Emaitzak: 466

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (6)
La cultura que viva la empresa compartida por la dirección de proyectos será fundamental para su éxito o fracaso. Funtsezkoa da enpresaren eta proiektu-zuzendaritzarenkultura bat etortzea enpresak arrakasta edo porrota izan dezan.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

El agua es símbolo de regeneración y vida en la mayor parte de culturas y civilizaciones de la historia, por no decir todas, y un ejemplo claro es el bautismo que mediante el agua se determina el ingreso en el cristianismo de una nueva alma. Ura birsorkuntzaren eta biziaren sinbolo da historiako kultura eta zibilizazio gehienetan, guztietan ez esateagatik, eta horren adibide argia bataioa da, non uraren bidez kristautasunerako sarbidea ematen baitzaio arima berriari.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fomentar una auténtica cultura de la prevención de los riesgos en el trabajo, que asegure el cumplimiento efectivo y real de las obligaciones preventivas y prescriba el cumplimiento meramente formal o documental de tales obligaciones. Laneko arriskuen prebentziorako benetako kultura sustatzea, prebentzio-betebeharrak benetan eta modu eraginkorrean betetzea ziurtatuko duena, eta betebehar horiek betetzen direla formalki eta dokumentalki soilik agintzen duena.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si se puede mantener un equipo unido a lo largo de varios proyectos, se podrá aumentar el tamaño del equipo, siempre que sus miembros compartan una cultura profundamente arraigada. Zenbait proiekturen ondoren taldeak elkartuta jarraitzea lortzen bada, taldea handitu daiteke, betiere taldekide guztiek kultura berari eusten badiote eta kultura hori ongi sustraitua badute.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Bibliotecas, centros de enseñanza, consultorios médicos, establecimientos comerciales, oficinas con presencia de público, residencias de estudiantes, gimnasios, salas de exposiciones, centros culturales, clubes sociales y deportivos. Liburutegiak, ikastetxeak, kontsultategiak, merkataritza-establezimenduak, publikoa hartzen duten bulegoak, ikasleen egoitzak, gimnasioak, erakusketa-aretoak, kultur etxeak, klub sozialak eta kirol-klubak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Temas sociales y culturales. Gizarte eta kultur gaiak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Eraikuntza eta obra zibilak (2)
La sociedad en la que vivimos y las complejas relaciones sociales, comerciales, culturales, etc., que se generan en ella, requieren obras y edificios que satisfagan sus necesidades. Bizi garen gizarteak eta bertan sortzen diren harreman sozialek, merkataritza-harremanek eta kultur harremanek haien beharrei erantzuten dieten obra eta eraikinak eskatzen dituzte.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Equipamientos serán todos aquellos edificios y obras dedicados al ocio, a la enseñanza, a la sanidad, a la cultura, etc. Ekipamenduak aisialdirako, irakaskuntzarako, osasun-zerbitzuetarako, kulturarako eta abarretarako erabiltzen diren eraikin eta obra guztiak izango dira.

Materiala: Segurtasun praktikoa eraikuntza-obretan

Irudi pertsonala (14)
? De no haber sido por el mundo islámico, el cristianismo hubiera aca-bado o al menos frenado drásticamente, con el uso del perfume: ? Kultura islamiarrari esker izan ez balitz, kristautasunak perfumearen erabilera deuseztatu edo bortizki geldiaraziko zukeen:

Materiala: Elektroestetika

Este árbol, actualmente protegido ante las grandes explotaciones de las que ha sido objeto, ha gozado a través de todos los tiempos de una gran estima por parte de los pueblos y culturas próximos a la India. Gaur egun babestuta dago zuhaitz hau, gehiegizko ustiapena izan baitu, India inguruko herrialde eta kulturetan estimu handikoa izan baita beti.

Materiala: Elektroestetika

En las culturas orientales, la aromaterapia ha estado siempre al lado de la acupuntura y del masaje para tratar las enfermedades y buscar la inmortalidad. Ekialdeko kulturetan, akupunturaren eta masajearen ondoan egon da beti aromaterapia, gaixotasunak sendatzeko eta hilezkortasuna bilatzeko.

Materiala: Elektroestetika

Quizá lo más interesante sobre Hidroterapia que ofreció esta época se encuentre en las noticias que llegaban de ultramar, conforme se iban descu-briendo otras tierras, otras culturas: Beharbada itsasoz bestaldetik zetozen albisteetan zegoen hidroterapiari buruzko interesgarriena, bestelako herriak eta kulturak deskubritzen ziren heinean:

Materiala: Elektroestetika

CON OTRA LOCALIZACIÓN CULTURAL, los árabes fomentaron el uso de baños y de técnicas hidroterápicas, y médicos tan prestigiosos como Avi-cena y Averroes recomendaban estas prácticas; en nuestro país permanecen los restos de algunos baños árabes, como los de Palma de Mallorca, Ronda (Málaga), Gerona, etc. BESTE KULTURA BATEAN, bainuen eta teknika hidroterapeutikoen erabilera sustatu zuten arabiarrek: Avizena, Averroes eta beste zenbait mediku ospetsuk horiek erabiltzea gomendatzen zuten. Espainian zenbait bainu arabiarren hondakinak daude, esaterako, Palma de Mallorcan, Rondan (Malagan), Gironan eta abar.

Materiala: Elektroestetika

Es sobradamente conocida la importancia del uso del agua para fines tan-to curativos como estéticos y de divertimento en las culturas clásicas, así como en los pueblos orientales, pero quizá no lo sea tanto su más remoto origen, fechado al menos doce siglos antes de nuestra era. Sobera ezaguna da helburu sendagarri zein estetikoetarako uraren erabilerak duen garrantzia, bai kultura klasikoetan, bai ekialdeko herrietan. Baina, agian, ez da hain ezaguna horren jatorria; izan ere, dirudienez, gure aroa baino gutxienez hamabi mende lehenagokoa da.

Materiala: Elektroestetika

Cuando, en la Introducción, hicimos un breve recorrido por la historia del maquillaje, ya vimos que el ideal estético es algo variable según culturas y épocas, y el de la línea geométrica del óvalo no es una excepción. Sarreran, makillajearen historiari buruzko ibilbide laburra egin dugunean, ideal estetikoa kulturetan eta garaietan aldatu egiten dela ikusi dugu, eta obaloaren lerro geometrikoa ez da salbuespena.

Materiala: Elektroestetika

Pero la cultura más antigua y a la vez más próxima al gusto actual en lo que se refiere a maquillaje podría ser la de los egipcios, para quienes el ideal estético consistía en lucir una piel bronceada, un rostro y también un cuerpo delgado, unos ojos grandes y delineados en color oscuro, labios coloreados en tonos terracota, cejas cuidadísimas en su diseño, y alguna característica más, propias del maquillaje de hoy en día, como por ejemplo el coloreado de los párpados. Baina, makillajeari dagokionez, egiptoarren kultura izan daiteke kulturarik zaharrena eta, aldi berean, egungo gustuetatik gertuen dagoena. Hona zein zen egiptoarren ideal estetikoa: larruazal beltzarana, aurpegi eta gorputz meheak, kolore ilunez delineatutako begi handiak, terrakota tonuz margotutako ezpainak, ongi zaindutako diseinua zuten bekainak eta egungo makillajean agertzen den beste ezaugarriren bat, esaterako, betazaletan kolorea ematea.

Materiala: Elektroestetika

Los antecedentes del tatuaje se remontan a la edad de hielo (aproximadamente 8.000 años a. C.), en la que se practicaban adornos corporales con pintura en casi todas las culturas, con diferentes connotaciones: Tatuajearen aurrekariak izotz-aroan kokatzen dira (gutxi gorabehera, 8.000 urte K.a.). Garai hartan, ia kultura guztietan apaintzen zituzten gorputzak pinturaz, hainbat konnotaziorekin:

Materiala: Elektroestetika

El pelo, desde el punto de vista biológico, tiene principalmente una función protectora, aunque en todas las culturas reviste importancia estética. Ikuspegi biologikotik, ileak babesteko eginkizuna du nagusiki, baina, kultura guztietan, badu garrantzi estetikoa ere.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (6)
La expansión de la cultura de masas ha provocado que las ilustraciones salten de las páginas interiores a las portadas de los libros. Herriarentzako kulturaren hedapenaren ondorioz, egin dute ilustrazioak barrualdeko orrietatik liburuen azaletara.

Materiala: Irudia

Por tanto, la novedad cultural que aportó el cine fue su capacidad de recrear en la pantalla la sensación de movimiento de la vida real y superar la inmovilidad de la imagen fotográfica. Hortaz, honako hau izan zen zinemak kulturaren aldetik egin zuen berrikuntza: bizitza errealaren mugimendu sentsazioa pantailan irudikatzea eta irudi fotografikoaren mugikortasunik eza gainditzea.

Materiala: Irudia

La infografía forma parte de nuestra cultura visual y desde los años 90 ocupa cada vez mayor espacio en los medios de comunicación impresos. Ikusizko gure kulturaren barruan dago infografia, eta, 90eko hamarkadatik hona, gero eta toki handiagoa hartzen du inprimaturiko hedabideetan.

Materiala: Irudia

El arte pop de esta época rendía homenaje a la cultura de consumo, como es el caso de la obra de Andy Warhol. Garai hartako pop arteak omendu egiten zuen kontsumoaren kultura, Andy Warhol-en lanean adibidez.

Materiala: Irudia

Soportepublicitario:El cartel es el único soporte de la cultura de masas cuya única función era persuadir y orientar la opinión de la gente, tanto en los comercial, como en lo social y político. Publizitate-euskarria: arlo komertzialetik zein gizarte eta politikaren arlotik jendea limurtzeko eta bideratzeko funtzioa besterik ez zuen euskarri bakarra zen kartela, herriaren kulturarako euskarri bakarra.

Materiala: Irudia

La imagen cumple múltiples funciones: representa ideas u objetos en la mente del ser humano, es soporte y transmisora de mensajes y es parte fundamental de la cultura visual. Irudiak eginkizun anitz betetzen ditu: gizakiaren gogoan ideiak eta objektuak irudikatzen ditu, mezuen euskarria eta igorlea da, eta ikusizko kulturaren funtsezko atala da.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (116)
Los itinerarios más completos incluyen la visita a algún parque nacional del interior norte como Kakadú y a las tierras rojas desérticas interiores ,con muestras de cultura aborigen , como el Uluru de Ayers Rock. Ibilbide osoenetan, bisitariek beste bisita batzuk ere egiten dituzte: iparraldeko barnealdeko parke nazionalen batera, hala nola Kakadura, eta barnealdeko basamortu-lur gorrietara, adibidez, kultura aborigenaren erakusgarria den Ayers Rock-eko Ulurura.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Hoy la cultura aborigen constituye uno de los reclamos turísticos más sólidos con sus danzas (corroboree), instrumentos de caza (boomerang), musicales (didgeridoo), santuarios (Uluru) y arte pictórico. Gaur egun, kultura aborigena erakargarri turistiko sendoenetakoa da: dantzak (corroboree), ehiza-tresnak (boomerang), musika (didgeridoo), santutegiak (Uluru) eta pintura.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Aunque el resto del África atesora contrastados paisajes, reservas naturales, culturas desconocidas con gran potencial turístico; la profunda miseria, los continuos conflictos bélicos, los riesgos sanitarios, el desconocimiento internacional y la falta de promoción y de las adecuadas infraestructuras de transporte y alojamiento, no permiten vislumbrar en las próximas décadas un panorama mas positivo para consolidar corrientes turísticas. Afrikako gainerako lekuek ahalmen turistiko handiko paisaiak, natura-erreserbak eta kultura ezezagunak dituzte. Alabaina, etengabeko gatazka armatuek, osasun-arriskuek, nazioarteko ezagutza ezak, promoziorik ezak eta garraio- eta ostatu-azpiegitura egokirik ezak erakusten dute hurrengo hamarkadetan korronte turistikoak sendotzeko aukerarik nekez izan daitekeela.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Cuatro ciudades centralizan el interés del viajero ; Djenné con edificaciones en adobe como su mezquita, Bamako , la capital con bulliciosos mercados como la Maison des Artesans y un interesante museo etnológico, Mopti, núcleo comercial y portuario a orillas del Niger, y la ciudad prohibida de Tomboctú donde finalizaban las caravanas procedentes del Sahara.Con todo , uno de sus pueblos , los dogón , que habitan en la aislada región oriental de Bandiagara , son el mayor icono de Mali por haber conservado su cultura y religión animista al margen de la influencia islámica imperante en el país. Lau hirik bereganatzen dute bidaiarien arreta. Djenné-n adobezko eraikin ugari daude, hala nola meskita; Bamako hiriburuan, Maison des Artesans eta beste merkatu zaratatsu batzuk eta museo etnologiko interesgarria daude; Mopti, Niger ertzeko merkataritza- eta portu-hiria da; Tomboctú hiri debekatua da, Saharatik zetozen karabanak amaitzen ziren han. Maliren ikono nagusia, dena den, ekialdeko Bandiagara eskualde isolatuan bizi den dogon herria da; herrialdean nagusitutako eragin islamiarraren gainetik, bere kultura eta erlijio animistari eusten jakin duen herria.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En la región de Natal , Durban es el mejor centro turístico costero, aunque en los espacios interiores próximos a Lesotho existen numerosas villas culturales como Skakaland que posibilitan un acercamiento a la cultura del pueblo zulú. Natal eskualdean, Durban da kostaldeko gune turistiko onena, nahiz eta barnealdean, Lesotho inguruan, badiren kultura-hiri ugari (hala nola Skakaland) herri zuluaren kultura ezagutzeko aukera ematen dutenak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Adicionalmente el abanico de productos turísticos es diversificado, con un predominio del sol y playa complementado con la cultura, aventura , deportes y naturaleza. Horrez gain, hainbat eratako produktu turistikoak eskaintzen ditu. Nagusia, hala ere, eguzki- eta hondartza-turismoa da, kulturarekin, abenturarekin, kirolekin eta naturarekin osatua.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

El Museo de Antropología, permite un repaso de las culturas antiguas y contemporáneas de México. Antropologia Museoak Mexikoko antzinako kulturak zein kultura garaikideak ezagutzeko aukera eskaintzen du.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Las tradiciones nativas, los paisajes tropicales y las manifestaciones de la cultura maya son sus valores más representativos. Tokiko tradizioak, paisaia tropikalak eta kultura maiaren adierazpenak dira haren balio nagusiak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

En éste litoral el Archipiélago de San Blas tiene en la cultura de la tribu india de los Kuna y en la práctica del submarinismo los usos turísticos más comercializados. Kostalde horretan dagoen San Blas artxipelagoak Kuna tribu indiarraren kultura eta urpekaritza ditu erakargarri turistiko nagusi.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Se trata de un instrumento de gestión empresarial cuya finalidad es comunicar objetivos, analizar resultados y mejorar la cultura y las relaciones internas de la empresa. Enpresa kudeatzeko tresna da, eta komunikatzea, emaitzak aztertzea eta kultura nahiz enpresa barruko harremanak hobetzea dira helburuak.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Administrazioa eta kudeaketa (15)
Indican cuál es el sistema de organización más adecuado a la cultura de la empresa. Enpresaren kulturari zein antolaketa-sistema doakion ondoena adierazten dute.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

d) Lo más probable es que esta empresa tenga una escala de valores en su cultura empresarial en la que se pongan de manifiesto una serie de valores éticos universales como la responsabilidad, la igualdad, el desarrollo, la transparencia, la honestidad etc., pero la realidad es que en este caso no se ha utilizado ninguno de ellos, todo lo contrario, la codicia por obtener mayores beneficios y un puesto más importante en el mercado ha llevado a engañar a la sociedad, al recibir dinero público para desarrollar una industria y dar a cambio empobrecimiento y paro. d) Ziurrenik, enpresa horren kulturan dagoen balio-eskalan agerian jarriko ziren balio etiko unibertsal batzuk, hala nola erantzukizuna, berdintasuna, garapena, gardentasuna, zintzotasuna…, baina, kasu honetan, horietako bat ere ez da erabili, baizik eta guztiz kontrakoa: etekin handiagoak eta merkatuan kokapen hobea lortzearren, gizartea engainatu du, diru publikoa jaso baitu industria garatzeko, eta, horren truke, pobretzea eta langabezia eman ditu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Son los responsables de establecer la cultura empresarial y por tanto un sistema de gestión ética de la empresa. Enpresaren kultura ezartzeaz arduratzen dira, eta, horrenbestez, enpresa etikoki kudeatzeko sistema bat ezartzeaz ere bai.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

en el año 2000 se crea una asociación llamada Forética, formada por empresas y profesionales, cuyo objetivo es fomentar la cultura de la gestión ética y la responsabilidad social corporativa. 2000. urtean, Forética elkartea sortu zen, enpresek eta profesionalek osatua, eta haren helburua da kudeaketa etikoaren kultura eta korporazioaren erantzukizun soziala sustatzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Su objetivo estransmitir la cultura empresarialy su forma ética de comportarse. Enpresaren kulturaeta haren jokabide etikoatransmititzeadu helburu.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Refleja la cultura de la empresa. Enpresaren kultura islatzen du.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Indica cuáles de estos objetivos están relacionados con los elementos básicos de la cultura de la empresa que se señalan en la unidad. Adierazi horietako zein helburu dauden lotuta unitate honetan aipatzen diren enpresaren kulturaren oinarrizko elementuekin.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Señala la relación que existe entre estas frases y, la cultura de la empresa, los grupos de interés y la gestión ética de la empresa. Adierazi zer lotura dagoen esaldi horien eta enpresaren kulturaren, interes-taldeen eta enpresa etikoki kudeatzearen artean.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

a) La responsabilidad moral de la empresa recae sobre la sociedad anónima como tal, ya que es un sujeto moral; en todos los accionistas, ya que son propietarios con capacidad para establecer directrices, y en los directivos, que son quienes establecen la cultura de la empresa y toman las decisiones ejecutivas que desarrollarán los empleados. a) Enpresaren erantzukizun morala sozietate anonimoak berak du, subjektu moral bat baita; akziodunek dute, jabeak baitira eta arauak ezartzeko ahalmena baitute; eta zuzendariek dute, haiek finkatzen baitute enpresaren kultura eta haiek hartzen baitituzte langileek garatuko dituzten exekuzio-erabakiak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Integración en la cultura de la empresa y la sociedad de acogida. Enpresaren kulturan eta harrera-gizartean integratzea.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

Gizarte eta kultura zerbitzuak (187)
La intervención como vía de aproximación a la cultura Esku hartzea, kulturara hurbiltzeko bide gisa

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

De esta manera, se pasa de la captación de un público a la atención a la persona usuaria de la cultura en su proceso de apropiación de la actividad cultural, como forma de expresión de la propia identidad, como vía de crecimiento y aprendizaje y como medio de actuación de la comunidad en su entorno. Hala, ikusleak erakartzera mugatu beharrean, kulturaren erabiltzaileei arreta eskaintzen zaie kultura-jardueraz jabetzeko egiten duten prozesuan; izan ere, kultura norberaren identitatea adierazteko bidea da, hazteko eta ikasteko bidea, eta, horrez gain, baita komunitateak bere ingurunean eragiteko bitartekoa ere.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Estos referentes nunca deben perderse de vista y es ahí donde las intervenciones de animación cultural tienen un componente formativo relacionado con la elaboración de la vivencia y disfrute de la cultura además de la propia identidad cultural y de las actitudes interculturales de integración mediante: Erreferente horiek ez dira inoiz begi-bistatik kendu behar, animazioko esku-hartzeen hezigarritasuna horietan datza eta; izan ere, kultura bizitzeari eta hartaz gozatzeari, norberaren identitate kulturalari eta kultura arteko jarrera integratzaileak lantzeari buruz irakasten dute. Horretarako, bitarteko hauek erabiltzen dituzte:

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

El encuentro multicultural y la comunicación intercultural , desde intervenciones de animación en las que se acerca al público al conocimiento y la comprensión de otras culturas, de otras identidades culturales, así como al diálogo comunicativo y democrático con ellas. Kultura desberdinen arteko topaketa eta komunikazioa. Animazioko esku-hartzeen bidez, ikusleak beste kultura eta kultura-identitate batzuk ezagutu eta ulertzera hurbiltzen dira, bai eta haiekin komunikaziozko elkarrizketa demokratikoa izatera ere.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Pero también con la aproximación dialogante y sensible a la comunicación de emociones, sentimientos y realidades por medio de los diversos lenguajes y manifestaciones culturales. Horrez gain, beharrezkoa da emozioak, sentimenduak eta errealitateak komunikatzeko aukera ematea, elkarrizketa bultzatzen duen ikuspegi sentikor batetik, eta kulturaren lengoaia eta adierazpen guztien bidez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Las intervenciones de animación cultural siempre van dirigidas a lograr la dinamización de colectivos y espacios de encuentro comunitario para la expresión, comunicación, creación y disfrute de la cultura en sus múltiples manifestaciones. Kultura-animazioko esku-hartzeen helburua beti hauxe da: kolektiboak eta komunitatearen topaketa-espazioak dinamizatzea, kulturaren arlo guztietan adierazpena, komunikazioa, sorkuntza eta gozamena lortzeko.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

«la oferta conjunta a distintas localidades aragonesas de actividades culturales, que al contar con una contratación concertada abaratan notablemente su presupuesto, con lo que se rentabilizan los recursos dedicados a la cultura y se consigue potenciar aquellas áreas artísticas que requieren un mayor estímulo cultural con el objetivo de crear cauces de difusión cultural, desarrollo comarcal y de integración cultural del territorio». «Aragoiko hainbat herriri kultura-jarduerak batera eskaintzea, hitzartutako kontratazioa izatearen ondorioz, horien aurrekontua nabarmen merkatzen baita. Ondorioz, kulturara bideratutako baliabideak errentagarri bihurtzen dira, eta kultura-bultzada handiagoa behar duten arlo artistikoak indartzea lortzen da, lurraldean kultura zabaltzeko, eskualdea garatzeko eta kulturalki bateratzeko bideak sortzeko».

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Los circuitos culturales suelen ser productos de políticas culturales públicas de cooperación entre distintas administraciones –ayuntamientos, diputaciones, etc.– dirigidas a facilitar el acceso a la cultura y su disfrute por parte de todos los grupos de población, procurando optimizar los recursos existentes. Kultura-zirkuituak hainbat administrazioren (udalen, aldundien eta abarren) arteko lankidetzako kultura-politika publikoen produktuak izaten dira, eta, lehendik dauden baliabideak optimizatuz, biztanle talde guztiak kulturara iristea eta hartaz gozatzea erraztea izaten dute helburu.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Los itinerarios culturales se pueden entender como rutas y caminos por los que encontrarse, descubrir y disfrutar con las huellas de la cultura –obras arquitectónicas, jardines históricos, etc.–, en cada una de las escalas de que se componen, tanto si el recorrido tiene lugar dentro de una misma ciudad como si se extiende a varias ciudades y lugares. Kultura-ibilbideak zenbait bide dira, geldialdi bakoitzean kulturaren arrastoak aurkitu, ezagutu eta horiekin gozatzeko aukera ematen dutenak: arkitektura-lanak, lorategi historikoak, etab. Ibilbideak hiri baten barruan edo hainbat hiri eta leku hartuz egin daitezke.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Su finalidad es difundir la identidad europea, promover la conservación del patrimonio como factor de desarrollo y desarrollar un turismo de alta calidad y de cuya autorización y supervisión se encarga el Instituto de los Itinerarios Culturales, con sede en Luxemburgo. Ibilbide horien helburua Europako nortasuna ezagutaraztea da, ondarea garapen-faktore gisa gorde dadin bultzatzea, eta kalitate handiko turismoa garatzea. Ibilbideak kudeatu eta gainbegiratzeaz egoitza Luxenburgon duen Kultura Ibilbideen Institutua arduratzen da.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Nekazaritza (4)
Algunas de ellas con un mercado y una cultura gastronómica (usos) establecidos Tokiko barietate batzuek badute ondo finkatutako merkatu bat eta kultur gastronomiko bat (usadioak)

Materiala: Nekazaritza

Las comunidades locales han venido realizando una selección de sus cultivos, según sus deseos, gustos y costumbres; sin embargo, también los cultivos han alterado y dirigido la cultura de los pueblos y de las comunidades. Tokiko komunitateak beren laboreak aukeratuz joan dira beren nahikunde, gustu eta ohituren arabera; dena den, laboreek ere herrien eta komunitateen kultura aldarazi eta gidatu dute.

Materiala: Nekazaritza

En Euskadi, de la misma manera, el hecho de haber cultivado el maíz durante trescientos años ha dejado una cultura unida al maíz, de lo cual son ejemplo los usos que se les da a tantas variedades (las gachas, las tortas o «taloak», la sopa de barbas de maíz, el maíz de forraje, el rallado…). Euskal Herrian, era berean, artoa hirurehun urtean egin izanak artoari lotutako kultura bat osatu du; horren erakusgarri dira barietate ugariei ematen zaizkien erabilerak: ahiak, taloak, artabizar zopa, bazka artoa, arto arraspatua...).

Materiala: Nekazaritza

Es de reseñar la fiesta del Barte o Labartea que se celebra en Hermua y Larrea (Álava), basada en la cultura que rodea al maíz. Nabarmentzekoa da Arabako Hermuan eta Larrean ospatzen den Barte edo Labartea jaia, artoaren inguruko kulturan oinarritua.

Materiala: Nekazaritza

Animazio turistikoa (11)
la serie de acciones realizadas por uno o varios individuos sobre un grupo de personas con dos objetivos: el primero, desarrollar la comunicación, fomentar la vida social y la cultura en el seno de un establecimiento turístico, creando un ambiente idóneo y duradero, y el segundo, dinamizar y promover la economía de la empresa. pertsona batek edo gehiagok pertsona talde batengan bi helbururekin egindako ekintzak; hona bi helburu horiek: lehenengoa, komunikazioa garatzea eta bizitza soziala eta kultura bultzatzea establezimendu turistiko batean, giro egoki eta iraunkor bat sortuta; eta, bigarrena, enpresaren ekonomia dinamizatu eta sustatzea.

Materiala: Animazio turistikoa

Las actividades de animación parten de la premisa de unas reglas que son iguales para todos y precisamente por ello no establecen distinciones por clase, procedencia o cultura; además, al estar en un entorno ajeno pueden reaccionar de una forma espontánea libre de los condicionamientos de su medio habitual, esta condición le hará conocer aspectos de su personalidad o de sus capacidades que de otra manera no habría explorado. Arauak guztientzat berdinak izatea da animazio-jardueren premisa, eta horregatik ez da egiten bereizketarik klasea, jatorria eta kultura direla eta. Gainera, ez daudenez bere ohiko ingurunean, modu espontaneoan erreakziona dezakete, ez baitute ohiko inguruneko mugarik; horri esker, bere nortasunaren alderdi berriak eta gaitasun berriak ezagutuko dituzte, bestela ezagutuko ez lituzketenak.

Materiala: Animazio turistikoa

lIntegrar al turista dentro de la cultura del lugar de destino de una manera lúdica. lHelmugako tokiko kulturan integratzea turista modu ludiko batean.

Materiala: Animazio turistikoa

Las funciones del animador turístico son muy amplias, y una de ellas es la de ser un facilitador, un catalizador que ponga en contacto al turista con la cultura, costumbres, etc. de la zona en la que se encuentra. Animatzaile turistikoaren funtzioak oso zabalak dira, baina funtzioetako bat da bideratzailea izatea, turista inguruneko kulturarekin, ohiturekin eta abarrekin harremanetan jarriko duen katalizatzailea izatea.

Materiala: Animazio turistikoa

La animación turística acerca la cultura al turista sin necesidad de desplazarlo a las fuentes de la cultura como museos, festivales, etc. Animazio turistikoak kultura gerturatzen dio turistari, kultura horren iturrietara –museoak, jaialdiak, etab.– joateko beharrik gabe.

Materiala: Animazio turistikoa

Sin el animador, es posible que estas personas siguieran interaccionando, pero lo harían siguiendo las directrices que ya tuvieran interiorizadas de su entorno social, familiar, laboral y vivencial, en definitiva, lo que les llevaría a relacionarse con aquellos huéspedes con los que detectaran que comparten cultura, comportamientos, edades o idiomas más afines, y no con los distintos huéspedes, independientemente de las características anteriores, que atraídos por las actividades preparadas por el animador van a encontrarse en este entorno controlado y propiciado por el profesional de la animación. Baliteke animatzailerik gabe pertsona horiek elkarrekintzan jarraitzea, baina bere ingurune sozialean, familiakoan, lanekoan eta bizipenekoan barneratuta dituzten jarraibideak jarraituko lituzkete, eta, horren ondorioz, antzeko kultura, jokaera, adina edo hizkuntza duten ostalariekin erlazionatuko lirateke, eta ez mota guztietako ostalariekin; izan ere, animatzaileak kontrolatu eta antolatzen duen ingurune horretan, mota guztietako ostalariekin elkartuko dira animatzaileak prestatutako jarduerek erakarrita.

Materiala: Animazio turistikoa

La animación tiene entre sus funciones principales la cultural, como se recordará del capítulo anterior, y para cumplirla hace falta un agente que lo traiga a la realidad, por ello el animador desempeña un papel importante como transmisor de cultura. Animazioaren funtzio nagusietako bat, aurreko kapituluan azaldu genuenez, kulturala da, eta, funtzio hori gauzatu ahal izateko, egile bat behar da; horrenbestez, animatzaileak egiteko garrantzitsua dauka kulturaren transmisore gisa.

Materiala: Animazio turistikoa

lOrientando a los huéspedes sobre las fuentes de información acerca de las tradiciones, la cultura u otros datos que quieran obtener sobre su entorno, sobre las actividades propuestas y verificar que esa información se ha convertido en aprendizaje. lBezeroei orientazioa emanez tokiko tradizioei, kulturari eta bestelakoei buruzko informazio-iturrien gainean edota proposatutako jardueren gainean, eta, gero, egiaztatzea informazio hori ikaskuntza bilakatu dela.

Materiala: Animazio turistikoa

lLa multiplicidad de idiomas del equipo, de nacionalidades, culturas y costumbres, que pueden conducir a malentendidos. lLantaldean askotariko hizkuntza, nazionalitate, kultura eta ohiturak daudenez, gaizki-ulertuak izan daitezke batzuetan.

Materiala: Animazio turistikoa

Puedes consultar diversos reglamentos de deportes en la página web del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, enlazada en el QR adjunto. Kirolen araudi batzuk kontsulta ditzakezu Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioaren webgunean; QR honetan duzu esteka.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (8)
El contacto físico también varía según la cultura de nuestro interlocutor. Kontaktu fisikoa ere aldatu egiten da gure solaskidearen kulturaren arabera.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Por ejemplo en el mundo latino es más aceptado el contacto físico, como un abrazo, por ejemplo, que en el mundo oriental, donde se puede considerar un insulto. Esate baterako, mundu latinoan askoz ere onartuagoa da kontaktu fisikoa –besarkada bat, adibidez–; Ekialdeko kulturetan, berriz, isekatzat ere har dezakete.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

El asesor que va a instruir en técnicas de comunicación a su cliente debe conocer sus hábitos y costumbres, profesión, sector, cultura o religión, ya sea persona o un colectivo. Komunikazio-teknikak irakatsiko dituen aholkulariak ondo ezagutu behar ditu bezeroaren ohiturak, ogibidea, sektorea, kultura edo erlijioa, izan bezero hori pertsona bat edo kolektibo bat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Otro tipo de información puede ser de valiosa utilidad para el asesor son datos sobre los diferentes modos de comunicarse que tienen otras etnias y culturas, o cuáles son sus normas institucionales o de protocolo. Aholkulariarentzat oso erabilgarri izan liteke, era berean, informazioa eskuratzea beste etnia eta kultura batzuek komunikatzeko dituzten moduen gainean, edota ikertzea zein diren haien arau instituzionalak edo protokoloarekin lotuak.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

La dirección, que aparentemente no existe en una línea, la marca nuestra cultura. Norabideak markatzen du gure kultura, itxuraz lerro batean halakorik ez izanagatik ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Además es un lenguaje universal, porque consigue dar voz a lo que cualquier ser humano piensa y siente independientemente de su lugar de nacimiento o de su cultura. Hizkuntza unibertsala da, gainera, edozer gizakik pentsatzen eta sentitzen duenari ahotsa ematea lortzen baitu, edozer dela ere haren jaiolekua edo kultura.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Internet ofrece la posibilidad de comunicarnos prácticamente con cualquier persona en el mundo en tiempo real, además sirve de vehículo de difusión para una determinada lengua o cultura. Internetek munduan ia edonorekin komunikatzeko aukera ematen digu denbora errealean, eta, horrez gain, zabaltzeko eramaile bat da hizkuntza edo kultura jakin batentzat.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Si Internet ha supuesto una importante revolución tecnológica, también lo ha sido desde el punto de vista lingüístico y cultural. Internetek iraultza teknologiko garrantzitsu bat ekarri baldin badu, beste horrenbeste egin du hizkuntzarekin eta kulturarekin ere.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Krokizazioa (1)
La reprografía indiscriminada y la piratería editorial de libros en vigor ponen en gravísimo peligro su vida y son prácticas ilegales que atenían contra la creatividad y contra la difusión de la cultura. Erreprografia indiskriminatuak eta indarrean dauden liburuen argitaletxe-pirateriak arriskuan jartzen dute liburuen bizitza, legez kanpoko jarduerak dira, eta sormenaren eta kulturaren hedapenaren aurka egiten dute.

Materiala: Krokizazioa

Zehar-lerroa (16)
Busca fotografías de los ámbitos político, económico, cultural, deportivo, educativo y religioso de alto nivel. Bilatu goi-mailako politika, ekonomia, kultura, kirol, hezkuntza eta erlijioko argazkiak.

Materiala: Sistemen integrazioa

Desarrollo cultural local. Tokiko kultura garatzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Depende del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte y de las comunidades autónomas. Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioaren eta autonomia-erkidegoen mende dago.

Materiala: Sistemen integrazioa

Estos estudios conducen a la obtención de una titulación oficial, según lo establecido por el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. Ikasketon bidez, titulazio ofizial bat lortzen da, Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak ezarritakoaren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Son social, cultural, económica y ambientalmente sostenibles. Jasangarriak dira gizarteari, kulturari, ekonomiari eta ingurumenari dagokienez.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una organización orientada a la calidad promueve una cultura que da como resultado una serie de comportamientos, actitudes, actividades y procesos que aseguran el cumplimiento de las necesidades y expectativas de los clientes y otras partes interesadas. Kalitatera bideratutako erakunde batek emaitza gisa bezeroen eta beste alderdi interesdun batzuen beharrak eta espektatibak beteko direla ziurtatzen duten portaerak, jarrerak, jarduerak eta prozesuak dituen kultura bat sustatzen du.

Materiala: Sistemen integrazioa

En definitiva, estamos hablando de factores internos como pueden ser los valores, la cultura, el conocimiento y el desempeño de la organización. Azken batean, barneko faktoreez ari gara, eta faktore horiek erakundearen balioak, kultura, ezagutza eta jarduna izan daitezke, adibidez.

Materiala: Sistemen integrazioa

En definitiva, lo que se persigue con este enfoque es integrar el pensamiento de gestión del riesgo a la gestión, procesos, estrategias, planificación, política, objetivos, cultura, nuevos productos y un gran etcétera de la organización. Azken batean, ikuspegi horrekin lortu nahi da arrisku-kudeaketaren pentsamoldea eranstea erakundearen kudeaketan, prozesuetan, estrategietan, plangintzan, politikan, helburuetan, kulturan, produktu berrietan...

Materiala: Sistemen integrazioa

Reforzar una cultura de excelencia. Bikaintasunaren kultura indartzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Con el principio 5S se romperá con viejos procedimientos implantado una nueva cultura. 5Sen printzipioarekin prozedura zaharrak alde batera utziko dira, eta beste kultura bat ezarriko da.

Materiala: Sistemen integrazioa