Emaitzak: 81

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (11)
Calaisera egindako lehenengo bidaian ezagutu nuen Parpailaren Hiria, museo ederra benetan, eta ezagutu nituen, halaber, irudi dotoreko armiarma oihal hori egiten duten makina ikusgarriak. Eta harriturik gelditu nintzen ikusi nuenean nola ateratzen ziren altzairuzko bloke ikaragarri haietatik modan gaur egun ezinbestekoak diren parpaila fin eta arinak. Durante mi primer viaje a Calais, descubrí la Ciudad del Encaje, un maravilloso museo, pero también las impresionantes máquinas que fabrican esa tela arácnida con motivos refinados. Cuál fue mi sorpresa cuando vi salir de aquellos inimaginables bloques de acero los encajes, frágiles y delicados, indispensables aún hoy en día para la moda.

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Cristobal Balenciaga Londresera joateko asmoz ari zela, 1936ko uztailean, Nicolas Bizcarrondo eta Attainvilleko Wladio Jaworoskiren laguntzarekin, goi mailako joskintza etxe bat zabaldu zuen Parisen, Georges V hiribideko 10. zenbakian; ez zituen utzi, ordea, Espainiako jarduerak. Madril, Bartzelona eta Donostiako etxeak Agustina ahizparen, Jose ilobaren eta Crespo ahizpen zuzendaritzapean utzi zituen, hurrenez hurren. Edonola ere, Parisen sortzen zituen diseinuak, eta horien arteko batzuk Espainian egiteko hautatzen zituen. Oihala Donostiara bidaltzen zuen, han baitzeukan etxe nagusia. Etxe haietako bakoitzean eta tailerretan (berrogeita hamar bat langilez osatuak), Parisen erabiltzen zituzten oihal berdinak erabiltzen zituzten. Eta Calaisko parpailak ere iritsi ziren espainiar bezeroen jantzitegietara. Cristobal Balenciagak oso agindu bereziak jasotzen zituen Espainian, hala nola Fabiola erreginaren ezkontzako soinekoa. Espainian ekoizpen kostuak Parisen baino txikiagoak zirenez, Euro-pa osoko bezeroek Manchesterreko Elizabeth dukesa esate baterako, Espainian hornitzea erabaki zuten. Horregatik ikusten dira gaur egun oraindik ere Eisa markako jantziak Europako hainbat herrialdetako enkanteetan. Mientras que Cristóbal Balenciaga planeaba irse a Londres, es en París, en julio de 1936, con la ayuda de Nicolás Bizcarrondo y de Wladio Jaworoski de Attainville. donde abre una casa de alta costura, "Balenciaga", en el número 10 de la avenida Georges V, sin abandonar sus actividades en España. Las casas de .Madrid, Barcelona y San Sebastián quedarán bajo la dirección de su hermana Agustina, su sobrino José y las hermanas Crespo respectivamente. Pero es en París donde crea los modelos, de los cuales elige algunos para que sean fabricados en España. La tela es enviada a San Sebastián, que permanece como la casa central de los tres establecimientos. En cada una de las casas, los talleres, formados por unos cincuenta empleados, utilizan generalmente las mismas telas que en París. Asimismo, los encajes de Calais se encuentran en los guardarropas de su clientela española. Cristóbal Balenciaga recibe, sin embargo, encargos especiales en España, como el vestido de novia de la reina Fabiola. Siendo el coste de producción menor en España que en París, dientas que vienen de toda Europa, como la duquesa Elizabeth de Manchester, deciden abastecerse en España. Es por ello que hoy en día, en las subastas de diferentes países europeos se encuentran prendas de la firma Eisa.

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Kat. 55. - Gaueko soineko honetako lore brodatu finak XVII. mendeko urrezko hariz jositako oihaletan inspiratuak dira, 1967. Cat. 55 - El delicado bordado de flores de este vestido de noche se inspira en las telas briscadas del siglo XVIII, 1967.

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Kat. 5. - Artxiboko argazkia, traje batentzako oihalen erakuskariekin. Parpaila estu brodatua, eguerdiko jantzi baterako egokituta dago, 1965. Cat. 5 - Foto de archivo con muestra de tela para un traje. El estrecho encaje bordado está adaptado a una vestimenta para la mañana. 1965.

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Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

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1951ko Lesage etxearen eredu batek (98. or. il.) nabarmen uzten du zein konplexua zen lana eta zenbat material erabiltzen ziren: hosto baten gainean, perla biribilak (charlottes), beira puztuko mahatsak, zelofana, rafia, frivolite parpaila, absenta koloreko parpaila, oihal zuri glasatuko eta parpailazko orri txikiak, eta kizkurgailuak. 1960ko hamarraldian zehar, motibo gero eta ugariagoei erantzuteko, Swaroski harribitxiak eta kaboxoiak ere ugaldu egin ziren, eta, aldi berean, material sintetiko gehiago erabiltzen hasi zen. Una muestra (il. p. 98) de la casa Lesage de 1951 pone de manifiesto la complejidad del trabajo y la diversidad de los materiales: sobre una hoja, se cosen perlas redondas (Charlottes), uvas de vidrio soplado, celofán, rafia, encaje frivolité, algodón color absenta, pequeñas hojas de tela blanca glaseada y de encaje, y finalmente bigudíes. A lo largo de la década de 1960, en respuesta al aumento en la realización de motivos, las pedrerías y cabujones de Swarovski aumentan a su vez, al mismo tiempo que crece el número de materiales sintéticos.

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1938 Tunika efektua. 1880ko hamarraldiko eragina, polisoiekin. Zeta eta tul nahasketa edo parpailazkoa. Gaueko soinekoa, tul beltzarekin eta zinta apaingarridun bolanteekin. 1938 Efecto túnica. Influencia de los años 1880 con polisones. Combinación de tela de seda y de tul o de encaje. Vestido de noche con tul negro y volantes con cintas decorativas.

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1962 Beroki zuzenak, raglan mahukekin. Oihal barrubigunak, biribilduak, estuak. Gaueko soinekoak, polisoiarekin. 1962 Abrigos rectos con mangas raglán. Telas acolchadas, abarquilladas, talladas. Vestidos de noche con polisón.

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Kat, 39-l.e - Lesageren erakuskaria: Zetazko oihala, parpailaduna eta brodatua, perla biribilekin eta beira puztu olibarekin, zelofana, rafia, frivolite, kotoia, oihal zuri belusatuz egindako hostotxoak eta parpaila soltea, eta Madame Pousieuk eskuz egindako kizkurgailuak, 1951. Cat. 39-le - Muestra de Lesage: Tejido de seda con encaje aplicado y bordado con perlas redondas y olivas de vidrio soplado, celofán, rafia, frivolités, algodón, pequeñas hojas de tela blanca aterciopelada y encaje suelto, y con bigudíes hechos a mano por Madame Pousieu, 1951.

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Administrazioa eta kudeaketa (1)
Es el conjunto de bienes inmateriales, tales como la clientela, nombre o razón social, localización, cuota de mercado, nivel de competencia de la empresa, capital humano, canales comerciales y otros de naturaleza análoga que impliquen valor monetario para la empresa. Ondasun ez-materialak dira, hala nola bezeroak, izena eta helbidea, kokalekua, merkatu-kuota, enpresaren eskumen-maila, giza kapitala, merkataritza-bideak eta antzeko jatorria duten beste batzuk; enpresarentzako diru-balioa dakarte.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (1)
El agua caliente fija el tóner en la tela. Ur beroak finkatu egiten du tonerra oihaletan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (6)
En la ilustración se muestra tela asfáltica, fijándola de manera horizontal, solapando las capas superiores sobre las inferiores unos 10 cm. y dejando en la primera o inferior, un vuelo suficiente para que entre en el canalón que se vaya a colocar. Irudian asfaltozko geruza jartzen ari dira horizontalki. Langileak goiko geruzak beheko geruzen gainean jartzen ari dira 10 cm inguruko gainjarpen-tartea utzita, eta lehenengo geruzan edo beheko geruzan behar adina hegal utzi dute, gero jarriko den teilatu-hodia ondo sartu ahal izateko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

También se puede colocar tela asfáltica o reforzar su estanqueidad con pintura-goma o caucho. Asfaltozko geruza ere jar daiteke, edota gomazko edo kautxuzko pinturaz atal horren estankotasuna sendotu.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Para tapar poros o dejar acabados se puede calentar la tela hasta que la brea se deshaga y dirigir el chorro de brea derretida al sitio del poro o hendidura a taponar. Poroak estaltzeko edo akaberak uzteko, asfaltozko geruza urtu arte berotu, eta estali beharreko poroetan edo pitzaduretan bota dezakegu brea-zorrotada.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Para cortar la tela se puede utilizar una cuchilla. aunque también puede usarse la paleta calentándola, previamente, y cortando la tela directamente mientras la paleta aún esté caliente. Asfaltozko geruza mozteko, bizar-xafla erabil dezakegu, baita paleta ere: lehenik paleta berotu, eta zuzenean ebakiko dugu geruza, paleta oraindik bero dagoela.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Otro recurso para la realización de baberos es la tela asfáltica. Isurkia egiteko asfaltozko geruza ere erabil daiteke.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Para colocar la tela asfáltica se ha de calentar la parte trasera con un soplete o candileja(Fig. 1 y 3)moviendo de izquierda a derecha el chorro del soplete, hasta que se empieza a deformar el plástico que cubre dicha parte, indicándonos que ya se puede aplicar(Fig. 4). Asfaltozko oihala jartzeko, atzealdea sopletez berotu behar dugu (1. eta 3. irudiak), eta sopleteko zorrotada ezkerretik eskuinera mugitu behar dugu, alde hori estaltzen duen plastikoa deformatzen hasten den arte. Geruza ezartzeari ekin diezaiokegu orduan (4. irudia).

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (14)
Piezas de madera, cuerdas, vasos, tubos de cartón, cajas de diferentes tamaños, corchos, telas, piedras, embudos, coladores, botes con tapa. Egurrezko piezak, sokak, edalontziak, kartoizko kaxak, hainbat tamainatako kaxak, kortxoak, oihalak, harriak, inbutuak, irazkiak, estalkidun poteak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Materiales de distintas formas, tamaños, sonidos y gustos, cajas, botes, botellas con tapones, ovillos de lana, botones para ensartar, corchos, pinzas de ropa, telas grandes. Hainbat forma, tamaina, soinu eta gustutako materialak, kaxak, poteak, tapoidun botilak, artilezko matazak, hariztatzeko botoiak, kortxoak, arropa-matxardak, oihal handiak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

espejo grande, moqueta, pelotas de diferentes medidas, papeles de periódico, mantas, sábanas, colchonetas, aros, bastones, paracaídas, picas, cuerdas, tubos de plástico o de tela, cajas de cartón grandes, globos, mesas, sillas, bancos suecos, bicicletas, correpasillos, neumáticos... ispilu handia, moketa, hainbat tamainatako pilotak, egunkari-orriak, mantak, maindireak, koltxonetak, uztaiak, makilak, jausgailuak, pikak, sokak, plastikozko edo oihalezko tutuak, kartoizko kaxa handiak, globoak, mahaiak, aulkiak, jarleku luzeak, bizikletak, eskorgak, pneumatikoak...

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El material no tiene por qué ser costoso y con unos simples cajones de madera se puede construir una estructura por la que los niños puedan subir, deslizarse o esconderse debajo, también se pueden utilizar colchonetas, bloques de espuma de diferentes formas, trozos de tela, etc. Materialak ez du zertan garestia izan, eta egurrezko tiradera soil batzuekin haurrak igotzeko, irristatzeko edo azpian ezkutatzeko egitura bat eraiki daiteke. Halaber, koltxonetak, hainbat formatako apar-blokeak, oihal zatiak eta abar erabil daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ponerse gorras o sombreros de tela. Jantzi telazko txapel edo kapelak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

trozos de tela. oihal zatiak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La educadora o educador repartirá unos cuantos trozos de tela y mostrará a los niños cómo pueden meterla en los agujeros de la tela de gallinero previamente enmarcada para evitar cortes. Hezitzaileak oihal zati batzuk banatuko dizkie haurrei, eta oilategi-sareko zuloetan nola sar dezaketen erakutsiko die. Lehenago, oilategi-sarea markoztatuko dugu ebakiak edo zauriak saihesteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Antes de empezar, dejaremos que los niños las toquen y después, y en orden, irán pasando de uno en uno e intentarán colocar la tela; cuando hayan pasado todos, dejaremos que repitan los que quieran. Hasi aurretik, haurrei oihalak eta sarea ukitzen utziko diegu, eta, gero, banan-banan, oihala jartzen saiatuko dira; guztiak pasatu ondoren, errepikatzen utziko diogu nahi duenari.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Podemos colgar el resultado a modo de cuadro en el espacio que decidamos para ello e ir cambiando o añadiendo más tela en futuras sesiones. Emaitza koadro modura eskegi dezakegu hala erabakitzen dugun tokian, eta hurrengo saioetan oihalak aldatzen edo gehiago eransten jarraitu dezakegu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Podemos trabajar la actividad en el patio si tiene verjas con tela de gallinero a la altura de manipulación de los niños. Jarduera jolastokian egin dezakegu, jolastokiko hesiek haurrak iristeko moduan jarrita badute oilategi-sarea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (3)
El peloide se aplica directamente o sobre una tela. Oihal baten gainean aplikatzen da peloidea.

Materiala: Elektroestetika

Sobre la cera se coloca una tira de papel-tela o bien de tela de trama fina y se ejerce una suave presión para que adhiera la cera. Argizariaren gainean, paper-ehunezko edo bilbe fineko ehun tira bat jartzen da, eta pixka bat presionatzen da, argizarira atxiki dadin.

Materiala: Elektroestetika

Hielo en bolsas, que no se debe aplicar directamente sobre la piel sino interponiendo una franela o tela fina. Izotz koskorrak poltsatan (ez dira zuzenean larruazalaren gainean aplikatu behar, tartean franela edo ehun fina jarrita baizik).

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (7)
Normalmente son las articulaciones, y se suelen marcar con círculos de tela de un color vivo, pelotas de ping-pong... Artikulazioak izaten dira normalean, eta kolore biziko ehunezko zirkuluekin, ping-pongeko pilotekin, etab. markatu ohi dira.

Materiala: Irudia

La tela ofrece dos ventajas fundamentales: Ehunak funtsezko bi abantaila ditu:

Materiala: Irudia

El vagabundo con hatillo de tela de lunares. Ehun pikartuzko fardelaren jabea den eskekoa.

Materiala: Irudia

Son ilustraciones compuestas por trozos de papel, plástico, tela u otros materiales. Paper, plastiko edo ehun zatiekin edo beste material batzuekin osatutako ilustrazioak dira.

Materiala: Irudia

Los ilustradores que hacen collages suelen recoger todo tipo de materiales que les sirve de inspiracion: fotos, papeles, telas, etc. Inspiratzeko baliagarri zaizkien era guztietako materialak biltzen dituzte collageak egiten dituzten ilustratzaileek: argazkiak, paperak, ehunak, etab.

Materiala: Irudia

Por ejemplo, si tocamos una foto de un vestido de seda, no obtenemos el placer de tocar esa tela, tal y como "promete" el contenido visual. Adibidez, zetazko soineko baten argazkia ukitzen badugu, ez dugu lortuko ehun hori ukitzearen plazera, ikusizko edukiak adierazten duen bezala.

Materiala: Irudia

Es el caso de esta tela de diversos colores. Hainbat koloretako ehun honen kasua da.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (5)
El resto de la costa del Caribe con núcleos de sol y playa como Trujillo,La Ceiba y Tela tienen una demanda esencialmente nacional. Karibeko gainerako kostaldean, eguzkiaz eta hondartzaz gozatzeko hainbat gunek batez ere eskari nazionala dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Museo de las telas, monasterio Huelgas. Ehunen Museoa, Huelgas monasterioan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los trapos de tela que llevan los manipuladores /as solo deben de utilizarse para agarrar recipientes o utensilios calientes. Maneiatzaileek erabiltzen dituzten oihalezko trapuak ontzi edo tresna beroei eusteko bakarrik erabili behar dituzte.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Estas telas son diseñadas por las mujeres de la región de Djenné con colores espectaculares y motivos africanos. Oihal horiek Djenne eskualdeko emakumeek diseinatzen dituzte, eta kolore ikusgarriak eta Afrikako motiboak erabiltzen dituzte.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El resto de la costa del Caribe como Trujillo, La Ceiba y Tela tienen una demanda esencialmente nacional con importantes núcleos de sol y playa. Karibeko gainerako kostaldean (Trujillo, La Ceiba eta Tela) turismo nazionala da batik bat, eguzkian eta hondartzan funtsatua.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (3)
Forman como una sutil tela de araña, que aumenta en ambiente húmedo. Amaraun mehe moduko bat eratzen dute, eta amarauna handitu egiten da giroa hezea bada.

Materiala: Egurraren teknologia

Se utiliza principalmente en los marcos articulados para pintor, ya que se puede tensar más o menos la tela, mediante una cuña de suplemento. Pintoreek erabiltzen dute batez ere muntaia mota hau, marko artikulatuetan. Izan ere, hari esker, oihala tenka dezakete, falka gehigarri bat erabiliz.

Materiala: Egurraren teknologia

Desarrollados en los muebles, atacan ios tapizados, los libros, las telas, etc. Altzarietan garatzen badira, berriz, tapizeriari, liburuei, oihalei… erasotzen diete.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (5)
El proceso de tejido consiste en enlazar los hilos de la urdimbre y de tramar con otros con el objetivo de transformar las fibras o hilos en telas. Ehundura-prozesuan, irazkiko eta bilbeko haria besteekin elkartzen da, zuntzak edo hariak ehun bilakatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Dependiendo del artículo que se desee, se desarrolla el diseño, la proporción de la fibra y la estructura de la tela. Nahi den artikuluaren arabera garatzen dira diseinua, zuntzaren tamaina eta ehunaren egitura.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Su funcionamiento es sencillo: el fluido a filtrar es introducido a presión en las zonas abiertas rodeadas de material filtrante, que posteriormente son comprimidas, reteniendo sobre las telas los residuos y permitiendo el paso del fluido. Iragazi beharreko fluidoa presioz sartzen da material iragazlez inguratutako eremu ireki batzuetan; gero, konprimitu egiten dira, eta, hala, hondakinak atxikita geratzen dira ehunaren gainean, eta fluidoak bere bidea egiten du.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se sumergen en grasas y aceites calientes, y luego se filtran a través de un trozo de tela para obtener el sólido perfumado. Gantz eta olio berotan sartzen dira, eta, ondoren, oihal zati baten bitartez iragazten dira perfumatutako solidoa lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Estos constan de una tela metálica con orificios de tamaño característico a cada tipo, bordeados por un molde de latón o acero que hace posible el contenido del sólido. Baheek ehun metaliko bat dute, ale-tamaina bakoitzari dagokion zulo-tamaina jakin bat duena; ehun horren inguruan, letoizko edo altzairuzko molde bat izaten dute, solidoa gordetzeko egokia.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
En zonas con riesgo de ataque de roedores, el tronco a veces se envuelve en plástico, lona o tela de saco, etc. Karraskariek eraso egiteko arriskua dagoen lekuetan, batzuetan, plastiko, olana, zaku oihal eta abarrez biltzen da enborra.

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (1)
Remaches de ala ancha (fig. 109): se emplean principalmente para unir piezas de materiales blandos debido a la mayor superficie de apoyo que presentan, la cual distribuye las presiones y permite afianzar materiales como, por ejemplo, el plástico, la tela, etc. Errematxe hegalzabalak (109. irudia): material biguneko piezak lotzeko erabiltzen dira batez ere, bermatze-gainazal handiagoa baitute. Gainazalak, hain zuzen, presioak banatzen ditu eta materialak (esaterako, plastikoa eta oihalak) finkatzeko aukera ematen du.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Animazio turistikoa (2)
Este departamento va a facilitar mucho material, como rollos de papel higiénico, que se utilizan en multitud de actividades, telas derivadas de sabanas ya desechadas o toallas viejas. Sail horrek material ugari utziko digu, hala nola komuneko papera, izara zaharren zatiak eta toalla zaharrak; oso erabilgarriak izaten dira jarduera askotan.

Materiala: Animazio turistikoa

Afortunadamente, la animación puede aplicarse a cualquier establecimiento; si las instalaciones son mínimas, se pueden crear espacios con tablones, cajas o telas, ofertar animaciones externas al hotel o crear espectáculos que se puedan llevar a cabo en pequeños espacios. Zorionez, edozein establezimendutan egin daiteke animazioa. Oso instalazio gutxi badago, guneak sor daitezke ohol, kaxa eta oihalekin, animazioak eskain daitezke hotelaren kanpoaldean, eta toki txikietan egiteko moduko ikuskizunak sor daitezke.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (5)
debe ser de pequeño tamaño, de tela, metal, carey o de pedrería; nunca de piel. Txikia izango da, oihalez, metalez, kareiz edo harribitxiz egina; inoiz ez larruzkoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Telas en colores brillantes, satenes y sedas: producen brillo y reflejan color. •Kolore distiratsuak dituzten oihalak, satinak eta zetak: distirak eta kolore-erreflexuak sortzen dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Además, con el movimiento, estas telas producen ruidos que el micrófono alcanza a captar. Gainera, mugimenduarekin, oihal horiek mikrofonoek kaptatzeko moduko zaratak egiten dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Lo mismo aplica con ropa estampada, con texturas o telas gruesas (como la tela de punto). Beste horrenbeste arropa estanpatuekin edo testura zein ehun lodiekin (puntuzko oihalak, adibidez).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Telas de rayas estrechas, cuadrados o espigas. •Marra estudun oihalak, koadrodunak edo buruxka itxurakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (1)
CORTINA EXTERIOR DE TELA Circulación de aire arriba y lateralmente OIHALEZKO KANPOKO ERREZELA Airearen zirkulazioa goian eta albo batean

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (2)
Inditex conoce la importancia de las nuevas tecnologías y hace años que usaron las PDA’s o avanzados programas informáticos que permiten insertar el patrón de la prenda a la hora del corte de telas para aprovecharlas al máximo, por ejemplo. Inditexek badaki teknologia berriak garrantzitsuak direla, eta duela urte batzuk PDAk edo programa informatiko aurreratuak erabiltzen hasi ziren. Programa horiei esker, adibidez, oihalak mozteko garaian, jantziaren eredua sar daiteke, oihalak ahalik eta gehien aprobetxatzeko.

Materiala: Sistemen integrazioa

Fabricados habitualmente de tela, cuero o plástico. Normalean, oihalez, larruz edo plastikoz eginak.

Materiala: Sistemen integrazioa