Emaitzak: 214

ES EU
Administrazioa eta kudeaketa (1)
Ejemplos de propiedad industrial: marcas o signos distintivos de producción y de comercio, películas de cine, patentes de invención, nombres comerciales y rótulos de los establecimientos, dibujos industriales y dibujos artísticos. Jabetza industrialaren adibide batzuk: ekoizpeneko eta merkataritzako marka edo ikur bereizgarriak, zinemako filmak, asmaketa-patenteak, merkataritza-izenak eta establezimenduetako errotuluak, marrazki industrialak eta artistikoak.

Materiala: Kontu-ikuskaritza

Elektrizitatea eta elektronika (14)
Dicho soporte está realizado a partir de una plancha de material aislante que lleva adherida, en una o en sus dos caras, una fina película de cobre. Euskarri hori material isolatzaileko plaka batetik abiatuta dago eginda, eta bere bi aldeetariko batean kobrezko geruza fina darama itsatsita.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las PCB más comunes tienen 1,6 mm de espesor y una fina película de cobre de 35 micras. PCB ohikoenek 1,6 mm-ko lodiera eta 35 mikrako kobrezko geruza fina dute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

¿Se ha fijado el lector en que en las películas del Oeste la oficina de telégrafos siempre estaba al lado de la estación y que los personajes malos cortaban los cables del telégrafo, que siempre estaban cerca de las vías? Konturatu al zara Mendebaldeko filmetan telegrafoak bidaltzeko bulegoa beti dagoela geltokiaren ondoan, eta gaizkileek telegrafoaren kableak mozten zituztela, eta kable haiek beti zeudela trenbidetik hurbil?

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Planos de distribución o montaje (en las películas, los “malos” siempre consiguen estos dos tipos de planos) Banaketa- edo muntaia-planoak (filmetan “gaiztoek" beti lortzen dituzten bi plano motak dira).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Transistor De película fina Geruza fineko transistorea

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En las pantallas planas, el refresco de la imagen se realiza de una sola vez, como si fueran fotogramas de una película, lo cual provoca menor fatiga visual. Pantaila lauetan, irudien freskatzea behin baino ez da egiten, filmetako fotogramak balira bezala; horrela, ikusmena gutxiago nekatzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Una película delgada de material magnéticosobre la superficie del disco. Material magnetikodun geruza fin bat,diskoaren azaleraren gainean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En las películas estamos acostumbrados a ver escenas en las cuales aparecen letreros parpadeantes, de vivos colores, e innumerables pantallas que aparecen de forma automática indicando peligro inminente. Ohituta gaude filmetan kartel keinukariak, kolore bizikoak eta berehalako arriskua adierazten duten eta automatikoki agertzen diren pantaila ugari ikustera.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

¡Mira, como un holograma de las películas de naves espaciales! Begira, espazio-ontzien filmetako hologramak bezalakoa!

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En este micro se incluyen nuevas prestaciones orientadas a la creación y edición de películas con calidad profesional, televisión a través de internet, gráficos 3D en tiempo real, codificación de música en MP3, etc. Kalitate profesionaleko pelikulak sortu eta editatzeko baliabideak, internet bidezko telebista, denbora errealeko 3D grafikoak, MP3 formatuan kodetutako musika eta abar maneiatzeko baliabideak gehitu zizkioten mikro honi.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
En ocasiones se puede aplicar una película de terminación, antes del talochado, con un mortero semilíquido con arena cribada o arena de playa, cemento y agua. Batzuetan, talotxatu aurretik, akabera-geruza ere eman diezaiokegu gainazalari, eta geruza horren osagaiak mortero erdilikidoa, harea bahetua edo hondartzako harea, zementua eta ura dira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (7)
Este proceso crea una película de diamante usando energía láser y dióxido carbónico como fuente de carbono: Prozesu horretan, laser-energia eta karbono dioxidoa erabiltzen dira karbono-iturri gisa, diamantezko geruza bat sortzeko:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Las películas de aleaciones y compuestos se pueden procesar sin cambio en sus composiciones químicas. Aleazioen eta konposatuen geruzak konposizio kimikoak aldatu gabe prozesa daitezke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Las películas de compuestos químicos también se depositan mediante el empleo de gases reactivos que forman óxidos, carburos o nitruros con el metal. Halaber, konposatu kimikoen geruzak jalkitzeko, metalarekin oxidoak, karburoak edo nitruroak sortzen dituzten gas erreaktiboak erabiltzen dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Otra desventaja es que, como los iones que bombardean la superficie son en forma de gas, por lo general se encuentran restos del gas en la película del recubrimiento, lo que en ocasiones, afecta adversamente las propiedades mecánicas. Beste desabantaila bat ere badago. Izan ere, gainazala bonbardatzen duten ioiak gas-egoeran daudenez gero, normalean gas-hondakinak geratzen dira estaldura-geruzan, era horrek okerreko eragina izaten du propietate mekanikoetan.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Este método se sirve -para depositar la delgada película sobre el sustrato- de una combinación de bombardeo con partículas atómicas y evaporación al vacío. Metodo horretan, partikula atomikoen bonbardaketaren eta hutseko lurruntzearen arteko konbinazio bat erabiltzen da geruza substratuan jalkitzeko.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Como consecuencia de estas condiciones se producen películas de espesor uniforme y magnífica adherencia al sustrato. Baldintza horiekin, lodiera uniformea eta substratuarekiko itsaspen bikaina duten geruzak sortzen dira.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Después del contacto con la superficie -comparativamente fría- del sustrato, se reduce súbitamente el nivel de energía de los átomos, llegando al punto que ya no pueden permanecer en estado de vapor, produciéndose entonces la condensación y adhiriéndose, en forma de una delgada película, a la superficie del sustrato a recubrir. Substratuaren gainazal hotzagoarekin kontaktatu ondoren, atomoen energia-maila bat-batean murrizten da. Horren ondorioz, atomoek lurrun-egoeran iraun ezin dutenez gero, kondentsatu egiten dira eta estali beharreko substratuaren gainazalean itsasten den geruza mehe bat sortzen dute.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (1)
En las películas o presentaciones visuales, la acción representada, tal como el lenguaje corporal u otras pistas visuales, podrían no estar acompañadas de suficiente información auditiva como para transmitir la misma información. Filmetan edo ikusizko aurkezpenetan irudikatzen den ekintzak, hala nola gorputz-lengoaiak edo bestelako ikusizko pistaren batek, beti ez du informazio bera transmititzeko adinako entzunezko informaziorik.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (17)
Se utiliza para dar la sensación de ambientes nocturnos como prostíbulos, clubs etc. así como para recrear escenarios de asesinatos, películas satánicas etc. gaueko giroa irudikatzeko (prostituzio-etxeak, klubak…) eta hilketa-eszenak, film satanikoak… girotzeko erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

Se depositan sobre la cutícula formando una película coloreada que desaparece con el lavado. Kutikulan gelditzen dira, eta koloredun geruza bat osatzen dute; kolorea garbitutakoan desagertzen da.

Materiala: Elektroestetika

Fig. 2. Los colorantes temporales actúan formando una película sobre la superficie del cabello, le aportan brillo y suavidad sin aclararlo. 2. irudia. Aldi baterako koloratzaileek geruza bat osatzen dute ilearen gainaldeari; distira eta leuntasuna ematen diote ileari, eta ez dute argitzen.

Materiala: Elektroestetika

Fig. 3. Los colorantes vegetales se depositan sobre la cutícula, formando una película a modo de barniz, sin penetrar en el interior del cabello. 3. irudia. Koloratzaile begetalak kutikulan jartzen dira, eta bernizaren moduko geruza bat osatzen dute, ilearen barruan sartu gabe.

Materiala: Elektroestetika

Los colorantes vegetales se depositan formando una capa en la parte externa de la cutícula que queda fijada a la misma por adsorción o formando una película a modo de barniz, pero sin penetrar hacia el interior. Koloratzaile begetalak ematean, geruza bat ezartzen da kutikularen kanpoaldean. Adsortzio bidez finkatzen da, eta bernizaren moduko geruza bat osatzen du, ilearen barnean sartu gabe.

Materiala: Elektroestetika

actúa formando una película coloreada sobre la cutícula. kutikulan geruza koloreztatu bat eratzen du.

Materiala: Elektroestetika

Es uno de los pasos mas importantes debido que, a parte de que se esta preparando la piel, las prebases están creando una película protectora sobre ella de forma que la protegen. Urrats garrantzitsuenetakoa da, azala prestatzeaz gainera, azala babesten duen film bat sortzen baitu.

Materiala: Elektroestetika

Estas “prebases” son importantes de aplicar, ya que proporcionan una película protectora sobre la piel que sirve de separación entre la piel y el maquillaje. Aurreoinarri horiek ematea garrantzitsua da, azalaren gainean film bat jartzen baitute azala babesteko, eta film horrek azala eta makillajea bereizteko balio baitu.

Materiala: Elektroestetika

? Protección del cabello, al formar una película más gruesa en zonas dañadas de la cutícula. ? Ilea babestea, kutikulan minduta dauden eremuetan geruza lodiagoa eratzen delako.

Materiala: Elektroestetika

Es conveniente incorporar aceites de baño en el agua; al salir del baño se formará una película protectora sobre la piel. Komeni da bainurako olioak isurtzea uretan; hartara, bainuontzitik ateratzean, geruza babesgarria eratzen da larruazalean.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (88)
La sensibilidad de cada película se conoce por medio de una escala de valores. Balio-eskala baten bidez ezagutzen da film bakoitzaren sentikortasuna.

Materiala: Irudia

Prueba a tomar fotos con películas de diferente sensibilidad, y juega con la parte expresiva del grano y sacar fotos a velocidades muy altas y conseguir efectos: fondos borrosos con motivo nítido, fotos donde la acción aparece congelada. o fotos con el motivo que se mueve algo borroso, dando sensación de movimiento. Egin probak sentikortasun desberdineko filmekin, eta jokatu pikorraren zati adierazkorrarekin. Atera argazkiak oso abiadura handietan, eta lortu efektuak: motibo argia duten atzealde lausoak, ekintzak geldirik agertzen dituzten argazkiak, edo motiboa pixka bat lausotuta mugitzen erakusten duten argazkiak, mugimendu sentsazioa ematen dutenak.

Materiala: Irudia

A modo de un cómic, se hacen viñetas de todos los planos que tiene la película, y en ellas se incluyen las indicaciones que necesita el equipo de realización para el rodaje. Komikian bezala, filmak dituen plano guztien binetak egiten dira, eta errealizazio taldeak filmaketa egiteko behar dituen jarraibideak agertzen dira bineta horietan.

Materiala: Irudia

El significado final de la película lo da el montaje y no los planos inconexos. Muntaketak emango du filmaren azken esanahia, eta ez loturarik gabeko planoek.

Materiala: Irudia

Si usamos una cámara digital, el procedimiento es el mismo, pero después, por medio de un programa de edición de vídeo digital, podemos retocar los fotogramas y editar la película. Kamera digitala erabiltzen badugu, prozedura bera da, baina gero, bideo digitalaren edizio-programaren bidez, fotogrametan ukituak eman eta filma edita daiteke.

Materiala: Irudia

Proceso de exposición y revelado de la película. Filmaren esposizio-prozesua eta errebelatua.

Materiala: Irudia

Por este motivo surge ese conocido comentario que asegura que no se puede comparar la experiencia de ver una película en la pantalla de cine o verla en televisión. Horregatik egiten da komentario ezaguna, alegia, ezin konpara daitekeela film bat zinemako pantailan edo telebistan ikustea.

Materiala: Irudia

Si el montaje en cine se realiza por corte físico de la propia película, en vídeo el montaje de la imagen registrada magnéticamente se realiza por medio de un proceso denominado EDICION. Filma bera moztuta egiten da zinemako muntaketa; bideoan, aldiz, EDIZIO deritzon prozesu baten bidez egiten da magnetikoki erregistraturiko irudiaren muntaketa.

Materiala: Irudia

La imagen cinematográfica no puede borrarse una vez que la película ha sido expuesta a la luz, con la consiguiente desventaja económica y de tiempo. Bideo-irudia ezin ezaba daiteke filma argitan jarri ondoren, eta horrek eragozpena dakar diruaren eta denboraren aldetik.

Materiala: Irudia

Esta parte fotosensible es lo que equivale a la película de una cámara de cine. Zati fotosentikor hori zinema-kamera baten filmaren baliokidea da.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (6)
Las playas como Santa Mónica y Malibú son muy conocidas gracias a la industria cinematográfica que tiene en las colinas de Hollywood sus estudios , hoy mecas de los aficionados a este arte, donde se pueden visitar los escenarios de famosas películas, artefactos que provocan efectos especiales etc , los Estudios Universal son un ejemplo. Santa Monica eta Malibu hondartzak oso ezagunak dira zinema-industriari esker. Industria horrek Hollywoodeko muinoetan ditu estudioak; gaur egun, zinemazaleen destino bihurtu dira muinook, eta film ospetsuetako eszenatokiak, efektu bereziak sortzeko tresnak eta abar bisitatzeko aukera eskaintzen dute (adibidez, Universal estudioek).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Fue el mayor campo de exterminio nazi, creado en 1940, reúne miles de documentos y fotografías , proyectando una película soviética tomada inmediatamente después de la liberación del campo en 1945 , como testimonio de la barbarie . Nazien sarraski-eremu handiena izan zen, 1940an sortua. Milaka dokumentu eta argazki gordetzen ditu eta 1945ean eremua askatu eta berehala filmatutako film sobietarra proiektatzen da basakeriaren lekukotasun gisa.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Fue durante el movimiento alpino cuando se definió con mayor precisión el relieve castellanoleonés, en una primera fase, este sector del zócalo original que formaba la península ibérica quedó hundido siendo cubierto por una película sedimentaria, mas tarde en un segundo episodio geológico, la franja occidental fue nuevamente elevada permitiendo el afloramiento en la superfície de los materiales originales del zócalo primitivo, este hecho explica en partelas diferencias físicas de algunas comarcas. Mugimendu alpetarrean definitu zen batez ere Gaztela eta Leongo erliebea; lehen fasean, iberiar penintsularen jatorrizko zokaloaren eremu hori hondoratuta geratu zen eta jalkin-geruza batek estali zuen. Geroago, hurrengo gertaera geologikoan, mendebaldeko zerrenda berriro altxatu zen eta jatorrizko zokaloko materiala azaleratu egin zen. Horrek azaltzen ditu, neurri batean, eskualde batzuen bestelakotasun fisikoak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las playas como Santa Mónica y Malibú son muy conocidas gracias a la industria cinematográfica, que tiene en las colinas de Hollywood sus estudios, hoy meca de los aficionados a este arte, donde se pueden visitar los escenarios de famosas películas, artefactos que provocan efectos especiales, etc. Santa Monica eta Malibu hondartzak oso ezagunak dira zinemari esker. Zinema-estudioak Hollywoodeko muinoan daude, eta gaur egun zinemazaleen “meka” bihurtuta dago; han, film ospetsuen eszenatokiak, efektu bereziak egiten dituzten gailuak, etab. bisita daitezke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la costa este, los núcleos más relevantes, muy frecuentados por parejas en viaje de novios, son Hua-Hin y la Isla de Ko Samui; y en el lado occidental, junto al Mar de Andamán, son Krabi y Phuket, este último el de mayor renombre, que oferta excursiones a Phi-Phi Island y al bosque rocoso de Phang-Nga, paradisíacos escenarios de películas, donde recientemente se han establecido los hoteles más exclusivos, con oportunidades para la práctica de deportes náuticos. Hegoaldeko kostaldeko gune nagusietara, Hua-Hinera eta Ko Samui uhartera, ezkontza-bidaian joaten dira bikoteak; mendebaldean, berriz, Andaman itsasoaren ondoan, Krabi eta Phuket dira nagusi. Azken horrek du ospe handiena, eta ibilaldiak eskaintzen ditu Phi-Phi uhartera eta Phang-Nga haitzezko basora. Film ugariren eszenatoki liluragarriak dira, eta, azken urteotan, hotel esklusiboetan esklusiboenak jarri dituzte. Itsas kirolak egiteko aukera ematen dute horietan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

La región del oeste, conocida como Kurzeme, es una hermosa región llena de bosques donde se encuentra la histórica ciudad de Kuldiga, con numerosos edificios que datan de los siglos XVI y XVIII, que a menudo se usan para rodar películas. Mendebaldeko erregioa, Kurzeme deritzona, oso ederra da, eta basoz beteta dago. Han dago Kuldiga hiri historikoa, eta XVI. eta XVIII. mendeetako eraikin ugari ditu; filmak egiteko erabiltzen dira maiz.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
aLíber, que es lina película o tejido muy delgado. Liberra. Oso mintz edo ehun mehea da,

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (5)
El lubricante es imprescindible en los rodamientos, ya que genera una película que reduce el rozamiento y con ello la generación de calor. Lubrifikatzailea ezinbestekoa da errodamenduetan, geruza mehe bat sortzen baitu, marruskadura murrizten duena eta, ondorioz, beroa sortzea ere murrizten duena.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Incorporan una película intermedia de aceite para mejorar el deslizamiento y para proporcionar una buena absorción de las vibraciones, logrando un coeficiente de amortiguación proporcional a la superficie de contacto. Oliozko geruza bat izaten dute gainazalen artean, irristatzea hobetzeko eta dardarak ondo xurgatzeko; hala lortzen den moteltze-koefizientea ukipen-azalerarekiko proportzionala da.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Podríamos definir los lubricantes como sustancias capaces de formar una película entre las piezas o mecanismos en movimiento, logrando la reducción del rozamiento. Honela defini litezke lubrifikatzaileak: higitzen ari diren pieza edo mekanismoen artean film bat sortuz marruskadura gutxitzen duten substantziak.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Esta situación se establece cuando las superficies que poseen movimiento relativo están totalmente separadas por una película de aceite, no entrando en contacto en ningún momento. Egoera hori gertatzen da higidura erlatiboa duten gainazalak olio-geruza baten bidez erabat bereizita daudenean, eta, ondorioz, haien arteko ukipenik ez dagoenean.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Esta película gruesa es debida, además de a la cantidad de aceite bombeado, a las presiones producidas por el movimiento relativo de las superficies, asegurando la formación de una capa continua y laminar de lubricante, capaz de soportar las cargas que se le soliciten. Geruza lodia da, ponpatutako olio kantitateagatik eta, gainera, gainazalen higidura erlatiboak sortzen dituen presioengatik; hala, lubrifikatzaile-geruza jarraitu eta laminar bat sortzen da, eskatzen zaizkion kargak jasango dituena.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (14)
Esta actividad cultural consiste en la convocatoria para el encuentro, la reflexión y el diálogo alrededor de un tema, objeto o circunstancia, de interés general o específico de un sector concreto de la población, tomando como punto de partida un acontecimiento sociocultural de actualidad, la lectura de algún libro, el visionado de una película o una audición musical. Kultura-jarduera hau deialdi bat egitean datza, interes orokorrekoa den edo biztanleen sektore jakin batentzat interesa duen gai, objektu edo egoera bati buruzko topaketa, hausnarketa eta elkarrizketa egiteko. Abiapuntua hauetako edozein izan daiteke: gaurkotasuna duen gertakari soziokultural bat, liburu baten irakurketa, film bat ikustea, edo musika-entzuketa bat egitea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se hace mayor incidencia en los fragmentos o escenas que dentro del contenido global del libro, película, etc. tienen especial significado para las personas participantes. Liburuaren, filmaren eta abarren eduki orokorraren barruan, parte-hartzaileentzat garrantzi berezia duten zati edo eszenak sakonago landu ohi dira.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Proyección de la películaLos viajes de Gulliver. Los viajes de Gulliverfilmaren emanaldia.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Fondos documentales: libros, películas, carteles… Dokumentu-funtsak: liburuak, filmak, kartelak...

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Sus actuaciones se desarrollan en el campo de la formación, apoyo –técnico y línea de subvenciones– a proyectos y empresas de producción, distribución de películas y programas audiovisuales dentro y fuera de Europa, doblaje, subtitulado de películas, uso de las tecnologías digitales y promoción de la industria europea. Eremu hauetan dihardute: trebakuntza, laguntza-teknikoa eta diru-laguntzak produkzio-proiektu eta -enpresei, film eta ikus-entzunezko saioen banaketa Europan eta Europatik kanpo, bikoizketa, filmen azpitituluak, teknologia digitalen erabilera eta europar industriaren sustapena.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Mediante estos lenguajes se elaboran productos como anuncios publicitarios, noticias, reportajes gráficos, películas mudas, documentales, películas de cine y televisión, series de televisión, programas de televisión de entretenimiento, programas informativos de televisión y radio, radiofórmulas, radionovelas, etc. Hizkuntza horien bitartez, honelako produktuak egiten dira: publizitate-iragarkiak, albisteak, erreportaje grafikoak, film mutuak, dokumentalak, zinemarako eta telebistarako filmak, telesailak, telebistako entretenimendu-saioak, telebistako eta irratiko albistegiak, irrati-formatuak, irrati-nobelak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Soportes : materiales audiovisuales de páginas web, películas de vídeo, grabaciones de programas de televisión; vídeos didácticos –sobre distintas áreas como música, educación vial, educación sexual, etc.–, grabaciones de fiestas, celebraciones, salidas, etc., que componen la historia del grupo; fotografías –de la familia, de celebraciones, de animales, lugares, etc.–, álbumes, diapositivas, etc. Euskarriak: webguneetako ikus-entzunezko materialak, bideoko filmak, telebistako saioen grabaketak; bideo didaktikoak (zenbait arlori buruzkoak: musika, bide-hezkuntza, sexu-hezkuntza…); festetako, ospakizunetako, irteeretako eta abarretako grabazioak, taldearen historia osatzen baitute; argazkiak (familiakoak, ospakizunetakoak, animalienak, lekuenak…), albumak, diapositibak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En el centro sociocultural en el que trabajo estamos preparando el programa de películas para la celebración de cinefórums semanales para el próximo trimestre, que se dirige fundamentalmente a personas adultas. Lan egiten dudan zentro soziokulturalean, film-programa ari gara prestatzen datorren hilean astero zineforumak egiteko, batez ere helduei zuzenduak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

"<1326>Soportes</1326><1327>: materiales audiovisuales de páginas web, películas de vídeo, grabaciones de programas de televisión; vídeos didácticos –sobre distintas áreas como música, educación vial, educación sexual, etc.–, grabaciones de fiestas, celebraciones, salidas, etc., que componen la historia del grupo; fotografías –de la familia, de celebraciones, de animales, lugares, etc.–, álbumes, diapositivas, etc.</1327>" "<1326>Euskarriak</1326><1327>: webguneetako ikus-entzunezko materialak, bideoko filmak, telebistako saioen grabaketak; bideo didaktikoak (zenbait arlori buruzkoak: musika, bide-hezkuntza, sexu-hezkuntza…); festetako, ospakizunetako, irteeretako eta abarretako grabazioak, taldearen historia osatzen baitute; argazkiak (familiakoak, ospakizunetakoak, animalienak, lekuenak…), albumak, diapositibak…</1327>"

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Una película de Fernando Trueba, con Carlinhos Brown y Bebo Valdés, 2004. Fernando Truebak Carlinhos Brown eta Bebo Valdésekin 2004an egindako pelikula bat da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (2)
Al girar el rotavapor conseguimos una película que se forma en el matraz, con lo que aumentamos la superficie de evaporación. Lurrungailua biratuz, matrazean film bat sortzea lortzen dugu, eta, horrekin, lurrunketa-azalera handitzea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Tipo película con agitación Film motakoa, astindurarekin

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Animazio turistikoa (4)
Casi todos los establecimientos tienen un pequeño restaurante, comedor o una sala de televisión, o de reunión, incluso algunos con una chimenea, aquí podremos realizar bingos, actuaciones, juegos de mesa, programar películas, etc. Establezimendu gehienek dute jatetxe, jangela, telebista-areto edo bilera-areto txiki bat (batzuetan, tximinia ere izaten da); areto horietan egin ditzakegu bingoak, emanaldiak eta mahai-jokoak, filmak jar ditzakegu, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Nunca se falla con una película clásica, pero dependiendo del público se proyectará cine familiar, de aventuras, comedias románticas o dibujos animados o por ordenador. Film klasikoekin beti asmatzen da, baina, publikoaren arabera, emango dira familientzako filmak, abenturazkoak, komedia erromantikoak, marrazki bizidunak edo ordenagailu bidezkoak.

Materiala: Animazio turistikoa

No son recomendables películas bélicas, con un alto contenido social o político. Film belikoak eta eduki sozial eta politiko handikoak ez dira gomendatzen.

Materiala: Animazio turistikoa

Si hay alguna serie de televisión o sagas de películas de actualidad o muy conocidas y famosas se puede elegir al mejor representante de esa serie o película, como al mejor Harry Potter, el mejor 007, el mejor Divergente, etc., basta con presentar las pruebas como algo que tenga que ver con la elección. Telesailen bat edo film-sagaren bat modan badago, telesail horren edo film horren ordezkari onena hauta daiteke; adibidez, Harry Potter onena, 007 onena, Divergente onena, etab. Nahikoa da probak aurkeztea hautaketarekin zerikusia duen zerbaitekin erlazionatuta.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (7)
En esta película el rey Jorge VI afectado de un angustioso tartamudeo logra dar discursos gracias a la ayuda de un logopeda. Film horretan, Jurgi VI.a erregeak, toteldura estugarri bat izanik, hitzaldiak ematea lortzen du, logopeda baten laguntzari esker.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Échale un vistazo al tráiler de la película: Eman begiratu bat filmaren trailerrari:

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Sin más información que su vestuario, por ejemplo, podemos deducir quién es quién en una película: el alto ejecutivo, la idealista, el niño de familia de clase media, el portero, la profesora. Jantziak ikuste hutsarekin, konparazio batera, ondoriozta dezakegu nor den nor film batean: goi-mailako exekutiboa, idealista, klase ertaineko familia bateko semea, atezaina, irakaslea...

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor hace un análisis fílmico, especificando los aspectos relacionados con el lenguaje cinematográfico, los diferentes códigos, los propósitos, tipos de películas y géneros. Aholkulariak film-analisi bat egiten du, eta zinema-hizkuntzarekin, kodeekin, xedeekin, film motekin eta generoekin lotutako alderdiak zehazten ditu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La película. Filma.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Hay películas más sensibles a la luz que otras; las que necesitan poca luz se emplean para hacer fotografías o escenas nocturnas. Film batzuk sentikortasun handiagoa diote argiari beste batzuek baino. Argi gutxi behar dutenak gaueko argazkiak edo eszenak grabatzeko baliatzen dira.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Es un medio de comunicación cuya información vemos y escuchamos, no la leemos (excepto las películas con subtítulos), por lo tanto se basa en el lenguaje oral para divulgar la información y se apoya de sonidos, música, imágenes y movimiento para realizarse. Komunikabide honetan, informazioa ikusi eta entzun egiten dugu, ez dugu irakurtzen (film azpititulatuen kasuan izan ezik); horrenbestez, ahozko hizkuntza du oinarri informazioa transmititzeko, eta lagungarri ditu soinuak, musika, irudiak edo mugimenduak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Instalatze eta mantentze lanak (4)
Para tubos de fundición con revestimiento de película continua de polietileno, de resina epoxídica, con betún, con láminas de poliuretano o con cincado con recubrimiento de cobertura. Burdinurtuzko hodientzat, polietileno-geruza jarraituko estaldura, erretxina epoxidikozkoa, betuna duena, poliuretanozko xaflak dituena edo estalgarri gainjarriko zinkatua duena.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Adviértase que algunos metales de la serie galvánica ocupan dos posiciones diferentes en la tabla 2.1. El estado pasivo representa un estado de no equilibrio, en el que el metal, debido a películas superficiales, ha dejado de estar en equilibrio normal con sus iones y ha adquirido una resistencia mayor a la corrosión, la que puede perderse si cambian algunas condiciones del medio y el metal se vuelve activo. Jabetu zenbait metalek bi posizio dituztela 2.1 taulan adierazitako segida galvanikoan. Egoera pasiboan, azaleko geruzak direla eta, metalaren eta bere ioien arteko ohiko oreka-egoera galdu da, eta korrosioarekiko erresistentzia areagotu. Erresistentziaren areagotze hori, ordea, galdu egin daiteke inguruko baldintzak aldatzen badira eta metala aktibo bihurtzen bada.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Al desplazarse un fluido sobre una superficie metálica, aumenta la velocidad de la corrosión debido al desgaste mecánico. En este caso el ataque se llama corrosión por erosión. El papel de la erosión se atribuye generalmente al desprendimiento de películas superficiales protectoras, por ejemplo, las películas protectoras formadas por el óxido generado por el aire o los productos adherentes de la corrosión. La corrosión por erosión tiene generalmente el aspecto de pequeños hoyos lisos. El ataque puede también exhibir un patrón direccional relacionado con la trayectoria tomada por el fluido. Korrosioa abiadura handiagoz gerta daiteke, higadura mekanikoa dela eta, fluidoak metalezko gainazalen gainean higitzen badira. Prozesu horiei korrosio-higadura edo higadura korrosibo deritze. Oro har, higadurak gainazaleko geruza babesgarriak askatzen ditu, adibidez, aireak eratutako oxidoek osatutakoak edo korrosioaren produktu itsaskorrak. Korrosio-higadurak zulo leunak eragin ohi ditu, alabaina, patroi luzangak ere eragin ditzake, fluidoaren ibilbidearekin lotuta.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Composite / Composites: Es un producto compuesto de dos o más materiales diferentes. Una de las ventajas de los composites es que combinan las características positivas, excluyendo las negativas. Generalmente los materiales diferentes pueden ser unidos en una matriz polimérica (fibras, partículas de metal o cerámica, etc.) o pueden formar multicapas (placas o películas plásticas multicapa). Muchas industrias hacen amplio uso de los composites por su peso mínimo y gran resistencia mecánica. Konpositea. Bi materialez edo gehiagoz osatuta dagoen produktua. Konpositeen alde onetako bat zera da: materialen ezaugarri txarrak kendu eta ezaugarri onak nahasten dituztela. Konpositean erabilitako materialak matrize polimeriko batean lotuta egoten dira batzuetan (zuntzak, metal- edo zeramika-partikulak, etab.), eta geruzak osatuz daude beste batzuetan (plastikozko xafla edo pelikula geruza-aniztunak). Industria askok gauza ugaritarako erabil­tzen dituzte konpositeak, oso pisu txikikoak eta erresistentzia mekaniko handikoak direlako.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx