Emaitzak: 13

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (12)
Eromena litzateke Balenciagak parpailarekin edo tularekin sortu zituen lanak zerrendatzea, ugariak baitira. 1950eko neguko bildumarako, esate baterako, hirurogeita hamaika modelotatik hogeita bederatzik zituzten aipatutako osagaiak, eta 1950eko udaberrian laurogeita hamalautik hamaseik. Belle-Epoque deituan bezala, Cristobal Balenciagak jantzi mota guztietan, goizetik gauerako jantzietan, erabili zituen parpailak. Era horretara, goizerako, parpaila brodatu estu bat jartzen da janzki baten alkandoran; mohair artilearekin, berriz, 1952an arratsalderako multzo erdi estuetarako ehuna bihurtzen da. Bai arratsalderako bai gauerako Balenciagak "Chantilly oso fina erabiltzen du, eta hori kolore delikatuez, arrosa koloreez, grisez edo beltzez zipriztintzen ditu soinekoak". 1950eko udan, Balenciagak parpailadun galtza batzuk diseinatu zituen, pixkagatik gainditu zituztenak arratsalderako krepezko soinekoak, bizkar irekikoak. 1962an galtza horiek berak panti bihurtu ziren (26. or. il.). 1920ko hamarraldian boladan zegoen tunika 1955ean erabili zuen berriro ere jostunak, eta 1967an eta 1968an ere hartara itzuli zen, baina orduko hartan soutache erara brodatutako parpaila batekin, gogora ekarriz veneziar puntu lodiak. Koktel eta afarirako jantziei dagokienez, parpailadun multzoen moldeak jostunarengan siluetak izan zuen bilakaera erakusten du, 1945. urteaz geroztik, bai gerri estu-estuaren bai gerri baxuaren bitartez edo gerririk gabe, soineko hauen antzera: marinela 1951n (75. or. il.), zakua (91. or. il.) eta baby doll (79. or. il.) 1957an. 1964ko baby doll-ek, aldiz, soineko-gerruntze bihurtuta, zabaltasun eskasa zuen, garai hartako joerei jarraituz. Sería una locura intentar enumerar las creaciones con encaje o con tul del modisto, puesto que son muy numerosas. Citaremos, por ejemplo, para la colección de invierno de 1950, veintinueve modelos de setenta y uno, y en la primavera de 1950 dieciséis de noventa y cuatro. Como en la Belle-Epoque, Cristóbal Balencíaga lo utiliza para conjuntos que van desde la mañana hasta la noche. De esta manera, para la mañana, se coloca un estrecho encaje bordado en una blusa de un traje, mientras que, confeccionado con lana mohair, el encaje se convierte en 19523 en la tela de conjuntos semi-ajustados para la tarde. Para la tarde y para la noche, Balenciaga utiliza siempre "Chantilly extremadamente fino, que salpica los vestidos de un rubio delicado, de rosa, de gris o de negro. En el verano de 1950, Balenciaga diseña un pantalón con encaje, que apenas supera el vestido de crepé con la espalda abierta para la tarde. En 1962, ese pantalón se transforma en pantis (il. p. 26). La tónica, de moda en los años 1920, vuelve a ser utilizada por el modisto en 1955, quien más tarde la retomará en 1967 y en 1968, confeccionada esta vez con un encaje bordado de soutache, que recuerda los gruesos puntos del encaje veneciano. Para el cóctel y la cena, el corte de los conjuntos con encaje muestra, tras 1945, la evolución de la silueta vista por el modisto, bien con el talle marcado, o bien con el talle bajo o sin talle, como lo recuerdan los vestidos: marinero en 1951 (il. p. 75), saco (il. p. 91) y babydoll (il. p. 79) en 1957. Sin embargo, el baby doll de 1964, que se convirtió en vestido corpiño, tiene una amplitud reducida, siguiendo las tendencias de la época.

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5- Blusa eta jostun gona, 1965eko N, krepe beixeko blusa, muselina beltzez estalia, parpaila beltzez apaindua; gurutzatua, begizta batez lotua. Paris Etiketa. Erosia. CDM 991.28.3, Calais. (53. orr.) 5- Blusa y falda sastre, I 1965, blusa de crepé beíge recubierta de muselina negra, reama tada de encaje negro: cruzada, abrochada por un lazo. Etiqueta París. Adquisición. CDM 991.28.3, Calais, (p. 53)

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8- Gaueko soinekoa, motza, 1966, marfil koloreko parpaila, Soutache erara brodatutako hostoekin, krepe eta muselinaren gainean. Gerruntzea, marfil koloreko satinezko bolantea goiko eta beheko aldean. Paris Etiketa. Erosia. CDM 998.120.8, Calais. (40. orr.) 8- Vestido de noche, corto, 1966, encaje marfil con hojas bordadas Soutache sobre crepé y muselina. Corpino, volante de satén marfil en la parte superior e inferior. Etiqueta París. Adquisición. CDM 998.120.8, ("alais, (p. 40)

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16- Koktelerako soinekoa eta berokia, 1962ko N, parpaila marroia, apaingarriz muntatua, urre zaharrarekin brodatutako lore handiak eta girlanda hostotsuak krepearen gainean. Soineko zuzena. Berokia: alkandora lepoa, kimono mahukak. Paris Etiketa, 84 877 zkia. 42 pasea. M. H. de Givenchy-k emana. M. L. Bousquet-ena zen. CBM 2000.54, Getaria. (46. eta 10. orr.) 16- Vestido y abrigo de cóctel, I 1962, encaje marrón, encaje montado con motivos, grandes llores bordadas, oro viejo y guirnaldas frondosas sobre crepé. Vestido recto. Abrigo: cuello camisero, mangas kimono. Etiqueta París, ti" 84 877. Pase 42. Donación de M II. de Givenchy. Pertenecía a M.L. Bousquet. CBM 2000.54, Cetaria, (p. 46 y 10)

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20- Koktelerako soinekoa eta dagokion eraztuna, 1952ko N, Chantilly parpaila beltza, Georgette krepearen eta tafetaren gainean. Gerrikoa txertatua duen gerruntzea, gerri baxukoa, eta gona izurduna. Erosia. CDM 993.16.1, Calais. (51. orr.) 20- Vestido de cóctel y su anillo, 11952, encaje Chantilly negro sobre crepé Georgette y tafetán. Corpino con cinturón incrustado y talle bajo, falda fruncida. Adquisición. CDM 993.16.1, Calais, (p. 51)

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23- Koktelerako soinekoa eta boleroa, 1953ko N, Chantilly parpaila beltza, parpaila brodatutako krepe beltzaren gainean. Eskoteduna, 3A kimono mahukak, gona tolesduna, bi bolantezko boleroa. Erosia. Paris Etiketa, 76825 zkia. CDM 993.5.3, Calais. 23- Vestido y bolero de cóetel, 11961, encaje Chantilly negro sobre crepé negro bordado de encaje. Escotado, mangas % kimono, falda plisada, Bolero con dos volantes. Adquisición. Etiqueta París, n" 76825. CDM 993.5.3, Calais.

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25/26- Koktelerako soinekoak eta berokiak, 1964ko N, Chantilly parpaila beltza kreperen gainean, 3A mahukadun berokia, gerrikoarekin eta bolante batekin beheko aldean. Alkandora lepodun soinekoa, mahukarik gabea, lepo biribila aurrean, eskotea atzean, bolante batekin. Paris Etiketa, 92646 zkia., 197 modeloa, Claude tallerra. Felisa Urdanibia de Salvagnac-ek emana. Archives Balenciaga, Paris. Paris, 92674 zkia. Erosia. CDM 993.16.2, Calais. Lehenengo soinekoaren bizkarraldeko eskotea handiagoa da. (69. orr.) 25/26- Vestidos y abrigos de cóctel, 11964, encaje Chantilly negro sobre crepé; abrigo de mangas %, con cinturón, un volante en la parte inferior. Vestido camisero, sin mangas, cuello redondo delante, escote en la espalda, con un volante. Etiqueta París, n° 92646, modelo 197, taller Claude. Donación de Felisa. Urdanibia de Salvagnac. Archives Balenciaga. París, París n° 92674. Adquisición. CDM 993.16.2, Calais. El escote de la espalda del primer vestido es más pronunciado, (p. 69).

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1950eko hamarraldia, tul beltz tolesduna, krepe gainean. Socorro Alino Lopez de Ibor-ek emana. CBM 2011.37 eta 2011.33, Getaria. (67. orr.) 29/30- Echarpe-mangas, años 1950, tul negro; doble volante fruncido. Guantes de manga larga, años 1950, tul plisado negro, sobre crepé. Donación de Socorro Aliño López de Ibor. CBM 2011.37 y 2011.33, Getaria, (p. 67)

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47- Koktelerako soinekoa, 1967, motza, tunikarekin, sare parpaila hostoez apaindua, kotoizko krepean eta kordoi batez brodatuak. Paris Etiketa, 102088 zkia. Didier Ludot bilduma. (59. orr.) 47- Vestido de cóctel, 1967, corto, con túnica, encaje de red con motivos de hojas en crepé de algodón bordados con un cordón. Etiqueta París, n" 102088. Colección Didier Ludot (p. 59)

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53- Gaueko soinekoa, 1966, tul berdea, brodatua (Rebe?) zilar koloreko harizko loreekin, perlekin, beira, plastiko eta metalezko harribitxiak, kizkurgailuak, petaloak, hondoa marfil kolorekoa duen krepea. Eskotea, mahukarik gabea. Azpiko gonaren azpitik tafetazko galtzak. Paris Etiketa, 97 565 zkia. M. H. de Givenchy-k emana. Von Bismarck kondesarena zen. CBM 2000.16, Getaria. 53- Vestido de noche, 1966, tul verde, bordado (Rebé ?) con flores de hilos de plata, perlas, pedrerías de vidrio, plástico y metal, bigudíes, pétalos, fondo en crepé marfil. Escote, sin mangas. Etiqueta París n" 97 565. Donación de M. II. de Givenchy. Pertenecía a la condesa von Bismarck. CBM 2000.16, Getaria.

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Irudia eta soinua (1)
Crepés rellenos de manzanas al Calvados Sagarrez betetako krepeak Calvadosko erara

Materiala: Irudia