61- Gaueko boleroa, 1959 N, tul eta Georgette krepe beltzeko zerrenda horizontalak aldizkatuta, zetazko hariekin, txenilazko sokarekin, strassarekfn, zintekin, beira aleekin, urre koloreko hariekin, xaflatxo eta harribitxiekin brodatuak (Lesage). 143 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. Von Bismarck kondesarena izan zen. CBM 07.2003, Getaria. (100. orr.)
61- Bolero de noche, I 1959, bandas horizontales alternativamente de tul y de crepé Georgette negras, bordadas con hilos de seda, chenilla, strass, cintas, abalorios, hilos dorados, lentejuelas y pedrería (Lesage). Pase 143. Donación de M. H. de Givenchy. Pertenecía a la condesa von Bismarck. CBM 07.2003, Getaria. (p. 100)
Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx
Elektrizitatea eta elektronika (1)
Se impregna en yeso o pintura (azulete) y, sujetándola por sus dos extremos a los puntos de fijación, se actúa como si fuese la cuerda de un arco y al soltarla impregna la pared.
Igeltsuz edo pinturaz (urdinxka) busti eta finkapen-puntuetara lotu behar da mutur bietatik; arku baten soka izango balitz bezala jardun behar da, eta askatzean horma inpregnatuko du.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
Eraikuntza eta obra zibilak (19)
Se procederá cortar las cuerdas de atado desde la plataforma de trabajo, utilizando pértigas especiales.
Lan-plataformatik lotzeko sokak moztu behar dira haga bereziak erabiliz.
En el caso de que existan sobrantes de red, se ajustarán las medidas de las redes pasando cuerdas de atado por las mallas, fijándolas por los extremos a las cuerdas perimetrales.
Sarea sobratzen bada, neurriak egokitu egingo dira mailetatik lotzeko sokak pasatuz; soka horien muturrak soka perimetralekin lotuko dira.
A continuación, se recogerán las partes sobrantes, enrollándolas de forma ordenada y atándolas a las cuerdas de atado a fin de facilitar su manejo (fig. 385).
Ondoren, soberako sare zatia txukunki bilduko da eta lotzeko sokekin lotuko da, errazago maneiatu ahal izateko (385. irudia).
Los elementos auxiliares necesarios para el montaje y colocación del sistema S en obra son la cuerda de atado, la cuerda de unión, cables metálicos y mosquetones.
S sistema muntatzeko eta obran jartzeko, elementu osagarri hauek behar dira: lotzeko soka, josteko soka, metalezko kableak eta mosketoiak.
Se pasará la cuerda de unión malla a malla, con el fin de asegurar que no se formen aberturas superiores a 100 milímetros, realizando nudos de reafirmación cada 50 cm.
Lotzeko soka banan-banan sartuko da mailetatik, 100 milimetrotik gorako irekigunerik egon ez dadin; 50 cm-tik behin korapilo indargarriak egingo dira.
Existen distintos modelos de centro de actividad que permiten una gran variedad de juguetes y que se pueden accionar de diversas maneras, estirando de una cuerda, mediante palancas o conmutador situado en el juguete, la elección del tipo de centro de actividad dependerá de la sensibilidad y el control motor del pequeño que la haya de utilizar.»
Hainbat modelotako jarduera-guneak daude, eta era askotako jostailuak hartzen dituzte, hainbat modutan abiarazten direnak: soka batetik tiratuta, jostailuko palankaren edo kommutadorearen bidez, etab. Mota bateko edo besteko jarduera-gunea aukeratuko da, haurraren sentsibilitatearen eta mugimendu-kontrolaren arabera.”
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
A estas edades los objetos y recursos educativos serán lo más normalizados posible, se recomiendan los sonoros, olorosos, suaves y los juegos manipulativos con agua, arena barro..., puede ser además muy conveniente que el pequeño pueda recuperar sus juguetes simplemente tirando de una cuerda.
Adin horietan, objektuak eta hezkuntza-baliabideak ahalik eta normalizatuenak izango dira; gomendagarriak dira soinua dutenak, usaintsuak eta leunak, eta ura, hondarra, buztina eta abar erabiltzeko jolasak. Gainera, oso komenigarria da haurrak jostailuak soka batetik tiratuz besterik gabe berreskuratu ahal izatea.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
cajas de cartón, rollos de pa-pel higiénico, chapas, botellas de plástico, cuerdas etc., que los pequeños en principio catalogarían como in-servibles y que los adultos destinarían directamente al contenedor de basuras, se logra realizar un divertido juguete se estarán cumpliendo una serie de objetivos:
kartoizko kaxak, komuneko paper-erroiluak, txapak, plastikozko botilak, sokak, etab.), haurrei hasieran erabilgaitzak irudituko zitzaizkienak eta helduek zuzenean zaborretara botako zituztenak, alegia. Horiekin jostailu dibertigarri bat egitea lortzen badute, hainbat helburu beteko dituzte:
Pueden estar sueltos o unidos por un pequeño arnés de plástico o por una cuerda.
Aske edo plastikozko arnes txiki edo soka batez lotuta egon daitezke.
Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan
Irudia eta soinua (17)
Replegar los Módulos colocándolos en su posición vertical, mediante la cuerda-guía sujeta al larguero superior, que hemos previsto durante el montaje.
Moduluak tolestu eta posizio bertikalean jarri goiko langetean lotutako soka gidariaren bidez (soka hori modulua muntatzean jarri dugu).
Materiala: Irudia
Una vez colocados los Módulos de la misma fachada y situados éstos en posición vertical, efectuar la unión de Redes con la cuerda de cosido, para posteriormente desbloquear los Brazos soltando los fijadores y desplegando el brazo con la cuerda auxiliar.
Fatxada bereko modulu guztiak posizio bertikalean jarri ondoren, sareak sokaz josiko ditugu; jarraian, besoak desblokeatuko ditugu, finkagailuak askatuz eta soka osagarriarekin besoak zabalduz.
Materiala: Irudia
Al igual que los Módulos independientes, se procederá al cosido de las Redes en ambos laterales del solape, con la cuerda de unión indicada en estos y mediante el mismo procedimiento de atado (fig. 360).
Modulu independenteetan bezala, sareak gainjarpenaren albo banatan josiko dira, horientzat adierazitako sokarekin eta lotzeko prozedura bera jarraituz (360. irudia).
Materiala: Irudia
De la misma manera dejaremos instalada una cuerda-guía para el despliegue y retroceso de los Módulos.
Era berean, moduluak zabaltzeko eta atzera eramateko soka gidari bat jarriko dugu.
Materiala: Irudia
Mientras desbloqueamos los fijadores de los Brazos que impiden el movimiento de basculación del conjunto, efectuaremos su avance soltando cuerda progresivamente, hasta finalizar su descenso.
Multzoa kulunkatzea eragozten duten besoetako finkagailuak desblokeatzen ditugun bitartean, soka pixkanaka askatzen joango gara, multzoa jaitsi arte.
Materiala: Irudia
La cuerda guía tiene también el cometido de facilitar los procesos de prevención integral en plantas, traslación y desarmado, realizando los movimientos anteriores en sentido inverso (fig. 358 y 378).
Bestalde, aurreko mugimendu horiek kontrako ordenan eginez gero, soka gidariak prebentzio integralerako prozesuak errazten ditu solairuetan, lekualdaketetan eta desmuntatze-lanetan(358. eta 378. irudiak).
Materiala: Irudia
Posteriormente cortaremos las cuerdas de unión de las redes para ir desuniéndolas y procederemos a doblar las redes para su traslado y almacenaje.
Ondoren, sareak lotzen dituzten sokak moztuko dituzte, sareak askatzeko, eta sareak tolestuko dituzte eraman eta gordetzeko.
Materiala: Irudia
En ningún caso se sujetará la red utilizando mallas, sin el concurso de la cuerda perimetral.
Sarea ez da inola ere mailen bidez finkatuko soka perimetrala erabili gabe.
Materiala: Irudia
Hecho esto, estabilizaremos la red dejando una bolsa de recogida entre 20 y 30 cm. (fig. 320), atando la cuerda de atado a la propia horca (fig. 321).
Behin hori eginda, sarea egonkortu eta 20 eta 30 cm bitarteko bilketa-poltsa utziko dugu (320. irudia); lotzeko soka txardangora bertara lotuko dugu (321. irudia).
Materiala: Irudia
Las horcas para su transporte con la grúa torre se engancharán por debajo de la escuadra con una cuerda.
Txardangoak dorre-garabiaz garraiatzeko, eskuairaren azpitik soka batekin lotuko dira.
Materiala: Irudia
Instalatze eta mantentze lanak (9)
Sobre calidad de cadenas, cuerdas y cables.
Kateen, soken eta kableen kalitatea.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
El uso del cinturón de seguridad (MT-13) se reserva para aquellos puestos de trabajo que implican un riesgo de caída de altura por la proximidad del operario, que recoge la carga o tira de la cuerda, a una abertura en el suelo.
Segurtasun-uhala (MT-13) erabiltzen da karga jasotzen duen edo sokari tiratzean dion langilea lurreko zulo batetik hurbil egoteagatik erortzeko arriskua dagoen lanpostuetarako.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Esto dependerá de la situación del operario y de la longitud de la cuerda, puesto que así como en el aparejo y garrucha el ángulo que forma la cuerda tensada con la vertical puede ser escogida, en la cabria es muy inferior por la proximidad del operario a la vertical de izada.
Langilearen egoeraren eta sokaren luzeraren araberakoa izango da hori; izan ere, jasogailuaren eta txirrikaren kasuan, soka tenkatuak ardatz bertikalarekiko osatzen duen angelua aukeratu egin daiteke, eta gindaxean, berriz, askoz txikiagoa izaten da, langilea altxatzeko ardatz bertikaletik hurbil egoten delako.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Las trócolas a mano son aparejos que en vez de llevar cuerda llevan una cadena equilibrada y en los que la polea superior no es libre si no que está accionada por una pareja de engranajes helicoidales o cilindricos, aunque a veces se desliza mediante la combinación de los dos.
Eskuzko trokolek sokaren ordez kate orekatua dute, eta horietan goiko polea ez da askea. Hain zuzen ere, engranaje helikoidal edo zilindrikoen bikote batek abiarazten du, nahiz eta batzuetan biak konbinatuz labaintzen den.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Normalmente la carga izada va contenida en un recipiente, capazo o cubo, que pende de un gancho en el extremo de la cuerda.
Oro har, altxatzen den karga ontzi, kapazu edo kubo batean egoten da, zeina sokaren muturreko kakotik zintzilikatzen baita.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
La cuerda salvavidas del mismo se utilizará sobre un cable tendido longitudinalmente a la misma.
Segurtasun-uhalaren salbamenduko soka luzetara ezarritako kable baten gainean erabili behar da.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
La técnica de elevación es la misma para todos los aparatos que tratamos, excepto el torno, es decir, tirar del extremo libre de la cuerda o cadena de arriba a bajo de forma que la carga a izar cueste el mínimo esfuerzo.
Altxatzeko teknika bera da gailu hauetan guztietan, tornuan izan ezik. Hain zuzen ere, libre geratzen den sokaren edo katearen muturretik tiratzen da goitik behera, altxa beharreko kargarako gutxieneko ahalegina egin behar izateko.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Se pone en movimiento por medio de una cuerda o cadena afianzada por uno de sus extremos en la primera polea fija y que corre por las demás, actuando la potencia en su otro extremo libre.
Muturretako bat lehen polea finkora lotuta duen soka edo katearen bitartez mugiarazten da, eta soka edo kate hori gainerako poleetatik igarotzen da. Hartara, potentziak mutur librean jarduten du.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Las cuerdas para izar o transportar cargas tendrán un factor de seguridad 10.
Kargak altxatzeko edo garraiatzeko sokek 10 zenbakiko segurtasun-faktorea izan behar dute.
Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
Las sillas pueden ser: de asiento de enea o cuerda trenzada; de asiento de madera, sillas tapizadas; de rejilla, de cuero, de plástico, etc.
Hainbat motatakoak izan daitezke aulkiak eta eserlekuak. Batetik, lezkazkoak, soka txirikordatuzkoak, egurrezkoak… izan daitezke eserlekuak; bestetik, tapizatuak, saretazkoak, larruzkoak, plastikozkoak… izan daitezke aulkiak.
Materiala: Egurraren teknologia
Estas escaleras están formadas por dos o más escaleras de largueros paralelos, encajadas unas dentro de otras, y enlazadas por un sistema de cuerdas y poleas accionadas por un torno o cabrestante, que les permite extenderse y alcanzar alturas mayores (fig. 958).
Langaluze paraleloko bi eskailerak edo gehiagok eratzen dute eskailera mota hori. Bata bestearen barnean ahokatuta daude eskailerak, eta soka- eta txirrika-sistema batek elkartzen ditu. Sokei eta txirrikei eragiteko, tornu edo dibidieta erabiltzen dugu eta, hartara, eskailerak hedatzea eta gorago igotzea lortzen dugu (ikusi 958. irudia).
Materiala: Egurraren teknologia
7) Escalera extensible, formada por dos o más escaleras, encajadas unas dentro de otras, y alzadas por un sistema de cuerdas y poleas.
7) Eskailera hedagarria, bi eskailerak edo gehiagok eratutakoa. Bata bestearen barnean ahokatuta daude eskailerak, eta soka eta txirrika bidezko sistemaren bitartez goratzen ditugu.
Materiala: Egurraren teknologia
Se divide esta cuerda en cinco partes.
eta bost zatitan banatzen dugu soka;
Materiala: Egurraren teknologia
Zehar-lerroa (1)
Otros ejemplos lo constituyen los muñecos que al presionarlos emiten sonido y los juguetes que se mueven bajo la fricción de las ruedas, por la acción de tirar de una cuerda o presionar un botón.
Beste adibide batzuk: estututa soinua egiten duten panpinak eta soka bati tira eginda edo botoi bat sakatuta gurpilak biratzean mugitzen diren jostailuak.
Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra
Nekazaritza (1)
Trazando la fila base del replanteo con jalones (palos – hierros altos) y cuerda de cáñamo.
Zuinketaren oinarri lerroa marka bidez (makilak – burdin garaiak) eta kalamuzko soka bidez trazatu.
Materiala: Nekazaritza
Animazio turistikoa (4)
En grandes almacenes, terminales de viajeros, palacios de congresos, etc., puede verse en el patio de distribución central o en alguna zona común a alguien tocando el piano, cuartetos de cuerda e incluso piezas cortas de teatro.
Saltoki handietan, bidaiarien terminaletan, kongresu-jauregietan..., batzuetan, erdiko patioan, norbait egoten da pianoa jotzen, sokazko kuartetoak ere izaten dira, eta antzezlan txikiak ere egiten dituzte.
Materiala: Animazio turistikoa
e) La quinta prueba consiste en pasar una cuerda por debajo de la ropa; se comienza por la pernera izquierda del pantalón, se sube hasta la cintura y por debajo de la camiseta hasta el cuello por delante y de nuevo por debajo de la pernera derecha del pantalón y lo mismo con el jugador de al lado.
Bosgarren proba da soka bat pasatzea arroparen azpitik: praken ezkerreko hanka-zulotik hasten da, gerriraino igo, eta kamisetaren azpitik lepoaren aurrealdetik pasatu, eta praken eskuineko hanka-zulotik; eta gauza bera ondoko jokalariarekin.
Materiala: Animazio turistikoa
Esta actividad es adecuada para todas las edades y locales, excepto para personas de edad avanzada, ya que pueden tener ciertos problemas de movilidad a la hora de pasar la naranja o mover la cuerda por debajo de la ropa.
Jarduera hori egokia da adin eta lokal guztietarako, adinean aurrera doazen pertsonentzat izan ezik, mugitzeko zailtasunak izan baititzakete laranja pasatzeko eta soka arroparen azpitik pasatzeko.
Materiala: Animazio turistikoa
Dos cuerdas de 4 metros
Bi soka, 4 metrokoak
Materiala: Animazio turistikoa
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