Emaitzak: 6

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (6)
Kat. 31. - Tut beltzeko mantelina honen gainean, parpailazko hosto apaingarriak erantsi dira, urrezko hariz, xaflatxoz eta perlaz brodatuak, 1949. Cat. 31 - Sobre esta mantilla de tul negro se añaden ornamentos de follaje de encaje bordados con oro, lentejuelas y perlas, 1949.

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Erdi Aroaz geroztiko berriak daude aditzera ematen digutenak zein garrantzizkoa zen parpaila Espainian, nahiz eta ez zuten inoiz lortu, ezta "Espainiako puntuak" izenekoak ere, Frantziakoek, Italiakoek edo Herbehereetakoek lortutako balio artistikoa eta ekonomikoa. Errenazimentuan eta Barrokoan, parpailak protagonismo handia izan zuen modaren munduan, batez ere alkandoren lepoan eta eskumuturretan, garai hartako erretretatu guztietan ikusten denez. Hala ere, XVIII. mendean lortu zuen parpailak protagonismo handiena, emakumeen herriko soinekoetarako material kutunena bihurtu zenean, batez ere mantelinak espainiar jantzien osagai bertakoena bihurtu zirenean. Parpailazko mantelinak, lore apaingarriekin, nortasun ikur garbi gisa agertzen dira, esaterako, Goyaren erretratuko majen eta andreen kasuan, Erromantizismoko Espainiako margolari kostunbristenengan eta baita Getariko jostunaren adiskide zen Ignacio Zuloaga margolariaren lanetan ere. Desde la época medieval, hay noticias de la importancia que los encajes tenían en España, aunque nunca alcanzaron, ni siquiera los llamados ''Puntos de España", ni el valor artístico ni económico de los de Francia, Italia, o de los Países Bajos. En el Renacimiento y en el Barroco, el encaje alcanzó un gran protagonismo en el mundo de la moda debido en gran parte al uso de llevarlos en el cuello y puños de la camisa como podemos observar en todos los retratos de la época. Sin embargo, fue en el siglo XVIII cuando el encaje alcanzó el mayor protagonismo, al convertirse en el material preferido del vestido femenino popular, especialmente en las mantillas que se convirtieron en el elemento más castizo del atuendo español. Como un claro signo de identidad, las mantillas de encaje, decoradas con motivos florales, las muestran las majas y las señoras que retrato Goya, los pintores costumbristas de la España del Romanticismo e Ignacio Zuloaga, pintor y amigo del modisto de Getaria.

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Kat. 20. - Eraztun batek, mantelina edo estola batean jarria, mugitzeko askatasun osoa ematen dio koktelerako soineko hau daramanari. Cat. 20 - Un anillo, puesto en mantilla o estola, deja toda libertad de movimiento a la elegante vestida con este vestido de cóctel.

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Kat. 18. - Zenbaitetan "dantza soinekoa" deitua, koktelerako soineko honek bularraldeko drapea luzatzen duen hegal bat du, estola edo mantelina moduan janzteko, 1957. Parpailaren xehetasuna. Cat. 18 - Denominado en ocasiones "vestido de baile", este vestido de cóctel posee un faldón que prolonga el drapé del busto, para llevar como estola o como mantilla, 1957. Detalle del encaje.

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1945 Gerria estua eta besagainak laukiak. Lerro zuzena, jakak. Gaueko soineko estuak. Gaueko soinekoa, gona zabalarekin eta parpaila zuriarekin. Belusezko mantelina, parpailaduna, lepoko bihurtzen dena. 1945 Cintura ajustada, y hombros cuadrados. línea recta, chaquetas. Vestidos de noche tubular. Vestido de noche con falda ancha y encaje blanco. Mantilla de terciopelo y encaje que se transforma en pañoleta.

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31- Mantelina, 1949ko N, tul beltza eta parpaila inkrustatuko apaingarriak eta urrez brodatuak, xaflatxoak eta perlak. Eusko Jaurlaritzaren gordailua, Bricard andreak ekarria. CBM 41.2012, Getaria. (85. orr.) 31- Mantilla, I 1949, tul negro y ornamentos de encaje incrustado y bordados en oro, lentejuelas y perlas. Depósito del Gobierno Vasco, traída por la Mine. Bricard. CBM 41.2012. Getaria. (p. 85)

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