Emaitzak: 1.110

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (197)
Cómo identificar y planificar las cargas de trabajo en función del potencial de los recursos de las prioridades y de la propia necesidad de la organización y avance del montaje en la instalación de sistemas de telecomunicación e informáticos. Nola identifikatu eta planifikatu lan-kargak baliabideen ahalmenen, lehentasunen eta erakundeko beharraren arabera, eta telekomunikazio- eta informatika-sistemen instalazioaren muntaketaren aurrerapena.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Formación sobre la organización en la que van a trabajar: Laneko erakundearen beraren gaineko trebakuntza:

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El 20% del gasto total de una organización ordinaria se va en cambios de personal. Antolaketa arrunteko gastu osoaren % 20 langile-aldaketetan xahutzen da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No es sorprendente que resulte menos probable que las personas que se han integrado en grupos unidos abandonen la organización ordinaria que las que no lo han hecho. Ez da harritzekoa, beraz, talde batuetan sartutako langileek erakundea uzteko arriskua txikiagoa izatea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

En ocasiones, las organizaciones ordinarias se muestran recelosas de mantener a los equipos de proyecto juntos, ya que tendrían que estar pagando a un equipo que no está haciendo nada hasta que llegue un proyecto apropiado para empezar a trabajar. Zenbaitetan, erakundeek ez dute nahi izaten proiektu-taldeak elkarrekin edukitzerik, taldearentzat egokia den proiektu berri bat iritsi arte, hots, berriro lanean hasi arte, ezer egin gabe dauden taldeei ordaindu behar baitzaie.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ésta es una objeción válida, pero la mayoría de las organizaciones no lo consideran últimamente como un fuerte inconveniente. Hori zentzuzko eragozpena da, baina erakunde gehienek, azkenaldian, ez dute larritzat hartzen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sin ánimo de repetirnos, la organización es uno de los seis subsistemas que integran la dirección de proyectos como comentamos en la unidad de trabajo anterior. Esandakoak errepikatzeko asmorik gabe, gogora dezagun aurreko atalean aipatu genuenez, proiektu-zuzendaritza osatzen duten sei azpisistemetako bat antolaketa da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Y dentro de los referentes de la organización de los recursos humanos en los grupos por proyectos el director de proyecto es la persona con la autoridad y la responsabilidad señaladas para dirigir el proyecto, se pueden establecer unas reglas generales para la dirección de un equipo de proyecto de alto rendimiento. Proiektu-taldeen barruko giza baliabideen antolaketa-ereduan, proiektuko zuzendariak du proiektua zuzentzeko eskumena eta erantzukizuna. Errendimendu handiko proiektu-taldeak zuzentzeko zenbait arau orokor ezar daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Junto a la organización por proyectos formal, sea cual sea, dada al proyecto, hay otra informal, paralela, en la que carismas personales, conocimientos, experiencias u otras condiciones, determinados individuos dirigen y realizan determinadas tareas saltándose el esquema formal. Proiektu bakoitzean aplikatutako proiektuaren araberako antolaketa formaletik aparte beste antolaketa bat dago, informala, paraleloa. Antolaketa informal horretan, pertsonen karismek, jakintzek, bizipenek edo bestelako ezaugarriek, hots, norbanako jakin batzuek, eginkizun batzuk betetzen dituzte, eredu formala alde batera utzita.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La organización matricial insiste en la importancia de las relaciones entre el director de proyecto y los coordinadores de los grupos funcionales asignados. Proiektuaren zuzendariaren eta talde funtzionaletako koordinatzaileen arteko harremana oso garrantzitsua da matrize-antolaketan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (6)
La gama de administraciones varia según la organización de cada Estado. Administrazio motak aldatu egiten dira estatu bakoitzaren antolamenduaren arabera.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Ser consultados e informados por el empresario previa toma y puesta en práctica de decisiones en cuanto a la planificación, organización, desarrollo, compra de equipos y resto de las actividades preventivas que desarrolle la empresa. Enpresak garatzen dituen prebentzio-jarduerak planifikatzeko, antolatzeko, garatzeko, ekipamenduak erosteko eta gainerakoak erabakitzeko unean eta erabaki horiek praktikan jartzean enpresariak haiei galdetzea eta informazioa ematea.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Ser consultados por el Empresario en cuanto a la planificación, organización y desarrollo de las actividades preventivas dentro de la empresa. Enpresariak kontsulta egingo die enpresa barruan prebentzio-alorreko jarduerak planifikatzeari, antolatzeari eta garatzeari dagokionez.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Su presencia en el centro de trabajo, cualquiera que sea la modalidad de organización, será necesaria en los siguientes casos: Lantokian egotea, erakunde mota edozein izanik ere, beharrezkoa izango da kasu hauetan:

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

La responsabilidad en la Gestión de la Prevención de Riesgos Laborales incumbe a toda la empresa, comenzando por la propia Dirección, que asume el compromiso de esta Gestión, extendiéndola al resto de la Organización. Laneko arriskuen prebentzioa kudeatzeko erantzukizuna enpresa osoari dagokio, zuzendaritzatik bertatik hasita. Hain zuzen, zuzendaritzari dagokio kudeaketaren ardura nagusia, eta erakundearen gainerako ataletan zabalduko du.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Para conseguir los objetivos marcados será indispensable la información, consulta y participación del personal, atodos los niveles de la Organización. Ezarritako helburuak lortzeko, pertsonalaren informazioa, kontsulta eta parte-hartzea behar izango da erakundearen maila guztietan.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (9)
En el apartado de las tasas horarias de estructura es necesario hacer constar, según sea la organización del Servicio de Mantenimiento: Egiturako ordu-tasen atalean, eta mantentze-zerbitzuaren antolaeraren arabera, alderdi hauek jaso behar dira:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Limpieza. Lubricación. Inspección general. Organización. Seguridad. Garbiketa. Lubrifikazioa. Ikuskapen orokorra. Antolamendua. Segurtasuna.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Opinión de la Oficina de Organización de Mantenimiento Mantentze-lanen antolakuntzako bulegoaren iritzia

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Opinión de la Oficina de Organización de Mantenimiento. Mantentze-lanen antolakuntzako bulegoaren iritzia.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

4-7.-ORGANIZACIÓN DEL MANTENIMIENTO CORRECTIVO 4-7.-MANTENTZE-LAN ZUZENTZAILEAREN ANTOLAKETA

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Opinión Oficina de Organización Mantenimiento Mantentze-lanen antolakuntzako bulegoaren iritzia.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Los criterios de selección de Empresas de Mantenimiento se establecen en cada Industria, dependiendo las mismas, tal como se ha dicho anteriormente, de la Oficina de Organización del Mantenimiento, bajo parámetros diferentes: Lehenago esan dugun bezala, mantentze-zerbitzuko enpresak aukeratzeko irizpideak industria bakoitzak ezartzen ditu, mantentze-lanen antolakuntzarako bulegoaren ardurapean, zenbait parametroren arabera:

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

El convenio 119, de la Organización Internacional del Trabajo, relativo a la protección de la maquinaria, fue ratificado por España y publicado en el Boletín Oficial del Estado de 30 de noviembre de 1972, formando parte, en consecuencia, del derecho interno español. Lanaren Nazioarteko Erakundearen 119. hitzarmena, makinen babesari buruzkoa; Espainiak berretsi egin zuen eta 1972ko azaroaren 30ean BOEan argitaratu zen; hori dela eta, Espainiako barne-zuzenbidean sartuta dago.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Su importancia depende en gran parte del nivel de eficacia (organización, recursos materiales, etc.) de la sección de utillajes. Horren garrantzia, neurri handian, tresneria-sekzioaren eraginkortasun-mailaren araberakoa da (antolamendua, baliabide materialak eta abar).

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Informatika eta komunikazioa (9)
Cuando el contenido está organizado lógicamente, es interpretado de forma que la organización continúa siendo clara incluso cuando se desconecten o no se soporten las hojas de estilo. Edukia logikoki antolatuta dagoenean, antolamendua garbia izaten jarraitzeko moduan interpretatzen da, baita estilo-orriak deskonektatzen direnean edo haien euskarririk ez dagoenean ere.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

() es el servicio de la organización W3C que valida páginas automáticamente. () W3C erakundearen zerbitzua da, eta orriak automatikoki baliozkotzen ditu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los portales corporativos tienden a ser una prolongación natural de las intranet corporativas, en las que se ha cuidado la organización de la información y la navegación, donde se permite, y sobre todo, se potencia el acceso a información de la propia institución, la edición de material de trabajo propio, el contacto con clientes y proveedores, etc. Atari korporatiboek intranet korporatiboen luzapen naturala izateko joera dute; horietan, informazioaren antolamendua eta nabigazioa zaintzen da, eta erakundearen beraren informazioa, materialaren edizioa, bezero eta hornitzaileekiko harremana, etab. ahalbidetzen eta, batez ere, bultzatzen da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Las diferentes versiones de JavaScript han sido finalmente integradas en un estándar denominado ECMAScript-262. Dicho estándar ha sido realizado por la organización ECMA dedicada a la estandarización de información y sistemas de comunicación. JavaScripten bertsioak ECMAScript-262 izeneko estandar batean integratu dira azkenean. Estandar hori informazioaren eta komunikazio-sistemen estandarizazioaz arduratzen den ECMA erakundeak egin du.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Se pueden matizar ambos conceptos afirmando que un "sitio web" es un conjunto de páginas web estructuradas con base en criterios de organización de contenidos rigurosos y que una "página web" está compuesta por una o más páginas, pero sin que necesariamente esté implícita la idea de organización de información con criterios rigurosos. Bi kontzeptuen ñabardurak eman ditzakegu, esanez “web gunea” eduki-antolamenduko irizpide zorrotzen arabera egituratutako web orrien multzoa dela, eta “web orria”, berriz, orri batek edo gehiagok osatzen duela, baina informazioa irizpide zorrotzez antolatzea nahitaezkoa izan gabe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Este segundo tipo de organización y de sitio es el que está más cercano a encajar en la descripción de portal que planteamos. Bigarren antolamendu eta gune mota hori hurbiltzen da gehien planteatzen dugun atarira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La organización Word Wide Web Consortion (W3C)es el organismo que establece los estándares en la red. Word Wide Web Consortion (W3C)erakundea sareko estandarrak finkatzen dituen organismoa da.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Este tipo de organización permite al lector conocer en qué lugar de la estructura se encuentra, además de saber que, con forme se adentra en la estructura obtiene información más específica y que la información más general se encuentra en los niveles superiores. Antolamendu mota honek egituraren zein lekutan dagoen jakitea ahalbidetzen dio irakurleari eta, gainera, egituran barneratu ahala informazio zehatzagoa jasotzen duela eta informazio orokorrena goiko mailetan dagoela jakitea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

La estructura de red es una organización en la que aparentemente no hay ningún orden establecido, las páginas pueden apuntarse unas a otras sin ningún orden aparente. Sare-egitura itxura batean inolako ordenarik ez duen antolamendua da, orriak batetik besterantz begira egon daitezke itxurazko ordenarik gabe.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (8)
Desde el punto de vista de su organización celular, los seres vivos pertenecen a tres tipos: Zelula-antolaketari dagokionez, hiru motatakoak dira izaki bizidunak:

Materiala: Elektroestetika

Constituidos por células de organización más compleja caracterizada por la limitación del núcleo con respecto al citoplasma, por lo que se llaman euCARIOTAS. zelula konplexuagoek osatzen dituzte eta zelula horietan nukleoa mugatuta dago zitoplasmari dagokionez.

Materiala: Elektroestetika

El nivel más elemental cuya organización cumple todas las funciones vitales es elnivel celular. Bizi-funtzio guztiak betetzen dituen antolaketarik oinarrizkoenazelulada.

Materiala: Elektroestetika

· Capacidad de organización: · Antolatzeko ahalmena:

Materiala: Elektroestetika

la organización es necesaria y obligada para el desarrollo de la profesión. antolamendua beharrezkoa eta ezinbestekoa da lanbide honetan.

Materiala: Elektroestetika

La organización interna muy rígida: Barne-antolamendua zorrotzegia da:

Materiala: Elektroestetika

- Establecer un sistema de organización del trabajo que se va a realizar utilizando una agenda en la que se especifiquen las citas concertadas (nombre, trabajo, hora, etc.). - Egin beharreko lana antolatzeko sistema ezartzea eta, horretarako, hitzorduak (izena, lana, ordua eta abar) zehatz-mehatz jasoko dituen agenda bat erabiltzea.

Materiala: Elektroestetika

El principio de una buena organización se basa en la planificación adecuada del tiempo, que repercutirá en la atención que la clientela recibe y en la rentabilidad. Antolamendu on baten oinarria denboraren plangintza egokia da. Izan ere, plangintza horrek eragina du bezeroek jasotzen duten arretan eta errentagarritasunean.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (4)
La Gestalt define una serie de principios en la organización de la percepción que permiten captar las formas de manera integral. Gestalt-ak hainbat printzipio definitzen ditu pertzepzioaren antolaketan, eta printzipio horiei esker, formak osotasunean ikusteko modua dago.

Materiala: Irudia

Remite a un principio de organización de los elementos que forman una experiencia perceptiva y que los gestaltistas llamaron Pregnancia (Prägnanz, en alemán). Elementuak antolatzeko printzipio bati dagokio: elementuek pertzepzio-esperientzia bat osatzen dute, eta gestaltistek pregnantzia deitu zioten esperientzia horri (Prägnanz, alemanez).

Materiala: Irudia

Así, por ejemplo, en 1990, la fábrica de PDO de Alemania, perteneciente a una de las mayores organizaciones del mundo, dejaba la fabricación de discos de vinilo para dedicarse exclusivamente a la fabricación de CD (Fig.20.5). Esate baterako, munduko erakunderik garrantzitsuenetako baten Alemaniako PDO fabrikak binilo-diskoak fabrikatzeari utzi zion1990ean, eta disko trinkoak baino ez zituen fabrikatu ordutik aurrera (20.5 irud.).

Materiala: Irudia

El mundo del cine presenta una organización bastante concreta ya que define de forma precisa el tipo de respuesta de frecuencia que debe presentarse, tanto en las salas como en los procesos ópticos de transferencia de señal. Zinemak antolakuntza nahiko zehatza du, aurkeztu behar den maiztasun-erantzuna doitasunez definitzen duelako, bai zinema-aretoetarakoa, bai seinalea transferitzeko prozesu optikoetakoa.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (15)
A tal fin, los representantes de las Administraciones públicas tendrán cada uno un voto y dos los de las organizaciones empresariales y sindicales. Horretarako, Administrazio Publikoen ordezkariek boto bana izango dute, eta enpresa-erakundeenek eta sindikatuenek, bina.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

El proyecto y la organización de la formación en materia preventiva. Prebentzioari dagokion prestakuntzaren proiektua eta antolamendua.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Continuarán vigentes las disposiciones sobre organización y competencia de la autoridad laboral e Inspección de Trabajo en el ámbito de la Administración Militar contenidas en el Real Decreto 2205/1980, de 13 de junio, dictado en desarrollo de la disposición final séptima del Estatuto de los Trabajadores. Indarrean jarraituko dute ekainaren 13ko 2205/1980 Errege DekretuanLangileen Estatutuaren zazpigarren azken xedapena garatuz emanajasotzen diren Administrazio Militarraren eremuko lan-agintaritzaren eta Lan Ikuskaritzaren antolamenduari eta eskumenari buruzko xedapenen daudenak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Las organizaciones sindicales y empresariales más representativas serán consultadas con carácter previo a la elaboración de los planes de actuación de la Inspección de Trabajo y Seguridad Social en materia de prevención de riesgos en el trabajo, en especial de los programas específicos para empresas de menos de seis trabajadores, e informadas del resultado de dichos planes. Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskaritzak laneko arriskuen prebentzioaren alorrean planak egin aurretik sindikatu eta enpresa-erakunde nagusiak kontsultatuko dira, bereziki, sei langile baino gutxiagoko enpresetarako programa espezifikoei dagokienez, eta plan horien emaitzen berri emango zaie.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La planificación y la organización del trabajo en la empresa y la introducción de nuevas tecnologías, en todo lo relacionado con las consecuencias que éstas pudieran tener para la seguridad y la salud de los trabajadores, derivadas de la elección de los equipos, la determinación y la adecuación de las condiciones de trabajo y el impacto de los factores ambientales en el trabajo. Enpresako lanaren plangintza eta antolamendua eta teknologia berriak sartzea langileen segurtasunean eta osasunean eragin ditzaketen ondorioei dagokien guztian, hots, ekipoen hautaketak, lan-kondizioen egokitzapenak eta ingurumen-faktoreek lanean eduki lezaketen inpaktuak eragiten dituzten ondorioei dagokien guztian.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La organización y desarrollo de las actividades de protección de la salud y prevención de los riesgos profesionales en la empresa, incluida la designación de los trabajadores encargados de dichas actividades o el recurso a un servicio de prevención externo. Osasuna babesteko jardueren eta enpresako arrisku profesionalak prebenitzeko jardueren antolamendua eta garapena, jarduera horietaz arduratzen diren langileak izendatzea edo kanpoko prebentzio-zerbitzu batera jotzea barne.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La presencia en el centro de trabajo de los recursos preventivos, cualquiera que sea la modalidad de organización de dichos recursos, será necesaria en los siguientes casos: Lantokian prebentzio-baliabideakbaliabide horiek antolatzeko modalitatea edozein izanik erebeharrezkoak izango dira kasu hauetan:

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Planificar la prevención, buscando un conjunto coherente que integre en ella la técnica, la organización del trabajo, las condiciones de trabajo, las relaciones sociales y la influencia de los factores ambientales en el trabajo Prebentzioa planifikatzea, eta teknika, lanaren antolamendua, lan-baldintzak, gizarte-harremanak eta laneko ingurune-faktoreak integratzen dituen multzo koherentea bilatzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

La Comisión estará integrada por un representante de cada una de las Comunidades Autónomas y por igual número de miembros de la Administración General del Estado y, paritariamente con todos los anteriores, por representantes de las organizaciones empresariales y sindicales más representativas. Batzordea autonomia-erkidegoetako bakoitzaren ordezkari batek eta Estatuko Administrazio Orokorreko beste hainbeste kidek eta, modu paritarioan, ordezkari gehien dituzten sindikatu eta enpresa-erakundeen ordezkariekosatuko dute.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Modalidades de organización, funcionamiento y control de los servicios de prevención, considerando las peculiaridades de las pequeñas empresas con el fin de evitar obstáculos innecesarios para su creación y desarrollo, así como capacidades y aptitudes que deban reunir los mencionados servicios y los trabajadores designados para desarrollar la acción preventiva. Prebentzio-zerbitzuen antolamendu-, funtzionamendu- eta kontrol-modalitateak, enpresa txikien ezaugarriak kontuan hartuta, zerbitzu horiek sortu eta garatzeko alferrikako oztopoak saihestearren. Halaber, zerbitzu horiek eta prebentzioa egiteko izendatutako langileek eduki beharreko gaitasunak eta ahalmenak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
La producción en serie, derivada de la competencia y de una organización más racional del trabajo, exige una preparación meticulosa para todas las operaciones que se van a realizar. Lehiakortasunaren eta lana modu zentzuzkoagoan antolatzearen ondorio da seriean fabrikatzea, baina, horretarako, beharrezkoa da egiteko guztiak zehaztasun handiz prestatzea.

Materiala: Egurraren teknologia

Administrazioa eta kudeaketa (91)
1 >> Empresa y organización empresarial 1 >> Enpresa eta enpresa-antolakuntza

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

2 >> Organización de los Recursos Humanos 2 >> Giza baliabideen antolakuntza

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

es un sistema muy cómodo para el trabajador, pues siempre se lleva encima, muy seguro, pues evita que acceda personal ajeno a la organización, y además se elimina el riesgo de fraude que podrían tener los métodos anteriores. oso erosoa da langilearentzat, beti gainean baitarama; oso segurua da, enpresakoa ez den inori sartzea galarazten baitio; eta, gainera, aurreko metodoen iruzur-arriskua desagertzen da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

en algunas organizaciones no se suele registrar la hora de acceso ni de salida de la empresa, sino la de puesta en marcha y detención de las herramientas de trabajo; estos métodos son más discretos y evitan la sensación de excesivo control del trabajador. enpresa batzuetan ez da erregistratzen sarrera- eta irteera-ordua, laneko tresnak zer ordutan jarri diren martxan edo itzali diren baizik; metodo hauek ez dira hain nabarmenak gertatzen, eta langileak ez du izaten kontrol handiegiaren sentsaziorik.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Por esta razón, a pesar de que la implantación de la normativa de protección de datos no es un trabajo demasiado complejo, muchas empresas recurren a consultorías especializadas que, por una parte, aseguran la correcta implantación y, por otra, pueden aportar a la organización el valor de la experiencia. Hori dela eta, datuak babesteko araudia ezartzea lan konplexua ez den arren, enpresa askok aholkularitza-enpresa espezializatuetara jotzen dute; batetik, ezarpen zuzena bermatzen dutelako, eta, bestetik, enpresari esperientziaren balioa eman diezaioketelako.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Buscamos una persona con experiencia en el puesto y que domine no solo el inglés sino también el italiano, por los intereses estratégicos con que cuenta nuestra organización en el sur de Italia. Postuan esperientzia duen pertsona bat bilatzen dugu, eta, gure elkarteak Italiako hegoaldean dituen interes estrategikoak direla eta, ingelesaz gain italiera ere jakitea eskatzen da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Esta situación normalmente está producida por el desconocimiento de las tareas concretas del puesto, de los nuevos compañeros y de la organización general de la empresa. Normalean, postu berriko eginbeharrak, lankide berriak eta enpresaren antolaketa orokorra ez ezagutzeagatik sortzen da egoera hori.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Los procesos de selección son muy diversos y dependerán en gran medida de factores como el tamaño de la empresa o la cultura empresarial de la propia organización. Hautaketa-prozesuak askotarikoak dira, eta, neurri handi batean, enpresaren tamainaren edo erakundearen enpresa-kulturaren araberakoak izango dira.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Es un elementomotivador,puesto que les hace sentirse valorados dentro de la organización, y además es un medio parapromocionary alcanzar puestos de mayor responsabilidad, unidos normalmente a mejores niveles tanto sociales como salariales. Elementumotibatzaileada, langileei erakunde barruan balioztatuak direla sentiarazten dielako, eta, gainera, sustatzeko eta ardura handiagoko lanpostuak —eta, oro har, horiekin batera, gizarte- eta soldata-maila hobeak ere bai— lortzeko modua da.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Como hemos visto, laformaciónes una herramienta para el desarrollo de los trabajadores de la empresa y por tanto de toda la organización. Ikusi dugunez, trebakuntza ezinbesteko tresna da enpresako langileen garapena, eta, beraz, erakunde osoarena, lortzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (126)
DATOS IDENTIFICATIVOS DE LA ORGANIZACIÓN O ENTIDAD RESPONSABLE DEL PROYECTO PROIEKTUAREN ARDURA DUEN ERAKUNDE EDO ENTITATEAREN IDENTIFIKAZIO-DATUAK

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

RECURSOS HUMANOS: especificando su cualificación, competencias, funciones y organización dentro del equipo profesional. GIZA BALIABIDEAK: haien kualifikazioa, gaitasunak, funtzioak eta profesional taldearen barruan duten antolamendua azaldu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La organización de los talleres Tailerren antolamendua

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La organización de talleres es una actividad muy frecuente en la animación cultural, porque da respuesta a objetivos dinamizadores tales como: Tailerrak antolatzea oso ohiko jarduera izaten da kultura-animazioan, hainbat helburu dinamizatzaile betetzen dituelako:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por lo que se refiere a los procedimientos de gestión, a modo de guía de las tareas que implica su organización y desarrollo, se presenta el cuadro siguiente. Kudeaketa-prozedurei dagokienez, horiek antolatu eta garatzeko zereginen gida gisa, lauki hau aurkezten dugu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

En su planificación y puesta en funcionamiento se debe prestar especial atención a la dotación de infraestructuras de calidad y a la gestión y organización de los calendarios y de las visitas guiadas a los lugares de valioso interés cultural que se van a compartir y comprender, así como a los puntos de encuentro. Ibilbidea planifikatzerakoan eta abian jartzerakoan, arreta berezia eskaini behar zaie zenbait alderdiri: kalitatezko azpiegituren hornikuntzari, interes kultural handiko lekuetara egiten diren bisita gidatuen eta egutegien kudeaketa eta antolamenduari, eta elkartzeko lekuei.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Pero desde otra perspectiva de trabajo,(4)la animación puede utilizar la organización de exposiciones como un medio para dar paso a la expresión de la comunidad desde el lenguaje artístico que se considere más adecuado en cada caso. Baina beste lan-ikuspegi batetik (4), animazioak erakusketen antolakuntza bitarteko gisa erabil dezake, komunitateak kasu bakoitzean egokiena den arte-lengoaia erabiliz bere burua adieraz dezan lortzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Aunque en la UniDaD DiDáctica8, al hablar de los museos, se abordará más detenidamente la organización y clasificación de las exposiciones, en el siguiente esquema aparecen varios tipos de exposiciones(5)en función de dos de los distintos criterios de clasificación más utilizados: 8. unitate didaktikoan, museoei buruz dihardugunean, xehetasun handiagoz aztertuko ditugu erakusketen antolamendua eta sailkapena; baina, hala ere, eskema honetan hainbat motatako erakusketak ikus daitezke (5), gehien erabiltzen diren sailkapen-irizpideetako biren arabera:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Procedimientos para la organización y gestión de un concurso Lehiaketa bat antolatu eta kudeatzeko prozedurak

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Respecto a su organización como actividad propiamente dicha, en algunos casos se programa de forma puntual como una actividad más dentro de algún proyecto cultural que lo engloba, y en otras ocasiones se plantea como una actividad estable y periódica organizada por una entidad, ya sea pública, privada o comunitaria –por ejemplo, una filmoteca–. Jarduera gisa antolatzeari dagokionez, batzuetan kultura-proiektu baten barruko ekitaldi gisa programatzen da, eta, besteetan, entitate publiko, pribatu nahiz komunitario batek antolatutako aldizkako jarduera egonkor gisa programatzen da; esate baterako, filmoteka gisa.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Kimika (10)
La industria farmacéutica es un importante elemento de los sistemas de asistencia sanitaria de todo el mundo; está constituida por numerosas organizaciones públicas y privadas dedicadas al descubrimiento, desarrollo, fabricación y comercialización de medicamentos para la salud humana y animal. Farmazia-industria osasun-arretaren elementu garrantzitsu bat da mundu osoan; gizakien eta animalien osasunerako sendagaiak aurkitzera, garatzera, fabrikatzera eta merkaturatzera bideratutako erakunde publiko eta pribatu asko ditu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Existen diferencias fundamentales entre las grandes organizaciones dedicadas a un amplio espectro de actividades de descubrimiento y desarrollo de fármacos, fabricación y control de calidad, comercialización y ventas, y otras organizaciones más pequeñas que se centran en algún aspecto específico. Erakunde batzuk medikamentuak aurkitzeaz eta garatzeaz arduratzen dira, fabrikatzeaz eta haien kalitatea kontrolatzeaz, merkaturatzeaz eta saltzeaz; beste erakunde batzuk, berriz, alderdi espezifikoagoez arduratzen dira, eta txikiagoak izaten dira. Diferentzia nabarmenak egoten dira batzuen eta besteen artean.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

El descubrimiento y desarrollo de nuevos fármacos está en manos de organizaciones universitarias, públicas y privadas. Medikamentu berriak aurkitzea eta garatzea unibertsitate-erakunde publiko nahiz pribatuen esku dago.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

A menudo se establecen acuerdos de colaboración entre organizacionesde investigación y grandes compañías farmacéuticas para explorar el potencial de nuevos principios activos. Oso normala da lankidetza-hitzarmenak egitea ikerketa-erakundeen eta farmazia-enpresa handien artean, printzipio aktibo berrien aukerak aztertzeko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Mejorar y mantener las condiciones de organización, orden y limpieza en el lugar de trabajo. lan-eremuko antolamendua, ordenamendua eta garbitasuna hobetzea eta zaintzea.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las operaciones de Organización, Orden y Limpieza fueron desarrolladas por empresas japonesas, entre ellas Toyota, con el nombre de 5S. Antolamendu-, ordenamendu- eta garbitasun-prozesuak hainbat japoniar enpresak garatu zituzten lehen aldiz, hala nola Toyotak, eta 5S izena jarri zieten.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

SEIRI – ORGANIZACIÓN: SEIRI – ANTOLAMENDUA:

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Las tres primeras fases - ORGANIZACIÓN, ORDEN Y LIMPIEZA - son operativas. Lehenengo hiru faseak —ANTOLAMENDUA, ORDENAMENDUA ETA GARBITASUNA— eragiketazkoak dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

La cuarta fase - CONTROL VISUAL - ayuda a mantener el estado alcanzado en las fases anteriores - Organización, Orden y Limpieza - mediante la estandarización de las prácticas. Laugarren fasea —IKUSIZKO KONTROLA— lagungarria da aurreko faseek —Antolamendua, Ordenamendua eta Garbitasuna— jardunbideen estandarizazioz lortu duten egoerari eusteko.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

-Los ingenieros de organización elaboran la planificación temporal de los trabajos de construcción de la planta. -Antolaketaren ingeniariak instalazioaren eraikuntza-lanen aldi baterako plangintzaz arduratzen dira.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (2)
8.4. ORGANIZACIÓN, CONTROL Y GESTIÓN DEL TRABAJO 8.4. LANA ANTOLATZEA, KONTROLATZEA ETA KUDEATZEA

Materiala: Nekazaritza

La organización en los recorridos, el momento de realizar las labores, el marcado de pasadas, la estructura de las parcelas y la forma de hacer las cabeceras, favorecen el ahorro de combustible. Honako hauek erregaia aurrezten laguntzeen el ahorro de combustible.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (19)
OMT o UNWTO (Organización Mundial del Turismo). TME edo UNWTO (Turismoaren Mundu Erakundea).

Materiala: Animazio turistikoa

La OMT (Organización Mundial del Turismo) define animación turística como: TMEk (Turismoaren Mundu Erakundea) honela definitzen duanimazio turistikoa:

Materiala: Animazio turistikoa

lFacilitando la organización y ejecución de los juegos. lJokoak antolatzen eta gauzatzen lagunduz.

Materiala: Animazio turistikoa

La Organización Mundial del Turismo (OMT) (2004) identifica dos funciones específicas de la animación: Turismoaren Mundu Erakundeak (2004) animazioaren bi funtzio espezifiko identifikatzen ditu:

Materiala: Animazio turistikoa

La Organización Mundial del Turismo es el máximo referente para los profesionales de este sector. Turismoaren Mundu Erakundea da sektore horretako profesionalen erreferente nagusia.

Materiala: Animazio turistikoa

Modelos de organización del área de animación turística Animazio turistikoaren alorreko antolamendu-ereduak

Materiala: Animazio turistikoa

3Conocer los modelos de organización de los departamentos de animación turística. 3Animazio turistikoko sailetako antolamendu-ereduak ezagutzea.

Materiala: Animazio turistikoa

Solicitan la renovación de materiales, cambio de animadores o la organización de los turnos que luego indican al jefe de animación, proponen nuevas actividades, llevan el control de horas y pedidos, autorizan a la entrega de regalos o premios y también interaccionan con el cliente en mayor medida que su superior inmediato. Materialak berriztatzeko, animatzaileak aldatzeko edo txandak antolatzeko eskatzen dute, eta animazioko buruari adierazten diote gero; jarduera berriak proposatzen dituzte, orduen eta eskaeren kontrola daramate, opariak eta baimenak emateko baimena ematen dute, eta bere nagusiek baino zuzeneko harreman gehiago dute bezeroekin.

Materiala: Animazio turistikoa

En cualquier organización, y dentro de cada organización dentro de sus departamentos, el coste derivado de la gestión de los recursos humanos está estimado que asciende al 40 % del total. Erakunde guztietan –eta, era berean, erakunde horietako sailetan–, giza baliabideak kudeatzetik eratorritako kostua guztizko kostuaren % 40 dela jotzen da.

Materiala: Animazio turistikoa

De las empresas propuestas en la actividad propuesta 3.1 y detalladas a continuación, ¿qué organización departamental consideras más adecuada para sus necesidades? 3.1 jarduera proposatuan azaltzen diren eta jarraian adierazten diren enpresetatik, zure ustez zer sail-antolamendu da egokiena haien beharretarako?

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (11)
El dosier reflejará: orden del día, temporalización, ordenación de mesas, organización de las intervenciones y otros. Dosierrak elementu hauek bilduko ditu: gai-zerrenda, tenporalizazioa, mahaien eta hitzaldien antolaketa, eta bestelakoak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Ayudando a mejorar la reputación e imagen de organizaciones. Erakundeen izen ona eta irudia hobetzen lagunduko dute.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

En este entorno se encuentran los riesgos y desafíos a los que se enfrenta el cliente, ya sea una persona o una organización. Ingurune horretan topatuko ditugu bezeroak aurrez aurre izango dituen arriskuak eta erronkak, izan pertsona bat, izan erakunde bat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

b)Fiabilidad: implica la habilidad que tiene la organización para ejecutar el servicio prometido de forma adecuada y constante. b)Fidagarritasuna: erakundeak zer abilezia duen hitzemandako zerbitzua modu egokian eta etengabean egikaritzeko.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Una auditoría es interna cuando el grupo que la lleva a cabo pertenece a la propia organización. Barnekoa izango da auditoretza egiten duen taldea erakundekoa bertakoa denean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La Organización Internacional para la Estandarización (ISO son sus siglas en inglés) se encarga de estandarizar las normas de sistemas de gestión de la calidad (ISO 9000), estándares de gestión medioambiental en entornos de producción (ISO 14 000) y gestión de seguridad de la información (ISO/IEC 27 001), entre otros. Estandarizazioko Nazioarteko Erakundea (ISO, ingelesezko siglen arabera) arduratzen da honako arau hauek estandarizatzeaz: kalitatea kudeatzeko sistemen arauak (ISO 9000), ingurumen-kudeaketako estandarrak produkzio-inguruetan (ISO 14 000) eta informazioaren segurtasunaren kudeaketa (ISO/IEC 27 001), besteak beste.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La LOPD se aplica a organizaciones públicas o privadas,e incluso a profesiones independientes, como los médicos o abogados. Datu Pertsonalak Babesteko Lege Organikoa erakunde publiko edo pribatuei aplikatzen zaie, baita profesional independenteei ere –hala nola mediku edo abokatuei–.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

En relación con la organización de la rueda de prensa, este gabinete se encargará también de entregar a los periodistas los documentos necesarios, y del envío de invitaciones. Prentsaurrekoa antolatzeari dagokionez, kabinete hori arduratuko da kazetariei beharrezko dokumentazioa emateaz, baita gonbidapenak bidaltzeaz ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Algunas de ellas son las condiciones del lugar de trabajo, el ambiente, y la comunicación en la organización. Haien artean daude lantokiaren baldintzak, giroa eta erakundearen komunikazioa.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Una reunión es un procedimiento de trabajo en equipo que mejora la eficacia en la realización de tareas, que promueve la participación, y desarrolla sentido de pertenencia a la organización. Bilera bat taldean egindako lan-prozedura bat da, eta egitekoetarako efikazia hobetzen du, partaidetza sustatuz. Halaber, erakundearen zati izatearen sentimendua garatzen du.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (292)
Se define como el modelo de interpretación de la realidad que tiene en cuenta el hecho de que la organización social sigue un patrón en el cual cada sexo tiene perfectamente definido su espacio, que está estructurada a través de las relaciones de dominio de un sexo, el masculino, sobre el otro, el femenino y que, basándose en estas relaciones, visibiliza la desigual situación y posición de las mujeres respecto a los hombres en cada uno de los ámbitos y esferas de la vida. Errealitatea interpretatzeko eredu bat da, kontuan hartzen duena gizartearen antolamenduak patroi bati jarraitzen diola, non sexu bakoitzak bere eremua erabat zehaztuta daukan; gizarte-antolamendu hori gizonek emakumeen gainetik dituzten nagusitasun-harremanen bidez dago egituratuta, eta, harreman horietan oinarrituta, genero-ikuspegiaren ereduak agerian jartzen du emakumeek gizonen aldean bizitzako eremu guztietan duten desparekotasun-egoera.

Materiala: Sistemen integrazioa

En elTesaurode la Organización Internacional del Trabajo (OIT) se definetrabajocomo: Lanaren Nazioarteko Erakundearen tesauroan honela definitzen dalana:

Materiala: Sistemen integrazioa

En las ramas de actividad B (industrias extractivas) y U (actividades de organizaciones y organismos extraterritoriales) no hay participación femenina. B (erauzte-industriak) eta U (lurraldetik kanpoko erakundeen eta organismoen jarduerak) jarduera-adarretan ez dago emakumerik.

Materiala: Sistemen integrazioa

El principio de igualdad de trato y de oportunidades entre mujeres y hombres, aplicable en el ámbito del empleo privado y en el del empleo público, se garantizará, en los términos previstos en la normativa aplicable, en el acceso al empleo, incluso al trabajo por cuenta propia, en la formación profesional, en la promoción profesional, en las condiciones de trabajo, incluidas las retributivas y las de despido, y en la afiliación y participación en las organizaciones sindicales y empresariales, o en cualquier organización cuyos miembros ejerzan una profesión concreta, incluidas las prestaciones concedidas por las mismas. Emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasunaren printzipioa, enplegu pribatuaren nahiz enplegu publikoaren esparruan aplikagarri dena, bermatuko da, arautegi aplikagarrian ezarritakoaren arabera, enplegua lortzeko orduan, baita beregaineko lanaren kasuan ere; lanbide-prestakuntzan, lanbide-aurrerakuntzan, lan-baldintzetan, horien artean direla ordainsarien eta kaleratzeen ingurukoak; eta sindikatuen nahiz enpresaburuen erakundeetan afiliatu eta parte hartzean, edo beste edozein erakundetan, baldin eta erakunde horietako kideek lanbide jakin bat gauzatzen badute, bai eta erakunde horiek ematen dituzten prestazioetan ere.

Materiala: Sistemen integrazioa

●Que se produzca en el ámbito de la organización o dirección de una empresa o como consecuencia de una relación de trabajo. ●Erakundearen edo enpresako zuzendaritzaren eremuan edo lan-harreman baten ondorioz gertatzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

●Desde el trabajo en la organización sindical. ●Erakunde sindikalaren barruko lanetik.

Materiala: Sistemen integrazioa

Guía para eliminación de estereotipos de género en el ámbito laboral y en las organizaciones sindicales,UGT) Lan-arloan eta erakunde sindikaletan genero-estereotipoak deuseztatzeko gida,UGT)

Materiala: Sistemen integrazioa

Para reducir dicha exposición hay que adaptar el puesto de trabajo a cada persona y realizar una correcta organización de las tareas. Esposizio hori murrizteko, lanpostuak pertsona bakoitzera egokitu eta zereginak ondo antolatu behar dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Uso de las tecnologías de la información y la comunicación para la organización de actividades Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak erabiltzea jarduerak antolatzeko

Materiala: Sistemen integrazioa

Medidas de organización del tiempo de trabajo(jornada y horarios, turnos, vacaciones, entre otras): Laneko denbora antolatzeko neurriak(lanaldia eta ordutegiak, txandak, oporrak, besteak beste):

Materiala: Sistemen integrazioa

Ostalaritza eta turismoa (66)
Precisar la organización de los distintos circuitos. Hainbat zirkuituren antolaketa zehaztea.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

La organización e implantación del departamento de cocina precisa de una minuciosa reflexión inicial, ya que una cocina mal proyectada resultará un hándicap a largo plazo y supondrá elevados costes de reparaciones y mantenimiento. Sukaldearen espazioa antolatzeko eta ezartzeko, ezinbestekoa da aurrez ongi hausnartzea; izan ere, gaizki pentsatutako sukalde bat eragozpena izango da epe luzera, eta kostu handiak eragingo ditu bertan konpontze- eta mantentze-lanak egiteak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Sistema de producción, gestión y organización culinaria Sukaldaritzako ekoizpen-, kudeaketa- eta antolaketa-sistema

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Sistema de producción, gestión y organización culinaria Sukaldaritzako ekoizpen-, kudeaketa- eta antolaketa-sistema

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Por otra parte, en un gran número de instalaciones en funcionamiento en las que no se realiza un estudio sobre los criterios de diseño, se producen muchos problemas de organización, seguridad, higiene de los alimentos y la consiguiente disminución de la productividad. Bestalde, funtzionamenduan dauden eta diseinu-irizpideei buruzko azterketarik egin ez den hainbat eta hainbat instalaziotan, arazo handiak sortzen dira antolaketari, segurtasunari eta elikagaien higieneari dagokienez, eta horren ondorioz, produktibitatea txikitu egiten da.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Según la Organización de las Naciones Unidas para la Alimentación y la Agricultura (FAO), “existe seguridad alimentaria cuando todas las personas tienen en todo momento acceso físico y económico a suficientes alimentos inocuos y nutritivos para satisfacer sus necesidades alimentarias y sus preferencias en cuanto a alimentos, a fin de llevar una vida activa y sana”. Nazio Batuen Elikadura eta Nekazaritzako Erakundearen (FAO) arabera, elikadura-segurtasuna dagoela esaten da pertsona guztiek dutenean elikagai ez-kaltegarriak eta nutrizio-elikagaiak eskuratzeko aukera fisikoa eta ekonomikoa —beren elikadura-premiak eta -lehenespenak gogobetetzeko adina—, bizitza aktiboa eta osasungarria izateko xedez.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

el conjunto de medios y métodos necesarios para llevar a cabo la organización de una empresa, o de un servicio, especialmente de distribución. Enpresa baten edo zerbitzu baten (bereziki, banaketakoa) antolaketarako behar diren baliabideen eta metodoen multzoa da.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Norma internacional voluntaria y certificable de gestión de la calidad aplicable a cualquier tipo de organización de cualquier sector o actividad. Kalitatearen kudeaketari lotutako nazioarteko araua, borondatezkoa eta egiaztagarria, edozein sektoretako edo jardueratako erakundeei aplikagarria.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Se aplica un mayor control de las elaboraciones, ya que se establece una organización adecuada a la producción necesaria. Elaborazioen kontrola zorrotzagoa da, antolaketa lortu beharreko ekoizpenari egokitzen baitzaio.

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Un análisis profundo de las normas de funcionamiento del modelo productivo escogido es fundamental en el preestudio, debido a que condicionan la organización del trabajo y, como consecuencia, las necesidades de superficie y los equipos, y los materiales e instalaciones para cada zona de la cocina. Funtsezkoa da hautatutako ekoizpen-ereduaren funtzionamendu-arauak sakon aztertzea aurreazterketa egiten denean; izan ere, arau horiek baldintzatzen dute lanaren antolaketa, eta horrenbestez, baita sukaldeko eremu bakoitzaren azalera- eta ekipamendu-premiak nahiz bertan ezarriko diren materialak eta instalazioak ere.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx