Kategoria honetan daude ondorio hilgarriak edo atzerabiderik gabekoak eragin ditzaketen arrisku handi batetik babesten duten NBEak. |
En esta categoría se engloban los EPI que protegen de un riesgo elevado de posibles consecuencias mortales o irreversibles. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku kimikoak likidoen zipriztinek eragiten dituzte. |
Los riesgos químicos están definidos por salpicaduras de líquidos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begietarako arriskuak hainbat mota eta jatorritakoak dira. |
Los riesgos para los ojos son de diversos tipos y procedencia. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
7.1. irudia. Arrisku motak. |
Figura 7.1. Tipos de riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begietarako arriskuak hiru motatakoak dira: |
Los riesgos para los ojos se dividen en tres tipos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku mekanikoak: |
Riesgos mecánicos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku optikoak: |
Riesgos ópticos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku kimikoak: |
Riesgos químicos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ARRISKUA |
RIESGO A CUBRIR |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begi- eta aurpegi-babesgailuez, gure lanean aurpegian nahiz begietan lesioak eragin diezazkiguten arriskuetatik babestu nahi dugu. |
Con la protección ocular y facial se intenta proteger de los riesgos que, en nuestro trabajo, nos puedan causar lesiones tanto en la cara como en los ojos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku horiek hainbat faktorek eragin ditzakete, hala nola soldadurako erradiazio ionizatzaileek, esmeril-harriak jaurtitako partikulek edo likido narritagarri batzuen zipriztinek. |
Estos riesgos pueden ser causados por diferentes factores como las radiaciones ionizantes procedentes de la soldadura, la proyección de partículas procedentes de la piedra de esmeril, o bien por las salpicaduras de algunos líquidos irritantes. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gure laneko jarduera batzuetan, ez da inoiz ukipen-lenterik (lentillarik) erabili behar; izan ere, materia organikoz osatuta daudenez, arrisku hauek sor ditzakete: |
En algunas actividades que realizamos en nuestro trabajo, no se deben utilizar jamás lentes de contacto (lentillas) ya que, al estar compuestas de materia orgánica, se pueden originar los siguientes riesgos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arrisku ditugu inguruan? |
¿Cuáles son los riesgos a los que estamos expuestos? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begietarako arriskuak |
Riesgos para los ojos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu bakoitzeko arriskuen berri izango duzu. |
Conocerás los riesgos de cada zona. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
7.2. Arrisku mekanikoak. |
Figura 7.2. Riesgos mecánicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aipatu ekipoa erabiltzeak berak eragindako bost arrisku. |
Enumera cinco riesgos debidos al uso del propio equipo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ekipoak berak sortutako arriskuak |
Riesgos debidos al propio equipo |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Bakoitzaren arriskuen berri izango duzu. |
Conocerás los riesgos de cada uno. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Hemen, osasunerako arriskuaren sortzaile izan daitekeen aldetik aztertuko dugu zarata; horregatik, haren eraginpean egoteak arrisku bat sortzen duen soinutzat definituko dugu. |
Aquí nos ocuparemos del ruido como generador de un riesgo para la salud, por lo que lo definiremos como todo aquel sonido que genere un riesgo al estar expuesto a él. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Belarrietarako arriskuak |
Riesgos para los oídos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, errepidea arriskutsua da, baina arriskua bertatik goazenean soilik daukagu. |
Por ejemplo, la carretera es peligrosa, pero solo corremos riesgo cuando circulamos por ella. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ez dute arrisku gehigarririk sortuko. |
No ocasionarán riesgos suplementarios. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Soldatzea potentzialki arriskutsua da, eta, horregatik, ez da erabili behar sute- edo leherketa-arriskua dagoen eremuetan. |
La soldadura es potencialmente peligrosa, por lo que en zonas de riesgo de incendio o explosión no deberá utilizarse. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Martxan jarri aurretik, hirugarrenentzat arriskurik ez dagoela egiaztatuko dugu. |
Antes de su puesta en marcha, se comprobará que no existen riesgos para terceros. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
12. unitatean sakonago ikusiko ditugu arrisku elektrikoak. |
En la unidad 12 se tratarán más extensamente los riesgos eléctricos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetanSegurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku gehigarririk gabe akoplatzen diren. |
Se acoplen sin riesgos añadidos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Norbera babesteko ekipoak erabili beharko dira arriskuak saihestezinak direnean edo babes kolektiboko baliabide teknikoez behar adina murriztu ezin direnean. |
Los equipos de protección individual deberán utilizarse cuando los riesgos no se puedan evitar o no puedan limitarse suficientemente por medios técnicos de protección colectiva. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Saihestu edo ahalik gehiena murriztu ezin izan diren arriskuen aurrean pertsona bat baino gehiago babesten duen teknika da. |
Es la técnica que protege a más de una persona frente a riesgos que no se han podido evitar o reducir al máximo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Beste arriskurik ez sortzea |
No generar un nuevo riesgo |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Espezialitateak edo espezialitatea zehaztutakoan, zer ekipo, makina, tresna eta instalazio behar diren jakingo du, eta zer arrisku sor daitezkeen ebaluatuko du, eta, era berean, haietatik nola babestu NBEen bitartez, NBE guztiak eremu edo lan-alderdi guztietan beharrezkoak ez direla kontuan hartuta. |
Una vez definidas las especialidades o especialidad, se conocerán los equipos, máquinas, herramientas e instalaciones necesarias y podrá evaluar los riesgos que se pueden generar y la forma de protegerse de ellos, mediante el uso de los EPI, teniendo en cuenta que no todos los EPI son necesarios en todas las zonas o lugares de trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
C Heriotza-arriskutik babesten dutenek. |
C Los que protegen contra riesgos de muerte. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ikusi dugunez, garbitzen ez den eta higiene-egoera egokian ez dagoen NBEak berak arriskua sor dezake. |
Ya hemos visto cómo un EPI que no se limpie y no tenga las condiciones higiénicas adecuadas podría dar lugar a un riesgo por sí mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen sorburua |
Origen de los riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aztertu arrisku mekanikoetarako eskularruak, arrisku kimikoetarako beste batzuk eta soldadura-lanetarako beste batzuk. |
Observa unos guantes para riesgos mecánicos, unos para riesgos químicos y otros para trabajos en soldadura. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak saihesteko NBEak bete behar dituen baldintzak |
Condiciones que debe cumplir el EPI para evitar riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Istripuetatik babesteko, eta ezinbestekoak dira, bestelako neurriak erabiltzean, arrisku guztiak ezabatu ezin izan direnean. |
D Protegernos de accidentes, siendo imprescindible cuando, con el uso de otras medidas, no se han podido suprimir todos los riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Epe ertain eta luzean ondoriorik ez duten arriskuak. |
D Riesgos sin consecuencias ni a medio ni largo plazo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Noiz esan daiteke NBE batek arrisku bat berez sor dezakeela? |
¿Cuándo se puede decir que un EPI genera un riesgo por sí mismo? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
GORPUTZ-ENBORRERAKO ARRISKUAK AZTERTZEA |
ESTUDIO DE RIESGOS PARA EL TRONCO |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arrisku sor ditzakete mahukek eta gerrikoek? |
¿Cuál es el riesgo de las mangas y de los cinturones? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Unitate didaktikoaren hasieran ikusi dugun taulan, ebakiak, zarrasta txikiak, alderdi beroekin izandako kontaktu batzuk eta abar ageri dira arrisku nagusi gisa, bai elektromekanikako eremuan, bai txapakoan. |
En la tabla que hemos visto al comienzo de la unidad didáctica, aparecen los cortes, los pequeños desgarros, algunos contactos con partes calientes, etc. como los principales riesgos a cubrir tanto en la zona de electromecánica como en la de chapa. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eskularruak berak arrisku bat eragiteko faktoreak hauek dira: |
Los factores por los que un guante supondría un riesgo en sí mismo serían los siguientes: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gaizki erabiltzeak eragindako arriskuak |
Riesgo debido al mal uso |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
IKURRAK ETA ZER ARRISKUTATIK BABESTEN DUTEN |
SíMBOLOS Y RIESGOS CUBIERTOS |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Soldadurarako babesgailuak aukeratzean, erabiltzen ditugun intentsitateetara ahalik eta gehiena egokitzen direnak hautatuko ditugu. Izan ere, gehiegizko babesaz gehiegi hurbildu beharko dugu ongi ikusteko, eta horrek beste arrisku bat sortzen du; eta gutxi babesten bagara, soldaduraren ondorio negatiboak jasango ditugu azkenean. |
La elección de los protectores oculares de soldadura debe hacerse de tal modo que se adapten lo más posible a las intensidades que utilizamos, ya que con un protector excesivo nos tendremos que acercar demasiado para conseguir ver bien, lo que supone un riesgo añadido; y si nos protegemos poco, terminaremos padeciendo las consecuencias negativas de la soldadura. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arrisku daude txirbil-harroketako makina batean? |
¿Cuáles son los riesgos existentes en una máquina con arranque de virutas? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zergatik ezin dira erabili arrisku mekanikorako eskularruak arrisku kimikoetan? |
¿Por qué no se pueden emplear guantes de riesgo mecánico en riesgos químicos? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen sorburua eta aurre egin beharreko arriskuak |
Origen de los riesgos y riesgos a cubrir |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arnasbideetarako babesgailu motak arriskuaren sorburuaren arabera sailkatzen dira. |
Los diferentes tipos de protectores para las vías respiratorias se dividen según sea la procedencia del riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aparatu horiek instalazioaren irteeran daude , eta haien egitekoa elektrokuzioaren arriskuak saihestea da. |
Estos aparatos están colocados en la salida hacia la instalación y su misión es evitar los riesgos de electrocución. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Azaldutakoaren ondorioa da arriskuen prebentzioa beti egin behar dela. |
La conclusión de lo explicado anteriormente será que siempre hay que prevenir los riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEak arriskuak saihesteko bete behar dituen baldintzak |
Condiciones que debe cumplir un EPI para evitar riesgos................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Belarrietarako arriskuak |
Riesgos para los oídos......................................................................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ekipoak berak sortutako arriskuak |
Riesgos debidos al propio equipo....................................................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu bakoitzeko eragiketen begi- eta aurpegi-arriskuak ikusi ondoren, ondorio hauek atera ditzakegu: |
Una vez vistos los riesgos oculares y faciales existentes durante las operaciones que se realizan en cada zona, podemos extraer las siguientes conclusiones: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
7.4. Arrisku kimikoak. |
Figura 7.4. Riesgos químicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen sorburua |
ORIGEN DE RIESGOS |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begi- eta aurpegi-babesgailuek arriskuak saihesteko bete beharreko baldintzak |
Condiciones que deben cumplir los protectores oculares y faciales para evitar riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
7.3. Arrisku optikoak. |
Figura 7.3. Riesgos ópticos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Konpresorearen enbrage magnetikoa deskonektatzen du kanpoko giro-tenperatura 2º C-tik beherakoa denean; izan ere, aire hotzegiak lurrungailuaren hegalak zeharkatzen baditu lurrungailua ere hotz dagoela, lurrungailua izozteko arriskua egon liteke. |
Desconecta el embrague magnético del compresor cuando la temperatura ambiente exterior es inferior a 2 ºC, ya que, si el aire demasiado frío atraviesa las aletas del evaporador cuando este también está frío, podría existir riesgo de congelación del evaporador. |
Materiala: Erosotasun- eta segurtasun-sistemak |
Arriskuak ebaluatzea |
Evaluación de los riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ekipoak berak sortutako arriskuak |
Riesgos debidos al propio equipo......................................................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ekipoak berak sortutako arriskuak |
Riesgos debido al propio equipo.......................................................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ARRISKU ELEKTRIKOAK |
Riesgos eléctricos................................................................................ |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetanSegurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begi- eta aurpegi-babesgailuek arriskuak saihesteko bete beharreko baldintzak |
Condiciones que deben cumplir los protectores oculares y faciales para evitar riesgos............................................................................... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Hausturaren bat duen biktima bat altxatzean edo mugitzean, lesioa okerragotzeko arriskua dago. |
Al levantar o mover a un accidentado con una rotura, se corre el riesgo de empeorar la lesión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begia igurtzita kentzen saiatzen bagara, medikuarentzat zaila izan daiteke bilatzea, eta ikusmena neurri batean galtzeko arriskua izango dugu. |
Si intentamos quitárnosla frontando el ojo, la localización por parte del médico puede ser muy complicada y corremos riesgo de perder parte de la visión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Odolaren bitartez, giza gorputza zelulen jarduera ahalbidetzen duten substantziez (oxigenoa, proteinak, etab.) elikatzen da; horregatik, odol asko galtzeak heriotza-arriskuan jar dezake pertsona bat. |
A través de la sangre, el cuerpo humano se nutre de las sustancias que permiten la actividad de las células, oxígeno, proteínas, etc. por lo que la pérdida de una gran cantidad de sangre puede poner a una persona en riesgo de muerte. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, pertsona bat tentsio elektrikopean badago, eta beste norbait laguntzen saiatzen bada, hari helduz edo ukituz, azken horrek biktimari itsatsita gelditzeko arriskua izango du, korronte elektrikoa beragandik igarotzen denean, eta ondorioz, bi biktima izango ditugu baten ordez. |
Por ejemplo, si una persona está bajo tensión eléctrica y otra persona la intenta socorrer cogiéndola o tocándola, esta corre el riesgo de quedar pegado a la víctima al pasar la corriente eléctrica por él, y el resultado será que haya dos accidentados en lugar de uno. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Istripu ia guztietan, biktima babestu behar dugu, arrisku-egoeran jarrai ez dezan, eta beste arrisku batzuetatik urrutiratzen saiatu behar dugu. |
En casi todos los accidentes, lo que debemos hacer es proteger al accidentado, evitando que siga en la situación de riesgo e intentando alejar nuevos riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Unitate didaktiko honetan, istripuaren biktimari nola lagundu, beste istripu batzuk nola saihestu eta sorospen-ekipoak nola koordinatu ikusiko dugu, biktima ahalik arriskurik txikienarekin mantentzeko, eta haren egoera inoiz ez larriagotzeko. |
En esta unidad didáctica veremos cómo se puede socorrer al accidentado, evitar nuevos accidentes y cómo coordinar los equipos de socorro para conseguir mantener al accidentado con el mínimo riesgo posible y no agravar nunca su situación. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eskumuturrek besaurrearekiko lerro zuzenean egon behar dute eta, horrela, hainbat lesio jasateko arriskua murriztuko da, tunel karpianoaren sindromea adibidez. |
Las muñecas deben estar en línea recta con el antebrazo disminuyendo el riesgo de sufrir lesiones como, por ejemplo, el síndrome del túnel carpiano. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Horretarako, beharrezkoa da autoa leku seguruan egotea, erortzeko arriskurik gabe, eta sartu eta irten ahal izateko behar adinako altueran. |
Para ello es necesario que el coche esté en lugar seguro, sin riesgo de caída y a la suficiente altura del suelo para permitirnos entrar y salir. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Unitate didaktiko honen helburua da ergonomiak automobilgintzan duen aplikazioa, epe labur edo luzera izaten diren lesiorik ohikoenak eta istripu-arriskuak eta horiek saihesteko modua ezagutzea. |
El objetivo de esta unidad didáctica es conocer la aplicación de la ergonomía a la automoción, las lesiones más comunes a corto o largo plazo y los riesgos de accidentes e intentar evitarlos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Izozte-arriskua dagoenean, sute-aho lehorra instalatuko da, hau da, tutuak ez du urik izango, eta behar izatekotan, ur-ponpa batek edo batzuek emango diote. |
Cuando exista riesgo de heladas se instalará un hidrante seco; es decir, la tubería no llevará agua, que será suministrada en caso de necesidad por una o varias bombas de agua. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Alarma da arrisku baten aurrean dagoen abisua edo seinalea. |
Una alarma es un aviso o señal ante un riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gasek energia-ekarpen minimo batez hartzen dute su; horregatik, arrisku handiko erregaiak dira. |
Los gases arden con un aporte mínimo de energía lo que los convierte en combustibles de alto riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arrisku ditugu auto baten motorrean lan egiten dugunean? |
¿Cuáles son los riesgos que tenemos cuando trabajamos en el motor de un coche? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
12.10. irudia. Egurats hauetan, argiak kanpoan jartzen dira, arrisku elektrikoak saihesteko. |
Figura 12.10. En estas atmósferas el alumbrado procede del exterior para evitar riesgos eléctricos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aparatu elektrikoak aldiro aztertu behar dira, higadurek, hausturek, lurrerako hartune onek, diferentzialaren jauziek eta abarrek sortutako arriskuak saihesteko. |
Los aparatos eléctricos deben revisarse periódicamente para evitar riesgos debido al desgaste, roturas, buena toma de tierra, el salto del diferencial, etc. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Etengailu horiek ez dituzte pertsonak arrisku elektrikoetatik babesten. |
Estos interruptores no protegen a las personas de ningún riesgo eléctrico. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Horrela, tentsio murriztuak aplikatzean, arrisku elektrikoa murrizten da. |
Con ello se reduce el riesgo eléctrico al aplicar tensiones reducidas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetanSegurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Tentsio desberdineko entxufeek behar bezala adierazita egon behar dute, eta desberdinak izan, arriskuak saihesteko. |
Los enchufes de distinta tensión deben estar correctamente señalizados y ser distintos para evitar riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Maiztasuna zenbat eta handiagoa izan, orduan eta txikiagoa da gizakiaren erresistentzia elektrikoa; baina oso maiztasun altuetan, bentrikulu-fibrilazioaren arriskua murriztu egiten da eta lesio termikoak nagusitzen dira; horregatik, horiek dira medikuntzan sendagai gisa erabiltzen diren tentsioak. |
A medida que va aumentando la frecuencia, la resistencia eléctrica humana disminuye; pero a muy altas frecuencias, el riesgo de fibrilación ventricular decrece y prevalecen las lesiones térmicas por lo que éstas son las tensiones empleadas en medicina con carácter curativo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
12.1. irudian ikus daitekeenez, zenbat eta denbora luzeagoan egon korronte elektrikoaren iraganaren eraginpean, orduan eta arrisku handiagoa izango dugu. |
Tal y como aparece en la figura 12.1, cuanto más tiempo estemos expuestos al paso de la corriente eléctrica, más riesgo se corre. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
12.1. irudian ikus dezakegunez, intentsitatea zenbat eta handiagoa izan, orduan eta handiagoa izango da giza gorputzetik korronte elektrikoa igarotzearen ondorioak jasateko arriskua. |
En la figura 12.1. podemos observar que, a mayor intensidad, el riesgo de sufrir las consecuencias del paso de la corriente eléctrica por el cuerpo humano aumenta. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zuzen jokatuko duzu gerta litezkeen arrisku elektrikoen aurrean, babes elektrikorako neurriak behar bezala hartuz. |
Actuarás correctamente ante posibles riesgos eléctricos, aplicando correctamente las medidas de protección eléctricas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Korronte elektrikoekin lan egiten dugunean, arriskuen sorburuak dira korrontearen intentsitatea, tentsioa, erresistentzia, korronte mota, korrontearen ibilbidea, haren eraginpean egondako denbora eta erreakzionatzeko ahalmena. |
Cuando se trabaja con corrientes eléctricas, los riesgos proceden de la intensidad de la corriente, el voltaje, la resistencia, el tipo de corriente, la trayectoria de la corriente, el tiempo de exposición y la capacidad de reacción. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ARRISKU-FAKTOREAK |
FACTORES DE RIESGO |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Babes kolektiboa da pertsona guztiak, eta ez arriskuaren eraginpean dagoena soilik, arrisku batetik babes ditzakeena. |
Por protección colectiva se entiende todo aquello que puede evitar un riesgo a todas las personas y no sólo al que esté expuesto al riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Babes kolektiboaz, norbera babesteko ekipoen erabilera ahalik gehiena murriztuko dugu eta, horrela, arriskuaren eraginpean dauden pertsonen erosotasuna eta segurtasuna areagotuko ditugu. |
Mediante la protección colectiva evitaremos el uso de protecciones personales al máximo, aumentando, de esta forma, la comodidad y seguridad de las personas expuestas al riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskurik izatekotan, langileek langune guztiak azkar eta segurtasunik handienaz ebakuatu ahal izango dituzte. |
En el caso de riesgo, los trabajadores deberán poder evacuar todos los lugares de trabajo rápidamente y con la máxima seguridad. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ibilgailu batez atzerantz maniobratzen denean, gidariak alde bat soilik ikus dezake, eta ez norabide guztiak, aurrerantz gidatzean bezala; gainera, oinezkoen pertzepzioak, atzerantz doan ibilgailuak ez duela arriskurik alegia, harrapaketa asko eragiten ditu. |
Cuando se maniobra con un vehículo marcha atrás, el conductor sólo puede ver hacia un lado y no en todas las direcciones, como ocurre cuando se conduce hacia delante; además, la percepción que tienen los peatones de que un vehículo dando marcha atrás no tiene riesgo, produce muchos atrapamientos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Erabilitako sistemek ez dute arriskurik sortu behar. |
Los sistemas utilizados no deben generar riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Garbiketa-eragiketek ez dute arriskurik sortu behar. |
Las operaciones de limpieza no deben generar un riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aireztapena aztertu beharko da, langileei arriskurik ez sortzeko. |
La ventilación deberá revisarse para evitar riesgos a los trabajadores. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Korridore edo ebakuazio-bide batean objekturen bat jarriko bagenu, eta biltegi-zona gisa erabiliko bagenu, larrialdi-irteera bat egin behar izanez gero, ebakuazio-gune erabiltezin bat izango genuke, eta arrisku handian egongo ginateke. |
Si en un pasillo o vía de evacuación colocásemos algún objeto y lo fuésemos utilizando como una zona de almacén, en caso de tener que efectuar una salida de emergencia, nos encontraríamos con un punto de evacuación impracticable por lo que correríamos un riesgo importante. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
languneei eratxikitako instalazioak dira, arriskuren baten aurka babesteko, adibidez, suteen aurka babesteko instalazioak. |
son instalaciones anejas a los lugares de trabajo destinadas a la protección contra algún riesgo; por ejemplo, las instalaciones de protección contra incendios. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Langunea eta eremu bakoitzeko arriskuak ezagutuko dituzu. |
Conocerás el lugar de trabajo y los riesgos de cada zona. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku iraunkorraren seinalizazio osagarria |
Señalización complementaria de riesgo permanente |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Behaztopatzeko arriskua |
Riesgo de tropezar |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku elektrikoa |
Riesgo electrico |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetanAutomatismoakInstalazio domotikoak |
Arrisku iraunkorra |
Riesgo permanente |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Besoak edo eskuak kode baten arabera mugituz, maniobra bat egiten ari diren langileei arriskua ezabatzeko zer ekintza egin behar dituzten adieraztea. |
Indicación, mediante movimientos o disposición de brazos o manos de forma codificada, sobre acciones que se deben efectuar para eliminar el riesgo a los trabajadores que efectúan una maniobra. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Seinaleen helburua da lantokian egon litezkeen arriskuez ohartaraztea, ikusizko, entzunezko, keinuzko eta antzerako seinaleen bidez, edo haiek saihesteko moduen berri ematea. |
La señalización tiene por objeto avisarnos, mediante señales visuales, acústicas, gestuales, etc., de posibles riesgos en el lugar de trabajo, o bien, la forma de evitarlos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Salgaiak errepidez garraiatzearekin zerikusia dutenak; izan ere, garraiatze hori egiten duten ibilgailuak lantokietan aztertzen edo konpontzen dira, eta seinalerik garrantzitsuenak identifikatzen jakin behar dugu, beharrik gabeko arriskuak ez sortzeko. |
Las relacionadas con el transporte de mercancías por carretera, ya que los vehículos que efectúan ese transporte son reparados o revisados en los talleres, y debemos saber identificar las señalizaciones más importantes para no dar lugar a riesgos innecesarios. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Azaldu zer arrisku adierazten duen seinale bakoitzak. |
Explica los riesgos que indica cada señal. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arnasbideetarako arriskuak arnastu eta biriketara eta, odolaren bidez, organismo osora igaro daitezkeen substantziek definitzen dituzte. |
Los riesgos para las vías respiratorias vienen definidos por las sustancias que pueden ser inhaladas y llevadas a los pulmones y, a través de la sangre, al resto del organismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Taula honetan, hainbat arrisku eta haien sorburua ikus ditzakegu, automobil-lantegian egiten den jardueraren arabera. |
En la siguiente tabla se exponen los diferentes riesgos y su origen según la actividad desarrollada en el taller de automoción. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
arriskuak banan-banan aztertu beharreko jardueretatik datoz: |
los riesgos vienen desde varias actividades que se deben analizar por separado: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
arriskua prestaketan erabil daitezkeen desoxidatzaileen ke eta gasetatik dator. |
este riesgo procede de los humos y gases de los posibles desoxidantes empleados en su preparación. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arnasbideen arriskuak |
Riesgos para las vías respiratorias |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arrisku daude disolbatzaileekin lan egitean? |
¿Cuáles son los riesgos en trabajos con disolventes? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begietarako arriskuak hauek dira: |
Los riesgos para los ojos son: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ESKUETARAKO ETA OINETARAKO ARRISKUAK |
RIESGOS PARA MANOS Y PIES |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Eskularruak arrisku gehigarririk gabeko babes-jantziak dira. |
D Los guantes son una prenda de protección que no tienen riesgos añadidos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, elektrizitatea isolatzen duen zapata batean zulatzetik babesten duen barne-zola sartzen badugu, oinetakoa elektrizitatea isolatzeko ezaugarririk gabe geratuko da, eta, horrela, hark sor dezake arriskua. |
Por ejemplo, si a un zapato aislante de la electricidad le introducimos una plantilla que protege de la perforación, el calzado se queda sin sus características aislantes de la electricidad, con lo cual puede generar un riesgo en sí mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBE hau hautatzerakoan, arrisku nagusiak ekipoa gaizki erabiltzetik eta zaintzetik datoz. |
Los principales riesgos en la elección de este EPI vienen derivados por una mala elección del equipo y conservación del mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arriskutatik babesten duen |
Riesgo adicional cubierto |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gai-multzoaren hasieran azaldutakoaren arabera, produktu kimikoekin lan egitean eta metal urtuaren zipriztinen eta labainduren eraginpean egotean, arrisku ertaina edo altua sor daiteke, eta, beraz, CE markaketara jo beharko dugu. |
Según lo expuesto en el comienzo del bloque temático, al trabajar con productos químicos y estar expuestos a salpicaduras de metal fundido y resbalamientos, existe la posibilidad de generar un riesgo medio o alto por lo que debemos recurrir al marcado CE. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
8.5. irudia. Mekanismo mugikorrak dituen makina bat erabiltzen dugunean eskularruak erabiltzen baditugu, harrapatuta geratzeko arriskua dugu. |
Figura 8.5. El uso de guantes cuando utilizamos una máquina que tiene mecanismos en movimiento supone un riesgo de atrapamiento. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zoruarekiko kontaktuak beste arrisku batzuk sortzen ditu: |
El contacto con el suelo genera nuevos riesgos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen sorburua |
Origen del riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Edozein babes-azterketatan, babesgailu hori erabiltzeak berak arriskuren bat sortzen duen aztertu behar da. |
En cualquier estudio de protección hay que analizar si esa protección genera un posible riesgo en su uso. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gaizki zaintzeak eragindako arriskua |
Riesgo debido a una mala conservación |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
8.4. irudia. Arrisku termikoen aurkako eskularruak. |
Figura 8.4. Guantes contra riesgos térmicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eragiketa horietatik sortzen diren arriskuak, beraz, hauek dira: |
Los riesgos que se derivan de estas operaciones son por lo tanto: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku kimikoetatik babesteko eskularruak, beraz,bi funtziotarako dira beharrezkoak. |
Los guantes de protección contra riesgos químicos son, por lo tanto, doblemente necesarios. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Larruzko eskularruak, arrisku mekanikoetarako ezin hobeak direnak, disolbatzailez blai geratuko lirateke, eta, beraz, kutsatu egingo gintuzkete azkenean, eta arrisku bat sortu. |
Unos guantes de cuero, que son ideales para los riesgos mecánicos, se empaparían de disolvente y, por tanto, terminarían contaminándonos y generarían un riesgo por sí mismos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuei eta babes-mailei, biltegiratzeari, mantentzeari eta abarri buruzko argibide-orri osoa |
Folleto explicativo completo de riesgos y grado o grados de protección, almacenaje, mantenimiento... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eskularruak diseinatu den arriskuaren aurka babesten du, eta ez du arrisku edo eragozpen gehigarririk, hala nola loturetako joskerarik. |
El guante protege contra lo que está diseñado y no entraña ningún riesgo o molestias añadidas; por ejemplo, las costuras de las uniones |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Taula honetan behar dugun gutxi gorabeherako babesa jaso da, gure lanean eskuetarako ditugun arriskuak aztertu ondoren. |
La siguiente tabla nos da una idea de la protección que necesitamos una vez analizados los riesgos para las manos en nuestro trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak, babes-maila eta eskularruek bete beharreko arauak azkar identifikatzeko, eskularruak Europar Batasuna osoan erabiltzen diren piktograma batzuez markatzen dira. |
Para una identificación rápida de los riesgos, el grado de protección y las normas que deben cumplir los guantes, estos van marcados con unos pictogramas comunes en toda la Unión Europea. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
, 388, arrisku mekanikoak |
, 388 riesgos mecánicos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
420, 388, arrisku mekanikoak |
420, 388 riesgos mecánicos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan arrisku mekanikoak ditugu. |
En esta zona encontramos riesgos mecánicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku nagusia paketeetan sartutako edo sartu gabeko piezen garraiora mugatzen da; hortaz, arrisku nagusiak ertz biziek edo paleten ezpalek eragindako ebakiak dira. |
Fundamentalmente el riego se reduce al transporte de piezas con o sin embalar, por lo que los riesgos principales están localizados en cortes por aristas vivas o con astillas de palés. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
8.2. irudia. Arrisku mekaniko eta termikoetarako eskularruak |
Figura 8.2. Guantes para riesgos mecánicos y térmicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBE guztiek CE markaketa eraman behar dute, horrek ematen baitigu inguruan ditugun gutxieneko arriskuei aurrea hartzeko diseinatuta egotearen bermea. |
Todos los EPI deben llevar el marcado CE, que es lo que nos da garantía de que están diseñados para cubrir los riesgos mínimos a los que estamos expuestos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan, arrisku kimikoak izaten dira. |
En esta zona se ocasionan riesgos químicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan, eskuzko tresnek eragindako harrapaketen eta ebakien arriskuak izaten ditugu; izan ere, eskuak tarte estuetatik, batzuetan ertz zorrotzak dauzkatenetatik, sartu behar izaten ditugu, eta zarrastatzea ere gerta daiteke. |
En esta zona nos encontramos con riesgos ocasionados por atrapamientos con las herramientas manuales y cortes al tener que introducir las manos por huecos estrechos y con posibilidad de que se encuentren aristas cortantes, lo que puede ocasionar también desgarros. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan arrisku hauek izaten dira: soldadurako arrisku termikoak; arrisku termikoak eta kimikoak plastikoen konponketan; ebakiak; lixatze-hautsa; soldadura, etab. |
En esta zona se producen riesgos térmicos en la soldadura; riesgos térmicos y químicos en reparaciones de plásticos; cortes, polvo de lijado, soldado, etc. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBE bakoitza erabiltzeak zer arrisku eragiten dituen jakingo duzu. |
Conocerás los riesgos debidos al propio uso de cada EPI. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
arrisku motak |
clases de riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
UNE-EN 420 arauaren (eskularruen baldintza orokorrei buruzkoa) arabera, eskularrua norbera babesteko ekipoa (NBE) da, eskua edo haren zati bat arriskuen aurka babesten duena. |
Según la norma UNE-EN 420 (de requisitos generales para los guantes), un guante es un equipo de protección individual (EPI) que protege la mano o una parte de ella contra riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen forma |
Forma de los riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Bai, arrisku askotatik babesten duelako. |
D Sí, porque protege de muchos riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
A Bai, berez ez delako oso luzaroan lan egiten, eta arriskua oso txikia delako. |
A Sí, porque en realidad no se trabaja demasiado tiempo y el riesgo es mínimo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
B Izan ditzake, baldin eta arrisku mekanikorik ez badago. |
B Pueden existir en el caso de que no existan riesgos de carácter mecánico. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ordezko piezen biltegian, gorputzak izan ditzakeen arriskuak hauek dira: |
Los riesgos para el cuerpo en el almacén de piezas de recambio son: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
C Ez, berez arrisku gutxi daudelako. |
C No, porque en realidad se corren pocos riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
C Edozein jarduera mekanikoren arrisku berberak ditu. |
C Tiene los mismos riesgos que cualquier actividad mecánica. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
D Ez dago arriskurik. |
D No hay riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku mekanikoen aurka babesteko arropa makinen harrapaketen aurka diseinatuta dago, nagusiki. |
La ropa de protección contra riesgos mecánicos está diseñada fundamentalmente contra el atrapamiento de máquinas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
txapa-eremuaz hitz egitean deskribatuko arriskuen antzekoak sortzen dira. |
se producen riesgos similares a los descritos en la zona de chapa. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
plastikoak soldatzean, beroaz soldatzeko katalizatzaileak eta makina-erremintak erabiltzen dira; beraz, langileak erredura termikoak edo kimikoak jasateko arriskua dauka. |
en la soldadura de plásticos se emplean catalizadores y máquinas-herramientas para soldar con calor, por lo que el trabajador corre el riesgo de sufrir quemaduras térmicas o químicas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku nagusiak harrapaketak eta ebakiak dira. |
Los principales riesgos son los de atrapamientos y posibles cortes. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan hainbat arrisku daude, egiten den jardueraren arabera: |
En esta zona los riesgos son diversos, dependiendo de la actividad que se realice: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuen sorburua eta forma |
Origen y forma de los riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eremu honetan, arrisku nagusiak disolbatzaile, pintura eta, oro har, produktu kimikoen manipulazioak sortutakoak dira. |
En esta zona los principales riesgos que se deben cubrir son los derivados de la manipulación de disolventes, pinturas y productos químicos en general. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aipatu, zure ustez, lantegiko zer eragiketetan ez litzatekeen NBErik erabili behar, ekipoek berek arriskua sortzen dutelako. |
Enumera las operaciones del taller en las que, según tu criterio, no se deberían llevar los EPI por generar un riesgo en sí mismos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEtzat jotzen da osasunerako arriskuren batetik babesten duen lan-arropa; adibidez, argiketariek, suhiltzaileek, pintoreek eta abarrek erabiltzen duten arropa. |
Se considera EPI a la ropa de trabajo cuando esta protege de algún riesgo para la salud, por ejemplo la ropa usada por electricistas, bomberos, pintores, etc. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zer arriskutatik babesten gaitu lan-arropak? |
¿Contra qué riesgos nos protege la ropa de trabajo? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak aldatu egiten al dira jarduera bakoitzean? |
¿Son diferentes los riesgos en cada actividad? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gorputz, beso eta zangoetarako arriskuak |
Riesgos para el cuerpo, los brazos y las piernas |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEak beste arrisku bat sortzen du: |
un EPI genera un nuevo riesgo cuando: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ARRISKUAK EZABATZEN DIRA? |
¿SE ELIMINAN RIESGOS? |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak saihesteko bete behar diren baldintzak: |
Condiciones que se deben cumplir para evitar riesgos |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
A Ondoriorik gabeko arrisku arinak. |
A Riesgos leves sin consecuencias. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Enpresaburuak arriskuak ezagutu behar ditu, ekipo egokia ongi aukeratu ahal izateko. |
El empresario debe conocer los riesgos para hacer una elección correcta del equipo adecuado. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Azterketa bat egitea, lan-eremu bakoitzean egon litezkeen arriskuak ebaluatzeko. |
Elaborar un estudio para evaluar los posibles riesgos en cada zona de trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuei sorburuan bertan aurre egitea eta, ahal den neurrian, neurri kolektiboez konpontzea. |
Combatir los riesgos desde su origen y, a ser posible, subsanarlos con la adopción de medidas colectivas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Jarduera bertan behera uztea arrisku larri eta berehalakoren bat sumatzen denean. |
Cesar la actividad cuando detecte un posible riesgo grave e inminente. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Erosoa ez den ekipoak berak arriskua sortzen du, erabiltzen duen langilearen lana oztopatu egiten baitu. |
Un equipo que sea incómodo origina un riesgo por sí mismo en su utilización ya que complica el trabajo del operario que lo utiliza. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEaren ohiko garbiketa eta kontrola egitea zaila eta deserosoa bada, mantentze-lan hori egiteari utz diezaiokegu; horregatik, NBEak berak arriskua sor dezake. |
Un EPI cuya limpieza y control habitual sea complicado e incómodo de realizar puede dar lugar a que ese mantenimiento deje de efectuarse, por lo que es posible que el EPI esté generando un riesgo por sí mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEen erabateko eraginkortasuna ahal den neurrian bermatzeko, ekipoa bera erabiltzeagatik sortzen diren arriskuak ahalik gehiena murriztea pentsatu beharko dugu. |
Para intentar garantizar en la medida de lo posible la total eficacia de los EPI, habrá que pensar en minimizar al máximo los riesgos que se originan por su uso y los riesgos provocados por el equipo en sí mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Taula honetan, ekipoa hautatzeak eragindako arrisku batzuk jaso dira: |
En la siguiente tabla se apuntan unos riesgos de carácter general debido a la elección del equipo: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Garrantzitsua da ekipoen mugak ezagutzea, arriskurik sor ez dezaten. |
Es importante conocer las limitaciones de los equipos con el fin de que no generen un riesgo en si mismos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku kimikoak eragindako erredurak |
Quemaduras por riesgo químico |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEek ez dute arriskurik saihesten, balizko istripu baten ondorioak arindu besterik ez dute egiten. |
Los EPI no evitan riesgos, solo palían las consecuencias de un posible accidente. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gai-multzo honetan, une horretan lan-eremuan dagoen edo bertan lanean ari den pertsonaren arriskuak aztertuko ditugu, hau da, norbera babesteko neurriak; izan ere, ulertzen dugu har litezkeen babes-neurri kolektiboak aplikatu direla. |
En este bloque temático nos centraremos en el análisis de los riesgos a los que está expuesta la persona que está en ese momento en la zona de trabajo o trabajando en ella; es decir, en las medidas de protección individual, ya que entendemos que las posibles medidas de protección colectiva han sido aplicadas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
NBEak eraginkorra izan behar du beti helburu dituen arriskuetatik babesteko, eta, bestalde, langileari egokitu eta hari moldatu behar zaio; izan ere, ezin da babes eraginkorrik eskaini NBEak ez badu lana behar bezala egiten uzten. |
Un EPI debe proporcionar siempre una protección válida frente a los riesgos para los que ha sido elegido y calculado y, por otro lado, debe adecuarse y acoplarse al trabajador, ya que una protección eficaz no es posible si el EPI no permite desempeñar el trabajo correctamente. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, arrisku mekanikoen aurka babesteko eskularruek eraginkortasuna galduko dute arrisku kimiko baten prebentziorako erabiltzen badira. |
Por ejemplo, unos guantes de protección contra riesgos mecánicos pierden su eficacia si son usados para prevenir un riesgo químico. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
ARRISKUAN DAUDEN GORPUTZ-ATALAK |
PARTES DEL CUERPO EXPUESTAS AL RIESGO |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Hainbat arrisku-mailari egokitutako babes-motak eta erabiltzeko mugak. |
Clases de protección adecuadas a los diferentes niveles de riesgo y límites de uso correspondientes. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gauzatuko den jarduerarako ekipo eta instalazio guztiak ezagutzen direnean, sor daitezkeen arriskuak ebaluatu behar dira, baita haietatik babesteko modua ere. |
Cuando se conocen todos los equipos e instalaciones de la actividad que se va a desarrollar, hay que evaluar los riesgos que se pueden generar y la forma de protegerse de ellos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak |
RIESGOS |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
HAUEK ERAGINDAKO ARRISKUAK: |
RIESGOS DEBIDOS A... |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Helburua leku jakin bateko langileengan arriskuen ondorioak murriztea da. |
Tiene como objetivo disminuir los efectos de los riesgos sobre los trabajadores de un área determinada. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kategoria honetan sartzen dira ondorio larririk gabeko arrisku minimo eta azalekoetatik babesteko diseinatutako NBEak. |
En esta categoría están incluidos los EPI diseñados para proteger de riesgos mínimos y superficiales, sin consecuencias nocivas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kategoria honetakoak dira arrisku handi/ertain batetik, baina ondorio hilgarririk edo itzulezinik gabekotik, babesten duten NBEak. |
A esta categoría pertenecen los EPI que protegen de un riesgo elevado-medio, pero sin consecuencias mortales ni irreversibles. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-arriskua |
Riesgo laboral |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
4.2. Erredura-arriskua. |
Figura 4.2. Riesgo de quemaduras. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
4.3. irudia. Erraz ikusten den babes-arropa, harrapaketa-arriskua dagoenerako. |
Figura 4.3. Ropa de protección visual por riesgo de atrapamiento. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Langileak eraman edo heldu beharreko edozein ekipo da, laneko segurtasunerako edo osasunerako arrisku batetik edo batzuetatik babestu dezan, eta, halaber, helburu horretarako den edozein osagarri. |
Es cualquier equipo destinado a ser llevado o sujetado por el trabajador para que le proteja de uno o varios riesgos que puedan amenazar su seguridad o su salud en el trabajo, así como cualquier complemento o accesorio destinado a tal fin. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lesio bat edo lan-arrisku bat sor dezaketen egoerak edo eremuak dira. |
Son las situaciones o zonas que pueden dar origen a una posibilidad de lesión, o bien de originar un riesgo laboral. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku bat larritasunaren ikuspuntutik kalifikatzeko, kaltea sortzeko probabilitatea eta haren larritasuna baloratuko dira aldi berean. |
Para calificar un riesgo desde el punto de vista de su gravedad, se valorarán conjuntamente la probabilidad de que se produzca el daño y la severidad del mismo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetanLaneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria |
Adibidez, ertz zorrotzek eskuetan eragindako ebakiak, zangetan erortzeko arriskuak eta abar. |
Por ejemplo, los cortes en las manos debidos a aristas vivas, riesgos de caídas en zanjas, etc. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Piezari bihurkinaren norabidean eskuz heldu, horrek gorputzean sartzeko arriskua areagotzen baitu (3.17. irudia). |
Sujetar con la mano la pieza en la dirección del destornillador, esto aumenta el riesgo de clavárnoslo (Figura 3.17). |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Bihurkina kirtenetik kolpekatzen denean, punta sartu nahian edo errematxe bat edo antzekoren bat kendu nahian, ahoa eta kirtena hondatzen ari gara, eta zurtoina behartzen eta hausteko arriskua sortzen. |
Cuando se golpea al destornillador por el mango pretendiendo clavar la punta o bien quitar un remache, etc. estamos dañando la boca, el mango y forzando el vástago con riesgo de rotura. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zenbat eta hobeto ebaki, orduan eta indar gutxiago egin behar izango da eta labanak irrist egiteko arriskua txikiagoa izango da. |
Cuanto más corte, menos fuerza será necesaria aplicar y menor será el riesgo de que el cuchillo se escurra. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Aliketak edo kurrikak erabili giltza finkoaren ordez; izan ere, irrist egingo digu, ez baitiegu behar bezala eutsiko, eta ondorioz harrapatzeko eta ebakitzeko arriskua izango dugu. |
Utilizar los alicates o las tenazas en lugar de la llave fija, ya que se nos resbalará al carecer de buena sujeción con el consiguiente riesgo de atrapamiento y corte. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eskuzko tresnak erabiltzearekin zerikusia duten arriskuen kausa nagusiak dira tresnaren egoera txarra, gaizki aukeratzea, tresnen mantentze-lan eskasa eta erabilera okerra. |
Las principales causas que dan lugar a los riesgos asociados al uso de las herramientas manuales son el estado e incorrecta elección de la herramienta, un mantenimiento deficiente y el uso incorrecto. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Tresna zuzen erabiltzeko ohitura izatea funtsezkoa da lan-ekipo horien arriskuak saihesteko. |
El hábito de la correcta utilización de la herramienta es la base fundamental para evitar los riesgos asociados a estos equipos de trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Begiratu tresnei, eta idatzi nola erabiltzen den horietako bakoitza eta zer arrisku dituen. |
Observa las herramientas y anota el uso adecuado y los riesgos de cada una. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipoaren arrisku guztiak ezabatzea, eta erabilera, egiaztapen, kontrol eta mantentze-lan egokiak egitea erabilgarria den denbora guztian. |
Eliminación de todos los riesgos del equipo de trabajo, uso, verificación, control y mantenimiento adecuado a lo largo de toda su útil" target="_blank">vida útil. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Bankadarekin egiten den lanak arrisku hau dauka: |
El trabajo con la bancada tiene riesgo de: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Beste ekipoekin edo lan-eremuekin eduki ditzakeen bateragarritasun-arriskuak ezabatzea. |
Eliminación de los riesgos posibles de compatibilidades con otros equipos ocon la zona de trabajo donde se ubique |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ibilgailua bankadan kokatzen den unetik, zer deformazio izan dituen eta euste-puntu seguruak zein diren ikusi behar da, halako moldez non, bankadaren euskailuetan jartzen denetik, ez baitu erortzeko arriskurik izango, gaizki helduta egoteagatik. |
Desde el momento que se va situando el vehículo en la bancada, hay que ver las deformaciones que ha sufrido y los posibles puntos de apoyo seguros de tal forma que, desde que se coloque en las sujeciones de la bancada, no tengamos riesgo de caídas por defectos de la sujeción. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Pieza ez da inoiz eskuez heldu behar; izan ere, barautsa piezarekin blokeatuta geratzen bada, pieza halako abiaduraz eta indarrez biratuko da ezen ezinezkoa izango baita hari heltzea, eta mekanizatu beharreko pieza biratzen has daiteke, horrek dakarren arriskuarekin. |
Con la pieza, que nunca debe ser sujetada con la mano, ya que, en el caso de que se quede la broca bloqueada con la pieza, esta girará con tal rapidez y fuerza que nos resultará imposible sujetarla, por lo que la pieza a mecanizar puede empezar a girar con el consiguiente riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Erredura-arriskuak eta arrisku elektrikoak direla eta, beharrezkoa da NBEak erabiltzea. |
Debido a los riesgos de quemaduras y eléctricos, es necesario el uso de EPI. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Soldadura hau soldatzeko xafletan zehar korronte elektrikoa igarotzean sortutako beroaren bidez egiten da; hortaz, xaflak zikinak badaude, edo beste eremu batean kontsumo elektrikoa badugu, jaurtiketen eta soldadura txarren arriskua sortuko litzateke. |
Esta soldadura se realiza por el calor generado al paso de la corriente eléctrica a través de las chapas a soldar, por lo que si estas están sucias o tenemos un consumo eléctrico en otra zona, se generaría un riesgo de posibles proyecciones y malas soldaduras. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arrisku hauek hartuko dira kontuan: |
Se tendrán en cuenta los siguientes riesgos: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Kontuz ibili behar da arrisku elektrikoekin, zuzenekoekin nahiz zeharkakoekin, baita makinak sarera dituen konexioekin ere. |
Hay que tener cuidado con los riesgos eléctricos, tanto los directos como los indirectos, así como con las conexiones de la máquina a la red. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Leherketa-arriskua duen lekuan sortutako arku voltaikoak deflagrazio bat edo sute bat sor dezake eta, erregaiak dauden leku batetik hurbil soldatzen badugu, errekuntza eragin daiteke, jauzi egiten duen material urtuaren nahiz arku voltaikoaren ondorioz. |
El arco voltaico generado en un sitio con riesgo de explosión puede provocar una deflagración o un incendio, y, si soldamos cerca de algún sitio con combustibles, se puede originar una combustión debida tanto al material fundido que salta como al arco voltaico. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
lesio bat edo lan-arrisku bat eragin dezaketen egoerak edo eremuak dira. |
son las situaciones o zonas que pueden dar origen a una posibilidad de lesión o bien de originar un riesgo laboral. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Deskribatu babestuta edo hirugarrenei arriskurik ez eragiteko moduan ezarrita egon behar duten lan-ekipoak. |
Describe los equipos de trabajo que deberían estar protegidos o colocados de tal forma que no molestasen o provocasen riesgos a terceros. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipo bat aukeratzen dugunean, eta non ezarriko den dakigunean, langileren bat arrisku baten eraginpean gelditzeko aukerak ere ezagutzen ditugu; horregatik, enpresaburuak beharrezko neurriak hartuko ditu arrisku horiek ezabatzeko. |
Cuando se elige un equipo de trabajo, y se sabe cuál va a ser su ubicación, también se conocen las posibilidades de que un trabajador quede expuesto a algún riesgo, por lo que el empresario deberá adoptar las medidas necesarias para la eliminación de esos riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Tresna horiek jartzeak eta garraiatzeak ez die arriskurik eragingo langileei. |
Su colocación y transporte no deberá implicar riesgos para los trabajadores. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Eskuzko tresnak eginkizun bat betetzeko diseinatuta daude, eta lan-modu jakin bat dute; ezaugarri horiek aldatuz gero, arrisku bat sor dezakegu. |
Las herramientas manuales están diseñadas para cumplir una misión y tienen una forma de trabajo determinada; si variamos estas características, podemos generar un riesgo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Soldatze-ekipoekin lan egiten badugu, sortutako erradiazioak soldatzaileen babesek iragazi ahal izango dituzte, baina ez dituzte hirugarren batzuk arriskuetatik babestuko lan-eremu barruan daudenean. |
Si trabajamos con equipos de soldadura, las radiaciones producidas pueden ser filtradas por los protectores de los soldadores, pero no protegen a terceros de los riesgos cuando se encuentren dentro de la zona de trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Automozio-lantegietan badira eremu eta lan arriskutsuak, non beharrezkoa baita arriskuak ezagutzea lan-ekipo jakin batzuk segurtasunez erabili ahal izateko. |
En los talleres de automoción existen zonas y trabajos peligrosos donde es necesario conocer los riesgos para emplear con seguridad ciertos equipos de trabajo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Harria dagozkion babesik gabe erabiltzen badugu, material-zatiek inor kolpatzeko edo inoren begietan sartzeko arriskua dago, erredura txikietatik hasi eta inkrustazioak eragin ahal izateraino. |
Si utilizamos una piedra sin sus correspondientes protecciones, existe el riesgo de que trozos de material golpeen a alguien o se metan en los ojos, causando desde pequeñas quemaduras hasta incrustaciones. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Automozio-lantegi bat lan-ekipo askok osatzen dute, eta ekipo horiek arriskuak dituzte. |
Un taller de automoción está compuesto de muchos equipos de trabajo, y estos tienen sus riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipoek ez diote elkarri enbarazurik egin behar funtzionatzen ari direnean, ez eta pertsonei arriskurik sortu ere, espaziorik ez dagoelako. |
Los equipos de trabajo no deben interferirse entre sí durante el funcionamiento, ni deben provocar riesgos a las personas por falta de espacio. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Norbera babesteko ekipoak erabili beharko dira arriskuak guztiz murriztea ezinezkoa denean. |
Se deberán utilizar equipos de protección individual cuando sea imposible reducir los riesgos al máximo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskuak erabat murriztu ezin direnean, langileari norbera babesteko dagokion ekipoa eman beharko zaio, arriskuak ahalik gehiena murrizteko. |
Cuando los riesgos no puedan ser totalmente reducidos, se deberá suministrar al operario el equipo de protección individual que se necesite para reducir los riesgos al máximo. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Garbiketa beharrezko baliabideez egingo da, eta arrisku guztiak ezabatzeko moduan. |
La limpieza, se realizará con los medios necesarios y de forma tal que se eliminen todos los riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipoa nahiz hark sortutako edo gordetako substantziak egokiak izango dira leherketa-arriskuari aurre egiteko. |
Tanto el equipo de trabajo, como las sustancias producidas o almacenadas por este, deberán ser adecuados para prevenir el riesgo de explosión. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Erregai, disolbatzaile, pintura eta abarrekin lan egiten denean, eduki-ontziak birziklatu, behar bezala gorde eta lan-ekipoak antolatu behar dira, halako moldez non eremu horietan erabiltzen direnek ez baitute leherketa-arriskurik edo suterik eragingo. |
Cuando se trabaja con combustibles, disolventes, pinturas, etc. hay que reciclar los botes de contenidos, almacenarlos adecuadamente y organizar los equipos de trabajo de tal forma que, los que se empleen en estas zonas, no generen riesgos de explosión o incendios. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Zaratak, bibrazioak edo erradiazioak direla-eta arriskua eragin dezakeen lan-ekipo orok babes edo gailu egokiak izango ditu, ahal den neurrian mugatzeko eragile fisiko horiek sortzea eta hedatzea. |
Todo equipo de trabajo que entrañe riesgo por ruido, vibraciones o radiaciones deberá disponer de las protecciones o dispositivos adecuados para limitar, en la medida de lo posible, la generación y propagación de estos agentes físicos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Tenperatura altuetara edo oso baxuetara iristen diren lan-ekipoak, dagokionean, kontaktu-arriskuak edo langileen hurbiltasuna eragozteko babestuta egongo dira. |
Las partes de un equipo de trabajo que alcancen temperaturas elevadas o muy bajas deberán estar protegidas, cuando corresponda, contra los riesgos de contacto o la proximidad de los trabajadores. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipo oro egokia izango da langileak sute, ekipoaren beraren berotze edo hark eragin, erabili edo gordetako gas, hauts, likido, lurrun edo bestelako substantzien jarioaren arriskuen aurka babesteko. |
Todo equipo de trabajo deberá ser adecuado para proteger a los trabajadores contra los riesgos de incendio, de calentamiento del propio equipo o de emanación de gases, polvo, líquidos, vapores u otras sustancias producidas, utilizadas o almacenadas por este. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Objektuak erori edo jaurtitzen direlako arriskua sortzen duen edozein lan-ekipok arrisku horietatik babesteko gailuak eduki beharko ditu. |
Cualquier equipo de trabajo que entrañe riesgo de caída de objetos o de proyecciones deberá estar provisto de dispositivos de protección para dichos riesgos. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ekipo horiek guztiek irmoki ainguratuta eta finkatuta egon behar dute, horrela, beharrik gabeko arriskuak saihestuko baitira askatzeak edo erorketak gertatuz gero. |
Todos estos equipos deben estar firmemente anclados y sujetos evitando, de esta manera, riesgos innecesarios en el caso de desprendimientos o caídas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Gasak, lurrunak edo likidoak jariatzeagatik edo hautsa botatzeagatik arriskua sor dezakeen edozein lan-ekipok gailu egokiak eduki beharko ditu haiek jaso edo ateratzeko, haien iturburutik hurbil. |
Cualquier equipo de trabajo que entrañe riesgo por emanación de gases, vapores o líquidos o por emisión de polvo deberá estar provisto de dispositivos adecuados de captación o extracción cerca de la fuente emisora correspondiente. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipoaren elementuak lehertzeko edo hausteko arriskua dagoen kasuetan, alegia, langileen segurtasuna eta osasuna kaltetzeko arrisku handia dagoenean, babes-neurri egokiak hartu beharko dira. |
En los casos en que exista riesgo de estallido o de rotura de elementos de un equipo de trabajo, que pueda afectar significativamente a la seguridad o a la salud de los trabajadores, deberán adoptarse las medidas de protección adecuadas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Lan-ekipo baten elementu mugikorrek kontaktu mekanikoaren ondorioz istripua izateko arriskua sor dezaketenean, babesgailuak eduki beharko dituzte eremu arriskutsuetara igarotzen ez uzteko edo eremu horietara igaro baino lehen maniobra arriskutsuak gelditzeko. |
Cuando los elementos móviles de un equipo de trabajo puedan entrañar riesgo de accidente por contacto mecánico, deberán ir equipados con resguardos o dispositivos que impidan el acceso a las zonas peligrosas o que detengan las maniobras peligrosas antes del acceso a dichas zonas. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
1215/1997 EDren arabera, eremu arriskutsua da lan-ekipo baten barruko edo inguruko edozein eremu, non langile bat bertan egoteak haren segurtasunerako edo osasunerako arrisku bat baitakar. |
A efectos del RD 1215/1997 una zona peligrosa es cualquier zona situada en el interior y/o alrededor de un equipo de trabajo en la que la presencia de un trabajador expuesto entrañe un riesgo para su seguridad o su salud. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Arriskua: |
Riesgo: |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Adibidez, kalkulagailu bat lan-ekipo bat da, baina ez du zertan larrialdian gelditzeko gailurik eduki behar, hura erabiltzeak ez duelako inolako arriskurik sortzen; alabaina, daratulu bertikal bat ere lan-ekipoa da, baina, kasu horretan, larrialdian gelditzeko gailua eduki beharko du. |
Por ejemplo, una calculadora es un equipo de trabajo, pero no tiene porqué ir equipada con paro de emergencia ya que su uso no genera ningún riesgo; en cambio, un taladro vertical, que también es un equipo de trabajo, sí deberá llevar el paro de emergencia. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
Ez dute arriskurik sortu behar nahi gabeko manipulazioen eraginez. |
No deberán acarrear riesgos por manipulaciones involuntarias. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |
erresistentzia zenbat eta handiagoa izan, orduan eta txikiagoa izango da intentsitatea eta, beraz, arriskuak murriztu egiten dira. |
cuanto mayor sea la resistencia, menor será la intensidad que circula y, por lo tanto, los riesgos disminuyen. |
Materiala: Segurtasuna ibilgailuen mantentze-lanetan |