Emaitzak: 35

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (11)
Además del grado de pérdida auditiva y del momento de aparición de la sordera, las posibilidades de adquisición del lenguaje oral en la infancia van a estar influidas por el nivel intelectual del niño y el factor educacional. Entzumen-galeraren mailaz eta gorreria agertzeko uneaz gainera, haurraren adimen-mailaren eta hezkuntzaren araberakoa izango da ahozko hizkuntzaz haurtzaroan jabetzeko aukera.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Puede derivar en trastornos auditivos crónicos, como déficit en la audición que puede producir una sordera irreversible; supuración crónica, etc. Entzumen-arazo kronikoak izan daitezke, adibidez, entzumena galdu eta gorreria atzeraezina eragin dezake, zorne-jario kronikoak eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Como ya se ha dicho, puede haber secuelas tanto sensoriales (sordera, ceguera) como motoras (parálisis cerebral) o psíquicas (retraso mental). Esan dugun bezala, zentzumen-ondorioak (gorreria, itsutasuna) nahiz mugimendu-ondorioak (garuneko paralisia) edo ondorio psikikoak (adimen-atzeratasuna) utz ditzake.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

No obstante la infección del nervio auditivo puede producir a veces sordera, aunque es poco frecuente. Dena den, entzumen-nerbioaren infekzioak, batzuetan, gorreria sor dezake; baina ez da batere ohikoa izaten.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Manuel está aquejado de una sordera media y tiene unas cataratas avanzadas, hasta hace poco, tenía una hija que venia un día a la semana a limpiarle y arreglarle la vivienda, pero hace unos meses que murió y desde entonces se arregla el solo. Manuelek erdi-mailako gorreria du, eta begi-lauso garatuak ditu. Duela gutxi arte alaba etortzen zitzaion astean behin etxea garbitzera eta txukuntzera, baina orain dela hilabete batzuk hil zen, eta orduz geroztik, bakarrik moldatzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Afortunadamente, los avances realizados en la electroacústica y la estimulación precoz han sido muy importantes, y aunque no resuelven la sordera son muy valiosos para la reeducación. Zorionez, elektroakustikan eta estimulazio goiztiarrean aurrerapauso oso handiak egin dira eta, gorreria konpontzen ez duten arren, oso baliagarriak dira berreziketarako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En cualquier caso, el empobrecimiento del lenguaje es habitual en cualquier forma de sordera. Nolanahi ere, edozein gorreri motatan pobretu ohi da hizkuntza.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La sordera y sus efectos en la adquisición del lenguaje Gorreria eta hizkuntzaz jabetzean dituen eraginak

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

* Si la pérdida se produjo antes de los 3 años, probablemente desaparecerán las adquisiciones anteriores y el lenguaje se deteriorará de manera similar al de una persona con sordera congénita. * Entzumena hiru urte egin baino lehen galdu bazuen, segur aski ordura arte ikasitakoa galduko du, eta sortzetiko gorreria duen pertsona bati gertatzen zaion antzera egingo du okerrera hizkuntzak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Evidentemente existen circunstancias en las que la anamnesis tiene menos importancia para el diagnóstico; por ejemplo, si existe un retraso mental severo, una sordera profunda, una malformación congénita del aparato bucofonador o una parálisis cerebral. Bistan denez, zenbait egoeratan anamnesiak garrantzi gutxiago du diagnostikoa egiteko; esaterako, haurrak adimen-atzeratasun larria, gorreri handia, ahoko fonazio-aparatuaren sortzetiko malformazioa edo garun-paralisia duenean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Debido a esto, cuando una persona se percata de su problema de audición, ya suele ser demasiado tarde y la sordera irreversible. Hori dela eta, pertsona bat konturatzen denean entzumen-arazoa duela, oso berandu izan ohi da, eta gorreriak ez du itzulbiderik.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (3)
Los marcadores de lenguaje natural mejoran también la legibilidad de la Web para todo el mundo, incluso para aquéllos con discapacidades de aprendizaje, cognitivas o sordera. Lengoaia naturaleko markatzaileek denentzat hobetzen dute Webaren irakurgarritasuna, baita ikaskuntza-urritasunak, kognitiboak edo gorreria dutenentzat ere.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

El sintetizador de voz es esencial para personas ciegas y para las que tienen dificultades de lectura que a menudo acompañan a discapacidades cognitivas, de aprendizaje o sordera. Ahots-sintetizadorea funtsezkoa da itsuentzat eta irakurtzeko zailtasunak dituztenentzat; askotan gertatzen zaie hori urritasun kognitiboak, ikaskuntza-arazoak edo gorreria dutenei.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los equivalentes no textuales al texto (p. ej. iconos, locuciones pregrabadas o un vídeo de una persona traduciendo el texto a lenguaje de señas) pueden hacer un documento accesible a personas que pueden tener dificultades para acceder al lenguaje escrito, incluyendo muchos individuos con discapacidades cognitivas, de aprendizaje o sordera. Testuzkoak ez diren testuaren baliokideek (ad., ikonoak, aurrez grabatutako lokuzioak edo testua zeinu-lengoaiara itzultzen ari den pertsona baten bideoa) dokumentu erabilerraza bihur dezakete lengoaia idatzia eskuratzeko arazoak izan ditzaketen pertsonentzat, urritasun kognitiboak, ikaskuntzari dagozkionak edo gorreria duten pertsona asko barne hartuta.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (2)
bien porque las vibraciones sonoras no lleguen fácilmente al órgano de Corti (sordera de conducción) por inflamación, deformidad o presencia de un cuerpo extraño en el oído, bien por tener su origen en una lesión del nervio auditivo o de la corteza cerebral auditiva (sordera nerviosa). soinu-bibrazioak ez dira erraz iristen Corti-ren organora (eroapen-gorreria), belarriko hanturagatik, deformazioagatik edo gorputz arraro bat dagoelako; edo entzumen-nerbioak edo entzumenaren garun-azalak lesioa izan dezakete (nerbio-gorreria).

Materiala: Elektroestetika

Una sordera temporal o de transición puede ser debida a alteraciones tanto del pabellón auditivo como del conducto auditivo del oído medio e interior. Aldi bateko edo trantsizioko gorreria entzumen-pabiloiaren nahiz erdiko belarriko edo barne-belarreko entzunbidearen asaldurek eragin dezakete.

Materiala: Elektroestetika

Elektrizitatea eta elektronika (15)
Le gusta practicar ejercicios fonéticos, balbuceos y vocalizaciones sin intención alguna, simplemente por puro placer motor (esta ejercitación de las cuerdas vocales aparece en todos los niños, incluso si tienen sordera) y toma conciencia de los sonidos del entorno y de las palabras. Ariketa fonetikoak praktikatzea gustatzen zaio, zezelkatzeak eta bokalizazioak, inolako intentziorik gabe, mugimenduaren plazer hutsagatik (ahots-korden ariketa horiek haur guztiek egiten dituzte, baita gorreria dutenek ere), eta inguruko soinuen eta hitzen kontzientzia hartuz joaten da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Si la sordera y la ceguera, además de las limitaciones sensoriales, ocasionan dificultades en la orientación, en la movilidad y en las actividades de la vida diaria tanto básicas como instrumentales, es evidente que en las personas sordociegas estos obstáculos se agudizan. Gorreriak eta itsutasunak, dagozkien zentzumen-mugaketez gainera, zailtasunak sortzen badituzte orientazioan, mugikortasunean eta eguneroko bizimoduko jardueretan –bai oinarrizkoetan eta bai instrumentaletan–, bistakoa da pertsona gor-itsuen kasuan oztopo horiek areagotu egiten direla.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El ruido aparece en casi todos los canales comunicativos: volúmenes de voz inadecuados en la conversación, ruido exterior (obras, tráfico, etc.) o ambiental (del aire acondicionado, de la lavadora, del secador, etc.) que dificulta la comprensión del mensaje, interferencias al hablar por teléfono, la afonía de la persona que ha perdido parcialmente la voz, cierto grado de sordera en el oyente, etc. Komunikazio-kanal ia guztietan agertzen da zarata: ahots-bolumen desegokiak elkarrizketan, mezua ulertzea zailtzen duen kanpoko zarata (obrak, zirkulazioa eta abar) edo ingurunekoa (aire egokitua, garbigailua, lehorgailua eta abar), telefonoz hitz egitean sortzen diren interferentziak, ahotsa partzialki galdu duen pertsonaren afonia, entzuleak izan dezakeen nolabaiteko gortasun-maila eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las diferentes modalidades de comunicación con personas con sordera o hipoacusia dependen de muchos factores: la edad a la que sobrevino el déficit, su severidad, las capacidades comunicativas, el entorno familiar y educativo, etc. Son importantes, asimismo, la atención temprana y los recursos con que se cuente para prestarla. Gorreria edo hipoakusia duten pertsonekin komunikatzeko modalitateak faktore askoren mende daude: gabezia zer adinetan sortu zaion, haren larritasuna, komunikatzeko gaitasunak, familia- eta hezkuntza-ingurunea eta abar. Garrantzitsuak dira, era berean, arreta goiztiarra eta artatzeko eskura dauden baliabideak.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Una de las preguntas que se formulan con más frecuencia es ¿cuál es el método más recomendable para el aprendizaje y la comunicación de las personas sordas, especialmente las niñas y los niños con sordera prelocutiva? Sarrien egiten den galderetako bat izan ohi da, zein da metodo gomendagarriena gorren ikaskuntzarako eta komunikaziorako, batez ere, hizketan ikasi aurreko gorreria duten neskato eta mutikoen kasuan?

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por otra parte, se contempla la sordera como una diferencia, no como una minusvalía que hay que rehabilitar a partir de la introducción del lenguaje oral. Bestalde, gorreria berezitasun bat bezala hartzen dute, eta ez ahozko hizkuntza sartzearen bitartez konpondu beharreko elbarritasun edo ezintasun modura.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

De hecho, están indicadas para personas con sordera que utilizaban la lengua de signos antes de perder la visión. Izan ere, egokiak dira ikusmena galdu aurretik zeinu-hizkuntza erabiltzen zuten gorrentzat.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Tradicionalmente los SAAC sin ayuda están ligados a la educación y reeducación de las personas con sordera profunda prelocutiva y su objetivo principal es desarrollar la lengua oral, en un primer momento, y posteriormente la lengua escrita. Tradizioz, laguntzarik gabeko KSHAk hizketan ikasi aurreko gorreria sakona duten pertsonen hezkuntzarekin eta berreziketarekin lotzen dira eta horien helburu nagusia ahozko hizkuntza garatzea izaten da, lehenik, eta hizkuntza idatzia, gero.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las personas sordas, a lo largo del tiempo, han incorporado de forma natural las lenguas de signos como respuesta creativa a la limitación sensorial de la sordera. Gorrek, denboran zehar, zeinu-hizkuntzak sortu dituzte era naturalean, gorreriak zekarkien zentzumen-galerari sormenezko erantzuna emanez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por eso las niñas y niños con sordera deberían tener derecho a ser bilingües y es responsabilidad de la sociedad ayudarles a conseguirlo. Horregatik gorreria duten haurrek elebitasunerako eskubidea eduki behar lukete eta gizartearen erantzukizuna da hori lortzen laguntzea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Fabrikazio mekanikoa (1)
Ruidos; las personas que estén sometidas a altos niveles de ruido en sus puestos de trabajo pueden sufrir pérdidas en su capacidad de audición e incluso llegar a padecer sordera, lo cual conlleva una disminución de la eficiencia humana, tanto en el trabajo manual como en el intelectual. Zaratak. Lanpostuan zarata-maila altuen eraginpean egon behar duten pertsonek entzumen-gaitasunaren galera izan dezakete, edo gor geratu ere, eta horrek giza efizientzia txikitzea dakar, bai eskulanetarako bai lan intelektualerako.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Zehar-lerroa (1)
Cuando puedan producir laceraciones, quemaduras, conmociones, torceduras importantes, fracturas menores, sordera, dermatitis, asma, trastornos músculo-esqueléticos, enfermedad que conduce a una incapacidad menor. Urradura, erredura, kommozio eta bihurritu handiak, haustura txikiak, gorreria, dermatitisa, asma, gihar-hezurretako nahasmenduak eta ezintasun txikia edukitzera eramaten duen gaixotasuna sor dezaketenean.

Materiala: Sistemen integrazioa