Emaitzak: 932

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (87)
En la práctica la mayor parte de las veces la organización ordinaria con modelo funcional toma forma de empresa, pública o privada, con dos variantes: Praktikan, eredu funtzionala duen antolaketa arruntak enpresa-forma hartzen du gehienetan, eta publikoa zein pribatua izan daiteke. Bi motatakoa izan daiteke:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El siguiente avance vino con el sistema operativo Windows en los años ochenta y la aceptación por parte del gran público del sistema operativo de esta nueva herramienta con la versión 3.11. Hurrengo aurrerakuntza Windows sistema eragileak ekarri zuen laurogeiko hamarkadan, eta jendeak harrera ona egin zion 3.11 bertsioa zekarren tresna berri haren sistema eragileari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La sociedad, por ejemplo las entidades jurisdiccionales o normativas y el público en general. Gizartea; adibidez, erakunde jurisdikzionalak edo arauemaileak eta jende guztia, oro har.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se trata de barreras lógicas entre redes diferentes, una red local (LAN) y otra pública (Internet), o entre redes de jerarquía diferente (redes corporativas, o Intranets) Sareen arteko muga logikoak dira; sare lokala (LAN) eta publikoa (Internet), edo hierarkia desberdineko sareak (sare korporatiboak edo Intranetak).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un bus de campo abierto (sometido a normativa) es indispensable para ganarse al gran público. Eremu-bus irekia (arautua) ezinbestekoa da publikoa irabazteko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Del mismo modo que instanciamos objetos podemos ins-tanciar punteros a objeto, al igual que con las estructuras si disponemos de un objeto utilizaremos el operador punto (".") para acceder a los miembros de la clase y si disponemos de un puntero utilizaremos el operador flecha ("->"), exactamente lo mismo que con las estructuras, sólo que ahora el acceso a los miembros de las clases puede ser para acceder a una propiedad o para acceder a un método de los que se declaren en la sección pública de la clase. Objektuen instantziak egiten ditugun bezala, objektu bat seinalatzen duten erakusleen instantziak ere egin ditzakegu. Egituretan bezala, objektu bat baldin badugu, puntua erabiliko dugu (".") klaseko kideetan sartzeko. Aldiz, erakusle bat baldin badugu, gezia erabiliko dugu ("->"). Egiturekin erabiltzen den prozedura berbera da, salbuespen batekin. Izan ere, klaseko kideetan sartzerakoan, xedeak bi izan daitezke: propietate bat atzitzea, edo klaseko atal publikoan deklaratutako metodoetako bat atzitzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Estos conductores son especialmente adecuados para instalaciones de líneas aéreas tensadas autosoportadas en redes secundarias de distribución en electrificación rural, alumbrado público o acometidas de usuarios, sobre apoyos o posados sobre las fachadas de los edificios. Eroale horiek bereziki egokiak dira landa-elektrifikazioko banaketa-sare sekundarioetako aireko linea tenkatu autosostengatuetarako, argiteria publikorako edo erabiltzaileen hartuneetarako, eta euskarrietan nahiz eraikinen fatxadetan jar daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este tipo de acometida se realiza generalmente cuando la red de distribución pública es también aérea, siendo propia de zonas rurales. Oro har, banaketa-sare publikoa ere airetik doanean egiten dira mota horretako hartuneak, batez ere landa-eremuetan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este tipo de acometida es el más utilizado en los grandes núcleos de población, donde las redes de distribución pública discurren por el subsuelo de las calles y vías principales para no afectar así a la estética de los edificios. Herrigune handietan gehien erabiltzen den hartune mota da, eraikinen estetikan eraginik ez izateko; hain zuzen ere, kaleen eta bide nagusien azpitik pasatzen dira banaketa-sare publikoak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Construcción de nuevos edificios, trabajos de reparación, modificación, extensión o demolición de edificios existentes, trabajos públicos, trabajos de excavación y similares. Eraikin berrien eraikuntza, eraikinen konponketak, aldaketak, handitzeak edo eraisteak, lan publikoak, indusketak eta antzeko lanak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (7)
obras sencillas de una planta que no tengan uso residencial ó público, y reformas que no alteren la composición exterior, el volumen ó el sistema estructural bizitegi-erabilera edo erabilera publikoa izango ez duten solairu bateko lan soilak, eta kanpoko konposizioa, bolumena edo egitura-sistema aldatzen ez dituzten berritzeak

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Así, la necesidad de suelo para construir da lugar a proyectos para obras de urbanización; la necesidad de vivienda genera proyectos para edificios residenciales; la necesaria comunicación vial y el intercambio comercial dan lugar a proyectos de obras públicas, carreteras, autopistas, etc.. Beraz, eraikitzeko lurzoruaren beharraren ondorioz, urbanizazio-lanetarako proiektuak sortzen dira; etxebizitzen premiak bizitegi-eraikinetarako proiektuak sorrarazten ditu; bideak komunikatzeko eta merkataritza-trukerako beharrari erantzuteko, herri-lanen, errepideen, autobideen eta abarren proiektuak egiten dira, eta abar.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Bienes de dominio público marítimo- terrestre Itsasoko eta lehorreko herri-jabariko ondasunak

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Dicho documento es de obligada realización en aquellas obras en las que se pretenda la obtención de subvenciones de las administraciones públicas. Dokumentu hori egitea nahitaezkoa da herri-administrazioarengandik obrarako diru-laguntzak lortu nahi badira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Para poder ubicar y efectuar una obra de edificación, antes ha tenido que organizarse el territorio, generar el suelo, prever sus usos y también planear su integración; a partir de ello, se han ido diseñando los elementos de comunicación, las zonas residenciales, los polígonos industriales, los equipamientos públicos y privados, las infraestructuras de saneamiento, etc. Eraikuntza-obra bat kokatu eta gauzatu ahal izateko, aldez aurretik lurraldea antolatu behar da, lurzorua sortu, haren erabilerak aurreikusi eta haren integrazioa planeatu. Hori egindakoan, hauek diseinatuko dira: komunikazioko elementuak, bizitegi-eremuak, industrialdeak, ekipamendu publiko eta pribatuak, saneamenduko azpiegiturak eta abar.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

De hecho, las administraciones públicas encargadas de la concesión de licencias de obra (las administraciones locales o ayuntamientos) regulan la documentación necesaria a presentar en función del volumen de la obra. Izan ere, obra-lizentziak emateaz arduratzen diren herri-administrazioek (tokiko administrazioek edo udalek) aurkeztu beharreko dokumentazioa arautzen dute, obraren bolumena kontuan hartuz.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

También serán equipamientos las obras públicas como las carreteras, autopistas, puertos, aeropuertos, etc.. Era berean, herri-lanak ere ekipamenduak izango dira: errepideak, autobideak, portuak, aireportuak eta abar.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (8)
Los titulares de las máquinas a que se refiere este reglamento notificarán en un plazo máximo de cinco días los accidentes que se produzcan en las mismas al órgano territorial competente de la administración pública. Araudi honetan barne hartutako makinen titularrek gehienez bost eguneko epea izango dute makinetan izaten diren istripuen berri emateko administrazio publikoaren lurralde-organo eskudunari.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Reglamento del Servicio Público de Gases Combustibles. Gas erregaien zerbitzu publikoari buruzko erregelamendua

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

d) El desatender injustificadamente las recomendaciones de la administración pública en cuestiones relacionadas con la seguridad industrial. d) Industria-segurtasunarekin loturiko gaietan, administrazio publikoaren gomendioei ez jarraitzea, justifikaziorik gabe.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La vigilancia e inspección de cuanto se establece en el presente Real Decreto y las posteriores normas que lo desarrollen, se llevará a efecto por los correspondientes órganos de las administraciones públicas en el ámbito de sus competencias, de oficio o a petición de parte. Errege Dekretu honetan eta hau garatzeko aurrerago emango diren arauetan ezarritakoa betetzen dela zaindu eta ikuskatzea administrazio publikoaren organoei dagokie, haien eskumenen eremuan, ofizioz edo alderdi batek eskatuta.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

f) Las incidencias comprendidas en los incisos d) y e) anteriores se comunicarán, así mismo, al órgano territorial competente de la administración pública, que adoptará las decisiones que estime convenientes, previa audiencia del interesado, pudiendo llegar incluso al cierre de las instalaciones en tanto no sean subsanadas las citadas deficiencias. f) Era berean, aurreko d) eta e) ataletan aipatutako gorabeherak administrazio publikoaren lurralde-organo eskudunari ere jakinarazi behar zaizkio eta administrazioak egoki iritzitako erabakiak hartuko ditu, interesdunari entzun ostean; instalazioak ixteko erabakia ere hartu dezake, akatsak konpontzen ez diren bitartean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El órgano territorial competente de la administración pública resolverá si con ello se disminuye o no el nivel de seguridad exigido por la ITC que corresponda. Administrazio publikoaren lurralde-organo eskudunak erabakiko du aldaketak eginda dagokion ITCan eskatutako segurtasun-maila gutxitzen ote den.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Este material tiene unas propiedades ópticas excelentes; puede utilizarse para gafas y lentes, o en el alumbrado público o publicitario. Material horrek propietate optiko ezin hobeak ditu; betaurreko edo lenteak egiteko edo kaleko edo iragarkietako argiterian erabil daiteke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

los Estados pueden justificar una medida restrictiva a la comercialización de un producto cuando sea imprescindible para la protección de un interés público, como el de la protección de la salud pública o el de los consumidores. Estatuek neurri murriztaile bat justifika dezakete produktu baten merkaturatzean, interes publikoaren babeserako nahitaezkoa bada, hala nola osasun publikoa edo kontsumitzaileak babesteko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (7)
PHP no soporta esta característica y todos atributos y métodos pueden ser vistos desde fuera de la clase, lo que quiere decir que siempre son públicos. PHPk ez du onartzen ezaugarri hori, eta atributu eta metodo guztiak klasearen kanpotik ikus daitezke; horrenbestez, beti publikoak dira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Se estima que sólo un número muy reducido de estos portales puede ser capaz de ofrecer el adecuado nivel de servicios y contenidos a un público tan diverso y, al tiempo, ser viable organizacional y económicamente. Kalkuluen arabera, atari horien kopuru oso txiki bat izango litzateke gai hain ezberdina den publikoari zerbitzu eta edukien maila egokia eskaini eta, aldi berean, antolamenduari eta ekonomiari dagokienez bideragarria izateko.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Unportal corporativoes una intranet que provee de información de la empresa a los empleados así, como de acceso a una selección de Web públicos y Webs de mercado vertical (proveedores, vendedores, etc.) Atari korporatiboada langileei enpresaren informazioa eta, halaber, web publikoen eta merkatu bertikaleko weben selekzio bat (hornitzaileak, saltzaileak, etab.) eskaintzen dien intraneta.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Debido a la proliferación del número de portales y de usuarios, así como al vertiginoso crecimiento de Internet, se hace necesario clasificar los portales en función del público al que van dirigidos y de la línea de contenidos que pretenden cubrir. Atarien eta erabiltzaileen ugaritzea dela-eta, eta Internet izugarri hazi denez, beharrezkoa da atariak xede duten publikoaren arabera eta ezarri nahi dituzten edukien arabera sailkatzea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Un portal de carácter general está orientado a todo tipo de público. Atari orokorra mota guztietako jendearengana zuzenduta dago.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Colaborar con los órganos públicos para la ejecución de resoluciones que no puedan cumplirse sin su ayuda. Organo publikoekin elkarlanean aritzea haien laguntzarik gabe bete ezin diren ebazpenak gauzatzeko.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Toda esta información es pública y toda puede ser obtenida por el usuario. Informazio hori guztia publikoa da, eta dena eskura dezake erabiltzaileak.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (18)
Los romanos también adoptaron estas costumbres griegas, aunque aumen-taron su uso en los baños públicos. Erromatarrak, halaber, Greziako ohitura horietaz jabetu ziren, baina bainu publikoetan zabaldu zuten haien erabilera.

Materiala: Elektroestetika

son aguas que proceden de manantial o captación sometidas a los tratamientos físico-químicos autoriza-dos para que reúnan las características bacteriológicas y químicas establecidas por la vigente Reglamentación Técnico-Sanitaria para el abastecimiento y control de calidad de las aguas potables de consumo público. iturburuko edo ur-bilketako urak dira. Kontsumo publikorako edateko uren hornidurarako eta kalitate-kontrolerako indarrean dagoen Araudi Tekniko-Sanitarioak ezarritako ezaugarri bakteriologiko eta kimikoak izateko baimendutako tratamendu fisiko-kimikoak aplikatzen zaizkie.

Materiala: Elektroestetika

Si tiene su origen en un abastecimiento público en vez de un manantial o captación se denominarán "aguas de abastecimiento público preparadas". Iturburu batetik edo ur-bilketatik etorri beharrean ura horniketa publikotik badator, “horniketa publikoko ur prestatuak” deitzen zaie.

Materiala: Elektroestetika

D. Aguas de consumo público envasadas: D. Kontsumo publikorako ur ontziratuak:

Materiala: Elektroestetika

En otros países, como en Japón, los baños calientes y de vapor son muy populares, compartiendo los establecimientos públicos las personas sin distinción de edad o sexo. Beste zenbait herrialdetan, adibidez Japonian, oso ezagunak dira bainu beroak eta lurrun-bainuak, eta instalazio publikoak erabiltzen dituzte adin eta sexu guztietako pertsonek.

Materiala: Elektroestetika

los ricos gozaban de sus termas privadas, con los masajes y perfumes que sus esclavos les proporcionaban con tanto celo, mientras que el pueblo acu-día a los baños públicos, que rara vez fueron gratuitos y que estaban organi-zados por los municipios o por empresarios particulares, siendo vigilados por los ediles en cuanto a su mantenimiento y limpieza. aberatsek beren terma pribatuak zituzten eta morroiek ardura handiz ematen zizkieten masajeak eta perfumeak. Herritar xumeak, aitzitik, bainu publikoetara joaten ziren. Bainu horiek ez ziren doakoak izaten, udalerriek edo enpresaburu partikularrek antolatzen zituzten eta mantentze-lanaz eta garbiketaz edilak arduratzen ziren.

Materiala: Elektroestetika

Hasta ahora hemos hablado ampliamente del maquillaje desde el punto de vista de la creatividad, de la intención de mejorar el aspecto de la cliente, de los cosméticos utilizados, de visagismo, etc., pero no debemos olvidar que estamos realizando un trabajo de cara al público, que es un trabajo que comporta responsabilidad y que nos ofrece una rentabilidad. Orain arte, sormenaren ikuspuntutik landu dugu makillajea, eta bezeroaren itxura hobetzeaz, kosmetikoez, visagismoaz, etab. aritu gara. Baina ezin dugu ahaztu jendaurrean ari garela lanean eta irabazi batzuk eskuratzen ditugula.

Materiala: Elektroestetika

El cine ha sido desde su aparición el medio que fundamentalmente ha marcado los gustos del público en lo referente a ideas estéticas del rostro. Zinema izan da, agertu zenetik, publikoaren gustua zehaztu duen komunikabide funtsezkoena, aurpegiaren ideia estetikoari dagokionez.

Materiala: Elektroestetika

9.-Finalizar el tratamiento ofreciendo al cliente la versión venta público de la crema Hydrate A.H.A., que favorece la regeneración y cuida a diario la piel. 9.-Tratamendua amaitzeko, eskaini bezeroeiHydrate A.H.A. kremaren saltzeko bertsioa . Birsortzea laguntzen duen eta azala egunero zaintzen duen krema da.

Materiala: Elektroestetika

Hay que destacar además que estamos en la Era del Minimalismo y se conjugan muy bien los estilos sobrios con su justo toque de color y que el público en general tiene más gusto, elegancia e interés que en otras épocas. Horretaz gainera, Minimalismoaren garaian gaudela nabarmendu behar da; izan ere, estilo urriak eta neurrizko kolore-ukituak nagusitzen dira, eta jendeak, oro har, beste garai batzuetan baino gustu, dotorezia eta interes handiagoa ditu.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (20)
Su misión es comunicar el mensaje en un entorno público; y su contenido es muy variado, desde aspectos comerciales hasta políticos. Ingurune publiko batean mezu bat komunikatzea da kartelaren eginkizuna. Askotariko edukiak ditu: merkataritzaren ingurukoak, mezu politikoak, etab.

Materiala: Irudia

El Público objetivo:Es un conjunto de personas con intereses comunes o afinidades, que pueden estar interesados por un mensaje publicitario concreto. Xede-publikoa:interes komuna edo kidetasuna duten pertsonen multzoa da, publizitate-mezu zehatz batekin interesa izan dezaketenen multzoa.

Materiala: Irudia

oCual es el público objetivo a que dirige el spot que has elegido. oZein da aukeratu duzun iragarkiaren xede-publikoa?

Materiala: Irudia

Sin embargo, el vídeo también ha permitido que personas individuales hayan accedido a la producción y emisión de imágenes y sonidos, y que en definitiva se haya convertido en un modo de expresión audiovisual accesible para casi todos los públicos. Alabaina, norbanakoak produkzioan sartu eta irudiak eta soinuak emititzeko modua ere eman du bideoak eta, azken batean, ia publiko guztiarentzako ikus-entzunezko eskuragarriko adierazpen modu bihurtzeko era.

Materiala: Irudia

Con el auge de la televisión se redujo la cantidad de público que acudía a las salas de cine. Telebistaren goraldiarekin, murriztu egin zen zinema-aretora joaten zen publikoa.

Materiala: Irudia

Este hecho condiciona la propia producción cinematográfica mundial, acomodada a ciertos criterios para que pueda ser vista por el gran público. Horrek baldintzatu egiten du munduko zinemaren produkzioa bera, zenbait irizpideri egokitua publiko guztiek ikus dezaten.

Materiala: Irudia

Los Lumiére, que patentaron su cinematógrafo, optaron por la proyección de sus películas en unapantalla grandea un numeroso público, como animación de feria. Lumiére anaiek zinematografoa patentatu zuten, eta haien filmen proiekzioakpantaila handianjendaurrean ematea aukeratu zuten, feriako atrakzio gisa.

Materiala: Irudia

oValora si el spot intenta convencer, persuadir o seducir al público que se dirige. oBaloratu iragarkiak zer helburu duen: xede-publikoa konbentzitzea, limurtzea edo seduzitzea.

Materiala: Irudia

Se trata de una campaña de investigación comercial para esta conocer las características del público potencial. Merkataritzako ikerketa-kanpaina bat da, publiko potentzialaren ezaugarriak ezagutzeko.

Materiala: Irudia

El objetivo de la publicidad es persuadir a un público determinado para que tome la decisión de comprar un producto (o servicio) mediante un mensaje que se inserta en los medios de comunicación. Publiko jakin bat produktu bat (edo zerbitzu bat) erosteko erabakia har dezan limurtzea da publizitatearen xedea, eta horretarako, hedabideetan txertatzen den mezua erabiltzen du.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (30)
Las de edificios destinados principalmente a viviendas, locales comerciales y oficinas, que no tengan consideración de locales de pública concurrencia, en edificaciones verticales u horizontales. Etxebizitzak, merkataritza-lokalak eta bulegoak izango dituzten eraikinetako instalazioak, konkurrentzia publikoko lokalak ez badira, eraikin bertikal edo horizontaletan.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

A tal fin, los representantes de las Administraciones públicas tendrán cada uno un voto y dos los de las organizaciones empresariales y sindicales. Horretarako, Administrazio Publikoen ordezkariek boto bana izango dute, eta enpresa-erakundeenek eta sindikatuenek, bina.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

VIVIENDAS, LOCALES, OFICINAS (Sin consideración de pública concurrencia) ETXEBIZITZAK, LOKALAK, BULEGOAK (Konkurrentzia publikokotzat hartzen ez direnak)

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Locales de pública concurrencia. Konkurrentzia publikoko lokalak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Las correspondientes a locales de pública concurrencia Konkurrentzia publikoko lokaletakoak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Respecto del personal civil con relación de carácter administrativo o estatutario al servicio de las Administraciones públicas, la presente Ley será de aplicación en los siguientes términos: Administrazio Publikoen zerbitzura dagoen pertsonal zibil administratiboari edo estatutarioari dagokionez, lege hau honela aplikatuko da:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Los restantes preceptos serán de aplicación general en defecto de normativa específica dictada por las Administraciones públicas, a excepción de lo que resulte inaplicable a las mismas por su propia naturaleza jurídico-labo-ral. Gainerako aginduak oro har aplikatuko dira Administrazio Publikoen berariazko araudirik izan ezean, beren izaera juridiko-laborala dela-eta aplikaezinak direnean izan ezik.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

No obstante lo anterior, en el ámbito de las relaciones del personal civil al servicio de las Administraciones públicas, las infracciones serán objeto de responsabilidades a través de la imposición, por resolución de la autoridad competente, de la realización de las medidas correctoras de los correspondientes incumplimientos, conforme al procedimiento que al efecto se establezca. Hala ere, Administrazio Publikoen zerbitzura dagoen pertsonal zibilari dagokionez, arau-urraketen erantzukizuna, agintaritza eskudunak hala ebatzita, urraketa horiek zuzentzeko neurriak inposatuz beteko da, horretarako ezartzen den prozeduraren arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Con carácter general, dicho ámbito será el de los órganos de representación del personal al servicio de las Administraciones públicas, si bien podrán establecerse otros distintos en función de las características de la actividad y frecuencia de los riesgos a que puedan encontrarse expuestos los trabajadores. Oro har, eremu hori Administrazio Publikoen zerbitzurako pertsonalaren ordezkaritza-organoena izango da, baina bestelakoak ere ezarri ahal izango dira, jardueraren ezaugarrien arabera eta langileek izan litzaketen arriskuen maiztasunaren arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Para el establecimiento de estos servicios en las Administraciones públicas se tendrá en cuenta su estructura organizativa y la existencia, en su caso, de ámbitos sectoriales y descentralizados. Zerbitzu horiek ezartzeko, Administrazio Publikoetan kontuan hartuko da bere antolamendu-egitura eta, hala badagokio, eremu sektorialak eta deszentralizatuak egotea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (113)
El Palacio Legislativo el Palacio de Gobierno y la Casa de la Independencia subrayan la capitalidad que ostentó esta urbe hasta 1898. Desde este punto algunos itinerarios continuan el viaje por la geografía boliviana hacia Potosí (Patrimonio de la Humanidad), cuyas minas de plata , hoy abiertas al público, contribuyeron de forma decidida al embellecimiento de la ciudad y el enriquecimiento de la metrópoli. Jauregi Legegileak, Gobernu Jauregiak eta Independentziaren Etxeak erakusten dute hiri hori hiriburu izan zela 1898. urtera arte. Handik irteten diren ibilbide batzuek Potosíraino (Gizateriaren Ondare) jarraitzen dute. Potosíko zilar-meatzeekgaur egun bisita daitezkeekarpen handia egin zioten hiriari, haiei esker edertu eta metropolia aberastu baitzen.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La reciente aparición del tesoro de la tumba del Señor de Sipán todavía desconocido para el gran público es comparable por su relevancia histórica y objetos preciosos al hallazgo del tesoro de Tutankhamón. Sipáneko jaunaren hilobiko altxorra berriki aurkitu da, eta oraindik ez da oso ezaguna, baina, garrantzi historikoari eta objektu preziatuei dagokienez, Tutankamonen altxorraren aurkikuntzarekin pareka daiteke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Fue una de las joyas coloniales durante el imperio hispano, el florecimiento económico favoreció la construcción de un interesante conjunto urbanístico declarado Patrimonio de la Humanidad, con edificios públicos como el Capitolio, Catedral , y diversas fortalezas ; y privados como las pequeñas mansiones burguesas, algunas de ellas , ahora convenientemente restauradas y transformadas en pequeños hoteles de acentuado sabor histórico. Inperio espainiarraren altxor kolonialetako bat izan zen; loraldi ekonomikoak ahalbidetuta eraiki zen hirigune interesagarria Gizateriaren Ondare izendatuta dago. Eraikin publikoak dira Kapitolioa, katedrala eta hainbat gotorleku; badira beste zenbait eraikin pribatu, hala nola etxe burges txikiak, horietako asko berrituak eta aire historiko nabarmeneko hotel txiki bihurtuak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

San José acoge la actividad cultural , más de 20 teatros están abiertos al público en esta ciudad de 800.000 habitantes. San Josen kultura-jarduna da nagusi; 20 antzoki baino gehiago ditu 800.000 biztanleko hiriak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Son reuniones gubernamentales o de organismos de gran influencia pública con el fin de establecer acuerdos o debatir asuntos de interés común. gobernuen eta eragin publiko handiko erakundeen arteko bilerak dira, eta hitzarmenak izenpetzeko edo guztien intereseko gaiak eztabaidatzeko egiten dira.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El potente desarrollo industrial durante el siglo XX ,de la ribera sur de los grandes lagos americanos ha desembocado en el crecimiento de sus ciudades con una oferta turística centrada en sus museos, comercios, rascacielos, centros de atracciones y más recientemente en sus propias industrias que han sido pioneras en el llamado “turismo industrial” , donde viejos talleres y naves han sido acondicionados para acercar al público la evolución tecnológica que ha servido de sustento económico a las grandes urbes. XX. mendean, Ameriketako Aintzira Handien hegoaldeko ertzak garapen industrial handia izan du, eta hiriak asko hazi dira; horren ondorioz, hauetan oinarritutako turismo-eskaintza egiten dute: museoak, merkataritza-guneak, etxe orratzak eta jolas-parkeak. Horrez gain, berriki,industria-turismoadelakoan aitzindari izan dira hango industriak: hiri handien euskarri ekonomiko izan den garapen ekonomikoa jendeari erakusteko egokitu dira antzinako tailerrak eta industria-nabeak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Desempeña una función política y administrativa , está estructurada por grandes avenidas que acentúan la perspectiva de los edificios públicos, los jardines son una constante en el paisaje urbano. Funtzio politiko eta administratiboa du; hiribide handietan egituratuta egoteak eraikin publikoen ikuspegia nabarmentzen du, eta lorategiak nagusi dira hiriko paisaian.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La pérdida del equipaje suele considerarse objeto del seguro si se produce en una empresa pública, por ejemplo, un aeropuerto, un tren… Fardelak enpresa publikoren batean galtzen badira, aseguruak estali ohi du, esate baterako, aireportuan, trenean...

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

8.3.- TARIFAS INTERNACIONALES (públicas) 8,3.- NAZIOARTEKO TARIFAK (publikoak)

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Un 51,36% de las reuniones realizadas en 2005 en España han sido generadas por organizaciones de vocación pública y un 48,64% por organizaciones privadas. 2005ean Espainian egin ziren bileren %51,36 erakunde publikoek antolatu zuten, eta % 48,64, erakunde pribatuek.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
Cines, iglesias y locales públicos . 40 cm. Zinema-aretoetan, elizetan eta lokal publikoetan............. 40 cm

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (20)
Con el Servicio Público de Empleo Estatal (SPEE), la Seguridad Social, la Agencia Tributaria, etc. Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoarekin (SPEE), Gizarte Segurantzarekin, Zerga Agentziarekin, eta abar.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Cumplimiento de deberes de carácter público y personal. Izaera publiko eta pertsonaleko betebeharrak betetzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Externa: con posibles candidatos, el Servicio Público de Empleo, la Seguridad Social, la Agencia Tributaria, etc. Kanpokoa: hautagai posibleekin, Enplegu Zerbitzu Publikoa, Gizarte Segurantza, Zerga Agentzia, etab.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Pensemos, por ejemplo, en el proceso administrativo ligado a la contratación, en la gestión del pago de salarios o en toda la documentación que generan las relaciones con la Administración Pública, llámese esta Agencia Tributaria, Tesorería General de la Seguridad Social, Servicio de Empleo Público, etc. Adibidez, gogoan izan dezagun kontratazioarekin lotutako prozesu administratiboa, soldata-ordainketaren kudeaketa edo administrazio publikoarekiko (Zerga Agentzia, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusia, Enplegu Zerbitzu Publikoa...) harremanean sortzen den dokumentazioa.

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La Oficina de Empleo del Servicio Público de Empleo efectúa todas estas actuaciones gratuitamente. Estatuko Enplegu Zerbitzu Publikoak dohainik egiten du lan hori.

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son entidades públicas o privadas, con o sin ánimo de lucro que, en coordinación y, en su caso, colaboración con el Servicio Público de Empleo correspondiente, realizan actividades de intermediación laboral que tienen como finalidad proporcionar a los trabajadores un empleo adecuado a sus características y facilitar a los empleadores las personas más apropiadas a sus requerimientos y necesidades. entitate publikoak edo pribatuak dira, irabazi-asmoa dutenak edo irabazi-asmorik gabeak. Enplegu Zerbitzu Publikoaren laguntzaz, bitartekotza-lanen jarduerak egiten dituzte langileei haien ezaugarrietara egokitutako enplegua eskaintzeko, eta langileak behar dituzten enpresei horien eskakizun eta beharretara hobekien egokitzen diren pertsonak eskaintzeko.

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El reclutamiento de los trabajadores puede efectuarse directamente por el empleador o, en el caso de una cantidad de puestos de trabajo suficiente, mediante acuerdos con los servicios públicos de empleo de los países o regiones afectados. Enplegatzaileak berak zuzenean bil ditzake langileak, edo, lanpostu kopuru nahikoa badago, itunak sina ditzake eragiten dien herrialde edo probintzietako enplegu-zerbitzu publikoekin.

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El órgano encargado de impulsar, difundir y gestionar las ayudas de formación para el empleo entre empresarios y trabajadores es laFundación Tripartita para la Formación en el Empleo,que pertenece al sector público estatal y tiene carácter tripartito, puesto que está constituida por la Administración Pública y por las organizaciones empresariales y sindicales más representativas. Laneko Trebakuntzarako Hiruko Fundazioaarduratzen da lan-trebakuntzarako laguntzak enpresarien eta langileen artean sustatzeaz, zabaltzeaz eta kudeatzeaz. Estatuko sektore publikoko erakundea da, eta hiru organoz osatua dago: administrazio publikoa, eta enpresa-erakunde eta sindikatu garrantzitsuenak.

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Entre sus ventajas están mejorar el reclutamiento de personal, fidelizar al empleado, mejorar las relaciones públicas y la imagen corporativa, etc. Abantailen artean, azpimarratzekoak dira langileak bilatzeko sistemak hobetzea, langileak leialtzea, enpresaren irudia eta harreman publikoak hobetzea, eta abar.

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Reconocimiento público: Jendaurreko aintzatespena:

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Gizarte eta kultura zerbitzuak (193)
De esta manera, se pasa de la captación de un público a la atención a la persona usuaria de la cultura en su proceso de apropiación de la actividad cultural, como forma de expresión de la propia identidad, como vía de crecimiento y aprendizaje y como medio de actuación de la comunidad en su entorno. Hala, ikusleak erakartzera mugatu beharrean, kulturaren erabiltzaileei arreta eskaintzen zaie kultura-jardueraz jabetzeko egiten duten prozesuan; izan ere, kultura norberaren identitatea adierazteko bidea da, hazteko eta ikasteko bidea, eta, horrez gain, baita komunitateak bere ingurunean eragiteko bitartekoa ere.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En este sentido, la animación es reclamada por políticas de gestión cultural que, desde sus competencias administrativas, se responsabilizan de facilitar el acceso al público en general a programas de actividades culturales como espectáculos teatrales, ferias, fiestas, festivales, actuaciones musicales, etc., con objetivos de rentabilidad social. Ildo horretatik, kultura-kudeaketako politiketatik animaziora jotzen da, haiei dagozkien administrazio-eskumenen barruan, jarduera kulturalen programak ikusle guztietara helarazteaz arduratzen direnean (esate baterako, antzerki-ikuskizunak, azokak, jaialdiak, jaiak, musika-emanaldiak, etab.), gizarte-errentagarritasuna lortzeko helburuarekin.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Un ejemplo de ello es el empleo de voluntarios como parte activa en el desarrollo de proyectos de carácter público como el programa de festejos patronales de una localidad. Horren adibidea da proiektu publikoak aurrera eramateko boluntarioak modu aktiboan erabiltzea; esate baterako, herri bateko jaietako programa eratzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El encuentro multicultural y la comunicación intercultural , desde intervenciones de animación en las que se acerca al público al conocimiento y la comprensión de otras culturas, de otras identidades culturales, así como al diálogo comunicativo y democrático con ellas. Kultura desberdinen arteko topaketa eta komunikazioa. Animazioko esku-hartzeen bidez, ikusleak beste kultura eta kultura-identitate batzuk ezagutu eta ulertzera hurbiltzen dira, bai eta haiekin komunikaziozko elkarrizketa demokratikoa izatera ere.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En definitiva, contemplando todos los factores citados para el desarrollo de proyectos e intervenciones, estamos procurando laimplementación de buenas prácticas profesionales que respondan realmente a las demandas y necesidades del público al que se dirijan. Azken finean, proiektuak eta esku-hartzeak garatzeko aipatu ditugun faktore guztiak kontuan hartzen baditugu, jardunbide profesional egokiak ezarriko ditugu, helburu diren hartzaileen eskariei eta beharrei benetan erantzungo dietenak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

A este respecto, deberán tenerse en cuenta especialmente las líneas de intervención definidas desde los procedimientos y tareas propios de la gestión cultural de la entidad en la que estemos trabajando, sea esta del carácter que sea –pública, privada o comunitaria– y que establecen la base para el desarrollo de los proyectos de animación. Ildo horretatik, bereziki kontuan hartzekoak izango dira kontratatu gaituen entitatearen kultura-kudeaketako prozedura eta zereginetan definitutako esku hartzeko ildoak, entitate hori publikoa, pribatua nahiz komunitarioa dela ere, ildo horiek izango baitira animazio-proiektuak garatzeko oinarria.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

DIRIGIDO A: sector del público, características, intereses. NORENTZAT: ikusle-sektorea, ezaugarriak, interesak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

RECURSOS MATERIALES: apuntando materiales específicos y ayudas técnicas para características específicas de posibles participantes y público. BALIABIDE MATERIALAK: parte-hartzaile eta ikusleek izan ditzaketen ezaugarri espezifikoetarako material espezifikoak eta laguntza teknikoak ere idatzi

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

RECURSOS ECONÓMICOS: especificando presupuesto y financiación; señalando el coste de la actividad para el público participante, si es el caso. BALIABIDE EKONOMIKOAK: aurrekontua eta finantziazioa azaldu; hala badagokio, jarduerak parte-hartzaileentzat zer kostu izango duen azaldu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se trata de que las personas visitantes pinten de nuevo el cuadro elegido por ellas mismas para romper la barrera comunicativa que existe entre la obra y el público, que así se convierte en un nuevo intérprete del significado del cuadro y llega a ser uno delos nuevos pintores de la Colección Thyssen. Bisitariek beraiek hautatutako margolana berriz margotzea da helburua, margolanaren eta ikusleen arteko komunikazio-oztopoa gainditzeko. Ondorioz, bisitaria koadroaren esanahiaren interpretari bihurtzen da, etaThyssen bildumaren margolari berrietakobat izango da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (4)
La industria farmacéutica es un importante elemento de los sistemas de asistencia sanitaria de todo el mundo; está constituida por numerosas organizaciones públicas y privadas dedicadas al descubrimiento, desarrollo, fabricación y comercialización de medicamentos para la salud humana y animal. Farmazia-industria osasun-arretaren elementu garrantzitsu bat da mundu osoan; gizakien eta animalien osasunerako sendagaiak aurkitzera, garatzera, fabrikatzera eta merkaturatzera bideratutako erakunde publiko eta pribatu asko ditu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Investigadores, tanto de instituciones públicas como del sector privado, médicos y farmacéuticos, así como la opinión pública, influyen en la industria farmacéutica. Ikertzaileek —erakunde publikokoek zein sektore pribatukoek—, medikuek eta farmazialariek bai eta iritzi publikoak ere eragina dute farmazia-industrian.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los reglamentos y las políticas de asistencia sanitaria aplicables a los productos farmacéuticos son sensibles intereses públicos, de grupos de defensa y privados. Medikamentuei aplikatzen zaizkien araudiak eta osasun-arretako politikak herriaren interesekoak izaten dira, defentsa-taldeen interesekoak eta talde pribatuen interesekoak.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El descubrimiento y desarrollo de nuevos fármacos está en manos de organizaciones universitarias, públicas y privadas. Medikamentu berriak aurkitzea eta garatzea unibertsitate-erakunde publiko nahiz pribatuen esku dago.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (2)
Las variedades tradicionales propias de la zona (adaptadas al clima) y con aceptación del público son bazas seguras (cebolla roja de Zalla, calabaza roja larga, pimiento de Gernika, etc. alubia Tolosarra). Inguruko berezko barietate tradizionalak (klimara egokituak), alegia, jendearen onarpen zabala dutenak, aukera seguruak dira (Zallako tipula gorria, kuia gorri luzea, Gernikako piperra, Tolosako babarrunak, etab.).

Materiala: Nekazaritza

La administración pública condiciona la concesión de las ayudas a la producción de alimentos de producción integrada a la obtención de la certificación. Administrazio publikoak, ekoizpen integratuko elikagaien produkzioari laguntzak emateko, baldintza hau jartzen du: ziurtagiria eskuratzea.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (33)
Si un cliente considera que las actividades propuestas son la mejor opción para disfrutar de su tiempo libre, se ha acertado en el público objetivo, en el equipo constituido, en las estrategias implementadas, etc. Baldin eta bezero batek pentsatzen badu proposatutako jarduerak direla aukerarik onena bere aisialdiaz gozatzeko, egokiak izan dira jomugako publikoa, eratutako taldea, erabilitako estrategiak, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Esta función no se refiere a las relaciones públicas que forman parte inherente a sus tareas laborales. Funtzio hori ez dagokie bere lanbideak berekin dakartzan jendearekiko harremanei,

Materiala: Animazio turistikoa

Las relaciones públicas son parte de la función demarketing. harreman horiek marketin-funtzioaren baitakoak baitira.

Materiala: Animazio turistikoa

El animador turístico convive e interacciona casi la totalidad de su jornada laboral íntimamente con los grupos de turistas que le son asignados, por lo que podemos admitir que las funciones de relaciones públicas son inherentes al propio desempeño de su trabajo y que esta labor lo convierte en un engranaje fundamental de la función demarketing. Animatzaile turistikoak ia lanaldi osoa igarotzen du esleitzen dizkioten turista taldeekin harreman estuan. Beraz, esan dezakegu animatzaile turistikoaren lanarekin batera datozela harreman publikoen funtzioak, eta lan horrekmarketin-funtzioaren funtsezko engranaje bihurtzen duela.

Materiala: Animazio turistikoa

Esta habilidad está muy relacionada con la flexibilidad mental, entendida como la capacidad de usar los recursos a nuestra disposición con fines para los que no han sido diseñados, cambiar de una actividad a otra rápidamente, improvisar ante situaciones inesperadas o ser capaz de responder ante las demandas cambiantes de nuestro público. Gaitasun horrek lotura estua du malgutasun mentalarekin: gure eskura dauden baliabideak diseinatu diren helburuez bestelakoetarako erabiltzeko gaitasuna, jarduera batetik bestera bizkor aldatzeko gaitasuna, ustekabeko egoeretan inprobisatzeko gaitasuna eta publikoaren eskaerei (aldatu egiten baitira) erantzuten jakitea.

Materiala: Animazio turistikoa

En establecimientos más pequeños es donde más se da, pues con una sola persona suele bastar para realizar la animación de todo el público. Establezimendu txikietan dira ohikoenak, pertsona bakar bat nahikoa izaten delako bezero guztientzako animazioa gauzatzeko.

Materiala: Animazio turistikoa

d) Las relaciones públicas forman parte de la función social. d) Harreman publikoak funtzio sozialaren baitakoak baitira.

Materiala: Animazio turistikoa

a) El animador multifuncional se especializa en un tipo de público. a) Animatzaile funtzioaniztuna publiko mota batean espezializatuta dago.

Materiala: Animazio turistikoa

Las relaciones intradepartamentales dependerán de las dimensiones del hotel, del público con el que se trabaja y sobre todo de la estructura de recursos humanos que desde dirección se haya fijado. Sailaren barruko harremanak dira hotelaren dimentsioen, publikoaren eta, batez ere, zuzendaritzak finkatutako giza baliabideetako egituraren araberakoak.

Materiala: Animazio turistikoa

lEste directivo, responsable de las directrices sobre animación de múltiples establecimientos que no tienen por qué tener el mismo tipo de clientes, ni estar situados en el mismo tipo de paisaje ni tener la misma rotación de turistas, marca las directrices en función de parámetros de rentabilidad, siguiendo las estadísticas remitidas por los distintos hoteles que se desglosan por establecimiento, zona, línea, público y todos los parámetros que puedan incidir en la rentabilidad y los beneficios de la cadena. lZuzendari hori da establezimendu askotako animazioko jarraibideen arduraduna (establezimendu horiek ez dute zertan izan bezero mota bera, ez dute zertan egon paisaia mota berean, eta ez dute zertan izan turisten txandaketa bera); errentagarritasun-parametroak hartzen ditu kontuan jarraibideak zehazteko, hotelek bidaltzen dizkieten estatistiketan oinarrituta. Estatistika horiek banakatzen dira establezimenduen, eremuaren, linearen, publikoaren eta hotel-katearen errentagarritasunean eta irabazietan eragin dezaketen parametro guztien arabera.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (79)
Las exigencias de la vida pública nos obligan a desarrollar estrategias de comportamiento que facilitan el triunfo social, laboral y familiar. Bizitza publikoaren eskakizunak direla eta, behartuta gaude portaera-estrategia jakin batzuk garatzera, eta haien bidez lortuko dugu arrakasta gizartean, lanean eta familian.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zona pública (más de 3,6 m) Eremu publikoa (3,6 m baino gehiago)

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Se emplea en eventos públicos o actos formales. •Ekitaldi publikoetan edo formaletan baliatzen da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

De acuerdo al entorno en el que se produce y el objetivo de la comunicación, esta puede ser: interpersonal, social, laboral y pública. Ingurunea eta komunikazioaren helburua kontuan hartuta, izan liteke pertsonen artekoa, soziala, lanekoa eta publikoa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es la que se establece entre los grupos con el fin de construir la opinión pública, contribuyendo al diálogo entre los diferentes actores sociales y promoviendo la participación de las personas en la sociedad. Taldeen artean ezartzen da, iritzi publikoa eraikitzeko; ekarpena egiten dio gizarte-eragile batzuen eta besteen arteko elkarrizketari, eta pertsonen partaidetza sustatzen du gizartean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación pública es la que se crea en una sociedad en donde se tratan los asuntos que calificamos de interés público. Komunikazio publikoa gizartearen barruan gertatzen da, eta interes publikokotzat jotzen ditugun auziak jorratzen ditu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación pública determina la calidad de las relaciones sociales, al constituir las formas de acceso a la información y al ejercicio de la libertad de expresión. Komunikazio publikoak zehazten du harreman sozialen kalitatea, informazioa eskuratzeko eta adierazpen-askatasuna baliatzeko moduak osatzen dituen aldetik.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La comunicación pública se asocia a algunas prácticas profesionales entre las que destacan el periodismo, las relaciones públicas institucionales, la publicidad, o la comunicación política. Komunikazio publikoa hainbat jardun profesionalekin lotu izan da; esaterako, kazetaritzarekin, harreman publiko instituzionalekin, publizitatearekin edo komunikazio politikoarekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Lacomunicación políticase ocupa de la difusión de la información en un contexto político, dirigiéndose al público electoral,objetivo de dicho proceso de comunicación. Komunikazio politikoaktestuinguru politiko batean zabaltzen du informazioa, eta hautesleei zuzendua izaten da, haiek baitira komunikazio-prozesuaren xede.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Los directivos de empresas, también practican la comunicación pública, como representantes de su compañía, ya que deben saber actuar en público sobre cuestiones de interés social o empresarial. Enpresetako zuzendariek ere praktikatzen dute komunikazio publikoa, konpainiaren ordezkari diren aldetik; izan ere, ezinbestekoa dute jendaurrean aritzen jakitea, enpresarekin edo gizartearekin lotutako interesa duten auzien gainean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (129)
Tantoempleocomotrabajoson términos que se utilizan indistintamente de forma habitual cuando el trabajo se encuentra en el ámbito público y se recibe por él una contraprestación económica. Enpleguzeinlanhitzak erabili ohi dira eremu publikoko lana izendatzeko eta haren truke ordain ekonomiko bat jasotzen denean.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se desarrolla en un espacio público, tiene un horario determinado y unas condiciones de realización previamente pactadas, está remunerado y socialmente prestigiado. Eremu publiko batean egiten da, ordutegi zehatz bat eta aurretik hitzartutako baldintza batzuk ditu, ordaindua da eta gizartean prestigioa du.

Materiala: Sistemen integrazioa

El empleo público es la relación laboral en la que el Estado es el empleador. Enplegu publikoa da lan-harreman bat, zeinetan estatua den enplegatzailea.

Materiala: Sistemen integrazioa

En la web del Ministerio de Justicia se encuentran las respuestas a las preguntas más habituales sobre empleo público, entre ellas las condiciones generales para acceder a la función pública. Justizia Ministerioaren webgunean enplegu publikoari buruzko galderarik ohikoenen erantzunak aurki daitezke, besteak beste, funtzio publikora iristeko baldintza orokorrak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las Administraciones Públicas seleccionan su personal de acuerdo con su oferta de empleo público, mediante convocatoria pública y a través de los sistemas de concurso, oposición o concurso-oposición, en los que se garantizan los principios constitucionales de igualdad, mérito y capacidad. Administrazio Publikoek beren enplegu publikoko eskaintzaren arabera aukeratzen dituzte langileak, deialdi publikoaren bidez, dela lehiaketa-sistemaren, dela oposizio-sistemaren, dela oposizio-lehiaketa sistemaren bidez, non Konstituzioan jasotako berdintasun-, merezimendu- eta gaitasun-printzipioak bermatzen diren.

Materiala: Sistemen integrazioa

La Oferta de Empleo Público será aprobada en el primer trimestre de cada año. Enplegu publikoko eskaintza urte bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan onartuko da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Para acceder a la función pública mediante cualquiera de los procedimientos habilitados al efecto, es necesario reunir ciertas condiciones generales. Funtzio publikora horretarako gaitutako prozedura baten bidez iristeko, zenbait baldintza orokor bete behar dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Hay “ocupaciones muy feminizadas”, esto es, ámbitos laborales donde la presencia femenina continúa siendo abrumadora: personal de limpieza, personal de atención al público, personal de asistencia en residencias, trabajo textil, trabajo agrícola, etc. «Lanbide oso feminizatu» batzuk daude, hots, lan-eremu batzuk, non emakumeen presentzia oraindik ere nabarmena den: garbitzaileak, jendeari arreta emateko langileak, egoitzetako langileak, ehungintzakoak, nekazaritza-lanak...

Materiala: Sistemen integrazioa

El principio de igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres, aplicable en el ámbito del empleo privado y en el del empleo público, se garantizará, en los términos previstos en la normativa aplicable, en el acceso al empleo, incluso al trabajo por cuenta propia, en la formación profesional, en la promoción profesional, en las condiciones de trabajo, incluidas las retributivas y las de despido, y en la afiliación y participación en las organizaciones sindicales y empresariales, o en cualquier organización cuyos miembros ejerzan una profesión concreta, incluidas las prestaciones concedidas por las mismas. Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioa, enplegu pribatuaren nahiz enplegu publikoaren esparruan aplikagarri dena, bermatuko da, arautegi aplikagarrian ezarritakoaren arabera, enplegua lortzeko orduan, baita beregaineko lanaren kasuan ere; lanbide-prestakuntzan, lanbide-aurrerakuntzan, lan-baldintzetan, horien artean direla ordainsarien eta kaleratzeen ingurukoak; eta sindikatuen nahiz enpresaburuen erakundeetan afiliatu eta parte hartzean, edo beste edozein erakundetan, baldin eta erakunde horietako kideek lanbide jakin bat gauzatzen badute, bai eta erakunde horiek ematen dituzten prestazioetan ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

Las mujeres se han incorporado progresivamente a todos los ámbitos de la vida pública y económica, pero aún queda mucho camino por recorrer. Emakumeak gero eta gehiago sartu dira bizitza publikoko eta ekonomikoko arlo guztietan, baina oraindik ere bide luzea dago egiteko.

Materiala: Sistemen integrazioa