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1876ko berokia.
1876ko berokia.
beroki > abrigo (13 testuinguru)
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Cristobal Balenciaga traje jakadunengatik eta egitura ederreko berokiengatik egin bazen ere ospetsua, parpailazko soineko ederren maisu handia izan zen. Soineko haien teknikak, arintasunak, soiltasunak, gaur egun oraindik ere amets eginarazten digute. Bolante hain arinek, inkrustazio ia ikusezin horiek, goretsi egiten dute parpaila eta horiexek eman diote gaur egun duen izena eta ospea. Balenciagak talentu ohiz kanpokoaz landu zituen bere soineko guzti-guztiak, bai guipure parpailen bitartez -beteagoak baina diseinu grafikoagokoak-, bai tul finen edo Chantilly parpaila arinaren bitartez. Conocido por sus trajes de chaqueta y sus abrigos de tan bella construcción, Cristóbal Balenciaga fue también el maestro indiscutible de maravillosos vestidos de encaje. La técnica, la ligereza, la simplicidad que desplegaban, hacen aún soñar. Esos volantes tan ligeros, esas incrustaciones casi invisibles sublimaban el encaje y le atribuyeron el reconocimiento del que goza. Ya sea mediante el encaje, más cargado en el diseño pero más gráfico, o mediante el tul vaporoso o el encaje Chantilly tan ligero, Balenciaga trató cada uno de sus vestidos con un talento extraordinario.

Materiala: Ehungintza liburuak

Dantzarako soinekoa -gaueko soineko bat da, izatez, orkatilarainokoa edo motzagoa- 1950eko hamarraldian prentsak sortutako kategoria bat izan zen, eta gonaren luzera du ezaugarri nagusia. Era horretara, gerri baxuko soineko -gerruntzeak (65. or. il.) oso gona izurduna du, eta Nylonezko bolante zurrun txiki baten gainean dago muntatua, zabaltasun handiagoa hartzeko. Gauerako, tul eta parpaila ugari. Jostunari ehunak nahastea gustatzen zitzaion, zetazko ehunak eta tula, edo satina eta parpaila, esaterako ijito soineko ospetsuetarako. 1920ko Art Deco-ren antzera, Balenciagak multzo horiek beroki batekin, jaka batekin, lepo batekin edo bolero batekin bateratzen ditu, eta tulez edo parpailaz egiten ditu. Aipatzekoa da altuera berekoak ez diren bi bolantez osatutako lepoa, Francisco de Zurbaran margolariak San Buenaventura Lyongo Kontzilioan margolanean irudikatutako lekaideek duten kaputxa gogorarazten duena. 1951. urteaz geroztik, Balenciagak jantzi-osagarri bereziak sortu zituen, hala nol El vestido de baile -en realidad se trata de un vestido de noche hasta los tobillos o más corto- fue una categoría creada por la prensa en los años 1950, y se caracteriza por la longitud de la falda. Así, el vestido-corpiño (il. p. 65) de talle bajo, tiene una falda muy fruncida, montada sobre un pequeño volante rígido de Nylon, destinado a acentuar la amplitud. Para la noche, tul y encaje abundante. Al modisto le gusta combinar telas, tejido de seda y tul, o satén y encaje, como para sus famosos vestidos gitanos. Como en el Art Déco de los años 1920, Balenciaga combina estos conjuntos con un abrigo, una chaqueta, un cuello, un bolero, confeccionados con tul o incluso con los mismos encajes. Cabe destacar el cuello formado por dos volantes de altura desigual cuyo corte evoca la capucha que llevan los religiosos representados por el pintor Francisco de Zurbarán en su cuadro San Buenaventura en el concilio de Lyorí'. A partir de 1951, Balenciaga crea prendas - accesorios originales como

Materiala: Ehungintza liburuak

1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakia Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. B

Materiala: Ehungintza liburuak

1943 Hozka zabaleko berokiak, papar-hegal txikiko alkandorak, gerriak markatuak dituztenak eta erorkeradunak. Brodatuak eta apaingarriak. 1943 Abrigos con sisa ancha, blusas con pequeñas solapas, cinturas marcadas y con caída. Bordados y pasamanerías.

Materiala: Ehungintza liburuak

Kat. 19 - Koktelerako jantzi honen osagarria xarmangarri bat du: berokia soinekoaren gainean gainjarrita dago, gerruntze-gerriko arrosa ikusiz gardenkian zehar, 1951, Henry Clarkeren argazkia Vogue ingeleserako. Cat. 19 - El encanto de este conjunto de cóctel reside en la superposición del abrigo sobre el vestido dejando ver en transparencia el cinturón-corpiño rosa, 1951, foto de Henry Clarke para Vogue Inglés

Materiala: Ehungintza liburuak

1953 Lepo zabaleko berokia. Gerria baxua. Kanpai formako mahukak. Blusa luzeko jaka. Marinel blusa. 1953 Abrigo de cuello ancho. Talle bajo. Mangas campana. Chaqueta ablusada. Marinera.

Materiala: Ehungintza liburuak

1959 Inperio erako gerria, beroki handiak. Mohairrak eta barrubigunak. Kimono mahukak. 1959 Talle imperio, abrigos voluminosos. Mohair y acolchados. Mangas kimono.

Materiala: Ehungintza liburuak

1960 Beroki handiak. Galtzadun bi pieza. Fabiola de Mora y de Aragon erreginaren ezkontza soinekoa. 1960 Abrigos voluminosos. Conjunto pantalón. Vestido de novia de Fabiola Mora y Aragón, reina de los belgas.

Materiala: Ehungintza liburuak

1963 Bi pieza informalak, berokiak, kapak, botekin. Koktelerako soinekoak eta berokiak, parpailadunak. 1963 Conjuntos informales, abrigos, capas, con botas. Vestidos y abrigos de cóctel con encaje.

Materiala: Ehungintza liburuak

16- Koktelerako soinekoa eta berokia, 1962ko N, parpaila marroia, apaingarriz muntatua, urre zaharrarekin brodatutako lore handiak eta girlanda hostotsuak krepearen gainean. Soineko zuzena. Berokia: alkandora lepoa, kimono mahukak. Paris Etiketa, 84 877 zkia. 42 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. M. L. Bousquet-ena zen. CBM 2000.54, Getaria. (46. eta 10. orr.) 16- Vestido y abrigo de cóctel, I 1962, encaje marrón, encaje montado con motivos, grandes llores bordadas, oro viejo y guirnaldas frondosas sobre crepé. Vestido recto. Abrigo: cuello camisero, mangas kimono. Etiqueta París, ti" 84 877. Pase 42. Donación de M II. de Givenchy. Pertenecía a M.L. Bousquet. CBM 2000.54, Cetaria, (p. 46 y 10)

Materiala: Ehungintza liburuak