Emaitzak: 58

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Espainian hainbat joskintza etxe sortu ondoren (Getaria, 1895-1972 Javea, Espainia), 1936an Parisera aldatu zen, George V hiribideko 10. zenbakira. Parisen, hogeita hamar urtez baino gehiagoz, garai hartako modan eragina izan zuten ildoak ezarri zituen Balenciagak, eta maisutzat hartu zuten lankideek. Parisen azaldu zuen Balenciagak bere talentu guztia, bereziki 1960ko hamarraldian zehar, izan ere, mendebaldeko gizartea goitik behera aldatu zen eta beste modernotasun bat bilatzen zuen. Tras haber fundado varias casas de costura en España, Cristóbal Balenciaga (Getaria, 1895-1972 Jávea, España) se instala en París en 1936 en el número 10 de la avenida George V. En París, durante más de treinta años, Balenciaga lanza líneas que influencian la moda de la época, y es incluso considerado por sus colegas como el maestro de todos ellos. Es en París donde desarrolla por completo su talento, en particular durante el transcurso de los años 1960, momento en el que la sociedad occidental cambia profundamente y aspira a otra modernidad.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Eraikuntza eta obra zibilak (2)
Agradecimientos también a todos los peones y oficiales con quienes he trabajado y de quienes siempre he aprendido algo: Carlos del Moral, Félix, Giovanni, Norberto, Mariano Viñas, Jorge Ortega, Pablo Martínez, Abel, Fernando Arnáiz Calleja, Ciro de la peña, Río, Mari, Chacañín… Mila esker, orobat, lankide izan ditudan peoi nahiz ofizial guztiei, beti eduki baitut haiengandik zer ikasia: Carlos del Moral, Félix, Giovanni, Norberto, Mariano Viñas, Jorge Ortega, Pablo Martínez, Abel, Fernando Arnáiz Calleja, Ciro de la peña, Río, Mari, Chacañín… eskerrik asko guztioi.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Cualquier otro incumplimiento que suponga un daño grave para la salud del trabajador o de sus compañeros. Langilearen edo lankideen osasunari kalte larria egiten dion beste edozein arau-hauste.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Fabrikazio mekanikoa (5)
Avisar de cualquier anomalía a los superiores encargados y a los compañeros. Anomaliaren bat sumatuz gero, goragoko mailako arduradunei eta lankideei jakinarazi.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Siempre utilizar las gafas de seguridad cuando se trabaja con el cincel o buril y colocar una mampara para seguridad de los compañeros. Erabili beti segurtasun-betaurrekoak zizela edo berana erabili behar izanez gero, eta ipini holtz edo manpara bat, lankideen segurtasunerako.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Da la alarma y avisa al mayor número posible de compañeros. Alarma jo ezazu eta eman abisua ahalik eta lankide gehienei.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Son muy peligrosas las personas ajenas al proceso, que pueden distraer al operario incluso siendo compañeros de trabajo. Prozesuarekin ohituta ez dauden pertsonak oso arriskutsuak dira, langileei arreta galaraz baitiezaiekete, baita lankideak badira ere.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Siempre es adecuado cumplir estas normas, para evitarte peligros a ti y a tus compañeros. Arau horiek beti bete behar dira, zuk zeuk eta zure lankideek arrisku-egoerarik izan ez dezazuen.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Gizarte eta kultura zerbitzuak (1)
Hay consuelos, como que el director del área de bienestar social les dijera a mis compañeros: “Explotar a Pablo, que tiene mucha capacidad”. Aringarriak ere badaude, gizarte-ongizateko zuzendariak nire lankideei zera esatea adibidez, “esplota ezazue Pablo, gaitasun handia du eta”.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
En muchas ocasiones al bajar un vehículo del elevador se corre el riego de atrapar un pie a un cliente o a un compañero. Askotan, ibilgailu bat jasogailutik jaistean, bezero edo lankide bati oina harrapatzeko arriskua izaten da.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Irudi pertsonala (1)
Juani, otra de tus jóvenes compañeras, está pálida y extremadamente delgada. Jone, lankide gazte bat, zurbil eta oso argal dago.

Materiala: Elektroestetika

Ostalaritza eta turismoa (2)
Cooperantes. Borondatezko lankideak.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

En primer lugar, a nuestros amigos y compañeros Antonio Reyes Gómez, Elena Ortega García, Elena Yerpes Arenas, Borja Torres Villafaina, Marta Gómez Hernández, Tirma Alcaide Escribano, Concha Pérez Gálvez, María José Ruiz Rodríguez, Olga Méndez Ruiz y Juan Artacho Reboso, por las horas que dedicaron a revisar el libro y por las buenas ideas que nos sugirieron. Hasteko gure lagun eta lankide Antonio Reyes Gómez, Elena Ortega García, Elena Yerpes Arenas, Borja Torres Villafaina, Marta Gómez Hernández, Tirma Alcaide Escribano, Concha Pérez Gálvez, María José Ruiz Rodríguez, Olga Méndez Ruiz eta Juan Artacho Rebosori, liburua berrikusten eman zituzten orduengatik eta proposatu zizkiguten ideia onengatik.

Materiala: Turismo-merkatuen egitura

Administrazioa eta kudeaketa (11)
Unas veces será para recibir o transmitir órdenes, otras para preguntar o resolver dudas, negociar, etc. Nos comunicaremos con nuestros superiores, con los compañeros, con nuestros subordinados, con distintos colaboradores externos de la empresa y también con los clientes. Batzuetan aginduak jasotzeko edo transmititzeko izango da; beste batzuetan, zalantzak galdetu edo konpontzeko, negoziatzeko, eta abar. Gure gainekoekin, lankideekin, azpikoekin, enpresaren kanpoko kolaboratzaileekin eta, orobat, bezeroekin ere komunikatuko gara.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

consiste en el hostigamiento a una persona en su puesto de trabajo por parte de sus compañeros, subalternos o superiores, de forma sistemática y durante un tiempo prolongado. honela deritzo pertsona bati lanpostuan lankideek, azpikoek edo gainekoek eraso edo jazar egiteari, sistematikoki eta denbora luzez.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

A veces las relaciones informales, previas a la promoción, hacen de barrera a la hora de ejercer la suficiente autoridad en un puesto de categoría superior, de forma que sus actuales subordinados, antes compañeros, no le tomen realmente en serio. Zenbaitetan, sustapenaren aurretik sortutako harreman informalak oztopo izaten dira kategoria handiagoko postu batean behar adinako agintea baliatzeko. Ondorioz, gaur egun mendeko dituenak, lehen lankide zirenak, ez dute benetan hartzen.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Esta situación normalmente está producida por el desconocimiento de las tareas concretas del puesto, de los nuevos compañeros y de la organización general de la empresa. Normalean, postu berriko eginbeharrak, lankide berriak eta enpresaren antolaketa orokorra ez ezagutzeagatik sortzen da egoera hori.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Para completar el proceso de adaptación, en algunas empresas se encarga a un compañero del trabajador incorporado que le acompañe en los primeros momentos, presentándole al resto de compañeros, enseñándole las instalaciones y explicándole de manera un poco más informal tanto el funcionamiento de su puesto de trabajo como el funcionamiento global de la empresa. Egokitze-prozesua osatzeko, enpresa batzuetan, bertako langile bat izendatzen dute langile berriari hasierako uneetan lagundu diezaion; horrez gain, lankide berriak aurkezteaz, instalazioak erakusteaz, eta modu informalagoan lanpostuaren eta enpresaren funtzionamendua azaltzeaz arduratzen da, besteak beste.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

que los trabajadores la perciban como justa respecto al resto de empleados, independientemente del puesto que ocupen. langileek iritzi behar dute lansari-politika bidezkoa dela beste lankideekin alderatuta, edozein delarik ere betetzen duten postua.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

se trata de que el trabajador sea evaluado por sus superiores, subordinados y compañeros (en algunos casos hasta por clientes y proveedores). helburua da langilea haren nagusiek, mendekoek eta lankideek ebaluatzea (batzuetan, baita bezeroek eta hornitzaileek ere).

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Un compañero tuyo que acaba de llegar a este departamento tiene dudas sobre determinadas cuestiones, ayuda a tu compañero a resolver estas dudas. Sailera iritsi berri den lankide batek zalantzak ditu zenbait gauzari buruz. Lagundu lankideari zalantza horiek argitzen.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

a) Los compañeros me han comentado que, laboralmente, estoy en la «luna de miel». a) Lankideek esan didate lanari dagokionez «eztei-bidaia»n nagoela.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

No se realiza una evaluación comparativa de los progresos logrados para no generar tensión y desconcierto en los trabajadores que se sienten rezagados respecto a sus colegas. Ez da egiten lortutako aurrerapenen ebaluazio konparatiborik, beren lankideak baino atzerago daudela sentitzen duten langileengan tentsiorik eta nahasmenik ez sortzeko.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Elektrizitatea eta elektronika (5)
Las autoras no queremos finalizar esta presentación sin agradecer las aportaciones realizadas por el alumnado, que nos ha hecho evolucionar en metodologías cada vez más participativas, así como por las familias, las personas usuarias y diferentes profesionales e instituciones. Egileok ez genuke aurkezpen hau amaitu nahi ikasleek egindako ekarpenengatik eskerrak eman gabe, parte-hartze gero eta handiagoko metodologien bilakaeran aurrera egiten lagundu baitigute; eskerrak, orobat, familiei, erabiltzaileei eta lankide izan ditugun profesionalei eta erakundeei.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Reforzar los logros comunicativos de la persona contribuirá a mitigar su ansiedad y a motivar a su colaboración en los procesos comunicativos. Pertsonaren komunikazio-lorpenak indartzea lagungarri izango da haren estutasuna baretzeko eta komunikazio-prozesuetan lankide izatera motibatzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

El Programa de Comunicación Total-Habla Signada es un sistema de comunicación bimodal creado en 1980 por Benson Schaeffer y sus colaboradores. Erabateko komunikazioa-Hizketa zeinatua programa Benson Schaeffer-ek eta haren lankideek sortu zuten 1980an; komunikazio-sistema bimodala da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Le gusta el cine, especialmente las películas de acción, y jugar al dominó con Jesús, Miguel y Juan, sus compañeros de trabajo. Zinema gustatzen zaio, akzioko filmak batik bat, eta dominoan jokatzea Jesus, Migel eta Joan bere lankideekin.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Colaborando en el programa habilitador y rehabilitador en la evaluación e implementación del sistema. Gaitze- eta errehabilitazio-programan lankide izanez sistemaren ebaluazioan eta ezarpenean.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Animazio turistikoa (8)
En muchas ocasiones la animación nocturna continúa con la socialización del animador con los clientes; tomar unas copas y prolongar la velada hasta altas horas repercutirá en que a la mañana siguiente el animador no esté en un estado óptimo y esto a su vez incidirá en retardo y desgana en la ejecución de sus tareas, que será detectado por clientes, compañeros y superiores. Askotan, gaueko animazioaren ondoren, animatzaileak bezeroekin sozializatzen jarraitzen du: zerbait edan eta ordu txikietara arte luzatuz gero, hurrengo goizean animatzailea ez da egongo egoera onenean; horrek atzerapena eta gogo-falta eragin diezaioke bere lanetan, eta bezero, lankide eta nagusiek nabaritu egingo dute.

Materiala: Animazio turistikoa

lUna vez finalizadas las actividades, realizará un control de calidad corrigiendo errores, comprobando lo que ha ido bien y lo que puede mejorar, preguntará a los participantes y a los compañeros del hotel para captar las sugerencias y mejorar lo que sea posible. lJarduerak bukatutakoan, kalitate-kontrol bat egingo du: akatsak konpondu, ondo joan dena egiaztatu eta zer hobetu daitekeen ikusi, eta partaideei eta hoteleko lankideei galdetu, iradokizunak jasotzeko eta ahal dena hobetzeko.

Materiala: Animazio turistikoa

Buscan piececitas teatrales fáciles y cortas, normalmente con poco texto y mucha mímica o canciones que estén al alcance de los clientes o las ejecutan ellos mismos o con la ayuda de otros componentes del personal del hotel. Antzezlan erraz eta laburrak bilatzen dituzte, testu gutxi eta mimika askokoak; bezeroentzako moduko abestiak ere bilatzen dituzte, edota animatzaileek berek jotzen dituzte, hoteleko beste lankide batzuen laguntzarekin.

Materiala: Animazio turistikoa

Realiza todas las actividades de un animador turístico bajo la supervisión de sus compañeros y jefe inmediato y obtiene más autonomía y responsabilidades según va adquiriendo experiencia. Animatzaile turistiko baten jarduera guztiak egiten ditu lankideek gainbegiratzen dutela, eta autonomia eta ardurak bereganatuz joaten da esperientzia hartu ahala.

Materiala: Animazio turistikoa

Imagínate que estás trabajando en un departamento de animación y uno de tus compañeros, de forma repetida, deja el material descolocado, sucio, no registra la necesidad de cambio o apunta productos que no hacen falta, lo que re- Imajinatu animazio-sailean ari zarela lanean, eta lankide batek behin baino gehiagotan uzten duela materiala lekuz kanpo eta zikin, ez duela idatziz jasotzen aldatu beharra dagoela, edota behar ez diren produktuak idazten dituela;

Materiala: Animazio turistikoa

¿Qué acciones llevarías a cabo para que este compañero realizara bien su trabajo? Zer egingo zenuke lankide horrek lana ongi egin dezan?

Materiala: Animazio turistikoa

La integración del personal es algo que en este sector muchas veces se deja de lado, bien por considerar que vendrá como algo natural por la mera interacción del nuevo miembro con el resto de la plantilla o bien porque sencillamente no se estima necesario. Askotan, langileen integrazioa alde batera uzten da sektore honetan, pentsatzen delako lankide berria gainerako langileekin interakzioan aritzean berez etorriko dela, edo ez delako jotzen beharrezkotzat.

Materiala: Animazio turistikoa

El retraso es una falta de respeto para con los huéspedes que han llegado a su hora, pero además comenzar una actividad que requiera un tiempo para ser cumplimentada supone estar robando tiempo a otros compañeros o clientes que hayan reservado el uso de esas instalaciones o limitando el tiempo de mantenimiento para limpiar y revisarlas. Atzerapena errespetu-falta bat da garaiz iritsi diren ostalarientzat, eta, gainera, denbora jakin bat eskatzen duen jarduera bat berandu hasten bada, denbora kenduko diegu beste lankideei edo instalazioak erreserbatu dituzten bezeroei, edota instalazio horiek garbitu eta ikuskatzeko denbora mugatuko dugu.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
En qué colaboradores me apoyo y porqué derivo este trabajo. Zer lankidek eskainiko didate babesa, eta zergatik deribatzen dut lan hau.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Analiza las habilidades comunicativas de un familiar o de un compañero fijándote en los siguientes ítems. Aztertu senitarteko edo lankide baten komunikatzeko trebetasunak, honako elementu hauei erreparatuta.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Diseñar la estructura de la gestión del proceso de revisión, incluyendo colaboradores especialistas. Berrikuspen-prozesuaren kudeaketa-egitura diseinatzea, lankide espezialistak barnean hartuta.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor debe responsabilizarse de la calidad y eficiencia de los servicios profesionales de colaboradores. Aholkularia izango da lankideen zerbitzu profesionalen kalitatearen eta efizientziaren erantzule.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Documento de protección de datos del cliente y entre colaboradores. Bezeroaren eta lankideen arteko datuak babesteko dokumentua.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Las empresas saben que sus trabajadores son los mejores embajadores de su compañía y que si estos están conformes con su propia imagen, serán capaces de transmitir una seguridad que se traducirá en una mejora de las relaciones interpersonales con clientes, compañeros, proveedores o jefes, proyectando confianza, respeto, profesionalidad y credibilidad. Enpresek badakite langileak direla konpainiako enbaxadore onenak eta, haiek konforme baldin badaude beren irudiarekin, gauza izango direla segurtasuna transmititzeko. Eta segurtasun horrek pertsonen arteko harremanak hobetuko ditu, dela bezeroekin, lankideekin, hornitzaileekin edo nagusiekin, guztia ere konfiantza, errespetua, profesionaltasuna eta sinesgarritasuna proiektatuz.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Facilita las relaciones interprofesionales con lo que se logra encontrar socios y colaboradores para nuevos proyectos. Profesionalen arteko harremanak errazten direlako, eta, horri esker, bazkide eta lankide berriak topatzen direlako proiektu berrietarako.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

¿Qué tipo de relación tenía con sus compañeros? Zer harreman mota zenuen lankideekin?

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (7)
El acoso por razón de sexo puede ser llevado a cabo por miembros de la empresa, jefes o compañeros, o por otras personas relacionadas con la víctima por su trabajo. Sexuan oinarritutako jazarpena enpresako kideek, nagusiek edo lankideek, edo biktimarekin lanagatik lotuta dauden beste pertsona batzuek egin dezakete.

Materiala: Sistemen integrazioa

En las empresas de menos de 6 trabajadores serán ellos quienes elegirán, entre sus compañeros, al responsable de prevención de riesgos laborales. 6 langile baino gutxiagoko enpresetan langileek aukeratuko dute beren lankideen artean laneko arriskuen prebentzioko arduraduna.

Materiala: Sistemen integrazioa

La conducta de todos los compañeros que le atienden y estén en el local durante su estancia. Lokalean dagoen bitartean zer jokabide duten bertan diren eta zerbitzu ematen dioten lankide guztiek.

Materiala: Sistemen integrazioa

Trata a todos los compañeros como se trata habitualmente a los clientes, con la misma amabilidad, sonrisa, interés, paciencia, agrado… Trata lankide guztiak bezeroak tratatu ohi diren bezala, adeitsuki, irribarrez, interesa agertuz, pazientziaz, atseginez…

Materiala: Sistemen integrazioa

Imagina que entra una persona nueva a trabajar y cada persona del equipo hace las cosas a su manera. Demagun lankide berri bat hasi dela lanean, eta lantaldeko kide bakoitzak bere modura egiten dituela gauzak.

Materiala: Sistemen integrazioa

III La comunicación horizontal se produce entre compañeros del mismo ........................................... jerárquico. III Komunikazio horizontala hierarkia-........................................... bereko lankideen artean gertatzen da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Estando en prácticas en una empresa, un compañero te pregunta por los siguientes elementos de una línea de fabricación recién adquirida con diferentes automatismos y conexiones. Praktikak egiten ari zara enpresa batean. Beheko fabrikazio-lerroa erosi berri dute, hainbat automatismo eta konexio ditu, eta lankide batek hura osatzen duten elementuez galdera egin dizu.

Materiala: Sistemen integrazioa