Emaitzak: 20

ES EU
Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (2)
Mínima cilindrada. Gutxieneko zilindrada.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Máxima cilindrada. Gehieneko zilindrada.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Zehar-lerroa (8)
Debido a la ya comentada sencillez de adaptación de los sistemas de inyección monopunto, estos sistemas fueron los más montados en vehículos de pequeña y mediana cilindrada a mediados de la década de los noventa. Injekzio-sistema monopuntuak egokitzea erraza zenez, batik bat sistema horiek muntatu ziren zilindrada txiki eta ertaineko ibilgailuetan 1990eko hamarkadaren erdi aldera.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Tiene la ventaja de un menor consumo de combustible y un fácil arranque, por lo cual las bujías de calentamiento no son siempre necesarias y se usan en motores de pequeña cilindrada y bajas temperaturas. Abantailak: erregai gutxiago kontsumitzen du, eta erraz abiarazten da. Hori dela eta, berotze-bujiak ez dira beti beharrezkoak (zilindrada txikiko motorretan erabiltzen dira, eta tenperatura baxuekin).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El uso de la carga estratificada a bajas revoluciones previene el retraso de la entrada en funcionamiento del turbo, retraso típico en los motores de pequeña cilindrada. Biraketa kopuru txikian karga geruzatua erabiltzeak saihestu egiten ditu turboaren funtzionamendu-atzerapenak, oso ohikoak zilindrada txikiko motorretan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El gripado del turbo por mal uso o defecto dejará sin presión de suministro al colector, por lo que su rendimiento esperado será sensiblemente inferior a un motor de similar cilindrada pero atmosférico, debido a que el turbo presenta ahora una oposición (al estar agarrotado) a la buena respiración del motor. Turboa gripatzen baldin bada, erabilera okerra edo akatsen bat dela medio, hornidura-presiorik gabe geratzen da kolektorea; hori dela eta, nabarmen txikiagoa izango da haren errendimendua zilindrada antzekoa duen motor atmosferiko batena baino, turboak (trabatuta) ez baitio uzten motorrari ondo arnas hartzen.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El fallo de la válvula de descarga (waste-gate) puede generar similares síntomas a los de un turbo que se agarrota, pero la pérdida de potencia será ligeramente inferior, asemejándose a la de un motor atmosférico de similar cilindrada. Deskarga-balbularen (wastegatea) funtzionamendu okerrak, berriz, trabatuta dagoen turbo baten antzeko sintomak eragiten ditu, potentzia-galera txikixeagoa bada ere kasu honetan (antzeko zilindradako motor atmosferiko baten parekoa izaten da potentzia).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Depende de la cilindrada del motor. Motorraren zilindradaren araberakoa izaten da hori.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Sí, si se trata de un motor de alta cilindrada. Bai, zilindrada handiko motorra baldin bada.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El valor oscila entre 0 y 25° aproximadamente según las características del motor (cilindrada, grado de compresión, normas antipolución, etc.). 0 eta 25° artekoa izaten da, gutxi asko, balioa, motorraren ezaugarrien arabera (zilindrada, konpresio-maila, poluzioaren aurkako arauak, etab.).

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Nekazaritza (10)
La cantidad de aire que llega al cilindro depende de lo que se conoce como cilindrada unitaria, que es el volumen barrido por el pistón cuando se desplaza en el interior del cilindro. Zilindrora iristen den aire kantitatea zilindrada unitario delakoaren araberakoa da; hain zuzen, pistoiak zilindroaren barnealdean mugitzen denean ekortzen duen bolumenari esaten zaio horrela.

Materiala: Nekazaritza

Suponiendo que el llenado de los cilindros es perfecto, el caudal de aire que debe de llegar al motor será igual a la cilindrada por el número de veces que se realiza el ciclo termodinámico por unidad de tiempo. Demagun zilindroak era perfektuan betetzen direla. Hala, bada, motorrera iritsi behar den aire-emaria honako hau izango da: zilindrada bider denbora-unitate bakoitzeko ziklo termodinamikoa egiten den aldi kopurua.

Materiala: Nekazaritza

Por el contrario, cuando se utilizan sistemas que comprimen el aire que llega a los cilindros (compresores), la masa de aire aumentará sin que se haya producido un aumento de la cilindrada, lo cual permite quemar mejor el combustible (mejorando la eficiencia), o bien aumentar la cantidad de combustible disponible por ciclo, lo que incrementa la potencia específica del motor (por unidad de cilindrada) Aitzitik, zilindroetara iristen den airea konprimatzen duten sistemak (konprimatzaileak) erabiltzen direnean, aire-masa areagotu egingo da, baina zilindrada, aldiz, ez. Horri esker erregaia hobeto erre daiteke (horrela, eraginkortasuna hobetzen da), edo ziklo bakoitzeko erregai erabilgarriaren kantitatea handitu daiteke, motorraren potentzia espezifikoa areagotzeko (zilindrada-unitate bakoitzeko).

Materiala: Nekazaritza

Esto limita la potencia que se puede conseguir para una determinada cilindrada, salvo que se comprima el aire que llega a los cilindros. Horrek zilindrada jakin baterako lor daitekeen potentzia mugatzen du, zilindroetara iristen den airea konprimatu ezean.

Materiala: Nekazaritza

Por otra parte, el aumento de la potencia de un motor, sin aumentar la cilindrada, puede conseguirse incrementando su régimen máximo de giro, o bien la presión media efectiva en el ciclo termodinámico. Bestalde, zilindrada igo gabe, motor baten potentzia igotzea lor daiteke, gehieneko biraketa-erregimena edo ziklo termodinamikoaren batez besteko presio eraginkorra areagotuz.

Materiala: Nekazaritza

Por ello, la única forma de aumentar la potencia, manteniendo constante la cilindrada, es recurriendo a la sobrealimentación con aire previamente comprimido, con lo que la masa de aire que llena los cilindros se puede incrementar considerablemente. Horrenbestez, potentzia areagotzeko era bakarra, zilindrada iraunkorra mantenduz, aldez aurretik konprimatutako airearekin gainelikatzea da. Horren bidez, nabarmen handitu daiteke zilindroak betetzen dituen aire-masa.

Materiala: Nekazaritza

Al estar comprimido el aire que llega a los cilindros se puede inyectar mayor cantidad de combustible, con lo que aumenta su potencia específica (por litro de cilindrada). Zilindroetara iristen den airea konprimatuta dagoenez, erregai kantitate handiagoa injektatu daiteke, eta horrela, haren potentzia espezifikoa areagotzen da (zilindrada litro bakoitzeko).

Materiala: Nekazaritza

Un aumento de la potencia disponible para la misma cilindrada. Potentzia erabilgarria areagotzea, zilindrada berdinerako.

Materiala: Nekazaritza

El aire de admisión resulta comprimido, de manera que aumenta su densidad, y, con mayor cantidad de aire (en masa), también puede aumentarse en combustible inyectado, lo cual provoca un incremento notable de la potencia que puede proporcional el motor de la misma cilindrada cuando sólo cuenta con aspiración atmosférica. Sarbideko airea konprimatu egiten da, eta hortaz, haren dentsitatea handitzen da. Hala, aire kantitate handiagoarekin (masan), injektatutako erregaia ere handitu daiteke. Horrek nabarmen areagotzen du zilindrada bereko motorrak eman dezakeen potentzia, xurgapen atmosferikoa besterik ez duenean.

Materiala: Nekazaritza

Con el empleo del 'turbo' se ha conseguido, sobre la misma cilindrada, un motor más potente y más eficiente, aunque para ello tenga que estar sometido a mayores tensiones internas, por lo que, si no está suficientemente dimensionado, resultará afectada su vida útil. “Turboa” erabiliaz potentzia handiagoko motor eraginkorragoa lortu da, zilindrada beraren gainean. Baina horretarako, barneko tentsio gehiago jasan behar ditu; hortaz, nahikoa dimentsionatu ez bada, bere bizitza eraginkorrean ondorioak egongo dira.

Materiala: Nekazaritza