Emaitzak: 133

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (5)
Como al pistón se le ha dotado de un peso extra, por !a acción de la gravedad tenderá a bajar. eta pistoiari aparteko pisua erantsi zaionez, grabitatearen eraginez, beherantz egiteari ekingo dio.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al dar ese pulso de tensión a la bobina, ésta, que se comporta como un electroimán, atrae el pistón neumático hacia arriba. Mediante una pieza de plástico en forma de "S", se aprovecha ese movimiento para rotar la ampolla de mercurio sobre su eje, inclinándose hacia el lado opuesto. En este punto, los electrodos conectados son el central con el izquierdo. Así mismo se puede observar que si el electrodo central y el izquierdo están conectados (por el mercurio), lo que pasa es que a las lámparas les está llegando fase. Bobinari tentsio-pultsu hori ematean, bobinak pistoi pneumatikoa gorantz erakartzen du. “S” itxurako plastikozkopiezaren bidez mugimendu hori merkuriozko anpoilari bere ardatzaren inguruan birarazteko aprobetxatzen da, aurkako alderantz eginez. Orduankonektaturiko elektrodoak erdikoa eta ezkerrekoa dira.Era berean zera ikus daiteke: erdiko eta ezkerreko elektrodoak (merkurioaren bidez) konektatuta badaude, lanparetara fasea iristen ari dela.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Al dar ese pulso de tensión a la bobina, ésta, que se comporta como un electroimán, atrae el pistón neumático hacia arriba. Harilaren tentsioari pultsu hori ematen diogunean, elektroimanaren moduan jardungo du harilak, eta pistoi pneumatikoa gorantz erakarriko du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

A la vez que todo esto sucede, cuando la bobina atrajo el pistón neumático, en la cámara del pistón se llenó de aire. Prozesu hori guztia gertatzen ari denean, harilak pistoi pneumatikoa erakarritakoan, pistoiaren ganbera airez betetzen da,

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un pistón neumático Pistoi pneumatikoa

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (4)
-En cambio, un descenso de los valores en baja y en alta puede ser indicio de un compresor en mal estado por fugas internas (pistones o válvulas). -Aitzitik, behe-presioan eta goi-presioan balioak jaisten badira, beharbada konpresorea egoera txarrean dago barne-ihesak daudelako (pistoiak edo balbulak).

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En la figura 2.15 podemos apreciar un compresor formado por un cuerpo de aluminio con cinco cilindros, el plato de mando con los pistones, el rotor de levas, la polea de arrastre, la bobina, la culata con los conductos de aspiración (SUC) y descarga (DIS) y la placa de válvulas de láminas, cuya apertura y cierre realiza la aspiración e impulsión del refrigerante. 2.15 irudian honako hau ikus dezakegu: bost zilindro dituen aluminiozko gorputzak, pistoiak dituen aginte-platerak, espekadun errotoreak, arrastedun poleak, bobinak, xurgapen-hodiak (SUC) eta deskarga-hodiak (DIS) dituen kulatak eta xaflazko balbula-plakak (plaka hori ireki eta ixten denean, hozgarria xurgatu eta bultzatzen da) osatzen duten konpresore bat.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Los compresores utilizados en vehículos son del tipo volumétrico, y existen varios tipos, como los rotativos o de paletas, en espiral, de pistones alternativos y axiales o de disco oscilante. Ibilgailuetan erabiltzen diren konpresoreak bolumetrikoak dira, eta hainbat mota daude, hala nola birakariak edo paladunak, kiribilean, pistoi alternatiboak eta axialak dituztenak edo disko oszilatzailea dutenak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Al existir órganos en movimiento (pistones, bielas, rodamientos, válvula de expansión), es necesario que todo el sistema esté dotado de la lubricación oportuna. Hainbat organo mugimenduan daudenez gero (pistoiak, bielak, errodamenduak eta espantsio-balbula), nahitaezkoa da sistemak lubrifikazio egokia izatea.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Zehar-lerroa (63)
El combustible es inyectado directamente en la cabeza del pistón. Pistoiaren buruan injektatzen da erregaia, zuzenean.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Cámara de combustión sobre la cabeza del pistón para perfeccionar la geometría de la cámara y reducir la relación de compresión. Errekuntza-ganbera, pistoiaren buruan, ganberaren geometria hobetzeko eta konpresio-erlazioa murrizteko.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

A ralentí y regímenes bajos la velocidad de entrada del aire en el cilindro es baja, ya que los pistones se mueven despacio y la presión de sobrealimentación es baja. Erralentian eta erregimen baxuetan, abiadura txikian sartzen da airea zilindroan, poliki mugitzen baitira zilindroak eta baxua baita gainelikadura-presioa.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Recorrido del pistón de avance (mm) Aitzinamendu-pistoiaren ibilbidea (mm)

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Estos sistemas se utilizan en motores con número de cilindros par y tienen la particularidad de que en ellos se abren simultáneamente los inyectores de los cilindros cuyos pistones tienen una carrera pareja. Zilindro kopuru bikoitiko motorretan erabiltzen dira sistema hauek, eta berezitasun hau dute: ibilbide bereko pistoiak dituzten zilindroetan, aldi berean irekitzen dira injektoreak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Aparte de la aspiración del aire producida por el movimiento descendente del pistón, el llenado de los cilindros se puede mejorar por el conocido efecto del cruce de válvulas. Pistoiaren beheranzko mugimenduak eragiten duen aire-xurgapena ez ezik, "balbula-gurutzaketaren" efektua deritzona ere lagungarri da zilindroak hobeto betetzeko.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La UEC generará, con el avance que tenga programado, el corte de primario, en cada bobina en la carrera ascendente de los pistones. Bobina bakoitzean, pistoien gorako ibilbidean, primarioaren etena eragiten du KUEk, programatuta duen aitzinamenduarekin.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Cuando el pistón está en el PMS y en la fase de escape. Pistoia GIPean eta ihes fasean dagoela injektatzen da.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Ajuste de la palanca del pistón de mando. Aginte-pistoiko palankaren doikuntza.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La otra tubería se acopla en la cabeza del pistón de mando. beste hodia, berriz, aginte-pistoiaren buruan akoplatu behar da.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Kimika (5)
Si no se transmite energía a través de las fronteras del sistema por alguna parte móvil (como un pistón, propulsor o rotor) o una corriente eléctrica o radiación, entonces W=0. Sistemaren mugetan ez bada energiarik transmititzen zati mugikor batez (pistoi, propultsatzaile, errotore) edo korronte elektrikoz edo erradiazioz, orduan W = 0 izango da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Un cilindro con un pistón móvil contiene gas a una temperatura de 25ºC. Pistoi mugikorra duen zilindro batek gasa du 25 °C-an.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El cilindro se coloca en agua hirviendo y el pistón se mantiene en una posición fija. Zilindroa ur irakinetan sartu, eta pistoia posizio finkoan mantentzen da.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Después se libera el pistón y el gas realiza 100 J de trabajo para mover al pistón a su nueva posición de equilibrio. Gero, pistoia askatzen da, eta gasak 100 J-ko lana egiten du pistoia oreka-posizio berrira eramateko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Al resolver el problema, considerar que el gas en el cilindro constituye el sistema, ignorar el cambio de energía potencial del gas mientras el pistón se desplaza en dirección vertical, y suponer comportamiento ideal del gas. Problema ebaztean, pentsatu zilindroko gasa sistema dela, baztertu pistoia bertikalean mugitzean gasaren energia potentzialak duen aldakuntza eta jo gasak portaera ideala duela.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (2)
La cantidad de aire que llega al cilindro depende de lo que se conoce como cilindrada unitaria, que es el volumen barrido por el pistón cuando se desplaza en el interior del cilindro. Zilindrora iristen den aire kantitatea zilindrada unitario delakoaren araberakoa da; hain zuzen, pistoiak zilindroaren barnealdean mugitzen denean ekortzen duen bolumenari esaten zaio horrela.

Materiala: Nekazaritza

Desde un punto de vista práctico, en la situación más favorable, considerando motores de aspiración normal, el coeficiente de llenado máximo es del orden de 0.9 y disminuye con el régimen de manera que se llegan valores de hasta el 0.6. A bajo régimen se producen fugas durante el bombeo de aire que realizan los pistones. Ikuspuntu praktiko batetik, egoerarik onuragarrienean, xurgatze arrunteko motorrak kontuan hartuta, gehieneko betetze-koefizientea 0.9ko ordenekoa da eta erregimenarekin murriztu egiten da, 0.6ra arteko balioetara iritsiz. Erregimen baxuan ihesak gertatu ohi dira pistoiek airea ponpatzean.

Materiala: Nekazaritza

Fabrikazio mekanikoa (3)
Por sus propiedades se suele emplear en la fabricación de hélices, pistones, culatas (fig. 13), etc. Haien propietateak direla eta, helizeak, pistoiak, kulatak eta abar ekoizteko erabiltzen dira (13. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Goma laca (E): empleado en muelas para el acabado de hierro en coquilla o fundido y en rodillos de acero, levas de acero templado y pistones de aluminio. Laka-goma (E). Hauetan erabiltzen da: maskorrean isuritako burdinaren edo burdinurtuaren akaberetan, eta altzairuzko arrabolak, tenplatutako altzairuzko espekak eta aluminiozko pistoiak egiteko.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Por sus propiedades se suele emplear en la fabricación de hélices, pistones, culatas (fig. 13), etc. Haien propietateak direla eta, helizeak, pistoiak, kulatak, etab. ekoizteko erabiltzen dira (13. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Instalatze eta mantentze lanak (31)
Calcula la presión producida sobre un aceite contenido en un cilindro cerrado por un pistón que ejerce una fuerza de 15 kN sobre el aceite. Kalkulatu zer presio egiten den zilindro itxi batean dagoen olioan, baldin eta zilindro hori olioan 15 kN-eko indarra eragiten duen pistoi batez itxita badago.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El pistón tiene un diámetro de 90 mm. Pistoiak 90 mm-ko diametroa du.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Calcula el diámetro que tiene que tener el pistón para conseguir una fuerza de 30 kN. Kalkulatu pistoiak zer diametro eduki behar duen 30 kN-eko indarra lortzeko.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El ejemplo más sencillo es el de la bomba de émbolo o de pistón. Adibiderik sinpleena enbolo- edo pistoi-ponpa da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Bombas de pistón. Pistoi-ponpak.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Si el recipiente fuese un pistón de 3 cm de diámetro y 12 cm de altura, ¿cuál sería la bajada del pistón? Ontzia 3 cm-ko diametroko eta 12 cm-ko altuerako pistoi bat izango balitz, zein izango litzateke pistoiaren jaitsiera?

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Bomba de pistón. Ponpa pistoiduna.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

La idea clásica es la de un cilindro cerrado en el que en su interior se desliza un pistón movido por un motor que lo desplaza mediante un sistema de biela-manivela. Ideia klasikoa zilindro itxi bat da, non barruan pistoi bat lerratzen den, biela-biradera sistema baten bidez desplazatzen duen motor batek mugiarazita.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Por eso algunos compresores se parecen muy poco a la idea inicial del pistón. Horregatik, konpresore batzuek ez dute antz handirik pistoiaren hasierako ideiarekin.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

De pistón seco Pistoi lehorrekoak

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak