Emaitzak: 33

EU ES
Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (4)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Balenciagak Marescot, Brivet, Hurel eta Dognin etxe ospetsuei agintzen zizkien parpailak, bai Parisko jantzietarako bai Espainiakoetarako erabiltzen zituenak. Calais, Caudry edo Lyongo parpaila mekanikoak zuntz sintetiko edo artifizialez egiten dira, Nylon, orlon edo kotoiaz bereziki, baina oso gutxitan zetaz. Lan berezienen artean aipatzekoa da 1952. urteko zeta itxurako mohair artilea edo artilez brodatutako parpaila, 1954koa, urrezko hariz irisatua. 1965. urtean creponee8 landu zuen (Valenciennes-eko entredosa) berriro ere Balenciagak, baina ordukoan Nylonaz baliatu zen, zeta belusatuen antzeko efektua emanez. Para el encaje de sus modelos, tanto parisinos como españoles, Balencíaga hace encargos a las famosas casas Marescot,Brivet, Hurel y Dognin. Los encajes mecánicos de Calais, Caudry o Lyon se realizan con fibras sintéticas o artificiales, sobre todo con Nylon, con orlón o con algodón, y rara vez con seda. Entre las producciones originales, cabe destacar la lana mohair de aspecto sedoso de 1.952, o también en encaje bordado con lana en 1954, irisado con hilos de oro en 1955. Balenciaga retoma en 1965 el créponnée, entredós y fruncido de Valenciennes de 1957, pero esta vez con Nylon, dándole un efecto semejante al de las sedas aterciopeladas.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

1952 Traje jakadun erdi-estuak, lepo eskotedunekin. Artilezko parpaila egunez jartzeko. Marinel blusak, estolak eta gaueko soinekoak, parpailekin. 1952 Trajes de chaqueta semi-ajustados, cuellos escotados. Encaje de lana para el día. Marineras, estolas y vestidos de noche con encaje.

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

6- Arratsalderako jantzi sorta, 1952ko N, soinekoa, xala, gerrikoa, mohair artilezko parpaila grisa, hostoekin. Xal-lepo eraztunduna, % mahuka muntatuak. Lucia tailerra. M. Bizcarrondok emana. Archives Balenciaga, Paris. (54. orr.) 6- Conjunto de tarde, I 1952, chaqueta, vestido, echarpe, cinturón, encaje de lana mohair gris con hojas. Cuello-echarpe con anillo, mangas montadas %. Taller Lucia. Donación de M. Bizearrondo. Archives Balenciaga, Paris. (p. 54)

Materiala: LANEKI_corpusak_elkartuta.csv.tmx

Elektrizitatea eta elektronika (3)
TRABAJO REALIZADO. EGINDAKO LANA.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Evitar usar prendas de lana o de materiales sintéticos. Ez erabili artilezko edo material sintetikoko arroparik.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Las LAN inalámbricas son más lentas que las cableadas y tienen una mayor tasa de errores, pero para muchas aplicaciones son adecuadas. Haririk gabeko LANak kable bidezkoak baino motelagoak dira, eta errore-tasa handiagoa dute, baina aplikazio askotarako egokiak dira.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (3)
Materiales de colores vivos, materiales de tacto suave, materiales con olores distintos, materiales con sonidos diversos, espejo, pompones de lana, cajas, recipientes de distintos tamaños. Kolore biziko materialak, material leunak, hainbat usainetakoak, soinu egiten dutenak, ispilua, artilezko bolak, kaxak, hainbat tamainatako ontziak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Materiales de distintas formas, tamaños, sonidos y gustos, cajas, botes, botellas con tapones, ovillos de lana, botones para ensartar, corchos, pinzas de ropa, telas grandes. Hainbat forma, tamaina, soinu eta gustutako materialak, kaxak, poteak, tapoidun botilak, artilezko matazak, hariztatzeko botoiak, kortxoak, arropa-matxardak, oihal handiak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

telas, ovillos de lana, frutas, juguetes de plástico de consistencias diversas, muñecos de trapo, etc. oihalak, harilkoak, frutak, trinkotasun ezberdineko plastikozko jostailuak eta trapuzko panpinak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Ostalaritza eta turismoa (2)
Las artesanías constituyen frecuentemente el objetoque visitantes adquieren como recuerdo, las mantas de lana de Zamora y Palencia, son muy apreciadasjunto a las prendas de piel de Belorado (Burgos), los bordados de La Alberca , y una gran variedad de cerámicas, cestería y forja. Turistek askotan erosten dituzte artisau-produktuak oroigarri gisa: oso estimatuak dira Zamora eta Palentziako artilezko burusiak, Beloradoko (Burgos) larruzko jantziak, Albercako brodatuak eta hainbat eratako zeramikak eta saskigintza- eta forja-produktuak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Escritura de Constitución 2. Obras 3. Altas Eratze-eskritura 2. Lanak 3. Altak

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (3)
PREPARACIÓN DE TRABAJO PARA FABRICACIÓN UNITARIA O EN PEQUEÑA ESCALA ALEKA EDO ESKALA TXIKIAN FABRIKATZEKO LANA PRESTATZEA

Materiala: Egurraren teknologia

PREPARACIÓN DE TRABAJO PARA LA FABRICACIÓN EN SERIE SERIEAN FABRIKATZEKO LANA PRESTATZEA

Materiala: Egurraren teknologia

"TRABAJO" DE LA MADERA EGURRAREN “LANA

Materiala: Egurraren teknologia

Zehar-lerroa (1)
Es una especie de paño no tejido, que resulta de conglomerar lana o pelo de liebre, conejo, castor, etc. Aunque este conglomerado pueda adquirir formas más o menos esféricas, el fieltro siempre tiene un grosor uniforme. Ehundu gabeko oihal moduko bat da, artilez edo beste zenbait animaliaren (erbia, untxia, kastorea...) ilez egina. Forma gutxi asko esferikoa hartu ohi du feltroak, baina lodiera uniformea izaten du beti.

Materiala: Motorraren sistema Osagarriak

Kimika (6)
Dentro de este grupo están las microfibras, los símiles cueros, las símiles sedas, hilados simil lana, etc. Multzo honen barnean daude mikrozuntzak, larruaren antzekoak, zetaren antzekoak, artile-itxurako hariak, etab.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Puden ser de tipo vegetal (semillas, tallos,frutos,…), animal (lana, pelo de conejo, seda de gusano,…) o mineral (amianto). Landare-jatorrikoak izan daitezke (haziak, zurtoinak, fruituak,...), animalia-jatorrikoak (artilea, untxi-ilea, har-zeta,...) edo mineralak (amiantoa).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

de origen animal.- se obtienen a través de la ganadería y la pesca e incluyen materiales como lana o los derivados del pescado. animalia-jatorrikoak.- abelazkuntzatik eta arrantzatik lortzen dira; artilea edo arraiaren deribatuak, besteak beste.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se retendrán el alquitrán de un cigarrillo en un filtro de lana de vidrio. Zigarreta baten mundruna beira-zuntzezko iragazki batean atxikiko dugu.

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Se pesa el filtro preparado con la lana de vidrio (M1) en la balanza analítica. Pisatu beira-zuntzezko iragazkia balantza analitikoan (M1).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Una vez terminado el proceso se pesa el filtro preparado con lana de vidrio (M2). Prozesua amaitutakoan, beira-zuntzezko iragazkia pisatu (M2).

Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak

Nekazaritza (1)
8.4. ORGANIZACIÓN, CONTROL Y GESTIÓN DEL TRABAJO 8.4. LANA ANTOLATZEA, KONTROLATZEA ETA KUDEATZEA

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (2)
Rotuladores, tijeras, lápices cartulinas grapadoras, pegamento, temperas, tijeras romas, hilos, abalorios, lanas, ceras, periódicos y cola para papel maché, etc. Errotuladoreak, guraizeak, arkatzak, kartoi meheak, grapagailuak, itsasgarria, tenperak, guraize kamutsak, hariak, alezko apaingarriak, artileak, argizariak, egunkariak, mâché papererako itsasgarria, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Hacer pompones, muñecos de lana o muñecos de cartulina por partes y articularlos con tachuelas, pelotas de malabarista con arroz y globos, decoración de platos o de frutas, etc. Borlak, artilezko panpinak eta kartoi mehezko panpinak egin daitezke zatika, eta gero elkartu tatxetekin, malabarista-pilotak egin daitezke arrozarekin eta puxikekin, platerak eta frutak apaindu daitezke, etab.

Materiala: Animazio turistikoa

Instalatze eta mantentze lanak (2)
Son recomendables cuando lo que puede quemarse es madera, cuero, lana, etc. Se suelen colocar en viviendas, oficinas, almacenes de ropa y carpinterías, entre otros lugares. Halakoak komeni izaten dira erre daitekeena zura, larrua, artilea eta halako materialak direnean. Etxebizitzetan, bulegoetan, arropa-biltegietan eta zurgindegietan jartzen dira, besteak beste.

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak

- Lana mineral - Arroka-ilea

Materiala: Ekipo eta instalazio termikoak