Emaitzak: 207

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (66)
¦ Discapacidad y dependencia ¦ Ezintasuna eta mendekotasuna

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Pisos tutelados para personas con discapacidades psíquicas o enfermedades mentales Adimen-urritasunak edo buruko gaixotasunak dituztenentzako babespeko pisuak

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Personas con discapacidad psíquica que tengan una deficiencia mental grave (profunda, severa o media, con graves alteraciones de comportamientos y/o plurideficiencias). Adimen-urritasun oso larriko ezintasun psikikoa (sakona, zorrotza edo ertaina, jarrera-aldaketa larriekin edota hainbat urritasunekin) duten pertsonak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

¦ Servicios de atención a la discapacidad y minusvalía ¦ Ezintasunak eta minusbaliotasunak dituztenei arreta emateko zerbitzuak

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es evidente que la propia discapacidad y la dosis de apoyo necesario para tener una vida de calidad, junto con la elección personal y el entorno social, serán determinantes en la elección de la unidad de convivencia más idónea. Argi dago ezintasuna bera eta kalitatezko bizitza izateko laguntza-dosia, norberaren aukeraketa eta ingurune sozialarekin batera, oso garrantzitsuak izango direla bizikidetza-unitate komenigarriena aukeratzeko garaian.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para lograr una plena aceptación de la situación es preciso que los padres reciban información correcta, completa y sincera sobre la patología, la minusvalía que genera y la discapacidad asociada. Egoera erabat onartzeko beharrezkoa da gurasoek gaixotasunari buruzko informazio zuzena, osatua eta egiazkoa jasotzea, eta horrek zer elbarritasun eta lotutako ezintasun sortzen duen jakitea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por ejemplo las áreas que se pueden trabajar con niños o niñas en edad escolar, siempre en función del tipo y grado de discapacidad que padecen, serían: Esate baterako, eskola adineko neska-mutilekin landu daitezkeen alorrak, pairatzen duten ezintasun motaren eta mailaren arabera betiere, hauek izango dira:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Decreto de 4 de noviembre de 2003, de los servicios de acogida residencial para personas con discapacidad. Ezinduei egoitzetan harrera egiteko zerbitzuen 2003ko azaroaren 4ko dekretua.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Haz un estudio estadístico, abarcando el radio más amplio que puedas, de los niños con discapacidad física, sensorial y/o psíquica que se encuentren en este momento escolarizados en escuelas infantiles de tu estudio. Egin ezazu azterketa estatistiko bat, ahalik eta zabalena, minusbaliotasun fisiko, sentsorial edo/eta psikikoa duten eta orain zure azterlaneko haur-eskoletan dauden haurrei buruz.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los niños con discapacidad sensorial: Minusbaliotasun sentsoriala duten haurrak:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Informatika eta komunikazioa (14)
Invite a personas con discapacidad a revisar los documentos. Eskatu urritasuna duten pertsonei dokumentuak berrikusteko.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El acceso a la información escrita puede ser difícil para personas con discapacidades cognitivas o de aprendizaje. Informazio idatzirako sarbidea zaila izan daiteke urritasun kognitiboak edo ikaskuntzari dagozkionak dituztenentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En particular, ayudan a personas con discapacidades cognitivas o con dificultades en la lectura. Bereziki, urritasun kognitiboak edo irakurtzeko zailtasunak dituztenei laguntzen diete.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los mecanismos de navegación claros y consistentes son importantes para las personas con discapacidad cognitiva o ceguera y benefician a todos los usuarios. Nabigatzeko mekanismo garbi eta koherenteak garrantzitsuak dira urritasun kognitiboa dutenentzat edo itsuentzat, eta erabiltzaile guztientzat dira onuragarriak.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Las relaciones complejas entre las partes de una página pueden resultar difíciles de interpretar a personas con discapacidades cognitivas o visuales. Orri baten zatien arteko erlazio konplexuak interpretatzeko zailak izan daitezke urritasun kognitiboak edo ikusmenezkoak dituzten pertsonentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El movimiento puede también distraer de tal manera que el resto de la página se vuelve ilegible para las personas con discapacidades cognitivas. Mugimenduak, halaber, orriaren gainerakoa irakurtezina bihurtzeraino galarazi diezaieke arreta urritasun kognitiboak dituzten pertsonei.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los marcadores de lenguaje natural mejoran también la legibilidad de la Web para todo el mundo, incluso para aquéllos con discapacidades de aprendizaje, cognitivas o sordera. Lengoaia naturaleko markatzaileek denentzat hobetzen dute Webaren irakurgarritasuna, baita ikaskuntza-urritasunak, kognitiboak edo gorreria dutenentzat ere.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La importancia del texto equivalente radica en su capacidad para ser interpretada por vías que son accesibles para personas pertenecientes a diversos grupos de discapacidad usando diversa tecnología. Urritasunak dituzten pertsonentzat hainbat teknologia erabiliz erabilerraz egitean datza testu baliokidearen garrantzia.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El sintetizador de voz es esencial para personas ciegas y para las que tienen dificultades de lectura que a menudo acompañan a discapacidades cognitivas, de aprendizaje o sordera. Ahots-sintetizadorea funtsezkoa da itsuentzat eta irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat; askotan gertatzen zaie hori urritasun kognitiboak, ikaskuntza-arazoak edo gorreria dutenei.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los equivalentes no textuales al texto (p. ej. iconos, locuciones pregrabadas o un vídeo de una persona traduciendo el texto a lenguaje de señas) pueden hacer un documento accesible a personas que pueden tener dificultades para acceder al lenguaje escrito, incluyendo muchos individuos con discapacidades cognitivas, de aprendizaje o sordera. Testuzkoak ez diren testuaren baliokideek (ad., ikonoak, aurrez grabatutako lokuzioak edo testua zeinu-lengoaiara itzultzen ari den pertsona baten bideoa) dokumentu erabilerraza bihur dezakete lengoaia idatzia eskuratzeko arazoak izan ditzaketen pertsonentzat, urritasun kognitiboak, ikaskuntzari dagozkionak edo gorreria duten pertsona asko barne hartuta.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (1)
A COMIENZOS DEL SIGLO XX nace la Hidrocinesiterapia, o realización de ejercicios en el agua, muy aplicada para los heridos de la Primera Guerra Mundial y que hoy es un importante coadyuvante en tratamientos de trauma-tología, obesidad, celulitis, discapacidades neurológicas, etc. XX. MENDEAREN HASIERAN jaio zen Hidrokinesiterapia, edo uretan ariketak egitea. Lehenengo Mundu Gerran zauritutakoentzat erabili zen, eta, gaur egun, oso lagungarria da traumatologia, obesitatea, zelulitisa, minusbaliotasun neurologikoak eta abar tratatzeko.

Materiala: Elektroestetika

Instalatze eta mantentze lanak (2)
El empresario garantizará de manera específica la protección de los trabajadores que, por sus propias características personales o estado biológico conocido, incluidos aquellos que tengan reconocida la situación de discapacidad física, psíquica o sensorial, sean especialmente sensibles a los riesgos derivados del trabajo. Enpresaburuak berariaz bermatuko du beren ezaugarri pertsonalengatik edo egoera biologikoarengatik, eta baita ezintasun fisiko, psikiko edo sentsorialen bat aitortu zaielako ere, lanetik eratorritako arriskuak bereziki jasan ditzaketen langileen babesa.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Los trabajadores no serán empleados en aquellos puestos de trabajo en los que, a causa de sus características personales, estado biológico o por su discapacidad física, psíquica o sensorial debidamente reconocida, puedan ellos, los demás trabajadores u otras personas relacionadas con la empresa ponerse en situación de peligro o, en general, cuando se encuentren manifiestamente en estados o situaciones transitorias que no respondan a las exigencias psicofísicas de los respectivos puestos de trabajo. Langileak ez dira jarriko beren ezaugarri pertsonalak, egoera biologikoa edo aitortu zaien ezintasun fisiko, psikiko edo sentsoriala dela-eta beraiek, beste langileak edo enpresarekin zerikusia duten beste pertsona batzuk arriskuan jar daitezkeen lanpostuetan. Halaber, oro har ez dira enplegatuko beren lanpostuen eskakizun psikofisikoak betetzeko ezintasuna eragiten duten egoera iragankorrean daudenean.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (14)
Persona con discapacidad: Pertsona ezindua:

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Un espacio, instalación, edificación o servicio se considerará adaptado si se ajusta a los requisitos funcionales y dimensiones que garanticen su utilización autónoma y cómoda por las personas con discapacidad. Espazio, instalazio, eraikuntza edo zerbitzu bat egokitutzat hartuko da pertsona ezinduek bakarrik eta eroso erabiltzeko moduko eskakizun funtzionalak eta dimentsioak betetzen badituzte.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Cuando por sus características, aun sin ajustarse a todos los requisitos que lo hacen adaptado, permite su utilización autónoma por personas con discapacidad. Bere ezaugarriengatik, maila egokituaren eskakizunak bete ez arren, pertsona ezinduek bakarrik erabil ditzaketenak dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Muchas de ellas están adaptadas para que todo tipo de personas puedan disfrutarlas, incluso aquellas que sufren algún tipo de discapacidad. Hondartza gehienak pertsona guztiek erabiltzeko egokituta daude, baita ezinduek erabiltzeko ere.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En las zonas de estacionamiento se reservarán permanentemente y tan cerca como sea posible de los accesos peatonales, plazas debidamente señalizadas para vehículos que transporten personas con discapacidad. oinezkoentzako bideetatik ahalik eta gertuen dauden aparkalekuak gordeko dira beti ezinduak garraiatzen dituzten ibilgailuentzat, eta ondo seinaleztatuko dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Medios adecuados para facilitar la entrada y salida de vehículos a las personas con discapacidad. Ezinduak ibilgailuetan sartzeko eta irteteko baliabide egokiak edukiko dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Buscar instalaciones sanitarias adaptadases otra dificultad importante para las personas con discapacidad. Instalazio sanitario egokituak aurkitzeada pertsona ezinduek duten beste zailtasun bat.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El acceso autónomo de las personas con discapacidad al mar, a través de playas de arena o de roca tiene dificultades. Pertsona ezinduak itsasoan sartzea zaila da, bai hondarretatik bai arroketatik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La sensibilización de la sociedad y de los empresarios del sector hotelero hacia las personas con algún tipo de discapacidad ocasional o permanente, ha llevado al sector a establecer una serie de medidas que aunque todavía algo escasas, eliminan barreras arquitectónicas y mejoran y hacen más sencilla la estancia de este tipo de clientes en los hoteles. Gizarteak eta hotel-sektoreko enpresariek aldizkako edo betiko ezintasuna duten pertsonekiko gero eta sentsibilizazio handiagoa dutenez, neurri batzuk hartu dira eta, nahiz eta oraindik gutxi diren, oztopo arkitektonikoak kentzen dituzte eta bezero mota horien egonaldia errazten dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Persona con discapacidad, es aquella que posee movilidad reducida o limitación sensorial y que corresponde a la siguiente situación: Pertsona ezinduekmugikortasun gutxitua edo zentzumen-muga dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (2)
Sin embargo, la persona que se ocupa de la recepción tiene un contrato indefinido bonificado debido a su discapacidad. Baina harreraz arduratzen den pertsonak kontratu mugagabe hobariduna du, desgaitasun bat dela eta.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Procurar la integración laboral de las personas con discapacidad o minusvalías, eliminando todo tipo de barreras en la empresa para su inserción. Ezgaitasun edo minusbaliotasunen bat dutenei lan-munduan sartzen laguntzea, eta edozein motatako hesiak kentzea haiek enpresan sar daitezen.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Elektrizitatea eta elektronika (51)
Con personas con discapacidad auditiva 48 Entzuteko desgaitasuna dutenpertsonekin 48

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Con personas con discapacidad visual 49 Ikusteko desgaitasuna dutenpertsonekin 49

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Con personas con discapacidad intelectual 51 Adimen-desgaitasuna dutenpertsonekin 51

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Lasordocegueraes una discapacidad que se caracteriza por la existencia simultánea de una deficiencia auditiva y una deficiencia visual. Gor-itsutasunaduen pertsonak entzumen-urritasuna eta ikusmen-urritasuna izaten ditu aldi berean.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El rasgo más destacable es que la discapacidad es prelocutiva. Hauen ezaugarri adierazgarriena da desgaitasuna hizketan ikasi aurrekoa dela.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La discapacidad intelectual no es una enfermedad sino un concepto que se usa para designar a las personas con limitaciones significativas en su funcionamiento intelectual (capacidad cognitiva) y en la conducta adaptativa (habilidades para funcionar en la vida diaria). Desgaitasun intelektuala ez da gaixotasun bat, baizik eta funtzionamendu intelektualean (ahalmen kognitiboa) eta moldatze-portaeran (eguneroko bizimoduan funtzionatzeko trebetasunak) muga nabarmenak dituzten pertsonak izendatzeko erabiltzen den kontzeptu bat.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Esta discapacidad está asociada a algunos síndromes (el más característico es el síndrome de Down) u otros trastornos generales del desarrollo como la parálisis cerebral, algunas modalidades de autismo, etc. Además, en muchos casos también conlleva complicaciones en salud como cardiopatías congénitas, problemas auditivos o visuales, alteraciones neurológicas, etc. Desgaitasun horrek erlazioa du zenbait sindromerekin (ezagunena Down sindromea da) edo garapeneko beste nahasmendu orokor batzuekin, hala nola garuneko paralisia, autismoko zenbait modalitate eta abar. Gainera, kasu askotan, osasuneko beste konplikazio batzuk izaten dituzte lotuta: sortzetiko kardiopatiak, entzuteko edo ikusteko arazoak, alterazio neurologikoak eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A las personas con discapacidad intelectual les cuesta más que a los demás aprender, comprender y comunicarse, pues el lenguaje es también un área afectada. Desgaitasun intelektuala duten pertsonei gainerakoei baino gehiago kostatzen zaie ikastea, ulertzea eta komunikatzea, zeren eta hizkuntza ere eremu afektatua izaten baita.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La intensidad de esta afectación estará vinculada al grado de discapacidad. Afektazio horren intentsitatea desgaitasun-mailaren araberakoa izango da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Sin ánimo de exhaustividad, a continuación indicamos algunas de las adquisiciones o dificultades en el área lingüística, que suelen presentar las personas con discapacidad intelectual según su grado de afectación: Jarraian, desgaitasun intelektuala duten pertsonek, afektazio-mailaren arabera, hizkuntzaren arloan izaten dituzten zenbait gaitasun edo zailtasun adieraziko ditugu, baina aipatuko ditugunak ez dira bakarrak:

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Algunas discapacidades impiden a las personas la comunicación mediante el lenguaje oral o escrito y han de utilizar otros medios. Hainbat desgaitasunek hitzez edo idatziz komunikatzea galarazten diete pertsona jakin batzuei, eta, ondorioz, beste bitarteko batzuk baliatu behar izaten dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (7)
✓Mujeres con discapacidad. ✓Desgaitasuna duten emakumeak.

Materiala: Sistemen integrazioa

●Una guía para la contratación de personas con discapacidad. ●Desgaitasuna duen pertsonak kontratatzeko gida bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Busca información sobre los incentivos de contratar a personas con discapacidad en general, y a mujeres con discapacidad en particular. Bilatu informazioa desgaitasuna duen pertsonak kontratatzeko pizgarriei buruz oro har, eta desgaitasuna duten emakumeak kontratatzeko pizgarriei buruz, bereziki.

Materiala: Sistemen integrazioa

Incluyen desde una formación básica hasta una formación profesional, teniendo en cuenta también el colectivo al que van dirigidos: mujeres jóvenes, con discapacidad, mayores de 50 años, en situación de vulnerabilidad, inmigrantes, retornando al mercado laboral, con o sin hijos a su cargo…, para que estas puedan dirigirse al recurso más adecuado. Oinarrizko prestakuntzatik hasi, eta prestakuntza profesionaleraino doaz, eta kontuan hartzen da zein talderentzat diren: emakume gazteak, desgaitasunen bat dutenak, 50 urtetik gorakoak, zaurgarritasun-egoeran daudenak, etorkinak, lan-merkatura itzuli direnak, beren kargura seme-alabak dituztenak eta abar, baliabiderik egokiena aukeratu dezaten.

Materiala: Sistemen integrazioa

D) Portal de empleo para las personas con discapacidad: D) Desgaitasuna dutenentzako enplegu-ataria:

Materiala: Sistemen integrazioa

Es un grupo de medidas para mejorar la formación y el empleo de personas con discapacidad. Desgaitasuna duten pertsonen prestakuntza eta enplegua hobetzeko neurri multzo bat da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Consultar tablones de anuncios: en los servicios de empleo público, puntos de información juvenil, agencias de desarrollo local, asociaciones (de orientación laboral, juveniles, de mujeres, de inmigrantes, de personas con discapacidad), organizaciones profesionales, sindicatos, centros especiales de empleo, centros o servicios de orientación laboral, agencias de colocación, cámaras de comercio, empresas de trabajo temporal. Iragarki-oholak kontsultatu: enplegu publikoko zerbitzuetan, gazteentzako informazio-zerbitzuetan, tokiko garapen-agentzietan, elkarteetan (lan-orientaziokoak, gazte-elkarteak, emakume-elkarteak, etorkinenak, desgaitasuna duen pertsonenak, etab.), lanbide-erakundeak, sindikatuak, enplegu-zentro bereziak, lan-orientazioko zentro edo zerbitzuak, enplegu-agentziak, merkataritza-ganberak, aldi baterako laneko enpresak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (3)
Deskodegailuak ezartzeak aurrerapen handia ekarri zion desgaitasunen bat dutenen irisgarritasunari, informazioaren gizartera hurbiltzeko eta gizarte horrekin interakzioan aritzeko aukera eman zielako. Horri begira, IDTVOS (INTENCO Digital Television Operating System) sortu zen; LTDaren deskodegailu bat da, pertsonari egokitzen zaiona, haren premia espezifikoen arabera. Aukera asko eskaintzen dizkie desgaitasunen bat dutenei, hala nola ikusmenekoa, kognitiboa, entzumenekoa edota motrizitatekoa. Horretarako, ahots-sintetizadoreak, audiodeskribapenak eta azpitituluen konfigurazioa (kolorea, letra mota, tamain erabiltzen ditu; mugikortasun murriztua dutenei agintea egokitzen die, eta, are, botoi kopurua murrizten die, sarbidea eta erabilgarritasuna errazteko, besteren artean. La implementación de decodificadores ha supuesto también un avance en la accesibilidad de contenidos a personas con discapacidad, posibilitando su acercamiento e interacción a la sociedad de la información. Para ello se crea IDTVOS (INTENCO Digital Television Operating System), que es un decodificador de TDT que se adapta a la persona en función de sus necesidades específicas. Ofrece diversas posibilidades para las personas, tanto con discapacidad visual o cognitiva como auditiva y motriz. Para ello emplea sintetizadores de voz, audiodescripciones, configuración de los subtítulos en cuanto a color, tipo de letra, tamaño, adaptación del mando a las personas con movilidad reducida e incluso reduce el número de botones para faci­litar el acceso y la usabilidad, entre otros aspectos.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Bestetik, telebista-hargailu batzuek aplikazio interaktibo batzuk prozesatzen dituzte, telebista- operadoreek edo web-zerbitzariek eskain ditzaketen informazioak (gai desberdinei buruzkoak) lortzeko; esate baterako, eguraldia edo trafikoaren egoera, desgaitasunen bat dutenentzako irisgarritasun-zerbitzuak, askotariko eginkizunak eta Interneterako sarbidea. MHP (etxeko multimedia-plataform protokoloa erabiliz lortzen da guztia. Por otro lado, hay algunos receptores de televisión que permiten procesar una serie de aplica­ciones interactivas para obtener informaciones sobre diferentes temas que pueden ser oferta­dos por los operadores de televisión o por los propios servidores web. Algunos ejemplos son el tiempo o el estado del tráfico, servicios de accesibilidad para personas con discapacidad, llevar a cabo tareas diversas o acceso a internet. Todo ello se realiza mediante el empleo del protocolo MHP (plataforma multimedia del hogar).

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

7.13. Nola esaten zaio desgaitasunen bat dutenei eduki digitalak egokitzen dizkien deskodegailuari? 7.13. ¿Cómo se denomina el decodificador que adapta los contenidos digitales a las personas con discapacidad?

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx