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Ikaskuntza horri zenbat eta lehenago ekin orduan eta eraginkorragoa izango da, eta hobe haurtzaroan hastea, eta ahal izanez gero, jolas moduan. | Este aprendizaje será más fructífero cuanto más pronto se empiece a ejercer, siendo mejor en la niñez y, si es posible, simulado como un juego. |
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
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joera eta hiltzeko desioa, gizakiaren bizitza psikikoaren funtsezko indarrak dira haurtzarotik zahartzaroraino. | el deseo de morir y la tendencia, son las fuerzas fundamentales de la vida psíquica del ser humano desde la niñez hasta la senectud. |
Materiala: Jolasaren metodologia |
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"Egia da geroko bizitzako zereginetara egokitzea gure haurtzaroko helburu nagusia dela, baina egia da, halaber, komenientziazko erlazio horretan nagusitasuna jolasak duela; hortaz, lasai esan dezakegu, modu paradoxiko samarrean, ez garela jolasten haurrak garelako, baizik eta haurtzaroa eman digutela jolasteko". | "Si bien es cierto que el desarrollo de las adaptaciones a las sucesivas tareas vitales constituye el fin principal de nuestra niñez, no lo es menos que el lugar preponderante en esta relación de conveniencia pertenece al juego, de manera que podemos decir perfectamente, empleando una forma un tanto paradójica, que no jugamos porque somos niños, sino que se nos ha dado la niñez para que podamos jugar".( |
Materiala: Jolasaren metodologia |
eu testuak | es testuak | ||
Haurtzaroari buruz ari garenean, helduen bizimodurako prestatzea helburu nagusi duen etapari buruz ari gara, hau da, pertsona gisa modu aktiboan gizarteko partaide izango den garairako prestatzen duen aldiari buruz. | Cuando se habla de la infancia siempre se piensa en la etapa que tiene como principal función la de preparación para la vida adulta, es decir, para aquel momento en el que como persona formará parte activa de la sociedad. | ||
Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna |
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LEHEN HAURTZAROAN ARRETA EMATEKO ZERBITZUAK (Haur-eskolak, Ludotekak, Haurren etxeak...) | SERVICIOS DE ATENCIÓN A LA PRIMERA INFANCIA (Escuelas infantiles, Ludotecas, Casas de Niños...) | ||
Materiala: Bizikidetza-unitateei arreta ematea |
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XVIII. mendean, Ilustrazioarekin batera, hezkuntza eta haurtzaroa pentsamenduaren gai nagusi bihurtu ziren; testuinguru horretan, jolasak garrantzi handia hartu zuen tresna pedagogiko gisa. | En el siglo XVIII con la llegada de la Ilustración, la educación y la infancia se convierten en temas preferentes del pensamiento; en este contexto el juego adquirió una gran importancia como instrumento pedagógico. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
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Grossen ustez, jolasak haurtzaroaren garrantzia esplikatzen badu, haurtzaroan jokabide espezifikoak eta herentziaz jasoak praktikatzen direlako; Buytendijken aburuz, berriz, haurtzaroa da jolasaren esplikazioa, hau da, haurtzaroaren ezaugarrietako bat da jolasa. | Si para Gross el juego explica la importancia de la niñez, debido a que en él se practican los comportamientos específicos y heredados, para Buytendijk la infancia explica el juego, es decir, dentro de las características de la infancia se podría situar el juego. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
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Atzera begira, filosofia, psikologia eta pedagogia bat datoz, historian zehar, jolasari emandako denborak eta espazioak oso modu esanguratsuan eboluzionatu dutela diotenean. Hori horrela, XX. mendea aurreratu samar egon arte, haurtzaroa ez zen berezko identitatea duen bizitzako etapatzat hartu, eta, beraz, haurrari ez zegokion bere denboraren zati bat jarduera ludikoei eta eskolako bestelako ikaskuntzei eskaintzea. | Con una mirada retrospectiva la filosofía, la psicología y la pedagogía coinciden en que a lo largo de la historia, el tiempo y el espacio dedicado al juego ha evolucionado de forma muy significativa, así, se afirma que hasta bien entrado el siglo XX la infancia no fue considerada como una etapa de la vida con identidad propia y por tanto no era propio del niño dedicar parte de su tiempo a actividades lúdicas y a otros | Materiala: Jolasaren metodologia |
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Lau pertsonako taldetan gehienez ere, inkestaren emaitzak eta gaiaren informazio osagarria erabiliz, aztertu eta hausnartu ezazue azken 80 urteotan nola aldatu diren haurtzaroaren kontzeptua eta minusbaliotasunaren kontzeptua hezkuntzan. | En grupos de 4 personas máximo, con los resultados de la encuesta y la aportación de información complementaria al tema realizad un análisis y reflexión acerca del cambio educativo de concepto de infancia y de concepto de discapacidad que ha habido durante los últimos 80 años. | ||
Materiala: Jolasaren metodologia |
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Nerabezaroa haurtzaroa baino etapa zailagoa izango zen, noski. | Supongo que la adolescencia debió de ser una etapa más dura que la infancia. | ||
Materiala: Ezintasuna |
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Lehen mailako osasun-laguntzak eta hezkuntza-zentroak dira lehen haurtzaroko haurrek tratu txarrik jasan duten hauteman dezaketen erakunde nagusiak. | La asistencia primaria sanitaria y los centros educativos son las principales instituciones que pueden detectar la existencia de malos tratos en los niños de la primera infancia. | ||
Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna |
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Azkenik, haurtzaroko gaixotasunak, gaixotasun horien prebentzioa eta haurtzaroko lehenengo sendabideak azalduko ditugu; horretarako, beste behin ere, prebentzioa eta osasuna zaintzeko ohiturak hartzea oso garrantzitsua dela azpimarratu dugu. | Finalmente se tratan las enfermedades infantiles y la prevención y primeras curas en la infancia, haciendo de nuevo incidencia en la prevención y en la adquisición de hábitos de protección de la salud. | ||
Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna |
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Kontzeptu hori abiaburu hartuta, haurtzaroko istripuak prebenitzeko prestatu eta antolatu behar da aurrez hezkuntza-ekintza, haurrak bere burua zaintzen ikas dezan eta erabateko autonomia pertsonala lor dezan. | A partir de este concepto, la prevención de accidentes en la infancia estará orientada a preparar y disponer anticipadamente la acción educativa para que el niño aprenda a cuidar de sí mismo y adquiera plena autonomía personal. | ||
Materiala: Autonomia pertsonala eta osasuna |
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