Emaitzak: 207

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (4)
Elinmovilizado inmaterial es un conjunto de elementos patrimoniales que carecen de naturaleza física, con capacidad para generar ingresos o para reducir gastos en el futuro y cuya proyección económica futura se estima por un período superior a un año. Ibilgetuez-materiala izaera fisikorik ez duten ondasun-elementuen multzoa da; diru-sarrerak lortzeko edo etorkizunean gastuak murrizteko gaitasuna dute, eta aurreikuspen ekonomikoa urtebete baino gehiagoko aldian kalkulatzen da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Gastos que tienen proyección plurianual y no se contabilizan como gastos amortizables al subgrupo correspondiente (20 o 27). Hainbat urterako proiekzioa duten gastuak dagokien azpitaldean (20 edo 27) amortizatzeko gastutzat ez direnean kontabilizatzen.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Gastos que tienen proyección plurianual y no se contabilizan como gastos amortizables al subgrupo correspondiente (20 o 27) deliberadamente para disminuir beneficios. Hainbat urterako proiekzioa duten gastuak ez dagokien azpitaldean (20 edo 27) kontabilizatzea gastu amortizagarritzat, berariaz, irabaziak murrizteko.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los gastos amortizables son el resultado de una transacción económica que supone un desembolso, y son de proyección plurianual y por tanto su amortización se realiza durante varios ejercicios económicos. Gastu amortizagarriak transakzio ekonomiko baten emaitza dira, eta transakzio horretan ordainketa egiten da. Urte askotako proiekzioa izaten dute, eta, beraz, amortizazioa ekitaldi ekonomiko batean baino gehiagotan egiten da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (2)
La estructura básica de una pantalla LCD se compone de una serie de tubos de neón situados en la parte trasera de la misma, que proporcionan una luz uniforme en toda la superficie de proyección. LCD pantailaren oinarrizko egitura atzealdean kokatutako neon-hodi sorta batez osatuta dago eta proiekzio-gainazal osoan argi uniformea ematen du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

- Utilización de mascarillas y gafas homologadas contra el polvo y/o proyección de partículas - Hautsaren eta/ edo partikula-jaurtitzeen aurka maskara eta betaurreko homologatuak erabiltzea

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (2)
Se corresponde con la proyección en planta de la totalidad de la obra a ejecutar, y suele venir expresada con un % sobre la superficie real de la parcela. Gauzatu beharreko obra osoaren oinplanoko proiekzioari dagokio, eta lursailaren azalera errealarekiko ehunekoaren bidez adierazten da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La rotaflex es una herramienta peligrosa, es conveniente tener todas las precauciones posibles con ella, de su mal uso pueden derivar desde cortes hasta proyección de partículas. Rotaflexa erreminta arriskutsua da, eta ardura handiz erabili behar dugu; izan ere, gaizki erabiliz gero, ebaki larriak eragin ditzake, edota partikulak kanporantz jaurti.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (10)
son los peligros cuyo origen proviene de las proyecciones o salpicaduras de las partículas. partikula-jaurtiketek edo -zipriztinek sortutako arriskuak dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Estos riesgos pueden ser causados por diferentes factores como las radiaciones ionizantes procedentes de la soldadura, la proyección de partículas procedentes de la piedra de esmeril, o bien por las salpicaduras de algunos líquidos irritantes. Arrisku horiek hainbat faktorek eragin ditzakete, hala nola soldadurako erradiazio ionizatzaileek, esmeril-harriak jaurtitako partikulek edo likido narritagarri batzuen zipriztinek.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Las herramientas manuales deberán estar construidas con materiales resistentes y la unión entre sus elementos deberá ser firme, de manera que se eviten las roturas o proyecciones de los mismos. Eskuzko tresnak material erresistentez eraikiko dira eta haien elementuen arteko lotura sendoa izango da, hautsi edo aska ez daitezen.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

De roturayproyección del disco: Diskoa haustea eta kanporatzea:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Golpes por proyecciones de partículas Partikulak jaurtitzeak eragindako kolpeak

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Son empleados, fundamentalmente, en trabajos de proyecciones de partículas, salpicaduras de algunos líquidos, trabajos de lijado, etc. Nagusiki, partikula-jaurtiketak, likido batzuen zipriztinak, lixatzearen ondoriozko arriskuak eta halakoak izaten diren lanetan erabiltzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

son unas gafas integrales que se adaptan por completo, impidiendo toda proyección sobre el ojo. betaurreko integralak dira, erabat egokitu eta begietara ezer sartzea eragozten dutenak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Esta soldadura se realiza por el calor generado al paso de la corriente eléctrica a través de las chapas a soldar, por lo que si estas están sucias o tenemos un consumo eléctrico en otra zona, se generaría un riesgo de posibles proyecciones y malas soldaduras. Soldadura hau soldatzeko xafletan zehar korronte elektrikoa igarotzean sortutako beroaren bidez egiten da; hortaz, xaflak zikinak badaude, edo beste eremu batean kontsumo elektrikoa badugu, jaurtiketen eta soldadura txarren arriskua sortuko litzateke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Proyecciones de partículas: Partikula-jaurtiketak:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Cuando los equipos de trabajo den lugar a proyecciones o radiaciones peligrosas, se tomarán las medidas necesarias para garantizar la seguridad de los trabajadores y de terceros. Lan-ekipoek jaurtiketak egiten edo erradiazio arriskutsuak botatzen dituztenean, langileen eta hirugarrenen segurtasuna bermatzeko beharrezko neurriak hartuko dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (5)
fig 4 Proyección de luces coloreadas 4. irudia. Argi koloreztatuen proiekzioa

Materiala: Elektroestetika

Bañera con proyección de aire (bañera de burbujas o aeromasaje) o con proyección de agua mediante chorros subacuáticos a presión. Airea botatzen duen bainuontzia (burbuila- edo aeromasaje-bainuontzia) edo urpeko edo presiopeko zorrotada bidez ura jaurtitzen duen bainuontzia .

Materiala: Elektroestetika

PULVERIZACIÓN (Humedecer uniformemente mediante la proyección en forma de gotitas; uso de aerosoles) LAINOZTATZEA, tantak proiektatuz uniformeki hezetzea; aerosolak erabiltzea.

Materiala: Elektroestetika

Las duchas y chorros consisten en la proyección de agua a través de un dispositivo tubular a una presión determinada. Ura gailu tubular batetik presio jakin batean jaurtitzean dautza dutxak eta zorrotadak.

Materiala: Elektroestetika

Permite la proyección sobre la piel de cualquier tipo de líquido (tónicos, infusiones, lociones,...) sin partículas en suspensión, adecuado a cada tratamiento y según el efecto que se quiera obtener (Foto 1). Larruazalaren gainean edozein likido mota (tonikoak, infusioak, lozioak...), suspentsio-partikularik gabe, proiektatzea ahalbidetzen du, tratamenduaren eta lortu nahi den eraginaren arabera (1. argazkia).

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (14)
La imagen electromagnética suele visionarse en las pantallas de televisión y no requiere de sistemas de proyección complejos. Telebistako pantailetan ikusten da irudi elektromagnetikoa, eta ez du proiekzio-sistema konplexurik behar.

Materiala: Irudia

El cine, sin embargo, exige la existencia de un sistema de proyección estable y menos accesible, además salas con ciertas condiciones ambientales. Zinemak, ordea, proiekzio-sistema egonkorra eta ez hain eskuragarria behar du, baita giro-kondizio jakin batzuk dituzten aretoak ere.

Materiala: Irudia

Por tanto, cada dibujo renuncia a su independencia estática para convertirse en un elemento más de todo un caudal de dibujos, que durante su proyección genera la imagen continua en movimiento. Hortaz, marrazki bakoitzak independentzia estatikoari uko egin, eta marrazki multzo bateko beste osagai bihurtzen da, eta osagai horretako bakoitzak proiekzioan irudi jarraituaren mugimendua ematen du.

Materiala: Irudia

Después, mediante la proyección de esos fotogramas se recupera el movimiento captado. Ondoren, fotograma horien proiekzioaren bidez, hartutako mugimendua berreskuratzen da.

Materiala: Irudia

La esencia del cine de animación: dibujos estáticos toman "vida" en la proyección. Animazio-zinemaren funtsa: marrazki estatikoak "bizidun" bihurtzen dira proiekzioan.

Materiala: Irudia

Es decir, igualdad entre el tiempo de acción (tiempo diegético) y el de proyección (tiempo fílmico). Hots, akzio-denboraren (denbora diegetikoa) eta proiekzio-denboraren arteko berdintasuna (filmeko denbora).

Materiala: Irudia

Para competir con la televisión, la industria del cine buscó métodos de proyección más espectaculares, como es el caso del Cinemascope. Telebistarekin lehian aritzeko, proiekzio-metodo ikusgarriagoak bilatu zituen zinemaren industriak, Cinemascope adibidez.

Materiala: Irudia

Los Lumiére, que patentaron su cinematógrafo, optaron por la proyección de sus películas en unapantalla grandea un numeroso público, como animación de feria. Lumiére anaiek zinematografoa patentatu zuten, eta haien filmen proiekzioakpantaila handianjendaurrean ematea aukeratu zuten, feriako atrakzio gisa.

Materiala: Irudia

Durante la proyección esos fotogramas forman una secuencia de imágenes fijas que pasa a gran velocidad. Proiekzioak iraun bitartean, abiadura handian pasatzen diren irudi finkoen sekuentzia osatzen dute fotograma horiek.

Materiala: Irudia

Positivado en papel:Con esta proyección, las zonas más oscuras del negativo apenas dejan pasar la luz e impresionan poco el papel. Paperean positibatzea:proiekzio horrekin, negatiboko alderik ilunenek ia ez dute argia pasatzen uzten eta gutxi inpresionatzen dute papera.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (28)
Las tradiciones de la civilización guaraní; Itaipú, una de las mayores presas hidroeléctricas del mundo; el comercio del enclave fronterizo con Brasil de Ciudad del Este; y especialmente la proximidad a las Cataratas de Iguazú , ya entre Brasil y Argentina ,son las piezas clave que refuerzan la mayor proyección turística de esta zona. Honako hauek dira inguru horren garrantzi turistikoa indartzen duten beste elementu batzuk: Guarani zibilizazioaren tradizioak; munduko handienetakoa den Itaipuko urtegi hidroelektrikoa; Ciudad del Este-k mugako hiri izateagatik Brasilekin duen merkataritza-harremana; eta, batez ere, Iguazuko ur-jauziak hurbil egotea.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Hasta fechas recientes ,los usos turísticos se concentraban en la zona norte, a partir de la ciudad de Tijuana , Ensenada o Mexicali nutridos de un turismo americano fronterizo, que motivado por las compras, gastronomía o folklore pasaba apenas unas horas en México, la proyección que alcanzó gracias al movimiento hippie , se ha traducido ahora en un reconocimiento internacional, encabezado por el mercado estadounidense, por lo contrastado de sus atractivos naturales con dunas, desiertos de cactus gigantes, bellos fondos marinos y largas playas en el océano y en el Mar de Cortés. Berriki arte, turismoa iparraldean kontzentratzen zen, Tijuana, Ensenada edo Mexicali inguruetan; mugako turismo amerikarra zen, erosketek, gastronomiak eta folkloreak erakarrita ordu batzuetarako Mexikora igarotzen zena. Hippy mugimenduak ezagutarazi zuen lehenik, eta orain nazioarteko onespena lortu du, merkatu estatubatuarra onespen horren buru dela; izan ere, erakargarri natural handiak ditu, adibidez, dunak, kaktus erraldoiko basamortuak, itsas hondo ederrak eta hondartza luzeak ozeanoan eta Cortés-en itsasoan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La progresiva mejora de las condiciones socioeconómicas tras un reciente periodo de paz , tras largos conflictos civiles están favoreciendo un incipiente turismo , que sin embargo no acaba de conseguir proyección internacional, ya que muy pocas de las grandes compañías de viajes europeas operan en la zona. Gatazka zibil luzeen ondoren, berriki bakealdian sartu da, eta herrialdearen egoera sozioekonomikoa pixkanaka hobetzen ari da. Horri esker, turismo hasiberri bat sortu da, baina oraindik ez du nazioarteko hedadurarik lortu, bidaia-konpainia europar handi gutxik jarduten baitu eskualdean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Con un espectacular crecimiento turístico , consecuencia de la estabilidad política y de la proyección internacional lograda como destino de naturaleza, Costa Rica atrae algo más de un millón de turistas cada año, que ocupan las casi 30.000 habitaciones existentes .Quizá los mayores problemas para lograr unos indicadores más favorables en este ámbito, sean el límite de capacidad de carga de los espacios naturales protegidos y una deficiente red de transporte que complica el acceso del turista a los recursos naturales. Hazkunde turistiko ikusgarria izan du egonkortasun politikoaren eta natura-destino gisa nazioartean lortu duen ospearen ondorioz. Urtean, milioi bat turistatik gora hartzen ditu, eta herrialdeak eskaintzen dituen ia 30.000 oheak beteta egoten dira. Adierazle hobeak lortzeko arazo nagusiak hauek dira: naturagune babestuen karga-ahalmen mugatua eta natura-baliabideetarako sarbidea zailtzen duen garraio-sare eskasa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El turismo no tiene la relevancia que logra en otras provincias de Canadá, exceptuando Alberta que por ha logrado una mayor proyección internacional . Turismoak ez du Kanadako beste probintzia batzuetan lortu duen garrantzirik, Albertak nazioartean lortu duen ospe handiagoa salbuetsita.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Saskatchewan , solo consigue una tímida proyección turística nacional con un uso algo más intenso del PN Príncipe Alberto. Saskatchewan-ek nolabaiteko ospe turistiko nazionala lortu du Alberto Printzea Parke Nazionala erabiltzen saiatuz.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El “píe de la bota”, con un bello litoral en el Golfo de Esquilache, y en la costa calabresa, apenas es visitado por el turismo extranjero, que se concentra algo más al norte en la región de Campania, con la ciudad de Nápoles como centro cultural con un destacado casco urbano planificado en el reinado de Carlos III, su Museo arquelógico, el templo de San Genaro, y la fortaleza del Ovo son sus grandes monumentos, en la bahía napolitana , en las faldas del Vesubio, los recintos arqueológicos de Pompeya y Herculano , y los localides turísticas de la contigua península sorrentina como Amalfi , Positano y Sorrento , son punto de partida a las islas del golfo como , Ischia, Prócida , y Capri con mayor proyección internacional orientada a un turismo de lujo y náutico por su calas recoletas y la vida nocturna de su “Piazzeta”. Botaren oinak kostalde ederra du Squillace Golkoan eta Calabrian, baina ia ez da turista atzerritarrik joaten; iparralderago kontzentratzen dira, Campania eskualdean. Campaniako kultura-zentroa Napoli da: Karlos III.aren erregealdian planifikatutako hirigune garrantzitsua du eta monumentu handienak Museo Arkeologikoa, San Jenaroren tenplua eta Ovoko gotorlekua dira. Napoliko badian, Vesuvioren oinean, Ponpeia eta Herkulano hirien aztarnategi arkeologikoak daude; ondoko Sorrentoko penintsulako hainbat herri turistiko, adibidez, Amalfi, Positano eta Sorrento, golkoko uharteetara joateko abiapuntu izaten dira: Ischia, Procida eta Capri. Azken hori da nazioartean ezagunena; itsasarte ezkutuei esker, itsas turismora eta luxuzko turismora bideratuta dago, etaPiazzetan gau-giro bikaina du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Son muy limitadas las programaciones de las agencias de viaje internacionales que se adentran en el territorio de Rumanía, solo la capital, Bucarest y la región de Transilvania, ligada a Vlad Tepes, personaje histórico que inspiró la figura literaria del Conde Drácula ,han alcanzado una tímida proyección internacional. Atzerriko bidaia-agentzien programazio oso gutxi barneratzen dira Errumanian. Nazioartean bi tokik bakarrik lortu dute ospea, eta, gainera, ospe txikia: Bukarest hiriburuak eta Transilvania eskualdeak; eskualde hori Dracula kondearen irudi literarioari bide eman zion Vlad Tepes pertsonaia historikoari lotzen zaio.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Aún fuera de las programaciones más consolidadas de tour operadores europeos, se abre con mayor proyección al turista año tras año. Bidaia-operadore europarren programazio sendoenetatik kanpo dagoen arren, urtez urte gero eta gehiago hedatzen ari da turisten artean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Otros espacios cuentan con importantes atractivos artísticos o naturales, pero su proyección turística internacional aún es muy limitada. Badira erakargarri artistiko edo natural handiak dituzten toki gehiago, baina nazioarteko turismoan oso garrantzi txikia dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (4)
Es la proyección de la línea seguida por una persona al subir o bajar por una escalera, apoyándose en el pasamano (fig. 936). Mailagain-lerroa da, eskubandan bermatuz, inork eskaileran gora edo behera egiten duen lerroaren proiekzioa (ikusi 936. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Tenemos el modelo de la figura 743 que está representado en proyección ortogonal. Har dezagun adibidetzat idazmahai baten proiekzio ortogonala (ikusi 743. irudia);

Materiala: Egurraren teknologia

La unión de las proyecciones de las medidas 1, 2, 3, etc. nos da el perfil de los peldaños. mailen profila ematen digu 1, 2, 3… neurrien proiekzioak lotzeak.

Materiala: Egurraren teknologia

Se da este nombre a una línea trazada sobre la proyección horizontal de una escalera, y es la línea seguida por una persona al subir o bajar apoyándose en el pasamano. Eskaileraren proiekzio horizontalean marratzen dugu, eta inork eskubandan bermatuz eskailera igotzen edo jaisten duenean egiten duen lerroa da.

Materiala: Egurraren teknologia

Gizarte eta kultura zerbitzuak (36)
Y aunque es cierto que algunas actividades de animación pueden tener un peso mayor en la actividad individual, esto siempre repercute en la proyección de la persona en su actividad comunitaria. Eta animazioko jarduera batzuek norbanakoen jardueretan pisu handiagoa izan dezaketen arren, horrek betiere indartu egiten du pertsonak bere jarduera komunitarioan duen proiekzioa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Audiciones y proyecciones multimedia en sala Aretoko entzuketak eta multimedia-proiekzioak

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Cuando sólo se utiliza este recurso en una sala determinada, la proyección suele mantenerse en un ciclo continuo para atender a las personas visitantes, que entran y salen cuando quieren. Baliabide hori areto jakin batean bakarrik erabiltzen denean, proiekzioa etengabeko ziklo batean egiten da, eta bisitariak nahi dutenean sartu eta irten daitezke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Localización del circuito (proyección y ubicación). Zirkuituaren kokapena (proiekzioa eta kokalekua).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Líneas de comunicación y colaboración con otras entidades, de proyección especialmente local. Tokian bertan proiekzioa duten beste entitate batzuekiko komunikazioko eta lankidetzako lerroak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Según el ámbito de proyección de sus actuaciones, se puede diferenciar entre:(1) Jardueren proiekzio-eremuaren arabera, hauek bereiz daitezke:(1)

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Fue definida en gran parte por el proceso de democratización de la cultura por entenderse como una proyección social de las formas culturales elaboradas por distintos sectores –teatro, cine, literatura, pintura, etc.– y valoradas como formas de prestigio sociocultural que se difunden a nivel masivo para facilitar su acceso y consumo masivos. Neurri handi batean, kultura demokratizatzeko prozesuak definitu zuen. Izan ere, hainbat sektorek —antzerkia, zinema, literatura, pintura, etab.— egindako kultura-formen proiekzio sozialtzat hartu zen, eta haiek prestigio soziokulturaleko formatzat baloratu ziren; maila masiboan hedatzen dira, publikoari eskura jartzen eta masiboki kontsumitzen laguntzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La planificación es, por tanto, un elemento imprescindible para evitar la improvisación en las acciones gestoras de los programas implementados, lo que inevitablemente implicaría una pérdida de oportunidades, una definición de objetivos y propuestas poco adecuados y realistas, una mala gestión de recursos y una negativa proyección social de la entidad responsable de la intervención. Horrenbestez, plangintza ezinbesteko elementua da ezarritako kudeaketa-ekintzetan inprobisatzen ez ibiltzeko. Hala, saihestu egingo litzateke aukera eta proposamen desegokiak eta ez-errealistak definitzea, baliabideak gaizki kudeatzea eta esku-hartzeaz arduratzen den erakundeak proiekzio sozial negatibo bat izatea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Como ya se señaló en la UniDaD DiDáctica1, laanimación cultural, como ámbito particular de la animación sociocultural, hemos de definirla teniendo presentes los factores en los que incide y que la dotan de un carácter propio, que son la proyección social y cultural de la práctica de la animación y la finalidad de promover el desarrollo y el cambio desde la participación activa de las propias personas beneficiarias o destinatarias de la práctica. 1. unitate didaktikoan ikusi genuenez,kultura-animazioaanimazio soziokulturalaren barruko esparru berezi bat da, eta, ondorioz, definitzeko garaian hura osatzen duten eta berezko izaera ematen dioten faktoreak izan behar ditugu gogoan: animazioak gizartean eta kulturan duen proiekzioa, batetik, eta jarduera horren onuradunak edo hartzaileak diren pertsonen parte-hartze aktiboaren bitartez garapena eta aldaketa bultzatzeko helburua, bestetik.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

GLOCALIZACIÓN: necesidades concretas y cercanas, atención a contextos definidos, proyección global, en relación con otros contextos, contribuciones enriquecidoras. GLOKALIZAZIOA: behar zehatzak eta hurbilekoak, definitutako testuinguruei arreta ematea, proiekzio globala, beste testuinguru batzuekin harremanetan jartzea, ekarpen aberasgarriak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Nekazaritza (2)
Comprar y utilizar maquinaria y equipos de trabajo (fresadoras, azadas giratorias del rotovator, ruedas de vehículos, etc.) con elementos de protección (pantallas, resguardos, etc.) para evitar proyección de partículas (virutas, piedras etc.). Makinak eta lan ekipamenduak erosterakoan (fresatzeko makinak, rotabatorearen aitzur birakariak, ibilgailuen gurpilak, etab.), babes elementuak dituztela ziurtatzea (pantailak, babes estalkiak, etab.) partikulen proiekzioa ekiditeko (txirbila, harriak, etab.).

Materiala: Nekazaritza

Utilizar gafas protectoras, con marcado CE contrala proyección de partículas o fragmentos. Partikulen nahiz pusketen proiekzioaren aurka, CE marka duten babes betaurrekoak erabiltzea.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (3)
En la segunda sesión, clases de español, de bailes, talleres o una proyección. Bigarren saioan, gaztelania-eskolak, dantza-eskolak, lantegiak edo emanaldi bat.

Materiala: Animazio turistikoa

En algunos locales también se incluyen proyecciones. Lokal batzuetan emanaldiak ere eskaintzen dituzte.

Materiala: Animazio turistikoa

El cartel puede ser una pizarra para rotuladores, una libreta para presentaciones e incluso una proyección o una pantalla conectada a un ordenador o una tableta. Kartel gisa erabil daiteke errotuladoreekin erabiltzeko arbel bat, aurkezpenetarako liburuxka bat eta ordenagailu eta tableta bati konektatutako proiekzio edo pantaila bat.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (6)
El movimiento de proyección es la forma en que ocupa un espacio y el movimiento derivado de esta ocupación, es la postura corporal cambiante. Proiekzio-mugimendua espazio bat betetzeko modua da, eta okupazio horretatik eratorritako mugimendua, berriz, gorputz-jarrera mugikorra.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

De proyección, la postura y la traslación. Proiekzioa, jarrera eta translazioa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El cliente practicará ejercicios de proyección de la voz mediante adecuados sistemas de resonancia. Bezeroak ahots-proiekzioa lantzeko ariketak egingo ditu, erresonantzia-sistema egokien bidez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Medir la proyección de la voz Ahotsaren proiekzioa neurtzea

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor le hará entender al cliente que la proyección de su voz no es sinónimo de volumen sino de lanzamiento de la voz y adaptación al medio. Aholkulariak ulertaraziko dio bezeroari ahotsaren proiekzioa ez dela bolumenaren sinonimoa, baizik eta ahotsa jaurtitzea eta bitartekora egokitzea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El cliente apreciará que el cambio es muy claro, y el asesor le explicará al cliente que poseer grandes resonancias vocales hará que su voz gane proyección. Bezeroak nabarituko du aldea nabarmena dela, eta aholkulariak azalduko dio ahots-erresonantzia handiak izateak proiekzioa emango diola ahotsari.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (8)
En este caso la cara inferior del cubo de proyección coincide con el plano horizontal,P.H., y una de las caras posteriores con el vertical,P.V. Kasu honetan, proiekzio-kuboaren beheko aurpegia bat dator plano horizontalarekin (PH), eta atzeko aurpegietako bat plano bertikalarekin (PB).

Materiala: Krokizazioa

En lugar de considerar las seis caras del cubo de proyección e imaginar que el observador adopta distintas posiciones para mirar la pieza, se llegará al mismo resultado si se considera un sólo plano (la lámina de papel sobre la que se dibuja) y se imprime a la pieza giros de 90° mientras el observador se mantiene en la misma posición, mirando la hoja de papel desde arriba. Proiekzio-kuboaren sei aurpegiak kontuan hartu eta behatzaileak piezari begiratzeko posizio desberdinak hartzen dituela imajinatu beharrean, emaitza bera lortuko da baldin eta plano bakarra kontuan hartzen bada (marrazteko erabiltzen den paperezko orria litzateke plano hori) eta pieza 90° birarazten bada zenbait aldiz, behatzailea posizio berean dagoen bitartean, paperezko orriari goitik begiratzen diola.

Materiala: Krokizazioa

b. Método de proyección del tercer diedro. b. Hirugarren diedroaren proiekzioaren metodoa.

Materiala: Krokizazioa

Ahora la cara superior del cubo de proyección se halla en el plano horizontal,P.H., y una de las caras anteriores en el vertical,P.V. Orain, proiekzio-kuboaren goiko aurpegia plano horizontalean dago (PH), eta aurreko aurpegietako bat plano bertikalean (PB).

Materiala: Krokizazioa

El desarrollo del cubo de proyección con las vistas que resultan de las proyecciones descritas se realiza, en este caso, de manera diferente (Fig. 9). Deskribatutako proiekzioetatik lortutako bistak dauzkan proiekzio-kuboaren garapena, kasu honetan, beste modu batean egiten da (9. irudia).

Materiala: Krokizazioa

Excepcionalmente, siempre que haya razones que lo justifiquen, puede ser conveniente que alguna vista no| ocupe la posición que le correspondería en relación a las restantes, en aplicación del método de proyección utilizado. Salbuespen gisa, arrazoi justifikatuak badaude, komenigarria izan daiteke bistaren baten posizioa ez izatea erabilitako proiekzio-metodoa aplikatuta gainerakoekiko legokiokeena.

Materiala: Krokizazioa

Si una pieza tiene un elemento oblicuo respecto de los planos de proyección, algunas de las proyecciones ortogonales de éste se representan deformadas. Pieza batek proiekzio-planoekiko zeihar dagoen elementuren bat baldin badu, elementu horren proiekzio ortogonaletako batzuk deformatuta irudikatuko dira.

Materiala: Krokizazioa

En estos casos se supone un plano auxiliar, distinto de los que contienen a las caras del cubo de proyección, que sea paralelo al elemento oblicuo de la pieza. Kasu horietan, jotzen da plano osagarri bat dagoela, proiekzio-kuboaren aurpegiak dituzten planoak ez bezalakoa, piezaren elementu zeiharrarekiko paraleloa dena.

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (11)
Como pueden ser la proyección de herramientas, garras del plato y partes de las mismas incluyendo virutas y piezas a mecanizar. Esate baterako, erreminten, plateraren atzaparren, eta horien atalen proiekzioa, baita txirbilen eta mekanizatu beharreko piezen proiekzioa ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

Por ejemplo, estamos hablando de la instalación de puesta a tierra, de los interruptores automáticos diferenciales, de un apantallamiento en un equipo evitando posibles proyecciones, de un limitador de carga en un puente grúa... Esate baterako, instalazio hauek aipa ditzakegu: lur-konexioa, etengailu diferentzial automatikoak, ekipamendu batean pantaila jartzea egon daitezkeen proiekzioak saihesteko, zubi-garabi bateko zama-mugagailu bat...

Materiala: Sistemen integrazioa

Chalecos, chaquetas y mandiles de protección contra las agresiones mecánicas (perforaciones, cortes, proyecciones de metales en fusión). Eraso mekanikoetatik babesteko txalekoak, jakak eta mantalak (zulaketak, ebakiak, metal galdatuen proiekzioak).

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Ropa de protección contra las proyecciones de metales en fusión y las radiaciones infrarrojas. Metal galdatuen proiekzioetatik eta erradiazio infragorrietatik babesteko arropa.

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Empeine resistente a proyecciones de metal fundido Oinbular metal urtuko proiekzioekiko erresistentea

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Si hablásemos de soldadura también se aplicarían a las botas empeine resistente a proyecciones de metal fundido e incluso suela aislante del calor. Soldadura-lanetarako, botei metal urtuaren proiekzioekiko erresistentea den oinbularra jarriko zaie, baita beroaren kontrako zola ere.

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Muchos riesgos se van a producir por el uso de herramientas manuales, la utilización de máquinas herramientas, el empleo de equipos de prensado y corte, la realización de soldaduras… Todos estos supuestos pueden provocar cortes, amputaciones, proyección de partículas, quemaduras… Arrisku asko esku-erremintak, makina-erremintak, prentsaketa- eta ebaketa-ekipamenduak erabiltzearen, soldadurak egitearen eta halakoen ondorioz izaten dira. Horiek ebakiak, anputazioak, partikula-jaurtiketak, erredurak eta abar eragin ditzakete.

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Las proyecciones es uno de los riesgos que más accidentalidad tiene en este sector, ya que muchas tareas van a producir proyección de partículas (rebarbado, rectificado, afilado, soldadura...). Proiekzioak dira sektore honetan istripu gehien eragiten duten arriskuetako bat; izan ere, zeregin askok partikulen jaurtiketak eragingo dituzte (bizar-kentzea, artezketa, zorrozketa, soldadura...).

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La situación más peligrosa es cuando se produce la proyección directamente a los ojos. Egoerarik arriskutsuena jaurtiketa zuzenean begietara egiten denean da.

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En definitiva, en muchas máquinas, las proyecciones o caídas de objetos se convierten en un riesgo que es necesario evitar. Azken batean, makina askotan, proiekzioak edo objektuen erorikoak eragotzi behar diren arriskuak dira.

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Fabrikazio mekanikoa (22)
En otro orden de clasificación, según el número de planos de proyección, se obtendrían los siguientes: Halaber, proiekzio-planoen kopuruari erreparatuz ere sailkatu daitezke, eta honako sistema hauek sortzen dira horrela:

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

En el caso del sistema acotado, se basa en el uso de la proyección horizontal, en la que se definen las alturas de los puntos indicándolas numéricamente junto a la proyección. Sistema kotatuaren kasuan, proiekzio horizontalaren erabileran oinarritzen da; proiekzioaren ondoan puntuen altuerak adierazten dira, zenbakiz.

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En el caso del sistema cónico, la proyección se produce sobre el plano del dibujo, en la intersección de los rayos proyectantes que unen al observador con la pieza y de estos rayos con el plano es donde se produce la proyección. Sistema konikoaren kasuan, proiekzioa koadroaren planoan gertatzen da, behatzailea piezarekin lotzen duten proiekzio-izpien eta planoaren arteko ebakiduran.

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Ambas proyecciones se denominanproyección verticalyproyección horizontalrespectivamente. Bi proiekzioen izenaproiekzio bertikalaetaproiekzio horizontalada, hurrenez hurren.

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De esta forma, se obtienen 3 proyecciones (una sobre cada uno de los planos del triedro), las cuales —a su vez— son proyectadas sobre el plano del cuadro, obteniéndose 3 proyecciones más. Horrela, 3 proiekzio lortzen dira (bana triedroko plano bakoitzaren gainean); horiek, halaber, koadroaren planoaren gainean proiektatzen dira, eta beste 3 proiekzio lortzen dira horrela.

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Además de las proyecciones antes mencionadas, se puede proyectar directamente también la pieza, obteniéndose así una cuarta proyección (que es la proyección directa). Lehen aipatutako proiekzioez gain, pieza ere proiekta daiteke zuzenean; hala, laugarren proiekzio bat lortzen da:zuzeneko proiekzioa.

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Dependiendo de la orientación de los ejes del triedro y los ángulos que estos formen con el plano de proyección (y, por tanto, entre ellos), se denominará a dichos sistemas con nombres particulares, a saber: Triedroaren ardatzen orientazioaren eta horiek proiekzio-planoarekin (eta, beraz, haien artean) osatzen dituzten angeluen arabera, izen partikularrekin deituko zaie sistema horiei:

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Líneas de proyección (línea llena fina, tipo B). Proiekzio-lerroak (lerro bete mehea, B motakoa).

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En estas vistas, se usa una dirección de proyección distinta a las anteriores y se simboliza con una flecha indicando desde dónde se mira el objeto en alguna de las vistas ya croquizadas, aunque puede ser omitida en el caso de que la vista obtenida se ubique según la dirección desde la que se mira. Bista horietan, aurrekoez bestelako proiekzio-norabide bat erabiltzen da, eta gezi batekin sinbolizatzen, jada krokizatuta dauden bistetako batean objektuari nondik begiratzen zaion adieraziz. Hala ere, gezia ez da jarri beharrik baldin eta lortutako bista begiratzen den norabideari jarraituz kokatuta badago.

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Para ello, en esta ocasión, se realiza la proyección de una geometría (puede ser una extrusión de la pieza, un taladro, etc.), utilizando para ello el sistema de proyección americano, aunque el resto del plano esté en sistema europeo. Horretarako, oraingoan, geometria baten (piezaren estrusio bat, zulo bat, etab.) proiekzioa egiten da, proiekzio amerikarreko sistema erabiliz, nahiz eta planoaren gainerakoa sistema europarrean egon.

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Instalatze eta mantentze lanak (8)
La proyección horizontal de la superficie de cubierta cuyas aguas recoge. Euri-urak jasoko dituen estalkiaren azalera, proiekzio horizontalean.

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También deberemos recordar que la superficie de recogida de aguas pluviales la obtendremos únicamente desde la proyección horizontal de tejados, terrazas o cubiertas y ello tomará especial relevancia en las cubiertas con desnivel, a una o más aguas. Gogoan izan beharrekoa da, bestalde, euri-urak jasotzen dituen teilatu, terraza edota estal­kiaren azaleraz ari garenean proiekzio horizontalaz ari garela, eta hori oso garrantzitsua da malda duten estalki eta abarretan, bai isurki batekoetan, bai gehiagokoetan.

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Superficie de cubierta en proyección horizontal (m2) Estalkiaren azalera (S), proiekzio horizontalean (m2)

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S = área en proyección horizontal de la superficie recogida (m2). S = euri-urak jasotzen dituen estalkiaren azalera, proiekzio horizontalean (m2).

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Superficie en proyección horizontal servida Hustu beharreko estalkiaren azalera, proiekzio horizontalean (m2)

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La proyección horizontal de la superficie de cubierta en m2 que vierte a un mismo tramo de canalón, comprendido entre su bajante y su línea divisoria de aguas. Euri-urak erreten-tarte berberera isurtzen dituen estalki zatiaren proiekzio horizontala (m2-tan), hari dagokion zorrotenetik uren banalerrora bitartera doana.

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Máx. superficie de cubierta en proyección horizontal (m2) Pendiente del canalón Estalkiaren gehienezko azalera (m2), proiekzio horizontalean. Erretenaren malda

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Vivienda unifamiliar de 4 personas (uso en lavadora, limpieza en general y cisterna de WC), con riego de jardín mediterráneo compuesto por un área de césped de 70 m2, en una zona con precipitación media histórica de 650 mm/año (650 L/m2/año). Superficie de recogida de tejado duro inclinado, con una proyección de 150 m2. Familia bakarreko etxe bat daukagu, eta 4 lagun bizi dira bertan. Garbigailurako, oro har garbiketarako eta komunontziaren tanga betetzeko erabili nahi dute euri-ura, eta lorategia ureztatzeko ere bai. Lorategi mediterraneo bat dute, 70 m2-koa eta erabat soropilez osatua, eta 650 mm/urte-ko batez besteko prezipitazio historikoa duen eremu batean dago etxea (urtean 650 l/m2-koa da prezipitazioa, beraz). Euri-urak jasoko dituen gainazalari dagokionez, teilatu gogor inklinatua du etxeak, 150 m2-ko proiekziokoa.

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