Emaitzak: 107

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (2)
La sensación de color se define mediante los tres factores siguientes: Kolorearen sentsazioa honako hiru faktore hauen bitartez definitzen da:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La comodidad o confort es el nombre que se da a la sensación del cuerpo humano en relación con su entorno. Erosotasuna edo konforta deritzo giza gorputzak ingurunearekiko duen sentsazioari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (10)
¿por qué ha escogido esta canción?, ¿qué sentimientos, sensaciones, pensamientos le suscita?, ¿cómo es el timbre?, ¿cómo es la música: cálida, alegre, triste, etc.?, ¿está de moda?, ¿hace tiempo que la escucha?, ¿podría aplicarse a la educación infantil?, ¿qué elementos trabajaría con los niños?, etc. Zergatik aukeratu duzu abesti hori? Zer sentimendu, sentsazio edo pentsamendu eragiten dizkizu? Nolakoa da tinbrea? Nolakoa da musika: beroa, alaia, tristea…? Modan dago? Aspalditik entzuten duzu? Haur-hezkuntzan erabil daiteke? Zer elementu landuko zenituzke haurrekin?.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El cerebro del bebé está trabajando siempre y capta, desde que nace, muchas sensaciones que son nuevas para él. Haurtxoaren burua lanean ari da beti, eta berarentzat berriak diren sentsazio asko jasotzen ditu jaiotzen den unetik.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ello les motivará más a expresar con movimientos las sensaciones que han recibido a través del texto, independientemente de que exista una relación entre el movimiento y el texto. Testuaren bidez jaso dituzten sentsazioak mugimenduaren bidez adieraztera bultzatuko ditu horrek, testuaren eta mugimenduaren artean loturarik izan ala ez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La entonación de las palabras, la gesticulación y los movimientos que realice el referente adulto serán importantes para que el niño perciba sensaciones, las interiorice y las aprenda. Erreferente duen helduak hitzei ematen dien intonazioa eta egiten dituen keinuak eta mugimenduak oso garrantzitsuak dira haurrak sentsazioak hauteman, barneratu eta ikas ditzan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

D Que el cuento contenga descripciones que le vaya despertando sensaciones hasta producirle risa, tristeza, gusto, aprensión, etc. Ipuinak sentsazioak piztuko dizkion deskribapenak izatea, barrea, tristura, atsegina, beldurra, etab. eragin arte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Además, el cuento escuchado en grupo alivia al niño y lo hace ser consciente de que las experiencias emotivas que oye las comparte con sus compañeros y de que participan juntos de unas sensaciones similares. Gainera, ipuina taldean entzuteak lasaitu egiten du haurra; izan ere, entzuten dituen esperientzia zirraragarriak kideekin partekatzen dituela konturatzen da, eta denek batera antzeko sentsazioak bizitzen dituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

¿Qué sensación te produce no poderte entender ni comunicar? Zer sentsazio sortzen dizu elkar ulertu ezinak edo komunikatu ezinak?

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así, descubre, juega, investiga con sus órganos de fonación (laringe, cuerdas vocales, cavidad bucal, etc.) y con sensaciones auditivas, visuales, vibratorias y motoras. Horrela, zenbait gauzaz jabetzen da, jolastu egiten da, fonazio-organoekin ikertzen du (laringearekin, ahots-kordekin, aho-barrunbearekin eta abarrekin), baita entzumen-, ikusmen-, bibrazio-sentsazioekin eta sentsazio motorrekin ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Reacciona ante las sensaciones recibidas y se manifiesta expresivamente, aunque todavía con lenguajes no verbales. Jasotako sentsazioen aurrean erreakzionatzen du eta adierazkortasunez jarduten du, oraindik hitzezko hizkuntzarik erabiltzen ez badu ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Percibe sensaciones muy diversas; al principio, todo le sorprende, todo le llama la atención y provoca su reacción. Askotariko sentsazioak hautematen ditu; hasieran, guztiak harritzen du, guztia gertatzen zaio deigarri, eta horrek haurraren erreakzioa eragiten du.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (4)
sensación producida en el órgano del oído por el movimiento vibratorio de los cuerpos, transmitido por un medio elástico, como el aire. gorputzen bibrazio-mugimenduak belarrian sortzen duen sentsazioa, bitarteko elastiko batek transmititzen duena, aireak adibidez.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si tocamos un cuerpo, la sensación de calor o frío dependerá de su temperatura y de su capacidad para transmitir el calor. Gorputz bat ukitzen badugu, beroaren edo hotzaren sentsazioa gorputz horien tenperaturaren eta beroa transmititzeko duten ahalmenaren araberakoa izango da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Por encima y por debajo de estos valores desaparece la sensación de confort, y se pasa a otras sensaciones como calor, frío, angustia, sequedad o incluso somnolencia. Balio horien gainetik eta azpitik, desagertu egiten da konfort-sentsazioa, eta beste sentsazio batzuk sortzen dira, hala nola beroa, hotza, itotasuna, lehortasuna edota logura.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

acercar un lateral de la cara a la boca y nariz del accidentado para comprobar la respiración, a través de nuestro oído y las sensaciones de su respiración. aurpegiko alde bat biktimaren ahora eta sudurrera hurbildu, arnasa gure belarriaren eta sentsazioen bidez egiaztatzeko.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (3)
Por otra parte podemos causar a lector la sensación de estar encerrado si el camino es muy largo o poco interesante. Bestalde, irakurleari giltzapetuta egotearen sentsazioa sor diezaiokegu, bidea oso luzea edo interes gutxikoa bada.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La estructura de un conjunto de páginas web es muy importante, ya que una buena estructura permitirá al lector visualizar todos los contenidos de una manera fácil y clara, mientras que un conjunto de páginas web con una mala estructura producirá en el lector una sensación de estar perdido, no encontrará rápidamente lo que busca y terminará por abandonar nuestro sitio. Web orri multzo baten egitura oso garrantzitsua da; izan ere, egitura on batek irakurleari eduki guztiak argi eta erraz ikusteko aukera emango dio, eta egitura txarreko web orrien multzoak, berriz, irakurleari galduta egotearen sentsazioa sortuko dio, ez du bilatzen duena berehala aurkituko eta azkenik gunea utzi egingo du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La "sensación" del robot a la hora de leer nuestra página será muy parecida a la que tengamos nosotros al leer la misma página desde un ordenador de bolsillo (ODB o PDA en inglés). Gure orria irakurtzeko garaian, robotaren “sentsazioa” guk orri hori bera sakelako ordenagailu batetik (PDA) irakurtzen dugunean izango dugunaren oso antzekoa da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (37)
Cuando los niveles son bajos, se produce directamente una sensación de hambre, debido a que existen centros nerviosos en el cerebro, que cuando no se detectan, provocan la sensación de hambre que desaparece tras una comida cuando los niveles de azúcar vuelven a ser normales. Mailak baxuak direnean, gose-sentsazioa izaten da zuzenean; izan ere, garunean nerbio-zentroak daude eta glukosa hautematen ez dutenean, gose-sentsazioa eragiten dute. Sentsazio hori jan ondoren desagertzen da, azukre-mailak berriro ere arruntak direnean.

Materiala: Elektroestetika

Los botones gustativos se unen a terminaciones nerviosas que transforman las sensaciones químicas en impulsos nerviosos, los cuales son transmitidos por el nervio glosofaríngeo, que las envía a la corteza cerebral y al tálamo para que se procesen. Dastamen-botoiak nerbio-bukaerei lotzen zaizkie eta nerbio horiek nerbio-bulkada bihurtzen dituzte sentsazio kimikoak. Bulkada horiek nerbio glosofaringeoak igortzen ditu eta garun-azalera eta talamora iristen dira, han prozesatzeko.

Materiala: Elektroestetika

Todas las sensaciones recibidas se envían a la corteza sensorial en el cerebro, donde se distinguen zonas especializadas en las sensaciones de los distintos lugares del cuerpo. Jasotako sentsazio guztiak garunaren zentzumen-azalera igortzen dira; eta, hor, gorputzeko eremuetako sentsazioetan espezializatutako eremuak daude.

Materiala: Elektroestetika

Existe por tanto una vía de transmisión más rápida y otra más lenta, por lo que el dolor se detecta en un primer momento como una sensacionfuerte, aguda y localizada, para pasar a convertirse en una sensación dolorosa difusa y menos viva. Beraz, transmisio-bide azkarra eta motela daude. Horrenbestez, mina, hasiera batean, sentsazio bizi, akutu eta lokalizatu moduan hautematen da, eta sentsazio mingarri lausoa eta ez hain bizia izatera igarotzen da ondoren.

Materiala: Elektroestetika

Los botones gustativos se unen a terminaciones nerviosas que transforman las sensaciones químicas en impulsos nerviosos, los cuales, enviados por el nervio glosofaríngeo, llegan a la corteza cerebral y tálamo para que se procesen. Dastamen-botoiak nerbio-bukaerei lotzen zaizkie, eta sentsazio kimikoak nerbio-bulkada bihurtzen dituzte. Bulkada horiek, nerbio glosofaringeoak igorrita, garun-azalera eta talamora iristen dira, prozesatzeko.

Materiala: Elektroestetika

El olor, la consistencia y la temperatura de los alimentos desempeñan un papel muy importante en la sensación global del sabor. Elikagaien usaina, trinkotasuna eta tenperatura oso garrantzitsuak dira zaporearen sentsazio orokorrean.

Materiala: Elektroestetika

Los cinco sentidos actúan conjunta y coordinadamente, de manera que la imagen final que se forma en el cerebro tenga como resultado la integración de todas las sensaciones recibidas. Bost zentzumenek batera eta koordinatuta jarduten dute, eta, horrenbestez, garunean osatuko den azken irudiak jasotako sentsazio guztiak bilduko ditu.

Materiala: Elektroestetika

Cerebro, que regula las funciones psicológicas, las sensaciones, la visión, la audición, la conexión con el bulbo raquídeo, el mantenimiento del equilibrio, los movimientos autónomos y la glándula pineal. Garuna: funtzio psikologikoak, sentsazioak, ikusmena, entzumena, bizkarrezur-erraboilarekiko lotura, oreka, mugimendu autonomoak eta guruin pineala erregulatzen ditu.

Materiala: Elektroestetika

La piel es un órgano lleno de receptores nerviosos que continuamente están transmitiendo sensaciones a nuestro cuerpo. Larruazala nerbio-errezeptorez betetako organoa da, eta etengabe igortzen dizkio sentsazioak gure gorputzari.

Materiala: Elektroestetika

El tálamo es una parte del cerebro que actúa como filtro de las diferentes sensaciones que nos llegan. Iristen zaizkigun sentsazioen iragazki moduan jarduten duen garuneko zatia da talamoa.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (18)
Prueba a tomar fotos con películas de diferente sensibilidad, y juega con la parte expresiva del grano y sacar fotos a velocidades muy altas y conseguir efectos: fondos borrosos con motivo nítido, fotos donde la acción aparece congelada. o fotos con el motivo que se mueve algo borroso, dando sensación de movimiento. Egin probak sentikortasun desberdineko filmekin, eta jokatu pikorraren zati adierazkorrarekin. Atera argazkiak oso abiadura handietan, eta lortu efektuak: motibo argia duten atzealde lausoak, ekintzak geldirik agertzen dituzten argazkiak, edo motiboa pixka bat lausotuta mugitzen erakusten duten argazkiak, mugimendu sentsazioa ematen dutenak.

Materiala: Irudia

Sensaciones visuales y auditivas. Ikusizko eta entzunezko sentsazioak.

Materiala: Irudia

oPor razones narrativas (provocar el interés, sensaciones...), oNarraziogatik (interesa, sentsazioak, etab. eragitea),

Materiala: Irudia

Podemos hacer una demostración: si de noche movemos con rapidez una linterna haciendo círculos, tenemos la sensación de ver una circunferencia luminosa. Frogapena egin dezakegu: gauez linterna bat zirkuluak eginez azkar mugitzen badugu, argizko zirkunferentzia bat ikusten dugulako sentsazioa izango dugu.

Materiala: Irudia

Por tanto, la novedad cultural que aportó el cine fue su capacidad de recrear en la pantalla la sensación de movimiento de la vida real y superar la inmovilidad de la imagen fotográfica. Hortaz, honako hau izan zen zinemak kulturaren aldetik egin zuen berrikuntza: bizitza errealaren mugimendu sentsazioa pantailan irudikatzea eta irudi fotografikoaren mugikortasunik eza gainditzea.

Materiala: Irudia

Hay que sugerir, mediante una sola imagen, todo el desarrollo de una acción y transmitir una sensación. Irudi bakar batekin, akzio baten garapen osoa iradoki eta sentsazio bat transmititu behar da.

Materiala: Irudia

Se usa en fotos que dan sensación de amplitud Zabalera sentsazioa ematen duten argazkietan erabiltzen dira.

Materiala: Irudia

Se trata de una secuencia de gráficos vectoriales que generan la sensación de movimiento. Mugimendu sentsazioa eragiten duten grafiko bektorialen sekuentzia da.

Materiala: Irudia

Son secuencias de imágenes digitales que dan sensación de movimiento. Mugimendu sentsazioa eragiten duten irudi digitalen sekuentziak dira.

Materiala: Irudia

En general, las portadas intentan dar una idea de las sensaciones que el lector disfrutará con la lectura. Oro har, irakurleak irakurriz gozatuko dituen sentsazioen ideia bat ematen saiatzen dira liburuetako azalak.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (1)
Sin la vista, los demás sentidos ofrecen nuevas sensaciones y emociones. Ikusi gabe, gainerako zentzumenek sentsazio eta emozio berriak eskaintzen dituzte.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Zehar-lerroa (6)
Las sensaciones de equilibrio y de comodidad, que se traducen en una sensación placentera de seguridad, proporcionan una noción de tiempo más corta que aquellas que producen displacer. Oreka- eta erosotasun-sentipenek —segurtasunaren sentsazio atseginak, alegia— denbora-nozio laburragoa ematen dute desatsegina sortzen dutenek baino.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

• Hay alternancia, se lo observa relajado, abierto al exterior y a las propias sensaciones. • Txandaketa dago, eta lasai ikusten da, kanpoaldera eta bere sentsazioetara irekita.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

El dominio de las fuerzas físicas que operan sobre su cuerpo le proveen nuevas sensaciones y percepciones integrando a su esquema Corporal las nociones de altura y profundidad. Bere gorputzean eragiten duten indar fisikoak menderatuta, sentsazio eta pertzepzio berriak izango ditu, eta altueraren eta sakontasunaren nozioak txertatuko ditu bere gorputz-eskeman.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

El bebé irá correlacionando, progresivamente, lo que percibe en cada uno de estos espacios, con sus sensaciones corporales, lo que facilita la configuración de un antes, un durante y un después. Haurrak, pixkanaka, erlazionatu egingo ditu espazio horietan ikusten duena eta bere gorputzeko sentsazioak; hala, errazago konfiguratzen dira aurrekoa bitartekoa eta ondorengoa.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Durante el uso del andador, por lo general, las plantas de los pies no apoyan en su totalidad, con lo que se encuentra privado de las sensaciones propioceptivas que acompañan el ponerse de pie y que son reguladoras de las reacciones de enderezamiento. Taka-taka erabiltzen den bitartean, oin-zolak ez dira osorik bermatzen lurrean; beraz, haurrak ez ditu jasotzen zutik jartzeak eragiten dituen sentsazio propiozeptiboak, zuzen jartzeko erreakzioak erregulatzen dituztenak.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

La risa cumple una función de “descarga” ante el aumento de la tensión que produce la pérdida repentina de los referentes corporales y la consecuente sensación de caída, desequilibrio y vértigo. Gorputzeko erreflexuak bat-batean galdu eta erortzearen, desorekaren eta bertigoaren sentsazioa izateak eragiten duen tentsioa “deskargatzeko” sortzen da barrea.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Administrazioa eta kudeaketa (1)
en algunas organizaciones no se suele registrar la hora de acceso ni de salida de la empresa, sino la de puesta en marcha y detención de las herramientas de trabajo; estos métodos son más discretos y evitan la sensación de excesivo control del trabajador. enpresa batzuetan ez da erregistratzen sarrera- eta irteera-ordua, laneko tresnak zer ordutan jarri diren martxan edo itzali diren baizik; metodo hauek ez dira hain nabarmenak gertatzen, eta langileak ez du izaten kontrol handiegiaren sentsaziorik.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Komunikatzeko trebetasunak (3)
•Controlar nuestra sudoración, crea estrés y sensaciones negativas. •Izerdia kontrolatzea; estresa eta sentsazio negatiboak sortzen ditu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Evita los movimientos exagerados de los labios o de la cara, que distorsionan la voz y dan sensación de ridículo. Saihestu ezpainen edo aurpegiaren mugimendu handiegiak, ahotsa distortsionatu eta barregarri geratzeko sentsazioa areagotzen baitute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Para las cosas que están muy cerca y no se abarcan con la mirada de una persona, se emplea el objetivo gran angular, y con el zoom se alejan o acercan las cosas dando la sensación de que nos alejamos o acercamos a ellas. Oso gertu dauden eta pertsona baten begiradarekin hartzen ez diren gauzetarako, berriz, objektibo angeluzabalak baliatzen dira, eta, zoomaren bidez, gerturatu edo urrundu egiten ditugu gauzak, aldentzen edo bertaratzen ari garen sentsazioa emanez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (1)
En todos los casos, a los pocos segundos de la apertura del grifo (como mínimo los necesarios para desplazar el agua retenida en las tuberías entre el calentador y el punto de uso), se obtiene la temperatura previamente seleccionada por el usuario que se mantiene estable, suprimiendo inesperadas variaciones de temperatura, y objetiviza las sensaciones, evitando incluso el sobrepasar, por accidente o descuido, una determinada temperatura por encima del nivel óptimo para la higiene corporal. Sistema edozein dela ere, txorrota ireki eta segundo gutxi batzuetara (gutxienez, berogailutik erabilera-puntura bitartean hodietan geratutako ura higiarazteko adina denbora igarotakoan) erabiltzaileak aurrez aukeratutako tenperatura lortuko da, eta egonkor iraungo du, gainera, ezusteko tenperatura-aldaketarik gabe. Txorrota termostatikoek sentsazioak objektibatu egiten dituzte, gainera, eta besteak beste, oharkabean edo ustekabean tenperatura jakin baT19gainditzea ere eragozten dute, gorputz-higienerako maila hoberenetik gorakoa inoiz izan ez dadin.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx