Bizkarrezurreko muskuluak indartzea (gainpisua izango dutelako, batez ere azken hilabeteetan). |
Fortalecer los músculos de la columna vertebral (ya qué van a estar sometidos a una sobrecarga de peso, sobre todo durante los últimos meses). |
Materiala: Anatomia |
Muskulu detrusorearen, sabelaren hormaren eta pelbiseko muskuluen uzkurdurak koordinatuak izateak eta barruko esfinterrak (ez-borondatezkoa) eta kanpokoak (borondatezkoa) lasaitzeak eragiten du. |
Se debe a la contracción coordinada del músculo detrusor, la pared abdominal y de músculos de la pelvis, y a la relajación de los esfínteres interno (involuntario) y externo (voluntario). |
Materiala: Anatomia |
Kontrol-zentroak, jasotzen duen informazio horren guztiaren bidez, agindu bat igortzen die arnas muskuluei nerbioen bidez, uzkurdura-maila ezartzeko eta beharren arabera aldatzeko aireztapen-maila. |
El centro de control, con toda la información que recibe, manda, vía nerviosa, una orden a los distintos músculos respiratorios para establecer el grado de contracción y de este modo variar la ventilación de acuerdo con las necesidades. |
Materiala: Anatomia |
Arnas hartze arrunta, hein handi batean, diafragmaren jardueraren ondorioa da. Diafragma kupula-formako muskulua da (bular-kaxaren zenbait puntutan sartzen da) eta, uzkurtzean, jaitsi egiten da, eta, beraz, bularra luzatu eta zabaltzen du. |
La inspiración normal se debe, en su mayor parte, a la actividad del diafragma, músculo en forma de cúpula (con inserciones en varios puntos de la caja torácica), que, cuando se contrae, desciende, de modo que alarga y ensancha el tórax. |
Materiala: Anatomia |
Saihetsarteko kanpoko muskuluek ere, uzkurtzean, saihetsei aurrera eta alboetara tira egiten diete, eta aurretik atzerako eta alboko bular-diametroak handitzen dira. |
También, a los músculos intercostales externos, que, al contraerse, tiran de las costillas hacia delante y los lados y aumentan los diámetros torácicos anteroposterior y lateral. |
Materiala: Anatomia |
Arnas botatze arrunta pasiboa da, eta arnasa hartzeko muskuluak geldirik egoteko posiziora itzultzean gauzatzen da. |
La espiración normal es pasiva y tiene lugar cuando los músculos inspiratorios vuelven a su posición de reposo. |
Materiala: Anatomia |
Arnas hartze hori behartua da, eta arnasa hartzeko muskuluek eta beste osagarri batzuek gehiago uzkurtu behar dute. |
Esta inspiración que es forzada necesita de una mayor contracción de los músculos inspiratorios principales y de otros accesorios. |
Materiala: Anatomia |
Bi organo horiek funtzionalki pasiboak dira, bular-kaxaren (muskuluak, saihetsak eta horiek sartzen diren hezurrak) laguntza behar baitute zabaltzeko eta, horri esker, airea sartzen da eta, uzkurtu edo lasaitu, kanporatzeko. |
Son dos órganos funcionalmente pasivos, ya que necesitan la colaboración de la caja torácica (los músculos, las costillas y los huesos donde se insertan) para expandirse, permitiendo así que entre el aire, y, contraerse o relajarse para expulsarlo. |
Materiala: Anatomia |
Odola biltzen duen organoa ere bada. Belaki bat balitz bezala betetzen da, eta beste ehun batzuetara askatzen du, ehun horiek behar dutenean; horixe gertatzen zaie muskuluei ariketa fisiko bizia egin ondoren, eta, halakoetan, sastada edo haize-mina sentitzen da). |
También es un órgano de depósito de sangre, de la que se llena como una esponja y que suelta a otros tejidos cuando éstos la necesitan; es el caso de los músculos tras la realización de un ejercicio físico intenso; al hacerlo da la sensación de pinchazo o "flato"). |
Materiala: Anatomia |
Nerbio-sistema sinpatikoko estimuluek muskuluak lasaitzen dituzte eskuarki, eta, beraz, urrunagoko objektuak fokatu. |
Generalmente los estímulos del Sistema Nervioso Simpático permiten relajar los músculos y, con el/o, enfocar objetos más alejados. |
Materiala: Anatomia |
begiak (zenbait geruza dituzte: geruza esklerokorneala, koroidea eta erretina), organo eranskinak (bekainak, betazalak, malko-aparatua) eta begi-muskuluak. |
los ojos (formados por varias capas: capa esclerocorneal, coroides y retina), los órganos anejos (cejas, párpados, aparato lacrimal) y los músculos oculares. |
Materiala: Anatomia |
Begietako muskuluak |
Músculos oculares |
Materiala: Anatomia |
aurpegiko muskuluak (murtxikatzaileak edo begien mugimenduaren arduradunak, esaterako) erregulatzen dituzten nerbio-zentroak dauden lekua. |
región donde se sitúan los centros nerviosos que regulan los músculos faciales, como los masticadores o el movimiento de los ojos. |
Materiala: Anatomia |
Apoplexiek eremu oso zabalei eragin diezaiekete, eta, beraz, gorputzeko muskulu gehienak mugimendurik gabe geratu. Berariazko eremu batzuei soilik ere eragin diezaiekete; esaterako, aurpegiaren albo bati. Kasu horretan, betazalen mugimendua edo ahoaren eremu baten mugimendua gal daitezke. |
Las apoplejías pueden afectar a zonas muy extensas, y por tanto, la inmovilidad de gran parte de los músculos del cuerpo se ve afectada, o bien sólo puede afectar a zonas específicas, como un lado de la cara, donde se puede perder la movilidad de los párpados o de una zona de la boca. |
Materiala: Anatomia |
aurpegiko muskuluak (murtxikatzaileak edo begien mugimenduaren arduradunak, esaterako) erregulatzen dituzten nerbio-zentroak dauden lekua. |
región donde se encuentran centros nerviosos que regulan los músculos faciales, como los masticadores o los responsables de los movimientos de los ojos. |
Materiala: Anatomia |
Gainera, ariketa neurrian egiten bada, muskuluak glukosa hartzea estimulatzen da eta intsulina bidezko tratamendua hobetzen da, hartzen den intsulina kantitatea murriztu ahal izango baita. |
Además, el ejercicio moderado estimula la captación de glucosa por el músculo y mejora el tratamiento con insulina, al poder reducir la cantidad administrada. |
Materiala: Anatomia |
Erritmo metabolikoa estimulatzea; gibelean, glukogenoaren degradazioa areagotzen du, glukosa osatzeko. Glukosa odolera ateratzen da, muskuluei behar adina erregai (glukosa) emateko, ezohiko edo ustekabeko ahalegin-egoeretan energia lortzeko. |
Estimular el ritmo metabólico, aumentando la degradación de glucógeno en el hígado para formar glucosa, que sale a la sangre con el fin de proporcionar a los músculos combustible (glucosa) suficiente para obtener energía ante un esfuerzo extraordinario o inesperado. |
Materiala: Anatomia |
Zirkulazioa aktibatzea; bihotzeko muskuluan eta gibelean handitu egiten da odol-fluxua, gibeleko glukosa odolera ateratzen laguntzeko eta muskulu guztietara banatzeko. |
Activar la circulación aumentando el flujo sanguíneo en el músculo corazón y el hígado, para favorecer la salida de glucosa del hígado a la sangre y su distribución por todos los músculos. |
Materiala: Anatomia |
Odoleko glukosa-maila murrizten du (hipogluzemiatzailea da), eta glukosa hori zeluletan erabiltzea erraztu eta glukogenoaren osaketa estimulatzen du (bereziki gibelean eta muskuluan), odoleko glukosatik abiatuta. |
Disminuye los niveles de glucosa en la sangre (es hipoglucemiante), favoreciendo su utilización en las células y estimulando la formación de glucógeno,(sobre todo en el hígado y el músculo) a partir de la glucosa sanguínea. |
Materiala: Anatomia |
Guruinaren hipofuntzioak odoleko kaltzioaren urritasuna (hipokaltzemia) sortzen du; horrek nerbio-sistemaren kitzikakortasuna handitzen du, eta muskuluak inerbatu eta tetania sortzen du (muskulu-uzkurdura azkarrak, espasmodikoak eta oharkabekoak). |
La hipofunción glandular produce un déficit en el calcio circulante en la sangre (hipocalcemia); esto aumenta la excitabilidad del sistema nervioso, que inerva los músculos produciendo tetania (contracciones musculares rápidas, espasmódicas e involuntarias). |
Materiala: Anatomia |
Oineko muskuluak |
Los músculos del pie |
Materiala: Anatomia |
Eskuak mugimendu ugari egin ditzake muskulu txiki eta ugarien ekintzari esker; muskulu horien izenak zer funtzio betetzen duen azaltzen du gehienetan. |
La multiplicidad de movimientos de la mano es debida a la acción de numerosos y minúsculos músculos, cuyo nombre explica casi siempre su función. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu gehienek eskuak mugitzen dituzte, baina ez hatzak. Hala ere, besaurretik datozen beste batzuen tendoiek eskumuturra zeharkatzen dute, eta hatzetan amaitzen dira; beraz, eskuak nahiz hatzak mugitzen dituzte. |
La mayoría de los músculos son motores de la mano, pero no de los dedos; aunque hay otros, procedentes del antebrazo, cuyos tendones cruzan la muñeca y terminan en los dedos, siendo por lo tanto, motores de la mano y de los dedos. |
Materiala: Anatomia |
Hauek dira eskuak mugitzen dituzten (baina ez hatzak) aurreko muskuluak: |
Entre los músculos que son motores de la mano y no de los dedos, se encuentran por delante: |
Materiala: Anatomia |
Atzeko aldean, besaurretik edo besahezurretik datozen eta metakarpoan amaitzen diren hiru muskulu daude: |
Por detrás, hay tres músculos que vienen del antebrazo o del húmero y terminan en el metacarpo: |
Materiala: Anatomia |
Muskulu bat erpuruarentzat soilik da: erradiotik datorren erpuruaren muskulu tolestatzaile luzea. |
Hay uno solo destinado al pulgar, el músculo flexor largo de pulgar que viene del radio. |
Materiala: Anatomia |
Erpuruak, berriz, zenbait muskulu propio ditu: |
El pulgar, por su parte, tiene una serie de músculos propios: |
Materiala: Anatomia |
Ehun konjuntibozko geruza horiek muskulu bakoitzaren muturretan luzatzen dira, eta tendoiak osatzen dituzte. Tendoiek muskuluak eta hezurrak lotzen dituzte. |
Estas capas de tejido conjuntivo se prolongan en los extremos de cada músculo formando los tendones, que unen el músculo con los huesos. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluaren uzkurdura. |
Contracción del músculo. |
Materiala: Anatomia |
Muskulua erlaxatzean, zuntzak bere luzera berreskuratzen du, aktinazko harizpiak hasierako kokapenera itzultzen baitira, berriro ere mugitu eta muskulua uzkurtzeko beste agindu baten zain. |
Cuando el músculo se relaja, la fibra recupera su longitud porque los filamentos de actina vuelven a la situación inicial, dispuestos a esperar una nueva orden que los obligue a deslizarse y a contraer otra vez el músculo. |
Materiala: Anatomia |
Eskeleto-muskulua estimulatu egin behar da uzkurtu ahal izateko. |
El músculo esquelético debe ser estimulado para poder contraerse. |
Materiala: Anatomia |
Nerbio-bulkada neuronatik muskulura igortzen den "agindua" da, eta zuntzen gainetik hedatu eta uzkurrarazi egiten ditu. |
El impulso nervioso es la "orden" que desde la neurona se transmite al músculo y se extiende por encima de las fibras haciéndolas contraerse. |
Materiala: Anatomia |
Eminetzia tenarreko muskuluak: |
Músculos de la eminencia tenar: |
Materiala: Anatomia |
Eminetzia hipotenarreko muskuluak: |
Músculos de la eminencia hipotenar: |
Materiala: Anatomia |
Muskulu palmarra: |
Músculo palmar: |
Materiala: Anatomia |
haizemaile-formako muskuluak dira, eta lepoaren atzealdea eta bizkarraren goiko zatia estaltzen dituzte. Burua atzerantz bota eta sorbaldak mugitzen dituzte. |
Son músculos en forma de abanico que cubren la región posterior del cuello y la superior de la espalda, doblan la cabeza hacia atrás y mueven los hombros. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu supinatzaileak: |
Músculos supinadores: |
Materiala: Anatomia |
Muskulu pronatzaileak: |
Músculos pronadores: |
Materiala: Anatomia |
muskulu txiki atrofiatuak dira; zenbaitek muskulu horiek uzkurtu eta belarriak mugitzen dituzte. |
son músculos pequeños atrofiados, algunas personas pueden contraerles y mueven las orejas. |
Materiala: Anatomia |
Mimikaren muskuluak |
Músculos mímicos |
Materiala: Anatomia |
Muskulu murtxikatzaileak |
Músculos masticadores |
Materiala: Anatomia |
Muskulu hioideoak: |
Músculos hioideos: |
Materiala: Anatomia |
Palanka-besoa nolakoa, halakoa izaten da muskuluen uzkurdura-indarra; hau da, hasieratik eta sartzen den punturainoko distantzia bertikalaren araberakoa. |
La fuerza de la contracción de los músculos depende del brazo de palanca, o sea la distancia vertical desde su origen hasta el punto de inserción. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluek, eskuarki, ez dute bakartuta jarduten mugimendu bat egiteko, taldean baizik. |
Los músculos en general no actúan aislados, sino en grupos, para efectuar un movimiento. |
Materiala: Anatomia |
Taldeko muskulu batzuk ekintzaren arduradun nagusiak dira, eta muskulu motor primario esaten zaie. |
Algunos músculos del grupo son los principales encargados de la acción y se denominan músculos motores primarios. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu talde bat mugimendu bat egiteko uzkurtzen denean, erlaxatuta egon behar dute ekintza horri aurka egiten dioten muskuluek. |
Cuando un grupo de músculos se contrae para efectuar un movimiento, los músculos que se oponen a dicha acción deben estar relajados. |
Materiala: Anatomia |
Ekintza nolakoa, halako izena jasotzen dute muskuluek. |
Según el tipo de acción que realizan los músculos reciben distintos nombres. |
Materiala: Anatomia |
Adibidez, muskulu hedatzaile artikulazio bat irekitzen duena da, eta tolestatzaile, ixten duena; jasotzaileak egitura bat goratzen du, eta jaistaileak, jaitsi; hedatzaileek aurrerantz edo kanporantz mugitzen dituzte segmentuak, eta errefraktoreek alderantzizko mugimendua eragiten diete. |
Por ejemplo, un músculo extensor es el que abre una articulación, y un flexor, el que la cierra; un elevador levanta una estructura, y un depresor la baja; los extensores mueven segmentos hacia delante o hacia fuera, y los retracto res, a la inversa. |
Materiala: Anatomia |
Beste batzuetan, muskuluaren kokapena adierazten du izenak; kopeta-muskulu kopetan dagoenari esaten zaio, eta bular-muskulu, bularrean dagoenari. |
Otras veces el nombre indica el sitio del músculo, como el frontal, que se denomina así por estar en la frente, o los pectorales, por estar en el pecho. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu epikranianoak |
Músculos epicraneanos |
Materiala: Anatomia |
Aurpegiko muskuluak |
Músculos de la cara |
Materiala: Anatomia |
Bularreko eta sabeleko muskuluak |
Músculos del pecho y del abdomen |
Materiala: Anatomia |
Perineoko muskuluak. |
Músculos del periné |
Materiala: Anatomia |
Sorbaldako muskuluak |
Músculos del hombro |
Materiala: Anatomia |
Besoko muskuluak |
Músculos del brazo |
Materiala: Anatomia |
Besaurreko muskuluak |
Músculos del antebrazo |
Materiala: Anatomia |
Eskuko muskuluak |
Músculos de la mano |
Materiala: Anatomia |
Ipurmasaileko muskuluak |
Músculos de la nalga |
Materiala: Anatomia |
Izterreko muskuluak |
Músculos del muslo |
Materiala: Anatomia |
Oineko muskuluak |
Músculos del pie |
Materiala: Anatomia |
Hezurraren eta muskuluaren baterako ekintza |
Acción conjunta del hueso y el músculo |
Materiala: Anatomia |
Muskulu eta hezurren arteko lotura |
Unión del músculo al hueso. |
Materiala: Anatomia |
Elementu hauen bidez lotzen dira muskuluak eta hezurrak: |
La unión de los músculos al hueso se realiza por: |
Materiala: Anatomia |
Muskulu ildaskatu (zeharkako ildaskak dituelako) edo borondatezko (borondatez kontrolatzen baita uzkurdura; kasu gehienetan, nerbio-sistema zentralaren bidez) ere esaten zaio. |
También recibe el nombre de músculo estriado (por presentar estrías transversales) o voluntario (pues su contracción está controlada de manera voluntaria, en la mayoría de los casos, por el sistema nervioso central). |
Materiala: Anatomia |
Tendoiek mintz batean jarraitzen dute muskuluaren azaletik; perimisio izeneko mintz hori askoz ahulagoa da, eta muskulua osoki estaltzen du. |
Los tendones se continúan por la superficie del músculo en una membrana, mucho más débil, el perimisio que envuelve totalmente al músculo. |
Materiala: Anatomia |
Mintz horrek muskulua bereizten du oso handia bada. |
Esta membrana es la que divide al músculo en el caso de que éste sea muy grande. |
Materiala: Anatomia |
Tendoiek, besteak beste, muskulu fusiformeak lotzen dituzte. |
Los tendones unen, entre otros, músculos fusiformes. |
Materiala: Anatomia |
Oso tendoi zabalak dira, lauak, eta muskulu lauak batzen dituzte, muskulu-masa luzera osoan uniformeki banatuta duten muskuluak, hain zuzen. |
Son tendones muy anchos, aplanados, que unen músculos planos, músculos que tienen su masa muscular igualmente distribuida en toda su longitud. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluek laburtzeko luzetarako mugimendua (uzkurdura) soilik egiten dute. |
Los músculos sólo realizan el movimiento longitudinal de acortarse (contracción). |
Materiala: Anatomia |
Baina hezurrek askotariko mugimenduak egiten dituzte, haietan hainbat noranzkotan "tira egiten" duten muskuluak sartzen baitira. |
Sin embargo, los huesos realizan movimientos muy variados debido a que se insertan en ellos diferentes músculos que "tiran" en distintas direcciones. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluek ekintza antagonikoa egiten dute beti eskeletoan. |
La acción que desarrollan los músculos sobre el esqueleto es siempre de tipo antagónica. |
Materiala: Anatomia |
Funtzioak nolakoak, halako muskuluak ditugu: |
Según la función que realizan tenemos músculos: |
Materiala: Anatomia |
Hona zein den borondatezko muskuluaren eta muskulu lisoaren arteko aldea: muskulu lisoa nerbio-sistemaren bulkaden ondorioz uzkurtzen da, borondatea gorabehera. |
El músculo liso se diferencia del anterior por el hecho de contraerse, bajo los impulsos del sistema nervioso, independientemente de la voluntad. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluak hezur-egituretan sartzen dira eta, zenbait kasutan, zati bigunetan. |
Los músculos se insertan en las estructuras óseas y en algunas ocasiones pueden hacerlo en partes blandas. |
Materiala: Anatomia |
Larruazalean sartzen badira, larruazaleko muskulu esaten diegu. |
Si lo hacen en la profundidad de la piel los denominaremos músculos cutáneos. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu horiei semiorbikular esaten zaie. |
Estos músculos se llaman semiorbiculares. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluen ertzek hainbat hezurretan osatzen dituzten ainguraketei lotune esaten zaie. |
Aquellos anclajes que hacen los músculos por sus extremos a nivel de los distintos huesos reciben el nombre de inserciones. |
Materiala: Anatomia |
Lotura hori muskuluen zuntz mamitsuen bidez egin daiteke zuzenean eta, hala denean, lotune mamitsu esaten diogu. Tendoiaren bidez ere lot daiteke, eta, kasu horretan, tendoi-lotune esaten diogu. |
La inserción se puede realizar directamente por las fibras carnosas del músculo con lo cual hablaremos de inserción carnosa o por medio de la existencia de un tendón, considerando entonces a dicha inserción como inserción tendinosa o tendínea. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluen jatorrizko lotune kopurua zenbatekoa, halako izena hartuko dute: bizeps esaten zaio bi baditu; trizeps hiru baditu, etab. |
Según un músculo tenga una o varias inserciones de origen le daremos los nombres biceps, si tiene dos; tríceps si tiene tres, etc. |
Materiala: Anatomia |
Zenbait kasutan, muskuluek muskulu-sabelaren ibilbidean elkargune aponeurotiko bat dutela ikusiko dugu, eta, horrenbestez, muskuluaren sabela bitan banatu dela. |
En algunas ocasiones, veremos que los músculos tienen en el trayecto de su vientre muscular, una intersección aponeurótica, lo que motiva que el vientre muscular se haya transformado en dos. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu horiei digastriko esaten zaie. |
A estos músculos los denominaremos digástricos. |
Materiala: Anatomia |
Eskeleto-muskulua |
El Músculo Esquelético |
Materiala: Anatomia |
Muskulua osatzen duten balak perimisioak inguratzen ditu; hori ere konjuntiboa da. |
Los distintos fascículos que constituyen el músculo, están rodeados por el perimisio, también de naturaleza conjuntiva. |
Materiala: Anatomia |
Azkenik, muskuluko bala guztiak ehun konjuntibozko kanpo-perimisioak edo epimisioak inguratzen eta babesten ditu. |
Por último, todos los fascículos presentes en el músculo están rodeados y protegidos por el perimisio externo o epimisio, de tejido conjuntivo. |
Materiala: Anatomia |
Ehun konjuntibo horrek tendoia osatu eta muskuluak eta hezurrak batzen ditu. |
Es este tejido conjuntivo el que forma el tendón y posibilita la unión del músculo con el hueso. |
Materiala: Anatomia |
Izen hori ematen zaio eskeletoan sartzen diren muskuluak osatzen dituelako. |
Se denomina así por formar los músculos que se insertan en el esqueleto. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluak |
Los Músculos |
Materiala: Anatomia |
Eskuarki, muskulu baten funtzionamendua edozein motorren funtzionamenduarekin erka daiteke. |
En general el funcionamiento de un músculo se puede comparar al de un motor cualquiera: |
Materiala: Anatomia |
Miologiak muskuluak aztertzen ditu. |
La miología estudia los músculos. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluen ezaugarri garrantzitsuena uzkurkortasuna da. |
La característica más importante de los músculos, es la de su contractilidad. |
Materiala: Anatomia |
eskeleto-muskulua edo borondatezko muskulua, bihotz-muskulua eta, azkenik, muskulu lisoa. |
El músculo esquelético o voluntario, el músculo cardiaco y finalmente el músculo liso. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu kontzeptuaren bidez eskeleto-muskulua edo borondatezko muskulua adierazten da eskuarki. |
El concepto de músculo que se tiene vulgarmente corresponde al músculo esquelético o voluntario. |
Materiala: Anatomia |
Histologikoki, borondatezko muskulua zelula luzangek osatzen dute, hots, muskulu-zuntzek. |
Histológicamente, el músculo voluntario se encuentra formado por unas células alargadas, que reciben el nombre de fibras musculares. |
Materiala: Anatomia |
Muskulu-zuntz horiek zenbait nukleo dituzte eta, eskeleto-muskuluan, zitoplasmaren eremu periferikoan daude beti. |
Estas fibras musculares tienen varios núcleos y éstos siempre están colocados para el músculo esquelético, en la zona periférica del citoplasma. |
Materiala: Anatomia |
Hezur batzuek irtenguneak dituzte muskuluak sartzeko, eta beste batzuek, berriz, sakonuneak, artikulazioak sartzeko. |
Algunos huesos presentan prominencias para la inserción de los músculos o depresiones para la de las articulaciones. |
Materiala: Anatomia |
elikadura egokia, muskuluak, hezurrak eta artikulazioak egoera onean izateko ariketa fisikoa egitea eta zenbait jarrera-aztura hartzea. |
una alimentación adecuada, ejercicio físico para conservar en buenas condiciones músculos, huesos y articulaciones, y ciertos hábitos postura les. |
Materiala: Anatomia |
hezurrari lotuta egoteagatik uzkurtzean gorputza mugiarazten duten muskuluek osatzen dute. |
Formado por los músculos que por estar unidos a los huesos al contraerse provocan el movimiento del cuerpo. |
Materiala: Anatomia |
Euskarri-funtzioa, muskuluak sartzeko. |
Servir de soporte para la inserción de los músculos. |
Materiala: Anatomia |
Hezurrak itxura lehorra du; izan ere, ur-kopuru txikia du (% 25 da ura; muskuluetan, berriz, % 75, eta garunean, % 85). |
El aspecto seco de los huesos se debe a su escasa proporción de agua (apenas un 25% frente a un 75% de los músculos o un 85% del cerebro). |
Materiala: Anatomia |
Hezurrek, artikulazioek, muskuluek eta nerbioek osatzen dute, eta elementu horiek guztiek zeregin jakina dute lokomozio-aparatuan. |
Está constituido por huesos, articulaciones, músculos y nervios; cada uno de ellos con un papel concreto dentro del aparato locomotor. |
Materiala: Anatomia |
Eskeletoa estaltzen duten muskuluak osatzen ditu. |
Forma los músculos que recubren el esqueleto. |
Materiala: Anatomia |
Hezurraren eta muskuluaren baterako ekintza |
Acción conjunta de hueso y músculo |
Materiala: Anatomia |
Muskulu eta hezurren arteko lotura |
Unión del músculo al hueso |
Materiala: Anatomia |
Buruko muskuluak |
Músculos de la cabeza |
Materiala: Anatomia |
Enborreko muskuluak |
Músculos del tronco |
Materiala: Anatomia |
Goiko gorputz-adarretako muskuluak |
Músculos de las extremidades superiores |
Materiala: Anatomia |
Eskuko muskuluak |
Los músculos de la mano |
Materiala: Anatomia |
Muskuluetarako bizigarria da, horregatik oso gomendagarria da muskuluak gehiegi erabiltzen dituztenentzat, besteak beste, dantzarientzat eta atletentzat. |
Sobre los músculos tiene una importante acción tonificante, por lo que resulta especialmente recomendable para cuidar los de aquellas personas que abusan de ellos, como bailarines, atletas, etc. |
Materiala: Estetikan erabiltzen diren teknika hidrotermalak |
organismoko likidoen oreka zaintzen dute biek, eta azido eta alkalien arteko oreka; halaber, nerbioak eta muskuluak indartzen dituzte. |
Ambos mantienen el equilibrio de líquidos del organismo, así como el balance entre ácidos y álcalis; también fortalecen los nervios y los músculos. |
Materiala: Estetikan erabiltzen diren teknika hidrotermalak |
Efektu mekaniko orokorrak handitzen ditu uraren mineralizazioak, eta, horrek gorputzaren pisuaren murrizketa askoz handiagoa dakarrenez, askoz errazago mugitzen dira muskuluak eta artikulazioak; hau da, hidrokinesiterapia are eraginkorragoa da. Horrez gain, olatuek etengabe mugitzea eragiten dute, eta masaje-efektua egiten dute, muskuluek bultzadari aurre egiteko lan egin behar baitute. |
La mineralización del agua aumenta los efectos mecánicos generales, lo cual implica una reducción en el peso corporal considerablemente superior, por lo que los movimientos musculares y articulares se facilitan mucho; es decir, la hidrocinesiterapia es aún más efectiva; a esta circunstancia se le puede sumar el movimiento constante del oleaje, que realiza un efecto masaje en el que los músculos tienen que trabajar para contrarrestar el empuje. |
Materiala: Estetikan erabiltzen diren teknika hidrotermalak |
gibeleko eta muskuluetako glukogeno-erreserba handitzen du. |
aumenta la reserva de glucógeno en hígado y músculos. |
Materiala: Estetikan erabiltzen diren teknika hidrotermalak |
Muskuluetan ere zuzenekoak dira. |
Sobre los músculos, también son de tipo directo. |
Materiala: Estetikan erabiltzen diren teknika hidrotermalak |
c) Beheko masailezurra goikoaren kontra estutzen duten muskulu maseteroak. |
c) Los músculos maseteros que comprimen el maxilar inferior contra el superior. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
b) Superziliarra; kono-formako muskulu txikia da, bekainaren barruko ertzean dagoena. |
b) El superciliar, que es un músculo pequeño en forma de cono situado en la extremidad interna de la ceja. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Aurpegiaren itxura orokorra osatzen duten aurpegiko muskuluen artean, hauek ditugu: |
Entre los músculos faciales que conforman la apariencia general del rostro encontramos: |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Ikuspegi fisiologikotik, bekainak kopetaren behealdean eta betile-arkuaren gainean daude, eta bekainen funtzio bakarra begiak arriskuetatik babestea da; esaterako, kopetatik begietara izerdia sartzea saihesten dute eta argiaren eraginak leuntzen dituzte, argi gehiegi dagoenean kopetako muskuluak uzkurtzean egiten duten bisera-funtzio arina dela eta. |
Desde el punto de vista fisiológico, las cejas están ubicadas en la parte inferior de la frente y sobre el arco ciliar, con la finalidad exclusiva de proteger los ojos de riesgos tales como el posible deslizamiento del sudor de la frente hacia ellos o también como mitigantes de la luz por la leve función de visera que cumplen cuando fruncimos los músculos frontales en situaciones de excesiva
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Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Jende gaztearengan ere nabarmendu daiteke ildo nasolabiala zimur edo lerro fin moduan; baina hasierako zimur txiki horrek, adinaren eta grabitatearen eraginaren ondorioz, izur antiestetikoa sortzen du; izan ere, eremu horretako muskuluak lasaitu eta erori egiten dira, eta aurpegiaren adierazpen orokorra tristatzen du. |
Igualmente puede marcarse el surco nasogeniano en forma de arruguita o línea fina en personas jóvenes, pero esta arruguita inicial, con la edad y el efecto de la gravedad, crea un pliegue antiestético ya que los músculos de la zona se relajan y caen, entristeciendo la expresión general el rostro. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Garrantzitsua da egoera onean izatea, aurpegiaren estetikari dagokionez; izan ere, eremu horretako larruazala da lehenengo lehortzen eta hondatzen dena, batez ere muskuluak ez badio ongi eusten; hain zuzen, hain antiestetikoak diren kokots bikoitza, esekidura eta zimurrak sortzen ditu horrek. |
Es importante para la estética facial su buen estado, por ser sobre este músculo donde la piel se reseca y deteriora antes, especialmente si no está bien sustentada por él, dando lugar al antiestético doble mentón, descolgamiento y arrugas. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Muskulu mota honi nahiz ezpainetako muskulu orbikularrari esfinter ere esaten zaie, uzkurtzean irekidura bat ixten dutelako. |
A este tipo de músculo así como al orbicular de los labios, se les denominan también esfínteres porque al contraerse cierran una abertura. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Zirkulu-formako muskulu hauek garrantzitsuak dira begiaren itxuran. Muskuluak erlieberik ez badu edo lasaituta badago, eragina negatiboa da, eta, gainera, izurrak eta zimurrak egoten dira toki horretan. |
Estos músculos circulares son importantes en la apariencia de los ojos, influyendo negativamente su falta de relieve o su relajación y siendo, además, una zona de localización de arrugas y pliegues. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
kono-formako muskulu txiki bat da, bekainaren barruko ertzean dagoena. |
es un músculo pequeño en forma de cono situado en la extremidad interna de la ceja. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
muskulu honek aske du ertz bat ezpainen eta masailen barruan. |
este músculo tiene un borde libre en el interior de los labios y de las mejillas. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Aurpegiko zenbait muskulu haren barrualderantz doaz, eta haien muskulu-sortak nahasi egiten dira. |
Varios músculos de la cara se dirigen hacia su interior llegando a mezclarse sus haces musculares. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Biek kanporantz altxatzen dituzte ezpain-ertzak, eta horregatik esaten zaie irribarrearen muskulua. |
Ambos elevan y tiran de estas comisuras hacia fuera por lo que se les denomina músculos de la sonrisa. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
- Muskulu bukzinatzaileen, errisorioaren eta kokotseko muskulu karratuen multzoa: |
- El conjunto de músculos bucinadores, risorio y cuadrados del mentón: |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Bestalde, eta hau ere adinarekin lotuta dago, gehiegizko pisuak eragina du aurpegian; kasu horretan, hezur-egiturak definizioa galtzen du, larruazalak, muskuluek eta koipeak ezkutatu egiten baitituzte. |
Por el contrario, y también relacionado con la edad, el sobrepeso influye sobre el rostro, en este caso haciendo que la estructura ósea pierda definición, al quedar oculta por la piel, el músculo y la grasa. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Garrantzitsuak dira aurpegiaren osaeran, halaber, hezur-egituran eusten eta sartzen diren muskuluak. |
Igualmente importante en la configuración del rostro son los músculos que se apoyan e insertan sobre esta estructura ósea. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Asko dira aurpegiaren mugimenduan eta mimikan (keinuak, barrea, etab.) parte hartzen duten aurpegiko muskuluak, eta norberaren adierazpena osatzen dute horiek guztiek. |
Muchos son los músculos faciales que intervienen en el movimiento y mímica del rostro, muecas de diverso tipo, risa etc. constituyendo así la expresión propia de cada cual. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Muskulu baten zati haragitsua osatzen duten zelula-zuntzak uzkurtzen direnean, bi muturrak hurbildu egiten dira eta, horrenbestez, muskulu hori txertatzen den bi puntuak ere bai. |
Cuando los haces o las fibras de las células que integran la porción carnosa de un músculo se contraen, se aproximan los dos extremos de éste y en consecuencia los dos puntos en los que se inserta. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Horregatik aldatzen da aurpegiaren adierazpena muskuluen formak aldatzen diren heinean, hots, uzkurtutako zelulen kopuruak gora egiten duen heinean. |
De ahí los diferentes cambios de expresión del rostro debidos al cambio de forma en el músculo a medida que aumenta el número de células en estado de contracción. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Hezur-egitura nabarmenagoa eta markatuagoa izaten da urteek aurrera egin ahala, eta garbiago definitzen da aurpegiko muskuluen bidez. |
La estructura ósea se hace más evidente y marcada con el paso de los años, definiéndose con más claridad a través de los músculos faciales. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Dutxapeko masajea mugimendu pasiboekin egiten da; hau da, muskuluetan eta artikulazioetan masajeak ematen dira termalistak muskuluak gogortu gabe eta ezer egin gabe. |
El masaje bajo ducha se realiza con movimientos pasivos, es decir, se masajean los músculos y las articulaciones sin resistencia ni actividad por parte del termalista. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Ukitze- edo efleurage-mugimenduak egingo ditugu; gainazalekoak, luma motakoak, edo sakonagoak muskulu handietan izan daitezke. |
Los movimientos son de roce o enfleuraje; éstos pueden ser superficiales, de pluma, o más profundos, sobre músculos grandes. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Muskuluetan edo muskulu multzoetan egiten diren luzaketa-maniobrak dira. |
Maniobras de estiramiento que se realizan sobre diferentes músculos o grupos musculares. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Esku-azpiak muskuluen lotuneetan jartzen dira. Esku bakoitzak muskuluaren mutur batetik tira egiten du luzaketa leun bat eginez. |
Se sitúan las palmas de las manos en las inserciones de los músculos, cada una tira hacia un extremo del músculo realizando un estiramiento suave. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Ehunak konprimitu eta deskonprimitu egiten dira segida erregular batean, bihurdurarekin edo gabe, eta atzamarrekin edo esku-azpiarekin egin daitezke; azala eta muskuluak konprimitzeko eta mobilizatzeko egiten da. |
Es una sucesión regular de compresiones y de descompresiones de los tejidos, con o sin torsión, efectuadas con los dedos o con la palma de la mano, destinadas a comprimir y movilizar la piel y los músculos. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Adierazpen-muskulutzat hartzen da, aurpegiko muskuluekin batera uzkurtzen delako; hau da, aurpegiko gainerako muskuluek sortzen duten espresioa nabarmentzen du |
Está considerado como un músculo de la expresión, ya que su contracción se produce al mismo tiempo que la de los otros músculos faciales, es decir, acentúa la expresión que producen los restantes músculos faciales |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Burua eskuinetik ezkerrera birarazten duen muskulua. |
E músculo extensor de la cabeza a la que hace girar de derecha a izquierda. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Kopetako bi muskuluen artean dago, bekainen hasieran; zimurtu eta gerturatu egiten ditu. |
Está situado entre los dos músculos frontales, al principio de las cejas, las frunce y las acerca. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Zirkulu-formako muskulu laua da, eta betazalaren zuloa inguratzen du. |
Es un músculo de forma circula y plano, que rodea el orificio parpebral. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
AURPEGIKO MUSKULUAK (JARRAIPENA) |
MíšSCULOS DE LA CARA (CONTINUACIÓN) |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Muskulu biribila eta laua da, eta aho-zulo guztia inguratzen du. |
Es un músculo circular y plano que rodea todo el orificio bucal. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Muskulu fazialak aurpegian dauden muskuluak dira, eta oso azalean daude. |
Se denominan músculos faciales a los que están situados en el rostro. Su implantación es muy superficial. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Bi muskulu berdin eta lauk osatzen dute. |
Lo forman dos músculos parejos y planos. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Hatz- edo ahur-oraldiek odol-fluxua handitzen dute eta muskulua indartzen dute. |
Amasamientos digitales o palmares aumentan el riego sanguíneo y tonifican el músculo. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Esku eta oinetako masajea gorputzeko ehun bigunetan eskuekin egiten diren ekintza mekanikoek osatzen dute, eta helburua azala hidratatzea eta leuntzea da. Azalean ez ezik, muskuluetan, odol-zirkulazioan, zirkulazio linfatikoan eta nerbio-sisteman ere eragiten du. |
El masaje de manos y pies son un conjunto de acciones mecánicas aplicadas con las manos sobre los tejidos blandos del cuerpo con el fin de hidratar y suavizar la piel actuando además de sobre la piel en músculos circulación sanguínea y linfática y sistema nervioso. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Oineko ekintza antagonistako muskuluek eragiten duten indarraren sortzetiko desoreka: |
Desequilibrio congénito de la fuerza que ejercen los músculos de acción antagonista del pie: |
Materiala: Anatomia |
oinazpiko muskuluak indartsuegiak dira, eta atzekoak, ahulagoak. |
los músculos de la planta (demasiado robustos) y los del dorso (más débiles). |
Materiala: Anatomia |
Baina muskulu laburren bidez, oina lurretik altxatu besterik ez da egiten. |
Sin embargo, los músculos cortos sirven tan sólo para levantarlo del suelo. |
Materiala: Anatomia |
Bestalde, oinazpiko muskulu batzuek oinazpiko ganga lautzea saihesten dute. |
Además, en la planta hay músculos que impiden que la bóveda plantar se aplane. |
Materiala: Anatomia |
Barruko nerbio ziatiko popliteoa oinazpiko barruko eta kanpoko nerbioetan amaitzen da, eta muskuluen eta oinazpiko larruazalaren artean banatzen dira. |
El nervio poplíteo interno termina en los nervios plantares interno y externo, que se distribuyen entre los músculos y la piel de la planta del pie. |
Materiala: Anatomia |
Aurreko eta atzeko muskuluei esker, oina tolestu eta hedatu egin daiteke. |
Los músculos anteriores y dorsales hacen posible los movimientos de flexión y extensión del pie. |
Materiala: Anatomia |
Hori dela eta, hezur eta muskulu propioak ditu behatzak mugitzeko. |
Para ello dispone de huesos y músculos propios para mover los dedos. |
Materiala: Anatomia |
Baina hankako hezurren eta muskuluen bidez egiten dira mugimendu nagusiak. |
Pero son los huesos y los músculos de la pierna los que facilitan los principales movimientos. |
Materiala: Anatomia |
Hankako muskulu asko oinean sartzen dira tendoien bidez: |
Existen numerosos músculos de la pierna que se insertan en el pie a través de sus tendones: |
Materiala: Anatomia |
aurreko muskulu tibiala, behatz lodiaren muskulu hedatzaile luzea, behatzen muskulu hedatzaile luzea, perone-muskuluak, etab. |
el tibial anterior, el extensor largo del primer dedo, el extensor largo de los dedos, los músculos peroneo, etc. |
Materiala: Anatomia |
Eskuaren atzealdean muskulurik ez dagoen arren, oinaren atzealdean badago muskulu bat, eta orpo-hezurretik lehen lau behatzetara doa. |
Así como en el dorso de la mano no hay ningún músculo, en el pie hay un músculo que va desde el calcáneo a los cuatro primeros dedos. |
Materiala: Anatomia |
Oinak muskulu laburrak ere baditu, hezurretatik behatzetara doazenak, baina ez dira garrantzitsuak, mugimendu gutxi baitute. |
El pie también tiene músculos cortos que van a los dedos desde los mismos huesos, pero que carecen de importancia debido a su escasa movilidad. |
Materiala: Anatomia |
Artikulazioa erdian dagoenez, oinera aurrealdetik iristen diren muskuluek goratu egiten dute zati hori, eta orpoa, beheratu. |
Al encontrarse la articulación en la parte intermedia, los músculos que llegan al pie por la parte anterior lo levantan hacia arriba y llevan el talón hacia abajo. |
Materiala: Anatomia |
Orpora doazen hankaren atzeko muskuluek, berriz, orpoa goratzen dute eta oinaren aurrealdea beheratu. |
Por el contrario, los músculos dorsales de la pierna que van al talón lo elevan al tiempo que desciende la parte anterior del pie. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluek sorturiko berotasuna ehun guztietara banatzeaz gain, odolak paper garrantzitsua jokatzen du tenperaturaren erregulazioan ere, bai baso periferikoen basodilatazioaren bidez gorputza hozteko, bai basokonstrikzioaren bidez hotz-egoeretan bero-galerak saihesteko. |
La sangre no solo se encarga de repartir el calor generado principalmente por los músculos a todos los tejidos, sino que tiene un papel importante en su regulación, ya sea para refrigerar el cuerpo con una vasodilatación de los vasos periféricos o con una vasoconstricción para evitar la pérdida de calor en situaciones de frío |
Materiala: Elektroestetika |
Grabitatearen legearen kontrako noranzkoko zirkulazioa duten benak eta muskuluen eraginez konprimi daitezkeen benak gorputz-adarretakoak, esaterako dira bereziki balbulaz beterik daudenak. |
Son venas especialmente valvuladas aquellas en las que la circulación se efectúa contrariamente a las leyes de la gravedad y aquellas que pueden ser comprimidas por la acción de los músculos, como es el caso de los miembros o extremidades. |
Materiala: Elektroestetika |
Masa uzkurkorra osatzen duen muskulu lodi batez miokardioa eta taupadetan muskulua toraxeko pareten aurka igurztea saihesteko inguruan duen mintz batez perikardioa osatzen da. |
Está formado por un grueso músculo, el miocardio, que constituye la masa contráctil, y una membrana que lo rodea, el pericardio, que evita que al latir roce con las paredes del tórax. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulu-birprogramazio horrek aldaketak eragiten ditu muskuluen tonuan, eta, ondorioz Oso gertu dauden hiru esalditan errepikatzen da egitura bera. Komeni da testuaren ikuspegi osoa ere kontuan hartzea, ez esaldiz esaldikoa bakarrik; liburua irakurtzen duenak dena jarraian irakurriko du, eta kontuan hartu behar da hori itzulpena egitean., muskulu-hipertoniaren edo -hopotoniaren ondorio diren zimurrak leuntzen ditu. |
Esta reprogramación muscular trae consigo modificaciones en la tonicidad de los músculos, con lo que se atenúan las arrugas debidas a hipertonías o hipotonías musculares. |
Materiala: Elektroestetika |
Uzkurtuta dauden muskuluak (hipertonikoak) erlaxatzen dira eta elongatuta dauden muskuluak (hipotonikoak) uzkurtzen dira. |
Se trata de relajar los músculos que se hallan contraidos (hipertónicos) y de contraer los músculos que se están elongados (hipotónicos). |
Materiala: Elektroestetika |
Baina korronte hori iraupen oso txikiko (nanosegundoak) eta tentsio oso txikiko eta beraz, oso intentsitate txikiko (mikroampereak) pultsuen bidez igortzen denean, ondorio eszitomotorra desagertu egiten da, muskuluak uzkurtzeko behe-maiztasuneko korronte aldakorra behar duelako, baina, horrez gain, korronteak gutxieneko iraupena eta intentsitatea ere izan behar dituelako (1. grafikoa). |
Ahora bien, cuando esta corriente se emite mediante pulsos de muy pequeña duración en el tiempo (nanosegundos) y de muy pequeña tensión y por tanto de muy baja intensidad (microamperios), desaparece el efecto excitomotor, porque el músculo, para contraerse necesita que la corriente sea variable de baja frecuencia, pero además que tenga una duración mínima y una intensidad mínima (gráfico 1). |
Materiala: Elektroestetika |
Mikropultsuetan igorritako korronte horiei behe-maiztasuneko mikrokorronte deitzen zaie, eta zelula- eta mikroegitura-mailan jarduten dutelako bereizten dira, hau da, ez dutelako organo-mailan jarduten (muskuluak, odol-hodiak...). Estetikaren alorrean, bi ondorio fisiologiko interesgarri eragiten dituzte: |
A estas corrientes emitidas en forma de micropulsos, se les denomina microcorrientes de baja frecuencia, y se caracterizan porque no actúan a nivel de órganos (músculos, vasos sanguíneos...) sino a nivel celular y de microestructuras (células endoteliales, miofibrillas...) produciendo dos tipos de efectos fisiológicos con interesantes aplicaciones en estética: |
Materiala: Elektroestetika |
Elektrodoak hainbat posiziotan jarrita kitzika daitezke muskuluak. |
Los músculos son susceptibles de ser estimulados mediante diversas posiciones de los electrodos. |
Materiala: Elektroestetika |
Nerbio-sustraian jarrita, nerbio horrek inerbatzen dituen muskulu guztiak estimulatuko dira. |
En la raíz nerviosa, con lo que se estimularán todos los músculos por ella ¡nervados. |
Materiala: Elektroestetika |
Plaka motorraren parean, hau da, nerbioa muskuluan sartzen den gunean. |
A nivel de la placa motora; zona por la que entra el nervio en el músculo. |
Materiala: Elektroestetika |
bi elektrodo erabiltzen dira estimulatu nahi den muskuluarekin erlazioan jarrita. |
mediante el uso de dos electrodos colocados en relación con el músculo a estimular. |
Materiala: Elektroestetika |
Kitzikatze bipolarraren bidez eta muskulu berean bi elektrodo jarrita, muskulu-zuntzen errekrutatzea areagotu egiten da. Elektrodoak zenbait modutan jar daitezke: |
Por la estimulación bipolar, el reclutamiento de fibras musculares se aumenta al colocar los dos electrodos en el mismo músculo; éstos se pueden colocar de distintas maneras: |
Materiala: Elektroestetika |
Bata nerbio-sustraiaren parean eta bestea muskuluaren jatorrian. |
Uno a nivel de la raíz nerviosa y otro en el origen del músculo |
Materiala: Elektroestetika |
Dena den, muskulu-kitzikatzeak eragin maximoa izan dezan, komeni da kitzikatzeak muskulu pixka bat luzatuan edo laburtuan aplikatzea (erlaxatuta lukeen luzeraren %10-%20 inguru). |
De todas formas, para que la estimulación muscular tenga su máximo efecto, conviene aplicar las estimulaciones sobre un músculo ligeramente estirado o acortado (aproximadamente entre un 10% y un 20% de su longitud en estado de relajación). |
Materiala: Elektroestetika |
Muskuluan elektrodoak jartzeko moduak. |
Distintas formas de colocación de los electrodos sobre un músculo. |
Materiala: Elektroestetika |
Mikrokorronte horiek ez dira gai zuzenean organo-, muskulu- edo nerbio-mailan eragiteko, baina bai mikroegitura-mailan, eta oso eragin interesgarriak dituzte estetikarako, besteak beste, |
í‰stas no son capaces de actuar directamente a nivel de órganos, músculos o nervios, pero si que actúan a nivel de microestructuras produciendo interesantes efectos con aplicaciones estéticas: |
Materiala: Elektroestetika |
Aldian-aldian intentsitateak berrikusi behar dira muskulua egokitu egiten delako (korrontera egokitzen da eta uzkurkortasuna murrizten du) eta, horregatik, irteeren intentsitateak gorantz zuzendu behar dira. |
Periódicamente hay que ir repasando las intensidades, porqué el músculo se acomoda (se adapta a la corriente disminuyendo su contractibilidad) siendo necesario corregir al alza la intensidad de las distintas salidas. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulua gehiegi uzkurtzera behartzen badugu, bat-batean lesioa edo muskulu-etena eragin dezakegu. |
Si se obliga a un músculo a contraerse en exceso, súbitamente, se puede producir una lesión o desgarro muscular. |
Materiala: Elektroestetika |
Estetikan, muskuluaren plaka motorraren parean jartzen dira normalean elektrodoak, korronte-irteera bakar batekin bi muskulu kitzikatzeko. Estimulazio bipolarra erabiliz gero, irteera bakoitzarekin muskulu bakarra kitzika daiteke. |
En estética normalmente se aplican los electrodos a nivel de la placa motora del músculo de manera que se puedan estimular dos músculos con una misma salida de corriente, el uso de la estimulación bipolar solo permite el estímulo de un solo músculo con cada salida. |
Materiala: Elektroestetika |
elkarrengandik gutxienez segundo batez bereiziak (adibidez, triangeluarrak hiru segundoan behin muskulu denerbatuak tratatzeko). |
separados entre sí al menos un segundo (como triangulares cada 3 segundos para tratar músculos denervados). |
Materiala: Elektroestetika |
Intentsitatea desberdina behar da zenbait faktoreren arabera, besteak beste: muskuluaren egokitze-maila, azken despolarizaziotik igarotako denbora, deskargaren malda eta muskuluaren egoera fisiologikoa. |
La intensidad necesaria varía en función de diversos factores, a destacar: el grado de acomodación del músculo, el tiempo transcurrido tras la última despolarización, la pendiente de la descarga y el estado fisiológico del músculo. |
Materiala: Elektroestetika |
Hasiera batean uste zuten pultsuaren iraupenak ez zuela inolako eraginik, ez zuela parte hartzen muskuluaren estimulazio elektrikoaren erantzunean. Geroago, Du Bois Reymond-ek ikusi zuen kitzikapena aldakuntzaren azkartasunaren mende zegoela: pultsu estimulatzailea luzeegia bazen, estimulatzaile izateari uzten zion. |
En un principio no se atribuyó ningún papel a la duración del impulso, se creía que ésta no participaba en la respuesta a la estimulación eléctrica del músculo, posteriormente Du Bois Reymond observó que la excitación depende de la rapidez de la variación, si el impulso estimulante era demasiado largo dejaba de ser estimulante. |
Materiala: Elektroestetika |
Baina denbora oso luzeek ez ezik, oso laburrek intentsitate handiagoak behar dituzte uzkurdura eragiteko, eta oraindik laburragoek, mikrokorronteek edo goi-maiztasunezko korronteek esaterako, ez dute muskulua kitzikatzen. |
Pero no solo los tiempos muy largos no estimulan sino que los muy cortos necesitan intensidades mayores para provocar la contracción y los aún más breves, como los de las microcorrientes o las corrientes de alta frecuencia, no excitan el músculo. |
Materiala: Elektroestetika |
Uzkurdura batek 100 ms irauten dituenez, 10 Hz baino maiztasun txikiagoko korronte batek, igorpen jarraituan eta atsedenaldirik gabe, astinaldiak eragiten ditu, eta uzkurdura batetik bestera denbora ematen du muskulua leheneratzeko. |
Dado que una contracción dura 100 ms, una corriente de frecuencia inferior a 10 Hz en emisión continua sin tiempos de reposo, genera sacudidas, dando tiempo entre cada contracción a que el músculo se recupere. |
Materiala: Elektroestetika |
10 Hz baino maiztasun handiagoarekin (balio horiek aldatu egiten dira zuntz gorriak ala zuriak izan), bigarren uzkurdura muskulua erabat leheneratu baino lehen hasten da; muskulua ez da guztiz erlaxatzen eta uzkurtuta geratzen da iraunkorki (tetania fisiologikoa). |
Con una frecuencia superior a 10 Hz (estos valores varían según se trate de fibras rojas o blancas) la segunda contracción empieza antes que el músculo se haya recuperado totalmente, éste no se relaja completamente quedando contraído permanentemente (tetania fisiológica). |
Materiala: Elektroestetika |
uzkurdurak oso jarraituak dira; muskulua erlaxatu orduko hurrengo estimulua hasten da, eta uzkurdurak hain jarraituak dira ezen astinaldiak baitirudite. |
las contracciones son muy seguidas, apenas se ha relajado el músculo ya empieza el siguiente estímulo, dando la apariencia de sacudidas por lo seguidas que son las contracciones. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulua 10 Hz baino maiztasun txikiagoko korronteekin estimulatzen denean gertatzen dira astinaldiak. |
Las sacudidas se producen cuando se estimula al músculo con frecuencias inferiores a 10 Hz. |
Materiala: Elektroestetika |
Pultsu bakartu batek eragindako uzkurdurak 100 ms baino irauten ez dituenez, 10 Hz baino maiztasun txikiagoko korronteek uzkurdura txikiak eragingo dituzte, eta pultsu batetik bestera muskulua erlaxatzeko denbora izango da. |
Puesto que la contracción provocada por un impulso aislado dura tan solo 100 milésimas de segundo, aquellas corrientes con frecuencia inferior a 10 Hz provocarán pequeñas contracciones, dando tiempo entre un impulso y otro a que el músculo se relaje. |
Materiala: Elektroestetika |
korronte estimulatzailearen maiztasuna handiagotuz gero, muskuluari ez zaio erlaxatzen uzten, eta uzkurduraren ohiko prozesua oraindik amaitu ez dela, hurrengo uzkurdura eragingo duen beste estimulu bat gehitzen zaio aurrekoari; hala, muskulu-uzkurdura jarraitua, konstantea, eragiten da. |
al aumentar la frecuencia de la corriente estimuladora, no se permite la relajación del músculo de manera que al no haber terminado aún el proceso normal de la contracción, se le añade otro estímulo que genera una nueva contracción, por lo que se da una contracción muscular mantenida, constante. |
Materiala: Elektroestetika |
Tetania fisiologikoan muskuluko zuntzen %80k hartzen dute parte; uzkurdurari nekatu gabe eusteko zuntzak txandakatuz joan daitezen ahalbidetzen du horrek. Jarrerak mantentzeko balio du (hanka-puntetan jartzea, adibidez). |
Durante la tetania fisiológica se ven implicadas el 80% de las fibras del músculo, ello permite que las distintas fibras se vayan alternando para mantener la contracción y no cansarse, sirve para poder mantener posturas (ponerse de puntillas). |
Materiala: Elektroestetika |
2 eta 3) Bigarren estimulua muskulura erlaxatu baino lehen iristen denean sortzen den uzkurdura. |
2 y 3) Contracción cuando el segundo estímulo alcanza el músculo antes de que se haya relajado. |
Materiala: Elektroestetika |
aurreko estimulazio-maiztasuna oraindik gehiago handitzen bada, muskulua osatzen duten zuntzen %100ek ere uzkurduran parte hartzea gerta daiteke, eta horrek ez die txandakatzeko aukerarik ematen zuntzei. Horrelako uzkurdura bat luze mantenduz gero, muskulu-nekea dator, eta, ondorioz, etsi egiten dute (muskuluak uzkurtzeari uzten dio). |
si la frecuencia anterior de estimulación se aumenta aún más, se pueden ver implicadas en la contracción hasta el 100% de las fibras que integran al músculo, ello no permite la alternancia de las fibras, si este tipo de contracción se mantiene mucho tiempo, lleva al cansancio muscular y a su consecuente claudicación (el músculo deja de contraerse). |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulu osasuntsuak kitzikapen-atalasea gehituta korronte estimulatzailearen eraginera moldatzeko edo hari kontra egiteko (neurri bateraino) duen gaitasunari deitzen zaio egokitze; ezaugarri hori dela eta, gero eta intentsitate handiagoa behar du estimulatzeko. |
Se llama acomodación a la capacidad que tiene el músculo sano de adaptarse u oponerse, hasta cierto punto, a la acción de la corriente estimulante aumentando su umbral de excitación, de manera que cada vez necesita mayor intensidad de corriente para ser estimulado. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulu normal batek erantzun motorra eman dezan, intentsitate lau aldiz handiagoa behar da pultsu progresiboak erabiltzen badira pultsu angeluzuzenak (pultsu estimulatzailearen intentsitate maximoa berehalakoan ezartzen da) erabiltzen badira baino. |
Para tener una respuesta motora en un músculo normal, es necesario una intensidad cuatro veces superior si se usan impulsos progresivos que si se usan impulsos rectangulares (de instauración instantánea de la intensidad máxima del pulso estimulante). |
Materiala: Elektroestetika |
Aparatu batek induzitutako estimulazio elektrikoaren ondorioz gertatzen den muskulu-uzkurdurak ez dio jarraitzen muskulu-uzkurdura fisiologikoaren eskemari (4. kapituluan deskribatu da). Izan ere, elektrodotik gertu dauden muskulu-zuntzak bakarrik uzkurtzea gerta daiteke (edo motoneurona sentikorrenak dituztenak). |
La contracción muscular a resultas de la estimulación eléctrica inducida por un aparato no sigue el esquema de la contracción fisiológica del músculo descrita en el capítulo 4, en realidad las fibras musculares que se contraen pueden ser simplemente aquellas que se encuentran cerca de un electrodo (o las que tengan motoneuronas más sensibles). |
Materiala: Elektroestetika |
"Guztia ala ezer ez" legea ez da betetzen muskulu ildaskatu bat bere osotasunean hartuz gero, milaka zuntzez osaturik dagoelako. |
La ley del todo o nada, no se cumple al considerar un músculo estriado como un todo, porqué está formado por miles de fibras diferentes. |
Materiala: Elektroestetika |
Intentsitate txikiko korrontea aplikatzen denean, muskulu-uzkurduratxo bat lortzen da, kitzikapen-atalase txikiko zuntzak baino ez daudelako inplikatuta. Intentsitatea handituz gero, intentsitate-gehikuntza horrekin bat datorren kitzikapen-atalasea duten zuntzak errekrutatzen (gehitzen) joango dira, eta muskulua gogorragoa bihurtzen joango da; intentsitatea handitu ahala indartsuagoa izango da haren uzkurdura, zuntz gehiago errekrutatzen direlako. |
Al aplicar una corriente de poca intensidad se consigue una pequeña contracción muscular, ya que solo están implicadas aquellas fibras con un umbral de excitación bajo, al ir aumentando la intensidad, se irán reclutando (añadiendo) aquellas fibras cuyo umbral de excitación coincida con el incremento de intensidad, de manera que el músculo se irá volviendo más duro, su
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Materiala: Elektroestetika |
Adibidez, betazaletako edemak eta likido-erretentzioa daudenean, drainatze-maniobrak errepikatuko dira, bereziki, gune periorbikularrean; espresio-zimurren arazoa nagusitzen bada, ostera, dagokion muskulua elongatzeko maniobrak errepikatuko dira. |
Así por ejemplo, cuando predomine un problema de retención de líquidos y edemas palpebrales se incidirá en las maniobras de drenaje, especialmente en la zona periorbicular; si predomina un problema de arrugas de expresión, se incidirá en las maniobras, destinadas a elongar los músculos responsables, etc. |
Materiala: Elektroestetika |
|Muskulu-mailan lan egiten denean (adibidez, 4. eta 5. faseetan), zahartzearekin eta grabitatearen eraginez luzatzen diren muskuluak (oro har, aurpegiaren behealdeko muskuluak) laburtzekoak dira maniobra batzuk, eta, horregatik, elektrodoak bata bestearengana hurbiltzen dira. Beste maniobra batzuk, ordea, estresarekin eta keinuketarekin uzkurtzen diren eta ohiko espresio-zimurrak eragiten dituzten muskuluak (oro har, kopetaldeko eta gune periorbikularreko muskuluak izan ohi dira) luzatzekoak dira, eta, horregatik elektrodoak |
Cuando se trabaja a nivel muscular, como en las fases 4 y 5, unas maniobras tienden a acortar los músculos que con el envejecimiento y por acción de la gravedad se alargan, por eso los electrodos se acercan uno a otro (suele ser la zona inferior facial); pero otras tienden a alargar los músculos que con el estrés y la gesticulación se contraen y producen las típicas arrugas de expresión, por eso los electrodos se alejan en un
| Materiala: Elektroestetika |
Hatz-mamiak muskulu horiek txertatzen eta kokatzen diren lekuetan jarri eta keinuak egiten baditugu, poliki-poliki, muskulu horiek ukimena hauteman ahal izango dugu ukimenarekin, eta haien funtzio zehatza ere nabarituko dugu. |
Si colocamos las yemas de los dedos sobre la superficie de la cara en los lugares en que estos músculos se insertan y sitúan, podremos, gesticulando suavemente apreciar al tacto y observar la función concreta que realizan |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Eremu horretan ere izur eta zimur bertikalak izan daitezke, muskuluaren mugimendua dela eta. Bistakoa denez, bada, egoera onean egotea interesatzen zaigu. |
También puede ser una zona de arrugas y pliegues verticales debido a la movilidad a que está sometido este músculo, interesando por razones obvias que esté en buen estado |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Ikuspegi estetikotik, garrantzitsuak dira muskulu hauek: |
Tienen importancia desde el punto de vista estético los músculos: |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Muskulu superziliarra |
Músculo superciliar |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Kasu honetan, optikari dagokionez, zuzenketa horrek muskulu zigomatikoei eusten die. Muskulu horiek dira aurpegiko eremu garrantzitsuenetako bateko leuntasunaren edo lasaitzearen erantzule; masailetako leuntasunaren eta lasaitzearen erantzule, hain zuzen. |
En este caso esta corrección "sostiene", ópticamente hablando, a los músculos zigomáticos, responsables de la tersura o relajación en una de las zonas más importantes del rostro, las mejillas. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
a) Muskulu zigomatikoak; masailalbo-hezurrean sortu eta ezpain-ertzetik hurbil txertatzen dira. |
a) Los músculos zigomáticos, que se originan en el hueso malar y se insertan cerca de la comisura labial. |
Materiala: Makillajea. Dekoraziozko estetika pertsonala |
Muskulu hau masailalbo-hezurrean sartzen da, eta muturretako bat ezpainen ertzeko lodieran amaitzen da. |
Este músculo se inserta en el hueso malar, finalizando uno de sus extremos en el espesor de la comisura de los labios. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
Muskuluei elastikotasuna ematen die, eta erlaxatu egiten ditu; ondorioz, kontrakturak saihesten dira. |
Proporcionar elasticidad a los músculos y los relaja evitando contracturas. |
Materiala: Estetika hidrotermala. Arlo praktikoa |
efektu erlaxagarria du zuntz ildaskatuetan, muskulua tenk dagoenean edo hipertonizitatea duenean batez ere. |
ejerce un efecto relajante sobre las fibras estriadas, sobre todo cuando el músculo está tenso o con hipertonicidad. |
Materiala: Pigmentuen mikroezarpena |
Ekintza mekaniko batzuk dira, intentsitate handiagokoak edo txikiagokoak, erritmikoak eta sakonak; eskuekin aplikatzen dira, eta larruazalean, muskuluetan, odol-zirkulazioan, zirkulazio linfatikoan eta nerbio-sisteman eragitea eta, era horretan, oreka fisikoa eta mentala lortzea dute helburu. |
Son un conjunto de acciones mecánicas, más o menos intensas, rítmicas y profundas, aplicadas con las manos con el objeto de influir sobre la piel, los músculos, la circulación sanguínea y linfática, y el sistema nervioso, para lograr el equilibrio físico y mental. |
Materiala: Pigmentuen mikroezarpena |
Hala ere, larruazalpeko ehuna azpiko muskulutik erraz bereizten den gune jakin batzuetan baino ezin dira egin neurketak sistema horren bidez. |
Pero mediante este sistema sólo pueden ser medidos determinados puntos donde el tejido subcutáneo se despegue fácilmente del músculo subyacente. |
Materiala: Pigmentuen mikroezarpena |
Laburtze horretan, muskuluko tentsioa konstante eta kargaren pisuaren besteko mantentzen da. |
Durante el acortamiento la tensión en el músculo permanece constante e igual al peso de la carga. |
Materiala: Elektroestetika |
Nerbio faziala, buru, aurpegi eta lepoko muskuluak eta ahosabai-errezeleko muskulu batzuk inerbatzen dituen nerbio motorra. |
Facial, nervio motor que inerva los músculos cutáneos de la cabeza, cara, cuello y algunos músculos del velo del paladar. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulu normala |
Músculo normal |
Materiala: Elektroestetika |
Bata muskuluaren jatorrian eta bestea plaka motorraren parean. |
Uno en el origen del músculo y el otro a nivel de la placa motora. |
Materiala: Elektroestetika |
Estetikan muskulua pixka bat laburtua dagoela egiten da lan, eta, horretarako, abdomeneko muskuluak landu nahi badira, nahikoa izango da bezeroa ohatilan etzatea eta belaunak pixka bat altxatzea azpian toalla bat jarriz. |
En estética se trabajará principalmente con el músculo ligeramente acortado, para ello si se quieren trabajar los músculos abdominales bastará con re costar a la cliente en la camilla y levantarle ligeramente las rodillas poniendo una toalla debajo de ellas. |
Materiala: Elektroestetika |
Nola egiten dute lan muskuluek? |
¿Cómo trabajan los músculos? |
Materiala: Anatomia |
Hankako muskuluak |
Músculos de la pierna |
Materiala: Anatomia |
Muskulu lau batzuk dira, eta ia ez dute mugimendurik. Aponeurosi epikranialaren bidez lotzen dira, eta garezurra estaltzen dute. |
Son una serie de músculos planos, sin apenas movimiento que se unen entre sí mediante la aponeurosis epicraneana, recubriendo el cráneo. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluak inguratzen edo batzen dituen ehunezko orria edo banda. |
Hoja o banda de tejido que envuelve o une los músculos. |
Materiala: Anatomia |
Muskuluek hezurraren gainean jardutean sortzen da mugimendua. |
El movimiento se produce al actuar los músculos sobre los huesos. |
Materiala: Anatomia |
Bigarren, hirugarren eta bosgarren metakarpo-hezurrek hezur berezi bat dute oinarrian, apofisi estiloideoa, muskuluak sartzeko. |
Los metacarpianos segundo, tercero y quinto tienen en su base una especial, llamada apófisis estiloides, para la inserción de músculos. |
Materiala: Anatomia |
Eskeleto-muskuluak zuntz esaten zaien muskulu-zelula luzangek osatzen dituzte; milimetro gutxi batzuetatik eta 30 cm-ra izan ditzakete. |
Los músculos esqueléticos están formados por células musculares alargadas llamadas fibras, que pueden medir desde pocos milímetros hasta 30 centímetros. |
Materiala: Anatomia |
Bi taldetan banatu ditzakegu: betazalak, sudurra eta ahoa mugitzen dituzten mimikaren muskuluak eta muskulu murtxikatzaileak. |
Los podemos dividir en músculos de la mímica, que mueven los párpados, la nariz y la boca, y en músculos masticadores. |
Materiala: Anatomia |
muskuluen zurruntasuna eta konbultsio-tentsioa. |
estado de rigidez y tensión convulsiva de los músculos. |
Materiala: Elektroestetika |
Luzera aldatu gabe tentsioz aldatzen den muskuluari aplikatzen zaio. |
Se aplica al músculo que varía de tensión, conservando la misma longitud. |
Materiala: Elektroestetika |
xifoide apofisitik pubiseko sinfisira hedatzen den zuntzezko lerroa, abdomeneko aurreko muskuluetako aponeurosien gurutzatzeaz osatua. |
línea fibrosa que se extiende desde la apófisis xifoides hasta la sínfisis púbica, formada por el entrecruzamiento de las aponeurosis de los músculos abdominales anteriores. |
Materiala: Elektroestetika |
tentsio edo tonu gutxitua, muskuluena bereziki. |
tensión o tonicidad disminuida, especialmente de los músculos. |
Materiala: Elektroestetika |
korronte batek muskulua edo nerbioa kitzikatzeko behar duen gutxieneko denbora, betiere korronte horrek erreobasearen intentsitate bikoitza duenean. |
duración mínima que necesita una corriente para producir la excitación del músculo o del nervio, siendo la corriente de intensidad doble que la reobase. |
Materiala: Elektroestetika |
nerbio edo muskulu baten sumingarritasuna areagotzea, elektrodo negatibotik (katodotik) gertu dagoenean. |
aumento de la irritabilidad de un nervio o músculo cuando está cerca del polo negativo (cátodo), en contraposición a la anelectrotono. |
Materiala: Elektroestetika |
Gidaliburu honen bigarren kapituluan azaldu dugun bezala, folikuluaren goi-erdiko herenean protuberantzia dago, eta hor txertatzen da muskulu ile-zutitzailea. |
Como ya se ha comentado en el capítulo 2 de este manual, en el tercio superior-medio del folículo se sitúa la protuberancia, donde se inserta el músculo erector del pelo. |
Materiala: Elektroestetika |
Espresio-zimur deritzenak agertzen dira lehenengo, aurpegiera-muskuluekin errepikatzen diren mugimenduen ondorioz. |
Las primeras arrugas que aparecen son las llamadas arrugas de expresión que se producen por la acción repetida de los músculos de la cara para realizar las expresiones faciales. |
Materiala: Elektroestetika |
Adibidez, kopetako zimurrak muskulu frontalaren uzkurdurak eragiten ditu; horizontalak dira, eta muskulu frontalarekiko zutak; agertzen diren lehenengoak dira. |
Por ejemplo, las arrugas de la frente son el resultado de la contracción del músculo frontal; son horizontales, perpendiculares al músculo frontal y son las primeras en aparecer. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskuluetan kitzikapena eragiten du, eta muskuluak aktibatzen ditu, zirkulazioa hobetzen duelako. |
Sobre los músculos produce una excitación y facilita la actividad muscular, por la mejoría de la circulación. |
Materiala: Elektroestetika |
Mekanismo fisikoari kimikoa gehitzen zaio: metabolismoa areagotzen da gluzidoen eta gantzen kontura, batez ere, gibelean eta muskuluan (muskulu-uzkurdurak). |
Al mecanismo físico, se le une el químico con aumento del metabolismo a expensas de glúcidos y grasas sobre todo en hígado y músculo (contracciones musculares). |
Materiala: Elektroestetika |
Gorputz osoa jartzen denean hotzaren eraginpean, ondorio hauek gertatzen dira: hodi-uzkurdura periferikoa, muskulu ile-zutitzaileen uzkurdura (oilo-ipurdia), barruko organoetako metabolismoa aktibatzea, eta, azkenik, muskulu-uzkurdura; beroa gordetzeko edo beroa ekoizteko gorputzaren tenperatura muga fisiologikoen barruan manten dadin gertatzen da hori guztia. |
En la exposición generalizada se produce: vasoconstricción periférica, contracción de los músculos erectores de los pelos (piel de gallina), activación del metabolismo de los órganos internos y finalmente producción de contracción muscular, todo ello para conservar o producir calor y mantener la temperatura corporal en los límites fisiológicos. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskulu mailan |
Sobre el músculo |
Materiala: Elektroestetika |
Maila baskularrean, hodien kalibrea alda dezakete (propietate miosonikoa), eta odol-hodietako muskuluei gimnasia eginarazten diete, zahartzea atzeratzeko eta esklerosiari eta tronbosiari aurrea hartzeko. |
A nivel vascular, pueden cambiar el calibre de los vasos (propiedad miosónica), resultando una gimnasia de los músculos de los vasos sanguíneos que ayuda a retrasar su envejecimiento y previene la esclerosis y la formación de trombosis. |
Materiala: Elektroestetika |
Muskuluaren xurgapen-koefizientea hiru aldiz handiagoa da gantzarena eta hezurrarena baino, eta birikarena 40 bat aldiz handiagoa da ehun bigunarena baino. |
El coeficiente de absorción del músculo es tres veces mayor que el de la grasa y el del hueso y el del pulmón es hasta 40 veces superior al de los tejidos blandos. |
Materiala: Elektroestetika |