Emaitzak: 123

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (46)
La rigidez en la asignación de roles y tareas puede convertirse en un obstáculo para la resolución de conflictos. Rolak eta eginkizunak zurruntasunez esleitzea gatazkak konpontzean oztopo izan daiteke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Asignación de roles. Eginkizunak esleitzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Algunos son específicos (por ejemplo, el rol de los padres no puede ser suplido por los hijos), mientras que otros pueden ser compartidos. Batzuk espezifikoak dira (adibidez, gurasoen eginkizuna ezin dute seme-alabek gauzatu), eta beste batzuk, berriz, parteka daitezke.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es un momento difícil porque pierden al hijo como hijo dependiente y adquieren un nuevo rol: Une zaila da, semea edo alaba mendeko seme-alaba gisa galtzen dutelako, eta eginkizun berria hartzen dute:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El juego simbólico surge en los niños a partir del pre-ejercicio, emulando una serie de papeles del tipo «como si fuera...». Jolas sinbolikoa aurreariketatik sortzen da haurrengan “ni halako nintzela” motako rol batzuk imitatzetik.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los papeles son determinados por los niños y la representación del papel se reduce a ejecutar acciones relacionadas con el papel dado. Haurrek zehazten dituzte rolak, eta rol jakin horri lotutako ekintzak eginez antzezten dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El contenido fundamental del juego es la ejecución de acciones relacionadas con la actitud adoptada ante otras perspectivas cuyos papeles interpretan otros niños. Jolas honetan, haurrek beste ikuspegi batzuetako rolak hartzen dituzte eta ikuspegi horien aurrean hartutako jarrerarekin zerikusia duten ekintzak egiten dituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Lograr una implicación y una toma de conciencia de lo importante, incluso crucial, que es su papel en el juego de su hijo. Gurasoak inplikatzea lortu behar da, eta ohartzea rol garrantzitsua edo funtsezkoa dutela haurraren jolasean.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si esto no es posible, se realizará en clase y los compañeros representarán a los pequeños. Hori ezin bada, ikasgelan egingo da eta kideek haurren rola jokatuko dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así, cuando se explica un cuento, al interpretar los diferentes roles de los personajes y sus acciones, se tienen que enfatizar las expresiones faciales dándoles significado y sentimiento: Hala, ipuin bat kontatzen denean, pertsonaien rolak eta haien ekintzak antzezten direnean, aurpegi-itxurak nabarmendu behar dira eta esanahiz eta sentimenduz bete behar dira, esaterako,

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
Explicación de la actividad y asignación de roles. Jarduera azaltzea eta rolak ematea.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (2)
Suele adoptar este rol como imagen de poder ante posibles actuaciones indeseadas del agente de viajes. Bidaia-agenteak egin ditzakeen hutsegiteen aurrean boterea erakusteko jokatzen du paper hori.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Tras la caída del comunismo, Alemania se reunificó en 1990 y junto a Francia, juega un rol principal en la construcción de la Unión Europea. Komunismoak behea jota, Alemania batu egin zen 1990ean, eta, Frantziarekin batera, Europako Batasuna eraikitzeko eragile nagusi izan da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (2)
prueba grupal en la que se plantea una posible situación relacionada con el puesto de trabajo que se quiere cubrir y en la que cada candidato adopta un papel determinado. bete beharreko lanpostuarekin erlazionatutako egoera posible bat planteatzen da taldekako proba honetan, eta partaide bakoitzak rol zehatz bat jokatu behar du.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Reparto de roles. Zereginak banatzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (1)
Entonces es en éste campo donde el diseño de fibras tiene un rol más que protagónico, y un futuro que aún no tiene límites. Beraz, arlo horretan, zuntz-diseinuak eginkizun garrantzitsua du, eta oraindik mugarik ez duen etorkizuna.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Elektrizitatea eta elektronika (10)
Estos roles que parecen tan formales tienen espacios de actuación más o menos largos, ya que se van intercambiando: el emisor pasa a ser receptor y viceversa, hasta que finaliza la interacción. Hain formalak diruditen rol horiek beren jarduketa-espazioak dituzte, luzeagoak edo laburragoak, txandakatu egiten baitira: igorlea hartzaile bihurtzen da, eta alderantziz, harik eta interakzioa amaitzen den arte.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es decir, los roles de emisor y receptor se alternan continuamente. Alegia, igorlearen eta hartzailearen rola, txandakatu egiten dira etengabe.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es el paso final que cierra el circuito comunicativo con la respuesta del receptor, que en este momento asume el papel de emisor, estableciendo así la interacción bilateral. Komunikazio-zirkuitua ixten duen azken urratsa da: hartzaileak erantzuten duen momentuan, igorlearen rola hartzen du, eta interakzioa bi norabideetan ezartzen da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Juntos comienzan a abrir el grifo cuando, de repente, el profesional nota que el niño empieza a realizar pequeños movimientos voluntarios para continuar abriéndolo, ejerce el rol de acompañamiento (verbal y no verbal) ofreciéndole la mínima ayuda para potenciar su autonomía. Elkarrekin hasiko dira txorrota irekitzen; halako batean, profesionala ohartzen da mutikoa borondatezko mugimendu txikiak egiten hasi dela txorrota berak irekitzeko; helduak, lagun-egite rola betez (hitzezkoa eta hitzik gabea), ahalik eta laguntza txikiena emango dio haurraren autonomia sustatzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es evidente pues que, en esta variante de bimodal, la expresión oral es más completa que la signada, reservándose a esta un papel complementario o de refuerzo. Bistakoa da, beraz, bimodal mota horretan, ahozko adierazpena osoagoa dela zeinatua baino, eta azken horren rola gehiago dela bestearen osagarri edo indargarri izatea.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Desde un enfoque identitario, se considera que la lengua de signos es el lenguaje natural de la comunidad sorda y por lo tanto debe cumplir este papel, de la misma manera que los idiomas lo cumplen en una nación o comunidad concreta. Identitate-ikuspegi batetik, irizten diote zeinu-hizkuntza dela gorren komunitatearen hizkuntza naturala eta, hortaz, paper hori bete behar duela, hizkuntza batek nazio edo komunitate jakin batean betetzen duten rolaren pare.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

En cada persona las dos lenguas desempeñarán papeles diferentes: en algunas predominará la lengua de signos; en otras, la lengua oral; en otras habrá cierto equilibrio entre ambas. Pertsona bakoitzarengan, bi hizkuntzek rol desberdinak jokatuko dituzte: batzuetan, zeinu-hizkuntza izango da nagusi, beste batzuetan, aldiz, ahozkoa; beste batzuetan, bien arteko nolabaiteko oreka egongo da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Finalmente, podréis llevar a cabo una simulación de diferentes situaciones comunicativas utilizando los paneles; una persona actuará como técnico/a y la otra como Marcos o Esther. Azkenik, hainbat komunikazio-egoeraren simulazioak egin ahal izango dituzue, panelak erabilita; pertsona batek teknikari rola jokatuko du, eta besteak Markosena edo Estherrena.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

•Parece satisfecho con el rol de receptor pasivo de atención. •Pozik dagoela dirudi arreta-hartzaile pasiboaren rolarekin.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Es un buen sistema para reconocer personas, roles, objetos, eventos. Sistema ona da pertsonak, rolak, objektuak, gertaerak eta abar ezagutzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Animazio turistikoa (3)
Cada uno, animador y usuarios, cumple una función, asume un rol. Bakoitzak –animatzailea eta erabiltzaileak– funtzio bat eta eginkizun betetzen du.

Materiala: Animazio turistikoa

El rol social asumido por el animador se configura gracias a la suma de las otras funciones y a las derivadas de las actividades. Gainerako funtzioak eta jardueretatik eratorritako funtzioak batuta eratzen da animatzailearen eginkizun soziala.

Materiala: Animazio turistikoa

En España aún no está muy introducido, pero en otros países son habituales los restaurantes temáticos en los que el personal va ataviado con distintos trajes o disfrazados de ciertos personajes y atienden al cliente dentro del rol que marca el restaurante; cada cierto tiempo montan pequeños teatrillos o coreografías, cantan, etc. Espainian ez da asko zabaldu, baina, beste herrialde batzuetan, ohikoak dira gaikako jatetxeak: langileak arropa jakin batzuekin janzten dira, edo pertsonaia jakin batzuen mozorroak izaten dituzte, eta jatetxeak markatzen duten rolak antzeztuz artatzen dituzte bezeroak. Aldian behin antzerki txikiak edo koreografiak egiten dituzte, abestu egiten dute, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (4)
Tiene uncarácter argumentativo, y está dirigido generalmente por una persona que asume el rol de moderador, que es quien dirige el debate. Argudioakematen dira, eta normalean moderatzaile-rola izaten duen pertsona batek gidatzen du.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Decidir el rol laboral. Laneko rola erabakitzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tratar de no conformarnos con rol profesional asignado y tener mentalidad emprendedora. Saiatu behar dugu ez konformatzen ezarritako laneko rolarekin, eta ekintzaile-mentalitatea izaten.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Conformad equipos de tres integrantes, debéis pasar los tres por todos los roles de entrevistador, candidato y observador: Osatu hiru kideko taldeak. Guztiok egingo dituzue rol guztiak: elkarrizketatzaile, hautagai eta behatzaile.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (21)
Ladivisión sexual del trabajo, o división en función del género, hace referencia a la forma en la que la sociedad atribuye diferentes tipos de trabajos a mujeres y a hombres según los roles y las expectativas de género establecidos socialmente. Sexuaren araberako lan-banaketakedo generoaren araberako banaketak adierazten du nola gizarteak lan desberdinak esleitzen dizkien emakumeei eta gizonei, bakoitzari gizartean ezartzen zaizkion genero-rolen eta -espektatiben arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Además, las mujeres suelen realizar funciones como extensión de su rol reproductivo y los hombres desempeñar un rol político. Gainera, emakumeek beste funtzio batzuk egiten dituzte, duten rol erreproduktiboaren hedapen gisa, eta gizonek rol politiko bat betetzen dute.

Materiala: Sistemen integrazioa

La división sexual del trabajo –como consecuencia de los roles tradicionales atribuidos a mujeres (cuidadoras del hogar y de los hijos e hijas) y hombres (los que “producen”)– sigue condicionando sobremanera la situación en el mercado laboral. Oraindik ere sexuaren araberako lan-banaketak nabarmen baldintzatzen du lan-merkatuaren egoera, emakumeei (etxearen eta seme-alaben zaintzaileak) eta gizonei («ekoizten» dutenak) esleitzen zaizkien rol tradizionalen ondorioz.

Materiala: Sistemen integrazioa

Generalmente, la segregación horizontal de la ocupación hace que las mujeres se concentren en puestos sensibles al sesgo de género debido a los estereotipos y roles que tradicionalmente se les han asignado. Oro har, lanbidearen segregazio horizontalaren ondorioz, emakumeak genero-joeraren eragin handiagoa duten lanpostuetan biltzen dira, tradizioz esleitu zaizkien estereotipo eta rolengatik.

Materiala: Sistemen integrazioa

●El papel de cuidadoras de las demás personas ha condicionado el tipo de ocupaciones a las que se han venido dedicando las mujeres: trabajos en los que se requieren competencias comparables a las necesarias en el trabajo en el hogar, de modo que se produce la segregación horizontal. ●Besteak zaintzeko rola izateak emakumeen lanbideak baldintzatu ditu: etxeko lanetarako behar diren gaitasunekin bat datozen lanak; hala, segregazio horizontala sortzen da.

Materiala: Sistemen integrazioa

●Por otro lado, la percepción social de roles distintos para mujeres y hombres está relacionada con la cultura social propia. ●Bestalde, rol-desberdintasunaren pertzepzio soziala lotuta dago norberaren gizarte-kulturarekin.

Materiala: Sistemen integrazioa

Conciliación, el origen del problema está en la desigual distribución de roles asignados a hombres y mujeres. Kontziliazioa, arazoaren jatorria gizonei eta emakumeei esleitzen zaizkien rol-banaketaren desparekotasunean dago.

Materiala: Sistemen integrazioa

Pero este problema no se reduce únicamente a las responsabilidades familiares, sino que también se extiende a las tareas domésticas, que han sido asumidas como un rol propio de las mujeres. Baina arazo hori ez da familia-erantzukizunetan bakarrik geratzen, baizik eta etxeko lanetara ere zabaltzen da, lan horiek ere emakumeenak direla barneratu baita.

Materiala: Sistemen integrazioa

Esta discriminación se produce por efecto de las desigualdades de partida en el acceso a las nuevas tecnologías: las mujeres presentan un menor acceso a las TIC que los hombres como consecuencia del rol de género y de las diferencias en el poder adquisitivo de mujeres y hombres, que motivan que las primeras tengan menos oportunidades de acceso a estos recursos, lo que aumenta la brecha digital de género. Diskriminazio hau teknologia berriak erabiltzeko aukeran printzipioz dauden desparekotasunen ondorioz gertatzen da: emakumeek gizonek baino aukera gutxiago dituzte IKTak erabiltzeko, genero-rolen eta erosteko ahalmen desberdintasunen ondorioz, eta horrek generoaren ondoriozko arrakala digitala areagotzen du.

Materiala: Sistemen integrazioa

Ocurre con frecuencia que de forma automática se incluyan requisitos que pueden estar más relacionados con habilidades propias del rol de género de los hombres (disponibilidad, movilidad, fuerza, etc.). Sarritan, automatikoki sartzen dira gizonen genero-rolaren berezkoak diren trebetasunekin lotuago dauden betekizunak (prestasuna, mugikortasuna, indarra, etab.).

Materiala: Sistemen integrazioa