Emaitzak: 1.072

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (208)
DPR del hombre o técnico, en el cual nos referimos a las tareas y subtareas reflejadas en las actividades de los trabajadores encaminadas a manipulaciones de objetos o instalaciones en sí. Langileek objektuak edo instalazioak erabiltzeko betetzen dituzten eginkizunak edo azpieginkizunak adierazten ditugu pertsonaren edo teknikariaren IBDn (ibilbide-prozesuaren diagraman).

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Consiste en un depósito que almacena agua para el enfriamiento de objetos que provienen de otra fase de la cadena de producción. Ekoizpen-kateko beste fase batetik datozen objektuak hozteko ura duen andela da.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

No olvidar que puede haber objetos gráficos ocultados por los de un nivel superior. Ez ahaztu maila bat goragokoek ezkutatutako objektu grafikoak egon daitezkeela.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

ficheros con extensión .TPL que están en el mismo subdirectorio que las anteriores y que contienen un contorno de placa, taladros de fijación, conectores y otros objetos, además de las reglas de diseño fijadas en la plantilla DEFAULT.TCH. .TPL luzapena duten fitxategiak. Aurrekoen azpidirektorio berean daude eta plakaren ingurua, ezarpen-zuloak, konektoreak eta beste objektuak dituzte, baita DEFAULT.TCH txantiloian ezarritako diseinu-arauak ere.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Colores de capas y objetos. Geruzen eta objektuen koloreak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Para acceder a los colores de las capas y de los objetos situados en ellas, pudiendo hacerlas visibles o invisibles. Geruzen eta haietan dauden objektuen koloreetara sartzeko; ikusgai edo ikusezin bihur daitezke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Nº de objetos seleccionados. Aukeratutako objektu kopurua.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

La posición relativa al desplazar cualquier objeto y la distancia recorrida. Edozein objektu mugitzean dagokion posizioa eta egindako distantzia.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Borra los objetos seleccionados en la página actual. Uneko orrialdean aukeratutako objektuak ezabatzen ditu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Pega en la página actual los objetos guardados temporalmente en el portapapeles. Arbelean aldi baterako gordetako objektuak itsasten ditu uneko orrialdean.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (2)
Con este sistema no existe ningún hueco entre el canto del forjado y el mallazo, eliminando el riesgo de caída de objetos por el mismo, y quedando totalmente cerrado el hueco. sistema honekin ez da inolako zulorik sortzen forjatuaren ertzaren eta sarearen artean; ez dago bertatik objektuak erortzeko arriskurik, eta zuloa erabat itxita geratzen da.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Como comentábamos anteriormente, en cualquier fase de obra existen situaciones en las que no es posible utilizar protecciones colectivas, lo que dan lugar a la aparición de determinados riesgos (caída de altura, caída de objetos desprendidos, etc..) que son necesarios proteger. Lehenago adierazi dugun moduan, obraren edozein fasetan babes kolektiboak erabiltzea ezinezko egiten duten egoerak egoten dira, eta babestu beharreko arrisku mota jakin batzuk sortzen dira: altueratik erortzea, askatutako objektuak erortzea eta abar.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Gizarte eta kultura zerbitzuak (151)
Subirse a elementos inadecuados, por ejemplo, en una silla o una mesa en lugar de una escalera, en objetos inestables o en escaleras en mal estado. Elementu desegokietara igotzea, adibidez, eskaileraren ordez aulki edo mahai gainera, objektu ezegonkorretara edo egoera txarrean dauden eskaileretara.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Las quemaduras se producen por el contacto con los objetos, partículas o líquidos a altas temperaturas, o bien por la proyección de los mismos. Erredurak tenperatura altuko objektu, partikula edo likidoekin kontaktuan gertatzen dira, edo horien proiekzioagatik bestela.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Colocar los objetos colgantes de forma estable y a la altura necesaria. Zintzilikatzen diren objektuak modu egonkorrean eta beharrezko altueran kokatzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Si ve algún objeto que le llama la atención, se dirige a é' alargando sus brazos, gateando o andando. Deigarri zaion objekturen bat ikusten badu, haurra harengana joaten da, besoak luzatuta, lau hankan edo oinez.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Que el niño aprenda métodos para buscar objetos, en la mesa y suelo, de forma sistemática, de manera que esté seguro de no haber dejado ninguna par te de la superficie sin explorar. Haurrak mahaian eta lurrean objektuak sistematikoki bilatzeko metodoak ikasi behar ditu, gainazalaren atalik miatu gabe utzi ez duela ziur egoteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

(Empezar por objetos motivantes y de buena base) (objektu motibagarriak eta oinarri sendokoak erabili hasieran).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Con él empieza la posibilidad de proceder a una representación interna tanto de sí mismo como de objetos no presentes en el espacio circundante. Horren bidez, umeak bere baitan irudika dezake bere burua edo inguruan ez dauden objektuak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Todo tipo de muñecos y animales de trapo de tacto suave y sonoros, objetos de goma o plástico para jugar en el agua, espejos (especiales para pequeños), juegos de encajar muy sencillos, grandes y de colores. Mota guztietako eta ukitze leuneko panpinak eta animaliak, soinua dutenak, uretan jolasteko gomazko edo plastikozko objektuak, ispiluak (txikientzako bereziak), oso sinpleak diren ahokatzeko jostailuak, handiak eta koloretakoak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Será durante este período, en que el bebé no puede dominar todavía las manos para llegar a alcanzar las cosas, que dedicará parte de su tiempo a la observación y a la escucha de estos atractivos objetos. Aldi honetan, haurtxoak ezin ditu oraindik eskuak erabili gauzak hartzeko, eta luzaroan egongo da objektu erakargarri horiei begira eta adi.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así, durante el estadio sensorio-motor (de 0-2 años) los juegos se centran en la acción, en los movimientos, en la manipulación, la experimentación y la observación de objetos y personas, se trata de «un juego de ejercicio» que consiste en repetir por simple placer actividades adquiridas. Horrela, etapa sentsoriomotorrean (0-2 urte) gauzak egitea, mugitzea, erabiltzea, esperimentatzea eta objektuak eta pertsonak aztertzea da jolasa; “ariketa-jolasa” da, ikasitako jarduerak plazer hutsagatik errepikatzea, alegia.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (8)
Una herida perforante es la causada por la introducción de algún objeto en el cuerpo. Zauri zulatzailea da objektu bat gorputzean sartzeak eragindakoa.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Ante cualquier herida perforante siempre se debe actuar pensando en la posibilidad de que si quitamos el objeto que ha provocado la lesión podemos causar un daño peor. Edozein zauri zulatzaileren aurrean, lesioa eragin duen objektua kentzen badugu, kalte are okerragoa eragin dezakegula pentsatuz jokatu behar dugu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si se inflama la zona, estos objetos pueden traer graves consecuencias. Eremua hanpatzen bada, objektu horiek ondorio larriak eragin ditzakete.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Esta maniobra consiste en presionar fuertemente la parte inferior del tórax con el objeto de comprimir fuertemente los pulmones desde su base y conseguir que los pulmones del accidentado expulsen el objeto que obstruye las vías respiratorias. Maniobra honetan, toraxaren beheko aldea indartsu presionatzen da, birikek, oinarrian bortizki konprimituta, arnasbideak oztopatzen dituen objektua kanpora dezaten.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Si respira, se debe facilitar la respiración y quitar posibles objetos de la boca, como chicles, etc. Arnasa hartzen badu, arnas hartzeko erraztasunak eman behar zaizkio eta ahoan izan ditzakeen objektuak (txikleak, etab.) kendu.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

En esta zona se producen resbalamientos, caída de objetos y atrapamientos. Eremu honetan, labaindurak, objektuen erorketak eta harrapaketak gertatzen dira.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

resbalamientos, al pisar objetos o diversos productos que pueda haber en el taller, como tornillos, disolventes, grasas, combustibles, etc.; atrapamientos, al ser pisados por un coche o por el elevador; caídas de objetos desde cierta altura como, por ejemplo, herramientas o piezas desde el elevador. lantegian egon daitezkeen objektuak edo produktuak (torlojuak, disolbatzaileak, koipeak, erregaiak, etab.) zapalduta labaintzea; auto batek edo jasogailuak zapalduta harrapatuta geratzea; altuera batetik objektuak erortzea, hala nola jasogailutik tresnak edo piezak.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Por la caída de objetos: Objektuak erortzea:

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (66)
Como podemos ver el mismo método del objeto movimiento actúa de dos formas diferentes dependiendo del objeto que le pasamos como parámetro. Ikus dezakegunez, objektuaren metodo berak bi modutan jokatzen du, parametrotzat igarotzen diogun objektuaren arabera.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Si creamos un objeto de la clase SubClaseA este heredará todos los métodos de la clase ClaseA, por lo tanto el siguiente código es válido: AAzpiKlasea klasearen objektu bat sortzen badugu, Aklasea klasearen metodo guztiak heredatuko ditu; beraz, ondoko kode hau baliozkoa da:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como podemos observar aunque declaremos un objeto de la clase SubClaseA, al ser una clase extendida de ClaseA podemos hacer uso de todos los métodos y atributos definidos en ClaseA como si estuvieran contenidos en SubClaseA. Ikus dezakegunez, AazpiKlasea klasearen objektu bat deklaratzen badugu ere, Aklasearen klase zabaldu bat izanik, Aklasean definitutako metodo eta atributu guztiak AAzpiKlasean jasota baleude bezala erabil ditzakegu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como se ha comentado anteriormente aunque declaremos B no afecta a la definición de A, y si creamos un objeto de la superclase A esté mantendrá sus valores originales. Lehenago esan dugunez, nahiz eta B deklaratu, ez du Aren definizioan eraginik, eta A superklaseko objektu bat sortzen badugu, bere jatorrizko balioei eutsiko die.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Solo sobrescribiremos los valores y funcionalidad de A cuando creemos un objeto de la clase B. Aren balioak eta funtzionalitatea gainidatziko ditugu B klasearen objektu bat sortzen dugunean soilik.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Como resultado de este código vemos que el constructor es llamado cada vez que se crea el objeto, y vemos que los objetos son únicos aunque sean instancias de la misma clase, el resultado es el siguiente: Kode horren emaitza gisa, objektua sortzen den bakoitzean egileari deitzen zaiola ikusten dugu, eta objektuak bakarrak direla nahiz eta klase beraren instantziak izan; emaitza ondoko hau da:

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En la programación OO los objetos son únicos y son instancias a una clase determinada. OO programazioan, objektuak bakarrak dira eta klase jakin baten instantziak dira.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

En principio se define la clase con los atributos y métodos correspondientes y luego se crea el objeto que esta basado en una determinada clase (esto se conoce como instancia). Printzipioz, klasea bere atributu eta metodoekin definitzen da, eta gero, klase jakin batean oinarritzen den objektua sortzen da (instantzia gisa ezagutzen da).

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

asignación de valores a determinados atributos, crear nuevos objetos necesarios para el correcto funcionamiento de el objeto, etc. atributu jakin batzuei balioak esleitzea, objektuak ongi funtziona dezan beharrezkoak diren objektuak sortzea, etab.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

A pesar de que nosotros podemos llamar a el constructor, su principal propósito es ser llamado automáticamente cuando un objeto es creado. Egileari guk dei badiezaiokegu ere, haren funtzio nagusia da objektu bat sortzen denean automatikoki deitzea.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (43)
La contracción o relajación provoca un cambio en la postura del cristalino que posibilita el enfocar objetos más o menos alejados. Uzkurdurak edo lasaitzeak kristalinoaren jarrera aldatzen du, eta, horri esker, urruneko objektuak foka ditzake.

Materiala: Elektroestetika

Generalmente los estímulos del Sistema Nervioso Simpático permiten relajar los músculos y, con el/o, enfocar objetos más alejados. Nerbio-sistema sinpatikoko estimuluek muskuluak lasaitzen dituzte eskuarki, eta, beraz, urrunagoko objektuak fokatu.

Materiala: Elektroestetika

La visibilidad de enfocar los objetos más o menos cercanos en función de la capacidad del cristalino para adoptar formas distintas se l/ama acomodación; este proceso se reduce considerablemente con la edad debido a la pérdida de elasticidad del cristalino, dando lugar a una alteración muy corriente: Kristalinoak egituraz aldatzeko duen gaitasunaren arabera hurbileko edo urruneko objektuak fokatuz ikusteariegokitzeaesaten zaio. Prozesu hori nabarmen murrizten da adinaren poderioz, kristalinoak elastikotasuna galtzen baitu, eta oso asaldura ohikoa izaten da:

Materiala: Elektroestetika

? Despojarse de joyas y otros objetos metálicos o plásticos, puesto que quemarían en contacto con la piel al calentarse. ? Kendu bitxiak eta bestelako objektu metalikoak edo plastikozkoak, berotzean larruazala ukitzean erretzen dute eta.

Materiala: Elektroestetika

Cuando un pigmento refleja toda la luz blanca que le ilumina, vemos blanco el objeto recubierto por este pigmento. Pigmentu batek hura argitzen duen argi zuri guztia islatzen badu, pigmentu horrek estaltzen duen objektua zuri ikusiko dugu.

Materiala: Elektroestetika

Si un pigmento absorbe toda la luz blanca sin devolver al ojo ninguna radiación, vemos el objeto negro. Pigmentu batek argi zuri guztia xurgatzen badu begiari erradiaziorik itzuli gabe, objektua beltza ikusiko dugu.

Materiala: Elektroestetika

El color es el elemento sugestivo e indispensable que presenta la naturaleza y los objetos creados por el hombre y da la imagen completa de la realidad. Gizakiak sortutako objektuek eta naturak ematen duten elementu iradokitzailea eta nahitaezkoa da kolorea, eta errealitatearen irudi osoa ematen du.

Materiala: Elektroestetika

Un objeto, iluminado siempre con una fuente de luz de igual intensidad e idéntico nivel de dispersión y temperatura de color, ofrece aspectos radicalmente distintos en función del punto desde el que se dirige la luz. Beti intentsitate bereko argi-iturri batez eta barreiatze-maila eta kolore-tenperatura berdinarekin argiztatzen den objektuaren itxura erabat aldatzen da argi-puntuaren arabera.

Materiala: Elektroestetika

c) El color es una propiedad o característica de los objetos. c) Kolorea objektuen propietatea edo ezaugarria da.

Materiala: Elektroestetika

Citaré sólo como ejemplo, que cuando se coloca un objeto de color verde intenso sobre una base de color neutra, por ejemplo un gris, el borde del objeto en cuestión adquiere un tipo de brillo difuso, de color opuesto al color aplicado. Adibide bakar bat jarriko dut: berde biziko objektu bat kolore neutroko oinarri baten gainean jartzen denean (grisaren gainean, esaterako), objektuaren ertzak distira lausoa hartzen du, emandako kolorearen kontrako kolorekoa.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (91)
Se produce una deformación plástica en la Estructura Soporte que, unido a la flexibilidad de la Red, produce un efecto bolsa, recogiendo a la persona u objeto que cae dentro, amortiguando la caída y quedando totalmente retenido, sin posibilidad de salir despedido ni colisionar con ningún elemento del conjunto metálico o de la propia edificación. Egitura euslean deformazio plastiko bat gertatzen da, eta horrek, sarearen malgutasunarekin batera, poltsa-efektua sortzen du, zeinak sarera erortzen den pertsona edo objektua jaso eta talka arintzen duen. Gainera, poltsak ez dio pertsona edo objektuari kanpora irteten uzten, eta beraz, ez dago arriskurik metalezko egiturako edo eraikuntzako elementuren batekin talka egiteko.

Materiala: Irudia

Debido a su flexibilidad, las Redes reaccionan formando una bolsa alrededor de la persona u objeto que cae dentro de ellas, amortiguando la caída. Beren malgutasuna dela eta, sareek poltsa bat eratzen dute eroritako pertsona edo objektuaren inguruan, eta talka arintzen dute.

Materiala: Irudia

Cuando se enfoca el objetivo sobre un objeto determinado, la profundidad de campo es el espacio que queda enfocado entre dos extremos. Objektiboa objektu jakin batean fokatzen denean bi muturren artean fokaturik gelditzen den espazioa da eremu-sakonera.

Materiala: Irudia

La cámara nos muestra un objeto, un aspecto del mismo o un detalle de una persona o animal. Objektu bat, objektuaren alderdi bat edo pertsona edo animalia baten xehetasun bat erakusten digu kamerak.

Materiala: Irudia

En el cine primitivo se suponía que el primer plano representaba objetos vistos con una lupa o a través de un telescopio, pero poco a poco, los cineastas de los años veinte fueron organizando el valor expresivo del primer plano dentro de la gramática audiovisual. Hasierako zineman, lehen planoak lupa edo teleskopio batekin ikusitako objektuak irudikatzen zituela suposatzen zen, baina pixkanaka lehen planoaren adierazpen-balioa ikus-entzunezko gramatikaren baitan antolatzen hasi ziren hogeiko hamarkadako zinemagileak.

Materiala: Irudia

Hay que prestar atención a estos movimientos: los objetos que vienen desde lejos y se acercan hacia la cámara, o el movimiento de una persona que atraviesa la pantalla de un lado a otro, tienen una carga expresiva diferente, según como se realicen. Mugimendu hauei erreparatu behar diegu: urrutitik datozen eta kamerara hurbiltzen diren objektuen mugimenduei edo pantaila alde batetik bestera zeharkatzen duen pertsonaren mugimenduei. Adierazkortasun-karga handia dute, mugimenduok egiteko moduaren arabera.

Materiala: Irudia

Dentro del plano también existe un movimiento interno de las cosas y personas que aparecen. Planoaren barruan agertzen diren objektuen eta pertsonen barne-mugimenduak ere badaude.

Materiala: Irudia

Un objeto parado sometido a una fuerza, vence la resistencia al movimiento y se mueve en el sentido de la fuerza que le golpea. Mugitzearen kontrako erresistentzia gainditu eta hari eragiten dion indarraren noranzkoan mugitzen da geldirik eta indar baten eraginpean dagoen objektua.

Materiala: Irudia

Así, el tamaño de los objetos varía según una escala de tamaños, en la que los objetos, cuanto más lejos se representan, menor tamaño tienen en la animación, y viceversa. Hala, tamaina-eskala baten arabera aldatzen da objektuen tamaina, eta, objektuak zenbat eta urrutiago irudikatu, orduan eta txikiagoak izango dira animazioan, eta alderantziz.

Materiala: Irudia

Se puede observar el grado de descamación mediante el raspado cuidadoso con la punta de una espátula o un objeto romo. Ezkatatzea zenbaterainokoa den ikusteko, espatularen edo objektu kamutsaren punta erabiliz, larruazala kontuz arraspatu behar da.

Materiala: Irudia

Instalatze eta mantentze lanak (7)
La caída de objetos pesados como consecuencia del riesgo anterior. Aurreko arriskuaren ondorioz objektu astunak erortzea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Golpes por cables u objetos. Kableekin edo objektuekin kolpeak ematea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

De esta forma, fijando el gancho del aparato en un punto inmóvil y el gancho del cable al objeto que se pretendo desplazar o elevar, etc. al mover la palanca y una vez tensado el cable, el objeto comenzará a desplazarse a impulsos (unos centímetros) según cada movimiento realizado con la palanca. Hartara, gailuaren kakoa puntu mugiezin batean jarrita eta kablearen kakoa desplazatu edo altxatu nahi den objektuan finkatuta, palanka mugitu eta kablea tenkatutakoan objektua bulkadaka mugitzen hasiko da (zentimetro batzuk), palankarekin egindako mugimenduen arabera.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Se prohibirá arrancar con la grúa objetos fijos. Debekatuta dago garabiarekin objektu finkoak erauztea.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

No deben arrancarse con la grúa objetos adheridos al suelo. Garabiarekin ez dira erauzi behar zorura itsatsitako objektuak.

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Golpes, choques o atrapamientos del operario o de la propia plataforma contra objetos fijos o móviles Kolpeak, talkak edo langilea nahiz plataforma bera harrapatzea objektu finko edo mugigarrien aurka

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Caída de objetos almacenados Biltegiratutako objektuak erortzea

Materiala: Laneko osasunari eta segurtasunari buruzko legeria

Ostalaritza eta turismoa (45)
La reciente aparición del tesoro de la tumba del Señor de Sipán todavía desconocido para el gran público es comparable por su relevancia histórica y objetos preciosos al hallazgo del tesoro de Tutankhamón. Sipáneko jaunaren hilobiko altxorra berriki aurkitu da, eta oraindik ez da oso ezaguna, baina, garrantzi historikoari eta objektu preziatuei dagokienez, Tutankamonen altxorraren aurkikuntzarekin pareka daiteke.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Esta paleta, únicamente disponible en el editor de páginas de esquemas, consta de herramientas para seleccionar, mover, capturar, dibujar y editar todos los objetos necesarios en la edición de esquemáticos. Paleta eskema-orrialdeko editorean soilik dago eskuragarri eta tresnak ditu eskematikoen edizioan beharrezkoak diren objektu guztiak aukeratzeko, mugitzeko, atzemateko, marrazteko eta editatzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Corta el objeto seleccionado y lo coloca en el portapapeles. Aukeratutako objektua ebaki eta arbelean ipintzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Copia el objeto seleccionado en el porta-papeles. Aukeratutako objektua arbelean kopiatzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Comandos para colocar objetos en la página del esquema. Eskema-orrialdean objektuak ipintzeko komandoak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Selecciona todos los objetos (componentes, símbolos, conexiones, texto, etc.) presentes en la página activa. Aktibo dagoen orrialdeko objektu guztiak aukeratzen ditu (osagaiak, sinboloak, konexioak, testua eta abar).

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gira 90º en sentido antihorario los objetos seleccionados en la página. Orrialde honetan aukeratuta objektuei 90ºko bira ematen die erlojuaren aurkako noranzkoan.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Búsqueda de cualquier objeto o elemento en la página actual. Orrialde honetan edozein objektu edo elementu bilatzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Copia los objetos seleccionados de la página actual en el portapapeles. Orrialde honetatik aukeratutako objektuak kopiatzen ditu arbelean.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

19) Podemos unir eléctricamente componentes con hilos, buses o etiquetas y, aunque no es lo más habitual, valiéndonos de otros objetos -puertos y conectores de fuera de página- siempre y cuando compartan el mismo nombre. 19) Elektrikoki elkar ditzakegu hariak, busak edo etiketak dituzten osagaiak, eta ohikoena ez den arren, beste objektu batzuk erabiliz (atakak eta orrialdearen kanpoko konektoreak), betiere izen berbera badute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (2)
tanto, no confeccionaremos utillajes ni plantillas, a no ser que fuera imprescindible, pues elevaría mucho el coste del objeto. Hortaz, ezinbestekoa ez bada behinik behin, ez da beharrezkoa tresneria edo txantiloiak prestatzea, objektuaren kostua asko handitzen baita bestela.

Materiala: Egurraren teknologia

En general el dibujo (principalmente el profesional) no es siempre un fin, sino que sirve de guía para la reproducción de los objetos dibujados. Oro har, marrazketa (bereziki, profesionala) ez da helburua bera. Aitzitik, marrazten ditugun objektuak irudikatzeko gidari modukoa da marrazketa,

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (83)
El reconocimiento de su madre, el descubrimiento de las cualidades de un objeto, la resolución de un problema planteado por la acción, implican al sujeto tanto en su sensorialidad como en su afectividad. Ama ezagutzeak, objektu baten ezaugarriak bereizteak, ekintzaren ondoriozko arazo bat konpontzeak eragina dute subjektuarengan, bai sentsorialtasunari dagokionez, bai afektibitateari dagokionez.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

La alternancia entre presencia y ausencia es condición para que se configure la representación mental del objeto real. Egotearen eta ez egotearen arteko txandaketa ezinbestekoa da benetako objektuaren irudikapen mentala konfiguratzeko.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Las actividades de manipulación y exploración asociadas a la actividad motriz, conducen a una especie de “lógica de la acción” que implica poner en relación y correspondencia los diferentes objetos en el espacio, ajustando los esquemas motores, los de acción y los de manipulación, a las posibilidades concretas del entorno. Mugimendu-jarduerarekin lotutako manipulazio- eta esplorazio-jarduerek halako"ekintza-logika"bat bideratzen dute, objektuak espazioan erlazionatzea dakarrena, eskema motorrak, ekintzakoak eta manipulaziokoak inguruneko aukera zehatzetara doituz.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Entendemos por manipulación todo movimiento realizado con las manos sobre un objeto, durante el cual el bebé permanece atento. Manipulaziotzat jotzen dugu haurtxoa adi dagoela eskuekin objektu batean egiten duen mugimendu oro.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Los problemas que se le presentan al sujeto en su accionar, se resuelven gracias a la intuición de las relaciones espaciales que existen entre los diferentes objetos. Subjektuari bere ekintzetan sortzen zaizkion arazoak objektuen artean dauden espazio-erlazioen intuizioari esker konpontzen dira.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

• Noción de objeto permanente Objektu iraunkorraren nozioa

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

EL OBJETO PERMANENTE Y ANGUSTIA DEL OCTAVO Mes ZORTZIGARREN HILABETEKO OBJEKTU IRAUNKORRA ETA LARRITASUNA

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Puede observarse a través de juegos realizados por el propio niño, como el de ocultar su rostro tras un objeto y reaparecer sonriente. Haurrak berak egiten dituen jokoen bidez ikusten da, adibidez, aurpegia objektu baten atzean ezkutatu eta barrez agertzen denean.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Representa la capacidad de darse cuenta de que los objetos siguen existiendo a pesar de no encontrarse dentro de su campo visual . Objektuak nahiz eta bere ikus-eremutik kanpo egon oraindik ere hor daudela ohartzeko gaitasunaerakusten du.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

La noción de objeto permanente y los desplazamientos de los objetos en el espacio, resultan indisociables de la estructura causal. Objektu iraunkorraren eta objektuen lekualdatzea espazioan ezin dira egitura kausaletik bereizi.

Materiala: Garapen kognitiboa eta motorra

Administrazioa eta kudeaketa (1)
Darle la máxima utilidad a los objetos sin la necesidad de destruirlos o deshacerse de ellos. Atera etekina objektuei, suntsitu edo desegin beharrik izan gabe.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Kimika (1)
El vidrio fundido antes de su enfriamiento se vierte en moldes o se prensa en matrices, obteniéndose así los objetos de vidrio moldeado: botellas, vasos, vidrio de ventana, etc. Beira urtua hoztu aurretik molde batzuetara isurtzen da, edo matrize batzuetan prentsatzen da. Hala, beira moldeatuko objektuak lortzen dira: botilak, edalontziak, leihoetako beira, etab.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
Es necesario utilizar cinturón de seguridad y no dejar objetos sueltos en la cabina. Segurtasun-uhala erabili behar da eta kabinan ezin da objektu askerik utzi.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (8)
Se pueden realizar talleres sobre reciclaje, transformando artículos encontrados en la playa en esculturas,collages, etc., jornadas de puertas abiertas de distintos departamentos en las que se muestran las actividades realizadas con relación al cuidado medioambiental y a la optimización de recursos. Birziklatzeari buruzko lantegiak egin daitezke, hondartzan aurkitutako objektuekin eskulturak,collageaketa abar eginez; eta jardunaldi irekiak ere egin daitezke sailek ingurumena zaintzeko eta baliabideak optimizatzeko egiten dituzten ekimenak erakusteko.

Materiala: Animazio turistikoa

Busca en páginas web sobre labores y reciclaje cómo reutilizar los restos de lo que usamos todos los días para realizar nuevos objetos y comparte tus resultados en clase con tus compañeros. Bilatu eskulanei eta birziklatzeari buruzko webguneetan nola berrerabili eguneroko bizitzako soberakinak objektu berriak egiteko, eta partekatu emaitzak ikasgelan zure kideekin.

Materiala: Animazio turistikoa

Inventar nuevas posibilidades o utilizar los objetos y materiales para darle nuevas utilidades son acciones que configuran vertientes de la creatividad. Aukera berriak asmatzea eta objektu eta materialei erabilera berriak ematea ere sormenaren aldaerak dira.

Materiala: Animazio turistikoa

lRevisará los objetos, materiales, espacios, locales, luces, etc., para sustituir lo que haya dejado de funcionar o se haya roto y disponer la limpieza, el orden, etc. lObjektuak, materialak, guneak, lokalak, argiak, etab. aztertuko ditu, ongi ez dabilena edo apurtu dena ordezkatzeko, garbitzeko prest uzteko, ordenatzeko...

Materiala: Animazio turistikoa

Define al menos 3 actividades o manualidades que pue- das realizar con material reciclado de productos del hotel como tapones, botellas de plástico y briks, envases de yogures, etc. Definitu hoteleko objektu birziklatuekin (tapoiak, plastikozko botilak eta brikak, jogurten ontziak, etab.) egin ditzakezun 3 jarduera, gutxienez.

Materiala: Animazio turistikoa

lTalleres con objetos cortantes, artículos de cristal, etc. lLantegiak objektu zorrotzekin, kristalezko objektuekin, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

La afectación de los costes indirectos es más difícil porque no existe un objeto con el que identificarlos; estos costes son, por ejemplo, la electricidad. Zeharkako kostuak identifikatzea zailagoa da, ez dagoelako horretarako objektu zehatzik; halako kostua da, adibidez, argindarra.

Materiala: Animazio turistikoa

Realiza un inventario de los artículos que sueles traer a clase. Egin ikasgelara ekarri ohi dituzun objektuen inbentario bat.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (6)
Mensaje:es el objeto de la comunicación, la información, opinión, datos o pensamiento. Mezua:komunikazioaren, informazioaren, iritziaren, datuen edo pentsamenduaren objektua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Son aquellas que no dependen de la percepción individual y cuyas cualidades son inequívocas y pueden ser medibles, como por ejemplo la talla de una persona o el peso de un objeto. Pertzepzio indibidualaren mende ez daudenak; haien ezaugarriak zalantzarik gabeak izan ohi dira eta neurgarriak izan litezke, hala nola pertsona baten garaiera edo objektu baten pisua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El tamaño es la dimensión o medida de un objeto. Neurria objektu baten dimentsioa edo tamaina da.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasado ese tiempo colocará un objeto, un hielo por ejemplo, encima de la lengua. Denbora hori igaro ostean, objektu bat ipiniko dio –izotz-koskor bat, adibidez– mihiaren gainean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasados cinco minutos, el asesor le quitará el objeto, entonces el cliente notará que la lengua se mueve sin peso y las palabras suenan más claras. Bost minutu igaro ostean, aholkulariak objektua kenduko dio; orduan bezeroak nabarituko du mihia pisurik gabe mugitzen dela eta hitzak argiago ateratzen direla.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Esta representa un objeto de la vida real, un sentimiento, una situación, a través de una figura que se mueve y a la que acompaña su propia voz. Hala, bizitza errealeko objektu bat irudikatzen du, sentimendu bat, egoera bat, guztia ere mugitzen den eta bere ahotsak laguntzen dion irudi baten bidez.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Fabrikazio mekanikoa (84)
Según Bermejo Herrero, M. (1995), es la «ciencia que tiene como objeto la representación sobre un plano de figuras y objetos del espacio; para lo cual, establece una serie de propiedades entre las formas del espacio (3D), y las formas planas (2D)». M. Bermejo Herreroren arabera (1995), «espazioko irudi eta objektuak plano batean adieraztea helburu duen zientzia da; horretarako, espazioko formen (3D) eta forma lauen (2D) arteko propietate batzuk ezartzen ditu».

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Una escala es la relación entre el tamaño de la representación de un objeto y el tamaño de dicho objeto en la realidad. Eskala bat zera da: objektu baten adierazpenaren tamainaren eta objektu horrek errealitatean duen tamainaren arteko erlazioa.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Hay escalas de reducción, cuando el primer número es menor que el segundo —por ejemplo, escala 1:2 (o 1/2), en la que el objeto es 2 veces mayor que su representación—, o escalas de aumento, cuando el primer número es superior al segundo —por ejemplo, escala 5:1 (o 5/1), en la que la representación del objeto es 5 veces mayor que su tamaño real—. Badaude txikitze-eskalak, lehen zenbakia bigarrena baino txikiagoa denean –adibidez, 1:2 (edo 1/2) eskala, objektua bere adierazpena baino 2 aldiz handiagoa denean–, edo handitze-eskalak, lehen zenbakia bigarrena baino handiagoa denean –adibidez, 5:1 (edo 5/1) eskala, objektuaren adierazpena bere benetako tamaina baino 5 aldiz handiagoa denean–.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Si se selecciona la escala 1:2, el objeto será el doble de tamaño que la representación o, lo que es lo mismo, la representación será la mitad del objeto. 1:2 eskala hautatzen bada, objektua adierazpena baino bi aldiz handiagoa izango da, edo, bestela esanda, adierazpena objektuaren erdia izango da.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Ahora se dispondrá de una representación reducida del objeto real, y todas las medidas que se tomen en dicha representación estarán modificadas por dicha escala. Orduan, objektu errealaren adierazpen txikitua izango dugu, eta adierazpen horretan hartzen diren neurri guztiak eskala horren arabera aldatuta egongo dira.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

De esta manera, si se manda fabricar un objeto, es imprescindible decir cuál es la escala que hay que aplicar, ya que, otra persona —que no conozca el motivo de dicho diseño— podría malinterpretar la fabricación de una pieza o componente del proyecto. Horrela, objektu bat fabrikatzeko agindua ematen bada, ezinbestekoa da aplikatu beharreko eskala zein den esatea; izan ere, beste pertsona batek –diseinu horren arrazoia ezagutzen ez duenak– gaizki interpreta lezake proiektuko pieza edo osagai baten fabrikazioa.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

En estas vistas, se usa una dirección de proyección distinta a las anteriores y se simboliza con una flecha indicando desde dónde se mira el objeto en alguna de las vistas ya croquizadas, aunque puede ser omitida en el caso de que la vista obtenida se ubique según la dirección desde la que se mira. Bista horietan, aurrekoez bestelako proiekzio-norabide bat erabiltzen da, eta gezi batekin sinbolizatzen, jada krokizatuta dauden bistetako batean objektuari nondik begiratzen zaion adieraziz. Hala ere, gezia ez da jarri beharrik baldin eta lortutako bista begiratzen den norabideari jarraituz kokatuta badago.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Se usa habitualmente cuando existen caras oblicuas en el objeto en cuestión, como el del ejemplo de la35. Normalean, kasuan kasuko objektuan aurpegi zeiharrak daudenean erabiltzen da, hala nola35. irudiko adibideko objektuan.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

Así, puede definirse un elemento o una parte del objeto que, con solo las vistas principales, no sería posible. Era horretan, objektuaren elementu bat edo zati bat defini daiteke, eta hori bista nagusiekin bakarrik ezinezkoa izango litzateke.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx

En algunas ocasiones, con una o dos vistas no es posible definir el objeto, haciéndose necesaria una vista más, pero puede que no sea necesario que esta vista adicional esté completa. Batzuetan, bista batekin edo birekin ezin izaten da objektua definitu, eta beste bista bat behar izaten da, baina gerta liteke beharrezkoa ez izatea bista gehigarri hori osorik egotea.

Materiala: Sistema mekatronikoen adierazpen grafikoa_LH_2022.tmx