Emaitzak: 59

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (4)
© Problemas práxicos de movimiento de labios, lengua y velo del paladar. Ezpaina, mihia eta ahosabai biguna mugitzeko arazo praktikoak izatea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Así se consigue que la base de la lengua se eleve y no obstruya la vía aérea superior, y se mantenga la boca abierta. Modu horretan, mihiaren oinarria goratzea, goiko airebidea ez buxatzeko, eta ahoari irekita eustea lortzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El niño saca la lengua y mueve la boca y la cabeza cuando tiene hambre, buscando su fuente de alimentación. Haurrak mihia ateratzen du eta ahoa nahiz burua mugitzen ditu gose denean, elikabidea bilatzen duelako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ante la mirada de niños suelo saludarles simpáticamente, o les saco la lengua (todo puede ser), o se ponen a llorar, o me responden divertidos, o giran la cabeza a otro lado... Haurrek begiratzen didatenean kaixo esaten diet irribarrez, edo mihia ateratzen diet (edozer egiten dut), eta haiek batzuetan negarrez hasten dira, beste batzuetan irribarrea itzultzen didate, edo burua beste aldera jiratzen dute…

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (2)
Seguidamente comprobar que las vías respiratorias están completamente libres y que la lengua no obstruye el paso del aire. Ondoren, egiaztatu arnasbideak erabat libre daudela, eta mihiak ez duela airearen iragana oztopatzen.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Observar la permeabilidad de las vías respiratorias y comprobar que la respiración no sea dificultada por la lengua u otros objetos, ya que esto podría provocar el atragantamiento del accidentado al introducir el aire. Ikusi arnasbideak iragazkorrak diren, eta egiaztatu arnasa ez duela oztopatzen mihiak edo beste objekturen batek; izan ere, horrek biktimari airea sartzean kontrako eztarritik sartzea eragin diezaioke.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (5)
Con un movimiento hacia atrás, la lengua empuja el bolo alimenticio hacia la faringe y, cuando llega a ésta, para evitar que el alimento pase a las vías respiratorias, se eleva el paladar y la acción coordinada de los músculos de su pared transporta el bolo alimenticio hasta la parte superior del esófago. Atzeranzko mugimenduaren bidez, mihiak faringera bultzatzen du elikadura-boloa eta, hara iristean, ahosabaia goratu egiten da, elikagaia ez dadin arnasbideetara igaro; hormako muskuluen ekintza koordinatuaren bidez, berriz, hestegorriaren goialderaino eramaten da elikadura-boloa.

Materiala: Elektroestetika

estructuras con formas prominentes, dispuestas en forma de V en la parte posterior de la lengua. forma irteneko egiturak, mihiaren atzealdean V forman jarriak.

Materiala: Elektroestetika

tienen formas redondeadas y se encuentran en la punta y los bordes de la lengua. forma biribilak dituzte eta mihiaren puntan eta ertzetan daude.

Materiala: Elektroestetika

son papilas de pequeño tamaño que cubren el dorso de la lengua y no poseen botones gustativos. papila txikiak dira. Mihiaren atzealdea estaltzen dute eta ez dute dastamen-botoirik.

Materiala: Elektroestetika

Es un hueso en forma de U que no se articula con ningún otro hueso, y se sitúa por debajo de la lengua. U formako hezurra da, eta ez da beste ezein hezurrekin artikulatzen; mihiaren behean dago.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (3)
En su vértice meridional, un estrecho pasaje marino salpicado de islotes separa Ibiza de Formentera , esta última se compone de dos plataformas levemente alzadas unidas por una lengua arenosa. Hegoaldeko erpinean, uhartetxoz osatutako itsas pasabide estu batek bereizten du Formenteratik. Azken hori zertxobait altxatutako eta mihi hondartsu batek lotutako bi plataformak osatzen dute.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

A continuación una lengua triangular donde se sitúa Gijón tiene su vértice en el Cabo Peñas. Jarraian, Gijón kokatuta dagoen mihi triangeluarra, erpina Peñas lurmuturrean duena.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Los síntomas se producen entre las 12 y 36 horas, y consisten en trastornos digestivos agudos, diarrea, dolor de cabeza, hinchazón de la lengua y sequedad de la boca, fatiga y parálisis muscular.La muerte se produce entre los 3 y 6 días por fallo respiratorio. Jan ondoren, 12 ordu igaro eta gero eta 36 ordu igaro aurretik agertzen dira sintomak; besteak beste, digestio-arazo handiak, beherakoa, buruko mina, mihiaren hantura eta ahoko lehortasuna, nekea eta giharretako paralisia. 3. egunetik 6. egunera bitartean hiltzen da gaixoa, arnasketa-arazoengatik.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (8)
Unión de espiga y caja con barbilla(fig. 367). Aho-zirika eta mihiz elkartzea(ikusi 367. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Para el ensamble al largo, la lengüeta va cortada al sesgo. Luzetara mihiztatzeko, zeharka moztu behar da mihia.

Materiala: Egurraren teknologia

B) Es una unión con sesgo y lengüeta, en que el ángulo va aplanado, para aplicar un listón saliente. B) zeharkako eta mihi bidezko elkarketa, angelu lautukoa, estrabe irten bat jartzeko.

Materiala: Egurraren teknologia

Ensamble de dos piezas en ángulo, con ranura y lengüeta redondeadas(fig. 381). Bi pieza angeluan eta mihi eta arteka biribilduz mihiztatzea(ikusi 381. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Unión de dos piezas con lengüeta y ranura Bi pieza mihiz eta artekaz elkartzea

Materiala: Egurraren teknologia

Ensamble de dos piezas en ángulo recto, con el corte a 45° y lengüeta postiza(fig. 375). Bi pieza angelu zuzenean, 45 graduko ebakiaz eta mihi eratxikiz mihiztatzea(ikusi 375. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Un ensamble más perfecto de peldaños es el que se hace a ranura y lengüeta (fig. 963-B). Arteka eta mihi bidezko mihiztadura, berriz, perfektuagoa da (ikusi 963.B irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Actualmente suelen hacerse los peldaños de dos piezas por lo menos, es decir: la huella y la contrahuella, las cuales van ensambladas a tope, o a ranura y lengüeta (fig. 963). Gaur egun, gutxienez bi pieza erabili ohi ditugu mailak egiteko, alegia, mailagaina eta kontramaila, eta topeka edo arteka eta mihi bidez mihiztatzen ditugu biak (ikusi 963. irudia).

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (5)
Otro tipo de lengüeta que podemos encontrar es aquella que tiene forma de cuña. Bada beste mihi mota bat, ziri-formakoa.

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Al apretarlo se introduce la lengüeta y por su inclinación se reduce la holgura entre la parte móvil y la fija de la guía (fig.29) . Estutzean, mihia sartu egiten da, eta, duen inklinazioagatik, murriztu egiten da gidariaren atal higikorraren eta finkoaren arteko lasaiera (29. irudia).

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Chavetas y lengüetas longitudinales………………………………………………………………..… Luzetarako txabetak eta mihiak………………………………………………………………..…

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Montaje de chavetas y lengüetas……………………………………………………………………… Txabetak eta mihiak muntatzea………………………………………………………………………

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Desmontaje de chavetas y lengüetas………………………………………………………….……… Txabetak eta mihiak desmuntatzea………………………………………………………………………

Materiala: Muntaia- eta mantentze-lan mekanikoak

Nekazaritza (1)
Entre el limbo y la vaina aparece un pequeño apéndice membranoso en forma de lengüeta llamado lígula. Linboaren eta zorroaren artean mihi itxurako mintzezko apendize bat agertzen da, ligula izenekoa.

Materiala: Nekazaritza

Elektrizitatea eta elektronika (11)
El grado de elevación lingual o altura de la lengua. Mihiaren igotze-maila edo mihiaren altura.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Punto de articulación o lugar donde se sitúa la lengua. Artikulazio-puntua edo non kokatzen den mihia.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Estos ejercicios son una especie de «gimnasia» en la que, por ejemplo, el paciente debe mover el cuello a derecha e izquierda, arriba y abajo, etc., abrir y cerrar la boca exageradamente, bostezar, colocar la lengua en una determinada posición, etc. Ariketa horiek «gimnasia» moduko bat dira, non, adibidez, pazienteak lepoa mugitu behar duen ezkerrera eta eskuinera, gora eta behera, eta abar, ahoa asko zabaldu eta itxi, aharrausiak egin, mihia posizio jakin batean kokatu eta abar.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Las causas pueden ser funcionales u orgánicas (malformaciones dentarias, lengua demasiado grande, etc.). Zergatiak funtzionalak edo organikoak izan daitezke (hortz-haginetako malformazioak, mihi handiegia eta abar).

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Afecta, principalmente, a las manos y los pies, aunque también a la cara, la mandíbula y los músculos de la lengua. Batez ere, eskuetan eta oinetan izaten dira, baina baita aurpegian, masailezurrean eta mihiko giharretan ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Se aprecia una articulación lenta e imprecisa en los labios y la lengua, que se traduce en una pérdida de precisión en la articulación de las consonantes y trae como consecuencia la distorsión de los diferentes fonemas o la elisión de sílabas. Artikulazioa motela eta zehaztasunik gabea da hala ezpainetan nola mihian; beraz, doitasuna galtzen da kontsonanteak ahoskatzeko orduan eta, horren ondorioz, fonemak distortsionatzea edo silaben elisioak gertatzen dira.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El deterioro neuronal tiene como consecuencia la afectación de la articulación del habla (disartria), pues hay una constante degeneración en la afectación de los músculos laríngeos intrínsecos y extrínsecos, y también de los labios, la lengua y el paladar. Neuronetako higaduraren ondorio gisa, pazientearen hizketarako artikulazioa kaltetua gertatzen da (disartria), degenerazioa etengabekoa baita laringe barruko eta kanpoko giharretan ez ezik, ezpainetan, mihian eta ahosabaian ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Estos órganos se localizan en la cavidad bucal que también ejerce de caja de resonancia y son los siguientes: los dientes, los labios, el paladar duro y blando, el velo del paladar y la lengua. Organo horiek erresonantzia-kaxaren funtzioa ere betetzen duen aho-barrunbean daude kokatuta eta honako hauek dira: hortz-haginak, ezpainak, ahosabai gogorra eta biguna, ahosabai-errezela eta mihia.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Haz un dibujo de una persona en el que se observen los pulmones, los bronquios, la tráquea, la laringe, la epiglotis, la faringe, el paladar, la cavidad nasal, la boca y la lengua. Egin ezazu pertsona baten marrazkia non ikusiko diren birikak, bronkioak, trakea, laringea, epiglotisa, faringea, ahosabaia, sudur-barrunbea, ahoa eta mihia.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Presenta escasa movilidad en miembros superiores pero dispone de movilidad en la cabeza y normalidad anatómica en labios, lengua y mejillas. Mugikortasun urria du goiko gorputz-adarretan baina burua mugitzen du eta normaltasun anatomikoa du ezpain, mihi eta masailetan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Fabrikazio mekanikoa (4)
Tornillos de ajuste: Además de las formas exteriores de la cabeza, podemos encontrar tornillos sin cabeza, es decir, con cavidades dentro de la espiga roscada (fig.68). Estutze-torlojuak. Aipatutako formez gain, bururik gabeko torlojuak ere badaude, eta hutsunea izaten dute mihi hariztatuan (68. irudia).

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Son limas que se emplean para trabajos especiales y usos muy específicos. No presentan mango debido a su reducido tamaño. En su lugar poseen una espiga cilíndrica del mismo material con que está fabricada la lima que sirve para empuñarlas. Este tipo de lima también se denominan “de aguja”, “de relojero” o “de cola de ratón”. Lan berezi eta espezifikoetarako erabiltzen dira. Oso txikiak direnez, ez dute kirtenik. Kirtenaren ordez, karrakaren material bereko mihi zilindriko bat dute, heltzeko balio duena. Karraka mota honi erlojugile-karraka eta satisats formako karraka ere esaten zaio.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Las dimensiones de este agujero serán semejantes a las de la espiga de la lima, ya que si el agujero es más grande entrará holgada y por lo tanto podrá salirse con facilidad durante el trabajo; si por el contrario el agujero queda muy escaso, la espiga entrará forzada, lo que podría hacer que el mango se rompiese. Zulo horren neurriak karrakaren mihiarenaren antzekoak izango dira. Izan ere, zuloa handiagoa bada, lasaiegi sartuko da, eta erraz atera daiteke lanean aritzean; zuloa txikiagoa bada, berriz, mihia behartuta sartuko da, eta kirtena apurtu daiteke.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Cuando se coloque el mango en la lima, asegurarse de que queda bien fijado, de lo contrario se podrían causar vibraciones innecesarias o incluso la espiga puede causar lesiones al operario. Kirtena karrakan jartzen denean, ziurtatu ondo finkatuta geratu dela, bestela bibrazioak sor daitezke, eta askatzen bada, mihiak lesioak eragin langileari.

Materiala: Mekanizazio, konformazio eta muntaia prozesuen gauzatzea

Komunikatzeko trebetasunak (10)
En este experimento aprenderás a prestar atención a tu lengua. Esperimentu honen bidez, mihiari arreta ipintzen ikasiko duzu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

• Paladar duro: es el punto de apoyo para la lengua. • Ahosabai gogorra: mihiari babes ematen dion puntua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Además es un punto de apoyo para la lengua en la producción de algún otro fonema. Horrez gain, mihiaren babes-puntua da beste fonemaren bat sortzean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La articulación requiere, por tanto, un movimiento de ascenso de la lengua: en las vocales la lengua adopta una postura, mientras que en las consonantes la lengua realiza un movimiento. Horrenbestez, artikulazioak mihia goratzeko mugimendu bat eskatzen du: bokaletan, mihiak postura bat hartzen du, eta kontsonanteetan, berriz, mihiak mugimendu bat egiten.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Tener una correcta dicción no es fácil, porque la lengua tiende a la rigidez. Ez da erraza dikzio zuzena izatea, mihiak zurruntasunerako joera baitu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El cliente seguirá hablando mientras mueve la lengua, las manos, etc., tratando de esforzarse porque el asesor le escuche mejor. Bezeroak hizketan jarraituko du, mihia, eskuak eta abar mugitzen dituen bitartean, eta saiatuko da aholkulariak hobeto entzun diezaion.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor puede practicar el siguiente ejercicio con el cliente: el cliente debe inspirar aire, bloquear el aire, colocar los dientes y labios en posición semiabierta, la lengua cerca de los dientes, y emitir ininterrumpidamente RRRRRRR... hasta agotarse el aire. Aholkulariak honako ariketa hau praktika dezake bezeroarekin: bezeroak airea hartu eta blokeatuko du, hortzak eta ezpainak erdiirekita ipini, mihia hortzetatik hurbil dela, eta RRRRRRR soinua esaten saiatu, harik eta airea amaitu arte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasado ese tiempo colocará un objeto, un hielo por ejemplo, encima de la lengua. Denbora hori igaro ostean, objektu bat ipiniko dio –izotz-koskor bat, adibidez– mihiaren gainean.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Pasados cinco minutos, el asesor le quitará el objeto, entonces el cliente notará que la lengua se mueve sin peso y las palabras suenan más claras. Bost minutu igaro ostean, aholkulariak objektua kenduko dio; orduan bezeroak nabarituko du mihia pisurik gabe mugitzen dela eta hitzak argiago ateratzen direla.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Emitiendo estos sonidos el cliente hará trabajar tanto a los labios como a la punta y a la parte posterior de la lengua. Soinu horiek emitituz, bezeroak ezpainak ez ezik mihiaren punta eta atzeko aldia ere landuko ditu.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak