Emaitzak: 15

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (1)
En las tareas de Montaje de los elementos de la red interior de usuario de las diferentes instalaciones que engloba la ICT marcar la fecha límite necesaria para que puedan entrar otros técnicos de la edificación como pueden ser carpinteros y pintores. TAKen barruan dauden instalazioetako barne-sareko erabiltzailearen elementuak muntatzeko eginkizunetan, markatu eraikuntzako beste zenbait teknikarikarotzak eta margolariak, esaterakoberanduenez zer egunetan sar daitezkeen.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Irudi pertsonala (2)
c) Los fotógrafos utilizan un modelo de color conocido como RGB y los pintores y maquilladores utilizamos el CMYK. c) Argazkilariek RGB kolore-eredua erabiltzen dute; makillatzaileok eta margolariek, berriz, CMYK kolore-eredua.

Materiala: Elektroestetika

Así pues, el verdadero color está en la luz pero nosotros los maquilladores, los pintores, y todos los artistas plásticos en general, no pintamos con la luz. Horrenbestez, egiazko kolorea argian dago, baina guk, makillatzaileok, margolariok eta oro har artista plastiko guztiok, ez dugu argiaren bidez margotzen.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (4)
Niépce no era un buen pintor y su idea era suplir el trazo de un dibujante por las imágenes proyectadas por la cámara oscura. Niépce ez zen oso margolari ona, eta marrazkilariaren trazuaren ordez kamera ilunak proiektaturiko irudiak erabiltzeko asmoa zuen.

Materiala: Irudia

Durante los años veinte se dio una revolución estética en el cartelismo, que dejó de ser una actividad de pintores para ser obra de los nuevos diseñadores gráficos, que eran técnicos de la forma y del color en la conjunción de textos e imágenes. Hogeiko hamarkadan iraultza estetikoa gertatu zen kartelgintzan. Margolarien jarduera izateari utzi, eta diseinatzaile grafiko berrien lana bilakatu zen; izan ere, testuak eta irudiak uztartzeko eginkizunean, formaren eta kolorearen teknikariak ziren diseinatzaile grafikoak.

Materiala: Irudia

El pintor francés Henri Tolulouse Lautrec (1864 -1901) realizó tan solo 30 carteles en un corto periodo creativo, pero su estilo ha marcado profundamente el cartelismo posterior, gracias a sus propuestas atrevidas y poco convencionales. Henri Toulouse Lautrec (1864 -1901) margolari frantziarrak 30 kartel baino ez zituen egin sorkuntza-aldi laburrean, baina haren estiloak sakon markatu du ondorengo kartelgintza, konbentzionalak ez diren proposamen ausartei esker.

Materiala: Irudia

El cuadro representa la realidad y se convierte en un objeto independiente elaborado por la pintora. Koadroak errealitatea irudikatzen du, eta margolariak eginiko objektu independente bihurtzen da.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (2)
El Castillo de Chantilly actual es una reconstrucción del siglo XIX sobre planos del arquitecto Honorato Daumet para Enrique d'Orléans, duque de Aumale (1822-1897), que instaló allí sus colecciones de pinturas con obras de Rafael, Da Vinci, Delacroix...; de dibujos y de libros antiguos. Chantilly jauregia, gaur egun, Honorato Daumet arkitektoak XIX. mendean Aumeleko duke Henrike Orléanskoari (1822-1897) egindako planoen gaineko berreraikuntza da. Han ezarri zituen hainbat margolari famaturen obrekin osatutako margolan-bildumak (Rafael, Da Vinci, Delacroix...), marrazkiak eta liburu zaharrak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Además de ser la ciudad natal del pintor Rembrandt, Leiden es una ciudad universitaria con un fuerte impulso vital. Rembrandt margolariaren jaioterria izateaz gain, bultzada handiko unibertsitate-hiria ere bada.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (3)
Los nuevos pintores de la Colección Thyssen Thyssen bildumaren margolari berriak

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El taller Nuevos Pintores de la Colección Thyssen, como su propio nombre indica, toma como núcleo temático de la actividad la exposición temporal de obras de la sede en Madrid de la colección ThyssenBornemisza que se puede ver durante este trimestre. "Thyssen bildumaren margolari berriak" tailerrak, izenak adierazten duenez, hiruhileko honetan Madrilgo egoitzan ikusgai dagoen Thyssen Bornemisza bildumako margolanen aldi baterako erakusketa du ardatz.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Los nuevos pintores de la Colección Thyssen. Thyssen bildumaren margolari berriak.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Algunos puestos requieren traje de chaqueta, y otros, uniformes específicos, especialmente por motivos de seguridad laboral y protección, como es el caso de médicos, pintores, químicos, personal de seguridad, etc. Hainbat postuk txaketa-trajea eskatzen dute, eta beste batzuek, berriz, uniforme jakinak, laneko segurtasun- eta babes-arrazoiak direla eta (hala nola medikuak, margolariak, kimikariak, segurtasun-langileak eta abar).

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak