Emaitzak: 1.090

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (5)
Getariako sortzaile handia ezagutzera ematea da Cristobal Balenciaga Fundazioaren helburua, eta baita hark artearen testuinguru orokorrean eta modarenean bereziki egindako ekarpena nabarmentzea ere. Asmo horretan laguntzeko, ahalegin berezia egin da jostunaren ibilbidearen, lanaren eta ondarearen ikuspegi berriak argitara ateratzeko, ikerketen, erakusketen eta bildumen bitartez. "Balenciaga parpailan barrena" erakusketa, Cite Internationale de la Dentelle et la Mode zentroarekin elkarlanean antolatua, aukera ezin hobea da helburu horretara iristeko, eta orobat aukera ezin hobea izan da Europako beste erakunde batzuekin lankidetzan jarduteko eta modaren aditu ospetsuekin batera aritzeko, izan ere, Balenciagaren alderdi berezienetako bat azpknarratu nahi izan da: Balenciaga maisu handia izan zen material berriak hautatzeko, aplikatzeko eta sortzeko zereginean. Eta horretan funtsezko oinarria izan zen garai hartan eta gaur egun oraindik ere Maisuaren parpailazko ametsak ehundu dituen ehungintza -Calaisko ehundegi handiek ordezkatua kasu honetan-, ezin hobeto egiten jakin duelako eta berritzeko ahalmena izan duelako. La Fundación Cristóbal Balenciaga tiene como misión la difusión de la figura del excepcional creador de Cetaria, poniendo en valor su aportación en el contexto del arte en general y de la moda en particular y sacando a la luz, a través de la investigación, la producción de exposiciones y la edición de catálogos, nuevas perspectivas en torno a su trayectoria, obra y legado.La exposición "Balenciaga, a través del encaje", realizada en coproducción con Cité Internationale de la Dentelle et la Mode de Calais, supone una oportunidad excelente de dar cumplimiento a este fin, de colaborar con otras instituciones patrimoniales europeas y de contar con prestigiosos expertos en historia de la moda para destacar uno de los aspectos más característicos de Balenciaga como es su maestría en la selección, aplicación e incluso creación de nuevos materiales, apoyado por el saber hacer y capacidad de innovación de una industria textil que -representada en este caso por los grandes telares de Calais -tejió entonces y sigue tejiendo ahora los sueños de encaje del Maestro.

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Cristobal Balenciaga Londresera joateko asmoz ari zela, 1936ko uztailean, Nicolas Bizcarrondo eta Attainvilleko Wladio Jaworoskiren laguntzarekin, goi mailako joskintza etxe bat zabaldu zuen Parisen, Georges V hiribideko 10. zenbakian; ez zituen utzi, ordea, Espainiako jarduerak. Madril, Bartzelona eta Donostiako etxeak Agustina ahizparen, Jose ilobaren eta Crespo ahizpen zuzendaritzapean utzi zituen, hurrenez hurren. Edonola ere, Parisen sortzen zituen diseinuak, eta horien arteko batzuk Espainian egiteko hautatzen zituen. Oihala Donostiara bidaltzen zuen, han baitzeukan etxe nagusia. Etxe haietako bakoitzean eta tailerretan (berrogeita hamar bat langilez osatuak), Parisen erabiltzen zituzten oihal berdinak erabiltzen zituzten. Eta Calaisko parpailak ere iritsi ziren espainiar bezeroen jantzitegietara. Cristobal Balenciagak oso agindu bereziak jasotzen zituen Espainian, hala nola Fabiola erreginaren ezkontzako soinekoa. Espainian ekoizpen kostuak Parisen baino txikiagoak zirenez, Euro-pa osoko bezeroek Manchesterreko Elizabeth dukesa esate baterako, Espainian hornitzea erabaki zuten. Horregatik ikusten dira gaur egun oraindik ere Eisa markako jantziak Europako hainbat herrialdetako enkanteetan. Mientras que Cristóbal Balenciaga planeaba irse a Londres, es en París, en julio de 1936, con la ayuda de Nicolás Bizcarrondo y de Wladio Jaworoski de Attainville. donde abre una casa de alta costura, "Balenciaga", en el número 10 de la avenida Georges V, sin abandonar sus actividades en España. Las casas de .Madrid, Barcelona y San Sebastián quedarán bajo la dirección de su hermana Agustina, su sobrino José y las hermanas Crespo respectivamente. Pero es en París donde crea los modelos, de los cuales elige algunos para que sean fabricados en España. La tela es enviada a San Sebastián, que permanece como la casa central de los tres establecimientos. En cada una de las casas, los talleres, formados por unos cincuenta empleados, utilizan generalmente las mismas telas que en París. Asimismo, los encajes de Calais se encuentran en los guardarropas de su clientela española. Cristóbal Balenciaga recibe, sin embargo, encargos especiales en España, como el vestido de novia de la reina Fabiola. Siendo el coste de producción menor en España que en París, dientas que vienen de toda Europa, como la duquesa Elizabeth de Manchester, deciden abastecerse en España. Es por ello que hoy en día, en las subastas de diferentes países europeos se encuentran prendas de la firma Eisa.

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Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz. Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.

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XIX. mendearen bigarren erdialdetik 1950eko hamarraldiaren hasiera arte, Calaisko parpailak Leavers motako ehungailuetan egiten ziren. Prestakuntza handiko langileak behar dira horiek erabiltzeko, eta kostuaren herena hartzen du horrek. Kostu txikiagoko produktu bat proposatzeko asmoz, Karl Mayer industria-gizon alemanak lehenengo Raschel ehungailua jarri zuen martxan 1956. urtean. Tresna hark, Leavers ehungailuak ez bezala, puntuaren printzipioaren arabera funtzionatzen du. Ehungailu horrek oso bizkor egiten du ka-litate handiko ehuna; aukera gutxiago eskaintzen ditu, baina langile gutxiago behar ditu eta prestakuntza gutxiagokoak. Lehiakide horren igoera bizkorrarekin kezkatuta, Calaisko eta Caudryko Leavers parpaila egileek kalitatezko zigilua sortu zuten 1958an, "Calaisko parpaila", beren parpaila besteetatik bereizteko. Hala ere, zenbaitek Raschel ehungailuak ere erosi zituzten, beren jarduera zabaltzeko helburuarekin. De la segunda mitad del siglo XIX a principios de los años 1950, el encaje se realizará en Calais en telares del tipo Leavers. Su utilización requiere una mano de obra altamente cualificada que representa un tercio del coste de producción. Con el fin de proponer un producto de coste más bajo, el industrial alemán Karl Mayer puso en marcha, en 1956, el primer telar Raschel que, contrariamente al Leavers, funciona según el principio de la labor de punto. Este telar produce rápidamente un textil de calidad y de variedad menores, con una mano de obra reducida v menos cualificada. Preocupados por el rápido auge de este producto competidor, los fabricantes de encaje Leavers de Calais y Caudry15 crean en 1958 uii sello de calidad "encaje de Calais", con el fin de diferenciar su propio encaje. Sin embargo, algunos de ellos compran telares Raschel para ampliar su actividad''.

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Balenciagak Marescot, Brivet, Hurel eta Dognin etxe ospetsuei agintzen zizkien parpailak, bai Parisko jantzietarako bai Espainiakoetarako erabiltzen zituenak. Calais, Caudry edo Lyongo parpaila mekanikoak zuntz sintetiko edo artifizialez egiten dira, Nylon, orlon edo kotoiaz bereziki, baina oso gutxitan zetaz. Lan berezienen artean aipatzekoa da 1952. urteko zeta itxurako mohair artilea edo artilez brodatutako parpaila, 1954koa, urrezko hariz irisatua. 1965. urtean creponee8 landu zuen (Valenciennes-eko entredosa) berriro ere Balenciagak, baina ordukoan Nylonaz baliatu zen, zeta belusatuen antzeko efektua emanez. Para el encaje de sus modelos, tanto parisinos como españoles, Balencíaga hace encargos a las famosas casas Marescot,Brivet, Hurel y Dognin. Los encajes mecánicos de Calais, Caudry o Lyon se realizan con fibras sintéticas o artificiales, sobre todo con Nylon, con orlón o con algodón, y rara vez con seda. Entre las producciones originales, cabe destacar la lana mohair de aspecto sedoso de 1.952, o también en encaje bordado con lana en 1954, irisado con hilos de oro en 1955. Balenciaga retoma en 1965 el créponnée, entredós y fruncido de Valenciennes de 1957, pero esta vez con Nylon, dándole un efecto semejante al de las sedas aterciopeladas.

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Administrazioa eta kudeaketa (30)
La producción de este año ha sido de 9.610 unidades. Aurten 9.610 ale ekoitzi dira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Se valorarán por su precio de adquisición o su coste de producción. Erosketa-prezioaren edo produkzio-gastuaren arabera baloratuko dira.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Diferencia entre el precio de adquisición y el de coste de producción. Erosketa-prezioaren eta ekoizpen-kostuaren arteko desberdintasuna.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Los elementos del inmovilizado son bienes tangibles, propiedad de la empresa, que han sido producidos por la propia empresa o adquiridos a terceros no para la venta, sino para utilizarlos de forma continuada en las actividades desarrolladas en la empresa (producción, servicios, administración, etc.). Ibilgetuaren elementuak ondasun materialak dira, enpresaren jabetzakoak. Enpresak berak ekoitzitakoak edo hirugarren batzuei erositakoak izaten dira, baina ez saltzeko, enpresaren jardueretan etengabe erabiltzeko baizik (ekoizpenean, zerbitzuetan, administrazioan, eta abarretan).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Una vez realizados los cálculos comprobamos que los datos de la valoración de las existencias finales son correctos (pues los gastos financieros no forman parte del coste de producción al ser el ciclo productivo inferior a un año). Kalkuluak egin ostean, azken izakinen balorazio-datuak zuzenak direla egiaztatu dugu (izan ere, finantza-gastuak ez dira ekoizpen-kostuan sartzen, urtebete baino gutxiagoko ekoizpen-zikloa delako).

Materiala: Kontu-ikuskaritza

- Activos: al precio de adquisición o coste de producción. - Aktiboak: eskuratze-prezioan edo ekoizpen-kostuan.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Asimismo deja de ser único el precio de adquisición y el coste de producción. Halaber, eskuratze-prezioak eta ekoizpen-kostuak bakarra izateari uzten dio.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

VENTAS DE: MERCADERÍAS, PRODUCCIÓN PROPIA, SERVICIOS SALMENTAK: SALGAIAK, EKOIZPEN PROPIOAK, ZERBITZUAK

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Inicialmente cualquier criterio de valoración de existencias que se derive del valor de mercado o precios de venta no es aceptado, excepto que sean inferiores al coste de adquisición o coste de producción. Hasiera batean, merkatuko baliotik edo salmenta-preziotik eratorritako izakinak baloratzeko edozein irizpide ez da onartzen, erosketa-kostua edo ekoizpen-kostua baino txikiagoak direnean salbu.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

No es aconsejable para la valoración de existencias transformadas, ya que no incorpora la totalidad de los costes de producción, recomendándose la utilización del coste completo. Ez da gomendatzekoa eraldatutako izakinak baloratzeko, ez baititu ekoizpen-kostu guztiak hartzen; kostu osoa erabiltzea gomendatzen da.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (62)
Acción 1). Instar el hardware y el software, y realizar la puesta a punto de la estación de trabajo en sala de postproducción. 1. ekintza: hardwarea eta softwarea instalatzea, eta postprodukzio-aretoko lan-estazioa doitzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se producen las evaluaciones de las correspondientes fases por parte del ayudante de ingeniería que pide un informe al departamento de producción y emisión; si las evaluaciones son correctas, se pasa a diseñar el contenido de la página web de la TV por parte del técnico de sistemas multimedia, el personal de prácticas. Ingeniaritzako laguntzaileak fase horien ebaluazioa egin du; horretarako, ekoizpen- eta emisio-sailari txostena eskatu dio. Ebaluazioa zuzena bada, telebistako web orriaren edukia diseinatzen hasiko dira multimedia-sistemen teknikaria eta praktiketako langileak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Terminado el proyecto si los resultados satisfacen al cliente interno que corresponde al personal del departamento de producción y emisión. Emaitzak barne-bezeroak, hots, ekoizpen- eta emisio-saileko langileak, gogobetetzen baditu, proiektua hor amaitzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El departamento técnico marca al equipo técnico y a la sección de mantenimiento e instalación documentar las fases del proyecto de producción propia a través de Internet. Internet bidezko ekoizpen propioaren proiektuaren faseak dokumentatzeko lana eman die sail teknikoak teknikarien taldeari eta mantentze-lanen eta instalazioen atalari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El jefe técnico programa el proyecto indicando el nivel de contribución de las personas indicadas para generar la producción propia de este tipo de proyectos audiovisuales. Teknikarien buruak proiektua programatu du, eta ikus-entzunezko proiektu mota horretako ekoizpen propioa sortzeko egokiak diren pertsonen ekarpen-maila adierazi du han.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Se trata de un caso similar al anterior pero invirtiendo la producción de recursos propios y ajenos. Aurreko kasuaren antzekoa da, baina berezko baliabideen eta kanpoko baliabideen ekoizpen-maila alderantzizkoa da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El departamento de administración marca el volumen de inversión que se necesita para el proyecto de producción propia a través de Internet y cómo se conjuga dentro de la televisión local. Administrazio Sailak zehaztu du Internet bidezko ekoizpen propioaren proiekturako zer inbertsio-bolumen behar den, bai eta telebista barruan nola moldatu ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El director gerente toma la decisión de realizar el proyecto para alcanzar las ventajas que genera la producción propia a través de Internet frente a otras fuentes de contenidos. Internet bidezko ekoizpen propioak beste eduki-iturri batzuen ondoan dituen abantailak lortzeko asmoz erabaki du zuzendari kudeatzaileak proiektua aurrera eramatea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Consiste en un depósito que almacena agua para el enfriamiento de objetos que provienen de otra fase de la cadena de producción. Ekoizpen-kateko beste fase batetik datozen objektuak hozteko ura duen andela da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este capítulo, vamos a estudiar esta última, que surgió gracias a la aparición de la microelectrónica, reduciendo de esta forma el tamaño de los circuitos y abaratando el coste de las producciones en serie. Kapitulu honetan, azken logika mota hori ikasiko dugu, zeina mikroelektronikaren agerpenari esker sortu zen, zirkuituen tamaina txikitu zuen eta serieko produkzioaren kostua merkatu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (9)
“La producción en la unidad de tiempo”. “denbora-unitatean izandako produkzioa".

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Mucha producción en corto tiempo Produkzio handia denbora laburrean

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Por eso al PLANIFICAR las UNIDADES DE OBRA se parte del dato de PRODUCCIÓN TOTAL prevista y en función del mismo se determinan: Horregatik, OBRA-UNITATEAK planifikatzeko, aurreikusitako PRODUKZIO OSOA hartzen da abiaburu, eta horren arabera zehazten dira:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

LAS CANTIDADES DE PRODUCCIÓN DESEABLES PARA CADA TAJO LAN BAKOITZERAKO LORTU NAHI DEN PRODUKZIO-KANTITATEA

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Aún cuando el concepto fundamental y básico de “rendimiento” es, como venimos diciendo, producción en la unidad de tiempo: Orain arte esandakoaren haritik, errendimenduaren funtsezko eta oinarrizko kontzeptua, denbora-unitatean izandako produkzioa da:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

En las UNIDADES DE OBRA, como son fijas las cantidades de producción, es el tiempo el que es preciso determinar en función de los plazos de ejecución disponibles. OBRA-UNITATEETAN, produkzio-kantitateak finkoak izaten direnez, denbora zehaztu behar izaten da, ezartzen diren gauzatze-epeak kontuan hartuta.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Los índices de RENDIMIENTOS CRÍTICOS se basan en estudios y estadísticas que estipulan cantidades de producción “promedio” para tareas o trabajos más o menos frecuentes, en función de datos obtenidos de la experiencia y observación múltiples actuaciones productivas en muy diversas circunstancias de obra. ERRENDIMENDU KRITIKOEN indizeak nahiko ohikoak diren zeregin edo lanetarako batez besteko produkzio-kantitatea erabakitzen duten azterketa eta estatistiketan oinarritzen dira. Horretarako, esperientziak emandako datuak erabiltzen dira, eta obra-egoera oso desberdinetan era askotako produkzio-jarduerei begiratzen zaie.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

LIMITACIONES DE CONTEXTO DE “TIEMPO” Y “PRODUCCIÓN “DENBORA” ETA “PRODUKZIOA”: TESTUINGURUAK ETA MUGAK

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Es la relación o proporcionalidad entre la PRODUCCIÓN lograda y el TIEMPO invertido, o lo que es lo mismo: Lortutako PRODUKZIOAREN eta erabilitako DENBORAREN arteko erlazioa edo proportzionaltasuna da, edo gauza bera dena:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (169)
Mando neumático de un dispositivo de enrasado en conexión con una balanza, intercalado en una cadena de producción. Balantza bati lotutako ontziratze-gailu baten aginte pneumatikoa, ekoizpen-kate batean txertatuta.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Mandos y accionamiento para máquinas de trenzado, en la producción de cordeles. Sokak egiteko txirikordatze-makinen aginte eta eragingailuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Industria de producción de energía Energia-ekoizpeneko industria

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Dispositivos de seguridad, accionamientos de mando y de trabajo para dispositivos encadenados de transporte y de producción, dispositivos de cierre en mezcladores e instalaciones de vulcanización, dispositivos de control. Segurtasun-gailuak, garraio eta ekoizpenerako gailu kateatuen aginte- eta lan-eragingailuak, nahasgailuetako eta bulkanizazio-instalazioetako itxigailuak, kontrol-gailuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Además de los controles de medidas y exactitud de las piezas, conseguido gracias a la técnica de medición neumática, es preciso realizar un gran número de controles durante el proceso de producción. Neurketa-teknika pneumatikoen bidez egindako piezen neurketa- eta doitasun-kontrolez gain, ekoizpen-prozesuan zehar ere hainbat ikuskatze-lan egin behar izango ditugu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La inversión automática del avance al retroceso significa otra simplificación en el proceso de trabajo y en la mayoría de los casos un aumento de capacidad de producción. Aitzinamendutik itzulerara automatikoki alderantzikatzeko aukerak ere lan-prozesua erraztu egingo du, eta, kasurik gehienetan, ekoizpen-ahalmena ere handiagotu egingo du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Como ejemplo de una unidad especial de torneado completa, para la producción en serie, se ha seleccionado un torno programado tal como se muestra en la figura 4.10. Seriean ekoizteko torneatzeko unitate berezi oso baten adibide gisa aukeratu dugu 4.10 irudiko programatutako tornua.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La utilización de sistemas oleoneumáticos para tornear no puede equipararse en posibilidades de trabajo a los clásicos tornos universales, sino únicamente con la aplicación económica y racional para determinados trabajos de torneado en la producción en serie. Torneatze-lanetan sistema oleopneumatikoak erabiltzen baditugu, ez ditugu izango ohiko tornu unibertsalek eskaintzen dituzten lan-aukerak, baina serieko zenbait ekoizpenetan sistema oleopneumatikoa erabiltzea merkeago eta aproposagoa izan daiteke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Seguidamente se tratará de cómo pueden equipararse diferentes tipos de taladradoras normales, en conexión con diferentes sistemas neumáticos para conseguir una mecanización o un desarrollo más amplio en el procedimiento de trabajo automático y con ello la posibilidad de sincronización dentro de líneas de producción automatizadas. Jarraian aztertuko dugu nola molda daitezkeen zulagailu normalak, hainbat sistema pneumatikorekin batera, lan-prozedura automatikoan mekanizazio edo garapen zabalagoa lortzeko eta ekoizpen-linea automatikoen barruan sinkronizatzeko aukera zabaltzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La aplicación de los sistemas neumáticos programados en los dispositivos auxiliares de la producción ha redundado en una gran flexibilidad en todos los campos de la técnica. Ekoizpen-gailu osagarrietan programatutako sistema pneumatikoak erabiltzeak malgutasun handiagoa ekarri du teknikaren alor guztietara.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (4)
Lo mismo ha sucedido con el tradicional sistema de aire acondicionado, el cual, con la aportación de la gestión electrónica, ha dado paso a la climatización automática, donde la producción de frío sigue siendo como la hemos conocido en unidades anteriores (compresor, condensador, etc.), pero diferenciándose a la hora de canalizar e impulsar el aire o de regular la temperatura. Aire girotuko ohiko sistemarekin gauza bera gertatu da, kudeaketa elektronikoari esker klimatizazio automatiko bihurtu den heinean. Azken sistema horri jarraiki, aurreko unitateetan ikusi dugunaren antzera sortzen da hotza (konpresorea, kondentsadorea eta abar), baina aldeak nabari dira airea bideratu eta bultzatzerakoan edo tenperatura erregulatzerakoan.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Fases de la producción de frío Hotza sortzearen faseak

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Conocerás el proceso cíclico de producción de frío. Hotza sortzearen prozesu ziklikoa zein den jakingo duzu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

B = Código de cuatro dígitos identificativos del organismo que lleva a cabo el control de aseguramiento de la calidad de la producción en el ámbito de la Unión Europea. B =Lau digituko kodea, Europar Batasunean produkzioaren kalitatea ziurtatzeko kontrola egiten duen organismoa identifikatzen duena.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (70)
La función testicular está regulada por las gonadotropinas de la hipófisis, que estimulan la espermatogénesis y la producción de testosterona. Barrabilen funtzioa hipofisiko gonadotropinek erregulatzen dute, eta espermatogenesia eta testosteronaren ekoizpena estimulatzen dituzte.

Materiala: Elektroestetika

También se suelen observar cambios en el tono de la voz y caída del pelo de la cabeza y/o aparición de vello facial debidos a que la producción de andrógenos es más elevada que la de estrógenos, lo que permite que se manifiesten sus acciones «masculinizantes». Ahots-tonuaren aldaketak eta ile-galera ere hautematen dira, eta aurpegian ilea ere ager daiteke, estrogenoak baino androgeno gehiago ekoizten direlako. Horren ondorioz, eragin «maskulinizatzaileak» ager daitezke.

Materiala: Elektroestetika

Al elevarse en sangre los niveles de estas hormonas, se inhibe la producción de LH y FSH, y por ello el desarrollo folicular y la ovulación. Hormona horien kantitatea handitu egin denez odolean, LH eta FSH hormonen ekoizpena inhibitu egiten da, eta, horrenbestez, baita folikulu-garapena eta obulazioa ere.

Materiala: Elektroestetika

Las dos situaciones que se van a describir, una fisiológica, el embarazo, y otra farmacológica, el control de la natalidad mediante la píldora, tienen su fundamento en el efecto inhibidor de las hormonas ováricas sobre la producción de las gonadotropinas. Deskribatuko diren bi egoeren oinarria obulutegiko hormonek gonadotropinen ekoizpenean duten efektu inhibitzailea da. Egoera horietako bat fisiologikoa da, haurdunaldia hain zuzen; bestea, berriz, farmakologikoa, jaiotzak pilula bidez kontrolatzea.

Materiala: Elektroestetika

~ La variación en la producción de hormonas es la causa de los siguientes cambios o manifestaciones corporales: ~ Hormona-ekoizpenaren aldaketa da gorputz-aldaketa hauen kausa:

Materiala: Elektroestetika

La producción de FSH y LH está regulada, como en el varón, por LHRH del hipotálamo y es frenada por las hormonas ováricas, estrógenos, progesterona e inhibina. FSH eta LH hormonen ekoizpena hipotalamoko LHRH hormonak erregulatzen du, gizonengan bezala, eta obulutegiko hormonek, estrogenoek, progesteronak eta inhibinak gerarazten dute.

Materiala: Elektroestetika

los estrógenos, que han ido aumentando paulatinamente durante la primera fase, no sólo no reducen, sino que estimulan la producción deLH,de modo que se produce una gran descarga de esta hormona a la que sigue la ovulación. lehen fasean pixkanaka ugaritu diren estrogenoak murriztu ez ezik, LH hormonaren ekoizpena estimulatzen dute, eta, horrenbestez, hormona horren deskarga handia izaten da, eta horri obulazioak jarraitzen dio.

Materiala: Elektroestetika

Los cambios corporales más frecuentes, debidos a la disminución de la producción de andrógenos son, entre otros, disminución del tamaño testicular y de los genitales externos, pérdida paulatina del vello corporal y reducción de la producción de espermatozoides y de la actividad sexual. Hauek dira, besteak beste, androgenoen ekoizpenaren murrizketak eragiten dituen aldaketa ohikoenak: barrabilen eta kanpoko sexu-organoen neurria txikitzea, gorputzeko ilea galtzea pixkanaka eta espermatozoideen ekoizpena eta sexu-jarduera murriztea.

Materiala: Elektroestetika

Las modificaciones corporales, que se estudiarán seguidamente por separado, se deben al aumento paulatino de la producción de testosterona por el testículo (que es previo y necesario para el aumento de su tamaño) y a su conversión en DHT. Barrabilek testosterona-ekoizpena handitzen dutelako (beharrezkoa da barrabilak handitzeko) eta dihidrotestosterona (DHT) bihurtzen delako gertatzen dira gorputzeko aldaketak (gero aztertuko ditugu banaka).

Materiala: Elektroestetika

En el intersticio, se observan las células de Leydig, lugar de producción de la testosterona. Interstizioan, berriz, testosterona sortzen den Leydig-en zelulak ikusten dira.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (47)
Aumento de la producción de sudor que ocasiona maceración cutánea. Izerdi gehiago sortzea eta, horren ondorioz, larruazala mazeratzea.

Materiala: Irudia

La mayoría de las producciones de audio requieren que estos Cues se reproduzcan en una secuencia definida, simulando la reproducción en un magnetofón. Audio-produkzio gehienetan, Cue horiek segida definituan erreproduzitu behar dira, magnetofonoan erreproduzituko balira bezala.

Materiala: Irudia

Música y producción Audiovisual: Musika eta ikus-entzunezko ekoizpena:

Materiala: Irudia

Preparación de gerentes-directores de emisoras de radio locales, locución-presentación en televisión, Técnicas de realización en televisión, Técnicas de producción en televisión, Preparación de oposiciones para radio y televisión, Cursos monográficos. herri-irratietako gerenteak/zuzendariak prestatzea, telebistako esatari edo aurkezle izateko prestatzea, telebistako errealizazio-teknikak, telebistako ekoizpen-teknikak, irrati eta telebistarako oposizioak prestatzea, ikastaro monografikoak.

Materiala: Irudia

Nació en Madrid, en 1949. Hijo de un prestigioso abogado, tras terminar sus estudios, comenzó a dedicarse a la realización y producción de programas radiofónicos. Madrilen jaio zen, 1949an. Abokatu ospetsu baten semea da, eta, ikasketak amaitu ondoren, irrati-programak errealizatzen eta ekoizten hasi zen.

Materiala: Irudia

Producción de vídeo. Bideo-produkzioa.

Materiala: Irudia

Cambian los métodos de producción, las estructuras narrativas, las técnicas de grabación, etc. Produkzio-metodoak, narrazio-egiturak, grabazio-teknikak, etab. aldatu egin ziren.

Materiala: Irudia

-Estímulo de la producción de sudor - Izerditzea estimulatzea.

Materiala: Irudia

Melanogénesis alterada por excesiva producción de melanina. Melanina gehiegi ekoiztearen ondorioz nahastutako melanogenesia.

Materiala: Irudia

Se denominan discromías a las alteraciones en menor o mayor grado de la producción de melanina. Melanina-ekoizpenaren nahasmenekdiskromiaizena dute.

Materiala: Irudia

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
La producción en serie, derivada de la competencia y de una organización más racional del trabajo, exige una preparación meticulosa para todas las operaciones que se van a realizar. Lehiakortasunaren eta lana modu zentzuzkoagoan antolatzearen ondorio da seriean fabrikatzea, baina, horretarako, beharrezkoa da egiteko guztiak zehaztasun handiz prestatzea.

Materiala: Egurraren teknologia

La industria de los tableros aglomerados es una industria nueva; sus productos se caracterizan por el gran cambio en la producción de la madera, y especialmente en el modo de trabajarla. Industria berria da taula aglomeratuen industria, eta haren bereizgarria da egurraren ekoizpena eta, bereziki, egurra lantzeko modua oso ezberdinak direla.

Materiala: Egurraren teknologia

Gizarte eta kultura zerbitzuak (38)
Impresión, producción y distribución de dichos instrumentos. Tresna horiek inprimatu, produzitu eta banatzea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Supervisar la producción de esos instrumentos demarketing. Marketin-tresna horienekoizpena gainbegiratzea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Su producción tiene un coste más elevado que otros instrumentos, por lo que su tirada suele ser menor. Beste tresna batzuekin alderatuta, kostu handiagoa izaten du. Horregatik ale gutxiago inprimatzen dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Este formato ahorra costes de producción, lo que permite una gran tirada. Hori dela eta, ekoizpen-kostuak txikiagoak dira, eta, beraz, ale gehiago inprima daitezke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Los costes de diseño y producción se elevan respecto a los del volante, y la tirada, por tanto, es menor. Diseinu- eta ekoizpen-kostuak handiagoak dira esku-orriekin alderatuta; beraz, ale gehiago inprimatzen dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Además, el folleto es uno de los formatos posibles para la producción de las agendas culturales. Gainera, liburuxka agenda kulturalak ekoizteko balizko formatuetako bat da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Es lo que pasa cuando se usan expresiones culturales no hegemónicas y sus valores con fines únicamente comerciales, como los motivos étnicos en la producción de la moda. Hori gertatzen da kultura-adierazpen ez-hegemonikoak eta haien balioak merkataritza-helburuekin soilik erabiltzen direnean, hala nola irizpide etnikoak erabiltzen direnean modako ekoizpenean.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La recuperación del patrimonio cultural de los pueblos se convierte en estrategia para el desarrollo comunitario y económico con la creación, por ejemplo, de puestos de trabajo derivados del interés turístico por ese patrimonio, de escuelas taller, de recuperación de la producción artesanal, etc. Ejemplos de esto son: Herrien kultura-ondarea berreskuratzea garapen komunitario eta ekonomikorako estrategia bihurtu da; izan ere, kultura-ondare horrek sortzen duen interes turistikoaren ondorioz lanpostuak sortzen dira, eskola-lantegiak eratzen dira, artisauen produkzioa berreskuratzen da eta abar. Horren adibide dira honakoak:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El desarrollo de rutas turísticas vinícolas o el enoturismo, que incluye la visita a bodegas, degustación y venta de vinos, lo que promueve un interés cultural en la producción vinícola, el conocimiento y apreciación de modos de producción, los tipos de cultivos y las formas de vida de una comarca determinada. Ardoaren inguruko ibilbide turistikoak edo enoturismoa garatzea, upeltegien bisitak, ardo-dastaketa eta -salmenta barne direla; horrek ardogintzari buruzko interes kulturala areagotzen du, eta eskualde jakin bateko ardoa egiteko moduak, laborantza motak eta bizimodua ezagutzea eta estimatzea bultzatzen du.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Aproximación a la producción cultural y los bienes culturales tangibles e intangibles Kultura-produkziora eta kultura-ondasun ukigarri nahiz ukiezinetara hurbiltzea

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (26)
Electrolísis del agua para la producción de H2 y la obtención de oxígeno puro. Uraren elektrolisia, H2-a ekoizteko eta oxigeno purua lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los nutrientes primarios que son esenciales para el crecimiento de plantas saludables y la producción de alimentos son: el nitrógeno, el fósforo y el potasio. Landare osasuntsuak hazteko eta elikagaiak lortzeko beharrezkoak diren oinarrizko elikagaiak honako hauek dira: nitrogenoa, fosforoa eta potasioa.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Esquema general de la producción de abonos Ongarrien ekoizpenaren eskema orokorra

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

2.3- PROCESO DE PRODUCCIÓN DE PINTURAS Y BARNICES 2.3.- PINTURAK ETA BERNIZAK EKOIZTEKO PROZESUA

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El siguiente paso en el  proceso de producción de cemento es la molienda del clinker, en forma conjunta con otros minerales que le confieren propiedades específicas al cemento. Zementua ekoizteko prozesuaren hurrengo pausuaklinkerra ehotzea da. Zementuari propietate espezifiko batzuk ematen dizkioten beste mineral batzuekin batera ehotzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El proceso de producción de un textil involucra varias etapas que se describen a continuación. Ehun-ekoizpenak hainbat fase ditu:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Esto permite la producción de muchos hidrocarburos diferentes que luego pueden recombinarse mediante alquilación, isomerización o reformación catalítica para fabricar productos químicos y combustibles de elevado octanaje para motores especializados. Horrek aukera ematen du hainbat hidrokarburo sortzeko eta, ondoren, elkarrekin konbinatzeko alkilazioz, isomerizazioz edo erreformazio katalikoz, produktu kimikoak ekoizteko eta motor espezializatuetarako oktanaje handiko erregaiak fabrikatzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Siendo la madera la materia prima principal, existen numerosas especies de árboles que pueden emplearse en la producción de productos de papel. Zura lehengai nagusia izanik, hainbat zuhaitz mota erabil daitezke paperezko produktuak egiteko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

material puede destinarse exclusivamente a la producción de nuevo papel o bien a suplementar la fibra de madera fresca en la fabricación de papeles de calidad superior hori paper berria sortzeko erabil daiteke, edo zur freskoaren zuntzaren gehigarri gisa erabil daiteke kalitate handiagoko paperak lortzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Los troncos de mayor tamaño se destinan a la producción de madera aserrada. Enbor handienak zerratutako zura egiteko erabiltzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (92)
Transformación de explotaciones convencionales a producción ecológica. Ustiategi konbentzionalak eraldatu eta produkzio ekologikora pasatzea.

Materiala: Nekazaritza

En la madurez existe un equilibrio entre la vegetación y la producción, por poseer la planta las óptimas condiciones vegetativas. Helduaroan begetazioa eta produkzioa orekatuta daude, baldintza begetatibo onenetan baitago landarea.

Materiala: Nekazaritza

Es el periodo de máxima producción. Gehieneko produkzio aldia da.

Materiala: Nekazaritza

las principales zonas de producción tienen temperaturas medias en los meses de verano de 18 – 24ºC. produkzio gune nagusietako batez besteko tenperaturak, udako hilabeteetan, 18 – 24ºC bitartean ibiltzen dira.

Materiala: Nekazaritza

Como pueden ser el moteado, oidio, mildiu,… En zonas o períodos húmedos, los hongos se convierten en muy importante factor de producción a controlar. Horien artean: pikartadura, zurina, gorrina... Gune eta aldi hezeetan, oso inportantea da, produkzio faktoreen artean, onddoak kontrolatzea.

Materiala: Nekazaritza

El conjunto de características edafológicas que permiten obtener, si el resto de las condiciones climáticas y agronómicas son también adecuadas, producciones agrícolas máximas. Nekazaritzan gehieneko produkzioak lortzea ahalbidetzen duen ezaugarri edafologikoen multzoari esaten zaio emankortasuna, betiere, gainerako baldintza klimatiko eta agronomikoak ere egokiak badira.

Materiala: Nekazaritza

En los 10 últimos años se ha extendido mucho el empleo del acero inoxidable para la producción de los hilos. Azken 10 urteetan, altzairu herdoilgaitzaren erabilera asko zabaldu da hariak produzitzeko.

Materiala: Nekazaritza

(En la Unidad Didáctica de Producción trataremos este tema) (Gai hau Produkzioari buruzko Unitate Didaktikoan aztertuko dugu)

Materiala: Nekazaritza

Entrada en producción. Produkzioaren hasiera.

Materiala: Nekazaritza

En general los patrones más vigorosos, tardan más años en iniciar la producción. Oro har, txertakarik indartsuenek urte gehiago behar izaten dituzte produzitzen hasteko.

Materiala: Nekazaritza

Komunikatzeko trebetasunak (7)
El asesor intervendrá desde disciplinas como la publicidad, la producción musical, y la de audio y vídeo, entre otras. Aholkulariak hainbat diziplina baliatuko ditu esku hartzeko, hala nola musika-ekoizpena, audio- eta bideo-produkzioa eta abar.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La Organización Internacional para la Estandarización (ISO son sus siglas en inglés) se encarga de estandarizar las normas de sistemas de gestión de la calidad (ISO 9000), estándares de gestión medioambiental en entornos de producción (ISO 14 000) y gestión de seguridad de la información (ISO/IEC 27 001), entre otros. Estandarizazioko Nazioarteko Erakundea (ISO, ingelesezko siglen arabera) arduratzen da honako arau hauek estandarizatzeaz: kalitatea kudeatzeko sistemen arauak (ISO 9000), ingurumen-kudeaketako estandarrak produkzio-inguruetan (ISO 14 000) eta informazioaren segurtasunaren kudeaketa (ISO/IEC 27 001), besteak beste.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Dientes: los superiores intervienen en la producción de algún fonema además de servir en alguna ocasión de apoyo para el ápice de la lengua; los inferiores son menos importantes aunque no por ello prescindibles. •Hortzak: goikoek fonemaren bat ekoizten esku hartzen dute, baita mihi-puntaren babes gisa ere, kasuren batean; behekoak, berriz, ez dira horren garrantzitsuak, nahiz eta horregatik baztertzekoak izan ez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Además es un punto de apoyo para la lengua en la producción de algún otro fonema. Horrez gain, mihiaren babes-puntua da beste fonemaren bat sortzean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

•Narinas: son los orificios de la nariz, solo intervienen intervienen en producciones fónicas, no en las fonéticas. •Narinak: sudur-zuloak dira, produkzio fonikoetan bakarrik esku hartzen dute, ez fonetikoetan.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Este especialista analizará la imagen de su cliente en programas televisivos, producciones cinematográficas, anuncios publicitarios y fotografías, y desarrollará una propuesta de mejora en habilidades comunicativas para los medios de comunicación que su cliente necesite. Espezialista horrek bezeroaren irudia aztertuko du: telebista-programetan, zinema-produkzioetan edo publizitate-iragarkietan eta -argazkietan, eta hedabideetan komunikatzeko trebetasunak hobetzeko proposamen bat prestatuko du, bezeroaren beharrekin pentsatuz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Este fenómeno trajo consigo al comienzo de publicaciones únicamente digitales que escogieron no disponer una versión en papel, ya que los costos de impresión y producción disminuyen y su difusión es mucho más extensa y eficaz. Fenomeno horrek zera ekarri zuen, paperezko bertsiorik ez izatea aukeratu zuten argitalpen digital hutsak agertzea, inprimatze- eta produkzio-kostuak murriztu egiten baitira, eta zabalkunde handiagoa eta efikazagoa baitute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (42)
Pero los dispositivos que se utilizan para la producción de calor y de frío, como calentadores, radiadores, turbinas, compresores y toberas, son sistemas que comportan flujos de masa. Baina beroa eta hotza sortzeko erabiltzen diren gailuak (berogailuak, erradiadoreak, turbinak, konpresoreak eta haizebideak edo toberak, adibidez) berekin masa-fluxuak dituzten sistemak dira.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Este sistema presenta diferentes maneras de aplicación que buscan ajustar la producción de frío o calor a las variaciones de la carga térmica. Sistema hori zenbait modutara aplika daiteke, hotzaren edo beroaren sorrera karga termikoaren aldaketetara egokitzeko.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

De esta manera, se obtendrá una producción frigorífica elevada y los equipos podrán ser más pequeños. Hala, hotz-produkzio handia lortuko da, eta ekipoak txikiagoak izan daitezke.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

A pesar de la necesidad de producción artificial de hielo, los problemas financieros, de distribución y de venta durante los primeros años resultaron un freno a su desarrollo. Izotza artifizialki egiteko premia izan arren, lehenengo urteetan izan ziren finantza-, banaketa-eta salmenta-arazoak eragozpen izan ziren izotza artifizialki garatzeko bidean.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Así fue como poco a poco se fueron introduciendo y aplicando los sistemas de producción de frío artificial, tanto de compresión como de absorción, que se siguen aplicando hoy en día. Horrela hasi ziren pixkanaka sartzen eta aplikatzen gaur egun oraindik ere aplikatzen diren hotz artifiziala produzitzeko sistemak, bai konpresio bidezkoak, bai xurgapen bidezkoak.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

En las máquinas frigoríficas que pueden funcionar como bomba de calor, el fabricante suele dar ambos factores: elEERpara indicar la eficiencia de la producción frigorífica y elCOPpara la producción de calor. Bero-ponpa gisa funtziona dezaketen hozte-makinetan, fabrikatzaileak bi faktoreak eman ohi ditu:EERfaktorea hozte-ekoizpenaren efizientzia adierazteko etaCOPfaktorea bero-ekoizpena adierazteko.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Producción frigorífica específica: Hotz-produkzio espezifikoa:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Producción frigorífica volumétrica: Hotz-produkzio bolumetrikoa:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Se dibujará en el diagrama de Mollier del refrigerante el ciclo frigorífico correspondiente y se hallará la producción frigorífica específica: Hozgarriaren Mollier-en diagraman dagokion hozte-zikloa marraztuko dugu, eta hotz-produkzio espezifikoa lortuko dugu:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La producción frigorífica volumétrica: Hotz-produkzio bolumetrikoa:

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (96)
●Esfuerzo humano aplicado a la producción de riqueza, en contraposición acapital. ●Giza ahalegina, aberastasuna sortzeko aplikatua,kapitalarekinkontrajarrita.

Materiala: Sistemen integrazioa

Incluye las actividades y tareas destinadas a la producción de bienes y servicios para la venta y el consumo (p. ej., el comercio, el trabajo por cuenta ajena, el trabajo agrícola a pequeña y gran escala, etc.). Barne hartzen ditu Salmentarako eta kontsumorako ondasun eta zerbitzuak ekoizteko jarduerak eta zereginak biltzen ditu (adibidez, merkataritza, besteren konturako lana, nekazaritzako lan txikiak eta handiak).

Materiala: Sistemen integrazioa

n El trabajo productivo comprende actividades y tareas destinadas a la producción de bienes y servicios para la venta y el consumo. n Lan produktiboaren barruan salmentarako eta kontsumorako ondasun eta zerbitzuak ekoizteko egiten diren jarduerak eta zereginak sartzen dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Producción de materiales de difusión y sensibilización que incorporen la perspectiva de género de manera transversal y sistemática. ✓Genero-ikuspegia modu transbertsal eta sistematikoan bilduko duten hedapen- eta kontzientziazio-materialak ekoiztea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Producción: elaboración de una infografía, un vídeo, una cuña radiofónica. •Ekoizpena: infografia bat, bideo bat, irratiko iragarki bat egitea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Entidad integrada por el capital y el trabajo, como factores de la producción, y dedicada a actividades industriales, mercantiles o de prestación de servicios, generalmente con fines lucrativos y con la consiguiente responsabilidad que ello conlleva. Kapitalak eta lanak ekoizpenaren faktore gisa osatzen duten erakundea, zeina industriako, merkataritzako edo zerbitzu-prestazioko jardueretan aritzen den, oro har, dirua irabazteko asmoz, horrek dakarren erantzukizunarekin.

Materiala: Sistemen integrazioa

nUna empresa es una entidad integrada por el capital y el trabajo, como factores de la producción, y dedicada a actividades industriales, mercantiles o de prestación de servicios, generalmente con fines lucrativos y con la consiguiente responsabilidad. nEnpresa bat da kapitalak eta lanak ekoizpenaren faktore gisa osatzen duten erakunde bat, zeina industriako, merkataritzako edo zerbitzu-prestazioko jardueretan aritzen den, oro har, dirua irabazteko asmoz, horrek dakarren erantzukizunarekin.

Materiala: Sistemen integrazioa

Definición de ubicación y plan de producción. Kokapena zehaztea eta ekoizpen-plana.

Materiala: Sistemen integrazioa

En el Archivo cronológico se incroporara la información contenida en la acreditación documental de las operaciones de producción y gestión de residuos. Artxibo kronologikoan, hondakinen ekoizpen- eta kudeaketa-lanen akreditazio-agirietako informazioa erantsiko da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Calidad en la producción.............………........………........………........………........………................................... Ekoizpenaren kalitatea.............………........………........………........………........………...................................

Materiala: Sistemen integrazioa

Ostalaritza eta turismoa (225)
Gestión de la producción en cocina responde a un módulo con la misma denominación y recoge una parte importante de los contenidos que se estudian en el ciclo formativo de Técnico Superior en Dirección de Cocina. Sukaldeko ekoizpenaren kudeaketa izen bereko moduluan erabiltzeko liburua da, eta Sukalde-zuzendaritzako goi-mailako teknikariaren prestakuntza-zikloan ikasten diren edukien zati handi bat biltzen du.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Realizar test de rendimiento y escandallos de las fichas técnicas de producción. Ekoizpenaren fitxa teknikoak oinarri hartuta, errendimendu-testa egitea eta prezioak finkatzea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Las instalaciones que forman los espacios de cocina presentan características específicas según sean el sistema de producción y la oferta gastronómica respectivamente. Sukaldearen espazioak osatzen dituzten instalazioek ezaugarri espezifikoak dituzte, ekoizpen-sistemaren edota eskaintza gastronomikoaren arabera.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

1.4. Características de las instalaciones según el sistema de producción y oferta gastronómica 1.4. Instalazioen ezaugarriak, ekoizpen-sistemaren eta eskaintza gastronomikoaren arabera

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Para determinar las características de las distintas instalaciones, se desarrollarán en el cuadro 1.2 los diversos sistemas de producción que aparecen en el capítulo 3. Zenbait instalazioren ezaugarriak zehazteko, 3. kapituluan landuko diren askotariko ekoizpen-sistemak garatuko dira 1.2. taulan.

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Línea de producción: caliente, fría o vacío. Ekoizpen-lerroa: beroa, hotza edo hutsekoa.

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Es frecuente la existencia de cocinas centrales que desarrollan varias líneas de producción simultáneamente, por lo que el diseño de las instalaciones adquiere una mayor complejidad. Sukalde zentraletan, askotan, hainbat ekoizpen-lerro izaten dira aldi berean; beraz, instalazioen diseinua askoz ere konplexuagoa izaten da.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Características de las instalaciones según tipo de establecimiento, sistema de producción y oferta gastronómica Instalazioen ezaugarriak, establezimendu motaren, ekoizpen-sistemaren eta eskaintza gastronomikoaren arabera

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Sistema de producción culinaria Sukaldaritzako ekoizpen-sistema

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Sistema de producción culinaria paracolectividades Taldeentzako sukaldaritzako ekoizpen-sistema

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx