Emaitzak: 26

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

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Irudi pertsonala (1)
En el Renacimiento, los cabellos y el cuidado de la belleza ocupan una gran parte de la vida de la mujer de las clases altas, se lavan los cabellos con esencias perfumadas y no se repara en sacrificios para aclararlo, a fin de corresponder al ideal de belleza del momento. Errenazimenduan, ilea eta edertasuna oso garrantzitsuak ziren goi-mailako emakumeen bizitzan. Ilea lurrindutako esentziekin garbitzen zuten, eta ilea argitzeko edozer egiteko prest egoten ziren, une hartako edertasun-eredura egokitzearren.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (23)
Del renacimiento no se conservan obras de capital relevancia solo se distinguen algunos lienzos de murallas en complejos defensivos de las islas. Ez dago errenazimendu-garaiko lan garrantzitsurik, harresi-hormatal batzuen hondakinak besterik ez uharteetako defentsa-egituretan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Son los sepulcros de los Reyes Católicos en este lugar ,los que marcan junto a la catedral de Granada la transición al renacimiento, sin olvidar el Palacio de Carlos V con su patio circular en el recinto de la Alhambra, la arquitectura de los palacios de Úbeda y Baeza , o el ayuntamiento sevillano. Kapera horretan dauden errege-erreginaKatolikoenhilobiak eta Granadako katedralak egiten dute errenazimendurako trantsizioa. Ezin ahaztu, hala ere, patio zirkularra duen Karlos V.aren jauregia Alhambrako eremuan, Úbeda eta Baezako jauregien arkitektura eta Sevillako Udaletxearena.

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El renacimiento no gozó de gran acogida en Cataluña, al menos si se compara con el gótico, aunque son interesantes la fachada del Palau de la Generalitat de Barcelona o la ciudadela de Rosas. Errenazimenduak ez zuen harrera onik izan Katalunian, ez behintzat gotikoarekin alderatuta; hala ere, interesgarriak dira Bartzelonako Palau de la Generalitat-en fatxada eta Roseseko gotorlekua.

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Se trata del plateresco, del estilo Cisneros (mudejarrenacimiento) como la sala capitular de la catedral toledana, y el herreriano patente en el Alcázar, hospital de Afuera y Puerta nueva de Bisagra , todos ellos en Toledo. Platereskoa, Cisnerosen estiloa (mudejar-errenazentista), adibidez Toledoko katedralaren kapitulu-gelakoa, eta Herrerarena, Toledoko Alkazarrean, Afuerako ospitalean eta Puerta Nueva de Bisagran ageri dena.

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El poder económico que se experimenta bajo el reinado de Felipe II sufragará la construcción de interesantes muestras del renacimiento, aunque adquiere en España varias modalidades como el estilo cisneros o renacimiento mudejar del artesonado del paraninfo de la universidad de Alcalá de Henares, el plateresco de la fachada de la misma institución,(casco urbano patrimonio de la humanidad)o el monasterio de El Escorial (Patrimonio de la Humanidad) de estilo monumental y austero conocido como herreriano en honor al arquitecto de las obras. Filipe II.aren erregealdiko botere ekonomikoak ordainduta, errenazimenduaren erakusgarri interesgarriak eraiki ziren, betiere Espainiako joeretara egokituta: Cisnerosen estiloa, errenazimendu mudejarra, Alcalá de Henareseko (hirigunea Gizateriaren Ondare da) unibertsitatearen paraninfoko kasetoietakoa, instituzio horren beraren fatxadako platereskoa edo Escorialeko monasterioa (Gizateriaren Ondare); azken hori monumentala eta soila da, eta Herreraren estiloa duela esaten da, lanak zuzendu zituen arkitektoaren ohoretan.

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El renacimiento en Aragón fue acogido con menor intensidad que en otros territorios , pero el ayuntamiento de Alcañiz, el monasterio de Piedra , y la casa Pardo de Zaragoza dejansignos de su presencia . Errenazimenduak beste lurralde batzuetan baino arrakasta txikiagoa izan zuen Aragoin, baina Alcañizeko udaletxea, Monasterio de Piedra eta Zaragozako Pardo etxea estilo horren lekukotasun dira.

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El plateresco , variante española del renacimiento italiano nos ofrece la iglesia de Santa María de Salvatierra (Álava), mas clásicas son los templos dedicados a Santa María en Irún (Guipúzcoa) o en Portugalete (Vizcaya). Platereskoa, Italiako errenazimenduaren aldaera espainiarra, Aguraingo Santa Maria elizan ikus daiteke; Dona Mariari eskainitako Irungo (Gipuzkoa) eta Portugaleteko (Bizkaia) tenpluak klasikoagoak dira.

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El renacimiento tuvo poca difusión por Asturias y las mejores obras corresponden a arquitectura civil como el palacio de Campo Valdés (Gijón), y a la universidad (Oviedo). Errenazimendua gutxi zabaldu zen Asturiasen, eta obrarik onenak arkitektura zibilari dagozkio: Campo Valdés jauregia (Gijon) eta unibertsitatea (Oviedo).

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El camino de santiago, y la unidad de España lograda por los Reyes Católicos contribuyen a introducir las formas renacentistas, el actual Parador Nacional de Santiago, antaño hospital de peregrinos, es junto al claustro del Colegio Fonseca en la misma urbe, el claustro del monasterio de San Juan de Poio, y otras edificaciones del casco antiguo de Orense, uno de las manifestaciones más bellas del Renacimiento en Galicia. Donejakue Bideak eta Errege Katolikoek lortutako Espainiaren batasunak errenazimenduko formak sartzen lagundu zuten. Hauek dira Galiziako Errenazimenduaren adibide ederrenak: egun Santiagoko Paradore Nazionala dena, antzina erromesen ospitale izana, hiri bereko San Xoán de Poio monasterioko klaustroa eta Ourenseko hirigune historikoko beste eraikin batzuk.

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Es una zona que guarda a las casas más representativas del renacimiento y que actualmente alberga museos históricos y biográficos, así como bibliotecas. Errenazimentuaren etxe adierazgarrienak daude han, eta gaur egun museo historiko nahiz bibliografikoak eta liburutegiak ugariak dira.

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Irudia eta soinua (1)
Taldeka, bilatu antzerkiaren bilakaerari buruzko informazi dagokienez: Erroma, Erdi Aroa, Errenazimendua, antzerki i errenazentista. En grupos realizad una búsqueda de información sobre la evolución del teatro en las siguientes fases: Roma, Edad Media, Renacimiento, teatro isabelino y el renacentista.

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