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Cristobal Balenciaga txikitatik hasi zen bere gustua osatzen, bere ama Martina Eizaguirre Einbili esker1. Hark bultzatuta ezagutu zuen joskintza Espainiako emakume dotereen jantzitegietan, Guibert eta Casa Torres familiarenetan bereziki. Casa Torresko markesa urtero joaten zen Balenciagaren etxe handira, Getariara. Markesa handitasunez bizi zen, eta Parisko jostun handien jantziak zituen, hala nola Worth eta Jearme Hallee-renak eta Creed ingelesarenak. Horrela ezagutu zituen Cristobal gazteak bikaintasunez jositako jantziak, eta markesaren etxearen hormetan ezagutu zituen, halaber, bere sormen lanak markatu zuten hainbat margolariren lanak, Goyarenak esate baterako. Euskal kostaldea, bereziki Donostia eta Zarautz, oso aintzat hartuak zituzten Espainiako eta Europako aristokratek eta bereziki Espainiako erreginorde Maria Kristinak. Hark hainbat hilabete igaro zituen inguru hartan 1887. urteaz geroztik 1929. urtean hil zen arte. Horrela miretsi ahal izan zituen Balenciagak jantzitegi opa Gracias a su madre, Martina Eizaguirre Embil, Cristóbal Balenciaga formó su gusto desde su más temprana edad. Ella le hizo descubrir la costura realizando trabajos en los guardarropas de las elegantes españolas y, en particular, de las familias Guibert y Casa Torres2. Todos los años, la marquesa de Casa Torres acudía a su gran villa3 de Cetaria, lugar de nacimiento de Balenciaga. Esta última, con una gran vida social cercana a la Casa Real, se proveyó de los modistos parisinos tales corno Worth, Jeanne Hallée y el inglés Creed. Así, el joven Cristóbal descubre prendas de excelente fabricación, pero también, en las paredes de la residencia de la marquesa, cuadros de autor como los de Gova, que marcarán sus creaciones. La costa vasca, en particular San Sebastián y Zarautz, son lugares de veraneo muy preciados para la aristocracia española y europea y, en particular, para la reina regente de España, María Cristina, que pasa varios meses al año allí, desde 1887 hasta su muerte en 1929. Es

Materiala: Ehungintza liburuak

Cristobal Balenciaga Londresera joateko asmoz ari zela, 1936ko uztailean, Nicolas Bizcarrondo eta Attainvilleko Wladio Jaworoskiren laguntzarekin, goi mailako joskintza etxe bat zabaldu zuen Parisen, Georges V hiribideko 10. zenbakian; ez zituen utzi, ordea, Espainiako jarduerak. Madril, Bartzelona eta Donostiako etxeak Agustina ahizparen, Jose ilobaren eta Crespo ahizpen zuzendaritzapean utzi zituen, hurrenez hurren. Edonola ere, Parisen sortzen zituen diseinuak, eta horien arteko batzuk Espainian egiteko hautatzen zituen. Oihala Donostiara bidaltzen zuen, han baitzeukan etxe nagusia. Etxe haietako bakoitzean eta tailerretan (berrogeita hamar bat langilez osatuak), Parisen erabiltzen zituzten oihal berdinak erabiltzen zituzten. Eta Calaisko parpailak ere iritsi ziren espainiar bezeroen jantzitegietara. Cristobal Balenciagak oso agindu bereziak jasotzen zituen Espainian, hala nola Fabiola erreginaren ezkontzako soinekoa. Espainian ekoizpen kostuak Parisen baino txikiagoak zirenez, Euro Mientras que Cristóbal Balenciaga planeaba irse a Londres, es en París, en julio de 1936, con la ayuda de Nicolás Bizcarrondo y de Wladio Jaworoski de Attainville. donde abre una casa de alta costura, "Balenciaga", en el número 10 de la avenida Georges V, sin abandonar sus actividades en España. Las casas de .Madrid, Barcelona y San Sebastián quedarán bajo la dirección de su hermana Agustina, su sobrino José y las hermanas Crespo respectivamente. Pero es en París donde crea los modelos, de los cuales elige algunos para que sean fabricados en España. La tela es enviada a San Sebastián, que permanece como la casa central de los tres establecimientos. En cada una de las casas, los talleres, formados por unos cincuenta empleados, utilizan generalmente las mismas telas que en París. Asimismo, los encajes de Calais se encuentran en los guardarropas de su clientela española. Cristóbal Balenciaga recibe, sin embargo, encargos especiales en España, como el vestido de novia de la reina Fabiola.

Materiala: Ehungintza liburuak

Cristobal Balenciaga Mendebaldeko modaren historiako jostun garrantzitsuenetako bat da. Profesional handia izanik, oso ondo ezagutzen zituen ehunak, bai baitzekien funtsezkoak zirela bere lanak ondo egiteko. Ehunen zaletasun hura, ordea, ez zen haien ezaugarri teknikoetara mugatzen, haien balio estetikoa eta dekoratiboak era kontuan hartzen zituen. Balenciagak aintzat hartutako materialen artean aipamen berezia egin behar zaio parpailari, eta hari lotuta agertzen zen espainiar moda eta kultura. Deigarria izan da, beti, jostunak zein begiko zituen parpaila beltzak, Espainia eta Velazquezen eta Goyaren artea ekartzen zutenak gogora. Kolore beltza izan zen Espainiako moda, Austrien garaiaz geroztik, unibertsal egin zuen ezaugarrietako bat. Espainiar errege-erreginentzat uniforme moduko bat izan ziren, eta bi mendez eutsi zieten zaletasun horri. Eta errege-erreginei imitatuz, espainiarrek ere kolore hark zuen ahalmen bisual eta sinboliko harenganako zaletasunari eutsi zioten. Espainia bisi Cristóbal Balenciaga es uno de los modistos más importantes de la historia de la moda en Occidente. Como un gran profesional, su conocimiento de los tejidos fue total pues sabía que eran fundamentales para la buena materialización de sus obras. Su interés por los tejidos no se limitó a sus cualidades técnicas sino también a su valor estético y decorativo. Entre los preciados materiales que utilizó Balenciaga, merece especial atención el encaje, asociado en su obra a la moda v a la cultura española. Siempre llamó la atención la predilección del modisto por los encajes negros que inevitablemente evocaban la España y el arte de Velázquez y de Goya. El color negro en la moda española, desde la época de los Austrias1, fue uno de los rasgos que lo hizo universal. Los monarcas españoles hicieron de sus vestidos negros una especie de uniforme que se mantuvo durante casi dos centurias. A imitación de sus monarcas, los españoles sintieron la misma predilección por un calor que fascinaba por su p

Materiala: Ehungintza liburuak