Emaitzak: 166

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (6)
- Información periódica (prensa especializada, revistas técnicas de informática y telecomunicaciones). - Aldizkako informazioa (prentsa espezializatua, informatikako eta telekomunikazioetako aldizkari teknikoak).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Prensa hidráulica Burndy Burndy prentsa hidraulikoa

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Configuración, simulación y montaje del control de una prensa con multiplexores. Multiplexadoreak erabiliz prentsa baten kontrola konfiguratu, simulatu eta muntatzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una prensa, situada en una línea de producción, se pone en marcha mediante la actuación simultánea de tres pulsadores: Ekoizpen-linea batean kokatutako prentsa bat hiru sakagailuri aldi berean eraginez jartzen da abian:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Por otra parte, cuando se actúa sobre un solo pulsador, también se encenderá la señal luminosa, pero no se pondrá en marcha la prensa. Bestetik, sakagailu bati bakarrik eragiten zaionean ere piztuko da argi-seinalea, baina prentsa ez da abian jarriko.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Supóngase que P1, P2 y P3 entregan un 1 cuando se pulsan y que la prensa, y la señal se activan con 1. Demagun P1, P2 eta P3 sakagailuek 1 bat ematen dutela sakatzen direnean, eta prentsa eta seinalea 1 dagoenean aktibatzen direla.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (71)
Dispositivos de moldeado, de acuñación, de prensado y de corte, accionamiento de máquinas para hacer ojales, fresadora-prehilada para tacones y suelas, dispositivos de inversión, prensas para encolar suelas, dispositivos para el cierre de moldeadoras en instalaciones de vulcanización para la fabricación de zapatillas de tenis y similares. Moldatzeko, trokelatzeko, prentsatzeko eta ebakitzeko gailuak, zuloak egiteko makinen eragingailuak, takoiak eta zolak egiteko aurrez irundako fresagailuak, alderanzgailuak, zolei kola emateko prentsak, kiroletako zapatilak eta antzekoak fabrikatzeko bulkanizazio-instalazioetako moldatzeko makinen itxigailuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Mandos de cierre de silos para material de construcción, mandos para mezcladores según peso, prensas moldeadoras para bloques de materiales sintéticos, dispositivos de transporte para hornos de ladrillos y la industria de materiales prefabricados, instalaciones de dosificación para material de construcción y asfalto, instalaciones para pintar a pistola. Eraikuntza-materialetarako siloetako itxigailuen aginteak, pisuaren araberako nahasgailuen aginteak, material sintetikozko blokeak moldatzeko prentsak, adreiluen labeetarako eta aurrefabrikatutako materialak egiteko makinetako garraiatze-gailuak, eraikuntzarako eta asfaltatze-lanetarako materiala dosifikatzeko instalazioak, pistolaz pintatzeko instalazioak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Accionamientos de alimentación y de montaje para piezas de herraje, dispositivos de sujeción, medios auxiliares de montaje, prensas de bastidores, dispositivos de avance de taladrado, dispositivos para cortar chapas de madera, mandos para el transporte de placas, dosificación de cola, dispositivos para prensas de moldeo y de sujeción, dispositivos de encolar. Burdineria-piezak elikatzeko eta muntatzeko eragingailuak, euskailuak, muntaketarako bitarteko osagarriak, bastidoreen prentsak, zulagailua aurreratzeko gailuak, zurezko xaflak mozteko gailuak, xaflak garraiatzeko aginteak, kola-dosifikazioa, moldatze- eta euste-prentsetarako gailuak, kola emateko gailuak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

a) Ejemplo de instalación en una prensa. a) Prentsa bateko instalazioaren adibidea.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

En ella vemos la aplicación de un detector de horquilla en el eje de la prensa, por que es preferible realizar la emisión de señal desde la máquina, a la misma frecuencia de trabajo. Irudian ikus dezakegun aplikazioan, prentsa baten ardatzean jarritako urkila-detektagailu bat ikus dezakegu. Izan ere, komenigarriagoa da seinalea makinatik bertatik igortzea, lan-maiztasun berdinarekin.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Prensas de forja, estampado y corte. Forjaketako, estanpatzeko eta ebakitzeko prentsak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El mecanismo se acciona por el mismo troquel al bajar o bien por la prensa. Trokela bera jaisten denean jartzen da martxan mekanismoa, edo, bestela, prentsaren bitartez.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El ejemplo muestra la mecanización posterior de una prensa de palanca manual. Eskuzko palanka bidez eragindako prentsa baten ondorengo mekanizazioa ikus dezakegu adibidean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

A la izquierda, al lado de la balanza, se ha montado una prensa neumática para cerrar las latas, la cual cierra inmediatamente los envases llenados. Ezkerretara, balantzaren ondoan, latak ixteko prentsa pneumatiko bat jarri da. Betetako ontziak berehala ixten ditu.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Si el rayo de luz que atraviesa la zona peligrosa no es recibido por el captador, ya sea por la interrupción de la mano del operario o por un cuerpo extraño, se disparará el mecanismo de seguridad y la prensa no podrá bajar. Kaptadoreak eremu arriskutsua zeharkatzen duen argi-izpia jasotzen ez badu, langileak eskua sartu duelako edo gorputz arrotzen bat igaro delako, segurtasun-mekanismoa martxan jarriko da, eta prentsa ezin izango da jaitsi.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Tal sería el caso de una reparación eléctrica en una prensa que pudiese quedar bajo tensión, con lo que se evitaría un accidente en caso de una conexión involuntaria. Hori izango litzateke tentsiopean gera litekeen prentsa batean konponketa elektriko bat egitearen kasua; horrela, istripua saihestuko litzateke, nahi gabe konexioren bat eginez gero.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudia eta soinua (11)
Cartel, spot de televisión, anuncio de prensa y cuña de radio inciden en un mismo mensaje, pero cada uno con sus capacidades comunicativas específicas. Mezu bera azpimarratzen dute kartelak, telebistako iragarkiak, prentsako iragarkiak eta irratiko iragarki laburrak, baina bakoitzak bere komunikazio-gaitasun espezifikoak ditu.

Materiala: Irudia

Aunque nuevos medios tecnológicos han irrumpido en el entorno mediático de nuestra sociedad, la ilustración ha encontrado su lugar: los libros y sus portadas, la literatura infantil, las ilustraciones técnicas, la prensa diaria, las revistas especializadas y a color, folletos e impresos, ilustraciones en los embalajes de productos, etc. Nahiz eta gure gizartearen hedabideetan bitarteko teknologiko berriak agertu diren, ilustrazioak bere tokia aurkitu du: liburuak eta azalak, haur-literatura, ilustrazio teknikoak, eguneko prentsa, aldizkari espezializatuak eta kolorezko aldizkariak, foiletoak eta inprimakiak, produktuen bilgarrietako ilustrazioak, etab.

Materiala: Irudia

Busca 10 ejemplos de infografías que encuentres en la prensa y en las revista. Bila itzazu prentsan eta aldizkarietan aurkituko dituzun infografien 10 adibide.

Materiala: Irudia

La fotografía surge a la vez que otros hitos en el progreso del mundo occidental como las doctrinas científicas basadas en la razón, las ideas de progreso social, el invento del ferrocarril, el uso de la electricidad o la prensa. Mendebaldeko munduaren aurrerapenaren bestelako gertaera nabarmenekin batera sortu zen argazkia: arrazoian oinarrituriko doktrina zientifikoak, gizarte-aurrerapenaren ideia, trenbidearen asmakuntza, argindarraren edo prentsaren erabilera.

Materiala: Irudia

Las infografías que se usan en la prensa pueden dividirse en las categorías de gráficos, mapas, tablas y diagramas. Kategoria hauetan bana daitezke prentsan erabiltzen diren infografiak: grafikoak, mapak, taulak eta diagramak.

Materiala: Irudia

Prensa diaria: Eguneko prentsa:

Materiala: Irudia

Hasta bien entrados los años sesenta, Occidente conoció una gran expansión económica y el mundo de la ilustración enriqueció su estética con nuevas formas expresivas y nuevas demandas por parte de la Publicidad, la Prensa y el mundo editorial. Hirurogeiko hamarkada bete-betean iritsi arte, hedapen ekonomiko handia bizi izan zen mendebaldeko herrialdeetan, eta ilustraziogintzak estetika aberastu zuen, publizitateak, prentsak eta argitaletxeek eskatzen zituzten adierazkortasun modu berriekin.

Materiala: Irudia

Este anuncio de Volkswagen ocupó espacio en la prensa europea a raíz de las crisis del petróleo en los años 70. Volkswagen-en iragarki honek tokia hartu zuen Europako prentsan, 70eko petrolioaren krisialdiaren ondotik.

Materiala: Irudia

En otros medios, como la radio, la televisión y la prensa, es preciso acotar los espacios reservados a publicidad. Beste hedabide batzuetan, hala nola irratian, telebistan eta prentsan, publizitaterako gordetako tokiak mugatu beharra dago.

Materiala: Irudia

Una vez finalizado el proceso, el estampador es situado en las prensas automáticas que por un lado reciben el material componente del PVC, compuestos de resinas vegetales, estabilizantes, cera y la nielina del color que se quiera y que previamente han sido perfectamente mezclados en una batidora. Prozesua bukatutakoan, inprimatzailea prentsa automatikoetan jarriko da. Bestalde, PVC osatzen duen materiala, landare-erretxinen konposatuak, egonkortzaileak, argizaria eta nahi den koloreko nielina nahasiko dira irabiagailuan eta, gero, prentsa automatikoetara bidaliko da nahasketa.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (7)
Sus salida NO suelen aparecer en los GDS, manuales y horarios tradicionales sino que son conocidas por contacto directo con la Cía. o bien a través de circulares, folletos de mayoristas y/o anuncios en prensa. Haien irteerak EZ dira agertzen GDS, eskuliburu eta ordutegi tradizionaletan, baizik eta konpainiarekin zuzenean harremanetan jarrita ezagutzen dira, edota zirkularren, handizkarien liburuxken eta/edo prentsako iragarkien bidez.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

(i) Prensa diaria y Revista Paisajes (i) Eguneko prentsa etaPaisajesaldizkaria

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Llega a tus manos un manual que nace con la intención de acercar al alumno de turismo los principales destinos turísticos de España y el mundo, tal pretensión solo permite esbozar las grandes rutas viajeras y los enclaves mas representativos, dejando a voluntad del profesor la posterior ampliación de conocimientos empleando sus propios apuntes, artículos de prensa, folletos de viaje o páginas de internet, en esta dirección, al final del libro se incluye una relación de páginas webs que nos permiten viajar con la imaginación y sentir próximos destinos sugerentes y distantes. Eskuartean duzun liburu honen asmoa da turismo-ikasleari Espainiako eta munduko destino turistiko nagusien berri ematea. Asmo handi horrek bidaia-ibilbide handiak zirriborratzea eta gune garrantzitsuenak aipatzea besterik ez du ahalbidetzen, eta irakaslearen esku uzten du ezagutza zabaltzea apunteak, prentsako artikuluak, bidaia-liburuak edo web orriak erabiliz. Horretarako, liburuaren amaieran web orrien zerrenda bat erantsi dugu; horien bidez, irudimenarekin bidaiatu eta destino iradokigarri eta urrunekoak hurbil sentitu ahal izango ditugu.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los más habituales son la televisión, la prensa, la radio y las revistas especializadas, pero hay otro canal nuevo y emergente que son las páginas web. Hauek dira ohikoenak: telebista, prentsa, irratia eta aldizkari espezializatuak, baina kanal berri bat, web orriak, hazten ari da.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

No tendría ningún resultado favorable si en lugar de esto, la empresa organizadora de congresos que quisiera darse a conocer, lo hiciera a través de revistas del corazón, ya que de este modo ni llegaría a su público objetivo, ni despertaría credibilidad. Ez du emaitza onik izango, aipatutako ekintzen ordez, bihotzeko prentsan publizitatea egiteak, ez litzatekeelako helburuko publikora iritsiko eta ez lukeelako sinesgarritasunik lortuko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Podrán ser canales la televisión, la prensa, los folletos, la publicidad en los puntos de venta, etc. Telebista, prentsa, liburuxkak, saltokietako publizitatea, etab. izan daitezke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Esto lo hacen a través de la prestación de los servicios que estuvieran estipulados, como puede ser el servicio de alimentos y bebidas, el reparto de prensa, etc. Aurrez hitzartutako zerbitzuak emanez lortzen dute hori, hots, otorduak eta edariak emanez, prentsa banatuz, etab.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (3)
Para su aplicación debemos limpiar el soporte y la plancha; y, cuando hayamos dado la cola al soporte o a la plancha, los uniremos inmediatamente, metiendo el bloque en la prensa. Kolatu aurretik, euskarria eta xafla garbitu behar ditugu, eta, euskarriari edo xaflari kola eman eta gero, berehala itsatsi behar ditugu, blokea prentsan sartuz.

Materiala: Egurraren teknologia

Para que el trabajo sea limpio y eficaz, la prensa debe estar colocada a la altura del codo del que trabaja. Lana garbia eta eraginkorra izango bada, langilearen ukondoaren maila berean egon behar du prentsak.

Materiala: Egurraren teknologia

Para afilar sierras y serruchos necesitaremos: una prensa o tenaza, limas planas y triangulares, y triscadores. Hauek behar ditugu zerrak eta zerroteak zorrozteko: prentsa edo kurrikak, lima lauak eta triangelu-formakoak eta entrama ateratzekoak.

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (5)
Para la captación de candidatos, se decanta por publicar un anuncio en prensa (Figura 3.3): Hautagaiak bilatzeko, prentsan iragarki bat argitaratzea erabaki zen (3.3 irudia):

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Anuncio en prensa de una oferta de empleo. Lan-eskaintza baten iragarkia prentsan.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

b) Redacta una oferta de empleo para su publicación en prensa. b) Idatzi prentsan argitaratzeko lan-eskaintza bat.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Anuncio en prensa de la oferta de empleo. Lan-eskaintzaren iragarkia prentsan.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para la captación de candidatos, se decanta por publicar un anuncio en prensa (Figura 3.3): Hautagaiak bilatzeko, prentsan iragarki bat argitaratzea erabaki du (3.3 irudia):

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (13)
Noticias, críticas en prensa, TV… Albisteak, prentsako kritikak, telebista...

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Selección de los canales de difusión –circulares, prensa, radio, etc.–. Zabalkunde-kanalak hautatzea: zirkularrak, prentsa, irratia, etab.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En relación con el formato y su diseño, también debemos plantearnos cuál será elsoportede nuestra agenda cultural –papel, digital o multimedia– y el canal de distribución –buzoneo, radio, prensa, redes sociales, etc.–. Formatuari eta diseinuari dagokienez, pentsatu behar dugu, halaber, zer euskarri izango duen gure agenda kulturalak —papera, digitala edo multimedia— eta banatzeko zer kanal erabiliko dugun —postontziak, irratia, prentsa, sare sozialak, etab.—.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Elección del canal de difusión/distribución (radio, prensa, Internet, buzoneo ) Hedapen-/banaketa-kanala aukeratzea (irratia, prentsa, Internet, postontzia)

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La expansión global de losmedios de comunicaciónde gran alcance, tales como la prensa, la televisión, Internet, etc. Irismen handikokomunikabideak—hala nola prentsa, telebista eta Internet— globalki hedatzea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Hacemos referencia a las personas usuarias de sala que no utilizan los servicios de préstamo o consulta; por ejemplo: estudiantes que usan la biblioteca como sala de estudio pero no de consulta o lectores de prensa diaria. Talde horretan sartzen dira irakurgela erabili bai baina ez dituztenak mailegu- edo kontsulta-zerbitzuak erabiltzen; adibidez, liburutegia ikastoki gisa eta ez kontsulta-toki gisa erabiltzen duten ikasleak edo prentsa irakurtzera joaten direnak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Busca en la prensa o en cualquier otro medio de información ejemplos de actividades de animación y clasifícalas según la modalidad a la que pertenezcan. Bilatu animazio-jardueren adibideak prentsan edo beste edozein komunikabidetan, eta sailkatu modalitatearen arabera.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Para facilitar la relación con la realidad social y su evolución, la lectura de la prensa es muy recomendable, sobre todo en las lecturas colectivas. Errealitate sozialarekiko eta haren bilakaerarekiko harremana errazteko, oso gomendagarria da prentsa irakurtzea, batez ere irakurketa kolektiboetan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

la familia, el grupo de amistades, el entorno, la prensa, la televisión, Internet, los libros, etc. familia, lagunak, ingurunea, prentsa, telebista, Internet, liburuak eta abar.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

»Documentos escritos, como documentos de prensa, literarios, personales (diarios, cartas, autobiografías), otras publicaciones impresas. »Agiri idatziak: prentsan argitaratutakoak, literarioak, pertsonalak (egunkariak, gutunak, autobiografiak) eta beste zenbait argitalpen inprimatu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (1)
En el filtro prensa, se comprime el precipitado contenido en una bolsa de tejido filtrante con una prensa que puede ser manual o automática. Prentsa-iragazkian, ehun iragazleko poltsa batean dagoen prezipitatua konprimitzen da. Prentsa eskuzkoa edo automatikoa izan daiteke.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Instalatze eta mantentze lanak (2)
El principio de Pascal se aplica a la prensa hidráulica, ya que según este principio la presión ejercida en el tubo estrecho se transmite al tubo ancho. Pascalen printzipioa prentsa hidraulikoari aplikatzen zaio; izan ere, printzipio horren arabera, tutu estuan egindako presioa tutu zabalera transmititzen da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula la fuerza obtenida en el émbolo grande de una prensa hidráulica si en el pequeño ejercemos 4 N y los émbolos, ambos circulares, están en una relación de diámetros de 5 veces. Kalkulatu zer indar lortu den prentsa hidrauliko baten enbolo handian, baldin eta enbolo txikian 4 N-eko indarra egiten badugu eta enboloak (biak zirkularrak) 5 aldiko diametro-erlazio batean badaude.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Zehar-lerroa (7)
Estas técnicas pueden utilizarse individualmente o combinándose, y varían dependiendo del medio escogido para transmitir el mensaje: medios tradicionales (radio, prensa, televisión, etc.) o medios digitales (redes sociales, webs, plataformas de vídeo, etc.). Teknika horiek banaka zein konbinatuta erabil daitezke, eta mezua helarazteko aukeratutako baliabidearen arabera aldatzen dira: bide tradizionalak (irratia, prentsa, telebista...) edo digitalak (sare sozialak, web-orriak, bideo-plataformak...).

Materiala: Sistemen integrazioa

Prensa plegadora hidráulica Tolesteko prentsa hidraulikoa

Materiala: Sistemen integrazioa

Utilización de prensas para metales. Metaletarako prentsak erabiltzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Atrapamientos o aplastamientos con elementos de máquinas en funcionamiento como presores, prensas, transmisiones, etc… Funtzionamenduan dauden makinen elementuek (presioa egiten dutenak, prentsak, transmisioak eta abar) harrapatzea edo zapaltzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Estos riesgos se dan por la gran cantidad de maquinaria que se utiliza (prensas, cizallas, plegadoras, fresas, tornos…). Arrisku horiek makineria ugari erabiltzen delako izaten dira (prentsak, zizailak, tolesteko makinak, fresak, tornuak...).

Materiala: Sistemen integrazioa

Acciones a favor de una producción y venta eco-responsable, en el ámbito empresarial y comercial: introducción de planes empresariales de prevención, del eco-diseño, de las mejores técnicas disponibles y de los sistemas de gestión medioambiental acreditables; regulación de la producción de publicidad, revistas y prensa, organización de acontecimientos eco-responsables, gestión y donación de excedentes alimentarios, etc. Enpresa- eta merkataritza-eremuan, ekoizpen eta salmenta ekoarduratsua egitearen aldeko ekintzak: enpresako prebentzio-planak, ekodiseinua, teknika erabilgarri onenak eta ingurumen-kudeaketako sistema egiaztagarriak aplikatzea; publizitatearen, aldizkarien eta prentsaren ekoizpena erregulatzea; ekintza ekoarduratsuak antolatzea; elikagai-soberakinak kudeatzea eta ematea...

Materiala: Sistemen integrazioa

La publicidad digital es un medio (la web,las redes… son soportes), la publicidad impresa es un medio (la prensa, las revistas, los folletos son soportes), existen medios audiovisuales (la televisión, la radio, el cine, Youtube son sus soportes…). Publizitate digitala bitarteko bat da (webgunea, sare sozialak... euskarriak dira); inprimatutako publizitatea bitarteko bat da (prentsa, aldizkariak, liburuxkak… euskarriak dira); eta badira ikus-entzunezko bitartekoak ere (telebista, irratia, zinema, YouTube… dira euskarriak).

Materiala: Sistemen integrazioa