Emaitzak: 407

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (2)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Kat. 63. - Tonuz tonu egindako brodatuak parpailaren apaingarri finak simulatzen ditu tulezko gaueko jaka honetan, 1962. Cat. 63 - El bordado tono sobre tono simula finos motivos de encaje sobre esta chaqueta de noche de tul, 1962.

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Elektrizitatea eta elektronika (33)
Los monitoresanalógicosmonocromostransformanlos colores en tonos de grises. Monitore analogiko kolorebakarrek koloreak tonu grisetara aldatzen dituzte.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un monitor monocromo VGA transforma los 256 colores que recibe de la tarjeta en 64 tonalidades de diferentes grises. VGA monitore kolorebakarrak txarteletik jasotzen dituen 256 koloreak 64 gris tonutan bihurtzen ditu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un análisis armónico del contenido espectral de estas vibraciones en forma de ondas cuadradas revela que están formadas por multitud de armónicos o vibraciones fundamentales (tonos puros). Bibrazio horien espektro-edukia uhin koadrotan harmonikoki aztertzen bada, argi ikusten da uhin horiek oinarrizko bibrazio edo harmoniko ugariz osatuta daudela (tonu garbiz).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El ajuste de gamma cambia las áreas de tonos medios de una imagen sin afectar excesivamente a sus luces y sombras. Gamma doituta, irudi baten tonu erdien eremuak aldatuko ditugu, irudiaren argiei eta itzalei askorik eragin gabe.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El brillo es el balance de tonos claros y oscuros de una imagen. Distira irudi baten tonu argi eta ilunen balantzea da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si trabaja con centralita interna, es posible que dicha centralita no genere ese tono de invitación a marcar, o lo haga fuera de norma. Barneko telefonogunea baduzu, baliteke telefonoguneak deitzeko gonbita egiteko tonurik ez sortzea edo arauz kanpo egitea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se ha realizado una interrupción desde un interruptor o se ha recibido el tono de teléfono ocupado. Etengailu batek etena egin du edo telefonoa okupatuta dagoela adierazten duen tonua jaso dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

tono de línea, de llamada, de ocupado, de congestión. linearen tonua, deiarena, okupatuarena, pilaketarena.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A la central se envía una combinación de los dos tonos, correspondientes a cada tecla. Tekla bakoitzari dagozkion bi tonu moten konbinazio bat bidaltzen da zentralera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Por ejemplo, ciertas combinaciones de tonos azules y verdes pueden dar resultados explosivos. Adibidez: tonu urdin eta berdeen konbinazio batzuek emaitza lehergarriak sortzen dituzte.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (4)
Estas circunstancias especiales respecto al conocimiento del espacio, unido a las alteraciones en el conocimiento del esquema corporal, del tono muscular, de las posturas inadecuadas, y de las posiciones "viciadas" en la marcha, hacen que el niño ciego o deficiente visual grave presente serias dificultades para desplazarse si no se le instruye adecuadamente. Espazioaren ezagutzari buruzko baldintza berezi horien ondorioz, eta haiei loturiko beste zenbait faktoreren eraginez (ez ditu gorputz-eskema, muskuluen tonua, postura desegokiak eta ibiltzeko postura "biziatuak" ondo ezagutzen), haur itsuak edo ikusmen-urritasun larriak dituen haurrak zailtasun handiak izaten ditu leku batetik bestera joateko, behar bezala erakusten ez bazaio.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Buen tono muscular Muskuluen tonu egokia edukitzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

A veces los niños pueden mostrar cierta reticencia a aceptar libros hechos con intencionalidad infantil, pues frecuentemente pecan de una puerilidad excesiva y, en ocasiones, incluso de un tono moralizador elevado. Batzuetan, haurrek halako mesfidantza bat izaten dute haurrentzat idatzitako liburuak onartzeko; izan ere, askotan, gehiegizko umekeria erakusten dute eta, zenbaitetan, tonu moralizatzaile handia ere bai.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El ritmo, el tono de voz, la expresión facial, etc., le irán habituando al lenguaje verbal e irán estructurando su pensamiento. Erritmoari, ahotsaren tonuari, aurpegiko espresioei eta abarrei esker, hitzezko hizkuntzara ohituko da eta pentsamendua egituratzen hasiko da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Informatika eta komunikazioa (1)
Cuando los colores de primer plano y de fondo tienen un tono similar, pueden no proporcionar suficiente contraste en las pantallas monocromáticas, así como a las personas con diferentes tipos de deficiencias de percepción de los colores. Lehen eta atzeko planoko koloreek antzeko tonua dutenean, baliteke behar adinako konstrasterik ez eskaintzea pantaila monokromatikoetan, eta koloreak hautemateko urritasunak dituzten pertsonentzat.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (277)
Llamamostonomuscular a la contracción permanente de determinadas fibras musculares aún en ausencia de estímulos. Muskulu-tonuesaten zaio estimulurik ez dagoenean ere muskulu-zuntz jakinek etengabe izaten duten uzkurdurari.

Materiala: Elektroestetika

El aceite esencial se extrae de sus semillas, y en Estética es inte-resante como anticelulitico en masajes y también para frenar el enve-jecimiento cutáneo, ya que en su composición se encuentra una hor-mona vegetal de caracteristicas similares a los estrógenos, por lo que mejora la circulación de la piel y mantiene el tono muscular y la elas-ticidad cutánea. Hazietatik ateratzen da olio esentziala. Estetikan, antizelulitiko gisa interesgarria da masajeetan, baita larruazalaren zahartzea geldiarazteko ere. Estrogenoen antzeko ezaugarriak dituen landare-hormona bat du konposizioan, eta, horrek larruazalaren zirkulazioa hobetzen du, eta muskuluen tonua eta larruazalaren elastikotasuna zaintzen du.

Materiala: Elektroestetika

Más adelante explicaremos cómo, dependien-do del tiempo de exposición y de la radiación a la que la piel haya sido sometida, se originará un aumento en la actividad melanogenética o simplemente la oxidación de la melanina ya existente, oscureciendo sus tonos durante un breve período de tiempo. aurrerago azalduko dugu nola handitzen den aktibitate melanogenetikoa edo besterik gabe nola oxidatzen den lehendik dagoen melanina, eta denbora-tarte labur batean nola iluntzen diren tonuak, larruazalak jasan duen esposizio- eta erradiazio-denboraren arabera.

Materiala: Elektroestetika

equilibrar el tono muscular; muskuluen tonua orekatzeko;

Materiala: Elektroestetika

Por otra parte el calor de un tono es relativo. Bestetik, tonu baten berotasuna erlatiboa da.

Materiala: Elektroestetika

La clasificación se fundamenta en las propiedades del color, que son, tono, valor y saturación. Kolorearen propietateetan oinarritzen da sailkapena: tonua, balioa eta asetasuna.

Materiala: Elektroestetika

Definimos tono como la propia cualidad que tiene un color. Kolore batek berez duen ezaugarritzat definitzen dugu tonua.

Materiala: Elektroestetika

Tonos son todos los colores del círculo cromático, primarios, secundarios e intermedios. Zirkulu kromatikoko kolore guztiak dira tonuak, bai primarioak, bai sekundarioak, bai tartekoak.

Materiala: Elektroestetika

Podemos decir que cuando se va a la izquierda o a la derecha en el círculo cromático se produce un cambio de tono. Zirkulu kromatikoan ezkerrera edo eskuinera goazenean tonua aldatzen dela esan dezakegu.

Materiala: Elektroestetika

Los diferentes tonos que vemos no aparecen en círculo. Ikusten ditugun tonuak ez dira zirkuluan agertzen.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (25)
Los colores y la alegría que transmiten los carteles contrastan con el tono gris del entorno urbano. Kartelek transmititzen dituzten koloreek eta alaitasunak eta hiri-ingurunearen tonu grisek kontrastatu egiten dute.

Materiala: Irudia

(Por este motivo los coches oscuros se calientan más al sol, que los de tonos claros) (Hori dela eta, auto ilunak gehiago berotzen dira eguzkitan tonu argikoak baino).

Materiala: Irudia

Pérdida de tono y elasticidad de la piel del seno Bularretako larruazalak tonua eta elastikotasuna galtzea.

Materiala: Irudia

Pérdida del tono y elasticidad de la piel Larruazalak tonua eta elastikotasuna galtzea.

Materiala: Irudia

-Pérdida del tono y elasticidad de las fibras de la dermis Dermiseko zuntzek tonua eta elastikotasuna galtzea.

Materiala: Irudia

Pérdida del tono muscular Giharrek tonua galtzea.

Materiala: Irudia

Pérdida de tono muscular. Giharrek tonua galtzea.

Materiala: Irudia

Operaciones sufridas (pueden causar flacidez o pérdida de tono muscular). Ebakuntzak, biguntasuna eta giharren tonua galtzea eragin baitezakete.

Materiala: Irudia

Tono muscular. Giharren tonua.

Materiala: Irudia

El tacto, ya sea mediante el simple contacto, la palpación, la presión con los dedos, o el pellizqueo o pinzamiento, aporta datos muy importantes en el análisis facial, pues permite conocer datos relacionados con la temperatura, humedad, suavidad o aspereza, tono ... Ukituz (ukitze hutsez, haztatuz, hatzez presio eginez eta atximur edo zimiko eginez), aurpegiko analisia egiteko oso datu esanguratsuak biltzen ditugu, larruazalaren tenperaturari, hezetasunari, leuntasunari/laztasunari, tonuari… buruzkoak,

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (3)
Principal contenido, tono y estilo. Eduki, tonu eta estilo nagusia.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En esta fase influyen tanto los factores ambientales (luz, temperatura…) y decorativos (distribución del espacio, mobiliario…), como los factores personales que controla el agente (actitud ante el cliente que entra, sonrisa, mirada, tono y volumen de voz…Especialmente relevantes serán en esta fase las palabras que den inicio al diálogo con el interlocutor. Giroak (argiak, tenperaturak…) eta dekorazioak (espazioaren banaketak, altzariek…) zein agenteak kontrolatzen dituen faktore pertsonalek (sartu den bezeroarekiko jarrerak, irribarreak, begiradak, ahotsaren tonuak eta bolumenak…) dute eragina fase honetan. Solaskidearekin hizketan hasteko erabiltzen diren hitzek berebiziko garrantzia dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Si el tono que empleamos o el momento no es el adecuado, a lo mejor no conseguiremos nuestro propósito. Erabilitako tonua edo unea ez badira egokiak, agian ez dugu gure helburua lortuko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Kimika (1)
Una vez que se ha dotado a la pasta de la blancura adecuada, puede agregarse colorante para la estabilización del tono exacto. Oreari zuritasun egokia eman ondoren, koloratzailea gehitu diezaiokegu tonu jakin egonkor bat lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Komunikatzeko trebetasunak (23)
Los diferentes tonos pueden cambiar completamente el mismo mensaje verbal. Zer tonu erabiltzen dugun, erabat alda liteke ahozko mezua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Lenguaje, sonidos, parte expresiva, elemento vocal, intensidad, tono, estilo, fluidez. Hizkuntza, soinuak, alde adierazkorra, elementu bokalak, intentsitatea, tonua, estiloa, etorria.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La elección del tono de maquillaje se realizará en función del color general de la tez. Makillajearen tonua hautatzeko, aurpegiko larruazalaren kolore orokorra hartuko da kontuan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La base de maquillaje será más cubriente, pudiendo bajar un tono. Makillajearen oinarriak gehiago estal dezake, eta tonu bat ere beheratu liteke.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Cuidar el tono y el volumen de voz. •Ahotsaren tonua eta bolumena zaintzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Mala entonación (entonar bien, implica adecuar la elevación o descenso del tono de nuestra voz al tipo de información que estamos transmitiendo). Intonazio txarra (ondo intonatzeak eskatzen du gure ahotsaren tonua egokiro igotzea eta jaistea, transmititzen ari garen informazioaren arabera).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor diseñará unas fichas en las que irá anotando, las cualidades de la voz del cliente respecto a supronunciación, dicción, timbre,lanzamiento, tono, ritmo, modulación y pausas en la lectura de un texto en voz alta. Aholkulariak hainbat fitxa diseinatuko ditu, bezeroaren ahots-ezaugarriekin lotutako hainbat auzi apuntatzeko, hala nola ahoskera, dikzioa, tinbrea, irteera, tonua, erritmoa, modulazioa eta atsedenak, testu bat ozen irakurtzen ari dela.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las primeras preguntas son estratégicas: marcan el tono y estilo de la encuesta. Lehendabiziko galderak estrategikoak dira: inkestaren tonua eta estiloa markatzen dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es el tono emocional adecuado para la situación en la que se está interactuando. Interakzio-egoerarako tonu emozional egokia.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Hará inflexiones de voz evitando un tono monocorde habitual al leer de corrido. Ahots-inflexioak egingo ditu, jarraian irakurtzean sortu ohi den tonu monokordea saihesteko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (3)
Cuando subes el tono de voz, cuando lo bajas, si te ríes al hablar… cada vez que lo haces aplicasparalinguísticay eso dice mucho del estado de ánimo y la importancia que le das al tema sobre el que comunicas. Ahotsaren tonua igotzean edo jaistean, hizketan barre egitean…, halako zerbait egiten duzun bakoitzeanparalinguistikaari zara erabiltzen eta asko esaten du zure gogo-aldarteaz eta hizketagaiari ematen diozun garrantziaz.

Materiala: Sistemen integrazioa

Si fuese muy «alaaaaaargado» los tonos cálidos al fondo reducen esa sensación y, si es muy corto (tienen poco fondo), pinta la pared del fondo de un color frío y ganas en percepción de profundidad. Luze-luzea bada, lokalaren amaieran tonu beroak jarrita, sentsazio hori murriztu egingo da, eta oso laburra bada (sakonera gutxikoa), margotu amaierako horma kolore hotz batez, eta sakontasun-pertzepzioa handituko duzu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Si estudias peluquería, céntralo en clientes que suelan teñirse a menudo el pelo de diferentes tonos e incluso colores. Ile-apainketa ikasten ari bazara, egin ezazu ilea askotariko tonu edo koloretan maiz tindatu ohi duten bezeroentzat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (1)
En general las tuberías para evacuación interior de aguas residuales y pluviales se identifican visualmente por su color, principalmente las tuberías de PVC serán reconocibles por estar colores grises, así como las tuberías de PP-HT1del tipo monocapa. Sin embargo, las tuberías compuestas (varias capas) de PVC y sobre todo las de PP se reconocen por tonos que varían desde la crema o marfil hasta el azul oscuro. Normalean, begi hutsez ere erraz jakiten da zein diren eraikinetako euri- eta hondakin-urak husteko barruko instalazioetako hodiak, koloreagatik: PVCzko hodiak grisak izan ohi dira, eta geruza bakarreko PP-HTzko hodiak ere bai; aldiz, PVCzko hodi konposatuak (zenbaiT1geruzaz osatuak), eta PPzkoak batik bat, beste kolore batekoak izan ohi dira, askotan tonu argikoak (krema-kolorekoak edo bolikarak), baina urdin ilunak ere bai.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx