Emaitzak: 33

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (8)
A partir de esta palabra de estado extraemos los bits correspondientes para ser visualizados en pantalla. Egoera-hitz hori abiaburu hartuta, dagozkion bitak aterako ditugu eta pantailan ikusi.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este giro es continuo mientras el producto no alcance las palas. Produktuak palak ukitzen ez baditu, biraketa jarraitua izango da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Un motor hace girar unas paletas a baja velocidad, a través de un resorte. Motor batek pala batzuk birarazten ditu abiadura txikian, malguki baten bidez.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El modo simple emula a las PAL más sencillas como la PAL14H4. Modu bakuna, azkenik, PAL14H4 eta antzeko PALak emulatzeko erabiltzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Lo que se pretende con estos ejemplos es programar la matriz AND para obtener una o mas funciones lógicas, determinando previamente la capacidad mínima que debe tener la PAL. Adibide hauetan AND matrizea programatu nahi dugu, funtzio logiko bat edo gehiago lortzeko, aldez aurretik PALak eduki beharreko gutxieneko gaitasuna zehaztuz.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La PAL mínima tendrá 4 entradas (A, B, C, D), 2 puertas OR de tres entradas, para cubrir los tres términos de cada función y 6 puertas AND de tres entradas para cada OR de salida, quedando como sigue. Gutxienez erabili beharreko PALak lau sarrera (A, B, C, D), hiru sarrerako bi OR ate (funtzio bakoitzaren terminoak betetzeko) eta OR irteera bakoitzerako, hiru sarrerako 6 AND ate edukiko ditu. Eskema horrelakoa izango da:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para otras aplicaciones, las PAL resultan mas efectivas. Beste aplikazio batzuetarako, PALak eraginkorragoak dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En otras palabras, se gana alcance y se pierde flexibilidad: Beste era batera esanda, irismena lortzen da, eta malgutasuna galdu:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (1)
Se sabe que la proporción de yeso echada al agua es válida cuando, después de batirlo, se quedan sobre la paleta pequeñas partículas de yeso. Nahastea irabiatu ondoren paletan igeltsu ale txikitxorik geratzen bada, bota dugun igeltsu kantitatea nahikoa dela adierazten du horrek.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (1)
paletas para ventiladores, palas de elementos propulsores. haizagailuetarako paletak, propultsio-elementuen palak.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (8)
Escoba y pala o recogedor. Erratza eta pala.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Para barrer o fregar existen cepillos y fregonas con un sistema de sujeción al brazo (como los de las muletas), palas o recogedores con mango alargado (que facilitan no tener que agacharse y una mejor sujeción), cubos y fregonas con ruedas, etc. Erratza pasatzeko edo garbitzeko, badira besora heltzeko sistema (makuluena bezalakoa) duten eskuilak eta lanbasak, kirten luzea duten palak (ez makurtu behar izateko eta hobeto heltzeko), ontzi eta lanbas gurpildunak eta abar.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Pelotas, aros, piezas de madera de colores, arrastres, muñecos, coches, motos, camionesy trenes para muñecos, encajes, juguetes para el agua, cubos, palas, rastrillos, tentetiesos. Pilotak, uztaiak, koloretako egurrezko piezak, arraste-garabiak, panpinak, autoak, motoak, panpinentzako kamioiak eta trenak, farfailak, uretarako jostailuak, kuboak, palak, arrasteluak, txotxongilo zutak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Finalmente, el niño comienza a producir sonidos, un poco distorsionados incluso, que se pueden reconocer como palabras. Azkenik, hitz gisa har daitezkeen soinuak esaten hasiko da haurra, nahiz eta pixka bat distortsionatuak izan.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Al principio, los niños adquieren las palabras lentamente, pero cuando su léxico alcanza unas 50 palabras habladas (aproximadamente hacia los 18 meses de edad), su vocabulario generalmente aumenta rápidamente. Hasieran, haurrek oso motel ikasten dituzte hitzak, baina 50 bat hitzeko lexikoa dutenean (18 hilabeteren bueltan, gutxi gorabehera), hiztegia bizkor ugarituko dute.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

A partir del año, el niño es consciente de las palabras que articula la educadora o educador cuando canta y se esforzará por acabar las frases, al principio con sílabas y poco a poco con palabras. Abesten ari denean hezitzaileak ahoskatzen dituen hitzez jabetzen da haurra urte bat duenean, eta haren esaldiak amaitzen saiatuko da, lehenbizi silabekin, eta arian-arian hitzekin.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Juegos fáciles de construcción con piezas grandes para tapar, destapar, encajar, apilar, cubo y pala para juegos de agua o arena y materiales para la expresión como pintura de manos, ceras, y cuentos con ilustraciones. Gustuko dituzte, halaber, eraikuntza-joko errazak, pieza handikoak, estalkia jarri eta kentzeko, ahokatzeko eta pilatzeko ; uretan edo hondarretan jolasteko kuboa eta pala; eta adierazpenerako materialak, hala nola eskuko pintura, argizariak, eta marrazkidun ipuinak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Es aconsejable respetar al máximo la evolución del niño en la producción de las primeras palabras, para lo cual es conveniente seguirlos consejos siguientes: Lehenengo hitzak sortzen dituenean haurraren bilakaera ahalik eta gehien errespetatzea gomendatzen dugu eta, horretarako, aholku hauek betetzea komeni da:

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ostalaritza eta turismoa (1)
Su cornamenta tiene forma de pala. Pala-formako adajea du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zehar-lerroa (3)
Una vez abierta la bomba, las piezas que normalmente se reemplazan son la bomba de transferencia (excéntrica y palas) y los rodamientos. Ponpa ireki ondoren, pieza hauek aldatu ohi dira, normalean: transferentzia-ponpa (espeka eta palak) eta errodamenduak.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

La potencia del motor queda limitada ya que las paletas del turbo quedan en posición fija. Motorraren potentzia, berriz, mugatu egiten da, posizio finkoan geratzen baitira turboaren paletan.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Es importante no comprobar solo la holgura, como lo hicimos durante el desmontaje, sino ver la deformación del eje (inducido por la deformación del eje o por la deformación del asiento de los rotores) y el alabeo de las palas del rotor, por la incidencia que tiene en el giro del elemento compresor al alto régimen al que se le somete normalmente. Desmuntatzean bezala, lasaiera begiratu behar da, baina baita ardatzaren deformazioa (ardatzaren deformazioak eragiten du, edo errotoreen asentuaren deformazioak) eta errotorearen besoen kopadura ere, konpresio-elementuaren biraketan haren erregimen altuak duen eragina dela eta.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Nekazaritza (3)
En caso de terrenos no mecanizables o para plantar unos pocos frutales, haremos los agujeros con pala azada. Lur ez-mekanizagarrietan nahiz fruta arbola gutxi batzuk landatzeko modukoetan, zuloak aitzur-palaz egingo ditugu.

Materiala: Nekazaritza

Para la carga desde el estercolero al remolque se utilizan principalmente la pala frontal del tractor y grúas. Karga simaurtegitik atoira eramateko, traktorearen aurreko pala eta garabiak erabiltzen dira nagusiki.

Materiala: Nekazaritza

La masa de estiércol irá poco a poco desplazándose hacia el rodillo del distribuidor y una vez en contacto con las paletas, éstas la desmenuzarán y lanzarán repartiéndola sobre el terreno. Gorotz masa banagailuaren arrabolerantz mugituko da poliki-poliki eta behin palekin kontaktuan dagoela, pala horiek xehatu egingo dute masa guztia, eta gero bota egingo dute, lursailean barreiatuz.

Materiala: Nekazaritza

Instalatze eta mantentze lanak (3)
También hay una paleta alojada sobre la pared del cilindro que mantiene contacto permanente con el rodete gracias a un muelle que permite que esta se alargue o se encoja. Zilindroaren horman kokatuta, pala bat ere badago, zeina gurpilarekin kontaktuan dagoen etengabe, luzatzeko edo laburtzeko modua ematen dion malguki bati esker.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El funcionamiento es el siguiente: cuando el rodete se halla tangente al cilindro en el mismo punto donde se halla la paleta, los vapores del refrigerante entran de manera continua llenando todo el espacio delimitado por el rodete y el cilindro. Honako hau da funtzionamendua: gurpila zilindroarekiko tangente dagoenean pala dagoen puntuan, hozgarriaren lurruna modu jarraituan sartzen da, eta gurpilak eta zilindroak mugatzen duten eremu osoa betetzen du.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

El ventilador de impulsión o de aspiración se coloca con las palas lo más cerca posible de los tubos y aletas. Bulkada- edo xurgapen-haizagailua palak tutuetatik eta hegaletatik ahalik eta hurbilen daudela kokatzen da.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

Irudia eta soinua (1)
Kroma txiki baten argiztapen-eskemak bi iturri erabiliko lituzke (paletan hedapen-gelatinak dituzten fluoreszenteak, LEDak edo argi gogorreko iturriak), 45o-tan jarrita, ikusten den kromaren gainazalaren altuera erdian. Argien atzean, hobe bandera beltzak jartzea, argiak grabatuko den pertsonaiari eragin ez diezaion. Un ejemplo de esquema de iluminación de un croma pequeño emplearía dos fuentes (fluo­rescentes, leds o fuentes de luz dura con gelatinas de difusión en las palas), colocadas a 45o y a media altura de la superficie del croma que se ve. Detrás de las luces se aconseja poner banderas negras para evitar que la luz afecte al personaje que se va a grabar.

Materiala: Medios_tecnicos_audiovisuales_guztia_2.txt.tmx