Emaitzak: 253

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (1)
22.- Por la publicidad en televisión, pagaremos 1.081,82 € más IVA. 22.- Telebistako publizitatearengatik 1.081,82 euro (gehi BEZa) ordaindu ditugu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (74)
Abrir un monitor y analizar su estructura comparándola con un receptor de televisión. Monitore bat ireki eta egitura aztertu, eta telebista-hargailu batenarekin alderatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Es muy frecuente que el lugar donde se coloque el ordenador no esté cerca de una toma de televisión y radio FM. Askotan gertatzen da ordenagailuak gertuan ez izatea telebista eta FM irratiaren hartunerik..

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Habrá que indicar la norma de televisión que se va a utilizar seleccionando el país en el que estamos (España con la norma PAL-B/G). Erabiliko den telebistak zer arau duen ere adierazi behar dugu; horretarako, zer herrialdetan gauden aukeratuko dugu (Espainiak PAL-B/G araua).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Existen tarjetas que sintonizan satélites de televisión, incluidos los canales digitales. Telebista-sateliteak, kanal digitalak barne, sintonizatzen dituzten txartelak ere badaude.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Dispondrá de las salidas necesarias para conectarla a un videocasete o incluso a un receptor de televisión si incorpora salida de radiofrecuencia (RF), así como de entrada para poder ser controlada por un mando a distancia por infrarrojos, tal y como se hace con un receptor de televisión. Bideokasete bati edo, irrati-maiztasuneko (RF) irteera izanez gero, telebista-hargailu bati konektatzeko beharrezko irteerak izango ditu, baita izpi infragorrien bidez urrutiko aginte batez kontrolatzeko sarrera ere, telebista-hargailu batek bezala.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Entrada de televisión para un conectar de RF típico de televisión. Telebistetan ohikoa izaten den RF konektore batentzako telebista-sarrera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para planificar el proceso de implantación de las infraestructuras comunes de telecomunicaciones para la captación, adaptación y distribución de señales de radiodifusión sonora y televisión, procedentes de emisiones terrenales, de satélite, por cable y servicio de telefonía básica o RDSI. En el edificio de 14 viviendas y dos locales. Kontuan hartu 14 etxebizitza eta bi lokal dituen eraikin batean lurreko, satelite bidezko eta kable bidezko irrati- eta telebista-seinaleak, eta oinarrizko telefono-zerbitzua eta ISDN zerbitzua jasotzeko, egokitzeko eta hornitzeko telekomunikazio-azpiegitura komunak ezartzeko prozesua planifikatzea dela proiektuaren helburua.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Montaje de instalación para la captación y distribución de Radiodifusión sonora y Televisión satélite Satelite bidezko irrati- eta telebista-seinaleak jasotzeko eta hornitzeko instalazioaren muntaketa.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

MONTAJE DE LA INSTALACIÓN PARA LA CAPTACIÓN Y DISTRIBUCIÓN DE RADIODIFUSIÓN SONORA Y TELEVISIÓN TERRENALES LURREKO IRRATI- ETA TELEBISTA-SEINALEAK ATZITZEKO ETA HORNITZEKO INSTALAZIOA MUNTATZEA

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Montaje de la instalación para la captación y distribución de radiodifusión sonora y televisión satélite Satelite bidezko irrati- eta telebista-seinaleak jasotzeko eta hornitzeko instalazioaren muntaketa

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Irudi pertsonala (8)
Podemos ver la televisión gracias a la superposición aditiva de puntos de luz de los tres colores básicos, que se encuentran distribuidos por las 625 líneas de la pantalla del televisor. Oinarrizko hiru koloreetako argi-puntuen gainjartze aditiboari esker ikus dezakegu telebista; argi-puntu horiek telebista-pantailaren 625 lerroetan banatuta daude.

Materiala: Elektroestetika

La técnica del maquillaje profesional para cine, televisión y teatro.1996. La técnica del maquillaje profesional para cine, televisión y teatro.1996.

Materiala: Elektroestetika

En los maquillajes para televisión y fotografía está indicado: Zer da egokia telebistako eta argazkietarako makillajerako?

Materiala: Elektroestetika

Los trabajos que se agrupan bajo la denominación general de maquillaje artístico son todos aquellos que pueden ser lucidos en festivales, pasarelas, carnavales e incluso para cine, televisión o teatro. Makillaje artistikoan sartzen dira jaialdietarako, ibiltokietarako eta inauterietarako makillajeak, baita zinema, telebista eta antzerkia egiteko erabiltzen direnak ere.

Materiala: Elektroestetika

Tienen mucho en común los maquillajes para fotografía con los de televisión: Lotura handia dute argazkietako eta telebistako makillajeak:

Materiala: Elektroestetika

c) El maquillaje de fondo es un producto muy cubriente que solo se utiliza en medios tales como el cine, el teatro o la televisión. c) Makillaje-oinarria asko estaltzen duen produktua da, eta zineman, antzerkian, telebistan edo antzeko lekuetan soilik erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

pasarela, fotografía, cine, televisión, teatro, la caracterización y los efectos especiales. ibiltokikoa, argazkietakoa, zinemakoa, telebistakoa, antzerkikoa, karakterizazioa eta efektu bereziena.

Materiala: Elektroestetika

Asesora para el gran público en programas de radio y televisión (T. V. 3 y T. V.E.) Aholkulari irrati eta telebista programetako entzule eta ikusleentzat (TV 3 eta TVE).

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (9)
El eje urbano más frecuentado es la avenida que unía el sector este y el oeste , cortado por el símbolo de la ciudad ,la Puerta de Brandemburgo, cerca del Parlamento , la columna de la Victoria con la estatua de la Golden-Else y su prolongación con los edificios de la Universidad Humboldt en el segmento llamado Unter den Liden son otros espacios muy visitados del gran boulevard.Otras avenidas como la comercial Ku-Damm, o plazas como la Pza Breitscheid, la plaza de la Academia con la sede del Teatro clásico y las iglesias francesa y alemana , o la famosa Alexanderplatz con el reloj mundial, la torre de televisión junto al Rotes Rathaus o Ayuntamiento Rojo. Hiriko toki jendetsuena Berlin ekialdea eta mendebaldea lotzen zituen hiribidea da, hiriaren sinbolo bilakatutako Brandenburgoko ateak (Parlamentutik gertu) eteten duena. Horrez gain, hauek dira boulevard handiko beste eremu ezagun batzuk: Garaipenaren zutabea eta Golden-Else estatua eta horien luzapena diren Humboldt Unibertsitateko eraikinak Unter den Liden-en. Beste toki batzuk: Ku-Damm hiribide komertziala, Breitscheid plaza, Akademiaren plaza (Antzoki Klasikoa eta eliza frantsesaren eta alemaniarraren egoitzak daude), edo munduko erlojua dagoen Alexanderplatz ospetsua, Rotes Rathaus-en ondoko telebista-dorrea eta Udaletxe Gorria.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Resulta más barata que la televisión. Telebista baino merkeagoa da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Desde 1990 ha iniciado un despegue económico favorecido por la ocupación de tierras ganadas al mar, la construcción de un modernísimo aeropuerto internacional y de grandes rascacielos como el de la televisión, denominado la Perla de Oriente, o el del Hotel Hyatt llamado Jin Mao, en la zona financiera de Pudong, a orillas del Huang-Pu. 1990.etik, ekonomia suspertu egin da; izan ere, itsasoari lapurtutako lurrak okupatu dira, nazioarteko aireportu moderno-modernoa eraiki dute, eta zeru-orratz handiak, hala nola telebistarena (Ekialdeko Perla esaten diotena) edo Hyatt Hotelarena (Jin Mao) Pudong finantza-eremuan, Huang-Pu ertzean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La oferta hotelera supera el millón y medio de habitaciones y pasa desde el tradicional "riokan" hasta los pequeños hoteles cápsula en el centro de las grandes ciudades, con compartimentos en varios niveles de reducidas dimensiones (2x1 m), pero dotados de adelantos tecnológicos como aire acondicionado, televisión, videojuegos y radio. Hotel-eskaintzak milioi eta erdi gela baino gehiago barne hartzen ditu, “riokan” tradizionaletik hiri handietako erdiguneetan dauden kapsula-hotel txikietaraino. Hotel horiek 2x1 metroko gelaxkak dituzte hainbat mailatan, eta aurrerakuntza teknologiko guztiak dituzte, hala nola aire egokitua, telebista, bideojokoak eta irratiak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Cerca de allí está la Torre de la Televisión y un monolito situado en los jardines de la antigua Cancillería, que señala el lugar en el que supuestamente Hitler se quitó la vida. Handik gertu telebistaren dorrea dago (Fernsehturm Alexanderplatz), eta antzinako kantzelaritzaren lorategien inguruan kokatutako monolitoa, ustez Hitlerrek bere buruaz beste egin zuen tokia adierazten duena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los más habituales son la televisión, la prensa, la radio y las revistas especializadas, pero hay otro canal nuevo y emergente que son las páginas web. Hauek dira ohikoenak: telebista, prentsa, irratia eta aldizkari espezializatuak, baina kanal berri bat, web orriak, hazten ari da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

la prensa, la radio y la televisión, aunque también se puede empezar a contar con Internet como medio de comunicación utilizado por más gente. prentsa, irratia eta telebista, nahiz eta Internet ere talde horretan sar daiteken, gero eta jende gehiagok erabiltzen baitu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El más caro de los tres es la televisión que además, dependiendo del programa que se elija para anunciarse, varía sus tarifas. Hiruretatik garestiena telebista da. Gainera, iragartzeko aukeratutako programaren arabera aldatzen dira tarifak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Podrán ser canales la televisión, la prensa, los folletos, la publicidad en los puntos de venta, etc. Telebista, prentsa, liburuxkak, saltokietako publizitatea, etab. izan daitezke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (16)
La expansión global de losmedios de comunicaciónde gran alcance, tales como la prensa, la televisión, Internet, etc. Irismen handikokomunikabideak—hala nola prentsa, telebista eta Internet— globalki hedatzea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

–prensa, televisión, etc.–. —prentsa, telebista, etab.—.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Tras la cámara oscura del cine, la fotografía, el vídeo, la radio, la televisión y las TIC Zinemaren, argazkigintzaren, bideoaren, irratiaren, telebistaren eta IKTen kamera ilunaren atzean

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Cine, fotografía, televisión, radio o Internet se definen así como herramientas de comunicación y representación con gran fuerza comunicativa. Hala, zinema, argazkigintza, telebista, irratia edo Internet komunikazio-indar handia duten komunikazio- eta irudikapen-tresna gisa definitzen dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Mediante estos lenguajes se elaboran productos como anuncios publicitarios, noticias, reportajes gráficos, películas mudas, documentales, películas de cine y televisión, series de televisión, programas de televisión de entretenimiento, programas informativos de televisión y radio, radiofórmulas, radionovelas, etc. Hizkuntza horien bitartez, honelako produktuak egiten dira: publizitate-iragarkiak, albisteak, erreportaje grafikoak, film mutuak, dokumentalak, zinemarako eta telebistarako filmak, telesailak, telebistako entretenimendu-saioak, telebistako eta irratiko albistegiak, irrati-formatuak, irrati-nobelak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En cuanto a su carácter de creación, las posibilidades son múltiples: talleres, concursos, exposiciones, jornadas, encuentros, ciclos, festivales, cursos de formación, maratones fotográficas, participación en la televisión o en la radio locales, conferencias, visitas guiadas, etc. Bere sormenezko izaerari dagokionez, hainbat eta hainbat aukera daude: tailerrak, lehiaketak, erakusketak, jardunaldiak, topaketak, zikloak, jaialdiak, trebakuntza-ikastaroak, argazki-maratoiak, tokiko telebistan edo irratian parte hartzea, konferentziak, bisita gidatuak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Soportes : materiales audiovisuales de páginas web, películas de vídeo, grabaciones de programas de televisión; vídeos didácticos –sobre distintas áreas como música, educación vial, educación sexual, etc.–, grabaciones de fiestas, celebraciones, salidas, etc., que componen la historia del grupo; fotografías –de la familia, de celebraciones, de animales, lugares, etc.–, álbumes, diapositivas, etc. Euskarriak: webguneetako ikus-entzunezko materialak, bideoko filmak, telebistako saioen grabaketak; bideo didaktikoak (zenbait arlori buruzkoak: musika, bide-hezkuntza, sexu-hezkuntza…); festetako, ospakizunetako, irteeretako eta abarretako grabazioak, taldearen historia osatzen baitute; argazkiak (familiakoak, ospakizunetakoak, animalienak, lekuenak…), albumak, diapositibak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Medios técnicos : cámaras fotográficas, de vídeo y de televisión, ordenador, laboratorios fotográficos, equipos de iluminación y sonido, retroproyector, proyector de diapositivas, pantalla, vídeo, pantalla digital interactiva, conexión a Internet, etc. Bitarteko teknikoak: argazki-, bideo- eta telebista-kamerak, ordenagailua, argazki-laborategiak, argi- eta soinu-ekipamenduak, erretroproiektorea, diapositiben proiektorea, pantaila, bideoa, pantaila digital interaktiboa, Interneterako konexioa…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Al igual que con el colectivo anterior, es importante abrir espacios de radios y televisiones locales a la actividad comunitaria y a la expresión de necesidades y demandas. Aurreko kolektiboarekin bezala, garrantzitsua da tokiko irratietako eta telebistetako espazioak komunitateko jarduerari eta beharren eta eskarien adierazpenari irekitzea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

"<1326>Soportes</1326><1327>: materiales audiovisuales de páginas web, películas de vídeo, grabaciones de programas de televisión; vídeos didácticos –sobre distintas áreas como música, educación vial, educación sexual, etc.–, grabaciones de fiestas, celebraciones, salidas, etc., que componen la historia del grupo; fotografías –de la familia, de celebraciones, de animales, lugares, etc.–, álbumes, diapositivas, etc.</1327>" "<1326>Euskarriak</1326><1327>: webguneetako ikus-entzunezko materialak, bideoko filmak, telebistako saioen grabaketak; bideo didaktikoak (zenbait arlori buruzkoak: musika, bide-hezkuntza, sexu-hezkuntza…); festetako, ospakizunetako, irteeretako eta abarretako grabazioak, taldearen historia osatzen baitute; argazkiak (familiakoak, ospakizunetakoak, animalienak, lekuenak…), albumak, diapositibak…</1327>"

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Animazio turistikoa (5)
En las salas de recreación se dispone tanto de juegos de mesa como de juegos mecánicos, así como una sala de televisión. Mahai-jokoak, jolas mekanikoak eta telebista-gela bat izaten da jolas-aretoetan.

Materiala: Animazio turistikoa

El acceso al aparato de televisión suele estar controlado y la sala también se sitúa cerca del bar para servir bebidas. Telebistaren erabilera kontrolatuta egoten da, eta aretoa tabernatik gertu egon ohi da, edariak zerbitzatzeko.

Materiala: Animazio turistikoa

Casi todos los establecimientos tienen un pequeño restaurante, comedor o una sala de televisión, o de reunión, incluso algunos con una chimenea, aquí podremos realizar bingos, actuaciones, juegos de mesa, programar películas, etc. Establezimendu gehienek dute jatetxe, jangela, telebista-areto edo bilera-areto txiki bat (batzuetan, tximinia ere izaten da); areto horietan egin ditzakegu bingoak, emanaldiak eta mahai-jokoak, filmak jar ditzakegu, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Si hay alguna serie de televisión o sagas de películas de actualidad o muy conocidas y famosas se puede elegir al mejor representante de esa serie o película, como al mejor Harry Potter, el mejor 007, el mejor Divergente, etc., basta con presentar las pruebas como algo que tenga que ver con la elección. Telesailen bat edo film-sagaren bat modan badago, telesail horren edo film horren ordezkari onena hauta daiteke; adibidez, Harry Potter onena, 007 onena, Divergente onena, etab. Nahikoa da probak aurkeztea hautaketarekin zerikusia duen zerbaitekin erlazionatuta.

Materiala: Animazio turistikoa

Desde el ordenador o la tableta se pueden organizar los juegos y mandar la información a la impresora para que imprima los programas o directamente al ordenador del establecimiento para que esta información aparezca en las televisiones de las habitaciones o en los monitores de recepción, por ejemplo, sin que tener que abandonar delclub houseo dejar de atender las actividades que se llevan a cabo. Ordenagailuan eta tabletan jolasak antola daitezke, eta informazioa inprimagailura bidal daiteke, programak inprimatzeko; informazioa establezimenduko ordenagailura ere bidal daiteke, informazio hori logeletako telebistetan eta harrera-lekuko monitoreetan bistaratzeko. Eta hori guztia egin dezakegu, adibidez,club houseedo lanean ari garen lekutik atera gabe, eta jarduerak gainbegiratzeari utzi gabe.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (12)
Documento informativo sobre las recomendaciones del lenguaje verbal y gestual en televisión. Telebistan hitzezko eta keinuzko hizkuntzako gomendioei buruzko informazio-dokumentua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Resultar atractivo en cualquier medio de comunicación es importante, pero en televisión es fundamental. Garrantzitsua da edozer komunikabidetan erakargarri agertzea, baina telebistan oinarri-oinarrizkoa da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las intervenciones en televisión son muy importantes por la gran repercusión que tienen, y por ser un medio visual, hay que cuidar especialmente los detalles más pequeños. Telebistako agerraldiak oso garrantzitsuak dira, sekulako oihartzuna baitute. Eta, hedabide bisuala izanik, bereziki dago zaindu beharra xehetasunik txikiena ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Algunos consejos que el asesor dará a su cliente para intervenir en televisión son: Telebistan agertzeko, hona hemen aholkulariak bezeroari emango dizkion hainbat gomendio:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Por esta razón, la apariencia, los gestos y la manera de actuar de aquellos que comparecen en televisión, se hayan convertido en aspectos de notable influencia sobre la audiencia. Hori dela eta, telebistan agertzen direnen itxura, keinuak eta jokabidea eragin handiko elementu bilakatu dira ikus-entzuleen aurrean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Porque no es lo mismo trasmitir un mensaje por radio, por televisión, o hacerlo por Internet. Izan ere, ez da gauza bera mezu bat irratiz, telebistaz edo Internetez ematea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Televisión y cine •Telebista eta zinema

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Oprah Winfrey es una reconocida y aclamada actriz y periodista norteamericana que presenta un programa en televisión en Estados Unidos. Oprah Winfrey aktore eta kazetari iparramerikar ezagun eta txalotua da, eta telebista-programa bat aurkezten du Estatu Batuetan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Por este motivo, tanto las productoras de cine como las cadenas de televisión disponen de estilistas que asesoran a los profesionales de estos ámbitos en la indumentaria que deben llevar, y contribuyen a crear la imagen de ellos que se quiere conseguir en pantalla. Hori dela eta, zinema-ekoizleek eta telebista-kateek estilistak izaten dituzte, esparru horretako profesionalei aholkularitza eskaintzeko: zer jantzi eraman behar dituzten eta zerk laguntzen duen pantailan transmititu nahi duten irudia lortzen.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La televisión se presenta como un instrumento al servicio de este juego. Telebista joko horren zerbitzura dagoen erreminta gisa aurkezten da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (8)
Busca información en Internet o en televisión sobre los programas de sensibilización en torno a este día. Bilatu egun horri buruzko kontzientziazio-programen inguruko informazioa Interneten edo telebistan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Estas técnicas pueden utilizarse individualmente o combinándose, y varían dependiendo del medio escogido para transmitir el mensaje: medios tradicionales (radio, prensa, televisión, etc.) o medios digitales (redes sociales, webs, plataformas de vídeo, etc.). Teknika horiek banaka zein konbinatuta erabil daitezke, eta mezua helarazteko aukeratutako baliabidearen arabera aldatzen dira: bide tradizionalak (irratia, prentsa, telebista...) edo digitalak (sare sozialak, web-orriak, bideo-plataformak...).

Materiala: Sistemen integrazioa

Como ejemplo, las campañas en televisión o cartelería que muestran un escueto mensaje enigmático, sin nombres de marca o datos del producto. Adibidez, telebistako eta karteletako zenbait kanpainatan mezu labur eta enigmatiko bat agertzen dute, markaren izenik eta produktuaren daturik gabe.

Materiala: Sistemen integrazioa

Esperar tener algo genera felicidad antes incluso de que llegue; esta técnica se usa, por ejemplo, en televisión, cuando se adelanta lo que se verá tras la publicidad. Zerbait edukiko den esperantzak zoriona sortzen du, baita eduki aurretik ere; teknika hau, adibidez, telebistan erabiltzen da, publizitatearen ostean zer ikusiko den aurreratzen denean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Tipología de canales de visibilidad de la oferta: periódicos, Internet, televisión, organismos oficiales, comunicación oral, etc. Eskaintza ikusgai jartzeko bideen tipologia: egunkariak, Internet, telebista, erakunde ofizialak, ahozko komunikazioa...

Materiala: Sistemen integrazioa

Se emite la primera publicidad en televisión. Telebistan lehen aldiz eman zen publizitatea.

Materiala: Sistemen integrazioa

La publicidad digital es un medio (la web,las redes… son soportes), la publicidad impresa es un medio (la prensa, las revistas, los folletos son soportes), existen medios audiovisuales (la televisión, la radio, el cine, Youtube son sus soportes…). Publizitate digitala bitarteko bat da (webgunea, sare sozialak... euskarriak dira); inprimatutako publizitatea bitarteko bat da (prentsa, aldizkariak, liburuxkak… euskarriak dira); eta badira ikus-entzunezko bitartekoak ere (telebista, irratia, zinema, YouTube… dira euskarriak).

Materiala: Sistemen integrazioa

Si lees una revista de playas eso es un medio, si ves la televisión también es un medio… Hondartzei buruzko aldizkari bat irakurtzen baduzu, bitarteko bat da hori; telebista ikusten baduzu, hori ere bitarteko bat da…

Materiala: Sistemen integrazioa

Irudia eta soinua (58)
Koloreak kromatikotasun-diagrametan irudikatzen dira, eta, diagrama horietan, koloreak tonuaren eta asetasunaren arabera identifika daitezke. Diagrama horiek askotariko aplikazioak dauzkate, hala nola ehungintzan eta telebista-sistemetan. Diagrama kromatikoen adibiderik garrantzitsuenetako batzuk Maxwell-en triangelua eta CIE sistema dira. Los colores se suelen representar en diagramas de cromaticidad, que son sistemas que permiten identificar los colores en función de su tono y saturación. Estos diagramas tienen aplicaciones muy diversas, desde la industria textil hasta los sistemas de televisión. Algunos de los ejemplos más importantes de diagramas cromáticos son el triángulo de Maxwell y el sistema CIE.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

1. Estudio-kamerak: telebista-estudioetan erabiltzen direnak dira. Nahiko astunak dira; neketsua da haiek garraiatzea. Kamera hauek ezin dute grabatu, eta CCUk kontrolatzen du irudiaren kalitatea. CUE edo teleprompter deituriko sistema informatikoa izan dezakete, aurkezleari testua erakusteko. 1. Cámaras de estudio: son las empleadas en los estudios de televisión. Son bastante pesadas, por lo que su transporte resulta difícil. Una de las principales características es que no pueden grabar y los controles sobre la calidad de imagen se realizan desde la CCU. Pueden incorporar un sistema informático llamado CUE o teleprompter, que permite pasar el texto al presentador.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

- Idulkiak: telebista-estudioetan gehien erabiltzen diren euskarriak dira. Gurpilak dauzkan oinarri batean finkatzen diren zutabe zentral pneumatikoak dira. Pedestales: son los soportes más utilizados en los estudios de televisión. Consisten en una columna central neumática que se fija sobre una base que posee ruedas.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Kolorea transmititzeko arau bat zehazteko ordua iritsi zenean, zeuden aukera guztietatik honako hau hartu zen: luminantzia-seinalea (Y) eta kolorea edo krominantzia bereizteko bi seinale (R-Y, B-Y) transmititzea. Luminantzia-seinaleak distirari buruzko informazioa dauka; beste bi seinaleek, berriz, koloreari buruzko informazioa. Telebista-sistemak aukera horretan oinarritzen dira kolorea eraiki eta transmititzeko. Sistema horien arteko aldea seinalea eraikitzeko eta lantzeko erabiltzen den tekniketan dago. A la hora de adaptar una norma para la transmisión del color se estableció, de entre todas las opciones existentes, la de transmitir la señal de luminancia (Y), que es la portadora de la información de brillo, y dos señales de diferencia de color o crominancia (R-Y, B-Y), que son las portadoras de la información de color. Los diferentes sistemas de televisión parten de esta opción a la hora de construir y transmitir el color, pero la diferencia entre ellos va a residir en la técnica empleada para la construcción y trabajo de la señal.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Hiru telebista-sistema daude: Existen tres sistemas de televisión:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

1. NTSC (National Television System Committe: aldibereko sistema bat da, eta ezaugarri hauek dauzka: 1. NTSC (National Televisión System Committe: es un sistema simultáneo que presenta las siguientes características:

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Irrati-difusiorako Nazioarteko Aholkularitza Batzordeak (CCIR) estandar optimo bat zehaztu zuen bideo-seinalea digitalizatzeko, eta 601. gomendioan jasota dago. Estandar horrek lerroak eta eremuak ezabatzeko aldiak kentzen ditu seinalearen digitalizaziotik; hortaz, lerroen aldi aktiboak eta informazio-lerroak bakarrik digitalizatzen dira, segurtasun-tarte txiki batekin. Alde batera uzten diren sinkronizazio-seinaleek ez diote informazio aktiborik bidaltzen transmititzen den telebista-irudiari. El CCIR (Comité Consultivo Internacional para Radiodifusiones) definió un estándar óptimo para la digitalización de la señal de vídeo recogida en su recomendación n.o 601. Este estándar excluye de la digitalización de la señal correspondiente los periodos de borrado de línea y de campo, llevándose a cabo la digitalización solo de los periodos activos de línea con un pequeño margen de seguridad y el de las líneas de información. Este tipo de señales de sincronización, que se omiten, no aportan información activa a la imagen de televisión que se transmite.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Telebista digitalaren kalitatea laginketaren araberakoa da, beraz: laginketa zenbat eta handiagoa izan, orduan eta hobea izango da irudiaren kalitatea. Datu gehiagorekin lan egitean, sortzen diren irudiek leku gehiago hartzen dute. Lekua murrizteko, koloreari buruzko informazioaren lagin gutxiago hartzen dira, luminantziari buruzkoak baino; izan ere, unitate honen hasieran ikusi dugun bezala, begiak ahalmen mugatuagoa dauka kolorea ikusteko. La calidad de la televisión digital viene determinada, por tanto, por el muestreo que se tome, de modo que, a mayor muestreo, mayor calidad de imagen. De esta manera, al trabajar con más datos, las imágenes que se generan ocupan más espacio. Para reducir el espacio se toman menos muestras de la información de color que de la información de luminancia, ya que, como se ha visto al principio de la presente unidad, el ojo tiene una capacidad más limitada para la visuali- zación del color.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

-ITU-R BT.601 edo CCIR 601 araua: telebistako broadcast bideoaren seinale digitala kodifikatzeko baldintzak ezartzen ditu. -Norma ITU-R BT.601 o CCIR 601, que establece las condiciones de codificación de la señal de digital de vídeo broadcast en televisión.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx

Atal honetan aipatutako alderdi horiek guztiak 4. unitatean landuko ditugu, kamera anitzeko telebista-programetarako baliabide teknikoei buruzkoan. Todos estos aspectos referenciados en este apartado serán desarrollados en la Unidad 4 dedi­cada a los medios técnicos en programas de televisión multicámara.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx