Emaitzak: 302

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (31)
Entre el microprocesador propiamente dicho y la memoria principal también se intercala una memoria caché de segundo nivel L2 (típica de 512 Kbytes) a la velocidad del bus con capacidad de almacenamiento mayor que L1, pero menor que la memoria principal; en el caso de los microprocesadores Pentium II, P-III y posteriores así como sus equivalentes, la caché L2 también está incorporada en el propio procesador, siendo ésta la tendencia en todos los fabricantes. Mikroprozesadorearen eta memoria nagusiaren artean ere L2 (512 kilobyteko ohikoa) bigarren mailako cache-memoria bat tartekatzen da, L1ek duen biltegiratzeko gaitasuna baino handiagoa baina memoria nagusiaren biltegiratzeko gaitasuna baino txikiagoa duen busaren abiaduran. Pentium II, P-III eta ondorengo mikroprozesadoreetan eta horien baliokide direnetan, L2 cachea prozesadoreak berak izaten du erantsita, eta horixe da fabrikatzaile guztien joera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La página TEMPE (Fig. 4.68) contiene los indicadores binarios de panel y alarmas descritos anteriormente y un gráfico de tendencias para observar las variaciones de temperatura a lo largo del tiempo. TENPE orrialdeak (4.68. irudia) aurretik azaldu ditugun panel- eta alarma-adierazgailu bitarrak ditu, baita joeren grafiko bat ere, tenperaturak denboran zehar dituen aldaketak ikusteko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Actualmente conviven con la instrumentación digital, aunque su tendencia es desaparecer. Gaur egun tresna digitalekin batera erabiltzen dira, baina desagertzeko joera dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esta tendencia ha ido en aumento, de tal manera que hoy día las opciones existentes son numerosísimas. Joera horrek aurrera jarraitu du eta, gaur egun hainbat eta hainbat aukera dago.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Estudia los Partes de No Conformidad recibidos de las Infraestructuras Comunes de Telecomunicaciones para analizar las posibles tendencias o repeticiones en su Zona, identificar la causa real de las mismas y proponer Acciones Correctoras o Preventivas Telekomunikazio-azpiegitura komunei buruz jasotako kalitate-maila desegokiko parteak aztertzen ditu, bere eremuan kalitate-maila desegokiko egoera horiek errepikatu diren edo egoera horiek gertatzeko joerarik baden aztertzeko, arrazoiak identifikatzeko, eta ekintza zuzentzaileak edo prebentiboak proposatzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esta tendencia ya es seguida por la mayoría de los fabricantes europeos (Volvo, Saab, Renault, etc.) Europako fabrikatzaile gehienek joera hori jarraitzen dute (Volvo, Saab, Renault eta abar).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

También se hace un somero repaso a las tendencias actuales sobre la protección y la seguridad en estos sistemas. Horrez gain, sistema horietako egungo babes- eta segurtasun-joerei buruzko azaleko errepasoa egin dugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al programar una gráfica de tendencias podremos definir parámetros tales como la resolución de los ejes, títulos, número de plumas o colores. Joera-grafikoak programatzean, hainbat parametro defini ditzakegu, besteak beste, ardatzen bereizmena, tituluak, luma kopurua edo koloreak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La creación de una tendencia en tiempo real se realiza como sigue: Honela sor daiteke joera bat, denbora errealean:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En nuestro caso podremos visualizar hasta ocho variables de forma simultánea y, como en el caso de las tendencias en tiempo real, definir la mayoría de los parámetros de visualización. Guk, oraingo honetan, gehienez ere, zortzi aldagai bistara ditzakegu aldi berean, eta denbora errealeko joeretan bezala, bistaratze-parametro gehienak defini ditzakegu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (20)
Visto a largo plazo, se advierte una tendencia regresiva en el número de empleados de las industrias que realizan trabajos muy repetitivos, lo cual no solamente es debido a la creciente automatización, sino a que en un futuro próximo no se encontrará personal para según qué tipo de trabajos. Epe luzera begira, oso lan errepikakorrak egiten dituzten fabriketako langile kopurua txikituz doa. Hori ez da soilik automatizazioaren eragina; izan ere, etorkizun hurbilean oso zaila izango da lan mota jakin batzuetarako langileak aurkitzea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

en continuo o a tiempos establecidos y a través de colectores de datos o de conexionado directo a ordenador permite que éste, procesando los mismos por Fourier o la transformada rápida de Fourier FFT, etc. compare las mediciones con criterios de alarma o referencia, y/o tomando los datos de la Base de Datos generada, analice tendencias, por regresión en síntomas significativos, para prever las reparaciones antes de que se produzca la avería. era jarraituan edo aurrez zehaztutako uneetan, eta datu-biltzaileen bidez edo ordenagailura zuzenean konektatuta, ordenagailuak, Fourier-en edo Fourier-en transformatu bizkorraren bidez, neurketa horiek alarma- edo erreferentzia-irizpideekin erka ditzake, eta/edo sortutako datu-baseko datuak oinarri hartuta, joerak analiza ditzake, sintoma esanguratsuen erregresioaren bidez, konponketak aurreikusteko matxura gertatu baino lehen.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El titanio tiene tendencia a ser inerte a temperaturas bajas pero combina con muchos reactivos a temperaturas altas. Tenperatura txikietan, titanioak inerte edo geldoa izateko joera du, baina tenperatura handietan, erreaktibo askorekin konbinatzen du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Test de tendencia en los ejes analógicos. Joera-testa ardatz analogikoetan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Cada vez es mayor la tendencia de emplear Servicios de Mantenimiento Contratados. Mantentze-zerbitzua kontratatzeko gero eta joera handiagoa dago.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La media de los indicadores y las tendencias de los índices pueden ayudar en el control de los ratios. Adierazleen batezbestekoak eta indizeen joerak lagungarri izan daitezke ratioak kontrolatzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Activación del test de tendencia. Joera-testa aktibatzea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Debido a esta tendencia, el radio mínimo aconsejable al que se puede doblar el tubo es alrededor de 1,5 veces el diámetro exterior del tubo cuando se usa un sistema de refuerzo interno, ya sea mandril o arena, y de 3 veces cuando no se usa ningún sistema de refuerzo. Joera hori dela medio, hodia tolesteko gomendagarria den gutxieneko erradioa hodiaren kanpoko diametroa baino 1,5 handiagoa da, gutxi gorabehera, barruko errefortzu-sistema erabiltzen denean (mandrila nahiz harea), eta 3 aldiz handiagoa, errefortzu-sistemarik erabiltzen ez denean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La tendencia al arrugado se reduce al aumentar la relación entre el espesor y el diámetro de la chapa inicial. Zimurtzeko joera murriztu egiten da hasierako txaparen lodieraren eta diametroaren arteko erlazioa handitzen denean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En las operaciones de torneado interior es frecuente el uso de un radio de punta pequeño, precisamente para minimizar la tendencia a las vibraciones debido al mayor voladizo de las barras de mandrinar. Barneko torneaketa-eragiketetan, punta-erradio txikia erabiltzen da maiz, bibrazioetarako joera txikiagotzeko, hain zuzen ere. Izan ere, mandrinatzeko barren hegada handiagoa izaten da.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (1)
Por tanto, la tendencia que se apunta tiende hacia la especialización geográfica, temática o corporativa. Hortaz, espezializazio geografikoa, tematikoa edo korporatiboa da joera.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (62)
Esta persona tiene la piel muy sensible y con gran tendencia a la formación de telangiectasias. Bere larruazala oso sentikorra da eta telangiektasiak izateko joera du.

Materiala: Elektroestetika

También se recomienda para trabajar sobre pieles con tendencia a la rotura de capilares. Kapilarrak hausteko joera duten larruazaletan jarduteko ere gomendatzen da.

Materiala: Elektroestetika

Si la persona sobre la que se van a utilizar tiene tendencia a sufrir reac-ciones alérgicas, realizar la prueba del parche con el producto final a utilizar (preferiblemente con el aceite a utilizar puro, en primer lugar, esperando 12 horas desde su aplicación para observar posibles res-puestas, y una prueba posterior con la dilución final, que también se mantendrá durante 12 horas para esperar una posible reacción). Olio esentzialez baliatuko den pertsonak erreakzio alergikoak izateko joera badauka, egin adabakiaren proba erabiliko den azken produktuarekin: ahal dela, hasi olio puruarekin, eta itxaron 12 orduz aplikatzen denetik erantzunak ikusteko; eta, ondoren, egin proba bat azken diluzioarekin, eta 12 orduz eduki eragin dezakeen erreakzioa ikusteko.

Materiala: Elektroestetika

Una clienta tiene la piel muy sensible, con tendencia a congestionarse y a descamarse, deshidratándose muy fácilmente. Gaixo baten larruazala sentikorra da, kongestionatzeko eta ezkatatzeko joera du eta erraz deshidratatzen da.

Materiala: Elektroestetika

formados por los halógenos ("formadores de sales"), elementos que integran el grupo VII B de la tabla periódica, los que tienen el carácter más electronegativo y no metálico, con gran tendencia a captar 1 electrón. halogenoek (“gatz-eratzaileak”) osatuta daude. Taula periodikoaren VII B taldea osatzen dute, izaera elektronegatiboena eta ez-metalikoa dute eta elektroi bat hartzeko joera dute.

Materiala: Elektroestetika

Todos ellos tienen una gran tendencia a ceder el electrón libre de su última capa. azken geruzako elektroi askea uzteko joera handia dute guztiek.

Materiala: Elektroestetika

B) Tendencia a la intimidad y soledad B) intimitaterako eta bakardaderako joera

Materiala: Elektroestetika

Sinceramente, las predicciones sobre colores y últimas tendencias en maquillaje no son más que artimañas para que uno compre más productos. Egia esanda, makillajeko koloreei eta azken joerei buruzko iragarpenak jendeak produktu gehiago erosteko trikimailuak baino ez dira.

Materiala: Elektroestetika

corrector beige con tendencia naranja laranjarako joera duen zuzentzaile beixa

Materiala: Elektroestetika

se utiliza en pieles medias con tendencia a pálidas. tarteko tonuko azal argienetan erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (5)
Dentro de las cámaras digitales de tipo profesional, la tendencia de casi todos los fabricantes es reutilizar los componentes clásicos de una cámara, como es el caso de las lentes, velocidad de disparo o diafragma. Kamera digital profesionalen artean, kamera bateko osagai klasikoakhala nola lenteak, kliskatze-abiadura edo diafragmaberrerabiltzeko joera dute ia fabrikatzaile guztiek.

Materiala: Irudia

Este gran cartel de la "Fundación Purina" intenta que los dueños de perros con tendencias poco responsables, se pongan en el papel de su animal y asuman el valor de la lealtad que el perro profesa por su dueño. Purina Fundazioaren kartel honen bidez, zakurren jabe arduragabeak animaliaren azalean jartzea eta zakurrak jabeari dion leialtasuna balioestea lortu nahi da.

Materiala: Irudia

Cierre:La tendencia de la percepción es percibir objetos completos y cerrados. Itxiera:pertzepzioaren joera objektu osoak eta itxiak dira.

Materiala: Irudia

El coste total puede decirse que se mantiene razonablemente bajo y, además, hay la tendencia a analizar por separado el coste de pantalla, amplificador y el normalmente necesario ecualizador. Sistemaren kostu osoa nahiko txikia da, eta, gainera, pantailaren, anplifikadorearen eta normalean behar izaten den ekualizadorearen kostua bereizita aztertu ohi da.

Materiala: Irudia

En estos casos, la tendencia nos dice que cada uno de los AudioFile, en lugar de utilizarse en proyecto del principio al fin, se emplea para realizar una función especializada. Kasu horietan, erabiltzaile gehienek funtzio espezializatu bat egiteko erabiltzen dute AudioFile sistemetako bakoitza, proiektuaren hasieratik bukaerara erabili beharrean.

Materiala: Irudia

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
Este procedimiento nos da tablas con corte perpendicular a los anillos, que evitan en parte la tendencia a la deformación. Prozedura honen bidez, eraztunekiko ebaki perpendikularrak egiten ditugu, eta horren araberakoak dira oholak; hartara, neurri batean, deformatzeko joera izan dezaten galarazten dugu.

Materiala: Egurraren teknologia

Su posición es generalmente horizontal, con tendencia a bajar por la parte del respaldo. Oro har, horizontala izaten da eserlekua, eta beheratzeko joera du bizkarraldean.

Materiala: Egurraren teknologia

Ostalaritza eta turismoa (21)
En esta unidad vamos a analizar el concepto de turismo y otros relacionados, la historia de este fenómeno, sus efectos positivos y negativos, la propia estructura del sector turístico, sus tendencias, los profesionales que prestan sus servicios al turista, la influencia de las nuevas tecnologías en el sector y por último, algunos eventos nacionales e internacionales relacionados con el turismo. Unitate honetan aztertuko ditugu turismo kontzeptua eta harekin erlazionatutako beste batzuk, turismoaren fenomenoaren historia, haren efektu positibo eta negatiboak, turismo-sektorearen egitura, joerak, turistei zerbitzua ematen dieten profesionalak, teknologia berriek sektorean duten eragina eta, azkenik, turismoarekin erlazionatutako Espainiako eta nazioarteko zenbait ekitaldi.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Dichas tendencias están referidas al mercado turístico; por tanto, algunas lo estarán a la oferta y otras a la demanda. Joerok turismo-merkatuarekin lotuta daude; beraz, batzuk eskaintzarekin eta beste batzuk eskaerarekin lotuta.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Aunque en unidades posteriores se va a analizar cada uno de estos bloques (oferta y demanda), es fundamental que en una unidad introductoria como es esta Unidad 1 se arranque conociendo las principales tendencias actuales de nuestro sector turístico. Liburuko beste unitate batzuetan bi blokeok (eskaintza eta eskaera) sakon aztertuko ditugun arren, nahitaezkoa da sarrera gisako 1. unitate honetan gure turismo-sektorearen gau egungo joera nagusiak aipatzea.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Esta tendencia estaría en relación con la anterior. Aurreko joerarekin lotua dago hau.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La tendencia en la actualidad es crear parques temáticos en zonas turísticas consolidadas con el fin de poner a disposición del turista una oferta de ocio adicional, sobre todo en algunos destinos que precisan de una regeneración por encontrarse en una fase de declive. Gaur egun, joera da parke tematikoak gune turistiko egonkortuetan jartzea, turistei aisia-eskaintza gehigarri bat egiteko; batez ere, gainbehera doazen tokietan daudelako berrindartu beharrean dauden zenbait destinotan.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La tendencia inmoderada a adquirir, gastar o consumir bienes, no siempre necesarios se denomina «consumismo». Ondasunak —denak ez beharrezkoak— erosteko, xahutzeko edo kontsumitzeko joera neurrigabeari «kontsumismo» deritzo.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Si además de esto se tiene en cuenta que una de las tendencias actuales del sector turístico es la existencia de un cliente cada vez más exigente y experimentado, se puede afirmar que parte de estas exigencias irán dirigidas al trato recibido del personal de las empresas turísticas y a la profesionalidad del mismo: Horrez gain, kontuan harturik turismo-sektorearen gaur egungo joera bat dela bezeroa gero eta zorrotzagoa eta esperientzia handiagokoa izatea, baieztatu daiteke bezeroak egiten dituen eskakizunek zuzeneko lotura izango dutela turismo-enpresetako langileek ematen duten tratuarekin eta haien profesionaltasunarekin:

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Algunas de las tendencias más importantes entre las empresas de alojamiento son las de la diversificación e innovación en la oferta de servicios, de tal forma que se adapten lo más posible a diferentes tipos de clientes. Ostatatze-enpresen joerarik garrantzitsuenetako batzuk zerbitzu-eskaintzaren dibertsifikazioa eta berrikuntza dira, bezero mota bakoitzari ahalik eta gehien egokitzeko.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Con la siguiente lectura, podremos comprobar dichas tendencias en el sector. Irakurgai honetan aurkituko ditugu sektoreko joera horietako batzuk.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

La tendencia actual en estos es evitar ese «monocultivo turístico», de tal forma que en un mismo espacio se ofrezca la posibilidad de disfrutar del turismo de sol y playa, cultural, de ocio nocturno, de práctica de deportes, etc. Gaur egungo joera da «ardatz bakarreko turismoa» saihestea, eremu bakar batean eguzkia eta hondartzaz, kulturaz, gaueko aisialdiaz, kirolaz eta abarrez gozatzeko aukera eskaintzeko.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Administrazioa eta kudeaketa (3)
Así, podremos hacer comparaciones entre ellos para analizar sus causas y entre sus resultados en diferentes períodos para conocer su tendencia. Hala, bada, konparazioak egin daitezke haien artean kausak aztertzeko,bai eta urte-sasoi desberdinetako emaitzen artean ere, joera ezagutzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Esta tendencia no solo se observa en España, sino que es la tónica general a escala europea. Joera hori ez da Espainian soilik hautematen, Europako joera orokorra baita.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

La tendencia actual de las empresas es precisamente intentar desligar los incrementos salariales anuales de los trabajadores de las subidas del IPC (índice de precios al consumo) para vincularlos a la productividad, de forma que si la empresa gana, el trabajador gana. Gaur egungo joera da, hain zuzen ere, langileen urteko soldata-igoera KPIaren (kontsumo-prezioen indizea) igoeratik bereiztea eta produktibitatearekin lotzea, halako moldez, non enpresak irabazten badu langileak ere irabazi egingo baitu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (22)
De cualquier manera, será un elemento a tener presente, porque es una muestra de gran dinamismo y vitalidad de tendencias e intereses ciudadanos que quizás con el tiempo llegarán a formalizarse. Edonola ere, kontuan izan beharreko elementua izango da; izan ere, herritarren joeren eta interesen dinamismo eta bizitasun handiko lagina da, agian denborarekin formalizatu daitekeena.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por ello, puede decirse que, en el proceso de comunicación y difusión, elmarketinges un instrumento de creación de expectativas y de sugerencia de tendencias de actividad y consumo cultural, un promotor de formas creativas y un estímulo para el emprendimiento cultural, siempre y cuando se gestione correctamente. Horregatik, komunikazio- eta hedapen-prozesuan, marketina igurikapenak sortzeko eta kulturako jardueren eta kontsumoen joerak iradokitzeko tresna bat da, sortze-formen sustatzaile bat eta kultura sustatzeko bizigarri bat, betiere ondo kudeatzen bada.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el contexto del encuentro entre culturas, dentro de su variedad y sus circunstancias particulares, se pueden identificar tendencias de encuentro/desencuentro entre culturas con relaciones interculturales múltiples y complejas, y una intervención abstracta de instituciones de poder altamente jerarquizadas a las que las comunidades y personas tienen un difícil o nulo acceso, como en el caso de las políticas culturales públicas de intercambio y cooperación. Kulturen arteko topaketaren testuinguruan, aldaeren eta ezaugarri berezien barruan, kulturak topatzeko / ez topatzeko joerak eta kulturarteko harreman askotarikoak eta konplexuak identifika daitezke. Halaber, hierarkizazio handiko botere-instituzio abstraktuen esku-hartze bat dago. Komunitateentzat eta pertsonentzat oso zaila da instituzio horietara heltzea, edo ezin dute heldu; adibidez, elkartrukerako eta lankidetzarako kultura-politika publikoetan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El aumento de lasdesigualdades socioeconómicas, con tendencias extremistas acentuadas por el carácter neoliberal y de gran competitividad de las políticas económicas. Desberdintasun sozioekonomikoakhanditzea eta muturreko joerak nabarmentzea, politika ekonomikoak izaera neoliberalekoak eta lehiakortasun handikoak direlako.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Además las tendencias de los mercados se producen a nivel mundial de modo que les afectan sucesos y orientaciones de cualquier punto del planeta. Gainera, merkatuen joerak mundu mailan gertatzen dira; beraz, munduko edozein lekutako gertaerek eta joerek eragiten diete.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En un contexto de encuentro entre las culturas, con tendencias que van desde la globalización más radical caracterizada por la desigualdad hasta el espacio local, la glocalización aparece como lugar de confluencia y pluralidad en la comprensión de los demás, donde se planea la necesidad de elaborar unas líneas o principios para la superación de todos los dilemas planteados. Kulturak topatzen diren testuinguru batean, non askotariko joerak baitaude —muturreko globalizaziotik hasi, zeinak desberdintasuna baitu ezaugarri, eta tokiko eremuraino—, glokalizazioa elkargune eta pluraltasun-gune bat da besteak ulertzeari dagokionez, eta, han, azaltzen diren dilema guztiak gainditzeko ildoak edo printzipioak sortzeko beharra planifikatzen da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En la actualidad hay una tendencia a valorar a las personas mayores de manera negativa, subestimando sus aportaciones a las comunidades e ignorando las nuevas posibilidades que aparecen a estas edades. Gaur egun adineko pertsonak modu negatiboan baloratzeko joera dago, eta komunitateei egiten dioten ekarpena ez da behar bezala baloratzen. Horrez gain, adin horretan agertzen diren aukera berriei ez ikusi egiten zaie.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El panorama de la intervención cultural varía constantemente, y aunque se concreta, sí, en cada contexto de manera diferente y única, siempre están presentes corrientes de influencia global de tendencia unificadora en cuanto a sus rasgos más generales. Etengabe aldatzen da esku-hartzearen panorama, eta, nahiz eta testuinguru bakoitzean modu berezi eta bakarrean zehazten den, beti dira kontuan hartzekoak eragin globaleko korronteak, zeinak, oro har, bateratzaileak baitira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Y de igual manera que cualquier política cultural debe ajustarse a su contexto de intervención específico, la influencia de las tendencias y fenómenos asociados a la globalización no puede eludirse en modo alguno: movimientos migratorios, contextos urbanos que absorben ya más población que los contextos rurales, tecnificación de las relaciones... son realidades de las que se ha de partir. Batetik, kultura-politika orok bere esku-hartze testuinguruari erreparatu behar dio, bai, eta, bestetik, ezin zaio izkina egin globalizazioari loturiko joera eta fenomenoen eraginari: migrazioak, hiri-testuinguruak —zeinetan landa-testuinguruetan baino jende gehiago bizi baita—, harremanen teknifikazioa... Kontuan hartu beharreko abiapuntuak dira horiek denak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Carece ya de sentido la iniciativa desconectada de un contexto más amplio que el local cuando las tendencias globalizadoras se hacen notar. Ez dute zentzurik lekuko ikuspegia hutsari erreparatzen dioten ekimenek, testuinguru zabalagoa bat ahaztuta, globalizazioaren eragina gero eta nabarmenagoa denean.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (3)
La tendencia en la gestión de residuos industriales tiene como objetivos futuros la reducción del volumen de residuos (principalmente el de residuos especiales) y la reducción de su peligrosidad o toxicidad. Industria-hondakinen kudeaketaren azken joeren helburua da, batetik, hondakinen bolumena murriztea (bate ere, hondakin bereziena), eta, bestetik, hondakinen arriskugarritasuna edo toxikotasuna murriztea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El potencial redox expresa la tendencia del suelo a oxidar o a reducir. Erredox potentziala. Lurzoruak oxidatzeko edo erreduzitzeko duen joera da erredox potentziala.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La tendencia de los minerales del suelo hacia su oxidación o su reducción son los responsables de la tendencia general del suelo. Berez, lurzoruko mineralek oxidatzeko edo erreduzitzeko duten joera da lurzoruaren joera orokorraren eragilea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (11)
Este efecto se da en zonas climáticas de baja insolación, en árboles sombreados accidentalmente o también en partes de cada árbol, provocándose así la tendencia natural en los árboles a formar copas aparasoladas al envejecer, por falta de renovación vegetativa en la zona interna sombreada. Horixe gertatzen da, hain zuzen ere, intsolazio baxuko gune klimatikoetan, ustekabean itzalez estaliriko zuhaitzetan nahiz zuhaitz ataletan; ondorioz, zuhaitzek eguzkitako itxurako adaburuak osatzeko joera naturala hartzen dute zahartzean, itzalez estaliriko barne gunean berritze begetatiborik ez dagoela eta.

Materiala: Nekazaritza

Vigor medio; brotes jóvenes con tendencia a la verticalidad; ramas con entrenudos cortos; algo vecero; le conviene el aclareo de frutos indar ertainekoa; kimu gazteek bertikaltasunerako joera dute; adarretako adabetarteak laburrak dira; badu fruitua bi urtean behin emateko joera pixka bat; fruitu bakantzea egitea komeni zaio

Materiala: Nekazaritza

Mitad de otoño, pero con tendencia a volverse harinosa udazkenaren erdialdean, baina irintsu bihurtzeko joera du

Materiala: Nekazaritza

Redondeado regular, con tendencia a alargarse erregularki biribildua, luzatzeko joerarekin

Materiala: Nekazaritza

Vigor medio; rústico; tendencia a desguarnecerse; le conviene aclarar el fruto indar ertainekoa; zakar xamarra; babesik gabe gelditzeko joera du; fruitu bakantzea egitea komeni zaio

Materiala: Nekazaritza

Buen vigor; rústico; tendencia a la vecería; algo sensible al chancro. aski indartsua; zakar xamarra, fruitua bi urtean behin emateko joera; zertxobait sentibera txankroarekiko.

Materiala: Nekazaritza

Buen vigor; con ramas fuertes; tendencia a la vecería, rústico. aski indartsua; adar indartsuak; fruitua bi urtean behin emateko joera, zakar xamarra.

Materiala: Nekazaritza

En zonas con tendencia a largos períodos de sequía, se aconseja realizar una pasada de cultivador a los pocos días de cualquier lluvia en los árboles de secano (olivos, almendros, algarrobos) para romper la capilaridad superficial del suelo y retener la humedad en profundidad y así mejorar el desarrollo de los árboles. Lehorte aldi luzeak egon ohi diren lekuetan, lehorreko arboletan (olibondoak, almendrondoak, algarroboak) kultibadorea pasatzea komeni da euria egin eta egun gutxira, lurzoruaren azaleko kapilaritatea hautsi, sakoneran hezetasunari eutsi eta, hala, arbolen garapena hobetzeko.

Materiala: Nekazaritza

Hay una tendencia a la especialización. Espezializaziorako joera dago.

Materiala: Nekazaritza

El césped cortado en este período tiene tendencia a Ez da komeni izaten ez arbolarik moztea eta lehortzen jartzeko landarerik biltzea.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (15)
3Favorecer el empleo de las nuevas tendencias en animación turística. 3Joera berriak animazio turistikoan erabiltzea bultzatzea.

Materiala: Animazio turistikoa

Evolución y tendencias en la animación turística Animazio turistikoaren bilakaera eta joerak

Materiala: Animazio turistikoa

Es el principal referente del turismo en el ámbito mundial en cuanto a información, tendencias, desarrollo, etc. Turismoaren erreferente nagusia da mundu mailan informazioari, joerei, garapenari... dagokienez.

Materiala: Animazio turistikoa

Evolución y tendencias de la animación turística Animazio turistikoaren bilakaera eta joerak

Materiala: Animazio turistikoa

Se pueden diferenciar las tendencias en la animación turística según las distintas facetas que la componen. Osagaien alderdien arabera bereiz daitezke animazio turistikoko joerak.

Materiala: Animazio turistikoa

En unión con las dos tendencias anteriores en cuanto personal, y paralelamente a ellas, se halla una nueva tendencia que cada vez tiene más penetración, consistente en involucrar a todo el personal del hotel de maneras distintas: Langileei dagozkien aurreko bi joera horiekin batera, gero eta gehiago ari da hedatzen joera berri bat, hoteleko langile guztien parte-hartzea eskatzen duena:

Materiala: Animazio turistikoa

La utilización de las, ya no tan nuevas, tecnologías se configura como parte fundamental de las tendencias en animación turística. Teknologia berriak (jada ez dira hain berriak) funtsezkoak dira animazio turistikoko joeren artean.

Materiala: Animazio turistikoa

La tendencia a realizar actividades respetuosas con la naturaleza, la ecología y propuestas amables con el medio ambiente son altamente valorados por los turistas. Turistek asko eskertzen dituzte natura eta ekologia errespetatzen dituzten jarduerak eta ingurumena zaintzen duten proposamenak.

Materiala: Animazio turistikoa

Las nuevas tendencias en animación turística: Animazio turistikoko joera berriak:

Materiala: Animazio turistikoa

b) La animación no está afectada por nuevas tendencias. b) Animazioak ez du joera berrien eraginik.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Las lentes de las cámaras no profesionales, suelen tener cierta tendencia a deformar la imagen. Kamera ez-profesionaletako lenteek irudia deformatzeko joera izan ohi dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (17)
Tendencia popular:se trata de anunciar un producto como el más consumido, apreciado y valorado por los consumidores. Joera hedatua:helburua da produktua kontsumitzaileek gehien kontsumitzen, estimatzen edo baloratzen dutena dela iragartzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Impulso, tendencia, postura, sentimiento, aspiraciones y preferencias que influyen en el grado de implicación y de actuación de la persona en una situación determinada. Egoera zehatz batean pertsona baten inplikazio-mailan eta jardunean eragiten duten bultzada, joera, jarrera, sentimendua, helburuak eta lehentasunak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Supone buscar tendencias, relaciones entre diferentes tipos de datos, evaluar el desempeño en función de los planes, extraer conclusiones, prever los problemas e identificar las soluciones y las prácticas óptimas para la adopción de decisiones. Askotariko datuen arteko joerak eta erlazioak bilatzen dira; jarduna ebaluatzen da planen arabera; ondorioak ateratzen dira, arazoak aurreikusi, eta konponbideak eta jardunbide egokienak identifikatzen dira, gerora erabakiak hartze aldera.

Materiala: Sistemen integrazioa

En los datos cualitativos –textos descriptivos, respuestas de cuestionarios, fotografías, mapas, vídeos–, en primer lugar, se deben identificar y resumir los puntos sobresalientes; a continuación, los puntos más importantes se pueden clasificar en categorías y subcategorías que representen las tendencias observadas, para un análisis posterior. Datu kualitatiboetan –testu deskribatzaileak, galdetegien erantzunak, argazkiak, mapak, bideoak–, lehenik eta behin, puntu nagusiak identifikatu eta laburbildu behar dira; jarraian, punturik garrantzitsuenak behatutako joerak adierazten dituzten kategoria eta azpikategorietan sailkatu daitezke, gerora aztertzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Calendarios (para representar las tendencias estacionales). ✓Egutegiak (urtaroetako joerak irudikatzeko).

Materiala: Sistemen integrazioa

La información sobre el desempeño y la eficacia del sistema de gestión de la calidad, incluidas las tendencias relativas a: la satisfacción del cliente y la retroalimentación, el grado en que se han logrado los objetivos de la calidad, el desempeño de los procesos y conformidad de los productos y servicios, las no conformidades y acciones correctivas, los resultados de seguimiento y medición, los resultados de las auditorías, el desempeño de los proveedores externos. Jardunari eta kalitatearen kudeaketa-sistemaren eraginkortasunari buruzko informazioa, honako alderdi hauen joerari buruzkoa barne: bezeroaren gogobetetasuna eta atzeraelikadura, kalitatearen helburuen lorpen-maila, prozesuen jarduna eta produktuen eta zerbitzuen adostasuna, desadostasunak eta ekintza zuzentzaileak, jarraipenaren eta neurketaren emaitzak, auditorien emaitzak eta kanpoko hornitzaileen jarduna.

Materiala: Sistemen integrazioa

De esta forma contribuye a la mejora de la calidad de vida e informa de la evolución y las tendencias en este ámbito, principalmente de los factores de cambio. Horrela, bizi-kalitatea hobetzen laguntzen du, eta eremu horren bilakaeraren eta joeren berri eman, bereziki aldaketa-faktoreen berri.

Materiala: Sistemen integrazioa

Relación:porque es tendencia de moda y se lleva corto. Harremana:modan dagoelako eta motz eramaten delako.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para dar a conocer un servicio, informar sobre tendencias, captar nuevos clientes, conocer la imagen que tienen nuestros clientes sobre el negocio, hacer alguna animación… no es necesario aplicar descuentos, pero lo que sí está claro es qué toda promoción tiene un coste, aunque este sea mínimo. Zerbitzu bat ezagutarazteko, joeren berri emateko, bezero berriak erakartzeko, gure bezeroek negozioari buruz zer irudi duten jakiteko, animazioren bat egiteko…, ez da beharrezkoa deskontuak egitea, baina argi dago sustapen orok kostu bat duela, gutxienekoa izan arren.

Materiala: Sistemen integrazioa

El enorme volumen de datos se analizará con la asistencia de la inteligencia artificial, identificando tendencias y relaciones entre ellos. Datu-bolumen handia adimen artifizialaren laguntzaz aztertuko da, eta, hala, joerak eta datuen arteko erlazioak identifikatuko dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (11)
Si IS > 0, agua con tendencia incrustante (sobresaturada de CaCO3). IS > 0 denean, urak metakinak eratzeko joera du (CaCO3 gehiegi).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Cuando un electrolito (agua, humedad, etc.) y dos materiales metálicos están en contacto (celda galvánica), la corrosión aumenta en el material menos noble (el ánodo) y disminuye en el más noble (el cátodo). Este aumento en la corrosión se denomina corrosión galvánica. La tendencia de un metal o de una aleación a corroerse en una celda galvánica viene determinada por su posición en la serie galvánica. La serie galvánica indica la nobleza relativa de los distintos metales y aleaciones en un entorno determinado (por ejemplo, agua de mar). Cuanto más lejos se encuentre un metal en la serie galvánica, mayores serán los efectos de la corrosión galvánica. Los metales o las aleaciones del extremo inferior son nobles, mientras que los del extremo superior son menos nobles. Elektrolito batek (ura, hezetasuna...) bi material elkarrekin kontaktuan jartzen dituenean, hots, gelaxka galvaniko bat eratzen denean, korrosioa areagotu egiten da nobletasun txikieneko materialean (anodoa), eta moteldu, nobletasun handienekoan (katodoa). Korrosioaren areagotze horri korrosio galvaniko deritzo. Material batek segida galvanikoan duen posizioak adierazten digu zer joera duen material horrek gelaxka galvaniko batean korrosioak erasana izateko. Segida galvanikoak metalen eta aleazioen nobletasun erlatiboa jasotzen du (inguru jakin kontuan hartuta, hala nola itsasoko ura). Material horiek biak elkarrengandik zenbat eta urrunago egon segida horretan, orduan eta handiagoak izango dira korrosio galvanikoaren ondorioak. Segidaren amaierako metalak eta aleazioak jotzen dira nobleentzat.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Ahora ya podemos establecer las «grandes tendencias». Hori horrela izanik, joera nagusiak zehatz ditzakegu.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Según la hipótesis más difundida, estos aparatos permiten estabilizar el calcio. La explicación es que, bajo el efecto de un campo electromagnético inducido, se provoca la colisión de los iones Ca++ y CO3H- presentes en las aguas incrustantes, formando microcristales de carbonato cálcico CaCO3 que permanecen en suspensión en la vena de agua, comportándose como «gérmenes de cristalización» y fijando a otros iones aún libres. Estos gérmenes crecen durante su desplazamiento por la canalización, desapareciendo la tendencia a depositarse en las paredes de las tuberías ni en los aparatos. Gehien hedatutako hipotesiek diotenez, gailu hauek kaltzioa egonkortzen dute. Azaltzen dutenez, induzitutako eremu magnetikoen eraginez, ur metakorretan egon ohi diren Ca++ eta CO3H- ioiek talka egiten dute, eta kaltzio karbonatozko mikrokristalak eratzen dituzte (CaCO3). Mikrokristal horiek esekiduran egoten dira likido-zainean, kristalizazio-eragile dira eta ioi askeak lotzen dituzte. Kristalizazio-eragile horiek hazi egiten dira eroanbideetan aurrera egin ahala, eta horrenbestez, desagertu egiten da hoditeriatan eta gailuetan meta­tzeko joera.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

La tendencia actual en buena parte de las plantas desalinizadoras está centrada, en las tecnologías de membrana y, muy concretamente, en los sistemas de ósmosis inversa, debido a: Gaur egun, mintz bidezko tratamenduen aldekoa da gatzgabetzeko instalazioen gehiengoaren joera, eta bereziki, alderantziko osmosiaren aldekoa, arrazoi hauek direla eta:

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

El empleo del ozono para el tratamiento del agua se ha convertido en una tendencia mundial, dado que es un poderoso agente oxidante que al aplicarlo al agua destruye la materia orgánica, eliminando gran parte del color y del olor cuando se aplica en dosis suficiente. Ura ozonoz tratatzeko joera mundu guztira zabaldu da. Izan ere, oxidatzaile bikaina da eta, urari dosifikazio egokiz eransten zaionean, materia organikoa suntsitu eta kolore- eta usain-arazo gehienak konpontzen ditu.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Si IS < 0, agua con tendencia a ser corrosiva (infrasaturada de CaCO3). IS < 0 denean, urak korrosioa eragiteko joera du (CaCO3 gutxiegi).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Actualmente la tendencia de la mayoría de empresas que gestionan el suministro de agua a núcleos urbanos se dirige a la instalación y substitución de contadores convencionales por contadores digitales. Este tipo de contadores permiten un amplio conocimiento del consumo de agua de los clientes y de los hábitos horarios de consumos punta y valle, de los usuarios conectados a la red. Gaur egun, herriguneak urez hornitzen dituzten enpresen joera kontagailu konbentzionalen ordez digitalak jartzea da. Mota horretako kontagailuei esker, izan ere, oso ondo jakin dezakete bezeroek zer ur-kontsumo duten, eta sarera konektatuta dauden erabiltzaileek kontsumoaren eta ordutegiaren aldetik zer ohitura dituzten: zein diren puntako orduak, eta zein, kontsumo gutxienekoak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Son lavabos exentos. Hoy en día su uso se ha reducido ya que la tendencia es la de apoyarlos en un mueble o suspenderlos de la pared. El pedestal trata de ocultar algunos elementos de la instalación como latiguillos de la grifería, sifón, etc. Konketa bakartuak dira, eta gaur egun oso gutxitan jartzen dira horrelakoak, konketa altzari baten gainean eta hormatik zintzilik jartzea baita joera nagusia. Oinaren bidez instalazioko zenbaiT19elementu ezkutatzen dira, hala nola txorroten loturak eta sifoia.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Actualmente la capacidad de las cisternas de inodoro oscila entre los 6 y los 9 litros, a pesar de que la tendencia se inclina cada vez más a utilizar volúmenes máximos de descarga comprendidos entre 6 y 4 litros, en comparación con las antiguas cisternas de hasta 12 litros de capacidad, donde si era necesaria la introducción de elementos que redujeran el volumen de llenado (contrapesos), para proporcionar un ahorro significativo, no siendo necesaria esta medida en la mayoría de modelos actuales. Gaur egun, komunontzien tangek 6-9 litroko edukiera izaten dute, eta dirudienez, joera kantitate hori murrizterantz doa: deskargako gehienez ere 6-4 litro erabiltzea. Urrun daude garai bateko tangak, 12 litro ere izaten zituztenak. Orduan, kontrapisu modura gauzak sartu behar izaten ziren tangan, edukiera txikitu eta ura aurrezteko; gaur egungo modelo gehienekin ez dago horrelakorik egin beharrik.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx