Emaitzak: 272

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
XIX. mendearen bigarren erdialdetik 1950eko hamarraldiaren hasiera arte, Calaisko parpailak Leavers motako ehungailuetan egiten ziren. Prestakuntza handiko langileak behar dira horiek erabiltzeko, eta kostuaren herena hartzen du horrek. Kostu txikiagoko produktu bat proposatzeko asmoz, Karl Mayer industria-gizon alemanak lehenengo Raschel ehungailua jarri zuen martxan 1956. urtean. Tresna hark, Leavers ehungailuak ez bezala, puntuaren printzipioaren arabera funtzionatzen du. Ehungailu horrek oso bizkor egiten du ka-litate handiko ehuna; aukera gutxiago eskaintzen ditu, baina langile gutxiago behar ditu eta prestakuntza gutxiagokoak. Lehiakide horren igoera bizkorrarekin kezkatuta, Calaisko eta Caudryko Leavers parpaila egileek kalitatezko zigilua sortu zuten 1958an, "Calaisko parpaila", beren parpaila besteetatik bereizteko. Hala ere, zenbaitek Raschel ehungailuak ere erosi zituzten, beren jarduera zabaltzeko helburuarekin. De la segunda mitad del siglo XIX a principios de los años 1950, el encaje se realizará en Calais en telares del tipo Leavers. Su utilización requiere una mano de obra altamente cualificada que representa un tercio del coste de producción. Con el fin de proponer un producto de coste más bajo, el industrial alemán Karl Mayer puso en marcha, en 1956, el primer telar Raschel que, contrariamente al Leavers, funciona según el principio de la labor de punto. Este telar produce rápidamente un textil de calidad y de variedad menores, con una mano de obra reducida v menos cualificada. Preocupados por el rápido auge de este producto competidor, los fabricantes de encaje Leavers de Calais y Caudry15 crean en 1958 uii sello de calidad "encaje de Calais", con el fin de diferenciar su propio encaje. Sin embargo, algunos de ellos compran telares Raschel para ampliar su actividad''.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (14)
El certificado de cuaiificacion individual en baja tensión tendrá validez en todo el territorio español. Banakako prestakuntzaren ziurtagiria baliozkoa da Espainiako Estatuko lurralde guztian.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Formación e información de los usuarios para una correcta utilización de todos los elementos de trabajo, los riesgos existentes y su prevención. Lan-elementu guztiak ondo erabiltzeko, dauden arriskuak ezagutzeko eta horiek prebenitzeko, erabiltzaileei beharrezko prestakuntza eta informazioa ematea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La empresa exige formación o experiencia específicas para la utilización del equipo. Enpresak prestakuntza eta esperientzia berezia eskatzen du ekipoa erabiltzeko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El empresario deberá garantizar que los trabajadores y sus representantes reciban una formación e información adecuadas sobre los riesgos derivados de la utilización de los equipos que incluyan pantallas de visualización, así como sobre las medidas de prevención y protección que hayan de adoptarse. Langileek eta haien ordezkariek bistaratze-pantailak dituzten ekipoen erabileratik eratorritako arriskuak nahiz hartu beharreko prebentzio- eta babes-neurriei buruzko prestakuntza eta informazio egokia jasotzeaz arduratuko da enpresaria.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Formación del personal en múltiples disciplinas Langileen prestakuntza hainbat diziplinatan

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El empresario deberá garantizar que cada trabajador reciba una formación adecuada sobre las modalidades de uso de los equipos con pantallas de visualización, antes de comenzar este tipo de trabajo y cada vez que la organización del puesto de trabajo se modifique de manera apreciable. Lan mota horrekin hasi aurretik eta lanpostuaren antolaketa nabarmen aldatzen den aldi oro, langileei bistaratze-pantailak dituzten ekipoen erabilera-modalitateei buruzko prestakuntza egokia emateaz arduratuko da enpresaria.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Todos los factores que influyan en la ralentización del trabajo, tales como la formación, los conocimientos básicos, la fatiga, condiciones ambientales, entorno físico (ergonomía). lana moteltzea eragiten duten faktore guztiak, hala nola prestakuntza, oinarrizko ezagutzak, nekea, ingurumen-baldintzak, ingurune fisikoa (ergonomia).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

9 Si una empresa de instalaciones eléctricas tiene doce operarios cualificados, una persona con el certificado de cualificación individual y un Técnico Superior en Instalaciones Electrotécnicas, ¿cumplela condiciónbásica,en cuanto a medios humanosserefiere,para obtener la autorización de instalador en baja tensión? 9Instalazio elektrikoen enpresa batek hamabi langile trebatu, banakako prestakuntzaren ziurtagiria duen langile bat eta instalazio elektroteknikoen arloko goi-teknikari bat baditu, giza baliabideen ikuspegitik, betetzen du behe-tentsioko instalatzailearen baimena lortzeko oinarrizko baldintza?

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

CUALIFICACIÓN INDIVIDUAL. BANAKAKO PRESTAKUNTZA.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Esquema básico para la obtención del certificado de cuaiificacion individual. Banakako prestakuntzaren ziurtagiria lortzeko oinarrizko eskema.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (4)
Elaborar los manuales de Formación e Información de todos los puestos de trabajo existentes en la empresa. Enpresako lantoki guztietarako prestakuntza- eta informazio-eskuliburuak egitea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Impartir Formación e Información en materia Preventiva a todo el personal de la empresa, además del reciclaje continuo de este. Enpresako langile guztiei prebentzioaren alorrean prestakuntza eta informazioa eskaintzea eta arlo horretanetengabe birziklatzea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Recibir, estudiar y asimilar la formación e información (inicial y periódica) impartida por el Empresario, para ponerla en práctica cuando desarrollen sus tareas. Enpresariak ematen duen (hasierakoa eta aldizkakoa) prestakuntza eta informazioa jasotzea, ikastea eta bereganatzea, beren jardunean erabili ahal izateko.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Formar a los trabajadores sobre los riesgos existentes en el puesto de trabajo que vayan a desempeñar a través del Servicio Mancomunado de Prevención, comprobando su nivel de asimilación. Langileei lanpostuaren arriskuei buruzko prestakuntza ematea Prebentzio Zerbitzu Mankomunatuaren bidez eta asimilazio-maila egiaztatzea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (30)
1) Preparacion de la pieza de trabajo. a) Lan-piezaren prestakuntza.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La variable devuelve el valor de ejecución; su lectura detiene la preparación de bloques. Exekutatzen ari den balioa itzultzen du aldagaiak; horren irakurketak blokeen prestakuntza geldiarazten du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta lectura previa se conoce como preparación de bloques. Aurretiko irakurketa horri blokeen prestakuntza esaten zaio.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Las variables que utilizan el valor de ejecución detienen temporalmente la preparación de bloques, la cuál se reanuda cuando finaliza la lectura/escritura de la variable. Exekuzio-balioa erabiltzen duten aldagaiek blokeen prestakuntza geldiarazten dute denbora batez, eta, gero, berriro hasten da, aldagaiaren irakurketa/idazketa amaitzen denean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El acceso a las variables desde PLC o una interfaz externa nunca detiene la preparación de bloques. Aldagaietara PLCtik edo kanpoko interfaze batetik sartuz gero, ez da inoiz gelditzen blokeen prestakuntza.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta sentencia detiene la preparación de bloques, ejecuta el último bloque preparado, sincroniza la preparación y ejecución de bloques y continúa la ejecución del programa y la preparación de bloques. Sententzia horrek blokeen prestakuntza geldiarazten du, prestatutako azken blokea exekutatzen du, blokeen prestakuntza eta exekuzioa sinkronizatzen ditu eta programaren exekuzioari nahiz blokeen prestakuntzari jarraipena ematen die.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Formación del personal. Langileen prestakuntza.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Acceso a Diarios Oficiales, Tratados, Legislación consolidada y actos preparatorios. Egunkari ofizialak, itunak, legedi finkatua eta prestakuntzako egintzak sartzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Si el cabezal pertenece al canal que pide la variable, ésta devuelve el valor de preparación; si el cabezal pertenece a un canal diferente, la variable devuelve el valor de ejecución y detiene la preparación de bloques. Burua aldagaia eskatzen duen kanalari badagokio, prestatzen ari den balioa itzultzen du aldagaiak; burua beste kanal bati badagokio, exekutatzen ari den balioa itzultzen du aldagaiak eta blokeen prestakuntza geldiarazten du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Porcentaje de bloques que gestiona el CNC en la preparación de bloques, respecto el óptimo alcanzable, para alcanzar el avance máximo en cada tramo. Tarte bakoitzean ahalik eta aitzinamendu handiena erdiesteari begira lor daitekeen aitzinamendu optimoa kontuan hartuta, blokeen prestakuntzan CNCak kudeatzen duen bloke-portzentajea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (19)
En ellos se realizan actividades de rehabilitación, de hábitos de vida (horarios, adecuación y distribución del tiempo de ocio), de formación, talleres ocupacionales, etc. Bertan, errehabilitazioko, bizitzako ohituretako (ordutegiak, aisialdiko denbora banatzea eta egokitzea), prestakuntzako, tailer okupazionaletako eta abarreko jarduerak egiten dira.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Los centros de internamiento disponen de los recursos necesarios para cubrir las necesidades de formación escolar y ocupacional adecuados a las características de los menores, así como los derivados de sus necesidades en cuanto a actividades deportivas, culturales o recreativas necesarias para su desarrollo. Barneratze-zentroek adingabeen ezaugarrietara egokitutako eskola-heziketako eta lanerako prestakuntzako beharrak betetzeko baliabideak izaten dituzte; eta horrez gain, garatzeko behar dituzten kirol-, kultura- eta jolas-jarduerei dagokienez, dituzten beharretatik eratorritako beharrak betetzeko baliabideak ere izaten dituzte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las comunidades autónomas disponen de este organismo responsable de la política de la mujer que tiene, entre otros objetivos, el estudio y la investigación de la situación social de la mujer, la coordinación de la política de la mujer tanto provincial como local, la coordinación de los diferentes organismos para la promoción de programas que promuevan la igualdad de oportunidades y la elaboración de programas de formación e inserción profesional. Autonomia-erkidegoetan emakumearen politikaren ardura duen erakunde hau dute. Honako helburu hauek ditu, besteak beste: emakumeen gizarte-egoera aztertu eta ikertzea, probintzian nahiz tokian tokiko emakumearen politika koordinatzea, aukera-berdintasuna sustatuko duten programak bultzatzeko erakundeen arteko koordinazioa egitea eta prestakuntzarako eta lan-arlora sartzeko programak egitea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por su parte, las personas acogedoras tienen la obligación de velar por el menor y atenderlo de forma integral (alimentación, educación y formación) hasta que este pueda volver a la familia de origen. Bestalde, hartzaile diren pertsonek adingabeaz arduratzeko eta arreta osoa emateko betebeharra dute (elikadura, hezkuntza eta prestakuntza), jatorri-familiara itzultzeko unea iristen den arte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

«La atención a los alumnos con necesidades educativas especiales se regirá por los principios de normalización y de integración escolar.» “Hezkuntza-behar bereziak dituzten ikasleen prestakuntza normalizazioaren eta eskolan integratzearen printzipioek gidatuko dute.”

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Deseamos contribuir alCiclo Formativo de Educación Infantilaportando nuestro grano de arena para que la enseñanza sea algo más que una propuesta didáctica, para que sea un primer paso que permita transformar el mundo. Haur Hezkuntzako Prestakuntza Zikloarigeure ekarpentxoa egin nahi diogu, proposamen didaktikoa baino zerbait gehiago izan dadin irakaskuntza, alegia, mundua eraldatzeko lehen urratsa izan dadin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Que sólo a través de la educación, formación e información de padres, adultos y pequeños se puede paliar el efecto negativo que pueda causar la publicidad y evitar la formación de hábitos de consumo inadecuados. Hezkuntzaren eta gurasoen eta haurren prestakuntza eta informazioaren bitartez soilik murritz daiteke publizitatearen efektu negatiboa eta saihets daiteke kontsumo-ohitura desegokiak hartzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Actividades promoció saludActividades preventivasValoración integral Talleres formativos Grupos de autoayuda Apoyo Psicologico Osasuna sustatzeko jarduerak Prebentzioko jarduerak Balorazio integrala Prestakuntzako tailerrak Autolaguntza taldeak Psikologoen laguntza

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es un servicio privado que está a cargo de mediadores familiares profesionales, formados en la resolución de conflictos, que ayudarán a consensuar soluciones desde una posición central, neutral e imparcial, con la finalidad de que las partes lleguen a un acuerdo. Zerbitzu pribatua da, eta gatazkak konpontzearen arloko prestakuntza jaso duten familia arloko bitartekari profesionalen ardurapean izaten da. Profesionalek konponbideak adosten lagunduko dute erdikoa, neutrala eta inpartziala izango den jarrerarekin, alderdiak adostasunera iristeko xedearekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se concreta fundamentalmente a través del impulso al programa "Internet para todos", que pretende formar a un millón de usuarios en el manejo básico de herramientas informáticas, con especial incidencia en los jóvenes, las amas de casa y las personas mayores. Funtsean, “Internet guztiontzat” programa bultzatzea izango da. Programa horrek tresna informatikoen oinarrizko menderatzea lor dezaten milioi bat erabiltzaileri prestakuntza ematea du xede, eta eragin berezia egingo du gazteengan, etxekoandreengan eta adinekoengan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (8)
Estos últimos supusieron algunos debates morales, pues muchos defendieron que el ejercicio físico aquí realizado y el culto al cuerpo que comenzó a emerger en estos centros alejaba a los jóve-nes de su preparación para la guerra, dedicados como estaban exclusiva-mente a su belleza corporal. Eztabaida moralen pizgarri izan ziren azken horiek; izan ere, askoren ustez, bertan egindako ariketa fisikoak eta gune horietan sortu zen gorputzaren gurtzak gerrarako prestakuntzatik urruntzen zituen gazteak, gorputzaren edertasuna hobetzeari ekiten ziotelako buru-belarri.

Materiala: Elektroestetika

Los tres forman el Departamento de Investigación Médica de esta empresa, bajo una misma filosofía de trabajo en la búsqueda e investigación de nuevas técnicas, y un mismo espíritu de servicio, difusión y formación de todos aquellos profesionales del sector interesados en ampliar y compartir conocimientos. Hiruren artean enpresa horretako medikuntzako ikerketa-saila osatzen dute, teknika berriak aurkitzeko eta ikertzeko filosofia berarekin hirurak, eta ezaguerak sakontzeko eta partekatzeko interesa duten profesional orori ezagupenak transmititzeko eta prestakuntza emateko espiritu berarekin.

Materiala: Elektroestetika

Nuestras instalaciones al servicio de la formación continuada de los profesionales de la estética. Gure instalazioak estetikaren alorreko profesionalen etengabeko prestakuntzarako.

Materiala: Elektroestetika

pigmentos, aparatología, agujas, accesorios, instalaciones, formación del micropigmentador, información al consumidor, etc. pigmentuak, tresnak, orratzak, osagarriak, instalazioak, mikropigmentatzailearen prestakuntza, kontsumitzaileentzako informazioa eta abar.

Materiala: Elektroestetika

Diseño de protocolos de tratamiento facial para diferentes tipos de pieles y alteraciones cutáneas de interés estético, en los que se utilicen técnicas y activos cosméticos seleccionados por las alumnas, basándose en sus conocimientos teóricos y en la experiencia adquirida en la práctica semanal en el taller y en la F.C.T. Ikasleek aukeratutako teknika eta aktibo kosmetikoak erabiliz aurpegiko tratamenduak emateko protokoloak diseinatzea, askotariko larruazal motei eta interes estetikoko larruazal-nahasmenei erantzuteko, ezaguera teorikoan eta lantokiko prestakuntzaren esparruan eta lantokian asteroko praktika eginez eskuratutako esperientzian oinarrituz.

Materiala: Elektroestetika

La formación del/la porfesional es básica, así como la formación continuada para estar al día de las nuevas técnicas y tratamientos que se van desarrollando. Profesionalaren oinarrizko prestakuntza funtsezkoa da, bai eta etengabeko prestakuntza ere, sortzen diren teknika eta tratamenduei buruzko informazio eguneratua izateko.

Materiala: Elektroestetika

Mala formación de base. Oinarrizko prestakuntza txarra.

Materiala: Elektroestetika

Dado que el objeto de este libro es fundamentalmente la divulgación y formación en técnicas de electroterapia, se mencionan a continuación algunas posibles aplicaciones en el tratamiento de las alopecias no cicatriciales, cuyos efectos son de interés en el tratamiento de esta alteración y que a la vez, bien aplicadas carecen de riesgos y de efectos secundarios. Liburu honen funtsezko xedea elektroterapiako teknikei buruzko informazioa eta prestakuntza ematea denez, alopezia ez-orbainduak tratatzeko zenbait teknika aipatuko ditugu ondoren; arazo hori tratatzeko interesgarriak izateaz gainera, ongi aplikatuz gero arriskurik eta albo-ondoriorik ez duten teknikak dira.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (3)
Todo movimiento tiene un movimiento anterior o preparatorio. mugimendu orok du aurreko mugimendua edo prestakuntzako mugimendua.

Materiala: Irudia

El personaje hace dos movimientos de preparación antes de golpear la pelota. Pertsonaia prestakuntzako mugimenduak egiten ari da pilota jo baino lehen.

Materiala: Irudia

Su preparación es tal que le permita una adaptación rápida a los cambios tecnológicos del sector. Haien prestakuntzari esker, azkar egokituko dira sektoreko teknologia-aldaketetara.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (10)
Formación inicial adecuada. Hasierako prestakuntza egokia.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Condiciones o requisitos especiales para cualquiera de los supuestos contemplados en el apartado anterior, tales como la exigencia de un adiestramiento o formación previa o la elaboración de un plan en el que se contengan las medidas preventivas a adoptar. Aurreko atalean jasotzen diren kasuetako edozeinetarako baldintza edo eskakizun bereziak, hala nola aldez aurreko trebakuntza edo prestakuntza eskatzea edo hartu beharreko prebentzio-neurriak jasotzen dituen plana egitea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Adscrita a la Comisión Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo existirá una fundación cuya finalidad será promover la mejora de las condiciones de seguridad y salud en el trabajo, especialmente en las pequeñas empresas, a través de acciones de información, asistencia técnica, formación y promoción del cumplimiento de la normativa de prevención de riesgos. Laneko Segurtasun eta Osasunaren Batzorde Nazionalari atxikita fundazio bat egongo da, laneko segurtasun- eta osasun-kondizioak hobetzea helburu izango duena, batez ere enpresa txikietan; informazioa, laguntza teknikoa eta prestakuntza emango du, eta arriskuen prebentziorako araudia bete dadin sustatzeko du.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La información y formación de los trabajadores. Langileen informazioa eta prestakuntza.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Las medidas de vigilancia y control de la salud de los trabajadores se llevarán a cabo por personal sanitario con competencia técnica, formación y capacidad acreditada. Langileen osasuna zaindu eta kontrolatzeko neurriak egiaztatutako ahalmen teknikoa, prestakuntza eta gaitasuna duen osasun-pertsonalak hartuko ditu.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El citado personal deberá poseer la formación necesaria, ser suficiente en número y disponer del material adecuado, en función de las circunstancias antes señaladas. Pertsonal horrek beharrezko prestakuntza izango du, kopuruz behar adinakoa izango da eta material egokia edukiko du, lehen adierazitako zirkunstantzien arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Los derechos de información, consulta y participación, formación en materia preventiva, paralización de la actividad en caso de riesgo grave e inminente y vigilancia de su estado de salud, en los términos previstos en la presente Ley, forman parte del derecho de los trabajadores a una protección eficaz en materia de seguridad y salud en el trabajo. Informaziorako, kontsulta eta partaidetzarako, prebentzioaren inguruko prestakuntzarako, arrisku larria eta hurbila izanez gero jarduera eteteko eta osasun-egoeraren zaintzarako eskubideak, lege honetan aurreikusten diren moduan, langileek laneko segurtasunaren eta osasunaren inguruan babes eraginkorra izateko eskubidearen baitakoak dira.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La supervisión de la formación que, en materia de prevención y promoción de la salud laboral, deba recibir el personal sanitario actuante en los servicios de prevención autorizados. Lan-osasunaren prebentzioari eta sustapenari dagokienez, baimendutako prebentzio-zerbitzuetan pertsonal sanitarioak jaso beharreko prestakuntza gainbegiratzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Promoviendo la prevención y el asesoramiento a desarrollar por los órganos técnicos en materia preventiva, incluidas la asistencia y cooperación técnica, la información, divulgación, formación e investigación en materia preventiva, así como el seguimiento de las actuacionespreventivasquese realicen en las empresas para la consecución de los objetivos previstos en esta Ley. Prebentzioaren arloko organo teknikoek egin beharreko prebentzioa eta aholkularitza sustatuz. Betebehar horretan barne hartzen dira laguntza eta elkarlan teknikoa, prebentzioaren inguruko informazioa, dibulgazioa, prestakuntza eta ikerketa eta, era berean, lege honetan aurreikusitako helburuak betetzearren enpresetan egiten diren prebentzio-ekintzen jarraipena.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

A los fines previstos en el apartado anterior las Administraciones públicas promoverán la mejora de la educación en materia preventiva en los diferentes niveles de enseñanza y de manera especial en la oferta formativa correspondiente al sistema nacional de cualificaciones profesionales, así como la adecuación de la formación de los recursos humanos necesarios para la prevención de los riesgos laborales. Aurreko atalean zehaztutako helburuak betetzeko, Administrazio Publikoek, prebentzioaren arloan, hezkuntzaren hobekuntza sustatuko dute irakaskuntzaren hainbat mailatan, eta batez ere, kualifikazio profesionalen sistema nazionalari dagokion prestakuntzan. Era berean, lan-arriskuen prebentziorako giza baliabideen prestakuntza egokituko dute.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (3)
A veces el proyectista no tiene la formación técnico-práctica indispensable; entonces el operario debe suplir las deficiencias, aportando las aclaraciones y modificaciones necesarias. Hainbatetan, proiektugileek ez dute prestakuntza tekniko eta praktiko nahikoa, eta, halakoetan, langileek bete behar dituzte haien hutsuneak, eta beharrezko azalpenak eman eta beharrezko aldaketak egin.

Materiala: Egurraren teknologia

aSólo se ha dado un ejemplo (puerta vidriera) de preparación de trabajo, para tener alguna orientación. Lana prestatzearen adibide bakarra (ate beiradunak egiteko lanaren prestakuntza) eman dugu, lana bideratzen laguntzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

Para dar una orientación sobre la preparación de trabajo, exponemos a continuación un ejemplo de fabricación en serie de 100 puertas vidrieras, según el plano de la figura 708. Las normas que se han de seguir son las siguientes: Lana prestatzeari buruzko orientabideak emateko, adibide bat emango dugu: ehun ate beiradun seriean fabrikatzeko lanaren prestakuntza (ikusi 708. irudia). Arau hauek bete behar dira horretarako:

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (11)
Es más rápido y económico que la captación externa y permite aprovechar las inversiones que se hayan hecho en formación de personal. Kanpo-bilaketa baino azkarragoa eta merkeagoa da, eta aukera ematen du langileen prestakuntzan egin diren inbertsioak aprobetxatzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Esta fuente de captación de candidatos se suele utilizar en procesos de selección para puestos de trabajo con escasa cualificación. Hautagaiak bilatzeko iturri hori prestakuntza urriko lanpostuetako hautaketa-prozesuetan erabiltzen da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para ello, valoran los perfiles, aptitudes, conocimientos y cualificación profesionales de los trabajadores que requieren sus servicios para la búsqueda de empleo y los requerimientos y características de los puestos de trabajo ofertados. Horretarako, lana bilatzeko eta lanpostuen baldintzak eta ezaugarriak ezagutzeko enplegu-agentziara jo duten langileen profilak, gaitasunak, ezagutzak eta prestakuntza profesionalak aztertzen dituzte.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

los colegios profesionales, universidades, centros de formación etc., suelen tener una base de datos de titulados, con un perfil profesional concreto, que demandan empleo. elkargo profesionalek, unibertsitateek, prestakuntzako zentroek, eta abarrek ikasketak amaitu dituzten ikasleen datu-base bat izaten dute. Profil profesional zehatz bat duten eta lan bila dabiltzan ikasleak dira.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Esta opción se suele utilizar en procesos de selección para puestos de trabajo de gran cualificación. Aukera hori prestakuntza handia eskatzen duten lanpostuetako hautaketa-prozesuetan erabiltzen da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Pon primero tu experiencia profesional si destaca más que tu formación. Jarri lehenengo zure lan-esperientzia, baldin eta zure prestakuntza baino garrantzitsuagoa bada.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para ello, rebajan sus pretensiones e, incluso, hay quien opta por maquillar su currículo para no tener que oír aquello de «está usted demasiado cualificado para el trabajo». Horretarako, beren helburuak murrizten dituzte, eta, gainera, zenbaitek curriculuma apaintzen dute, «prestakuntza gehiegi duzu postu honetarako» erantzuna ez jasotzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

es la formación oficial mínima que requiere el puesto: posturako eskatzen den gutxieneko prestakuntza da:

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Fomentar el desarrollo, formación y promoción profesional de los empleados. Langileen garapena, prestakuntza eta sustapen profesionala bultzatzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Impulsar y mejorar los procesos de formación, dirigidos a mejorar las competencias y cualificaciones de los empleados y su adecuación a las necesidades derivadas de la prestación de los diferentes servicios a los clientes. Langileen konpetentziak eta prestakuntza hobetzeko eta bezeroei eman beharreko zerbitzuek eragindako beharretara egokitzeko trebakuntza-prozesuak bultzatu eta hobetzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Animazio turistikoa (15)
Desde el año 2015 se ha creado en España el currículo educativo que proporciona los conocimientos básicos para dedicarse a esta profesión; sin embargo, el grueso de los trabajadores de animación no suelen tener una formación específica en este campo. Espainian 2015ean sortu zen lanbide honetan aritzeko oinarrizko jakintzen hezkuntza-curriculuma; hala ere, animazioko langile gehienek ez dute izaten alor horretako prestakuntza espezifikorik.

Materiala: Animazio turistikoa

Se encargan de las actividades deportivas, su formación se centra principalmente en este ámbito, y han conseguido alguno de los títulos que establece el Real Decreto 1913/1997, de 19 de diciembre; son monitores de natación, de educación física, de tenis. Kirol-jarduerez arduratzen dira, kiroletako prestakuntza izaten dute oro har, eta abenduaren 19ko 1913/1997 Errege Dekretuan ezarritako tituluetakoren bat izaten dute; igeriketako, gorputz-hezkuntzako eta teniseko monitoreak izaten dira.

Materiala: Animazio turistikoa

Suelen tener formación o experiencia en disciplinas artísticas. Arte-diziplinetako prestakuntza eta esperientzia izan ohi dute.

Materiala: Animazio turistikoa

Suelen tener formación en turismo o proceden de los campos anteriores. Turismoko prestakuntza izaten dute, edota lehenago adierazitako esparruetakoa.

Materiala: Animazio turistikoa

nEl animador turístico es un profesional formado y experimentado en este campo que propone, organiza e implementa las actividades de animación turística o recreación dentro de un establecimiento hostelero o recreativo. nAnimatzaile turistikoa da alor horretako prestakuntza eta eskarmentua duen profesionala, ostalaritza- edo jolas-establezimendu bateko animazio turistikoko edo jolas-animazioko jarduerak proposatu, antolatu eta gauzatzen dituena.

Materiala: Animazio turistikoa

c) No maneja los aparatos electrónicos, ya que se necesita una formación especial. c) Ez ditu erabiltzen tresna elektronikoak, prestakuntza berezia behar baita horretarako.

Materiala: Animazio turistikoa

l Formación y tutorización de los nuevos animadores. lAnimatzaile berrienprestakuntza eta tutoretza.

Materiala: Animazio turistikoa

Esta formación la puede dar él personalmente o puede delegarla en alguno de los animadores veteranos. Zuzendariak berak eman dezake prestakuntza hori, edota eskarmentu handiko animatzaileetakoren bate esku utz dezake.

Materiala: Animazio turistikoa

Para contratar a los futuros animadores tienen en cuenta la formación y experiencia, su conocimiento de idiomas, el conocimiento o la experiencia en el sector turístico, en el espectáculo o en los deportes. Etorkizunean animatzaile izango direnak kontratatzeko, kontuan hartzen dituzte hautagaien prestakuntza eta esperientzia, dakizkiten hizkuntzak, eta sektore turistikoaren, ikuskizunen eta kirolen gaineko jakintza eta esperientzia.

Materiala: Animazio turistikoa

nLas nuevas tecnologías facilitan la gestión administrativa del personal, su formación, selección y valoración e incluso lo relacionado con la pertenencia del personal a la empresa. nTeknologia berriei esker, errazagoa da langileen kudeaketa administratiboa, prestakuntza, eta langileak hautatzea eta baloratzea, eta, halaber, enpresarekiko atxikimendu-sentsazioarekin erlazionatutako alderdiak.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (2)
El mundo ha cambiado, las relaciones interpersonales en el entorno profesional son cada vez más ignoradas, y existen demasiadas personas con los mismos atributos respecto a su formación, experiencia, o aptitudes. Mundua aldatu egin da, gero eta jaramon gutxiago egiten zaie eremu profesionaleko pertsonen arteko harremanei, eta pertsona gehiegi daude prestakuntza, esperientzia, gaitasun eta halako ezaugarri bertsuekin.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

a) Preguntas sobre la formación académica a) Prestakuntza akademikoari buruzko galderak

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (96)
Directiva 2002/73/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de septiembre de 2002, que modifica la Directiva 76/207/CEE, del Consejo, relativa a la aplicación del principio de igualdad de trato entre hombres y mujeres en lo que se refiere al acceso al empleo, a la formación y a la promoción profesionales, y a las condiciones de trabajo. Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2002/73/EE Zuzentaraua, 2002ko irailaren 23koa, Kontseiluaren 76/207/EEE Zuzentaraua aldatzen duena, enplegua lortzeari, prestakuntzari eta sustapen profesionalei eta lan-baldintzei dagokienez, emakumeen eta gizonen arteko tratu-berdintasunaren printzipioa aplikatzeari buruzkoa.

Materiala: Sistemen integrazioa

•Muchas mujeres carecen de disponibilidad para realizar actividades de formación continua y, como consecuencia, son excluidas de manera implícita de los planes de formación de las empresas. •Emakume askok ez dute aukerarik etengabeko prestakuntzako jarduerak egiteko eta, ondorioz, inplizituki baztertzen dituzte enpresetako prestakuntza-planetatik.

Materiala: Sistemen integrazioa

Igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo. Tratu- eta aukera-berdintasuna, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan.

Materiala: Sistemen integrazioa

Los artículos 5 y 6 de la Ley Orgánica para la Igualdad Efectiva de Mujeres y Hombres hacen referencia a la igualdad de trato y de oportunidades en el acceso al empleo, en la formación y en la promoción profesionales, y en las condiciones de trabajo, por un lado, y a la discriminación directa e indirecta por otro. Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako Lege Organikoaren 5 eta 6. artikuluek, batetik, tratu- eta aukera-berdintasuna aipatzen dute, dela enplegua lortzean, prestakuntzan eta lanbide-aurrerakuntzan, dela lan-baldintzetan, eta, bestetik, zuzeneko eta zeharkako diskriminazioa.

Materiala: Sistemen integrazioa

[…] Las decisiones unilaterales de la empresa que impliquen discriminaciones […] en materia de retribuciones, jornadas, formación, promoción y demás condiciones de trabajo, por circunstancias de sexo…”. […] Enpresak bere kasa hartzen dituen eta diskriminazio zuzena nahiz zeharkakoa eragiten duten erabakiak, […] ordainsari, lanaldi, prestakuntza eta gainerako lan-baldintzak direla-eta [...] sexu-joera...».

Materiala: Sistemen integrazioa

g) Organización de la formación o las reuniones en el horario laboral. g) Prestakuntzak edo bilerak laneko ordutegian egitea.

Materiala: Sistemen integrazioa

c) Formación online. c) Prestakuntza online.

Materiala: Sistemen integrazioa

✓Programación de formación en igualdad de mujeres y hombres. ✓Emakumeen eta gizonen arteko berdintasunari buruzko prestakuntzaren programazioa.

Materiala: Sistemen integrazioa

En él aparecen datos respecto a la población tales como edad, sexo, nacionalidad, situación de residencia, estado civil, lugar de nacimiento, variables migratorias, formación, relación con la actividad económica, condición socioeconómica, nupcialidad, fecundidad, relaciones de parentesco, zona, tamaño del municipio y estructura de los hogares o núcleos familiares. Errolda horretan, biztanleriari buruzko hainbat datu agertzen dira, esaterako: adina, sexua, nazionalitatea, bizitokia, egoera zibila, jaioterria, migrazio-aldagaiak, prestakuntza, jarduera ekonomikoarekin zer lotura duen, egoera sozioekonomikoa, ezkontza kopurua, ugalkortasuna, ahaidetasun-harremanak, eskualdea, udalerriaren tamaina eta etxeen edo familia-guneen egitura.

Materiala: Sistemen integrazioa

Puede incluir los siguientes elementos: cubrir puestos de trabajo, realizar formación a medida de sus necesidades de personal, guiar visitas a centros de trabajo, desarrollar de acciones vinculadas a su RSE, realizar procesos de selección de personal, asesorar en relación con bonificaciones, etc. Elementu hauek bil ditzake, besteak beste: lanpostuak betetzea, langileen premien araberako prestakuntza egitea, lantokietarako bisitaldiak gidatzea, enpresaren gizarte-erantzukizunari (EGE) lotutako ekintzak egitea, langileak aukeratzeko prozesuak egitea, hobarien inguruan aholkatzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Ostalaritza eta turismoa (19)
Los SPSA en ningún caso sustituirán unas correctas prácticas de manipulación y tampoco relajarán un sistema de trabajo basado en el APPCC, por lo que la continua información y formación de los profesionales siempre será necesaria. Elikadura-segurtasunerako sistema pasiboak izanik ere, zorrotz bete beharrekoak dira manipulazio-jardunbide egokiak eta AKPKAn oinarritutako lan-sistema; beraz, beti izango da beharrezkoa langileen etengabeko informazioa eta prestakuntza.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

El personal manipulador que trabaja en este tipo de cocinas necesita una formación específica y una mejora continua que le aporta el trabajo diario y los programas formativos adecuados. Sukaldaritza mota honetan manipulazioan aritzen diren langileek berariazko prestakuntza behar dute, eta etengabe hobetu behar dute, bai eguneko lanaren bidez, bai prestakuntza-programa egokien bidez.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

La implantación de este tipo de cocina requiere una óptima formación del personal en aspectos relacionados con la propia técnica (formulación y adaptación de recetas, investigación y aplicación de tiempos y temperaturas, etc.) además de una buena formación y concienciación en seguridad alimentaria. Horrelako sukalde bat ezarriz gero, ezinbestekoa da langileek oso prestakuntza ona izatea, bai teknikari berari dagozkion alderdietan (errezetak formulatzea eta egokitzea, denborak eta tenperaturak ikertzea eta aplikatzea, etab.), bai elikadura-segurtasunarekin loturikoetan, horren gaineko kontzientziazioa barne.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

De nada sirve cambiar o mejorar la tecnología, las estructuras, los sistemas de trabajo o las estrategias si no se perfeccionan sistemáticamente tanto la preparación como el grado de implicación en los objetivos de la empresa. Alferrikakoa da teknologia, egiturak, lan-sistemak edota estrategiak aldatzea, baldin eta ez badira sistematikoki hobetzen ez giza baliabideen prestakuntza eta enpresaren helburuetan duten esku-hartzearen maila.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Colaborar en la formación del personal a su cargo. Bere ardurapean dauden langileen prestakuntzan laguntzea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Se basa en tres principios básicos: selección de perfiles adecuados, reciclaje formativo y evaluación del trabajo. Oinarrizko hiru printzipio ditu oinarri: profil egokiak hautatzea, etengabeko prestakuntza eta lanaren ebaluazioa.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Formación del personal manipulador en materia de higiene alimentaria. Manipulazioan aritzen diren langileei elikadura-higieneari buruzko prestakuntza ematea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Formación del personal manipulador en materia de higiene alimentaria. Manipulazioan aritzen diren langileei elikadura-higieneari buruzko prestakuntza ematea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Formación del personal manipulador en materia de higiene alimentaria. Manipulazioan aritzen diren langileei elikadura-higieneari buruzko prestakuntza ematea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Contar con un equipo de profesionales debidamente formado. Lantalde profesional bat izatea, prestakuntza egokia duena.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx