Para madera sepuede aumentar la distancia a 70 cm y en yeso blando se reducirá a 30 cm.
Egurraren gainean josi badugu, grapatik graparako tartea handixeagoa izan daiteke (70 bat cm), eta igeltsu biguna bada, berriz, tartea murriztu egingo dugu, eta 30 bat cm utzi.
Materiala: Logika digitala eta mikroprogramagarria
En la ilustración un yesero hecha el saco en la pastera, cribando el yeso a la boca del saco con la mano para que no caiga de golpe.
Irudian igeltsugilea zakuko igeltsua ore-ontzira botatzen ari da, eta igeltsua bahetzeko, zakuan egindako zuloan jarrita dauka eskua, igeltsua kolpe batean ez erortzeko.
Dependiendo de cómo esté el paño se habrá de dar una o dos manos de yeso fino, a veces hasta tres, hasta que el acabado sea el satisfactorio.
Hormatalaren egoeraren arabera, batzuetan, igeltsu fineko eskukaldi bakarrarekin nahikoa izaten du; beste batzuetan, berriz, pare bat behar izaten dituhiru ere bai, akabera egokia lortzeko.
Hay que cuidar de raspar el yeso en el momento oportuno, si se hace antes de tiempo se escamará y si se espera demasiado quedará tan duro que será imposible su raspado.
Kontuz eta une aproposean karrakatu behar dugu igeltsua; bada, behar baino lehenago karrakatzen badugu, ezkatak geratuko zaizkio, eta, gehiegi itxoinez gero, berriz, horren gogor geratuko da, ezin izango dugu karrakatu.
La diferencia estriba en la proporción de yeso que se le eche al agua y de lo que se le deje reposar.
Igeltsu-masa prestatzeko orduan, urari zenbat igeltsu botatzen diogun eta zenbat denboran pausatzen uzten dugun, igeltsua biguna ala gogorra izango da.
Si las paredes son de yeso se ha de utilizar un mortero cola especial para su agarre en yeso, si están rematadas en cemento se hará con el mismo pegamento cola que se utilizó con las baldosas.
Hormak igeltsuzkoak badira, kola-mortero berezia erabili behar dugu errodapiak igeltsutan itsasteko, eta, hormak zementutan errematatuta badaude, baldosetan erabilitako kola-itsasgarri berarekin itsatsiko ditugu.
Introducción de instrumentos musicales de todo tipo, percusión, viento, cuerda y material de expresión como lápices de colores, cera, plastilina, pizarras, tizas, cuentos, disfraces, títeres etc.
Mota guztietako musika-tresnak(perkusiozkoak, haizezkoak eta harizkoak), eta adierazpenerako materiala, hala nola koloretako arkatzak, argizaria, plastilina, arbelak, igeltsuak, ipuinak, mozorroak, txotxongiloak, etab.
Materiala: Adierazpena eta komunikazioa
Ostalaritza eta turismoa (3)
Área predominantemente llanaen la margen izquierda del Ebro, donde solamente algunos cerros testigos interrumpen un paisaje continuo , aquí abundan los materiales blandos en el terreno como los yesos y arcillas, aunque es mas significativo el contraste entre los fértiles límites fluviales donde se cultivanproductos hortofrutícolas,y los paisajes áridos cuyo máximo exponente son las Bárdenas Reales.
Ebroren ezker ibarreko eremu nagusiki laua, muino bakan batzuek eteten duten paisaia jarraitua. Lurreko material bigunak, hala nola igeltsuak eta buztinak, ugariak dira. Esanguratsuena, dena den, barazki eta fruta ugari lantzen diren ibaialde emankorren eta Errege Bardeetako paisaia elkorraren eta antzekoen arteko kontrastea da.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Las paredes están adornadas con frescos y mosaicos del siglo XIV que fueron tapados con yeso en 1511 al convertirse en mezquita para volver a ver la luz en 1951. pero también cabe destacar:
Hormak XIV. mendeko fresko eta mosaikoez apaindurik daude; apaingarri horiek igeltsuz estali zituzten 1511n meskita bihurtu zenean, eta 1951n agerrarazi zituzten berriro. Baina horrez gain, honako hauek ere nabarmendu behar dira:
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
La última restauración fue ordenada por Atatürk, que mandó descubrir los hermosos mosaicos que habían sido tapados con yeso siguiendo las prescripciones del Islam y, es en este momento cuando se le otorga la categoría de museo.
Azkeneko zaharberritze-lanak Atatürken aginduz egin ziren: islamaren esanei jarraikiz igeltsuz estalita zeuden mosaiko ederrak agerrarazteko agindu zuen, eta une hartan eman zitzaion museo maila.
Materiala: Estatuko eta nazioarteko turismo produktuak eta lekuak
Zurgintza, altzarigintza eta kortxoa (1)
Estos clavos irán colocados cada 15 cm. como máximo, a fin de favorecer la unión con el yeso de acompañamiento y fijación.
eta gehienez ere 15 cm-ko tartea utz daiteke iltzeen artean, igeltsu lagungarri eta euskarriarekiko lotura sendotzeko.
Materiala: Egurraren teknologia
Kimika (1)
En el laboratorio: humedades de carbón, yesos, productos químicos, deshidrataciones de sales químicas, secado de gases, etc.
Laborategian, ikatza, igeltsua, produktu kimikoak, gatz kimikoak, gasak, etab.
Materiala: Kimika-industriaren oinarrizko eragiketak