Emaitzak: 43

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (26)
Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz. Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.

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Balenciagak Marescot, Brivet, Hurel eta Dognin etxe ospetsuei agintzen zizkien parpailak, bai Parisko jantzietarako bai Espainiakoetarako erabiltzen zituenak. Calais, Caudry edo Lyongo parpaila mekanikoak zuntz sintetiko edo artifizialez egiten dira, Nylon, orlon edo kotoiaz bereziki, baina oso gutxitan zetaz. Lan berezienen artean aipatzekoa da 1952. urteko zeta itxurako mohair artilea edo artilez brodatutako parpaila, 1954koa, urrezko hariz irisatua. 1965. urtean creponee8 landu zuen (Valenciennes-eko entredosa) berriro ere Balenciagak, baina ordukoan Nylonaz baliatu zen, zeta belusatuen antzeko efektua emanez. Para el encaje de sus modelos, tanto parisinos como españoles, Balencíaga hace encargos a las famosas casas Marescot,Brivet, Hurel y Dognin. Los encajes mecánicos de Calais, Caudry o Lyon se realizan con fibras sintéticas o artificiales, sobre todo con Nylon, con orlón o con algodón, y rara vez con seda. Entre las producciones originales, cabe destacar la lana mohair de aspecto sedoso de 1.952, o también en encaje bordado con lana en 1954, irisado con hilos de oro en 1955. Balenciaga retoma en 1965 el créponnée, entredós y fruncido de Valenciennes de 1957, pero esta vez con Nylon, dándole un efecto semejante al de las sedas aterciopeladas.

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Kat. 48. - Koktelerako soineko honen zetazko hondoa bi bolantetan amaitzen da eta bolante bakarreko tunika batez estalita dago, 1967. Cat. 48 - Ei fondo de seda de este vestido de cóctel termina con dos volantes y está recubierto por una túnica con un volante, 1967.

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Andregaien soinekoak alde batera utzita, tulak era askotako osagaiekin aparndu ohi dira, hala nola, lumekin, gazar zerrendekin edo brodatuekin. Zenbait apaingarrik parpaila imitatzen dute, esate baterako, zetazko loreez apaindutako tul bat, belusez brodatutako petalodun zetazko lorea, perla, strass, felpazko lokarria eta xafla urre-kolorez osatutako bihotza duena (96. or. il.). Tularen garneko brodatuek askatasun handia ematen diete brodatzaileei, mahats mordodun bolero ospetsuak erakusten duen moduan (101. or. il.). Dejando a un lado los vestidos de novia, los tules se adornan generalmente con elementos diversos, plumas, cintas de gazar, o incluso con bordados. Algunos adornos imitan el encaje con, por ejemplo, un tul adornado con flores de seda con pétalos bordados de terciopelo y con un corazón de perlas, strass, felpilla y láminas doradas (il. p. 96). Los bordados sobre tul ofrecen una gran libertad a los bordadores, tal y como lo demuestra el famoso bolero con uvas (il. p. 101).

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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79).

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Beste ehun batzuekin gertatzen den bezala, Balenciagak bere maisulan asko sare itxurako material horiekin egin zituen: esate baterako, 1951ko "ijito" soinekoak, 1955eko zeta arrosako eta parpail zuriko gaueko soinekoa, Point d'esprit tul zuriko gaueko jaka, arintasun hodeia, 1957koa. Balenciaga realizó muchas de sus obras maestras sobre estos tejidos reticulares: por ejemplo, los vestidos "gitanos' de 1951, el vestido de noche en tejido de seda rosa y encaje blanco de 1955, la chaqueta de noche de tul Point d'esprit blanco, nube de ligereza, de 1957.

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1938 Tunika efektua. 1880ko hamarraldiko eragina, polisoiekin. Zeta eta tul nahasketa edo parpailazkoa. Gaueko soinekoa, tul beltzarekin eta zinta apaingarridun bolanteekin. 1938 Efecto túnica. Influencia de los años 1880 con polisones. Combinación de tela de seda y de tul o de encaje. Vestido de noche con tul negro y volantes con cintas decorativas.

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1948 Inperio linea. Jaka motz estuak eta gona tolesdunak. Espainiar inspirazioa. Arratsaldeko multzoak, zeta beltzekoak eta parpailadunak, afaritarako soineko parpailadunak. 1948 Línea Imperio. Conjuntos con chaqueta corta encallada, falda de tablas. Inspiración española. Conjuntos de tarde de seda negra y encajes, vestidos de cena con encaje.

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Kat. 40. eta 39-1.b - Lesage Etxeak koktelerako soineko honen parpaila margotu zuen eskuz, erakuskariari jarraituz. Brodatua, xaflatxo eta kometa, urrezko haria, perlak eta hari beltzari lotutako hodi gardenak, frivolite motakoak eta zetazko hariak, XVIII. mendean oinarritutako pertsonaientzat, 1953. Cat. 40 y 39-lb - La Casa Lesage pintó en parte a mano el encaje de este vestido de cóctel, siguiendo la muestra. Bordado con lentejuelas y con cometas, hilos de oro, perlas y tubos transparentes cosidos al hilo negro, frivolités e hilos de seda para los personajes inspirados en el siglo XVlll, 1953.

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14a- Koktelerako berokia eta soinekoa, 1953ko N, Chantilly parpaila beltza, zetazko hari beltzarekin brodatua, satin beltzaren gainean. Lepo biribila, % kimono mahukak, 8 begizta eta satin beltzeko gerrikoa. Satin zuriko soinekoa. Paris Etiketa, 47684 zkia. 134 pasea. M. Bizcarrondok emana. (77. orr.) 14a- Abrigo y vestido de cóctel, I 1953, encaje Chantilly negro bordarlo con hilo de seda negro sobre satén blanco. Cuello redondo, mangas % kimono, 8 lazos y cinturón de satén negro. Vestido de satén blanco. Etiqueta Paris, n" 47684. Pase 1.34. Donación de M. Bizcarrondo. (p. 77)

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (2)
Se pueden plastificar los trocitos y construir un móvil, se puede pegar un papel de seda arrugado en el centro y por la parte posterior, una cañita, y convertirlo en flor, etc. Zatitxoak plastifika ditzakegu, eta mugikari bat egin dezakegu; alde batetik, erdian, zetazko paper zimurtua itsats diezaiokegu eta, beste aldetik, zotz bat, eta, hala, lore bihur dezakegu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Construir un flequillo con papel de seda y colocarlo alrededor de la cabeza del niño. Sortu kopeta-ilea zetazko paperarekin, eta jarri haurraren buruaren inguruan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
PROCESO DE EJECUCION DE UÑAS POSTIZAS CON APLICACIÓN DE FIBRA DE VIDRIO O SEDA BEIRA-ZUNTZA EDO ZETA EMANDA ORDEZKO AZAZKALAK EGITEKO PROZESUA

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (1)
Por ejemplo, si tocamos una foto de un vestido de seda, no obtenemos el placer de tocar esa tela, tal y como "promete" el contenido visual. Adibidez, zetazko soineko baten argazkia ukitzen badugu, ez dugu lortuko ehun hori ukitzearen plazera, ikusizko edukiak adierazten duen bezala.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (5)
Muchos de las artesanías típicas de Canarias, habrían desaparecido si no existieran centros culturales que han luchado por la conservación de estas tradiciones es el caso de los bordados, la seda de El Paso (La Palma), los trabajos en madera para mobiliario y balconadas (Tenerife), la cestería de Tenerife y El Hierro, y la alfarería de barro negro de La Palma, y la de influencia guanche, los primeros pobladores de las Islas Afortunadas. Kanariar Uharteetako artisautza tipikoaren elementu asko desagertuak izango lirateke dagoeneko hainbat kultura-zentrok tradizio horiek kontserbatzeko lana egin izan ez balu; hona hemen adibide batzuk: brodatuak, Pasoko (Palma) zeta, altzarietarako eta balkoietarako egur-lanak, Tenerifeko eta Hierroko saskigintza, Palmako buztin beltzezko buztingintza eta kanarietako lehen biztanle izan ziren guancheen eraginpeko buztingintza.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

De este modo, son pocas agencias especializadas o la gubernamental CITS, las que posibilitan el recorrido en el área más occidental de China, siguiendo la antigua Ruta de la Seda, con los núcleos de Urumqui y Turfán, este último con las ruinas de Gaochang, junto a la cordillera de Tian Shan y el Desierto del Takia Makan; y la ciudad de Dunhuang, visitada por las Cuevas de Mogao con las estatuas de Buda. Hortaz, agentzia espezializatu gutxik eta CITS gobernuaren mendeko agentziak soilik eskaintzen dute antzinako Zetaren Ibilbideari jarraituz Txinako mendebalde-mendebaldeko eremua ezagutzeko aukera. Urumqi eta Turfan guneak daude han (Turfanen Gaochang aurriak daude) Tian Shan mendizerraren eta Takia Makan desertuaren ondoan, baita Dunhuang hiria ere (Mogao haitzuloa eta Budaren estatuak daude han).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La Karakorun Highway conecta el oasis de la Ruta de la Seda de Kashgar en china con Islamabad a través del paso del Khunjerab de 4730 metros de altura. Karakorum Haighway errepideak Zetaren ibilbideko Kashgar oasia (Txinan) Islamabadekin lotzen du, 4.730 metro garai den Khunjerab pasabidearen bidez.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En este punto se abre la puerta al fértil Valle de Fergana, por donde discurría la Ruta de la Seda hacia Uzbekistán. Puntu horretan irekitzen da Fergana haran emankorreko atea, eta haran horretatik igarotzen zen Zetaren Ibilbidea Uzbekistanerako bidean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Asia sur occidental ha constituido una plataforma de enlace entre Europa, Extremo Oriente y África, debido principalmente a motivos comerciales, prueba de ello son las antiguas rutas de las Especias y de la Seda. Hego-mendebaldeko Asia Europaren, Ekialde Urrunaren eta Afrikaren arteko lotura izan da, batik bat, merkataritzaren arloan. Horren adierazgarri dira espezien eta zetaren ibilbide zaharrak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zehar-lerroa (1)
El nombre de rayón ha sustituido a la primitiva denominación de seda artificial, a fin de eludir confusiones con la seda natural. "Rayon" deitura ematen zaio gaur egun garai bateko zeta artifizialari, zeta naturalarekin nahasbiderik ez sortzearren.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Kimika (3)
Ácido acético, Anhídrido acético y cetena. azido azetikoa, anhidrido azetikoa eta zetena;

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Dentro de este grupo están las microfibras, los símiles cueros, las símiles sedas, hilados simil lana, etc. Multzo honen barnean daude mikrozuntzak, larruaren antzekoak, zetaren antzekoak, artile-itxurako hariak, etab.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La historia de las fibras artificiales comenzó a partir de los primeros intentos de producir seda artificial. Zuntz artifizialen historia zeta artifiziala egiteko lehen saiakuntzetan sortu zen.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
La emisión de polen por la panícula masculina comienza y termina antes de que la flor femenina se abra (aparecen las sedas en la mazorca). Lore emea ireki baino lehen hasten eta bukatzen da panikula arraren polen igorketa (artaburuan zetak agertzen dira).

Materiala: Nekazaritza

Komunikatzeko trebetasunak (2)
Comerse las «eses»: «Eseak» eta «zetak» nahastea:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Telas en colores brillantes, satenes y sedas: producen brillo y reflejan color. •Kolore distiratsuak dituzten oihalak, satinak eta zetak: distirak eta kolore-erreflexuak sortzen dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (1)
Tejidos, seda artificial Ehunak, zeta artifiziala

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak