Emaitzak: 137

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (14)
Una de las actitudes propias de los niños ciegos es la falta de deseo de interacción con el medio, en un principio por sí mismos carecen del deseo de explorar, tienden a elaborar una barrera defensiva y su mundo se acaba donde no puede llegar con sus manos, perdiendo la percepción de continuidad, para ellos no existen colores ni formas que le atraigan. Haur itsuek, askotan, ez dute gogorik erakusten ingurunearekin elkarreraginean aritzeko. Hasieran, ez dute esploratzeko gogorik izaten beren kabuz, defentsa-hesi bat ezartzeko joera izaten dute, eta beren mundua eskuekin irits daitezkeen lekuan amaitzen da; ez dute jarraikortasunaren pertzepziorik, eta ez dago erakartzen dituen kolorerik, ez formarik.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

1.- Percepción: 1.- Pertzepzioa:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

CuancU falta la vista, el espacio se construye en base al oído, el tacto y la propiocepción. Ikusmenik ez dagoenean, espazioa eraikitzeko, entzumena, ukimena eta pertzepzioa izaten dira oinarri.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

«Imaginación, memoria, percepción, lenguaje, inteligencia y credibilidad, hasta los más altos valores individuales y comunitarios como son la autodeterminación y la libertad, todos tienen raíces en el movimiento. «Irudimenak, memoriak, pertzepzioak, hizkuntzak, adimenak eta sinesgarritasunak, bai eta gizabanakoaren eta gizartearen balio gorenek ere, hots, autodeterminazioak eta askatasunak, mugimenduan dute erroa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Entre los 3 y los 6 años, la percepción sensorial y psicomotora continúa, pero a medida que el niño interioriza sus experiencias, aparece la capacidad de poner atención en dos actividades mentales a la vez. 3-6 urte bitartean, pertzepzio sentsorialak eta psikomotorrak irauten du; baina haurrak bere esperientziak barneratzen dituen heinean, aldi berean bi jarduera mentaletan arreta jartzeko gaitasuna agertzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Todo ello lo realiza a través de la percepción, pero esta no siempre es un buen criterio para discriminar diferencias en magnitudes continuas. Hori guztia pertzepzioaren bidez egiten du, baina pertzepzioa ez da beti irizpide ona magnitude jarraituen arteko desberdintasunak bereizteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si se presenta la misma cantidad de líquido en dos recipientes iguales, el niño no dudará en establecer la similitud, pero si se traslada uno de los líquidos a otro recipiente más largo, el niño pensará que hay más en este último, porque esta información la adquiere a través de la percepción. Adibidez, bi ontzi berdinetan likido kantitate bera jartzen badugu, haurrak zalantzarik gabe ezarriko du antzekotasuna; baina, likido horietako bat beste ontzi luzeago batera pasatzen badugu, haurrak pentsatuko du bigarren horretan likido gehiago dagoela, informazioa pertzepzioaren bidez jasotzen duelako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En esta fase, el niño va adquiriendo un conocimiento progresivo, a partir de la organización perceptiva que él va haciendo al experimentar el movimiento de los objetos en relación a él mismo. Fase horretan, ezagutza progresiboa bereganatuz doa haurra, objektuek harekiko duten mugimendua esperimentatu ahala egiten duen pertzepziozko antolaketatik abiatuta.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Por esta razón, el concepto no es una copia directa de la percepción, ya que si fuese así no se podría generalizar. Horrexegatik, kontzeptua ez da pertzepzioaren kopia, hala balitz ezin bailitzateke orokor bihurtu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Se le ofrecerá al pequeño objetos que rueden, que pueda coger con las manos, se continuará con los móviles y con los colores, se pondrán a su abasto muñecos de trapo, de goma que puedan chupar o con los que pueda jugar en el baño, objetos sonoros que favorezcan su sentido auditivo y la percepción rítmico-musical, objetos cotidianos de todo tipo: Bueltaka dabiltzan objektuak emango zaizkio haurtxoari, eskuz har ditzakeenak; gero, mugikorrak eta koloredunak; eskura jarriko zaizkio trapuzko panpinak, miazka ditzakeen gomazkoak edo bainatzean erabiltzekoak, eta entzumena eta pertzepzio erritmiko-musikala lantzeko soinuzko objektuak, mota guztietako eguneroko objektuak:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Cuando se maniobra con un vehículo marcha atrás, el conductor sólo puede ver hacia un lado y no en todas las direcciones, como ocurre cuando se conduce hacia delante; además, la percepción que tienen los peatones de que un vehículo dando marcha atrás no tiene riesgo, produce muchos atrapamientos. Ibilgailu batez atzerantz maniobratzen denean, gidariak alde bat soilik ikus dezake, eta ez norabide guztiak, aurrerantz gidatzean bezala; gainera, oinezkoen pertzepzioak, atzerantz doan ibilgailuak ez duela arriskurik alegia, harrapaketa asko eragiten ditu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (15)
Se valorará más la primera impresión, de la que hablábamos en el capítulo de la percepción de la realidad. Gehiago erreparatuko zaio lehen inpresioari, errealitatearen pertzepzioari buruzko atalean aipatu genuen moduan.

Materiala: Elektroestetika

b) La posición de las cejas nunca influye sobre la percepción de las proporciones del ojo. b) Bekainaren kokapenak inoiz ez dio eragiten begiaren neurriaren pertzepzioari.

Materiala: Elektroestetika

a) La percepción o la valoración subjetiva de la realidad y de las formas. a) Errealitatearen edo formen pertzepzio edo balorazio subjektiboa.

Materiala: Elektroestetika

a) La suma de sensaciones visuales, olfativas, táctiles, etc. que captamos mediante esta percepción de la realidad. a) Errealitatearen pertzepzioaren bidez jasotzen ditugun ikusmen-, usaimen-, ukimen-sentsazioen batura.

Materiala: Elektroestetika

Siempre tiene el mismo tamaño, pero la percepción de ésta cambia según el tamaño del círculo que la rodea Beti neurri bera du, baina pertzepzioa aldatu egiten da inguruan dituen zirkuluen neurrien arabera.

Materiala: Elektroestetika

La percepción tiende a completar aquellos elementos que permiten dar definición, simetría, regularidad, unificación y forma a los estímulos que recibimos (Figura 2.44 izquierda). Hautematen ditugun elementuei definizioa, simetria, erregulartasuna, batasuna edo forma ematea ahalbidetzen duten elementuak osatzeko joera du pertzepzioak (2.44. irudia, ezkerrekoa).

Materiala: Elektroestetika

La percepción de la realidad............................................................... Errealitatearen pertzepzioa hautematea...............................................................

Materiala: Elektroestetika

El tratamiento automático se realiza colocando múltiples electrodos en puntos concretos de la anatomía facial y seleccionando el programa más adecuado en función del problema a tratar, localización o área de mayor relevancia de las alteraciones cutáneas (arrugas, flacidez...), características de la piel a tratar (grado de hidratación, vascularización, tipo de piel, grosor de capa córnea, etc..) y de la sensibilidad específica de la persona a tratar (percepción de la sensación de corriente). Tratamendu automatikoan, elektrodoak jartzen dira aurpegiko puntu jakin batzuetan eta programa egokiena aukeratzen da tratatu nahi den arazoaren arabera, larruazaleko asalduren kokapenaren arabera (zimurrak, biguntasuna...), larruazalaren ezaugarrien arabera (hidratazio-maila, baskularizazioa, larruazal mota, geruza korneoaren lodiera eta abar) eta pertsona horren sentsibilitatearen arabera (korronte-sentsazioaren pertzepzioa).

Materiala: Elektroestetika

También tenemos otro ejemplo muy claro sobre este tema en el caso de los rostros comprimidos y distendidos, de los que hemos hablado en el visagismo, y en los cuales vimos cómo influye el tamaño del área del óvalo en la percepción de las facciones en general. Gai honi buruzko beste adibide nabarmen bat aurpegi konprimituetan eta lasaietan dugu (visagismoari buruzko gaian ikusi ditugu); aurpegi horietan obaloaren eremuak hazpegien pertzepzioan nola eragiten zuen ikusi genuen.

Materiala: Elektroestetika

Dadas las influencias que existen sobre la percepción de la calidad, los estudios sobre la satisfacción de la clientela resultan a veces complejos y confusos. Kalitatearen pertzepzioan izaten diren eraginak direla-eta, bezeroen gogobetetze-mailari buruzko azterlanak konplexuak eta nahasiak izaten dira zenbaitetan.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (42)
La fotografía no es la realidad, y ni siquiera se la puede considerar como una reproducción válida de nuestra percepción óptica. Argazkia ez da errealitatea, eta ezin har daiteke gure pertzepzio optikoaren erreprodukzio baliagarritzat ere.

Materiala: Irudia

El concepto de imagen se abre a campos de estudio tan dispares como la luz, la visión, la figura, la percepción visual y la representación de la realidad, etc. Irudiaren kontzeptuak oso aztergai desberdinak lantzeko bidea ematen du hala nola argia, ikuspena, figura, ikusizko pertzepzioa eta errealitatearen irudikapena.

Materiala: Irudia

Y cada uno de ellos tiene su carga de significado basada en percepciones psicológicas: Eta horietako bakoitzak pertzepzio psikologikoetan oinarrituriko bere esanahi-karga du:

Materiala: Irudia

Hay que añadir el concepto de selección visual, una notable característica de la percepción. Ikusizko memoriaren kontzeptua gehitu beharra dago, pertzepzioaren ezaugarri nabarmen bat.

Materiala: Irudia

Conocimiento y percepción: Ezagutza eta pertzepzioa:

Materiala: Irudia

Se trata del mejor instrumento para entender la percepción del espacio, aunque es muy incompleta: Espazioaren pertzepzioa ulertzeko tresnarik hoberena da, baina ez da batere osotua:

Materiala: Irudia

Cierre:Una figura incompleta es terminada por el observador para lograr mayor sencillez y estabilidad en la percepción de la forma. Itxiera:behatzaileak osatu gabeko irudi bat bukatu du formaren pertzepzioan erraztasun eta egonkortasun handiagoa lortzeko.

Materiala: Irudia

En base al texto correspondiente a los siguientes epígrafes "Manipulado de la imágenes digitales" (tema 7) y "La fotografía no es la realidad, sino una forma de representarla" y "Diferencias entre la percepción visual y la reproducción fotográfica de imágenes" (tema 1), redacta una reflexión personal sobre el papel de la fotografía y el futuro digital como base para el conocimiento de la realidad que nos rodea. Ondoko epigrafeei dagokien testua oinarri hartuta, idatzi gogoeta pertsonal bat argazkiaren eginkizunari eta inguratzen gaituen errealitatea ezagutzeko oinarri gisa duen etorkizunari buruz: "Irudi digitalak maneiatzea" (7. gaia), "Argazkia ez da errealitatea, hori irudikatzeko modua baizik" eta "Irudien ikusizko pertzepzioaren eta erreprodukzio fotografikoaren arteko desberdintasunak" (1. gaia).

Materiala: Irudia

7.5 Diferencias entre la percepción visual y la reproducción fotográfica de imágenes. 7.5 Irudien ikusizko pertzepzioaren eta erreprodukzio fotografikoaren arteko desberdintasunak.

Materiala: Irudia

Sin embargo, la reproducción de imágenes por medio fotográfico presenta bastantes diferencias respecto a la percepción que ofrece la visión humana. Hala ere, irudiak argazkien bidez produzitzeak nahikoa desberdintasun ditu giza ikusmenak ematen duen pertzepzioaren aldean.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (2)
Son muy apropiados para investigar las actitudes y sentimientos del consumidor, sus deseos y percepciones en relación con los períodos vacacionales, los viajes y los destinos turísticos. Egokiak dira kontsumitzaileen jarrera eta sentimenduak ezagutzeko, eta opor-garaian bidaiatzeko eta destino turistikoak aukeratzeko dituzten gogoak eta pertzepzioak jakiteko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La percepción que el cliente tenga del dinero gastado en el establecimiento va a ser un factor decisivo para que vuelva y se fidelice o por el contrario desaparezca y no volvamos a verlo. Establezimendu batean bezeroak gastatu duen diruarekiko duen pertzepzioa faktore erabakigarria da horra itzultzeko eta bezero fidel bihurtzeko, edo, alderantziz, berriz ez joateko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (1)
Hemos de suponer que de esta forma mejorará la percepción sobre el desempeño del trabajo y los índices de absentismo disminuirán, lo que incidirá directamente en la productividad de la empresa y, por tanto, en su competitividad. Pentsatu behar dugu horrela lanaren pertzepzioa hobetuko dela eta absentismo-indizeak txikiagotuko direla. Horrek enpresaren produktibitateari eragingo lioke eta, beraz, baita haren lehiakortasunari ere.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Elektrizitatea eta elektronika (7)
Generalmente, las deficiencias del oído y de la vista son parciales, aunque se considera que entre un 5% y un 10% de las personas sordociegas presentan una carencia absoluta de percepción. Kasu gehienetan, bai entzumeneko eta bai ikusmeneko urritasunak partzialak izaten dira, nahiz eta irizten zaion gor-itsu batzuek –% 5etik % 10era bitarte– erabateko pertzepzio eza dutela.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

La alteración se produce a nivel perceptivo y organizativo. Alterazioa pertzepzio- eta antolakuntza-mailan gertatzen da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Se trata de síndromes o enfermedades relacionadas con trastornos neurológicos y que pueden afectar tanto los procesos de comprensión y expresión como, en algunos casos, el habla o la percepción. Nahasmendu neurologikoekin lotura duten sindromeak edo gaixotasunak dira eta eragina izan dezakete bai ulermen- eta adierazpen-prozesuetan, eta bai, kasu batzuetan, hizketan edo pertzepzioan ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Situada en el lóbulo temporal tiene la capacidad de recordar percepciones pasadas, de memoria y de evocación verbal. Lobulu tenporalean kokatua dago eta iraganeko pertzepzioak, memoriari dagozkionak eta hitzezko oroitzapenak gogoratzeko ahalmena du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Hemos visto que las dificultades derivan de diversos factores como el ambiental, o el fisiológico o de los procesos que influyen en la percepción, comprensión y elaboración de la respuesta o emisión del mensaje. Ikusi dugu zailtasunak hainbat faktoreren ondorio direla, hala nola, ingurumenekoak, fisiologikoak edo mezuaren pertzepzioan, ulermenean, erantzunaren elaborazioan edo haren igorpenean eragina duten prozesuenak.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las deficiencias en la audición limitan la capacidad comunicativa e incluso, si son graves, pueden afectar a la percepción de la realidad, al aprendizaje del lenguaje y, como consecuencia de ello, a la organización del pensamiento. Entzumeneko gabeziek asko mugatzen dute komunikatzeko gaitasuna eta, larriak baldin badira, eragina izan dezakete errealitatearen pertzepzioan, hizkuntzaren ikaskuntzan eta, horren ondorioz, pentsamenduaren antolakuntzan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Se trata de una prueba no verbal, basada en estímulos figurativos a partir de los cuales se pone en juego la capacidad de hacer comparaciones, organizar percepciones espaciales, razonar mediante analogías, etc. No exige habilidades lectoras. Hitzik gabeko proba da eta estimulu figuratiboetan oinarritzen da; estimulu horietatik abiatuta, konparazioak egiteko ahalmena, pertzepzio espazialak antolatzekoa, analogien bidez arrazoitzekoa eta abar jartzen dira jokoan. Ez du irakurtzeko trebetasunik eskatzen.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Animazio turistikoa (3)
Para medir este tipo de calidad, en el sector de servicios se puede utilizar la escala SERVQUAL, que mide las expectativas de los usuarios respecto del servicio y sus percepciones sobre el servicio recibido. Kalitate mota hori neurtzeko, SERVQUAL eskala erabil daiteke zerbitzuen sektorean, neurtzen duena bezeroek zerbitzu baten inguruan duten itxaropena eta jasotako zerbitzuaren inguruan dituzten pertzepzioak.

Materiala: Animazio turistikoa

lHay un componente subjetivo muy importante, ya que depende de las expectativas y la percepción propia. lAlderdi subjektibo garrantzitsu bat dago, norberaren itxaropenen eta pertzepzioaren mende baitago.

Materiala: Animazio turistikoa

Se observa un notable progreso, ya que comparando ambos resultados hemos mejorado en cuanto a percepción de la actividad por parte del cliente, aunque aún hay que avanzar mucho. Aurrerapen handi bat ikusten da: bi emaitzak alderatuta, bezeroak jarduerarekiko duen pertzepzioan hobetu dugu, baina oraindik hobetzeko asko dugu.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (17)
La indumentaria integra un conjunto de códigos que intervienen en nuestra vida diaria, emitiendo de forma permanente signos que influyen en la percepción de la gente que nos rodea. Jantziek gure eguneroko bizitzan esku hartzen duten kode multzo bat osatzen dute, eta zeinuak igortzen dituzte etengabe, inguruan ditugun pertsonen pertzepzioan eraginez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona por parte de un grupo objetivo como consecuencia de su apariencia o de su lenguaje corporal. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, itxuraren edo gorputz-hizkuntzaren ondorioz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de la palabra oral o escrita. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, hizkuntza idatziz edo ahoz baliatzearen ondorioz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del desempeño de su actividad profesional. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, jarduera profesionala garatzearen ondorioz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Percepción que se tiene de una persona o institución por parte de un grupo objetivo como consecuencia del uso de estímulos dirigidos al sentido de la vista, o del oído, emitidos ya sea simultáneamente o por separado. Talde objektibo batek pertsona bati buruz hartzen duen pertzepzioa, ikusmenari zuzendutako estimuluak erabiltzearen ondorioz, baita aldi berean zein bereizita igorritako soinuak erabiliz ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La percepción de la calidad es particular para cada cliente. Kalitatearen pertzepzioa berezia da bezero bakoitzarentzat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Indicador de calidad de la percepción del cliente. Bezeroaren pertzepzioaren kalitate-adierazlea.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Su significado también va a depender de otros factores, desde los puramente físicos, como pueden ser la humedad relativa y la pureza del aire, hasta nuestro propio bagaje estético del color. Haien esanahia beste faktore batzuen mende ere egongo da: izan litezke erabat fisikoak –hezetasun erlatiboa eta airearen purutasuna, kasu–, edo kolorearen geure pertzepzio estetiko propioa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Ayudan a expresar las percepciones, deseos, y sentimientos de los miembros del grupo. Taldekideen pertzepzioak, desioak eta sentimenduak adierazten laguntzen dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (18)
●Por otro lado, la percepción social de roles distintos para mujeres y hombres está relacionada con la cultura social propia. ●Bestalde, rol-desberdintasunaren pertzepzio soziala lotuta dago norberaren gizarte-kulturarekin.

Materiala: Sistemen integrazioa

Un indicador es un número, un hecho o una percepción que mide los cambios en una condición o situación específica en el transcurso de un período dado. Adierazle bat da egoera edo kondizio zehatz batean denbora jakin batean dauden aldaketak neurtzen dituen zenbaki, gertakari edo pertzepzio bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Sobre la capacidad, motivación e implicación:las percepciones ligadas al desempeño de ocupaciones determinadas, así como las derivadas del desarrollo profesional tradicional de las mujeres. Gaitasunari, motibazioari eta inplikazioari buruz:lanbide jakin batzuekin lotutako pertzepzioak, bai eta emakumeek tradizioz egin dituzten lanetatik eratorriak ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

Se refieren a la percepción y posición personal que las mujeres tienen devenidas de su situación vital y que afectan a sus intereses, motivaciones y expectativas, a la percepción que tienen de sí mismas y de su rol en su entorno, y al valor y significado que le dan al empleo en el marco de su contexto personal. Emakumeek beren bizi-egoeragatik duten pertzepzioa eta jarrera pertsonala dira, eta eragina dute haien interesetan, motibazioan eta itxaropenean, beren buruari buruz eta ingurunean duten rolari buruz duten pertzepzioan, eta enpleguari beren testuinguru pertsonalean ematen dioten garrantzian.

Materiala: Sistemen integrazioa

“Un indicador es un número, un hecho o una percepción que mide los cambios en una condición o situación específica en el transcurso de un período dado. «Adierazle bat da denboraldi jakin bateko egoera zehatz batean aldaketak neurtzen dituen zenbaki, gertakari edo pertzepzio bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Indicadores cualitativos:se pueden definir como la opinión o la percepción de las personas evaluadas. Adierazle kualitatiboak:ebaluatutako pertsonen iritzia edo pertzepzioa dela esan daiteke.

Materiala: Sistemen integrazioa

nUn indicador es un número, un hecho o una percepción que mide los cambios en una condición o situación específica en el transcurso de un período dado. nAdierazle bat da denboraldi jakin bateko egoera zehatz batean aldaketak neurtzen dituen zenbaki, gertakari edo pertzepzio bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

nLos indicadores cualitativos se pueden definir como la opinión o la percepción de las personas evaluadas. nAdierazle kualitatiboa ebaluatutako pertsonen iritzia edo pertzepzioa dela esan daiteke.

Materiala: Sistemen integrazioa

b) Un número o una percepción que mide los cambios en una condición o situación específica en el transcurso de un período dado. b) Denboraldi jakin bateko egoera zehatz batean aldaketak neurtzen dituen zenbaki edo pertzepzio bat.

Materiala: Sistemen integrazioa

Percepción del cliente sobre el grado en que se han cumplido sus expectativas. Bezeroak bere espektatiben betetze-mailari buruz duen pertzepzioa.

Materiala: Sistemen integrazioa