Emaitzak: 64

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
conmigo, y siguiendo la broma les contesto "ahhh muy interesante..." (porque yo siempre uso la lengua oral para dirigirme a mi interlocutor). eta txantxetan erantzuten diet: "aaaa, oso interesgarria…" (zeren nik beti ahozko mintzaira erabiltzen dut nire solaskidearekin jarduteko).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
Por la expresión de estos podemos deducir estados de ánimo diferentes en la persona con quien conversamos, incluso si no existe diálogo de por medio. Begien adierazpenaren arabera, gure solaskidearen gogo-aldarteak hauteman ditzakegu, baita elkarrizketarik ez dagoenean ere.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (2)
El mero hecho de escucharle será valorado positivamente por el interlocutor. Entzute hutsa baikor hartuko du solaskide horrek.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En esta fase influyen tanto los factores ambientales (luz, temperatura…) y decorativos (distribución del espacio, mobiliario…), como los factores personales que controla el agente (actitud ante el cliente que entra, sonrisa, mirada, tono y volumen de voz…Especialmente relevantes serán en esta fase las palabras que den inicio al diálogo con el interlocutor. Giroak (argiak, tenperaturak…) eta dekorazioak (espazioaren banaketak, altzariek…) zein agenteak kontrolatzen dituen faktore pertsonalek (sartu den bezeroarekiko jarrerak, irribarreak, begiradak, ahotsaren tonuak eta bolumenak…) dute eragina fase honetan. Solaskidearekin hizketan hasteko erabiltzen diren hitzek berebiziko garrantzia dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (3)
Asertividad confrontativa: ponemos de manifiesto la incongruencia entre lo que nuestro interlocutor dijo y la realidad de sus actos. Asertibitate alderatzailea: solaskideak esan zuenaren eta haren ekintzen errealitatearen arteko inkongruentzia nabarmentzen dugu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

En ambos casos deberemos atender la reclamación con amabilidad, escuchando de forma activa, tratando de ponernos en el lugar de nuestro interlocutor y dándole una solución rápida y efectiva, que consistirá en asumir y corregir lo antes posible el error si lo hubiera o explicarle al trabajador, con claridad y procurando ser muy didácticos, los conceptos que le plantean dudas. Bi kasuetan, abegitsu jokatu behar dugu erreklamazioari erantzutean, modu aktiboan entzunez, solaskidearen lekuan jartzen saiatuz eta irtenbide azkar eta eraginkorra emanez; alegia, lehenbailehen konpondu behar da akatsa, halakorik badago, edota langileari argi eta modu didaktikoan esplikatu behar dizkiogu zalantza eragin dioten kontzeptuak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

cumplimiento de la responsabilidad social corporativa con los demás interlocutores sociales, clasificándolos en tres campos: gainerako solaskide sozialei dagokienez, erantzukizun sozial korporatiboa betetzen du, eta hiru esparrutan sailkatzen ditu:

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Elektrizitatea eta elektronika (19)
Procurar no anticiparse a las posibles demandas de la persona interlocutora. Pertsona solaskidearen balizko eskaerei aurrea ez hartzen ahalegintzea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A menudo, las personas con dificultades comunicativas necesitan un mayor tiempo de respuesta y, como no tenemos costumbre de permanecer en silencio demasiado tiempo, tendemos a pensar que no nos pueden contestar y volvemos a hablar sin dejar que ellas puedan darnos su opinión. Askotan, komunikazio-zailtasunak dituzten pertsonek erantzuteko denbora gehiago behar izaten dute, eta isilik denbora luzez egoteko ohiturarik izaten ez dugunez, uste izaten dugu ezin digutela erantzun, eta berriro hizketan hasten gara solaskideari bere iritzia emateko aukerarik utzi gabe.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La escucha activa incluye la interacción no verbal entre ambos interlocutores, especialmente la expresión y la mirada. Entzute aktiboaren barruan sartzen da bi solaskideen arteko hitzik gabeko eragin-trukea, bereziki aurpegi-adierazpena eta begirada.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En ningún caso es una buena práctica aparentar que se ha comprendido el mensaje cuando no ha sido así. Ez da inoiz jardunbide egokia mezua ulertu denaren itxurak egitea, solaskideari ulertu ez zaion kasuan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En este caso la formulación se realiza, mirando fijamente a la persona interlocutora, con el cuerpo inclinado ligeramente hacia adelante y elevando las cejas. Kasu honetan, formulazioa solaskideari finko begiratuz egingo da, gorputza apur bat aurrera makurturik dela eta bekainak jasota.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Su interlocutor, Leo, le contestará primero deletreando su nombre y, después, le indicará su signo. Haren solaskideak, Leok, bere izena letreiatuko dio, eta ondoren, bere zeinua zein den adieraziko dio.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Estando en una posición cómoda, la persona interlocutora toma con su mano libre la mano de la persona usuaria y la coloca con la palma abierta y hacia arriba. Posizio erosoan kokaturik, solaskideak libre daukan eskuarekin erabiltzailearen eskua harturik, esku-ahurra ireki eta gora begira jarriko du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Para establecer la comunicación, el interlocutor sostiene con una mano la tablilla y con la otra toma el dedo índice de la persona con sordoceguera y va pasándolo suavemente por encima de cada una de las letras que forman el mensaje. Komunikazioa ezartzeko, solaskideak esku batekin taulatxoari eutsiko dio eta bestearekin gor-itsutasuna duen pertsonaren hatz erakuslea hartu eta poliki-poliki pasatuz joango da mezua osatzen duten letra bakoitzaren gainetik.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Como su nombre indica, cada letra se representa con un toque con la yema de los dedos de la persona interlocutora sobre una zona de la mano (la palma o las falanges) de la persona con sordoceguera. Izenak adierazten duen bezala, solaskidearen hatz-mamiarekin gor-itsuaren eskuko eremu batean (esku-ahurrean edo falangeetan) egindako ukipen batez irudikatzen da letra bakoitza.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La persona usuaria toma la muñeca de su interlocutor y la sitúa en su campo de visión. Erabiltzaileak bere solaskidearen eskumuturra hartu eta bere ikuseremuan kokatuko du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Komunikatzeko trebetasunak (22)
La diferencia esencial entre información y comunicación reside en la respuesta del interlocutor. Informazioaren eta komunikazioaren arteko funtsezko aldea zera da, solaskidearen erantzuna.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Se puede indicar atención al interlocutor de diferentes maneras: Hainbat modu ditugu solaskideari arreta adierazteko:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La latencia es el tiempo que transcurre entre el final de la frase que emite un interlocutor. Latentzia zera da, solaskide batek botatzen duen esaldiaren amaieraren ondoren igarotzen den denbora.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Esta puede variar según sea nuestro interlocutor; una audiencia, un conocido, un amigo o una persona especialmente querida o muy cercana. Aldatu egin liteke gure solaskidearen arabera –ikus-entzuleak, ezagun bat, lagun bat edo oso gertukoa edo kutuna dugun pertsona bat–.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•No se tiene una visión completa del interlocutor debido a la cercanía. •Ez da izaten solaskidearen ikuspegi osoa, gertutasuna dela eta.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Se aprecia mejor al interlocutor. •Hobeto ikusten da solaskidea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El contacto físico escogido varía en función del contexto donde tenga lugar la conversación, la edad de los interlocutores, y la relación que tengan entre ellos. Aukeratutako kontaktu fisikoa aldatu egiten da hainbat faktoreren arabera, hala nola elkarrizketa non gertatzen den, solaskideen adina edo solaskideek elkarrekin duten harremana.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El contacto físico también varía según la cultura de nuestro interlocutor. Kontaktu fisikoa ere aldatu egiten da gure solaskidearen kulturaren arabera.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Invasión del espacio de nuestro interlocutor o agresividad. Gure solaskidearen espazioa inbaditzea edo oldarkortasuna.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor ha de valorar no solo la capacidad de comunicación de su cliente sino también su capacidad a la hora de escuchar a su interlocutor. Aholkulariak, bezeroaren komunikatzeko gaitasuna balioesteaz gainera, solaskideari entzuteko moduari ere erreparatuko dio.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (9)
Barreras físicas:por ruidos de ambiente, distancia de los interlocutores, fallos en los sistemas de comunicación… Oztopo fisikoak:inguruko zaratak, solaskideen arteko distantzia, komunikazio-sistemetako akatsak…

Materiala: Sistemen integrazioa

Barreras psicológicas:se producen cuando hay rechazo al interlocutor por un motivo personal o de pensamiento, rencor, desinterés, política, religión… y/o por motivos de estado de ánimo (no estoy para escuchar a nadie). Oztopo psikologikoak:solaskidea arbuiatzen denean. Arbuiatzeko arrazoiak askotarikoak izan daitezke: pertsonalak, pentsaera, ezinikusia, interes falta, politika, erlijioa… edota aldartea (gaur ez nago inori entzuteko).

Materiala: Sistemen integrazioa

Adecua el mensaje al interlocutor. Egokitu mezua solaskidearen ezaugarrietara.

Materiala: Sistemen integrazioa

Observar a tu interlocutor y su comunicación corporal cuando converses. Erreparatu solaskideari eta haren gorputz-komunikazioari harekin hitz egitean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Favorece el contacto visual al comunicarte (mejor mirarlos al hablar). Komunikatzean, bilatu begizko kontaktua (hitz egitean, hobe da solaskideari begiratzea).

Materiala: Sistemen integrazioa

Piensa como la persona con la que hablas (ponte en su lugar, empatiza). Saiatu solaskideak bezala pentsatzen (jar zaitez haren tokian, enpatizatu).

Materiala: Sistemen integrazioa

La comunicación externa se establece con el público, medios de comunicación, proveedores, competencia, instituciones… en definitiva, con todos los interlocutores que se relacionen con la empresa. Kanpo-komunikazioa publikoarekin, hedabideekin, hornitzaileekin, lehiakideekin, erakundeekin eta halakoekin sortzen da; laburbilduz, enpresarekin harremanak dituzten solaskide guztiekin.

Materiala: Sistemen integrazioa

Tener un solo canal de comunicación y un único interlocutor. Komunikazio-kanal eta solaskide bakar bat eduki.

Materiala: Sistemen integrazioa

X En situaciones de crisis, debemos procurar que exista un ........................................... interlocutor. X Krisi-egoeretan, solaskide .......................................bat izaten ahalegindu behar dugu.

Materiala: Sistemen integrazioa

Fabrikazio mekanikoa (1)
Máxime en los tiempos actuales en los que los interlocutores se encuentran, la mayoría de las veces, lejanos unos de otros y la consulta o la rectificación pueden no ser tan inmediatas. Are gehiago gaur egun, solaskideak gehienetan elkarrengandik urrun aurkitzen baitira eta gerta baitaiteke kontsulta edo zuzenketa hain berehalakoa ez izatea.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx