Emaitzak: 28

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
1930etik 1968ra bitartean, aldatu egin ziren parpailetako osagaiak. Hasierako marrazki txikietako vermiccelles ondoren, fabrikatzaileak, gerraren ondoren, XIX. mendeko lanetan inspiratu ziren, Chantilly-ko parpailetan bereziki. Apaingarri begetal bateko arrosa bakartu edo sortekin batera, margaritak, pentsamendu handiak eta gari galburuak ikusten dira; eta osagai exotikoak eransten zaizkie horiei, hala nola peonia eta koloretako irudizko loreak, ohikoak XVIII. mendean. Zenbait pieza fin "modaz" baliatzen dira, esaterako XVIII. mendean: sareak, lore bihotzak, asko aldatzen dira batzuetatik besteetara. Diseinu berezien artean aipatzekoak dira dantzari bikoteak, "petits marquis", XVIII. mendeko jantziez apainduak (49. or. il.). Dekoratu horien multzoa soro, hostotza edo girlanda moduan jartzen ziren tradizioz. Motiboak ugaltzea izan zen azken bi hamarraldietan parpailen bilakaera estilistikoaren ezaugarri nagusia. Balenciaga maisu bat da kolorearen artean eta gustukoen ditu "...tauromakiaren koloreak: hori urre-kolorea, gorri bizia eta liturgiaren morea, beltz soila, zuria eta marroia...", baina baita ere "... ezki-berdea, zuria, zuri hautsia, artile kolorea, karamelu-kolorea, kafesnea, sator-kolorea arrosa biziarekin askotan, berde azidoa edo Sevresko urdina". Are gehiago, Balenciagak oso modu berritzailean nahasten ditu koloreak -mostaza horia eta beltza, limoi horia eta arrosa bizia-, nabarmentasuna emanez multzoari, prentsaren arabera espainiar nabarmentasuna. Tonu eztiak ere badaude jostunaren paletan, hala nola gris ondua edo zilarreztatua, beige gorritua edo gaztaina-kolorea, eta kafe -koloretik txokolate-kolorera igarotzen da, argazkigintzak hain nekez erreproduzitu dezakeen moduan. Jostunak parpaila zeharka erabiltzen du soineko eta berokietan, zerrendatan eta baita motibo moztuekin ere, bai inkrustatuta bai aplikatuta. 1935etik 1949ra, Balenciagak, Belle-Epoque garaian bezala, parpailezko medailoiak eta girlandak jartzen ditu hondo argi batean (23. eta 49. or. il.). Garai horretan bertan, parpaila estuko bolanteak soineko estuen gainean jartzen ditu, horizontalean; efektu hori ehunen fabrikatzaileek ere imitatu zuten. Desde los años 1930 hasta 1968, los motivos de encaje evolucionan. Tras los vermicelles de pequeños dibujos del principio, los fabricantes se inspiran tras la guerra en los trabajos del siglo XIX, en particular en los encajes Chantilly. Junto a las rosas aisladas o en ramo de un decorado vegetal, se aprecian margaritas, grandes pensamientos y espigas de trigo: también se introducen ciertos motivos exóticos como la peonía y flores imaginarias de colores, habituales en el siglo XVIII. Algunas piezas refinadas se benefician de las "modas", como en el siglo XVIII: los motivos de redes, corazones de flores, difieren, unos de otros. Entre los diseños excepcionales, caben destacar las parejas de bailarines "'petits marquis" con trajes del siglo XVIII (il. p. 49). El conjunto de estos decorados se disponía tradicionalmente en forma de siembra, follaje o guirnaldas. La evolución estilística de los encajes se manifiesta a través del aumento de los motivos a lo largo de las dos últimas décadas. Balenciaga es un maestro en el arte del color y tiene preferencia por los colores "... de la tauromaquia: el amarillo dorado, el rojo escarlata y el morado de la liturgia, un negro austero, el blanco y el marrón..." pero también "...tonos verde tilo, blanco, blanco roto, crudo, caramelo, café con leche, topo a menudo subido de rosa intenso, verde ácido, o de azul de Sévres". Mejor incluso, Balenciaga los conmina de manera innovadora, como el amarillo mostaza y el negro, el amarillo limón y el rosa intenso, atribuyéndoles una teatralidad, que la prensa califica de española. Los tonos suaves, sin embargo, forman parte de su paleta como el gris ahumado o plateado, el beige rosado o incluso los castaños, variando del café al chocolate y que la fotografía reproduce con dificultad. El modisto utiliza el encaje al bies para sus vestidos y sus abrigos, en bandas o incluso con motivos recortados, ya sean incrustados, o bien aplicados. De 1935 a 1949, Balenciaga, como en la Belle-Epoque, aplica sobre fondo claro medallones y guirnaldas de encaje (il. p. 23 y 49). En la misma época, se disponen pequeños volantes de estrechos encajes horizontalmente sobre vestidos tubo, efecto a su vez imitado por los fabricantes de telas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Como sustitutivo de la sal se pueden utilizar condimentos tan saludables como el ajo, el limón, el perejil, la menta, la pimienta, el tomillo o el orégano. Gatzaren ordez ongarri osasuntsuak erabil daitezke, hala nola baratxuria, limoia, perrexila, menta, piperbeltza, ezkaia eta oreganoa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (23)
ciprés, menta, enebro, limón, lavanda, romero. altzifrea, menda, ipurua, limoia, izpilikua, erromeroa.

Materiala: Elektroestetika

principalmente los de hinojo, ciprés, menta y enebro; también están indicados los de geranio, limón, romero, man-darina y ajo. bereziki mihilu, altzifre, menda eta ipuruarenak; geranio, limoi, erromero, mandarina eta baratxuriarenak ere onak dira.

Materiala: Elektroestetika

Camomila, lavanda, geranio, melisa, enebro, ajo, hierba limonera, limón, naranja, bergamota, rosa, neroli. kamamila, izpilikua, geranioa, garraiska, ipurua, baratxuria, limoi-belarra, limoia, laranja, bergamota, arrosa, nerolia.

Materiala: Elektroestetika

Hinojo, limón, neroli, naranja, sándalo. mihilua, limoia, nerolia, laranja, sandaloa.

Materiala: Elektroestetika

Geranio, limón (blanqueante de piel y uñas), tomillo (desinfectante), enebro, menta (para estimular el crecimien-to de la uña). geranioa, limoia (larruazalerako eta azazkaletarako zuritzailea), ezkaia (desinfektatzailea), ipurua, menda (azazkalen hazkuntza bizkortzeko).

Materiala: Elektroestetika

Se utiliza para extraer los aceites esenciales de las materias primas deno-minadas "hespérides" por los perfumistas (naranja, limón, mandarina, etc.) situados en sus cortezas. Lurringileek “hesperide” izeneko lehengaietako (laranja, limoia, mandarina eta abar) olio esentzialak (azalean daudenak) erauzteko erabiltzen da.

Materiala: Elektroestetika

naranja, limón, pomelo, man-darina, bergamota, etc. laranja, limoia, pomeloa, mandarina, bergamota eta abar.

Materiala: Elektroestetika

los perfumistas denominan "hespérides" a los limones, mandarinas, naranjas, etc., que entran a formar parte de todas las aguas de colonia y de las aguas fres-cas. “hesperide” deitzen diete lurringileek kolonia eta ur freskoen osagai gisa erabiltzen diren limoiei, mandarinei, laranjei eta abarrei.

Materiala: Elektroestetika

arcilla con 2 gotas de esencia de hamamelis, 2 de geranio y 2 de limón. buztina, 2 tanta hamamelis, 2 tanta geranio eta 2 tanta limoi.

Materiala: Elektroestetika

Por su acción regeneradora pueden ser efectivas mascarillas de arcilla a las que se añadan sustancias apropiadas, como infusión de vid silvestre o esencia de hamamelis, geranio, limón o azahar. Birsortzailea denez, eraginkorrak izan daitezke zenbait substantzia egoki (basamahats-infusioa edo hamamelis, geranio, limoi edo laranjondo-lorearen esentzia) gehitu zaizkien buztinezko maskarak.

Materiala: Elektroestetika

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
Poseen gran dureza y mucho brillo; son lavables, resistentes al alcohol, limón, vinagre, etc. Oso gogorrak eta distiratsuak dira, garbitu egin daitezke eta alkoholaren, limoiaren, ozpinaren eta abarren kontrako erresistentzia dute.

Materiala: Egurraren teknologia

Kimika (1)
Refresco de naranja o limón, cola, etc. Freskagarria, laranja, limoia, kola...

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Ostalaritza eta turismoa (1)
Exprimir el limón. Zukutu limoia.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx