Emaitzak: 80

ES EU
Elektrizitatea eta elektronika (3)
Se han elegido productos que se pueden adquirir fácilmente, implantados en muchos casos en los Centros de Estudios. Erraz eros daitezkeen produktuak eta ikastetxe askotan erabiltzen direnak hautatu ditugu.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Si la ocupación prevista es de más de 50 personas: bibliotecas, centros de enseñanza, consultorios médicos, establecimientos comerciales, oficinas con presencia de público, residencias de estudiantes, gimnasios, salas de exposiciones, centros culturales, clubes sociales y deportivos. 50 lagun baino gehiago hartzen dituzten lokalak: liburutegiak, ikastetxeak, mediku-kontsultategiak, saltokiak, jendea artatzen duten bulegoak, ikasleen egoitzak, gimnasioak, erakusketa-aretoak, kultura-etxeak, gizarte- eta kirol-klubak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Bibliotecas, centros de enseñanza, consultorios médicos, establecimientos comerciales, oficinas con presencia de público, residencias de estudiantes, gimnasios, salas de exposiciones, centros culturales, clubes sociales y deportivos. Liburutegiak, ikastetxeak, kontsultategiak, merkataritza-establezimenduak, publikoa hartzen duten bulegoak, ikasleen egoitzak, gimnasioak, erakusketa-aretoak, kultur etxeak, klub sozialak eta kirol-klubak.

Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria

Gizarte eta kultura zerbitzuak (31)
Se produce cuando alguien detecta que dentro de ella hay un problema (puede ser una derivación de servicios sociales o judiciales, por iniciativa de uno de los cónyuges, de los consultores de centros educativos, de psicólogos, consecuencia de una autoderivación, etc.) y sugiere que la terapia familiar puede ser un recurso para solucionarlo. Norbaitek familian arazoren bat dagoela detektatzen duenean (gizarte-zerbitzuen edo zerbitzu judizialen desbideratzea izan daiteke, ezkontideetako baten, ikastetxeetako aholkularien edo psikologoen ekimenez, autodesbideratzearen ondorioz eta abar) eta hori konpontzeko familia-terapia baliabide bat izan daitekeela iradokitzen duenean gertatzen da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Paralelamente a este proceso, después de aproximadamente una semana o quince días del ingreso, se le buscará una escuela. Prozesu honekin batera, zentroan barneratu eta astebete edo hamabost egun inguru geroago, ikastetxea bilatuko diote.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

d) desplazarse por todo el colegio d) Ikastetxe osoan ibili.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Una persona con sarampión debe permanecer lejos del centro educativo por lo menos cuatro días después de la aparición de la erupción. Elgorria duen pertsonak ikastetxeetatik urrun egon behar du, gutxienez, erupzioa agertu eta lau egun igaro arte.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La sala de usos múltiples es normalmente un lugar indefinido que cada centro habilita según sus necesidades. Erabilera anitzeko aretoa, normalean, ikastetxe bakoitzak beharrizanen arabera antolatzen duen leku zehaztugabea izaten da.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

La importancia de esta opción metodológica en la organización del espacio del aula, radica en que en prácticamente todos los centros de educación infantil se pueden encontrar algunos rincones montados, aunque no todos los utilizan de la misma manera. Ikasgelako espazioa antolatzean, aukera metodologiko hori garrantzitsua da; hain zuzen ere, haur-hezkuntzako ia ikastetxe guztietan daude antolatuta txokoak, nahiz eta denek ez dituzten modu berean erabiltzen.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

IEl medio, entendido tanto como lugar donde se produce el accidente (hogar, calle, parque, centro educativo...), como las condicionesclimatológicas(lluvia, hielo, temperatura, ruido...). IIngurua, bai istripua izan den lekua (etxea, kalea, parkea, ikastetxea…) bai baldintza klimatologikoak (euria, izotza, tenperatura, zarata…).

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Más adelante, al ampliar su entorno, esta incidencia se va invirtiendo pasando a ser más frecuentes los accidentes en la calle y en los centros educativos. Geroxeago, haurraren ingurua zabaltzen denean, eragin hori alderantzikatu egiten da, eta ohikoagoak izaten dira kalean eta ikastetxean gertatutako istripuak.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

De aquí la importancia de tratar este tema, para que el personal que atiende a los niños, posea unos conocimientos básicos para prevenir o actuar ante los posibles accidentes que puedan darse en dichos centros. Horregatik da hain garrantzitsua gaiari heltzea, haurrak artatzen dituztenek oinarrizko ezagutza batzuk izan ditzaten, ikastetxe horietan izan daitezkeen istripuak prebenitzeko edo istripuak gertatuz gero, jarduten jakiteko.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

En el centro educativo donde trabajáis se ha inscrito para el próximo curso un niño procedente de un país donde la tuberculosis ha rebrotado con fuerza en los últimos años. Lanean ari zareten ikastetxean, tuberkulosia azken urteetan berriz indarrez agertu den herrialde bateko haur batek eman du izena datorren ikasturterako.

Materiala: Adierazpena eta komunikazioa

Irudi pertsonala (2)
Dichas maquetas se pueden encontrar fácilmente en el laboratorio de Ciencias Naturales del Centro. Maketa horiek ikastetxeko natur zientzietako laborategian aurkitu ahal izango dituzu.

Materiala: Elektroestetika

Teniendo como modelos a estudiantes voluntarios/as, se les aplicará técnicas y cosméticos adecuados a sus características, utilizando la sauna, bañera de hidromasaje, y cuantas instalaciones y productos exis-tan en el Centro Educativo. Ikasle boluntarioak eredu gisa hartuta, beren ezaugarrietarako egokiak diren teknikak eta kosmetikoak aplikatuko zaizkie, sauna, hidromasaje-bainuontzia eta ikastetxean dauden instalazio eta produktu guztiez baliatuz.

Materiala: Elektroestetika

Irudia eta soinua (6)
Finalmente, existe otro tipo de centros de iniciativa privada de Enseñanza no reglada, que imparten enseñanzas, sin reconocimiento oficial, orientadas a aspectos concretos de los medios. Bukatzeko, arautu gabeko irakaskuntzako ekimen pribatuko ikastetxeak ere badaude, eta ikus-entzunezko bitartekoen alderdi zehatzei buruzko eskolak ematen dituzte, onarpen ofizialik ez duten arren.

Materiala: Irudia

Centro especializado en la formación de profesionales de mantenimiento en medios audiovisuales, telecomunicaciones y microelectrónica. Ikus-entzunezkoetan, telekomunikazioetan eta mikroelektronikan mantentze-lanak egiteko profesionalak trebatzeko ikastetxe espezializatua da.

Materiala: Irudia

Cursos asistenciales a lo largo de todo el año, intensivos en verano y cursos especiales para empresas, en el centro o en los locales del demandante. Zuzeneko ikastaroak ematen dira urte osoan. Horrez gainera, ikastaro trinkoak eskaintzen dira udan, eta enpresentzako ikastaro bereziak ere egiten dira, ikastetxean edo eskatzailearen lokaletan.

Materiala: Irudia

el Colegio San Ignacio y el Centro de los Padres Salesianos. San Ignacio ikastetxeak eta Aita Salestarren ikastetxeak.

Materiala: Irudia

Los centros más significativos que imparten estas especialidades son "Instituto Politécnico Carlos María Rodríguez Valcárcel", "Complejo Escolar Príncipe Felipe" e "Instituto de Formación Profesional n.° 2 de Alcorcen" en Madrid. Hauek dira espezialitate horiek ematen dituzten ikastetxerik garrantzitsuenak: Carlos Maria Rodriguez Valcarcel Institutu Politeknikoa, Principe Felipe Eskola Gunea eta Alcorcengo Lanbide Heziketako 2. Institutua, hirurak Madrilekoak.

Materiala: Irudia

En Barcelona, estos estudios de Ingeniería de Telecomunicación pueden cursarse en el Colegio La Salle Bonanova, que no se ha prestado a darnos más información. Bartzelonan, La Salle Bonanova Ikastetxean egin daitezke Telekomunikazio Ingeniaritzako ikasketak, baina ez digu informazio gehiagorik eman.

Materiala: Irudia

Zehar-lerroa (3)
“Es que, con eso de los hijos, siempre están de médicos y colegios, y nunca puedo contar con ellas cuando hace falta…”. «Izan ere, seme-alaben kontuarekin, beti medikutan eta ikastetxean daude, eta inoiz ezin da haiekin kontatu behar ditugunean...».

Materiala: Sistemen integrazioa

Podremos encontrarlo en empresas industriales o de servicios, en hospitales, en centros educativos, etc. En todas ellas se logra aumentar la vida útil de los equipos de trabajo, se mejora la disciplina en el cumplimiento de los estándares. Industria-enpresetan edo zerbitzu-enpresetan, ospitaleetan, ikastetxeetan eta halakoetan aurki dezakegu. Horietan guztietan, laneko ekipamenduen bizitza baliagarria areagotzea lortzen da eta, estandarrak betetzeari dagokionez, diziplina hobetzen da.

Materiala: Sistemen integrazioa

Es en estos casos donde el Real Decreto 393/2007, en su Anexo I, obliga a determinadas actividades a tener que realizar un Plan de Autoprotección, por ejemplo: centros docentes, sanitarios, residenciales, centros de infraestructuras energética, almacenamiento, actividades de espectáculos públicos y recreativos, infraestructura de transporte etc. Este R.D. también valora si reúnen una serie de características en relación con: su potencia eléctrica, altura de evacuación, número de camas, número de ocupantes, que por sus propios medios no puedan realizar la evacuación, etc. No obstante, las Administraciones Públicas competentes podrán exigir, a los titulares de ciertas actividades no incluidas en el anexo I, la elaboración e implantación de planes de autoprotección cuando presenten un especial riesgo o vulnerabilidad. Kasu horietan, 393/2007 Errege Dekretuak, I. eranskinean, jarduera jakin batzuk autobabes-plan bat egitera behartzen ditu, esate baterako: ikastetxeak, osasun-zentroak, egoitza-zentroak, energia-azpiegituren zentroak, biltegiratze-zentroak, jendaurreko ikuskizunetako eta jolas-ikuskizunetako jarduera-zentroak, garraio-egiturak... Errege Dekretu horrek, halaber, ezaugarri batzuk betetzen dituzten ala ez balioesten du, honako hauei dagokienez: potentzia elektrikoa, ebakuazio-altuera, ohe kopurua, beren kabuz ebakuazioa egin ezin duten pertsonen kopurua... Hala ere, administrazio publiko eskudunek I. eranskinean jasota ez dauden jarduera jakin batzuen titularrei eskatu ahal izango diete autobabes-planak egin eta ezar ditzatela jarduera horiek arrisku bereziren bat edo kalteren bat badute.

Materiala: Sistemen integrazioa

Instalatze eta mantentze lanak (4)
(1): Los baños comunes comprenden los baños que se encuentran en escuelas, fábricas, centros deportivos, etc. e incluyen todos los utilizados por el público en general. (1): Denentzako komunak dira ikastetxe, lantegi eta abarretan daudenak, edonork erabiltzekoak direnak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Son aquellas que se accionan pulsando un botón dejando salir el agua durante un tiempo determinado, transcurrido el cual se cierran automáticamente. Son pues griferías de cierre temporizado y caudal limitado, orientadas a la economía de agua y energía y pensadas para su instalación en locales públicos y en todos aquellos otros lugares en los que por diversas circunstancias pueden quedarse los grifos abiertos, bien por desidia o bien porque nadie se percate de ello (escuelas, oficinas, hoteles, hospitales, polideportivos, campings, cuarteles, estadios, aeropuertos, estaciones, etc.); siendo también ventajosa su instalación en los lugares donde existe limitación o escasez de agua (ferrocarriles, barcos, aeronaves) y en los de posible utilización por personas afectadas de minusvalías físicas temporales o permanentes (hospitales, clínicas, residencias, geriátricos). Botoi baT19sakatuz eragiten dira txorrota tenporizadoredunak; hori egitean, ura irteten hasten da, eta denbora-tarte jakin baten ostean, automatikoki ixten dira. Beraz, ur-emaria mugatuta eta ixteko denbora finkatuta dute honelako txorrotek, eta ura nahiz energia aurreztera bideratuak, leku publikoetarako dira egokiak, batik bat, bai eta, oro har, jendearen utzikeriagatik edo inor ohartu ez delako txorrotak irekita gera daitezkeen leku guztietarako ere (ikastetxeak, bulegoak, hotelak, ospitaleak, kiroldegiak, campingak kuartelak, estadioak, aireportuak, geltokiak, etab.). Halaber, horrelako txorrotak oso dira egokiak bai ura urria den lekuetan (trenak, itsasontziak, aireontziak), bai aldi baterako edo betiko minusbaliotasunen baT19duen jendea egon ohi den lekuetan (ospitaleak, klinikak, zaharren egoitzak, geriatrikoak).

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Expresión pérdidas de carga continuas: Caudal de cálculo para escuelas: Qc = Qt Karga-galera linealen adierazpena: Kalkulu-emaria ikastetxeetarako: Qk = Qg

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Utilización frecuente, por ejemplo hospitales, escuelas, restaurantes, hoteles Erabilera: handia. Adibidez: ospitaleak, ikastetxeak, jatetxeak, hotelak.

Materiala: LANEKI_Itugintza.tmx

Ostalaritza eta turismoa (11)
Sistema diferido: normalmente colectividades como colegios, hospitales, establecimientos penitenciarios, catering, etc., aunque también se aplica el sistema directo en colectividades. Sistema geroratuan: normalean, taldeentzako zerbitzuak izaten dira, adibidez: ikastetxeak, ospitaleak, presondegiak, cateringak, etab. Dena den, zuzeneko sistema ere taldeentzako erabiltzen da.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Las 5S han tenido una amplia difusión y son numerosas las organizaciones de diversa índole que lo utilizan, tales como, empresas industriales, empresas de servicios, hospitales, centros educativos o asociaciones. 5S metodoak hedapen zabala izan du, eta askotariko erakunde ugarik erabiltzen dute, esaterako: industria-enpresek, zerbitzu-enpresek, ospitaleek, ikastetxeek eta elkarteek.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Los usuarios de este tipo de restauración son las escuelas, hospitales-clínicas, empresas, compañías aéreas, etc. Sukaldaritza mota horren erabiltzaileak dira ikastetxeak, ospitaleak eta klinikak, enpresak eta hegazkin-konpainiak, besteak beste.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

En sectores institucionales y colectivos como centros educativos, hospitales, etc. Erakundeetan eta taldeentzako sektoreetan, adibidez: ikastetxeetan eta ospitaleetan.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Cuando se aplica esta técnica de conservación a la producción culinaria, se lleva a cabo para la producción de platos preparados para su expedición o venta al consumidor (productos de V gama) o para su servicio en diversos establecimientos como hospitales, geriátricos, colegios, grandes empresas, etc. Sukaldaritzako ekoizpenean, kontserbazio-teknika hori prestatutako platerak ekoizteko erabiltzen da, kontsumitzaileari zerbitzatzeko edo saltzeko (V gamako produktuak) edota establezimenduetara bidaltzeko, han zerbitza ditzaten: ospitaleetara, geriatria-zentroetara, ikastetxeetara, enpresa handietara, etab.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Desde hace algunos años la restauración tradicional entendida como los restaurantes o casas de comidas (bares, cafeterías, etc.) se ha ido desplazando debido a la modificación de los hábitos alimentarios de la sociedad, que han obligado a los clientes al consumo de la comida en un lugar determinado (colegios, hospitales, empresas, etc.), por lo que se ha incrementado la demanda de servicios de empresas de restauración y alimentación comercial. Duela urte batzuetatik, sukaldaritza tradizionala deritzona –hau da, jatetxe, taberna edota kafetegietako ohiko sukaldaritza– lehen izandako lekua galduz joan da, gizartearen elikadura-ohiturak aldatu egin baitira, eta bezeroek askotan leku jakin batzuetan egin behar izaten baitituzte otorduak (ikastetxeetan, ospitaleetan, enpresetan, etab.). Horrekin batera, sukaldaritza eta elikadura komertzialeko enpresen zerbitzuen eskaera handitu egin da.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Dentro de este grupo se encuentran las cocinas de hoteles y restaurantes de distinta categoría, autoservicios, bar, buffets, cafeterías, pizzerías, hamburgueserías, etc., además de ciertos hospitales, centros geriátricos y comedores escolares y universitarios. Multzo honetakoak dira zerbitzu hauek: kategoria guztietako hotel eta jatetxeetako sukaldeak, autozerbitzuak, tabernak, buffetak, kafetegiak, pizzeriak, hanburgeseriak eta halakoak, ospitale eta geriatria-zentro batzuetako jangelak, eta ikastetxeetako eta unibertsitateetako jangelak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Los usuarios de este tipo de restauración son las escuelas, hospitales-clínicas, empresas y compañías aéreas. Sukaldaritza mota horren erabiltzaileak dira ikastetxeak, ospitaleak eta klinikak, enpresak eta hegazkin-konpainiak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

Estos servicios se ofrecen en lugares como escuelas, comedores universitarios, centros de acción social, fábricas-empresas, ejército, residencias, hospitales-clínicas, prisiones, diversos medios de transporte como compañías aéreas, compañías ferroviarias, etc. Horrelako zerbitzuak hainbat lekutan ematen dira: ikastetxeetako eta unibertsitateetako jangeletan, gizarte-ekintzako zentroetan, fabriketan eta enpresetan, armadan, egoitzetan, ospitale eta kliniketan, espetxeetan, garraiobide batzuetan, hala nola hegazkin- eta trenbide-konpainietan, eta abarretan.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx

restaurantes comerciales, repartos de comida a domicilio, hospitales, centros geriátricos y los comedores escolares y universitarios. jatetxe komertzialak, janaria etxeetara eramaten duten enpresak, ospitaleak, geriatria-zentroak, eta ikastetxeetako nahiz unibertsitateetako jangelak.

Materiala: LANEKI_Sukaldaritza.tmx