Emaitzak: 32

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Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza (1)
Cristobal Balenciagak 1936an Parisen hartu zuenean bizilekua, nahasmendu giroan sartuta zegoen parpaila mekanikoaren industria. Kanpoko merkatuaren oso mendekoa zenez, amerikar merkatuarena bereziki; luxuzko sektorea izanik, 1929an Estatu Batuetan sortutako finantza krisiaren ondorio latzak jasan zituen, hura Europara iritsi aurre-tik. Edonola ere, 1920ko hamarraldiko moda oso onuragarria izan zen parpailarentzat, eta bereziki estimatuak ziren Art Deco estiloaren eragina zuten motiboak. 1929an, 380 lantegi zeuden Calaisen, 2710 ehungailu eta 300 milioi franko inguruko fakturazioa eragiten zuten. Baina, 1931n, nazioarteko neurri protekzionistak jarri ziren abian2. Parpailen fabrikatzaileen ganbera sindikalaren arabera, garai hartan 54 lantegik itxi behar izan zituzten ateak3. 1830etik 1936ra sektorearen fakturazio bolumenak nabarmen egin zuen atzera. Zenbait fabrikatzaile, porrot egiteko zorian zeudela, beren ehungailuak saltzen saiatu ziren. Hala ere, epe ertainera konpetentzia areagotu egingo zuen deslokalizazioaren arriskupean, Estatuak, beste fabrikatzaile batzuen presiopean, debekatu egin zuen horien salmenta. 1935ean sindikatu bat sortu zen parpailen eta brodatuen ekoizpenean ziharduten sektoreetako jarduerak koordinatzeaz arduratzeko. Parisko goi mailako joskintza, arropa zuriaren egileak eta saltegi handiak ziren garai hartan Calaisko parpailaren merkatua. Salmentak komisionisten 6 bitartez egiten ziren, eta haiek funtsezko zeregina betetzen zuten ekonomian. Kotoia (hamarretik bederatzitan Lille-ko irungile fabrikak ziren hornitzaileak, eta gainerakoak ingeles fabrikak), zeta (italiarrak gehienbat) eta rayona (Frantzian egina) erabiltzen ziren batez ere. Tiburce Lebas sozietateak lehenengo parpail elastikoak egin zituen; sari bat ere jaso zuen, 1937an. Hamarraldiaren azken urteetan hobera egin zuen ekonomiak. Edonola ere, bien bitartean, 200 fabrikatzaile baino gehiago desagertu ziren krisiaren ondorioz. Cuando Cristóbal Balenciaga se instala en París en 1936, la industria del encaje mecánico acaba de vivir una década agitada. Muy dependiente del mercado exterior, principalmente americano, este sector de lujo se vio muy afectado por la crisis financiera que se abatió sobre los Estados Unidos en 1929, antes de llegar a Europa. Sin embargo, la moda de los años 1920 fue favorable para el encaje y valoró especialmente los motivos influenciados por el estilo Art Déco. En 1929, Calais cuenta ya con 380 fabricantes y 2710 telares, generando alrededor de 300 millones de francos de volumen de facturación. Pero, en 1931, se pusieron en marcha medidas proteccionistas internacionales. La cámara sindical de los fabricantes de encaje enumera en aquella época 54 cierres de fábricas. De 1930 a 1936, el volumen de facturación del sector experimenta una regresión considerable. Algunos fabricantes, al borde de la quiebra, intentan vender sus telares. Sin embargo, el riesgo de una deslocalización que alimentaría la competencia a medio plazo, empuja al Estado, bajo la presión local de otros fabricantes, a prohibir su venta. En 1935 se crea un sindicato para, asegurar la coordinación de las actividades en los sectores de la producción de encajes y de bordados". Los mercados del encaje de Calais en la época eran la alta costura parisina, los confeccionistas de lencería y los grandes almacenes. La venta se efectuaba a través de comisionistas que desempeñaban un papel económico determinante. Las materias empleadas eran el algodón (suministrado en nueve de cada diez casos por las fábricas de hilado de Lille. el resto por las fábricas de hilado inglesas), la seda (de procedencia italiana en su mayoría) y el rayón (fabricado en Francia). La sociedad Tiburce Lebas desarrolla el primer encaje elástico, que fue premiado en 1937. Los últimos años de la década conocen una mejora económica. Sin embargo, entre tanto, la, crisis ha provocado la desaparición de más de 200 fabricantes.

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Ostalaritza eta turismoa (6)
La Comunidad Autónoma ejercerá dicha competencia sin otras limitaciones que las facultades reservadas al Estado en la Constitución. Autonomia Erkidegoak konpetentzia hori erabiliko du, eta muga bakarra Konstituzioak Estatuari ematen dion ahalmena izango da.

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Cuando el producto no sea conocido y se vea que hay interés por él y además no haya competencia se podrá optar por un precio alto. Produktua ezaguna ez bada eta kontsumitzaileen interesa pizten badu eta, gainera, konpetentziarik ez badago, prezio altua jar dakioke.

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los avances tecnológicos en la fabricación de aviones, y en la distribución y abaratamiento del crudo han hecho que las compañías aéreas consigan cada vez más clientes, pero también ha surgido un gran número de compañías aéreas que compiten entre sí y que estudian la forma de conseguir más clientes que sus competidores. hegazkinak egiteko aurrerapen teknologikoei eta petrolio gordinaren banaketari eta prezioak merkatzeari esker, hegazkin-konpainiek bezero gehiago lortu dituzte, baina, era berean, konpainia gehiago sortu dira; ondorioz, konpetentzia gogorragoa da, eta etengabe ari dira aztertzen lehiakideek baino bezero gehiago nola erakarri.

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Dentro de nuestro propio país, comenzó a darse una fuerte competencia de otros destinos, en el mercado de congresos y convenciones. Biltzarren eta konbentzioen merkatuan, Espainia barruko turismo-destinoen arteko konpetentzia asko hazi zen.

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El espacio costero es un ámbito en el que la concurrencia de competencias de diversos agentes que intervienen en la playa (administración local, diputaciones, administración autonómica, administración central, Cruz Roja del Mar, agentes privados, etc.) no siempre se encuentran coordinados de forma adecuada. Kostan, hainbat eragilek dituzte konpetentziak aldi berean (tokiko administrazioak, diputazioak, erkidegoko administrazioa, administrazio zentrala, Itsasoko Gurutze Gorria, eragile pribatuak, etab.), baina ez dira beti egoki koordinatzen.

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Si otros destinos competidores dejan de ser atractivos por algún motivo, nuestra oferta turística puede aumentar. edozein arrazoirengatik toki batek erakargarritasuna galtzen badu, zuzeneko konpetentziaren turismo-eskaintza hazi egin daiteke.

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Administrazioa eta kudeaketa (25)
De estos sistemas de gestión del desempeño, de la evaluación del potencial de los trabajadores para su futura promoción, de los planes de desarrollo profesional para alcanzar las competencias necesarias para un determinado puesto y de los llamados planes de carrera hablaremos de forma extensa en la próxima unidad. Hurrengo unitatean azalduko ditugu xehetasunez jarduna kudeatzeko sistemak, langileak etorkizunean sutatzeko potentzial-ebaluazioa, postu jakin baterako behar diren konpetentziak lortzeko garapen profesionalerako planak eta karrera-planak.

Materiala: RSCCAST (Giza baliabideak eta erantzukizun sozial korporatiboa)

2.ª fase: definir competencias 2. fasea: konpetentziak zehaztea

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las competencias que la organización asocia, de forma diferenciada, a los ocupantes de cada puesto de trabajo. erakundeak lanpostu bakoitzean diharduenari esleitzen dizkion konpetentziak.

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Cada empresa establece una serie de competencias para sus trabajadores, pero para unificar criterios de manera que toda la organización las entienda de la misma forma, suele crear su propiodiccionario de competencias. Enpresak konpetentzia jakin batzuk ezartzen ditu bere langileentzat, bainakonpetentzien hiztegibat ere sortzen du irizpideak bateratzeko —hala, erakunde osoan modu berean ulertuko dira—.

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En el diccionario de competencias se define lo que la organización entiende por cada competencia, utilizando el lenguaje corporativo. Konpetentzia bakoitzarekin zer ulertzen duen zehazten du erakundeak konpetentzien hiztegian, hizkera korporatiboa erabilita.

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Serían, competencias básicas que deben identificar los comportamientos y las habilidades de todos los empleados de la empresa. Enpresako langile guztien portaerak eta gaitasunak identifikatu behar dituzten oinarrizko konpetentziak dira.

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No es necesario hacer cinco grados de consecución por competencia, pero es recomendable al menos hacer tres: bajo, medio y alto. Ez da nahitaezkoa konpetentzia bakoitzaren lorpena bost mailatan bereiztea, baina gutxienez hirutan mailakatzea komeni da: baxua, ertaina eta altua.

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Perfil de competencias de una empresa Enpresa baten konpetentzien profila

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Competencias genéricas: todo trabajador de la empresa deberá tener las siguientes competencias al menos hasta los siguientes niveles o grados de consecución: Konpetentzia generikoak: enpresako langile orok konpetentzia hauek izan behar ditu lorpen maila hauetarako bederen:

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De esta forma, si la competencia a evaluar fuera, por ejemplo, orientación al cliente, las evidencias deberían ser hechos concretos como: sonríe y muestra actitud de escucha activa, regula su entonación para ser lo más agradable posible, mostrando actitud de servicio y respeto; etc. Hala, demagun, adibidez, bezeroarekiko orientazioa konpetentzia ebaluatu nahi dugula; ebidentziak gertaera zehatzak izango dira: irribarre egiten du, eta aktiboki entzuteko jarrera du; intonazioa kontrolatzen du, ahalik eta atseginena izan dadin; laguntzeko eta errespetuzko jarrera du; eta abar.

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