Emaitzak: 106

ES EU
Gizarte eta kultura zerbitzuak (71)
Ponencia presentada en las Jornadas sobre Infancia maltratada. tratu txarra jasan duten haurrei buruzko jardunaldietan aurkeztutako hitzaldia,

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Protección integral de la infancia. Haurren babes osoa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Como se ha visto en launidad didáctica2, es un recurso destinado a la prevención y a la atención a la infancia en riesgo fuera del horario escolar. 2. unitate didaktikoan ikusi dugun bezala, eskola-ordutegirik kanpo arriskuan dauden haurren prebentziorako eta haurrei arreta emateko baliabidea da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

SERVICIOS DE ATENCIÓN A LA PRIMERA INFANCIA (Escuelas infantiles, Ludotecas, Casas de Niños...) LEHEN HAURTZAROAN ARRETA EMATEKO ZERBITZUAK (Haur-eskolak, Ludotekak, Haurren etxeak...)

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

El objetivo principal es ofrecer a los menores inmigrantes tutelados por la Dirección General de Atención a la Infancia (DGAI) un recurso alternativo al acogimiento residencial, en un entorno normalizador y que permita el desarrollo de sus capacidades personales. Haurren Arretarako Zuzendaritza Nagusiaren (DGAI) tutoretzapeko etorkin adingabeei egoitzetan sartu ordez beste aukeraren bat eskaintzea da helburu nagusia; Ingurune normalizatzailea eta gaitasun pertsonalak garatzea ahalbidetuko dien ingurunea eskaintzea, hain zuzen ere.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el siglo XVIII con la llegada de la Ilustración, la educación y la infancia se convierten en temas preferentes del pensamiento; en este contexto el juego adquirió una gran importancia como instrumento pedagógico. XVIII. mendean, Ilustrazioarekin batera, hezkuntza eta haurtzaroa pentsamenduaren gai nagusi bihurtu ziren; testuinguru horretan, jolasak garrantzi handia hartu zuen tresna pedagogiko gisa.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Con una mirada retrospectiva la filosofía, la psicología y la pedagogía coinciden en que a lo largo de la historia, el tiempo y el espacio dedicado al juego ha evolucionado de forma muy significativa, así, se afirma que hasta bien entrado el siglo XX la infancia no fue considerada como una etapa de la vida con identidad propia y por tanto no era propio del niño dedicar parte de su tiempo a actividades lúdicas y a otros aprendizajes escolares. Atzera begira, filosofia, psikologia eta pedagogia bat datoz, historian zehar, jolasari emandako denborak eta espazioak oso modu esanguratsuan eboluzionatu dutela diotenean. Hori horrela, XX. mendea aurreratu samar egon arte, haurtzaroa ez zen berezko identitatea duen bizitzako etapatzat hartu, eta, beraz, haurrari ez zegokion bere denboraren zati bat jarduera ludikoei eta eskolako bestelako ikaskuntzei eskaintzea.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Comenzando con las primeras interacciones madre-hijo se desarrolla el apego o vínculo afectivo, característico de los primeros años de la infancia de un niño y la persona que lo cuida, ya que produce una unión emocional especial entre ambos. Ama eta seme-alabaren arteko lehenengo interakzioetatik garatzen da atxikimendua edo lotura afektiboa. Horixe da haur baten eta hura zaintzen duen pertsonaren lehenengo urteetako bereizgarria, bien artean lotura emozional berezia sortzen duelako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La asistencia primaria sanitaria y los centros educativos son las principales instituciones que pueden detectar la existencia de malos tratos en los niños de la primera infancia. Lehen mailako osasun-laguntzak eta hezkuntza-zentroak dira lehen haurtzaroko haurrek tratu txarrik jasan duten hauteman dezaketen erakunde nagusiak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Finalmente se tratan las enfermedades infantiles y la prevención y primeras curas en la infancia, haciendo de nuevo incidencia en la prevención y en la adquisición de hábitos de protección de la salud. Azkenik, haurtzaroko gaixotasunak, gaixotasun horien prebentzioa eta haurtzaroko lehenengo sendabideak azalduko ditugu; horretarako, beste behin ere, prebentzioa eta osasuna zaintzeko ohiturak hartzea oso garrantzitsua dela azpimarratu dugu.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (1)
Una de las alteraciones más características de la glándula consiste en una hiper o hiposecreción de la hormona de crecimiento, ocasionando gigantismo o enanismo durante la infancia y adolescencia, por un crecimiento corporal excesivo o escaso respectivamente. Guruinaren asaldura nagusietako bat hazkundearen hormonaren hipersekrezioa edo hiposekrezioa da; horrek gigantismoa edo nanismoa eragiten ditu haurtzaroan eta nerabezaroan, gorputza gehiegi edo gutxiegi hazten delako, hurrenez hurren.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (1)
El lentigo simple se desarrolla desde la infancia (puede ser congénito), y el solar en las etapas adultas en las zonas expuestas al sol. Orin bakunak haurtzaroan sortzen dira, sortzetikoak izan daitezke, eta eguzkiaren ondoriozkoak, berriz, helduaroan, eguzkia hartzen duten lekuetan.

Materiala: Irudia

Elektrizitatea eta elektronika (10)
La imitación es un mecanismo eficaz de adquisición del lenguaje en la infancia. Imitazioa mekanismo eraginkorra da haurtzaroan hizkuntzaz jabetzeko.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

A no ser que el trastorno se produzca en la primera infancia (en este caso presentaría elementos comunes con el anterior), existe una experiencia y unos conocimientos previos (especialmente en la adquisición del lenguaje) que facilitan la intervención. Nahasmendua haurtzaroaren hasiera-hasieran gertatu ez bada behintzat (kasu horretan elementu komunak izango lituzke aurrekoarekin), esku-hartzea errazten duten aldez aurreko esperientzia eta ezagutzak (hizkuntza bereganatu badu, bereziki) izaten dira.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Los problemas psicoemocionales en la infancia pueden afectar tanto al comportamiento como al lenguaje. Haurtzaroko arazo psikoemozionalek eragina izan dezakete bai portaeran eta bai hizkuntzan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Por esta razón, una hipoacusia en la infancia tiene múltiples consecuencias que afectan no solamente al aspecto sensorial sino también al cognitivo, al afectivo y, sobre todo, al comunicativo. Arrazoi horregatik, haurtzaroko hipoakusiak ondorio ugari ditu, eta ez soilik zentzumenen arloan, baita haurraren garapen kognitiboan, afektiboan eta, batez ere, komunikazioari dagokionean ere.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Todas ellas se detectan en la infancia y afectan al proceso de adquisición del lenguaje. Guztiak haurtzaroan hautematen dira eta hizkuntzaz jabetzeko prozesuan dute eragina.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Escuelas infantiles públicas o privadas (jardines de infancia, guarderías, casas de niños, etc.) Haur-eskola publikoak edo pribatuak (haurtzaindegiak, haurrentzako etxeak eta abar)

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Los trastornos del desarrollo del lenguaje se detectan en la infancia y afectan al rendimiento escolar. Hizkuntzaren garapeneko nahasmenduak haurtzaroan hautematen dira eta eragina dute eskolako errendimenduan.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Entre las personas sordas usuarias de la lengua de signos algunas aprendieron a signar en su infancia y otras siendo ya adultas; hay quienes son usuarias de audífonos o implantes cocleares y, entre ellas, hay quienes usan la lengua de signos y quienes no. Zeinu-hizkuntza erabiltzen duten pertsona gorren arteko batzuek haurtzaroan ikasi zuten zeinatzen eta besteek jada helduak zirela; badaude audifonoa edo kokleako inplantea dutenak eta, horien artetik, batzuek zeinu-hizkuntza erabiltzen dute eta besteek ez.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Evalúa la capacidad intelectual en la infancia. Haurren ahalmen intelektuala ebaluatzen du.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Esta escala mide diferentes áreas del desarrollo en la infancia y es aplicable a distintos tipos de discapacidad. Eskala horrek haurren garapenaren hainbat eremu neurtzen ditu eta hainbat motatako desgaitasunetan aplikatzeko modukoa da.

Materiala: Komunikazio alternatiboa

Komunikatzeko trebetasunak (1)
El lenguaje escrito es una invención a diferencia del lenguaje hablado o del lenguaje de signos, que son aprendidos espontáneamente por exposición, generalmente en la infancia. Hizkuntza idatzia asmamen bat da, ahozko hizkuntzaren edo zeinu-hizkuntzaren alboan –horiek esposizioz ikasten dira bat-batean, eskuarki, haurtzaroan–.

Materiala: Komunikatzeko trebetasunak

Zehar-lerroa (2)
Buenas prácticas, equilibrio de la vida profesional, familiar y personal (Dirección General de Servicios para la Familia y la Infancia). Jardunbide egokiak, lanaren, familiaren eta bizitza pertsonalaren arteko oreka (Familientzako eta Haurrentzako Zerbitzuen Zuzendaritza Nagusia).

Materiala: Sistemen integrazioa

Cuidado de la infancia. Haurren zaintza.

Materiala: Sistemen integrazioa