Emaitzak: 14

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (2)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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Parpailaren ezaugarri guztien artetik, gardentasuna da jostunak gehien nabarmendu zuena, Goyaren erretratuetan inspiratuta, askotan aipatu bezala. Ez dago sare arin eta beltzaren azpian igartzen den azala baino gauza poetikoagorik, ezta paparraren, azpilduraren, mahuken eta gonaren ertzean jositako edo nabarmendutako parpaila bat baino poetikoagorik ere; beste gardenki batzuk koloretako hondoekin agertzen dira, esate baterako beroki baten azpiko gerruntze batean zeta arrosa (73. or. il.), baina baita zeta aldakorrak gogorarazten duen jantzian ere. Zaku formako soinekoetan ere, baby dolls delakoetan, parpailaren gardentasunarekin jolas egiten du Balenciagak, soineko estuaren atzetik agertu eta gerriaren fintasuna nabarmenduz (79. or. il.). De entre todas las características del encaje, la transparencia es la que el modisto magnifica con más placer, inspirándose, como se ha puesto de manifiesto a menudo, en los retratos de Goya. Nada es más poético que la piel que se adivina bajo la ligera red generalmente negra, un encaje que sobresale o que está cosido en el borde del escote, del dobladillo, de las mangas y de la falda; otras transparencias aparecen con fondos de colores corno la seda rosa de un corpiño bajo un abrigo (il. p. 73) pero también en el conjunto del atuendo que recuerda a las sedas tornasoladas. Para sus vestidos saco, baby dolls. Balenciaga juega también con la transparencia del encaje, que se desprende claramente del fondo del vestido ceñido haciendo resaltar la finura del talle (il. p. 79).

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Eraikuntza eta obra zibilak (1)
En la ilustración un yesero hecha el saco en la pastera, cribando el yeso a la boca del saco con la mano para que no caiga de golpe. Irudian igeltsugilea zakuko igeltsua ore-ontzira botatzen ari da, eta igeltsua bahetzeko, zakuan egindako zuloan jarrita dauka eskua, igeltsua kolpe batean ez erortzeko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (2)
Dispositivos oscilantes, de elevación y giratorios en maquinaria agrícola, para la protección de plantaciones, elevadores de sacos y otros medios auxiliares para carga y descarga. Nekazaritza-makinen gailu zabukari, jasotzaile eta birakariak, lur-sailak babesteko, zakuak jasotzeko edo karga eta deskargarako bitarteko osagarrietarako.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En estas máquinas, la mezcla de corte (abrasivo/agua) junto con los restos del material cortado van a parar a un depósito recogedor, de donde se extrae mediante una bomba de aspiración hacia un separador centrífugo, el cual deposita en un saco permeable el abrasivo, mientras que el agua regresa al tanque mediante las bombas de descarga. Makina horietan, ebaketa-nahasketa (urratzailea/ura) eta ebakitako materialaren hondakinak depositu biltzaile batera joaten dira. Xurgatze-ponpa baten bidez, depositu horretatik atera eta bereizgailu zentrifugo batera eramaten dira. Bereizgailu horrek urratzailea zaku iragazkor batean uzten du, eta ura tangara itzultzen da deskarga-ponpen bidez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Después de merendar se pueden realizar un cuento con títeres o marionetas y una gymkhana donde las pruebas consistan en llenar cubos de agua transportándola mediante vasi-tos pequeños, hacer un cierto recorrido con las piernas dentro de un saco, romper globos sentándose encima, etc. Askaria hartu ondoren, txotxongiloekin ipuinak egin daitezke, eta gymkhana bat; proba hauek egin daitezke, besteak beste: ura edalontzi txikitan eramanez kuboak bete, zangoak zaku batean sartuta ibili, eta globoak gainean eseriz puskatu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (3)
tumor (bulto) formado por un saco cerrado, normal o accidental, especialmente el que contiene líquido o una substancia semisólida. barruan likidoa edo substantzia erdisolido bat duen zaku itxi batez osaturiko tumorea (irtenunea).

Materiala: Elektroestetika

El "pelo en maza" está anclado a un saco epitelial. Maza-itxurako ilea zaku epitelial bati atxikitzen zaio.

Materiala: Elektroestetika

Durante su ascenso esta célula sufre cambios morfológicos y bioquímicos que transforman progresivamente la original célula basal en un corneocito o célula muerta, autentico saco aplanado repleto de queratina. Igoeran zehar zelula horrek aldaketa morfologikoak eta biokimikoak izaten ditu eta jatorrizko zelula basala korneozito edo zelula hilkeratinaz beteriko zaku zapalabilakatzen dute pixkanaka.

Materiala: Elektroestetika

Nekazaritza (4)
En zonas con riesgo de ataque de roedores, el tronco a veces se envuelve en plástico, lona o tela de saco, etc. Karraskariek eraso egiteko arriskua dagoen lekuetan, batzuetan, plastiko, olana, zaku oihal eta abarrez biltzen da enborra.

Materiala: Nekazaritza

Como contrapartida hay que decir que requiere una elevada inversión en cuanto a instalaciones como invernaderos, sistemas de riego, sacos de cultivo, etc… Aldiz, esan beharra dago inbertsio handia egitea eskatzen duela instalazio hauek eskuratzeko: berotegiak, ureztapen sistemak, laboreak hazteko zakuak, etab.

Materiala: Nekazaritza

Cultivo de tomate sobre sacos de perlita Tomateak perlitaz beteriko zakuen gainean hazten

Materiala: Nekazaritza

Este tipo de canaletas se utilizan tanto para poner los sacos como para rellenarlos de perlita y cultivar acelgas y lechugas quedando como se ve en la siguiente fotografía. Halako kanaletak bai zakuak jartzeko bai perlitaz betetzeko erabiltzen dira, bertan zerbak eta letxugak hazteko, argazkian ikusten denez.

Materiala: Nekazaritza

Ostalaritza eta turismoa (1)
Envases flexibles: a este grupo pertenecen los envases o bolsas tipo “almohada”, que tienen una soldadura longitudinal y dos transversales en los extremos, y los tipos “saco o sobre”, con los cuatro lados sellados. Ontzi malguak. Multzo horretakoak dira burko motako ontziak edo zorroak, luzetara zigilaketa bat dutenak eta beste bi zeharka ertzetan, eta zaku edo gutun-azal motakoak, lau aldeak zigilatuta dituztenak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx