Emaitzak: 80

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (14)
controla y confirma la información de los demás sentidos (al oir un ruido giramos la cabeza para verificar su procedencia e identificar la fuente sonora). gainerako zentzumenen informazioa kontrolatzen eta berresten du (soinu bat entzutean, burua jiratzen dugu, nondik datorren egiaztatzeko eta soinu-iturria identifikatzeko).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las actividades para trabajar esos objetivos pueden ser de observación a través de los sentidos, de descripción o de investigación. Helburu horiek lantzeko jarduerak zentzumenen bitartez behatzekoak, deskribatzekoak edo ikertzekoak izan daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En función de la edad de los niños se pueden proponer diferentes actividades lúdicas dirigidas a estimular la coordinación psicomotriz, la estructuración espacial y temporal, el esquema corporal y la percepción a través de todos los sentidos y no sólo del oído o la vista. Haurren adinaren arabera, hainbat jarduera ludiko proposa daitezke, koordinazio psikomotorra, espazioaren eta denboraren egituraketa eta gorputz-eskema estimulatzera eta zentzumen guztien bidez hautematera bideratuta, ez entzumenaren bidez edo ikusmenaren bidez soilik.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

- sea capaz de recabar información del entorno a través de los otros sentidos. - Beste zentzumenen bidez inguruneko informazioa biltzeko gai izatea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El sujeto establece su posición respecto a un-objetivo del medio en función de claves "sensoriales (que relacionan éste con respecto a su posición). pertsonak inguruneko helburu baten arabera ezartzen du bere kokapena, zentzumenen bidez hautemandako gakoetan oinarrituz (gako horiek helburua bere kokapenarekin lotzen dute).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se entiende por orientación el proceso que utiliza la información sensorial para: Orientazioa da zentzumenen informazioak hau egiteko jarraitzen duen prozesua:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Como se verá más adelante, el primer encuentro que el niño tiene con los instrumentos es a nivel sensitivo y de exploración. Aurrerago ikusiko dugun bezala, musika-tresnekiko lehenengo hurbilpena zentzumenen eta saiakuntzen bidezkoa da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para ello, se propondrán ejercicios sensoriales, juegos programados y planificados que se presentarán en cada una de las cualidades. Bide horretan, zentzumenezko ariketak, jolas programatu eta planifikatuak, aurkeztuko ditugu ezaugarri bakoitza lantzeko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En estas primeras edades, los niñosmanipularánlos diferentes objetos a su alcance yexperimentaránlas diferentes cualidades a través de los sentidos. Hasierako adin horietan, eskura dituen objektuakmanipulatukoditu haurrak, eta, zentzumenen bidez, haien ezaugarriakesperimentatukoditu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Aunque durante los tres primeros meses el sueño es la actividad básica que enmarcará la vida del bebé, será importante aprovechar el tiempo de vigilia en el que pequeño está despierto para comenzar a estimular sus sentidos. Lehen hiru hilabeteetan, loa haurtxoaren bizitzako oinarrizko jarduera bada ere, garrantzitsua izango da esna dagoen denbora aprobetxatzea bere zentzumenak estimulatzen hasteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Informatika eta komunikazioa (1)
Cada uno de estos tres mecanismos utiliza un sentido diferente (oído para la síntesis de voz, tacto para el braille o vista para el texto visible) haciendo la información accesible a grupos representativos de una variedad de discapacidades sensoriales y otras. Hiru mekanismo horietako bakoitzak zentzumen bat erabiltzen du (entzumena ahots-sintesirako, ukimena braillerako edo ikusmena testu ikusgairako), eta informazioa erabilerraz bihurtzen du hainbat urritasun, zentzumenenak nahiz bestelakoak, dituzten taldeentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (9)
¿Qué sentidos utilizan quimiorreceptores para recoger la información del medio externo? Zer zentzumenek erabiltzen dituzte kimiohartzaileak inguruneko informazioa jasotzeko?

Materiala: Elektroestetika

Como se ha estudiado, los cinco sentidos actúan conjunta y coordinadamente, por lo que la aromaterapia, la cromoterapia y la musicoterapia son complementos muy importantes de las técnicas de masaje y drenaje, ya que está comprobado el efecto relajante y terapéutico de los colores, los aromas y la música. Ikusi dugun moduan, bost zentzumenek batera eta koordinatuta jarduten dute, eta, beraz, aromaterapia, kromoterapia eta musikoterapia masaje- eta drainatze-tekniken osagarri oso garrantzitsuak dira; izan ere, frogatuta dago efektu lasaigarria eta terapeutikoa dutela koloreek, usainek eta musikak.

Materiala: Elektroestetika

Sin embargo es uno de los sentidos menos conocidos. Hala ere, gutxien ezagutzen den zentzumenetako bat da.

Materiala: Elektroestetika

Es un sentido muy afín al del olfato y sus acciones pueden ser complementarias, por lo que el sentido del gusto va acompañado de sensaciones no gustativas como aroma, temperatura y consistencia de lo que se come. Usaimenaren antzeko zentzumena da eta bien ekintzak osagarriak izan daitezke. Beraz, dastamenarekin batera, dastamenari ez dagozkion zentzumenak ere jasotzen ditugu; esaterako, jaten denaren usaina, tenperatura eta trinkotasuna.

Materiala: Elektroestetika

Los cinco sentidos actúan conjunta y coordinadamente, de manera que la imagen final que se forma en el cerebro tenga como resultado la integración de todas las sensaciones recibidas. Bost zentzumenek batera eta koordinatuta jarduten dute, eta, horrenbestez, garunean osatuko den azken irudiak jasotako sentsazio guztiak bilduko ditu.

Materiala: Elektroestetika

La vista es además considerada como el sentido dominante, ya que con ella se capta el color, la forma, el movimiento, la textura y la profundidad. Ikusmena, gainera, zentzumen nagusitzat hartzen da, ikusmenaren bidez hautematen baitira kolorea, forma, mugimendua, egitura eta sakontasuna.

Materiala: Elektroestetika

El hipotálamo es un centro nervioso situado en el encéfalo que recibe estímulos del exterior de nuestro cuerpo procedentes de los sentidos (calor, luz, sonido, olor, etc.) y de nuestro interior (cambios de presión, temperatura, etc.). Hipotalamoa entzefaloan dagoen nerbio-zentro bat da, eta zentzumenen bidez kanpo-estimuluak (beroa, argia, soinua, usaina eta abar) nahiz barne-estimuluak (presio- eta tenperatura-aldaketak eta abar) jasotzen ditu.

Materiala: Elektroestetika

A través de la percepción podemos captar o interpretar la realidad, pero nuestro conocimiento del mundo no va a depender sólo de la suma de sensaciones visuales, olfativas, táctiles, etc. sino también de las asociaciones significativas que realizamos con cada una de ellas en base a nuestra experiencia previa. Pertzepzioaren bidez, errealitatea interpretatu edo gureganatu dezakegu, baina gure munduaren ezagutza ez dago ikusizko, usaimenezko, ukimenezko… sentsazioen baturaren mende soilik; izan ere, zentzumen horietako bakoitzaren bidez gure aurretiazko esperientzietan oinarrituta egiten ditugun lotura esanguratsuen mende ere badago.

Materiala: Elektroestetika

Sentido que detecta la presencia de sustancias químicas líquidas o solubles disueltas enla boca por medio de receptores Ahoan disolbatutako substantzia kimiko likidoak edo disolbagarriak errezeptoreen bidez hautematen dituen zentzumena.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (13)
El ser humano es ante todo un animal visual, al contrario de otros mamíferos que dan prioridad a sentidos como el oído o el olfato. Gizakia, beste ezer baino lehen, ikusten duen animalia da; beste animalia batzuek, ordea, beste zentzumen batzuk lehenesten dituzte, entzumena edo usaimena esate baterako.

Materiala: Irudia

La vista es el sentido que mayor fiabilidad nos aporta. Ikusmena da fidagarritasunik handiena ematen digun zentzumena.

Materiala: Irudia

Dicho de otro modo, del papel del razonamiento intelectual como medio para valorar la experiencia de la percepción sensorial, como fuente de conocimiento. Bestela esanda, arrazonamendu intelektualak zentzumenen bidezko pertzepzioaren esperientzia baloratzeko baliabide gisa, ezagutza-iturri gisa, duen eginkizunean.

Materiala: Irudia

Construimos nuestra realidad a partir de la experiencia que nos dan nuestros sentidos, como fuente de conocimiento. Gure zentzumenek ezagutzaren iturri gisa ematen diguten esperientzia oinarri hartuta eraikitzen dugu gure errealitatea.

Materiala: Irudia

Una postura sostiene que la información que suministran los sentidos es corregida por el conocimiento. Jarrera batek dio zentzumenek ematen duten informazioa ezagutzak zuzenduta dagoela.

Materiala: Irudia

No se trata de una copia exacta del estímulo, sino de una interpretación selectiva de la información sensorial. Ez da estimuluaren kopia zehatza, zentzumenen informazioaren interpretazio selektiboa baizik.

Materiala: Irudia

Demostrar que los sentidos son fuente del conocimiento humano. Zentzumenak gizakiaren ezagutza-iturria direla frogatzea.

Materiala: Irudia

Conocer la importancia del sentido de la vista sobre el resto de sentidos a la hora de proporcionar conocimiento del mundo que nos rodea. Inguratzen gaituen munduari buruzko ezagutza emateko garaian ikusmenak gainerako zentzumenen gainetik duen garrantzia ezagutzea.

Materiala: Irudia

La jerarquía de los sentidos. Zentzumenen hierarkia.

Materiala: Irudia

Toda esta información nos llega a través de los sentidos: Informazio hori guztia zentzumenen bidez iristen zaigu:

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (4)
¡¿Y si la vista, sentido dominante por excelencia, desapareciese de pronto y nos abriese las puertas de un mundo extraño despertando en nosotros el oído, el tacto, el gusto y el olfato!? Eta ikusmena, zentzumen nagusia, bat-batean desagertu egingo balitz eta mundu arraro baten ateak zabalduko balizkigu, non entzumena, ukimena, dastamena eta usaimena pizten zaizkigun!?

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Quizá nos daríamos cuenta de que estamos un poco «discapacitados» con algunos de nuestros sentidos. Beharbada, konturatuko ginateke «desgaitu» samartuta gaudela gure zentzumen batzuetan.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Sin la vista, los demás sentidos ofrecen nuevas sensaciones y emociones. Ikusi gabe, gainerako zentzumenek sentsazio eta emozio berriak eskaintzen dituzte.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En este restaurante se puede disfrutar del menú sorpresa, elaborado a partir de productos frescos los cuales vuelven a poner el sabor y los sentidos (texturas, olores, temperaturas) en el centro de un experimento de degustación lúdica y original. Jatetxe horretan, ezusteko menua??? eskaintzen dute, produktu freskoak oinarri dituena eta dastatze ludiko eta original baten esperimentuaren ardatz jartzen dituena zaporea eta zentzumenak (testurak, usainak, tenperaturak).

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Elektrizitatea eta elektronika (9)
Por esta razón, una hipoacusia en la infancia tiene múltiples consecuencias que afectan no solamente al aspecto sensorial sino también al cognitivo, al afectivo y, sobre todo, al comunicativo. Arrazoi horregatik, haurtzaroko hipoakusiak ondorio ugari ditu, eta ez soilik zentzumenen arloan, baita haurraren garapen kognitiboan, afektiboan eta, batez ere, komunikazioari dagokionean ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

De esta manera, la realidad queda restringida al alcance que permitan los demás sentidos, y por supuesto va a condicionar la interacción de estas personas con el entorno. Horrela, errealitatea gainerako zentzumenek ahalbidetzen duten irispidera mugatzen da, eta jakina, horrek asko baldintzatuko du pertsona horiek ingurunearekin duten eragin-trukea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Sus síntomas más representativos son las alteraciones de la sensibilidad y de la coordinación de los movimientos y sentidos. Sentikortasunaren eta mugimenduen eta zentzumenen koordinazioko alterazioak dira gaixotasunaren sintoma bereizgarrienak.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Nivel sensorial: si le llega la información sensorial y si la integra bien. Zentzumen-maila: zentzumenen informazioa iristen zaion eta ongi integratzen duen.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es muy importante saber qué sentido se ha perdido antes, si la pérdida ha sido simultánea y si es prelocutiva o poslocutiva. Oso garrantzitsua da jakitea zein izan den lehenik galdu duen zentzumena, biak batera galdu dituen eta hizketan ikasi aurrekoa edo ostekoa izan den.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A través del movimiento generado por esta, que actúa de intermediaria entre el niño y el medio, le aporta referencias para la acción y ayudas para experimentar, organizar y reaccionar ante el estímulo, como si de su primer sentido se tratase. Helduak sortutako mugimenduaren bitartez –helduak bitartekaritza egiten du haurraren eta ingurunearen artean–, erreferentziak ematen zaizkio haurrari ekintzarako, eta estimuluen aurrean esperimentatzeko, antolatzeko eta erreakzionatzeko laguntzak ere bai, haren lehen zentzumena balitz bezala.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La posibilidad de intervención, en estas situaciones, es más factible, pero vendrá determinada por otros factores como la edad de aparición y la afectación en cada uno de los sentidos. Esku-hartzeko aukera, horrelako egoeretan, askoz egingarriagoa da, baina beste faktore batzuek baldintzatuko dute, adibidez, zer adinetan agertu zitzaion eta zenbateraino kaltetua duen zentzumen bakoitza.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Podemos tomar esta idea de la comprensión del entorno para aplicarla en los procesos de intervención de adquisición del lenguaje en personas con dificultades graves, tanto sensoriales como de elaboración. Ingurunea ulertzearen ideia hori bera aplika genezake zailtasun larriak –hala zentzumenen arloan nola mezua elaboratzean– dituzten pertsonek hizkuntza bereganatzeko esku-hartze prozesuetan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Su capacidad comunicativa puede empeorar a causa, por ejemplo, del agravamiento de una enfermedad degenerativa que suponga una merma en las funciones cognitiva, sensorial o motriz. Komunikatzeko ahalmenak okerrera egin dezake, adibidez, gaixotasun degeneratibo baten ondorioz, zeinak funtzio kognitiboetan, zentzumen arlokoetan edo motorretan eragin baitezake.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Komunikatzeko trebetasunak (6)
que se lleva a cabo a través de signos diversos, imágenes captadas por los sentidos, gestos o los movimientos corporales. hainbat zeinuren bidez gauzatzen da, baita zentzumenek hautemandako irudiekin, keinuekin edo gorputzaren mugimenduekin ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las imágenes nos comunican una diversa cantidad de mensajes que son percibidos a través de nuestros sentidos sonoros, visuales, etcétera. Irudiek hainbat mezu komunikatzen dizkigute, zeinak entzumenaren, ikusmenaren eta bestelako zentzumenen bidez hautematen baititugu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es importante también señalar que estas personas, especialmente sensibles,suelen agudizar otros sentidos para interactuar y comunicarse. Era berean, garrantzitsua da nabarmentzea pertsona horiek bereziki sentikorrak izaten direla, eta beste zentzumen batzuk fintzen dituztela elkarreragiteko eta komunikatzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Si el cliente está dentro del campo visual del asesor el sentido dominante será la vista. Bezeroa aholkulariaren ikus-eremuaren barruan baldin badago, zentzumen nagusia ikusmena izango da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los sentidos siguen jugando un papel esencial a la hora de consumir contenido audiovisual, por eso la imagen que se proyecta a través de los medios produce un juicio de valor sobre la audiencia. Funtsezko izaten jarraitzen dute zentzumenek ikus-entzunezko edukiak kontsumitzeko; hori dela eta, hedabideen bidez proiektatzen den irudiak balio-judizioa eragiten du ikus-entzuleetan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Según, Enrique Guinsberg, los medios de comunicación son un poderoso medio de socialización, a la par de la familia, la escuela y el trabajo, que modelan los sentimientos, las creencias, entretienen los sentidos, ayudan a formar la imaginación social; en síntesis fomentan y facilitan construcciones mentales por donde transcurre luego el pensamiento de las personas en sociedad. Enrique Guinsbergen arabera, komunikabideak sozializazio-bitarteko ahaltsu bat dira, familiaren, eskolaren eta lanaren parekoa; sentimenduak eta sinesmenak moldekatzen dituzte eta zentzumenak entretenitzen, irudimen soziala sortzen laguntzen; laburbilduz, eraikuntza mentalak sustatzen eta bideratzen dituzte, eta haietatik igarotzen da, ondoren, pertsonen gizarteko pentsamendua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (6)
Los estímulos son impactos que nos llegan al cerebro a través de los cinco sentidos. Estimuluak dira garunera bost zentzumenen bitartez iristen zaizkigun inpaktuak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para que el «marketing de los sentidos» se aplique en el local de forma correcta ten en cuenta que: Lokalean «zentzumenen marketina» zuzen erabiltzeko, kontuan hartu honako hauek:

Materiala: Sistemen integrazioa

La vistaes uno de los sentidos con más peso en comercio, pero, en el caso de los centros de imagen personal, la gente va más a sentir y a escuchar que a mirar. Saltokietan garrantzi handiena duen zentzumenetako batikusmenada, baina irudi pertsonaleko zentroetara, begiratzera baino gehiago, sentitzera eta entzutera doa jendea.

Materiala: Sistemen integrazioa

III Si estimulamos los sentidos del cliente, estamos potenciando las posibilidades de venta. III Bezeroaren zentzumenak estimulatzen baditugu, saltzeko aukerak indartuko ditugu.

Materiala: Sistemen integrazioa

IV Cada sentido tiene sus mecanismos de seducción procura aplicarlos adecuadamente. IV Zentzumen bakoitzak bere mekanismoak ditu limurtzeko: saiatu egoki erabiltzen.

Materiala: Sistemen integrazioa

nPosteriormente, se ha profundizado en su funcionamiento haciendo énfasis en su conexión con el exterior: las entradas como sentidos de lo que sucede en el proceso y las salidas como acciones sobre el proceso. nGero, haren funtzionamenduan sakondu da. Enfasi berezia jarri da kanpoaldearekin duen konexioan: sarrerak prozesuan gertatzen dena igartzeko zentzumenak dira, eta irteerak, berriz, prozesuaren gaineko ekintzak.

Materiala: Sistemen integrazioa