Emaitzak: 218

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (58)
Fin de lectura canal 1. 1. kanalaren irakurketa bukatuta.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

bit lectura completa de entrada 1. 1. sarrerako irakurketa osoaren bita

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

4.- La Unidad de Control autoriza la lectura de memoria. 4.- Kontrol-unitateak memoriaren irakurketa baimentzen du.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

De esta forma el disco no se deteriora con las múltiples lecturas. Hala, diskoa ez da hondatzen irakurketa askoren ondoren.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Mediante una lectura directa o utilizando un transmisor que aproveche el desplazamiento del flotador es posible obtener la medida de caudal. Zuzeneko irakurketaren bidez edo flotagailuaren lekualdaketa aprobetxatzen duen transmisore bat erabilita, emariaren neurria zein den jakin daiteke.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Función lectura pasiva Funtzioa, irakurketa pasiboa

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Este modelo presenta la ventaja de entregar una lectura independiente del coeficiente de emisión del cuerpo caliente y de poder medir en atmósferas de humos, vapor y polvo, ya que la lectura es independiente de la absorción atmosférica. Eredu honi esker, gorputz beroaren igorpen-koefizientearen aparteko irakurketa eman ahal izango dugu eta ke, lurrun eta hautsezko atmosferetan neurtu ahal izango dugu, irakurketa xurgatze atmosferikotik apartekoa delako.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Ajustaremos la resistencia R2, y si es necesario de nuevo la R3, hasta conseguir la misma lectura en los dos instrumentos. R2 erresistentzia doituko dugu, etabeharrezkoa izanez gero, R3 ere berriz doituko dugu. Helburua da bi tresnetan irakurketa bera lortzea.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Sincroniza las señales de barrido en la pantalla con la lectura de datos de la memoria de vídeo. Pantailako ekortze-seinaleak bideo-memoriako datuen irakurketarekin sinkronizatzen ditu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si encuentra el carácter ETX, terminará la lectura, ya que será el último carácter del bloque de información. ETX karakterea aurkitzen badu, irakurketa amaituko da, informazio-blokeko azken karakterea izango baita.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Fabrikazio mekanikoa (43)
La variable devuelve el valor de ejecución; su lectura detiene la preparación de bloques. Exekutatzen ari den balioa itzultzen du aldagaiak; horren irakurketak blokeen prestakuntza geldiarazten du.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Para 1 inch Lectura de 100000. 1 hazbeterentzat 100.000ren irakurketa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Para 1 % Lectura de 1. % 1entzat 1en irakurketa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Para 1% (x10) Lectura de 10. % 1entzat (x10) 10en irakurketa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Para 1 voltio Lectura de 10000. 1 voltentzat 10.000ren irakurketa.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Esta lectura previa se conoce como preparación de bloques. Aurretiko irakurketa horri blokeen prestakuntza esaten zaio.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Serán de lectura asíncrona las variables de la herramienta cuando ésta no sea la activa ni esté en el almacén. Erremintaren aldagaiek irakurketa asinkronoa izango dute, erreminta hori aktibo ez dagoenean edo biltegian ez dagoenean.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

La media de las cuatro lecturas permite eliminar las posibles diferencias debidas a las imperfecciones del cilindro. Lau irakurketen batezbestekoarekin, zilindroaren akatsek eragindako diferentziak ken daitezke.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Serán de lectura asíncrona las variables de la herramienta cuando ésta no sea la activa ni esté en el almacén. Erremintaren aldagaiek irakurketa asinkronoa izango dute, baldin eta aktibo dagoena beste bat bada edo biltegian ez badago.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Las variables referidas a la herramienta activa son siempre de lectura síncrona. Erreminta aktiboari dagozkion aldagaiek irakurketa sinkronoa izaten dute beti.

Materiala: Mekanizazio bidezko Produkzioa

Garraioa eta ibilgailuen mantentze lanak (1)
Al mirar una pantalla, microfichas, ordenador, lecturas de pesos, etc. Pantaila, mikrofitxa, ordenagailu, pisuen irakurketa eta abarri begiratzean.

Materiala: Segurtasuna ibilguen mantentze lanetan

Informatika eta komunikazioa (6)
Es poco, pero la lectura de ficheros la veremos al final de esta parte del tutorial. Gutxi da, baina fitxategien irakurketa tutorialaren zati honen bukaeran ikusiko dugu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Normalmente se usan tipografía de tipo “serif” en el cuerpo del documento, ya que este tipo de tipografía es más fácil de leer y por lo tanto puede leerse más rápidamente porque esos pequeños elementos decorativos en los pies de las letras añaden información visual que facilita la lectura. Normalki, “serif” tipografia dokumentuaren gorputzean erabiltzen da, tipografia mota errazago irakurtzen delako eta, beraz, azkarrago irakurtzen delako. Izan ere, letren oinetako elementu apaingarri txiki horiek irakurketa errazten duten ikus-informazioa gehitzen dute.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Sin embargo, esta "lectura" del código no tiene porque ser lineal. Dena den, kodearen “irakurketa” horrek ez du zertan lineala izan.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Los enlaces permiten enriquecer el contenido de la información con datos suplementarios, pero se ha de tener precaución ya que pueden hacer confusa la lectura de una página. Estekek aukera ematen dute informazioaren edukia datu gehigarriekin aberasteko, baina kontuz ibili behar dugu, orriaren irakurketan nahaspila sor baitezakete.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

De esta manera evitará muchos problemas y facilitará la lectura de las páginas. Horrela, arazo ugari saihestuko duzu eta orrien irakurketa erraztuko duzu.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Pero por el contrario en una pantalla de ordenador la resolución todavía no es muy alta y la tipografía con “serif” produce efectos en las letras que hacen dificultosa su lectura. Aitzitik, ordenagailu-pantailan bereizmena ez da oraindik oso handia, eta “serif” motako tipografiak irakurketa zailtzen duten ondorioak sortzen ditu letretan.

Materiala: Informazio atarietako mantentze lanak

Irudi pertsonala (4)
Interpretar los resultados: las lecturas obtenidas en el cuadrante del calibre dan una distribución anormal de la grasa, por lo que es necesario trasladar los valores obtenidos a una escala logarítmica antes de ser empleadas. Interpretatu emaitzak: kalibrearen koadrantean lortutako irakurketek gantzaren banaketa anormala ematen dute. Hori dela eta, irakurketa horiek erabili aurretik, beharrezkoa da lortutako balioak eskala logaritmiko batera eramatea.

Materiala: Elektroestetika

Anotar la lectura obtenida. Idatzi lortutako irakurketa.

Materiala: Elektroestetika

El aparato consta de un sensor en forma da almohadilla que se aplica en la zona que se va a analizar, un panel de análisis y pilotos luminosos que siguen un código de color para interpretar la lectura correspondiente. Aparatuak honako elementu hauek ditu: aztertu beharreko eremuan aplikatzen den kuxin-formako sentsore bat, analisi-panel bat eta dagokion irakurketa interpretatzeko kolore-kode bati jarraitzen dioten argi-pilotuak.

Materiala: Elektroestetika

Una simple lectura de esta intensidad se relaciona directamente con el contenido en agua. Intentsitate horren irakurketa soila ur-edukiarekin loturik dago zuzenean.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (6)
Para ello, va a ser reproducido con un magnetófono especial con doble cabeza de reproducción de forma que nos permite obtener una doble lectura de la cinta con tiempo de retardo entre ellas. Horretarako, erreprodukzio-buru bikoitzeko magnetofono berezi batekin erreproduzituko da seinalea, eta, horri esker, zintaren irakurketa bikoitza izango dugu, haien arteko atzerapen-denborarekin.

Materiala: Irudia

La columnita retarda la lectura. Zutabetxoak mantsotu egiten du irakurketa.

Materiala: Irudia

Además, esta lectura retarda el paso a la siguiente viñeta, lo que supone un tiempo narrativo que el propio lector percibe. Gainera, irakurketak atzeratu egiten du hurrengo binetara pasatzea, eta irakurleak berak ikusten duen narrazio-denbora dakar.

Materiala: Irudia

De esta forma, se ofrece un doble nivel de lectura, que el lector utiliza según el interés que le despierta cada noticia: Hala, irakurketa-maila bikoitza eskaintzen da, eta berri bakoitzak pizten dion interesaren arabera erabiliko du irakurketa:

Materiala: Irudia

Las viñetas cómicas utilizan la caricatura y la ilustración para hacer una segunda lectura o interpretación de temas de actualidad. Komikietako binetek karikatura eta ilustrazioa erabiltzen dituzte gaurkotasuneko gaien bigarren irakurketa edo interpretazioa egiteko.

Materiala: Irudia

Cada disco tiene su propia cabeza lectora-grabadora. Disko bakoitzak irakurketa- eta grabazio-burua du.

Materiala: Irudia

Ostalaritza eta turismoa (1)
Se recomienda simultanear la lectura de cada tema con la práctica sobre el ordenador para afianzar paso a paso las novedades que ahí se explican. Gai bakoitzaren irakurketa eta ordenagailuko praktika aldi berean egitea gomendatzen da, berrikuntzak pausoz pauso finkatzeko.

Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak

Gizarte eta kultura zerbitzuak (19)
Por ejemplo, con letra de mayor formato o con impresión braille para personas ciegas, o textos adaptados según las pautas de los materiales de Lectura Fácil –que se comentarán en la siguiente unidad didáctica–. Adibidez, formatu handiagoko letraz idatzita edo braillez inprimatuta itsuentzat, edo irakurketa errazeko materialen jarraibideen arabera moldatutako testuak (azken horiek hurrengo unitate didaktikoan aztertuko ditugu).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Esta actividad cultural consiste en la convocatoria para el encuentro, la reflexión y el diálogo alrededor de un tema, objeto o circunstancia, de interés general o específico de un sector concreto de la población, tomando como punto de partida un acontecimiento sociocultural de actualidad, la lectura de algún libro, el visionado de una película o una audición musical. Kultura-jarduera hau deialdi bat egitean datza, interes orokorrekoa den edo biztanleen sektore jakin batentzat interesa duen gai, objektu edo egoera bati buruzko topaketa, hausnarketa eta elkarrizketa egiteko. Abiapuntua hauetako edozein izan daiteke: gaurkotasuna duen gertakari soziokultural bat, liburu baten irakurketa, film bat ikustea, edo musika-entzuketa bat egitea.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

La realidad de un campo profesional (por ejemplo, VII Encuentro de Animadores a la Lectura, Arenas de San Pedro, Ávila, 2011). Arlo profesional baten errealitatea (adibidez, Irakurketako Animatzaileen VII. Topaketa, Arenas de San Pedro, Ávila, 2011).

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por ello es fácil que encontremos prácticas gestoras en diversos órganos públicos que bien pueden asimilarse a prácticas privadas de actuación –por ejemplo, la contratación de actuaciones musicales para el programa de espectáculos de un auditorio municipal–, prácticas privadas que han integrado en sus acciones actividades y funciones que hasta hace pocos años parecían reservadas al ámbito de la Administración Pública –por ejemplo, programas de animación a la lectura promovidos por librerías, como es el caso del club de animación a la lectura Club Kirico (Doc. 2.2)–e iniciativas que aúnan perspectivas diferentes y que son fruto de un trabajo colaborativo en red, como es el caso del Programa Vías Verdes. Hori dela eta, hainbat organo publikotan aurkitu ditzakegu kudeaketa-jarduerak, eta honelakoak izan daitezke: jarduera pribatuak —adibidez, emanaldi musikalen kontratazioa udal-auditorio baterako ikuskizunen programarako—, orain dela gutxi arte Administrazio Publikoaren arloan soilik egiten ziren ekintzak eta saioak integratu dituzten jarduera pribatuak —adibidez, irakurketa bultzatzeko programak, liburu-dendek sustatuak, hala nola irakurketa bultzatzeko Kirico kluba (2.2 dokumentua)—, eta ikuspegi desberdinak batzen dituzten eta sareko lankidetzaren emaitza diren ekimenak; Bide Berdeak programa, esaterako.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Pero valgan como ejemplo las siguientes: el paisaje, retratos y autorretratos, escenas cotidianas, bodegones, experiencias, animales, plantas, la vivienda, fiestas y celebraciones, lecturas y personajes de ficción, la mitología, tradiciones, viajes, etc. Hona hemen adibide batzuk: paisaia, erretratuak eta autorretratuak, eguneroko bizitzako eszenak, natura hila, esperientziak, animaliak, landareak, etxebizitza, festak eta ospakizunak, irakurketak eta fikziozko pertsonaiak, mitologia, tradizioak, bidaiak…

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Es el momento en el que, normalmente, se produce la iniciación a la lectoescritura, que amplía las posibles actividades que se pueden proponer: puede hacerse una animación lectora bien planificada desde contextos variados e iniciarse una animación a la escritura, aunque de manera más limitada. Une horretan hasten da, normalean, irakurtzen eta idazten ikasten, eta horrek zabaldu egiten ditu proposa daitezkeen jardueren aukera: irakurketaren sustapena egin daiteke, askotariko testuingurutan oinarritua eta ondo planifikatua, eta idazketaren sustapenarekin has daiteke, baina modu mugatuagoan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Se puede recurrir a los materiales de Lectura Fácil para hacer posible un acceso a la lectura, tal y como comentaremos en el próximo apartado. Erabil daitezke Irakurketa Errazeko materialak irakurtzeko aukera emateko, hurrengo atalean aipatuko dugunez.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Para facilitar la relación con la realidad social y su evolución, la lectura de la prensa es muy recomendable, sobre todo en las lecturas colectivas. Errealitate sozialarekiko eta haren bilakaerarekiko harremana errazteko, oso gomendagarria da prentsa irakurtzea, batez ere irakurketa kolektiboetan.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Cabe destacar de esta asociación el apoyo constante a iniciativas dirigidas a difundir la lectura fácil como medio para la democracia cultural, a publicar materiales adaptados a la lectura fácil, y a organizar y gestionar clubes de lectura fácil. Elkarte horretan aipagarria da etengabe ematen diela laguntza irakurketa erraza demokrazia kulturalerako bitarteko gisa hedatzera bideratutako ekimenei, irakurketa errazera egokitutako materialak argitaratzeari eta irakurketa errazeko klubak antolatu eta kudeatzeari.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Por otra parte, la Fundación CNSE (Confederación Estatal de Personas Sordas) nos ofrece un recurso muy interesante sobre la animación a la lectura: la web proyecto de fomento a la lectura en la infancia sorda, Signos que cuentan, cuentos que signan, con recursos muy diversos que prestan una especial atención a las características de los niños y niñas con graves dificultades auditivas. Bestalde, CNSE Fundazioak (Confederación Estatal de Personas Sordas) irakurtzen hasteko baliabide oso interesgarri bat du. Haur gorretan irakurketa sustatzeko webgune bat da: Signos que cuentan, cuentos que signan. Askotariko baliabideak ditu, arreta berezia ematen dietenak entzuteko arazo handiak dituzten haurrei.

Materiala: Animazio soziokulturalaren testuingurua

Animazio turistikoa (1)
En principio son incompatibles con actividades más tranquilas como la lectura, por lo que deben estar en una sala distinta a la de los juegos anteriores, normalmente en el exterior, bajo un porche, para proteger a los juegos y turistas de las inclemencias del tiempo o del sol y para evitar la condensación y desagradables efectos secundarios del sudor. Printzipioz ez dira bateragarriak irakurketarekin eta beste jarduera lasaiago batzuekin. Beraz, aurrerago azaldutako jolas-aretotik kanpo egoten dira; normalean, kanpoaldean, portxe baten azpian, jolasak eta turistak eguraldi txarretik eta eguzkitik babesteko, eta kondentsazioa eta izerdiaren ondorio desatseginak saihesteko.

Materiala: Animazio turistikoa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
Pasado un tiempo, cada uno escribirá una carta a su amigo, y finalmente se comparten los sentimientos vividos tras la lectura. Denbora baten buruan, bakoitzak gutun bat idatziko dio bere lagunari, eta, azkenik, irakurketaren ostean bizitako sentipenak partekatuko dituzte.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (11)
Las distancias indicadas son distancias máximas, pero su legibilidad dependerá mucho de los colores que utilices y el fondo del rótulo, si el fondo no aporta legibilidad, un espacio blanco alrededor del rótulo mejora su lectura. Adierazitako distantziak gehienekoak dira, baina irakurgarritasuna erabilitako koloreen eta errotuluaren hondoaren araberakoa izango da neurri handi batean; atzealdeak irakurketa zailtzen badu, errotuluaren inguruan zuriune bat utzita hobeto irakurriko da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una forma sencilla y efectiva de abordar esta situación es agrupar todas estas combinaciones como errores del sistema o de lectura y la activación de una salida de error para estas. Hauxe da egokiera horri irtenbide soil eta eraginkor bat emateko era bat: konbinazio horiek guztiak sistemaren edo irakurketaren errore gisa multzokatu, eta horientzat errore-irteera bat aktibatzea.

Materiala: Sistemen integrazioa

Una señal analógica de un sensor de temperatura proporciona una tensión en la entrada analógica del PLC que arroja lecturas con valores de entre 250 y 2014. Tenperatura-sentsore baten seinale analogikoak tentsio jakin bat ematen du PLCko sarrera analogikoan. Irakurketaren balioak 250 eta 2014 artekoak dira.

Materiala: Sistemen integrazioa

Dado que las ondas de sonido viajan por el aire, si este circula muy violentamente o hay muchísima contaminación acústica, las lecturas pueden verse perturbadas y puede ser una limitación. Soinu-uhinak airean zehar ibiltzen direnez gero, aireak oso bortitz zirkulatzen badu edo kutsadura akustiko oso handia badago, irakurketek perturbazioak izan ditzakete eta horrek jarduna mugatu dezake.

Materiala: Sistemen integrazioa

Debido a la rapidez de lectura de dispositivos digitales, es imposible que los agujeros estén alineados de modo absolutamente perfecto y que por lo tanto los bits cambien exactamente al mismo tiempo y, en esos instantes, pueden generarse lecturas falsas del valor de posición. Gailu digitalek bizkor-bizkor irakurtzen dutenez gero, zuloak oso ongi lerrokatuta egotea ezinezkoa da, bai eta bitak zehazki aldi berean aldatzea ere. Aldiune horietan, beraz, posizio-balioaren irakurketa okerrak sor daitezke.

Materiala: Sistemen integrazioa

La tecnología de lectura es diversa y está basada en sensores ópticos, magnéticos, inductivos, capacitivos, etc., pero el más habitual es el sistema óptico con lectura directa sobre regla graduada. Irakurketa-teknologia askotarikoa da, eta sentsore optikoak, magnetikoak, induktiboak, kapazitiboak eta abar ditu oinarri, baina sistema optikoa da ohikoena, irakurketa zuzenean egiten duena erregela graduatuaren gainean.

Materiala: Sistemen integrazioa

La oferta de sensores en función del material y la lectura deseada es muy amplia. Sentsoreen eskaintza oso zabala da, materialaren eta irakurketaren arabera.

Materiala: Sistemen integrazioa

Son salidas que, con su conexión a un dispositivo de lectura analógica, permiten obtener información diversa. Horrelako irteerek askotariko informazioa lortzeko aukera ematen dute, irakurketa analogikoko gailu bati konektatuta.

Materiala: Sistemen integrazioa

Hay aplicaciones en las que es necesario ejecutar algún tipo de fórmula matemática sobre datos disponibles (lecturas de sensores, constantes, tiempos, etc.). Aplikazio batzuetan, formula matematikoren bat erabili behar izaten da eskura dauden datuekin (sentsoreen irakurketak, konstanteak, denborak, etab.).

Materiala: Sistemen integrazioa

Últimamente, también se mencionan los diversos tipos de datos y cómo puede haber variables que los almacenan (números de contadores, lecturas de sensores analógicos, resultados de operaciones matemáticas, etc.). Aurrerago, datu motak ere aipatu dira, eta nola gorde daitezkeen aldagaietan: kontagailuen zenbakiak, sentsore analogikoen irakurketak, eragiketa matematikoen emaitzak, etab.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (3)
Una lectura negativa del manómetro corresponde a un vacío parcial. Manometroen irakurketa negatiboak huts-egoera partzialei dagozkie.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Como la mayoría de los manómetros miden la diferencia entre la presión del fluido y la presión atmosférica local, hay que sumar esta última al valor indicado por el manómetro para hallar la presión absoluta. Una lectura negativa del manómetro corresponde a un vacío parcial. Manometro gehienek fluidoaren eta tokiko atmosferaren arteko presio-aldea neurtzen dutenez, presio absolutua lortu nahi bada, tokiko atmosferaren presioaren balioa gehitu behar zaio manometroak adierazitakoari. Manometroen irakurketa negatiboak huts-egoera partzialei dagozkie.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Nunca se alterará la lectura de los mismos. Kontagailuen irakurketa ez da inoiz aldaraziko.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx