Emaitzak: 27

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Fabrikazio mekanikoa (1)
El campo de empleo de estas aleaciones está reducido casi exclusivamente a la fabricación de algunas piezas y motores de aviación (rodetes para compresores centrífugos, etc.). Aleazio horien erabilera-eremua hegazkintzako motorrak eta zenbait pieza (konpresore zentrifugoetarako arrabolak eta abar) egitera soilik mugatzen da ia bereziki.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Zehar-lerroa (13)
Los turbocompresores convencionales (geometría fija) tienen el inconveniente de que a bajas revoluciones del motor, el rodete de la turbina apenas es impulsado por los gases de escape, por lo que el motor se comporta en esa situación como si fuera atmosférico. Turbokonpresore konbentzionalek (geometria finkokoak) desabantaila hau dute: motorra biraketa kopuru txikian dabilela, gutxi bultzatzen dute turbinaren gurpila ihes-gasek eta, ondorioz, atmosferikoa balitz bezala jarduten da motorra.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Por eso tienen especial interés el tamaño y el peso de los rodetes de la turbina y del compresor ya que cuanto menor sea el tamaño y el peso de los mismos menor será el efecto de retraso que se produzca en el funcionamiento del turbocompresor. Horregatik dira hain garrantzizkoak turbinako eta konpresoreko gurpilen tamaina eta pisua: zenbat eta txikiagoa haien pisua eta tamaina, orduan gutxiago atzeratzen da turbokonpresorearen funtzionamendu-hasiera.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Por esta razón, se suelen utilizar rodetes bastante pequeños y fabricar los álabes de material cerámico, que soportan aceptablemente las altas temperaturas, aunque son de mayor fragilidad. Hori dela eta, nahiko gurpil txikiak erabiltzen dira, eta material zeramikoz egiten dira besoak, nahiko ondo jasaten baitituzte tenperatura altuak, hauskorragoak badira ere.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Apreciamos cómo la sección del turbocompresor se estrecha antes del rodete de turbina por el efecto de los álabes guía. Ikusten duzuenez, turbinako gurpilera iritsi aurretik estutu egiten da turbokonpresorearen sekzioa, beso gidarien eraginez.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

A consecuencia de la sección estrechada, los gases de escape fluyen con mayor rapidez, por lo que el rodete de la turbina gira más rápido. Sekzioaren estugunea dela eta, azkarrago ibiltzen dira ihes-gasak, eta azkarrago biratzen da turbinaren gurpila.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El aire entra al compresor en dirección axial y es desplazado radialmente debido a la fuerza centrífuga producida por el movimiento del rodete. Norabide axialean sartzen da airea, eta erradialki higiarazten du gurpilaren mugimenduak sortzen duen indar zentrifugoak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Nos referimos aquí al efecto giroscopio del eje cuando gira, que añade un esfuerzo extra en los cojinetes que se suma al propio del giro del rodete. Ardatzak, biratzean, sortzen duen giroskopio-efektuaz ari gara. izan ere, efektu horrek esfortzu are handiagoa eragiten die kojinetei, gurpilaren biraketak eragiten duenaz gain.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Este esfuerzo, que tiende a mantener la dirección del rodete por su giro sobre sí mismo, fuerza a trabajar a los cojinetes cada vez que el motor cambia de dirección al seguir el trazado de una carretera con curvas frecuentes. Esfortzu horren xedea da gurpilaren biraketa-noranzkoari eustea (bere ardatzaren inguruan, hain zuen ere), eta motorrak norabidea aldatzen duen bakoitzean (bihurgune ugariko errepide batean, adibidez) eginarazten die lan kojinetei.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El cojinete axial trabaja más en las afluencias de gases elevadas a bajas revoluciones del motor, sobre todo en las fases de arranque, por la falta de engrase y debido al empuje que los gases quemados generan en el rodete del turbo por su entrada axial. Gas-ekarpen handiekin, lan gehiago egiten du kojinete axialak, motorrak biraketa kopuru txikian diharduela, batez ere hura abiaraztean, koipeztatzerik ezagatik eta erretako gasek turboaren gurpileko sarrera axialean eragiten duten bultzadagatik.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

El rodete de la turbina y el eje se sueldan por fricción entre ellos. Elkarren arteko marruskadurak soldatzen ditu turbinaren gurpila eta ardatza.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Instalatze eta mantentze lanak (12)
Lasbombas cinéticasconsisten en un rodete o impulsor que gira acoplado a un motor. Ponpa zinetikoakmotor bati akoplatuta biratzen den gurpil edo eragile bat dira.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El fluido introducido en el rodete se acelera debido al movimiento giratorio y aumenta su energía que se transforma al final del recorrido en un incremento de presión. Gurpilean sartutako fluidoa azeleratu egiten da mugimendu birakariaren ondorioz, eta bere energia areagotzen du. Energia hori presio-igoera bihurtzen da ibilbidearen amaieran.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En las bombas de flujo axial el fluido circula en la dirección paralela al eje de giro del rodete, mientras que en las de flujo mixto el recorrido del fluido está en un punto medio entre las dos situaciones antes citadas. Fluxu axialeko ponpetan, fluidoa gurpilaren biraketa-ardatzarekiko norabide paraleloan ibiltzen da; aitzitik, fluxu mistoko ponpetan, fluidoaren ibilbidea aipatutako bi egoera horien bitarteko puntu batean dago.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En 1872, Auguste Rateau definió las turbinas como unas máquinas que actuaban sobre un fluido (fuese líquido o gas) por acción de un rodete que giraba sobre un eje. 1872an, Auguste Rateauk honela definitu zituen turbinak: fluido batean (likidoa edo gasa) eragiten duten makinak, ardatz baten gainean biratzen den gurpil baten ekintzaren ondorioz.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si se centra en la trayectoria del rodete, se puede decir que hay ventiladores centrífugos y axiales o helicoidales. Gurpilaren ibilbidea hartzen bada kontuan, haizagailu zentrifugoak eta axialak edo helikoidalak daudela esaten da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En ellos la compresión se realiza mediante la fuerza centrífuga ejercida por los vapores atrapados durante la rotación de un rodete de álabes que gira a gran velocidad. Konpresore hauetan, gurpil besodun batek abiadura handiz biratzen duen bitartean harrapatutako lurrunen indar zentrifugoaren bitartez egiten da konpresioa.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Debido a la excentricidad del giro del rodete este toca siempre con el cilindro a lo largo de una generatriz. Gurpilaren biraren eszentrikotasuna dela medio, gurpilak beti ukitzen du zilindroa sortzailean zehar.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Cuando el eje gira, el rodete resbala sobre las paredes interiores del cilindro manteniendo el contacto con él. Ardatza biratzen denean, gurpila zilindro barruko hormetan irristatzen da zilindroarekiko kontaktuari eutsiz.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

También hay una paleta alojada sobre la pared del cilindro que mantiene contacto permanente con el rodete gracias a un muelle que permite que esta se alargue o se encoja. Zilindroaren horman kokatuta, pala bat ere badago, zeina gurpilarekin kontaktuan dagoen etengabe, luzatzeko edo laburtzeko modua ematen dion malguki bati esker.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El funcionamiento es el siguiente: cuando el rodete se halla tangente al cilindro en el mismo punto donde se halla la paleta, los vapores del refrigerante entran de manera continua llenando todo el espacio delimitado por el rodete y el cilindro. Honako hau da funtzionamendua: gurpila zilindroarekiko tangente dagoenean pala dagoen puntuan, hozgarriaren lurruna modu jarraituan sartzen da, eta gurpilak eta zilindroak mugatzen duten eremu osoa betetzen du.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak