventajas del aire acondicionado en un vehículo. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Aire girotuko makina |
Máquina de aire acondicionado............................................................ |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ondoren, egiaztatu arnasbideak erabat libre daudela, eta mihiak ez duela airearen iragana oztopatzen. |
Seguidamente comprobar que las vías respiratorias están completamente libres y que la lengua no obstruye el paso del aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ikusi arnasbideak iragazkorrak diren, eta egiaztatu arnasa ez duela oztopatzen mihiak edo beste objekturen batek; izan ere, horrek biktimari airea sartzean kontrako eztarritik sartzea eragin diezaioke. |
Observar la permeabilidad de las vías respiratorias y comprobar que la respiración no sea dificultada por la lengua u otros objetos, ya que esto podría provocar el atragantamiento del accidentado al introducir el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Bota airea indar neurritsuaz, bi segundoz gehienez ere. |
Insuflar aire con fuerza moderada durante no más de dos segundos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Airea gure ahoan eutsitakoa da; oraindik ez du gas-trukerik izan eta, beraz, ez dago kutsatuta. |
El aire será el contenido en nuestra boca que aún no ha sufrido el intercambio gaseoso y, por lo tanto, no está viciado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Erresistentzia handiagoa aire-korronteen aurrean. |
Más resistente a las corrientes de aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
airea, ura eta apar-eragile bat elkartuz eratzen diren burbuilak. |
se trata de burbujas que se forman con la unión de aire, agua y un agente espumante. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ito egiten du sua, erregaia estali eta airea sartzea eragozten baitu, eta, aldi berean, hoztu egiten du. |
Actúa por sofocación tapando el combustible y evitando que entre aire, y a su vez, enfriando. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
aireko oxigenoa suaren eremuan sartzea eragoztea. |
evitar que el oxígeno del aire entre a la zona del fuego. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
aire-eguratsaren ordez inerte bat ezartzea. |
cambiar la atmósfera de aire por una inerte. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Txinparta erregaia/airea kontzentrazioa eskasa denean sortzen da, SBMtik beherakoa denean, eta horregatik, ez da errekuntza hasiko. |
La chispa se produce donde la concentración combustible/aire es pobre, inferior al LSI, por lo que no se iniciará la combustión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
errekuntza hasteko erregaia/airea kontzentrazioaren ehunekoa da; muga horretatik aurrera, ez da errekuntza hasten, kasu horretan erregai gehiegi dagoelako. |
es el porcentaje de concentración combutible/aire máximo en el que se puede iniciar la combustión; a partir de este límite no se inicia la combustión, en este caso por exceso de combustible. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
aire kg |
kg de aire |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Txinparta erregaia/airea kontzentrazioa handiegia denean sortzen da, SGM gainditzen duenean, eta horregatik, ez da errekuntza hasiko. |
La chispa se produce donde la concentración combustible/aire es excesiva, supera el LSI, por lo que no se iniciará la combustión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Komeni da azpimarratzea, kutsaduraren aurkako arauak direla eta, ia % 100 birziklatzen dela kasu batzuetan; adibidez, aire girotuko gasen kasuan. |
Es conveniente resaltar que las normas anticontaminantes están haciendo que el reciclado, en algunos casos, sea casi el 100%, como es el caso de los gases del aire acondicionado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Airean esekita dauden partikula solidoak. |
D Partículas sólidas en suspensión en el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
C Gasak airean disolbatutako substantzia inerteak dira; lurrunak ez dira airean disolbatzen, eta arriskutsuak dira. |
C Los gases son sustancias inertes que están disueltas en el aire, los vapores no se disuelven en el aire y son los peligrosos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
AIREKO KUTSATZAILEAK |
CONTAMINANTES EN EL AIRE |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidean ikus dezakegunez, zirkulazioak jarrai dezan bide bakarra utzi beharrean bi uzten baditugu, baina ongi diseinatuta, zirkulazioa (airearena) errazagoa izango da eta, beraz, arnasketa hobea izango dugu, eta iragazkiak eraginkortasun bera izango du. |
Como podrá observarse en el ejemplo, si en vez de dejar un solo carril para el paso de la circulación, dejamos dos pero bien diseñados, la circulación (del aire) se mantendrá más fluida y, por lo tanto, la respiración será mejor con el mismo efecto de eficacia del filtro. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Airean disolbatuta dauden eta arnastu behar ez diren gasak iragazteko erabiltzen dira. |
Se utilizan para filtrar los gases disueltos en el aire y que no deben ser respirados. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
hurbil dauden bi gainazalen artean airea igarotzen denean, haren abiadura azkartu egiten da, eta berehala egokitzen du ibilbidea geratzen zaion espaziora. Alabaina, aire horretan esekita doan partikulak ezin izango du ibilbidea hain azkar aldatu, eta horregatik gainazal solidoaren aurka talka egin eta harrapatuta geratuko da. |
al pasar aire entre dos superficies próximas, la velocidad del aire aumenta y adapta su trayectoria rápidamente al espacio que le queda, pero una partícula que viaje suspendida en esa vena fluida no podrá cambiar tan rápidamente de trayectoria por lo que chocará contra la superficie sólida y quedará atrapada. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
inpaktu bidezko iragazkian bezala, airearen abiadura azkartu egiten da iragazkiaren zuntzetara hurbiltzean,eta partikula zuntzetatik hurbil igaro eta harrapatuta geratzen da. |
al igual que el filtro por impacto, el aumento de velocidad que experimenta el aire en el momento de acercarse a las fibras del filtro hace que la partícula pase cerca de las fibras y sea capturada. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kanpotik datorren airea jasotzen dute, haizagailudun tutu malgu baten bitartez. |
Su funcionamiento se basa en la obtención de aire procedente del exterior a través de una manguera con un ventilador incorporado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aurreko atalean ikusi dugunez, hainbat gailu iragazle daude, hala nola mozorroa, eta egokigailu bat eta iragazki bat dituzte; iragazkia da aireari kutsadura kentzen diona, arnasgarria izan dadin. |
En el apartado anterior hemos visto que existen diferentes tipos de dispositivos filtrantes, como la máscara, y que estos estaban formados por un adaptador más un filtro que es el que se encarga de descontaminar el aire para que pueda ser respirable. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gela bakoitzak suteen aurkako neurri egokiez babestuta egon behar du, eta airea berritzen duen aireztapen behartu edo naturala eduki, egurats lehergarriak saihesteko. |
Cada sala debe estar protegida con las medidas contra incendio adecuadas y una ventilación forzada o natural que renueve el aire para evitar atmósferas explosivas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lana egin ondoren, lixatzeak sortutako hautsa airean esekita geratzen da, eta arnastu egin daiteke. |
Una vez efectuado el trabajo, el polvo procedente del lijado se queda en suspensión en el aire que puede ser respirado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arnasbideetarako arriskuen atalean ikusi dugunez, babes-ekipoak bi multzo handitan banatuta daude, arnastu beharreko airea nondik datorren kontuan hartuta. |
Como se vio en el apartado de riesgos para las vías respiratorias, los equipos de protección están divididos en dos grandes grupos según de donde venga el aire que vamos a respirar: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gailu iragazleak eremu kutsatuko airea arnastu eta bertan lan egin ahal izateko erabiltzen dira. |
Los dispositivos filtrantes se utilizan para respirar aire procedente de la zona contaminada y poder trabajar en su interior. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kasu horietan, arnastutako airea iragazki batetik igarotzen da, non kutsatzaileak ezabatzen baitira. |
En estos casos, el aire inhalado pasa a través de un filtro donde se eliminan los contaminantes. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gailu independenteak iragazketa egin ezin denean erabiltzen dira, edota airean behar adina oxigenorik ez dagoenean. |
Los dispositivos independientes se utilizan ante la imposibilidad de realizar el filtrado o bien cuando no exista suficiente oxígeno en el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kutsatu gabeko gas arnasgarri bat (airea edo oxigenoa) ematean oinarritzen dira. |
Se fundamentan en el suministro de un gas no contaminado respirable (aire u oxígeno). |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Airea ematen zaio maskarari |
Se suministra aire a la mascarilla |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
solidoak partikula txikitan puskatzean airean esekita geldi daitezkeen materialak dira. |
materiales creados por la rotura de materiales sólidos en partículas pequeñas que pueden quedar suspendidas en el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
airearen antzeko substantziak dira, harekin zabaltzeko gaitasuna dutenak. |
sustancias parecidas al aire con capacidad para difundirse con él. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Komeni da kontuan edukitzea lantegiko eremu guztietan edo biltegian airea baino astunagoak diren produktu erregaiekin lan egiten dela eta, beraz, lurrun-fasean lurraren arrasean kondentsatzen direla. |
Es conveniente recordar que en todas las zonas del taller o en el almacén, se trabaja con productos combustibles que son más pesados que el aire y, por tanto, se condensan a ras de suelo en la fase de vapor. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aire girotua erabiltzea |
Manejo del aire acondicionado |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aire girotuko gasa |
Gas del aire acondicionado |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Tresna pneumatikoen energia-iturria konpresore batetik dator; handik, presiopeko airea hoditeria-sistema baten bidez lantegi osora eramaten da. |
La fuente de energía de las herramientas neumáticas procede de un compresor; desde él, el aire a presión es conducido a través de un sistema de tuberías al resto del taller. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
butanoaren errekuntzak gasak sortzen ditu, eta gas horiek oxigenoa desplazatu eta kontsumitu egiten dute; hori dela eta, eremua ongi aireztatu behar da, airea ahalik garbiena mantentzeko. |
la combustión del butano genera gases que desplazan el oxígeno y además lo consumen, por lo que se debe ventilar adecuadamente la zona con el objeto de mantener el aire lo más limpio posible. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
material horiek solidoak partikula txikitan puskatzean sortzen dira, eta airean esekita geldi daitezke. |
son materiales creados por la rotura de sólidos en partículas pequeñas que pueden quedar suspendidas en el aire. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
airearen antzeko substantziak dira, harekin zabaltzeko gaitasuna dutenak. |
son sustancias parecidas al aire con capacidad para difundirse con él. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
2.5. irudia. Aire girotuko makina. |
Figura 2.5. Máquina de aire acondicionado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aire girotuko makinaren funtzionamendua gas batek konpresio- eta lurrunketa-prozesuan lagatzen eta xurgatzen duen tenperaturan oinarritzen da. |
El funcionamiento del aire acondicionado está basado en la cesión y absorción de temperatura que realiza un gas cuando se le somete a compresión y evaporación. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aire girotuko makina |
Máquina de aire acondicionado |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, aire girotua husteko eta betetzeko sistemak ez die gasei eguratsera ateratzen uzten, ez eta likidoarekin kontakturik izaten ere, minbizi-sortzaileak izan baitaitezke. |
Por ejemplo, el sistema de vaciado y llenado del aire acondicionado no permite el escape a la atmósfera de los gases ni el contacto con el líquido en ningún momento, pues estos pueden ser cancerígenos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |